Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
sprawdzałeś może stojan na ciągłość lub przebicie ja robiłem takiegi bosch w mercedesie co pokazywał za niskie ładowanie z achwilę za wysokie wymieniłem regulator nie pomogło alternator na stół rozbiórka na części i okazało sie że stojan ma przerwę na jednej fazie po wymianie stojana pomogło jak ręką odjął
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie...
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie rozlutuj. Sprawdź poszczególne uzwojenia. Jeśli które...
Altek 9-cio diodowy potrzebuje niewielkiego prądu wzbudzenia, dlatego układ ten podłączony jest : prąd ze stacyjki płynie przez żąróweczkę 5w do alternatora,a nie inaczej. Dodano po 5 A pozatym dlaczego chcesz wymienić diody wzbudzeniowe,skoro jak wcześniej pisałeś,że wymieniłeś już mostek? a tam znajdują się diody wzbudzeniowe. A ta migająca kontrolka...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Kurczę, przed wymianą stojana poprosiłem specjalistę (tak przynajmniej się określa) o sprawdzenie wszystkiego przy rozbiórce altka i wyraźnie zaznaczyłem, żeby sprawdzić mostek i diody. Podobno wszystko zostało sprawdzone i tylko jakieś przebicie na stojanie wykryto (ale oczywiście to nie miało wpływu). Powiedzcie mi proszę, czy diody można jakoś prosto...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Czołem koledzy. Chodzi o altek w kombajnie. Jest to stary altek Lucas wyposażony w regulator od fiata bis. Był on naprawiany w zeszłym roku i wszystko było ok. Teraz kontrolka ładowania nie gaśnie. Dałem ustrojstwo do sprawdzenia na stole. Kontrolka również nie zgasła ale do czasu gdy koleś na krótko zwarł styk zasilania ze stykiem od lampki. Wtedy...
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Mam pękniętą obudowę alternatora , zamierzam kupić nowa obudowę przód i tył oraz łożyska - w związku z tym mam pytanie czy samodzielnie można to zrobić w domu (zaznaczam że nie robiłem tego ale mam pojęcie o mechanice). Czy czają się przy tym jakieś pułapki i na co zwrócić uwagę przy montażu i demontażu ? Idą święta i chciałoby sie pojechać do rodzinki...
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Witam serdecznie mam mały problem z alternatorem od ciągnika Belarus MTZ 952.3 z 2006 roku wyposażony jest on w alternator 1150 W. Uszkodził się on niestety samoczynnie a mianowicie popękały uzwojenia stojana. Jednak po zlutowaniu i zabezpieczeniu tych uzwojeń dalej nie działa dodatkowo z tego co wiem jedno uzwojenie jest połączone z obrotomierzem który...
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Szukałem na forum ale nie nie pasuje dokładnie nic do mojedo przypadku. Więc opiszę może mój przypadek. Od paru dni zauważyłem że rozładowuje się akumulator mimo że lampka kontrolna ładowania akumulatora się nie swieci,. Akumulator wymieniony na nowy. Mimo to nie ma ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Mam małą sprawę a chodzi mi oto czy ma ktoś jakiś przyrząd do sprawdzania stojana w alternatorze? Widziałem kiedyś u elektryka samochodowego tylko już nie pracuje w moim miescie i nie mam skąd to podejrzeć.
Witam! W wyżej wymienionym aucie rozładowuje sie akumulator na postoju, akumulator kupiłem nowy i naladowałem porządnie. przy wyłączonym silniku, z odłączonym radiem auto pobiera 0,6A z akumulatora. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina alternatora więc odłączyłem kostke od niego [z dwoma przewodami] i pobór prądu spadł do 0A [pewnie cos tam ciągnie...
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Witam Mam problem z autkiem (jak w tytule). Dwa dni temu zapalila mi sie kontrolka ładowania i padło wspomaganie (brak ładowania). Przeprowadziłem testy z żarówką i wypadły na nie kożyść alternatora. Napięcie na kabelku wzbudzenia 1 V, po jego odpięciu od alternatora 12,5V. Ziwera alternator..... Po podłączeniu wzbudzenia alternatora przez żarówkę do...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Mam zamontowany alternator, jak na zdjęciu, produkcji rosyjskiej. Niestety instalacja rozwalona i nie jest podpięty. Czy ktoś może podpowiedzieć, do czego ma być podpięty kabelek, który wychodzi ze środka alternatora i zaznaczony jest poniżej strzałką?
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Nigdy, w żadnym alternatorze uzwojenie stojana nie ma żadnego połączenia z masą, jak jest przebicie to stojan do wymiany
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
Jak w jedną to dobrze sprawne masz diody szukaj dalej stojan. wirnik przebicie na mase
powinien sie krecic w prawo. a moze stojan lub wirnik maja przebicie do masy.
A może stojan ma przebicie międzyzwojowe. Takie przebicie zmniejsza moc alternatora i potrzeba wyższych obrotów aby osiągnąć napięcie ładowania.
Pewnie przebicie między zwojami na stojanie lub wirniku, jak tylko przy wyższych obrotach daje napięcie.
Może masz źle dobrany typ regulatora. Kiedyś miałem w japończyku taki przypadek że regulator źle dobrany powodował błąd ABS a ładowanie było niby OK. Sprawdź jeszcze czy przewody do pierścieni na wirniku są dobrze wlutowane. Stojan też może łapać przebicie.
Po dłuższej analizie stwierdziłem że stojan ma przebicie na masę.
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Rozlutowałem i rezystancja na stojanie jest 0.7 ohm, oraz jedna dioda ma przebicie.
Kontrolka po przekrecęceniu zapała się, kable sprawdzaliśmy, szast możesz mi w skrócie napisat jak to sprawdźić co napisałeś (sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie ma przebicia, wirnik oporność i przebicie).
Wymieniłem alternator i wszystko działa. Albo stojan, albo wirnik dostawały przebicie na uzwojeniach przy określonych obrotach.
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
1. Akumulator wytrzymuje do 15V powyżej dopiero zaczyna się gotować, a z reguły sprawny alternator ładuje 14,7 - 14,8V. 2. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być napięcie około 13,5V. Kiedy miałem przebicie na stojanie w alternatorze to przy wolnych obrotach było ładowanie rzędu 12,5 12,8V na wyzszych obrotach 13,5 do 13,7. A jak wygląda...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
W moim aucie 306, jak mi alternator siadał to światła zachowywały się: Stoję na światłach, przede mną samochód. Nagle widzę że światła przygasły, ale świecą. Dodaję gazu, świecą jaśniej. Za chwilę znów wszystko w porządku. W tym przypadku nie paliła mi się kontrolka od ładowania. Kontrolka ładowania zapaliła mi się kiedy alternator zaczął się palić...
Witam ! Stawiam na przebicie izolacji uzwojeń stojana na masę Dokup osłonę która ośłania od spodu paski i alternator o ile dobrze pamiętam Pozdrawiam A.G.
Może być przebicie izolacji w stojanie,lub co również prawdopodobne uskodzona /zwarta/któraś z diod w głównym prostowniku.
wiec jak sie sprawdza stojan,zeby stwierdzic czy nei ma przebicia.Bo z tego co wiem to jest specjalny przyrzad zeby sprawdzic zwarcie miedzy zwojowe.A tak czy ma przebicie na mase to jak?
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
to jest drugi alternator tamten miał13.80V pod pełnym obciąrzeniem po wyjęciu i rozebraniu okazało się że miał przebicie na stojanie czyżby było to samo
Przebicie uzwojeń stojana ,poprzednik zmył izolacje z przewodów ew. użył chemi aktywnej co powoduje że przy wyższej wilgotności następuje zwarcie. Stojan do wymiany.
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
mostek prostowniczy i regulator napięcia do wymiany. Z doświadczenia doradze, abyś zmienił stojan nawet jak elektryk powie że jest dobry, bo może mieć przebicie w większej wilgotności - częsta usterka w tych alternatorach.' sprawdza się go pod wodą na przebicie do obudowy żarówką i 220 v pozdrawiam jarek Dodano po 16 mostek prostowniczy i regulator...
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
obciąż każde uzwojenie stojana daj 3x55W i jak bedzie przebicie pójdzie dymek najpierw zdiagnozuj problem puźniej kupuj graty ten chiński regulator wytrzyma 1,3 tego co oryginalny japoński poza tym prawdopodobnie jak regulator padł to od zwarcia w stojanie
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
Ależ może być dioda przyczyną gwizgu. Co prawda sama dioda nie wydaje żadnych dźwięków, ale będąc przebitą powoduje zmianę obciążenia w trakcie obrotu wirnika. Tak samo będzie gwizdać alternator gdy będzie przebicie w uzwojeniach. W alternatorach w Punto (i pewnie wielu innych też) występuje jeszcze jeden problem. Otuż jest zbyt ciasno osadzony stojan...
Mi padło ładowanie, sprawdzili na przyrządach i okazało się, że stojan ma przebicie oraz poszły diody. Najgorsze, że nigdzie nie ma zamienników i nie mogę dostać używanego. Za nowy każą zapłacić 1300 zł!!!
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej miernikiem diody wciśnięte w mostek. W jedną...
Napięcie wytwarzane przez alternator nie jest takie duże więc wystarczy zamalować ubytek izolacji bezbarwnym lakierem do paznokci.Weź oprawkę z żarówką 15-25W na 230V.Jeden jej koniec włóż do gniazdka sieciowego,tam gdzie jest faza,drugi koniec podłącz do uzwojenia alternatora.Stojan podłącz do przewodu zerowego.Jeśli żarówka nie zaświeci,to izolacja...
Stawiam na przebicie w uzwojeniu stojana do masy. Jeśli alternator jest nisko zabudowany taki objaw może się pojawić po 10 latach użytkowania i jest narażony na wodę. W zimie dochodzi jeszcze sól. Jedyną rzeczą żeby się przed tym ustrzec to upapranie w/w uzwojenia w silikonie lub smarze oleju, będzie spokój na trochę czasu. Na jak długo niewiem bo zaczołem...
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
A kontrolka ładowania się pali ??? Jak nie to masz uszkodzony albo regulator napięcia (ten stabilizator :) ) lub mogły się skończyć szczotki ale wtedy nie ma kontrolki. Mógło paść ci wszystko opisz co się dzieje z kontrolką ładowania. Prostownik Stojan ma przebicie do masy lub sie spalił Wirnik brak przejścia itp .. przez neta niewiele ci pomoge musiał...
Sprawdź to stykach bezpośrednio z uzwojenia...nie wiem jak dokładnie jest to u ciebie. Wiem jedno masz 3 fazy miedzy nimi musi być opór po kilka Ohm. a miedzy masa nie może być zwarcia. (oczywiście w tym czasie przewody masz odpięte od regulatora). Najlepiej sprawdź to miernikiem. Odłącz regulator od alternatora i sprawdź przecie masa i po kolejki 3...
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. Nie trzeba kozaka, wystarczy że wirnik dostaje przebicie na masę i napięcie idzie na max, idzie na max to go regulator obniża, gdy go obniży to znowu jest zwarcie do masy i tak w koło Macieju. Co to za szpec że się poddaje, co to za miasto że nie ma alternatorów po...
przebicie stojana stojana alternatora uzwojenie stojana alternatora
rozmowy automatycznie czujnik ciśnienia cyfrowy wymiana grzałki
samsung ue40k5672 bateria milwaukee
Regulacja VNT turbosprężarki w Ford 1.6 TDCi Agregat Carrier Vector gaśnie i uruchamia się ponownie bez błędów