Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Nigdy, w żadnym alternatorze uzwojenie stojana nie ma żadnego połączenia z masą, jak jest przebicie to stojan do wymiany
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka ładowania ? Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie...
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie...
Czołem koledzy. Chodzi o altek w kombajnie. Jest to stary altek Lucas wyposażony w regulator od fiata bis. Był on naprawiany w zeszłym roku i wszystko było ok. Teraz kontrolka ładowania nie gaśnie. Dałem ustrojstwo do sprawdzenia na stole. Kontrolka również nie zgasła ale do czasu gdy koleś na krótko zwarł styk zasilania ze stykiem od lampki. Wtedy...
Witam Jeżeli działa,to nic mu nie będzie.Natomiast jeżeli nie ładuje , to przy odlutowanym stojanie od układu prostowniczego ,sprawdź czy nie ma uzwojenie przebicia na masę.
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Sprawdź uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy, miałem podobny przypadek w nissanie jak korozja spowodowała spuchnięcie miejscami stojana.
Witam ! Stawiam na przebicie izolacji uzwojeń stojana na masę Dokup osłonę która ośłania od spodu paski i alternator o ile dobrze pamiętam Pozdrawiam A.G.
JESIOTR1 - w takim układzie uzyskujesz bardzo silne dodatnie sprzężenie zwrotne, a na wyjściu, w zależności od obciążenia, kilkadziesiąt volt. Zasilanie w ten sposób akumulatora to najlepszy sposób na jego zniszczenie. Uruchomienie tak spiętego alternatora bez obciążenia, zwykle prowadzi do przebicia w uzwojeniu stojana. Jest to typowy przypadek zniszczenia...
Powinno być jak na rysunkach ale to tylko sprawdzenie, że nie ma przerwy uzwojenia i przebicia do rdzenia stojana i wirnika. Jeżeli jest zwarcie międzyzwojowe to żarówka go nie ujawni.
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Altek 9-cio diodowy potrzebuje niewielkiego prądu wzbudzenia, dlatego układ ten podłączony jest : prąd ze stacyjki płynie przez żąróweczkę 5w do alternatora,a nie inaczej. Dodano po 5 A pozatym dlaczego chcesz wymienić diody wzbudzeniowe,skoro jak wcześniej pisałeś,że wymieniłeś już mostek? a tam znajdują się diody wzbudzeniowe. A ta migająca kontrolka...
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
Przebicie uzwojeń stojana ,poprzednik zmył izolacje z przewodów ew. użył chemi aktywnej co powoduje że przy wyższej wilgotności następuje zwarcie. Stojan do wymiany.
Stawiam na przebicie w uzwojeniu stojana do masy. Jeśli alternator jest nisko zabudowany taki objaw może się pojawić po 10 latach użytkowania i jest narażony na wodę. W zimie dochodzi jeszcze sól. Jedyną rzeczą żeby się przed tym ustrzec to upapranie w/w uzwojenia w silikonie lub smarze oleju, będzie spokój na trochę czasu. Na jak długo niewiem bo zaczołem...
Dokonałem pomiaru uzwojenia wirnika, wynosi 3,7Ω, bez przebicia na masę. Pomiar trzech uzwojeń stojana 0,5Ω dla każdego z uzwojeń, bez przebicia na masę, odlutowałem końce uzwojeń stojana od mostka, sprawdziłem mostek pomiar wyniósł 479 na zwarcie diodowe czyli jest sprawny. Regulator napięcia nowy. Interesuje mnie prawidłowa wartość trzech...
sprawdzałeś może stojan na ciągłość lub przebicie ja robiłem takiegi bosch w mercedesie co pokazywał za niskie ładowanie z achwilę za wysokie wymieniłem regulator nie pomogło alternator na stół rozbiórka na części i okazało sie że stojan ma przerwę na jednej fazie po wymianie stojana pomogło jak ręką odjął
Witam kupiłem MZ etz 150 z brakiem ładowania, pali się kontrolka a po przyłożeniu miernika do akumulatora ładowania faktycznie nie ma. Do tej pory posprawdzałem ciągłość wszystkich przewodów, bezpieczniki - wszystko ok. Sprawdziłem prostownik wszystkie 9 diod ok - przewodzą w jednym kierunku. Sprawdziłem uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy...
Kontrola jarzy i wraz ze wzrostem obrotów b powoli przygasa. Wymieniony regulator (klient) potem mostek prostowniczy - jedna dida wzbudzenia dziwnie się zachowywała. Żarówką sprawdzone przebicie na masę stojana i wirnika - brak przebicia. Napięcie ładowania wynosi ok 14,6 14,7 V, na wolnych obrotach 13,8 .Co może być przyczyną takich objawów?????
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod, aby je sprawdzić każdą należy odseparować elektrycznie...
Witam! Podpiłąłem u siebie altek z Poloneza. Niby wszystko jest OK, ale...kontrolka ładowania gaśnie na wolnych obrotach (takich ledwie, ledwie) natomiast po dodaniu gazu świecie. Sprawdzone: - napięcie ładowania: 14,3-14,4V - mostek z diodami wzbudzenia - wymieniony, - wszystkie diody sprawdzone - OK - sprawdzone przebicia wirnika, stojana - OK. Czy...
Panowie rozbierając alternator z corsy B z roku 93 popełniłem błąd. odeszła połówka ze stojanem ale nie ta co powinna i oberwało wszystkie sześć przewodów. Oberwało je przy samym mocowaniu więc da się je przymocować ale jak ? jest sześć przewodów i trzy mocowania do nich. Cewki znalazłem i nie mają przebicia do masy ale jak znaleść początek cewki a...
Częstą przyczyną żarzenia sią kontrolki ładowania jest uszkodzenie uzwojenia stojana. Ja zawsze tego typu awarie alternatora zaczynam usówać od wykluczenia, że jedno z 3 uzwojeń nie ma przebicia do masy. :)
Stojana miedzyzwojowo nie sprawdzisz miernikiem ,należy jeszcze dokonać pomiaru czy nie ma przebicia na masę.Jak sprawdziłeś diody multimetrem możesz jeszcze sprawdzić puszczając przez daną diodę napięcie z akumulatora z wpiętą w szereg do zasilania żarówką 21Wat lub nawet reflektorową.Jednakowe świecenie żarówki na poszczególnych diodach świadczy że...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
obciąż każde uzwojenie stojana daj 3x55W i jak bedzie przebicie pójdzie dymek najpierw zdiagnozuj problem puźniej kupuj graty ten chiński regulator wytrzyma 1,3 tego co oryginalny japoński poza tym prawdopodobnie jak regulator padł to od zwarcia w stojanie
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie rozlutuj. Sprawdź poszczególne uzwojenia. Jeśli które...
Jak w jedną to dobrze sprawne masz diody szukaj dalej stojan. wirnik przebicie na mase
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
powinien sie krecic w prawo. a moze stojan lub wirnik maja przebicie do masy.
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Może masz źle dobrany typ regulatora. Kiedyś miałem w japończyku taki przypadek że regulator źle dobrany powodował błąd ABS a ładowanie było niby OK. Sprawdź jeszcze czy przewody do pierścieni na wirniku są dobrze wlutowane. Stojan też może łapać przebicie.
Mostek prostowniczy mam nowy, ale na starym było to samo. Rezystancja stojana jest jednakowa na każdym uzwojeniu, a napięcie podczas pracy jednakowe i nie ma przebicia - więc wnioskuje że jest sprawne. Wirnik też nie ma przebicia, a rezystancja 3,3 oma ( z tego co wiem norma 3 - 3,6 oma). Wolałbym oryginalny regler, ale jak nic nie wskóram to załorze...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
A jak pierścienie ślizgowe wirnika,nie mają schodów?a łożyska na wirniku?Regulator odpada,skoro wymiana nic nie dała.Można domowym sposobem sprawdzić izolację stojana po odlutowaniu od diód i wirnika po wyjęciu.Potrzebna żarówka 60W/230 V,kostka zaciskowa,przewód z wtyczką i przewody od miernika-wykonujemy połączenie szeregowe żarówki z badanym elementem...
Ok, mam ładowanie na poziomie ok 14V, pod obciążeniem ok 13,8V. Przebiegi dokładnie takie same na B+ i D+. Dłużej nie sprawdzałem, mam nadzieję że awaria nie wróci po kilku dniach.... Ku potomności. Uszkodzeniem okazało się przebicie między zwojowe stojana (tak wnioskuję gdyż przebicia do rdzenia nie było pod 230V). Po jego wymianie przebiegi na oscyloskopie...
witam cie aku raczej nie ma tu wplywu ,brak ladowania spowodowal wyladowanie aku ,bo caly uklad elektryczny w czasie jazdy pobiera ok. 15 amp pradu,wiec jesli jechales bez ladowania i to przez pare godzin to i tak miales szczescie ze dotarles do celu .Co proponuje ci zrobic ,jesli jest taka mozliwosc bez rozbierania alternatora ,wymontuj regulator napiecia...
A może stojan ma przebicie międzyzwojowe. Takie przebicie zmniejsza moc alternatora i potrzeba wyższych obrotów aby osiągnąć napięcie ładowania.
Kurczę, przed wymianą stojana poprosiłem specjalistę (tak przynajmniej się określa) o sprawdzenie wszystkiego przy rozbiórce altka i wyraźnie zaznaczyłem, żeby sprawdzić mostek i diody. Podobno wszystko zostało sprawdzone i tylko jakieś przebicie na stojanie wykryto (ale oczywiście to nie miało wpływu). Powiedzcie mi proszę, czy diody można jakoś prosto...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Witam. Instalacja 12V. Pomóżcie bo zwariuję. Kupiłem moto niedawno i było ok. Po ok. 260km padło ładowanie. Było tak że kontrolka na początku gasła na niskich obrotach potem na coraz większych. Teraz gaśnie przy 3,5 tyś obr a ładowanie wzrasta o ok 0,3-0,4VPrzecztyałem chyba wszystkie porady na forum i co zrobiłem. Zmieniłem regulator mechaniczny na...
Kolego (at)abart. Bardzo bym chciał żebyś miał rację, ale napisałem parę postów wyżej, że mostek jest przelutowany. To znaczy, że zdjąłem wszystkie luty, odczyściłem lakier i położyłem nowe. Poza tym przebiegi zmierzone są na wyjściu z altka z AC czyli przed diodami. Przebieg z zapadniętymi wierzchołkami sinusa również. Poza tym prawdopodobieństwo identycznych...
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
Witam,prąd zmierzony i sprawa jasna dużo za duży ok 10a,dostałem od kolegi inny wirnik i on ma jakieś 2,8ohma i pobiera ok 4a więc ten drugi będzie dobry ,w związku z tym że wirnik musiał zostać ostro obciążony to teraz pasuje porządnie sprawdzić stojan,czy nie ma zwarcia pomiędzy zwojowego (bo przebicia nie ma)może toś z kolegów podpowie jak to zrobić...
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Alternatr jest maszyną trzyfazową, więc z każdej (uzwojenia stojana) prąd jest prostowany poprzez trzy diody włączone dodatnio i poprzez trzy włączone ujemnie.Ponadto trzy mniejsze diody dają wyprostowany prąd wzbudzania,który poprzez regulator napięcia dosrtaje się na wirnik alternatora. Poroponuję po rozebraniou alternatora sprawdzić wszystkie diody,i...
Po dłuższej analizie stwierdziłem że stojan ma przebicie na masę.
1. Akumulator wytrzymuje do 15V powyżej dopiero zaczyna się gotować, a z reguły sprawny alternator ładuje 14,7 - 14,8V. 2. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być napięcie około 13,5V. Kiedy miałem przebicie na stojanie w alternatorze to przy wolnych obrotach było ładowanie rzędu 12,5 12,8V na wyzszych obrotach 13,5 do 13,7. A jak wygląda...
Wymieniłem alternator i wszystko działa. Albo stojan, albo wirnik dostawały przebicie na uzwojeniach przy określonych obrotach.
Czy diody wzbudzenia są dobre najprościej jest zmierzyć napięcie na tym zacisku do którego jest podłączony biały przewód(wyjście diod wzbudzenia)Napięcie powinno być identyczne jak na zacisku 30 alternatora. Dopuszczalna odchyłka to 0.5V.Pomiar diod miernikiem ustawionym na zakresie (diody) ,nic koledze nie da jeżeli nie jest rozłączony stojan od prostownika.Dlaczego...
No właśnie... Oczywiście zanim zawiozłem alternator do sprawdzenia to oczywiście zgodnie z serwisówką sprawdziłem jego stan. W niej od razu piszą, że jeśli napięcie ładowania jest za duże to należy wymienić regulator, ale kontynuować sprawdzanie, więc tak też zrobiłem. W pomiarze mostka wyszło, że w jednym połączeniu jest nie tak - przewodzenie tam...
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
Pewnie przebicie między zwojami na stojanie lub wirniku, jak tylko przy wyższych obrotach daje napięcie.
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
Rozlutowałem i rezystancja na stojanie jest 0.7 ohm, oraz jedna dioda ma przebicie.
W moim aucie 306, jak mi alternator siadał to światła zachowywały się: Stoję na światłach, przede mną samochód. Nagle widzę że światła przygasły, ale świecą. Dodaję gazu, świecą jaśniej. Za chwilę znów wszystko w porządku. W tym przypadku nie paliła mi się kontrolka od ładowania. Kontrolka ładowania zapaliła mi się kiedy alternator zaczął się palić...
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
wiec jak sie sprawdza stojan,zeby stwierdzic czy nei ma przebicia.Bo z tego co wiem to jest specjalny przyrzad zeby sprawdzic zwarcie miedzy zwojowe.A tak czy ma przebicie na mase to jak?
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej miernikiem diody wciśnięte w mostek. W jedną...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
mostek prostowniczy i regulator napięcia do wymiany. Z doświadczenia doradze, abyś zmienił stojan nawet jak elektryk powie że jest dobry, bo może mieć przebicie w większej wilgotności - częsta usterka w tych alternatorach.' sprawdza się go pod wodą na przebicie do obudowy żarówką i 220 v pozdrawiam jarek Dodano po 16 mostek prostowniczy i regulator...
Może być przebicie izolacji w stojanie,lub co również prawdopodobne uskodzona /zwarta/któraś z diod w głównym prostowniku.
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
Ależ może być dioda przyczyną gwizgu. Co prawda sama dioda nie wydaje żadnych dźwięków, ale będąc przebitą powoduje zmianę obciążenia w trakcie obrotu wirnika. Tak samo będzie gwizdać alternator gdy będzie przebicie w uzwojeniach. W alternatorach w Punto (i pewnie wielu innych też) występuje jeszcze jeden problem. Otuż jest zbyt ciasno osadzony stojan...
to jest drugi alternator tamten miał13.80V pod pełnym obciąrzeniem po wyjęciu i rozebraniu okazało się że miał przebicie na stojanie czyżby było to samo
Usterka wygląda na brak ładowania akumulatora, a następnie na błędy zapamiętane przez poszczególne moduły sterujące., chociaż u taty kiedyś zrobiło się zwarcie w akumulatorze i miał podobne objawy - oberwała się któraś płyta - napięcie na postoju 12,6V przy rozruchu spadało do 5V, z drugiego aku palił. Po założeniu nowego było dobrze. Stało się to po...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
A kontrolka ładowania się pali ??? Jak nie to masz uszkodzony albo regulator napięcia (ten stabilizator :) ) lub mogły się skończyć szczotki ale wtedy nie ma kontrolki. Mógło paść ci wszystko opisz co się dzieje z kontrolką ładowania. Prostownik Stojan ma przebicie do masy lub sie spalił Wirnik brak przejścia itp .. przez neta niewiele ci pomoge musiał...
Witam Mam nie typowy problem z alternatorem w fiat panda 1.1 Samochód jeździł i w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka ładowania. Oczywiście alternator został wyjęty rozebrany i wyczyszczony. W alternatorze zostały zmienione: mostek prostowniczy oraz regulator napięcia. Alternator został zamontowany i teraz grzeje się okrutnie a na zaciskach akumulatora...
Napięcie wytwarzane przez alternator nie jest takie duże więc wystarczy zamalować ubytek izolacji bezbarwnym lakierem do paznokci.Weź oprawkę z żarówką 15-25W na 230V.Jeden jej koniec włóż do gniazdka sieciowego,tam gdzie jest faza,drugi koniec podłącz do uzwojenia alternatora.Stojan podłącz do przewodu zerowego.Jeśli żarówka nie zaświeci,to izolacja...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Sprawdź to stykach bezpośrednio z uzwojenia...nie wiem jak dokładnie jest to u ciebie. Wiem jedno masz 3 fazy miedzy nimi musi być opór po kilka Ohm. a miedzy masa nie może być zwarcia. (oczywiście w tym czasie przewody masz odpięte od regulatora). Najlepiej sprawdź to miernikiem. Odłącz regulator od alternatora i sprawdź przecie masa i po kolejki 3...
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
No więctak alternator sprawdziłem od łozysk , stojna, wirnika po szczotki, diody oraz przyłacza -induktorem mierzyłem cewki stojana oraz wirnik. brak przebic i jest zachowana wartosc. Dzisiaj niestety nie miałem czasu by przeglądnąc kable. Wiec tak - kabel z styku 30 alternatora idzie prewodem 4mm2 do amperomierza ,z amperomierza jest przyłączony do...
viper555 ma rację kończy się stojan, w tym roczniku ma prawo dostać przebicia
Tak, to jest alternator pięciofazowy. To uszkodzenie to standard w tych sprzętach. Twoje naprawy nic nie pomogły. Stojan nadaje się tylko do wymiany/przezwojenia. Możesz też spróbować pomierzyć stojan, czy nie ma przebić izolacji. Diody też do pomierzenia. Tylko nie multimetrem. Możliwe, że źle podłączyłeś cewki wzbudzające, jednak najprawdopodobniej...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. Nie trzeba kozaka, wystarczy że wirnik dostaje przebicie na masę i napięcie idzie na max, idzie na max to go regulator obniża, gdy go obniży to znowu jest zwarcie do masy i tak w koło Macieju. Co to za szpec że się poddaje, co to za miasto że nie ma alternatorów po...
Sprawdzales czy stojan niema przebicia na mase?
Stojan przebicia do masy nie ma, wirnik do pierścieni połączenie prawidłowe (zmieniałem pierścienie bo stare się skończyły), diody jeszcze przetrzaskam.
Co Wy wypisujecie z tymi obrotami? Ten alternator wzbudzi się już przy 1000 rpm, jak jest kiepski to max 1200 rpm. Do sprawdzenia stojan pod kątem zwarć międzyzwojowych i przebić na obudowę, ale nie multimetrem. Jaki jest prąd wzbudzania?
Uszkodzony alternator najprawdopodobniej uszkodzony stojan częsta usterka miernik do reki i sprawdz czy nie ma przebicia Pzdr Dodano po 1 Uszkodzony alternator najprawdopodobniej uszkodzony stojan częsta usterka miernik do reki i sprawdz czy nie ma przebicia i przy okazji diody Pzdr
Witam odebrałem alternator od elektryka.Powiedział,że pomierzył wszystko,stojan itp że nie ma nigdzie przebicia ani nic.. wyczyścił to jeszcze raz wszystko no i cóż ładowanie na postoju bez świateł 14.4 14.5v podczas jazdy ze światłami 14.4 v ale gdy podgrzewacz się włączył znów dymek szedł... to ja już nie wiem
musisz wyciągnąć alternator,rozłożyć go na czynniki pierwsze,rozlutować stojan od mostka prostowniczego.Zbadać wszystkie diody,9 sztuk czy mają przejście tylko w jedną strone.Zbadać stojan czy nie ma przebicia na masę,zbadać wirnik ,czy ma przejście na pierścieniach i czy nie ma przebicia na masę.No i wtedy zostaje jeszcze sprawdzenie regulatora,powodzenia.
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
Po nieudanej próbie zwątpiłem czy w jednym żłobku mogą być boki dwóch cewek o przeciwnym kierunku . Jest to alternator bosch ,podłączałem go do akumulatora podawałem wzbudzenie ,wszystko jak należało ale nie zadziałał. Możliwe że uszkodzony jest któryś podzespół.Jeżeli stojan byłby przezwojony poprawnie to chciałbym uzyskać porady ,w jaki prosty sposób...
Prąd ucieka przez alternator do masy - to jest pewne. Wirnik i stojan nie mają przebicia do masy - to też pewne. Czy możliwe że nowy regulator (producent AS-PL) jest fabrycznie uszkodzony? Takie rzeczy się zdarzają? Najpierw wymieniłem regulator, potem po uruchomieniu i braku poprawy prostownik. Ewentualnie czy możliwe, że stary prostownik był uszkodzony...
sprawdz regolator ,łozyska czy czsem wirnik nie ociera o stojan a i jeszcze obwiazkowo trzeba sprawdzic czy wirnik nie ma przebicia do masy i jak masz mozliwosc sprawdzic to sprawdz indukcyjnosc cewek mozliwe ze ktoras ma skrut
Witam. Mam mały problem z w/w alternatorem. Otóż auto przyjechało z brakiem ładowania, dwa miesiące wcześniej był założony nowy alternator (zamiennik). Alternator na stole ładuje, a w aucie już nie. Dziwne jest w tym wszystkim to, że kiedy alternator zaczyna się wzbudzać i kontrolka gaśnie, (ma wtedy 600 obr/min) alternator pobiera 3A na B+. Przy dalszym...
przebicie stojana stojana alternatora uzwojenie stojana alternatora
schneider gniazda onkyo różne zmywarka bosch smv50e10eu instrukcja
peugeot check engine peugeot check engine
Jak zresetować centralę alarmową Satel Versa? Jak uzyskać opóźnienie dźwięku w słuchawkach?