Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
sprawdzałeś może stojan na ciągłość lub przebicie ja robiłem takiegi bosch w mercedesie co pokazywał za niskie ładowanie z achwilę za wysokie wymieniłem regulator nie pomogło alternator na stół rozbiórka na części i okazało sie że stojan ma przerwę na jednej fazie po wymianie stojana pomogło jak ręką odjął
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie...
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie rozlutuj. Sprawdź poszczególne uzwojenia. Jeśli które...
Altek 9-cio diodowy potrzebuje niewielkiego prądu wzbudzenia, dlatego układ ten podłączony jest : prąd ze stacyjki płynie przez żąróweczkę 5w do alternatora,a nie inaczej. Dodano po 5 A pozatym dlaczego chcesz wymienić diody wzbudzeniowe,skoro jak wcześniej pisałeś,że wymieniłeś już mostek? a tam znajdują się diody wzbudzeniowe. A ta migająca kontrolka...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Kurczę, przed wymianą stojana poprosiłem specjalistę (tak przynajmniej się określa) o sprawdzenie wszystkiego przy rozbiórce altka i wyraźnie zaznaczyłem, żeby sprawdzić mostek i diody. Podobno wszystko zostało sprawdzone i tylko jakieś przebicie na stojanie wykryto (ale oczywiście to nie miało wpływu). Powiedzcie mi proszę, czy diody można jakoś prosto...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Czołem koledzy. Chodzi o altek w kombajnie. Jest to stary altek Lucas wyposażony w regulator od fiata bis. Był on naprawiany w zeszłym roku i wszystko było ok. Teraz kontrolka ładowania nie gaśnie. Dałem ustrojstwo do sprawdzenia na stole. Kontrolka również nie zgasła ale do czasu gdy koleś na krótko zwarł styk zasilania ze stykiem od lampki. Wtedy...
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Nigdy, w żadnym alternatorze uzwojenie stojana nie ma żadnego połączenia z masą, jak jest przebicie to stojan do wymiany
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
Jak w jedną to dobrze sprawne masz diody szukaj dalej stojan. wirnik przebicie na mase
powinien sie krecic w prawo. a moze stojan lub wirnik maja przebicie do masy.
Pewnie przebicie między zwojami na stojanie lub wirniku, jak tylko przy wyższych obrotach daje napięcie.
A może stojan ma przebicie międzyzwojowe. Takie przebicie zmniejsza moc alternatora i potrzeba wyższych obrotów aby osiągnąć napięcie ładowania.
Może masz źle dobrany typ regulatora. Kiedyś miałem w japończyku taki przypadek że regulator źle dobrany powodował błąd ABS a ładowanie było niby OK. Sprawdź jeszcze czy przewody do pierścieni na wirniku są dobrze wlutowane. Stojan też może łapać przebicie.
Po dłuższej analizie stwierdziłem że stojan ma przebicie na masę.
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Rozlutowałem i rezystancja na stojanie jest 0.7 ohm, oraz jedna dioda ma przebicie.
Kontrolka po przekrecęceniu zapała się, kable sprawdzaliśmy, szast możesz mi w skrócie napisat jak to sprawdźić co napisałeś (sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie ma przebicia, wirnik oporność i przebicie).
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
Wymieniłem alternator i wszystko działa. Albo stojan, albo wirnik dostawały przebicie na uzwojeniach przy określonych obrotach.
1. Akumulator wytrzymuje do 15V powyżej dopiero zaczyna się gotować, a z reguły sprawny alternator ładuje 14,7 - 14,8V. 2. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być napięcie około 13,5V. Kiedy miałem przebicie na stojanie w alternatorze to przy wolnych obrotach było ładowanie rzędu 12,5 12,8V na wyzszych obrotach 13,5 do 13,7. A jak wygląda...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
W moim aucie 306, jak mi alternator siadał to światła zachowywały się: Stoję na światłach, przede mną samochód. Nagle widzę że światła przygasły, ale świecą. Dodaję gazu, świecą jaśniej. Za chwilę znów wszystko w porządku. W tym przypadku nie paliła mi się kontrolka od ładowania. Kontrolka ładowania zapaliła mi się kiedy alternator zaczął się palić...
Witam ! Stawiam na przebicie izolacji uzwojeń stojana na masę Dokup osłonę która ośłania od spodu paski i alternator o ile dobrze pamiętam Pozdrawiam A.G.
Może być przebicie izolacji w stojanie,lub co również prawdopodobne uskodzona /zwarta/któraś z diod w głównym prostowniku.
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
wiec jak sie sprawdza stojan,zeby stwierdzic czy nei ma przebicia.Bo z tego co wiem to jest specjalny przyrzad zeby sprawdzic zwarcie miedzy zwojowe.A tak czy ma przebicie na mase to jak?
to jest drugi alternator tamten miał13.80V pod pełnym obciąrzeniem po wyjęciu i rozebraniu okazało się że miał przebicie na stojanie czyżby było to samo
Przebicie uzwojeń stojana ,poprzednik zmył izolacje z przewodów ew. użył chemi aktywnej co powoduje że przy wyższej wilgotności następuje zwarcie. Stojan do wymiany.
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
mostek prostowniczy i regulator napięcia do wymiany. Z doświadczenia doradze, abyś zmienił stojan nawet jak elektryk powie że jest dobry, bo może mieć przebicie w większej wilgotności - częsta usterka w tych alternatorach.' sprawdza się go pod wodą na przebicie do obudowy żarówką i 220 v pozdrawiam jarek Dodano po 16 mostek prostowniczy i regulator...
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
obciąż każde uzwojenie stojana daj 3x55W i jak bedzie przebicie pójdzie dymek najpierw zdiagnozuj problem puźniej kupuj graty ten chiński regulator wytrzyma 1,3 tego co oryginalny japoński poza tym prawdopodobnie jak regulator padł to od zwarcia w stojanie
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
Ależ może być dioda przyczyną gwizgu. Co prawda sama dioda nie wydaje żadnych dźwięków, ale będąc przebitą powoduje zmianę obciążenia w trakcie obrotu wirnika. Tak samo będzie gwizdać alternator gdy będzie przebicie w uzwojeniach. W alternatorach w Punto (i pewnie wielu innych też) występuje jeszcze jeden problem. Otuż jest zbyt ciasno osadzony stojan...
Mi padło ładowanie, sprawdzili na przyrządach i okazało się, że stojan ma przebicie oraz poszły diody. Najgorsze, że nigdzie nie ma zamienników i nie mogę dostać używanego. Za nowy każą zapłacić 1300 zł!!!
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej miernikiem diody wciśnięte w mostek. W jedną...
Napięcie wytwarzane przez alternator nie jest takie duże więc wystarczy zamalować ubytek izolacji bezbarwnym lakierem do paznokci.Weź oprawkę z żarówką 15-25W na 230V.Jeden jej koniec włóż do gniazdka sieciowego,tam gdzie jest faza,drugi koniec podłącz do uzwojenia alternatora.Stojan podłącz do przewodu zerowego.Jeśli żarówka nie zaświeci,to izolacja...
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
Stawiam na przebicie w uzwojeniu stojana do masy. Jeśli alternator jest nisko zabudowany taki objaw może się pojawić po 10 latach użytkowania i jest narażony na wodę. W zimie dochodzi jeszcze sól. Jedyną rzeczą żeby się przed tym ustrzec to upapranie w/w uzwojenia w silikonie lub smarze oleju, będzie spokój na trochę czasu. Na jak długo niewiem bo zaczołem...
A kontrolka ładowania się pali ??? Jak nie to masz uszkodzony albo regulator napięcia (ten stabilizator :) ) lub mogły się skończyć szczotki ale wtedy nie ma kontrolki. Mógło paść ci wszystko opisz co się dzieje z kontrolką ładowania. Prostownik Stojan ma przebicie do masy lub sie spalił Wirnik brak przejścia itp .. przez neta niewiele ci pomoge musiał...
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. Nie trzeba kozaka, wystarczy że wirnik dostaje przebicie na masę i napięcie idzie na max, idzie na max to go regulator obniża, gdy go obniży to znowu jest zwarcie do masy i tak w koło Macieju. Co to za szpec że się poddaje, co to za miasto że nie ma alternatorów po...
Sprawdź to stykach bezpośrednio z uzwojenia...nie wiem jak dokładnie jest to u ciebie. Wiem jedno masz 3 fazy miedzy nimi musi być opór po kilka Ohm. a miedzy masa nie może być zwarcia. (oczywiście w tym czasie przewody masz odpięte od regulatora). Najlepiej sprawdź to miernikiem. Odłącz regulator od alternatora i sprawdź przecie masa i po kolejki 3...
Dzięki Z.B. Po sprawdzeniu diód w.g opisu się okazało że 5 z 6 jest padnięte przy czym ta 1 pozostała też nie jest najlepszej formie. Co do sprawdzenia stojanu też nie jest najlepiej z nim. Przy postępowaniu w.g opisu co prawda żarówka sie nie zaświeciła ale z jednego miejsca zaczął wydobywać się dymek, czyli nie jest zwarty pernamentnie ale jakieś...
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
alternator może mieć w tym swój udział ..(np zaolejone uzwojenie itp) Z tym zaolejonym uzwojeniem, to akurat jest bzdura, nawet zwarty do masy stojan nie spowoduje poboru prądu z akumulatora, natomiast przebita/ zwarta dioda + lub uszkodzony regulator napięcia (zwłaszcza Bosch z serii F00M-xxx) jak najbardziej
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
Usterka wygląda na brak ładowania akumulatora, a następnie na błędy zapamiętane przez poszczególne moduły sterujące., chociaż u taty kiedyś zrobiło się zwarcie w akumulatorze i miał podobne objawy - oberwała się któraś płyta - napięcie na postoju 12,6V przy rozruchu spadało do 5V, z drugiego aku palił. Po założeniu nowego było dobrze. Stało się to po...
Kontrola jarzy i wraz ze wzrostem obrotów b powoli przygasa. Wymieniony regulator (klient) potem mostek prostowniczy - jedna dida wzbudzenia dziwnie się zachowywała. Żarówką sprawdzone przebicie na masę stojana i wirnika - brak przebicia. Napięcie ładowania wynosi ok 14,6 14,7 V, na wolnych obrotach 13,8 .Co może być przyczyną takich objawów?????
Masz chlopie przebicie na stojanie lub wirniku. Nie ma co tego nawet mierzyć, bo pewnie wychodzi tylko pod obciążeniem. Kup używkę, weź z niej stojan i ew. wirnik, załóż nowy mostek i regulator ze swojego i tyle. Ale przelicz kasę wcześniej, bo może kupić nowy alt. Ten objaw jest typowy i często po regeneracji. Ale możesz też zerknąć na masy i połączenia...
Witam. Stojan powinnien mieć około 0,25-0,28 dla słabszych modeli(35A)i dla tych większych około50-60Ah około 0,16-0,20 Ohm.Oczywiście miedzyzwojowo.A do masy (wiadomo - nic)A w Twoim przypadku zapewne bedzie przebicie. A co do wirnika powinnieneś mieć około 3-4Ohm.Jeżeli bedzie poniżej 3 - to złom. A pasek-nie widziałem go , ale pewnie jest "rozszarpany"i...
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
dziś jeszcze raz spojrzałem z miernikiem na to... sytuacja mnie trochę przytłacza :(. Zmierzyłem masę silnika (głowicy), alternatora i klemy akumulatora a różnica to zaledwie 0,2 ohma. Czyli masa zkładam że jest. Posłuchałem dłużej rozgrzanego silnika i pojawia sie jeszcze delikatnie nierówna praca synchronicznie z przygasaniem, ale to może wynikać...
No więctak alternator sprawdziłem od łozysk , stojna, wirnika po szczotki, diody oraz przyłacza -induktorem mierzyłem cewki stojana oraz wirnik. brak przebic i jest zachowana wartosc. Dzisiaj niestety nie miałem czasu by przeglądnąc kable. Wiec tak - kabel z styku 30 alternatora idzie prewodem 4mm2 do amperomierza ,z amperomierza jest przyłączony do...
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
Co sugerujesz kolego mario 77 chwilowe zwarcia w akumulatorze? Nie znam dalszej historii tego akumulatora ale wyciągałem alternator przy podobnych objawach. Był sprawdzony , wszystko ok. Na życzenie klienta nowy regulator i nic się nie zmieniło. Był jeszcze pomysł że może jak się nagrzeje to jest przebicie na stojanie bo zaraz po odpaleniu ładowanie...
Ok, mam ładowanie na poziomie ok 14V, pod obciążeniem ok 13,8V. Przebiegi dokładnie takie same na B+ i D+. Dłużej nie sprawdzałem, mam nadzieję że awaria nie wróci po kilku dniach.... Ku potomności. Uszkodzeniem okazało się przebicie między zwojowe stojana (tak wnioskuję gdyż przebicia do rdzenia nie było pod 230V). Po jego wymianie przebiegi na oscyloskopie...
Witam. Wymieniam cala elektronike w alternatorze hitachi, corsa 1.5TD, 93'. Klopot pojawia sie z regulatorem, dostalem troche inny niz w oryginale ale ma pasowac UNIPOINT YR-IN678 (na obudowie pisze 12V UNI0705 67B). Ma szesc wyprowadzen opisanych od lewej B S R L F E. W starym jest 5 i zupelnie inne rozmieszczenie i bez opisu, jak to podlaczyc? Jeszcze...
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić stojan na przebicie do masy .Następnie stwierdzić jakie są różnice między nowym i starym mostkiem,jak jest zasilany regulator napięcia.Bywa że regulator potrzebuje napięcia z diod wzbudzenia(w Twoim przypadku raczej nie ,gdyż ich nie ma w starym mostku),lub napięcia z jednej fazy(też tak bywa).Jeżeli to...
Powiadasz że po doładowaniu było o niebo lepiej , ale po 10 dniach wszystko wróciło do starej normy. Wygląda na lekką utratę pojemności [ przez proces zużywania] , choć i wiele do życzenia może mieć i rozrusznik . Samemu możesz mieć problem z naprawą rozrusznika [ustaleniem czy mu nic nie dolega] -weryfikacja zużycia tulejek -czynie ma przebicia stojan...
Kolego (at)abart. Bardzo bym chciał żebyś miał rację, ale napisałem parę postów wyżej, że mostek jest przelutowany. To znaczy, że zdjąłem wszystkie luty, odczyściłem lakier i położyłem nowe. Poza tym przebiegi zmierzone są na wyjściu z altka z AC czyli przed diodami. Przebieg z zapadniętymi wierzchołkami sinusa również. Poza tym prawdopodobieństwo identycznych...
Witam jestem posiadaczka punto 2 1.2 16v mam problem od jakiegoś czasu miałam przy odpalaniu rozrusznika zgrzyty zwłaszcza na zimnym silniku.teraz objaw był inny rozrusznik nie kręcił.Objaw jak przy rozładowanym akumulatorze, przy przekręceniu auta gasły zupełnie kontrolki i głucho.Oddałam auto do 'mechanika"i okazało się że szczotki zuŻyte bendix do...
ok dzieki wlasciwie to znalazlem ale tyle tam jest kropek i lini porysowanych ze sam niewiem. Ale opis krok po kroku z anoda i katoda jest wypas :) to w zupelnosci wystarczy :) Co do mostka za 15 zl, no coz mozna ale nie widze potrzeby. Diody jakies sie znajda a i miejsce na ich wlutowanie tez jest dobrze dostepne :) Ok dzieki. Ale tak sobie mysle jezeli...
06061947 niema co się obrażać na amerykankę klasyczna ma bardzo przyzwoite parametry nie wiele odbiegające od założonych . Nie mylić z urządzeniami pokazywanymi na zdjęciach jako amerykanki . Nie wszystko co ma cewki i neodymy jest amerykanką . To podaj jakie śmigło robiłeś z założenia (szybko / wolnoobrotowe ) . Bo 4m już ma swoją moc . Zastanawia...
Nie nie niezrozumiałeś. Normalnie w alternatorze jest 9 diód. 3 małe(ala oporniki) to te mają po 3A i dają informację o napięciu generowanym do regulatora. Następnie są trzy diody "masowe" te duże a ich prąd ciąghły to ok 65A!. Kolejne 3 diody "plusowe" też duże i też ok 65A!.plusowe i masowe normalnie są oznaczone kolorami - czerwone i czarne(napis...
Witam Panowie sprawa ma się tak tamten alternator sprzedałem.Po tygodniu kupujący dał mi pozytywny komentarz więc raczej był ok.Teraz po 2 latach stało się to samo.Ten co kupiłem z allegro alternator działał ok.Podczas holowania wylał się na niego płyn wspomagania.Nie uruchamiałem auta tylko od razu zawiozłem do elektryka do naprawy.Wymieniona mi dwa...
Witam serdecznie. Wiem że temat brzmi znajomo, ale proszę o odrobinę uwagi. Potrzebuje pomocy elektryka/ew. kogoś kto ma dobry pomysł :P 1. Problem - mruganie oświetlenie wnętrza/oświetlenia auta - w zależności od obrotów. 2. Samochod Nissan Primera,1995, 1.6 3. Alternator Lucas (Made by Magneti) taki jak w fordzie transicie, tylko bez vacu pompy. 4....
Dużo herezji u kol. KaW i trochę chłopskiej mądrości. Ogniwa aku.ołowiowego mają nie 2,1 a 2,2v tuż po ładowaniu.Obciążenie żarówką 50W to lepsze niż nic ale nie wystarczające.By wykryć pęknięty mostek. Trzeba większego obciążenia ok.50A(o ile wogóle uda się wymusić taki prąd) i równoczesnego pomiaru napięcia.Żarowką 50W, amperomierzem i zegarkiem można...
taa, albo pekl i stojan ma przebica, wkoncu to alternator wloskiej mysli technicznej :)
A jednak chyba przebicie /upływność/ na cewce stojana.Trzeba sprawdzić megaomomierzem. Miałem podobny przypadek też w Fiacie. Trochę zawilgotniał i żarzyła się lampka ładowania. Niestety musiałem wymienić całe uzwojenie.
przebicie stojana stojana alternatora uzwojenie stojana alternatora
demontaż mastercook ciągły restart komputer martwy laptop lenovo
Peugeot - komunikat "wyrównaj poziom oleju" - przyczyny i rozwiązania Ford Mondeo – wyłączenie sygnału otwartych drzwi kierowcy, mikrowyłącznik, FORScan, naprawa