Skoro test na CO2 w płynie wyszedł dodatni, to znaczy że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia - czyli uszczelka pod głowicą, pęknięty cylinder/głowica albo jest tam też przy EGRze chłodnica spalin, to jeszcze może być ona.
No niby ta chłodnica ma zmniejszać temperaturę spalin do tych ok. 90' docelowo, ale mi się wydaje, że tam na początku wpada z 500-600 stopni i może z czasem zrobić się przedmuch... Dlatego pytam, może ktoś mądrzejszy miał już podobne rozmyślania i może stosował coś sprawdzonego.
przy silniku ten górny waż jest gorący, natomiast ten dolny cały czas zimny To oznacza, że chłodnica działa prawidłowo. Jeśli strzela ze zbiiornika po pałowaniu to znaczy, że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia, możesz wymienić na próbę, to grosze kosztuje.
Witam serdecznie. Zostało tyko sprawdzić czy uszczelka pod głowicą nie ma przedmuchów. Zobacz czy w zbiorniku wyrównawczym nie czuć spalinami i czy płyn nie zmienia barwy na czarną. Pozdrawiam,
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Witam Czy możesz dokładniej określić ten biały dym , [ czy może siwy , szczypiący ] o ile nie czuć w nim woni spalonego oleju , tylko spaliny i para wodna , oczywiście nie wyrzuca wody przez chłodnicę to jedynie uszkodzona głowica , pęknięcie które może wystąpić w kanale kolektora wydechowego , wodę w postaci pary wyrzuca ze spalinami . Natomiast jeżeli...
Na czym.... po prostu woda jest tylko w dolnej części silnika. Pompa mieli gazy nie mogąc tego przepchać. Dopiero gdy silnik zwolni wyrówna się poziom z chłodnicą, i coś tam zacznie pompować bo pompa jest nisko. Dla tego przy przedmuchy do układu chłodzenia często waha się poziom płynu w chłodnicy. Na wolnych maleje a na wysokich rośnie nie wspominając...
chłodnica nagrzewa się od dziwnej strony (tak mi się wydaje), to znaczy przewód od termostatu jest jeszcze zimny a chłodnica ciepła, a wąż od strony akumulatora jeszcze cieplejszy (nie wiem czy to normalne) Nie znam układu chłodzenia focusa, przypuszczam, że wąż od strony aku jest wężem powrotnym płyny z chłodnicy. Jeżeli tak jest, to zacytowany fragment...
Parę pytań: 1. Czy chłodnica jest drożna, nie dla cieczy chłodzącej, ale dla powietrza chłodzącego. 2. Czy przewody po wystygnięciu silnika miękną do takiego samego stopnia jak po odpowietrzeniu układu: - jeżeli tak, a poziom cieczy w zbiorniku wyrównaczym wrócił do poprzedniego poziomu i nie było wyrzucenia płynu z układu, to wg mnie układ jest tylko...
Witam temat nurtujący. Walczę już któryś dzień z kolei z passatem. Przyjechał z brakiem ogrzewania i buzującym płynem w zbiorniczku. Rósł podczas jego odkręcania. podczas jazdy delikatnej temperatura silnika 90 stopni i brak ogrzewania, kiedy dodam gazu powyżej 2000 obr i przyspieszam gwałtownie to momentalnie czuć ciepłe powietrze z nawiewu i temp....
via vida, lub elm - zarówno odczyt bieżący - czy nie jest leniwa, + poprawki krotkoterminowe, napięcie sondy dochodzi do 0,75-0,80V więc mi trochę brakowało... Ale teraz widzę że jest gorzej niż myślałem ;( wygląda to na uszczelkę pod głowicą - jadę jutro zrobić test na obecnosc CO2 w płynie chłodzącym.. dlaczego? dzisiaj ugotował mi się silnik.. -...
A ja nadal stawiam na przedmuchy, albo uszczelka, albo głowica. Można by spróbować powąchać czy ze zbiorniczka lub chłodnicy nie czuć takim jakby spalonym olejem albo spalinami, jeśli czuć, to - przedmuchy.
uszczelka głowicy. Miałbyś albo masło w misce olejowej, albo przedmuchy spalin do układu chłodzenia. Wątpliwe. Mogła też pęknąć głowica lub blok.
Pasek napędu osprzętu się czasem nie ślizga - jest odpowiednio napięty? Chłodnicę wymieniłeś na nową, czy używaną? Pasek w dobrym stanie, napięty jak powinien. Wszystko co zakładam to nowe nowe, po to miała być ta Felicia żebym nie musiał rzeźbić ze szrotami tylko wkładać nowe bo tanie i łatwo dostępne manele. Pompa wody chyba 70zł, chłodnica 90 itp...
Witam, Od dłuższego czasu borykam się z problemem związanym z układem chłodzenia w samochodzie Rover 75 z silnikiem o oznaczeniu KV6. Typowałem uszczelkę pod głowicą jako główny problem ale... Przedstawię po kolei co zrobiłem i na czym stanąłem: Wyrzucało mi płyn chłodniczy przez rurkę odpowietrzającą w zbiorniczku wyrównawczym po przejechaniu jakiegoś...
Pierścienie w układzie EGR były już wcześniej wymieniane, najpierw te 4 pomiędzy kolektorem wydechowym a zaworem (były nieduże przedmuchy, ale to nie miało wpływu na pracę, moc i spalanie było normalne jak auto było sprawne). Następnie te dwa większe między zaworem a tą chłodnicą. Nie wiem, czy sprawdzali to na początku i jakim sposobem, ale po wymianie...
Moje uwagi do poruszanych spraw w tym temacie. 1. Nie wiem czy w każdym ASO mają tester do wykrywania spalin, bo ja byłem w dwóch (przy okazji przeglądów okresowych) i na moją uwagę, że przewody gumowe są bardzo twarde i jest sączenie płynu spod opasek zaciskowych oraz powolny ubytek płynu, twierdzili że to normalny objaw i przedmuchów nie ma. Test...
Może to być wina uszczelki pod głowicą.Olej przeciska się z kanału olejowego do chłodzenia. Wywalanie wody przez rurkę z chłodnicy może świadczyć o przedmuchu spalin z cylindra do ukł chłodzenia. Oglądnij dokładnie styk głowic z blokiem, ogólnie czy jedna nie różni się czymś od innych, czy gdzieś nie ślimaczy się olej. Jeśli przedmuchy niewielkie to...
Witam, Chciałbym skonsultować problem jaki mnie spotkał, może któryś z Kolegów będzie miał jakiś inny punkt widzenia na sprawę. Mianowicie - auto jak w temacie, były przedmuchy spalin do układu chłodzenia, ubytek płynu. Winna okazała się uszczelka - próba na CO2, widoczne uszkodzenie uszczelki, naprawa. Wydaje mi się, że naprawę przeprowadzono jak trzeba...
Odnośnie chłodnicy, wystarczy sprawdzić czy chłodnica jest czysta od strony nadmuchu chłodnego powietrza. Odnośnie testu z butelką. Zbiornik wyrównawczy należy szczelnie zatkać zakrętką lub korkiem przez który jest przeciągnięty wężyk. Ponieważ zbiornik ma być szczelnie zamknięty więc połączenie wężyk-korek (zakrętka) też musi być szczelne. Koniec wężyka...
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
jeżeli chodzi o uszczelkę to chyba niestety wlasnie o to chodzi, jednak spotkałem się jeszczę z opinią ''mechanika'' ktory twierdzi ze jest to wina TERMOSTATU.;/ ??? Może być i tak - warto sprawdzić tę opcję (termostat ukąpać we wrzącej wodzie. Ponieważ objawy nie są precyzyjne opisane więc i diagnozę na odległość trudno postawić. Ja staram się tylko...
Witajcie, coś boli mojego 3P, ale nie wiem co. Na początek filmik z pracy, silnik po postoju ok. 2 dni, wlana zimna woda i takie oto zjawisko: https://www.youtube.com/watch?v=2jf3KD_5... Powiecie zimny jest to kopci... ale po godzinie nie wiele się zmienia... dziś pracował dosłownie 60 minut na wolnych obrotach, na liczniku nabił 0,4 MTG i cały czas...
Podejscie nr 2 https://obrazki.elektroda.pl/8298907000_... https://obrazki.elektroda.pl/7488952800_... https://obrazki.elektroda.pl/5155001200_... https://obrazki.elektroda.pl/4648528500_... https://obrazki.elektroda.pl/7395903100_... https://obrazki.elektroda.pl/1441917700_...
Witam Temat dość oklepany lecz w skrócie opiszę dlaczego dodaję kolejny post. Jak w tytule gotuje płyn chłodniczy w układzie chłodzenia, temperatura po kilku minutach na postoju rośnie do ponad 110, i opisze co zrobiłem aby znaleźć co jest nie tak - na początek sprawdziłem wentylator, który załącza się dopiero jak wskazówka była na czerwonym, wymieniłem...
Witam, (trochę się rozpisałem ale chciałem podać dokładny opis) Mam pewien problem z głowicą silnika C18NE od Opla Ascony 1986r.i proszę o rady, a zaczęło się tak: przedwczoraj stałem w korku, i w pewnym momencie zauważyłem, że wskaźnik cieczy chłodzącej wszedł na czerwone pole. Oczywiście woda w silniku się zagotowała i dodatkowo przez nieszczelność...
Witam trafiło do mnie auto z problemem ukladu chłodzenia wygląda mi to na słaby obieg opiszę kilka faktów: Brak ogrzewania Gdy auto chodzi na wolnych obrotach to chlodnica i Węże są zimne ,a wentylatory chłodnicy się odpalają (na zegarach 90*) Podnosi się poziom płynu i bombluje Po podniesieniu obrotów Węże i chlodnica robią się ciepłe ogrzewania nadal...
Witam Mam taki problem z moim golfem (golf II 1.6 TD 1991r) odpala raz dobrze raz źle. Opiszę co mam na myśli, przykład ostatni pojechałem na miasto musiałem parę razy go zgasić i zapalić jak to bywa na mieście (podkreślę że przeważnie odpalał po około 2,3 sekundach kręcenia dla przykładu mam drugiego golfa z 86 taki sam jak ten tylko zwykły diesel...
100% uszczelka pod głowicą. Jest przedmuch do obwodu chłodzącego stąd bulgotanie. Często po odkręceniu korka chłodnicy oczywiście na zimno można wyczuć zapach spalin. Tą samą drogą płyn ubywa dostając się na tłok a potem do wydechu. Proponuję obejrzeć bagnet kontroli oleju, biały nalot tzw. "majonez" świadczy o powyższym. Cylinder który jest nieszczelny...
O tym w sumie nie pomyślałem, ale okej. Zjawisko wygląda tak: silnik stygnie, na ścianach bloku skrapla się woda i spływa do oleju. Silnik pracuje i nagrzewa się, olej nagrzewa się od smarowanych części do nieco wyższej temperatury niż płyn chłodzący (ok 110 stopni C w zależności od warunków w jakich jest używany jego ilości), woda "wysmaża" się i...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
Na mój nos przedmuch do układu. Dlaczego tak twierdzę, bo przy zamkniętym termostacie (silnik się rozgrzewa) dół chłodnicy robi się ciepły, bo to "coś" co jest tłoczone do układu chłodzenia (mogą to być spaliny) wypiera płyn z bloku silnika dolnym przewodem do chłodnicy, dalej do zbiornika wyrównawczego i na zewnątrz. Przedmuch musi być na tyle duży,...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Czy ubywa płyn chłodniczy? spaliny z wlewu oleju świadczą natomiast o przedmuchach na cylindrach czyli braku szczelności Na podstawie czego kolega uważa że to uszczelka pod głowicą? Ostrzeżenie za wypisywanie bzdur.
Na moje oko to uszczelkę pod głowicą. Idą przedmuchy spalin do układu chłodzenia.
Może uszczelka pod głowicą. Jest możliwość dodania do płynu markera, który barwi się pod wpływem kontaktu płynu ze spalinami (przedmuchu ).
Więc jeżeli węże są miękkie, czyli nie ma przedmuchu ciśnienia spalin do układu chłodzenia a temperatura się wacha to czy termostat był wymieniony na oryginalny ? (dodam tylko że mam seat leon 1.4 16V i w środę też podczas jazdy temperatura pokazała "90'C" by za chwilę spaść w okolice 80'C i utrzymywała się tak trochę, trasę ponad 1000km z PL do DE...
Sprawdziłem obecność spalin w układzie chłodzenia testerem reakcyjnym, plastikowe naczynie rurkowate nakładane na korek od chłodnicy i wlany do środka płyn reakcyjny. Po pół minuty płyn zmienił kolor - napewno są spaliny w płynie chłodnicy. No więc nad czym się jeszcze zastanawiasz? zimą czasem nieco śmierdzi płynem chłodniczym Kolejne pewne źródło...
Mam pytanie do was. Wymieniłem uszczelkę, złożyłem wszystko, auto startuje i jeździ. Zniknęły różne objawy np. nie dymi już na biało, w zbiorniczku na płyn chłodniczny nie ma już bąbelków przy dodawaniu gazu, a pod korkiem na wlew oleju nie ma masła. Zauważyłem też że po dłuższej jeździe poziom płunu chłodniczego w zbiorniczku pozostaje taki sam, a...
Cześć, może ktoś z Was miał podobny problem i pomoże zdiagnozować usterkę. Od jakiegoś czasu ubywał mi płyn chłodniczy przez przewód. Przewód wymieniłem i już nie cieknie. Jednak nadal ubywa płynu w zbiorniczku. Codziennie dolewam ok. 1l. Jak otworze zbiorniczek to robi się duże ciśnienie. Czuć trochę spalinami ale śladów oleju nie ma. Oleju w misie...
wopor dobrze prawi. ja bym jeszcze to paliwo wypompował, filtr wymienił i świeżym z "normalnej" stacji zalał jeżeli efekt dymienia po tankowaniu powstał. ps. zastanawia mnie taka ochocza chęć ściągania głowic przez różnych "pomocnych" po to aby pooglądać co w środku. tam nic ciekawego nie ma, w każdym prawie to samo /no w jednych tłok jest z dziurką,...
Temat rzeka. Kolego chudy1986_ , akurat tak się składa, że mam też megankę 1.4-16V/99r zagazowaną. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą (reduktor jako pierwszy). Przy połączeniu równoległym może być taka sytuacja, że przez reduktor płynie gro cieczy (bo jest mniejszy opór), a tylko niewielka część przez nagrzewnicę - w takim przypadku wystarczy...
Ale wieczorem zatrzymałem się na ok 10 min na parkingu, wracam do samochodu, a pod nim kałuża wody ! Mam pytanie ta kałuża pod samochodem to z powodu przebrania butelki? Trochę to niezgodne z logiką przy przy przedmuchach z cylindrów - obojętne jaką drogą. Jeżeli w czasie jazdy i w czasie pracy silnika było wszystko mniej więcej normalne tzn nie przybywało...
przedmuch spaliny chłodnica spaliny spaliny chłodnica
przeciążenie bezpiecznik pasek rozrząd citroen aparat trust
kemppi minarc polonez chłodnica
Volkswagen Golf IV 1.6 SR - Problemy z oświetleniem i szybami Jak usunąć plik .chk w systemie Windows?