Skoro test na CO2 w płynie wyszedł dodatni, to znaczy że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia - czyli uszczelka pod głowicą, pęknięty cylinder/głowica albo jest tam też przy EGRze chłodnica spalin, to jeszcze może być ona.
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
Pozatym - mogło dojść do np. podwinięcia się uszczelki w rurze spalinowej i jest przedmuch spalin do tlenu. I optycznie wygląda ok. Instalator wzrokowo może tego nie wychwycić bez rozkładania komina. Analizator już tak
Woda w wydechu jest z kondensacji pary wodnej ze spalin. Szczelność ma znaczenie dla unikniecia przedmuchów, zwłaszcza w miejscach skąd spaliny mogłyby być zasysane do wnętrza samochodu.
Odkręć korek wlewu czy tu nie dymi bo coraz bardziej to wygląda na przedmuchy/spaliny które wracają odmą do dolotu.
Bardziej takie rzeczy widziałem od przedmuchów spalin do oleju wtedy szybko olej się zasyfia.
Wystarczy robić z koncentratu a nie gotowy płyn, i nie robić 50:50 a jakieś 40:50 ;) Głupie Borygo ma temp wrzenia 107 chyba... W ciśnieniu atmosferycznym, a wiemy że układy chłodzenia są ciśnieniowe... Więc realna temp wrzenia jeszcze się podnosi. Jeśli bulgotanie jest spowodowane gotowaniem się płynu, a nie np jakimś przedmuchem spalin to sprawdź...
uszczelka głowicy. Miałbyś albo masło w misce olejowej, albo przedmuchy spalin do układu chłodzenia. Wątpliwe. Mogła też pęknąć głowica lub blok.
Nie wiem jak stoi w przepisach serwisowych (nie zajmuję się kondensatami i zamkniętymi komorami...jeszcze) ale technicznie spływ może być na dól wkładu kominowego ,choć zdjęcie zbyt ciemne i nie widać co tam jest i czy wogóle jest prawidłowo wykonany. Kwestia zmniejszania...?odwrotnie chyba?A co do przedmuchu spalin,to szybko stanie się to faktem!
Powodem jest bardzo często przedmuch na podkładce pod wtryskiem.
A ja wiem bo wymieniam setki l rocznie silniki jak nowe w srodku. Nic nie zarasta , nie zapycha sie, nie zaciera. Widac jak sie zdejmujee dekiel gorny. Czy miske. Problemem sa przedmuchy spalin do skrzyni korbowej to i nich osadza sie sadza i czastki na silniku.
jeśli otworzysz korek umiejętnie to się nie poparzysz,a dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą
Przedmuch spalin, dziurawy wydech, nieszczelności na łączeniach...
przy silniku ten górny waż jest gorący, natomiast ten dolny cały czas zimny To oznacza, że chłodnica działa prawidłowo. Jeśli strzela ze zbiiornika po pałowaniu to znaczy, że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia, możesz wymienić na próbę, to grosze kosztuje.
Pompe naprawiali w warsztacie o nazwie, Bosch ...... No to naprawili i usterka znikła, czy tylko udali, że naprawili? (-)jak sprawdzic odme, przy dolocie do turbiny tam gdzie ta odma się łączy jest trochę oleju. Nie znam za bardzo kia ceed 1,6 crdi, ale mam fotkę z silnika hdi, gdzie czerwona strzałka pokazuje rurkę gumową łączącą odmę z rurą dolotową...
Na moje oko to uszczelkę pod głowicą. Idą przedmuchy spalin do układu chłodzenia.
Masz zapewne na myśli rozszczelnienie komory spalania.... Taki objaw jest spowodowany przedmuchem spalin do kanału zasysającego powietrze. Wówczas płomień dusi się z powodu braku tlenu i wyskakuje komunikat E1.
Usterka która mnie nękała to źle zrobiona uszczelka pod głowicą. Adaptacja pomagała na jeden dzień. Problem powracał bo były przedmuch spalin do układu chłodzenia. Po ponownej wymianie uszczelki i reszty drobiazgów z tym związanych, auto nareszcie działa. Czekam na ciepłe dni żeby jeszcze raz zrobić adaptację przepustnicy. Dowiedziałem się że uszczelka...
witam. Jest to nagar czyli sadza taka ubita.Podobno jak jest nieszczelna podkładka pod wtryskiwaczem to są przedmuchy spalin do skrzyni korbowej i tam się osadzają cząstki sadzy.Po kąpieli w oleju są zasysane przez smok i część się osadza na sitku a reszta idzie do filtra oleju. Wtryskiwaczy nie demontowałem więc nie mogę stwierdzić czy powodem ,,,zabicia...
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Witam Koledzy jak w temacie czy przedmuch spalin na wyjściu ( połączeniu , miejsce w którym spaliny są już wyrzucane z turbiny do wydechu) turbiny z wydechem może powodować błąd , którego skutkiem jest świecenie kontrolki " zygzak " w Grand Vitara 1,9 ddis z DPF Pozdrawiam Tomasz
Tester uszczelek jest na dwutlenek wegla jesli uszczelka jest uszkodzona miedzy kanalem olejowym i chlodzacym to moze nie wykazac. Wykaze jak jest przedmuch spalin do plynu a nie oleju do plynu. Dodano po 4 Moim zdaniem uszczelka pod glowica..
Może to być wina uszczelki pod głowicą.Olej przeciska się z kanału olejowego do chłodzenia. Wywalanie wody przez rurkę z chłodnicy może świadczyć o przedmuchu spalin z cylindra do ukł chłodzenia. Oglądnij dokładnie styk głowic z blokiem, ogólnie czy jedna nie różni się czymś od innych, czy gdzieś nie ślimaczy się olej. Jeśli przedmuchy niewielkie to...
Dużo producentów kotłów ma w ofercie "swoje" systemy kominowe ze specjalnego PP do kotłów kondensacyjnych i są w nich między innymi przewody elastyczne. Spokojnie można stosować - ale systemowo, tzn. z zachowaniem wszystkich wymaganych przez producenta elementów - tak by nie było później przedmuchów spalin i przecieku skroplin. A jaki kocioł zamierzasz...
No widzisz. Tu jest tak że na zimnym silniku nie pali na jeden cylinder (6) . Pompa podaje bo podłączałem wtryska na zewnątrz do pompy ustawionego na 280bar i pompa ładnie podaje. Dopiero jak się zagrzeje lub na wyższych obrotach chodzi dobrze. To są takie moje domysły tylko bo borykam się z tym już 4 miesiące i nie mogę tego rozgryźć. Powietrze w powrocie...
a powiedzcie mi jakie są objawy jak jest przedmuchana uszczelka pod głowicą może to ona stwarza problem Moje uwagi na to pytanie (przedmuchy spalin). Ze strony układu chłodzenia takie jak przy jego zapowietrzeniu z pewnymi różnicami. Przy zapowietrzeniu przewody gumowe na zimno są miękkie i twardnieją oraz poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym rośnie...
W kotłach kondensacyjnych i z zamknięta komorą spalania(turbo), system odprowadzania spalin ,najczęściej wykonywany jest jako koncentryczny.Czyli rura w rurze .Wewnętrzną rurą wydostają się spaliny ,a zewnętrzną zasysane jest powietrze. Rury spalinowe muszą mieć uszczelki na łączeniach ,żeby nie powstawały przedmuchy spalin do zasysanego powietrza.
a może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą i spaliny ci włażą do układu chłodzenia?
Czy wystarczy wymienić same pierścienie jeśli silnik ma przedmuch spalin z korka wlewu oleju i bagnetu bo nie chce wywalać dużo kasy w ten silnik jeśli to nie ma sensu dodam że silnik bierze dużo oleju bardzo dużo nawet 0.5 litra na 100 200 km nie 1000 czy 2000
Jeśli ci nie ubywa oleju (albo i nie przybywa :-) , podobnie jeśli nie zmienia się stan poziomu płynu chłodzacego ( oczywiscie nie mówię tu o róznicy wynikającej z zagrzania się płynu ) to wszystko jest w porządku . Jednak niestety na ogół bulgotanie w zbiorniku płynu chłodzącego wynika z przedmuchów spalin do układu chłodzenia i sugeruje uszkodzenie...
Przecież odma łączy skrzynię korbową z pokrywą zaworów, pulsowanie powietrza we wlewie oleju jest całkowicie normalne. Uszkodzone uszczelniacze zaworów to głównie powodują branie oleju i dymienie a nie przedmuchy (po co spaliny miałby się tamtędy przeciskać, jak mają wolny kanał wydechowy). Przedmuchy spalin to są ze skrzyni korbowej z powodu zużytych...
Dziękuję za zainteresowanie. Przewód jak i filtr siatkowy w pokrywie zaworów były już sprawdzane.Z tym wszystko jest w porządku.Wymieniałem nawet uszczelkę pod głowicą aby wykluczyć ewentualny przedmuch spalin do skrzyni korbowej silnika.Żadnej poprawy.Ten "wystrzał" zdarza się niespodziewanie,niezależnie od tego czy silnik pracuje już od kilku godzin,czy...
to jest sonda pradowa . w niej jest zbiorniczek z tlenem wedlog ktorego centrala porownuje zawartosc tlenu w spalinach . zwykla sonda tu sie nie sprawdzi poniewaz silnik pracuje na zubozonej mieszance i zwykla sonda by pokazywala caly czas mieszanke ubogą. ....a swoja droga ciekawy jestem jak to badanie wygladalo ..... dawno temu gdy bylem z wojkiem...
Sprawdziłem obecność spalin w układzie chłodzenia testerem reakcyjnym, plastikowe naczynie rurkowate nakładane na korek od chłodnicy i wlany do środka płyn reakcyjny. Po pół minuty płyn zmienił kolor - napewno są spaliny w płynie chłodnicy. No więc nad czym się jeszcze zastanawiasz? zimą czasem nieco śmierdzi płynem chłodniczym Kolejne pewne źródło...
Uszczelka grafitowa. Jest bardzo krucha. Tak naprawdę - nie powinno się wyciągać elektrody - nie mając w zapasie tej uszczelki, ponieważ ona czasem rozpada się przy wyjmowaniu elektrody. Wymień, ponieważ mogą występować przedmuchy gorących spalin, co może skutkować kolejnymi uszkodzeniami. Uszczelka kosztuje kilka zł.
Spalin b.mało ucieka i lecą na zew. w kabinie 0 nawet na postoju długim. A jak spaliny zabarwić? :).
Witam w nowym roku. Z racji ujemnej temperatury nie zrobiłem za wiele. Udało się uszczelnić przedmuch spalin na kolektorze i głowicy ( widoczna zmiana w przyspieszeniu- ale to jeszcze nie to.) Znalazłem też przebicie na kablach wysokiego napięcia i wymieniłem łapę silnika z prawej strony, duża zmiana w wibracjach, ale nadal delikatne wyczuwam, sprawdzę...
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne. Aż tyle się tej mazi nie odkłada, żeby zapchać filtr oleju, filtr oleju czysty był zawsze. Masło robi się tylko...
Mam pytanie czy to jest wina gniazda zaworowego, zaworu, pierścieni czy wszystkiego na raz? Duże przedmuchy stąd dym z pod korka. Wytarte pierścienie, cylindry, tłoki...
Witam Czy możesz dokładniej określić ten biały dym , [ czy może siwy , szczypiący ] o ile nie czuć w nim woni spalonego oleju , tylko spaliny i para wodna , oczywiście nie wyrzuca wody przez chłodnicę to jedynie uszkodzona głowica , pęknięcie które może wystąpić w kanale kolektora wydechowego , wodę w postaci pary wyrzuca ze spalinami . Natomiast jeżeli...
Hej. Jak w temacie sterownik wywala błąd - źle dobrany wentylator. Wymieniony został kondensator w wentylatorze. Na ręcznym sterowaniu wentylator kręci od około 11% w górę, na sterowaniu w dół kręci do 2%. Napięcie na wentylatorze regulowane płynnie od około 90V do 230V. Ogólnie sytuacja wygląda następująco : sterownik pracuje, włączony zostaje wentylator(przedmuch...
Witam. Te ciśnienia to nie taka rewelacja.....Gdyby jak to piszesz nie przepalał benzyny to będzie kopcił na czarno.Piszesz że jak ciepły to kopci na biało....to by mogło wskazywać na uwaloną uszczelkę pod głowicą.Jak do komory spalania dostaje się płyn chłodzący to zakłóca on działanie świec zapłonowych. Weż zobacz czy jak pracuje sinik to czy nie...
Wysokość osadzenia tulei była mierzona w trakcie naprawy - tuleje wystawały bodaj 0,1 mm W ogólności raczej poprawnie jednak przy założeniu iż mamy do czynienia z nowymi podkładkami. Tutaj coś było o dorabianiu podkładek. Stąd dalsze pytanie, czy czasem blok nie miał sposobności kiedyś przymarznąć? Wówczas niestety następują trwałe odkształcenia i...
Jeżeli chodzi oo szczelność dolotu powietrza, to u mnie jest ok. Sprawdzano w serwisie, zastanawia mnie natomiast delikatny nalot spalin na zewnętrznej, ciepłej części turbiny. Wygląda to jakby był bardzo delikatny przedmuch spalin z okolic wirnika. Biegi raczej nie mają nic do tego, przejechałem tym samochodem prawie pół miliona km. W serwisie faktycznie...
Poproszę informację, gdzie i w jaki sposób tlenki azotu stykają się z olejem silnikowym? Sam napisałeś jak :-) W skrzyni korbowej przez przedmuchy spalin. Druga sprawa. Weźcie najpierw poczytajcie instrukcje obsługi, a potem piszcie. Bo ludzie czytają. A potem Wasze wypowiedzi biorą za pewnik. Są nawet auta, w których silnikach olej można wymieniać...
tak, zaworek sprawny, możesz jaśniej, bo nadal nie rozumiem.. Czyli powietrze które przedostaje się na dół, potem wylatując ze skrzyni korbowej, to w jaki sposób zabiera ze sobą olej do odmy Dodano po 1 A wiec wiem już co to przedmuch. Spaliny które przedostawają się do skrzyni korbowej wpadają w rozbryzgiwany się olej i wylatują razem z olejem do odmy....
co do elektrycznego ogrzewania to chyba macie racje. Ale to co napisał Andrzej2612 jest ciekawe, bo wykorzystuje się energie cieplną tłumika i nie traci się na tym nic. Można by coś wymyślić takiego ,aby wykorzystać to ciepło do ogrzania zamiast marnować się na zewnątrz. Odnośnie tego mam pytanie ,skąd wziąć takie radiatory o kształcie rurek tłumika?...
kupiłem awenis 2.0 td i problemem jest mdły zapach chyba ropy dostający się przez otwarte okna podczas jazdy,zaznaczam że niema żadnych wycieków przy silniku,wydech też jest w miarę szczelny,niewidać przedmuchów spalin,sprzedający powiedział że przyczyna lezy po stronie wtryskiwaczy że któryś wtryskiwacz może lać i to przez to.czy to możliwe,czy ktoś...
Kolego może to głupie, ale możesz wyjaśnić w jaki sposób robi się maź gdy są przedmuchy? Sadza ze spalin miesza się z olejem silnikowym, co w konsekwencji powoduje zaczopowanie sitka smoka olejowego. W tym miesiącu już drugie auto.
udalo mi sie zdobyc ten kod, ale fukcje pid jakos tam niema,jest sila dadmuch ,tem max spalin ,czas przedmuchu itd. Ciekawi mnie w tym programie instalatorskim-ekran wentylacji,jakos nic nie idzie zmienic,ale moze wiesz o co tu chodzi? czasami te wartosci sie zmieniaja same np dzis 21g bylo 54C 1% Proszę poprawić błędy pisowni mod - mirrzo
Ostatni punkt jest mało bezpieczny z uwagi na możliwość przedmuchów spalin, które w takim "ogrzewaniu" łatwo trafią do kabiny i kierującego. Przy użyciu ciepła z wydechu polecam wymiennik (może wężownicę owiniętą na wydechu) ogrzewający wodę i już "normalną" nagrzewnicę wodną w kabinie, choćby od CC czy czegoś takiego. I tu moja uwaga: Dlaczego nie...
>>Witam przejechałem uniakiem około 50 km i znow słysze bulgotanie z kratek moze to tak ma byc ????? << to możliwe, alel jeszcze raz spróbuj uzupełnic poziom płynu i solidnie kilka razy odpowietrzyc. Jeżeli znów pojawia sie bulgotania, to niestety, moze oznaczać przedmuchy spalin z garów do wody. Dokładnie - przy zimnym płynie - sprawdź...
Jak są spaliny w układzie to bez wyeliminowania przedmuchów szukanie innych przyczyn nie ma sensu. Nieszczelność UPG, głowicy bądź bloku.
Tester o który pytasz działa na 3 molowym roztworze wodnym błękitu bromotymolowego, który daje reakcję barwną na obecność CO2. Zmienia się kolor indykatora w zbiorniczku z niebieskiego na zielony w diesli i z niebieskiego na żółty w silniku benzynowym (jeżeli są przedmuchy) taki sam test można przeprowadzić analizatorem spalin zbliżając sondę do zbiorniczka...
Dzieki za info Wymienilismy zawór po sugestiach mechaników Podczas jazdy silnik czasem dostaje czkawki i traci moc Mechanicy sugerowali wymiane zaworu recyrkulacji spalin, pozatym zawor ten wymieniany byl juz na gwarancji Sami tez czyscilismy go oraz likwidowalismy przedmuchy spalin przy polaczeniu z korpusem silnika Po takiej kosmetyce silnik pracowal...
Może uszczelka pod głowicą. Jest możliwość dodania do płynu markera, który barwi się pod wpływem kontaktu płynu ze spalinami (przedmuchu ).
Witam wszystkich.Dziś pierwszy post na forum i nie ostatni:)Po krotce powiem o moim problemie.Wczoraj zamontowałem D5WZ w alhambrze 01 tdi ( rozbudowane do ogrzewania postojowego)ktore wróciło z naprawy po wymianie sterownika. Miał mi to robić elektryk ale niestety zostawił mnie (wyjechał na świeta) z tym i byłem zdany sam na siebie. wydaje mi sie ze...
Jeśli demontowałeś element układu wydechowego, to tam szukaj przedmuchu. Ciemny nalot na elementach to wskazówka.
Zatem chyba jedyna odpowiedź to padła turbina. Dodatkowo zauważyłem, że jak teraz dodawałem gazu na maxa, auto wkręcało się do około 3 tys obrotów to od razu czuć spalony olej... Jednej informacji jeszcze nie znajduję, po przegazowaniu czułeś smród oleju , w spalinach czy przedmuchy. Drugie sprawdzałeś intercooler czy nie zalany olejem
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
Plecionka była wymieniona i sprawdzona z kanału. Żadnych śladów spalin od przedmuchów między elementami nie ma. Zakładamy że oberwał się wkład w środku?
Więc jeżeli węże są miękkie, czyli nie ma przedmuchu ciśnienia spalin do układu chłodzenia a temperatura się wacha to czy termostat był wymieniony na oryginalny ? (dodam tylko że mam seat leon 1.4 16V i w środę też podczas jazdy temperatura pokazała "90'C" by za chwilę spaść w okolice 80'C i utrzymywała się tak trochę, trasę ponad 1000km z PL do DE...
Zamiast programu powszechnej dewastacji można było zrobić z naszych dawno nieistniejących firm, korzystających z taniego prądu i węgla, ze sztucznie zawyżonymi kosztami organizacje pozarządowe i skorzystać z pomocy w celu przetrwania. Kiedyś zasuwaliśmy w obozach a teraz w eurokołchozie z nadmierną ilością dobrze opłacanych strażników. Spokojna trasa...
Jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej.W momencie kiedy są przedmuchy poprzez pierścienie z cylindrów spaliny,bądz też sprężone powietrze dostaje sie do skrzyni korbowej.Jeśli nie miałoby ujścia to wydmuchałoby uszczelki.A tak jest ta odma.W starszych silnikach była to rurka na zewnątrz,jednak teraz ze względu na środowisko wykorzystuje się te spaliny...
Więc spróbuję ja. Jeżeli układ się zapowietrza to musi być jakaś tego przyczyna. Jeżeli silnik nie jest zagazowany, to wszystko raczej wskazuje na przedmuchy spalin do układu chłodzenia. . Jeżeli w zbiorniku wyrównawczym jest płyn, to przy poprawnie działających zaworkach w korku zamykającym układ chłodzenia (otwór przez niego zamykany służy do napełniania...
Witam, Od dłuższego czasu borykam się z problemem związanym z układem chłodzenia w samochodzie Rover 75 z silnikiem o oznaczeniu KV6. Typowałem uszczelkę pod głowicą jako główny problem ale... Przedstawię po kolei co zrobiłem i na czym stanąłem: Wyrzucało mi płyn chłodniczy przez rurkę odpowietrzającą w zbiorniczku wyrównawczym po przejechaniu jakiegoś...
Witam, Chciałbym skonsultować problem jaki mnie spotkał, może któryś z Kolegów będzie miał jakiś inny punkt widzenia na sprawę. Mianowicie - auto jak w temacie, były przedmuchy spalin do układu chłodzenia, ubytek płynu. Winna okazała się uszczelka - próba na CO2, widoczne uszkodzenie uszczelki, naprawa. Wydaje mi się, że naprawę przeprowadzono jak trzeba...
Pasek napędu osprzętu się czasem nie ślizga - jest odpowiednio napięty? Chłodnicę wymieniłeś na nową, czy używaną? Pasek w dobrym stanie, napięty jak powinien. Wszystko co zakładam to nowe nowe, po to miała być ta Felicia żebym nie musiał rzeźbić ze szrotami tylko wkładać nowe bo tanie i łatwo dostępne manele. Pompa wody chyba 70zł, chłodnica 90 itp...
Oj to dość sporo, tam będzie olej czy tego byś chciał czy nie. Olej ucieka tym przewodem bo masz duży przedmuch silnika ale to by trzeba było stwierdzić raczej sobie nie poradzisz.
Możliwe ze od tego czasu doszlo cos co razem z tym bledem daje te objawy ze komp moze dawac inna mieszanke na zimnym wiec czujnik w bloku? Nie wiem . Ale co to jest ... musisz lepiej oczyscic wszystko to na dzień dobry. Czy da sie wyjac czujnik? Usiebie chcialem przeczyscic czujnik temperatury plynu chodniczego ,mialem lekki wyciek. Czyszczenie nie...
Może być uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub zwichrowana głowica, jeśli silnik się przegrzewał na skutek np. małej ilości płynu chłodzącego. Usterkę tę należy niezwłocznie usunąć, gdyż obecnie nieszczelność sprowadza się do faktu przedmuchu podciśnieniem spalin z komory spalania do układu chłodzenia. W przyszłości , gdy nieszczelność powiększy...
A ja nadal stawiam na przedmuchy, albo uszczelka, albo głowica. Można by spróbować powąchać czy ze zbiorniczka lub chłodnicy nie czuć takim jakby spalonym olejem albo spalinami, jeśli czuć, to - przedmuchy.
Kompresję zmierz, sprawdź czy ma przedmuchy. Jak odkręcisz korek wlewowy oleju czuć np. spalinami i dmucha mocno?
Dmuchało powietrzem (to znaczy nie jestem w stanie powiedzieć czy to powietrze czy spaliny) nasyconym olejem.
Polanka napisał: Niewiem jaki kupić kupić sterownik do niego wystarczy zwykły ON/OFF np. Salus RT510RF lub inny ON/OFF wedle uznania BŁĄD, w żadnym wypadku. Najlepiej spisują się regulatory które komunikują się cyfrowo. CW400 jest drogi, ale można wstawić CR100 (pokojowy tygodniowy) lub CW100(pogodowy). Elektronika na bieżąco oblicza moc palnika i...
Witajcie, coś boli mojego 3P, ale nie wiem co. Na początek filmik z pracy, silnik po postoju ok. 2 dni, wlana zimna woda i takie oto zjawisko: https://www.youtube.com/watch?v=2jf3KD_5... Powiecie zimny jest to kopci... ale po godzinie nie wiele się zmienia... dziś pracował dosłownie 60 minut na wolnych obrotach, na liczniku nabił 0,4 MTG i cały czas...
No to nie pozostaje nic innego jak zweryfikować w zbiorniku paliwa jest strasznie dużo oparów,pary ,mgły nie wiem jak to nazwać Czy czasem nie są to spaliny co może świadczyć o przedmuchu na jednym lub kilku pompowtryskiwaczach.
Niebieski dym i ten zapach wskazuje na recyrkulacje spalin,zimny diesel tak się będzie zachowywał.Musisz go zagrzać do min.70* i sprawdź przedmuch przez korek wlewu oleju,i przy tej temperaturze spaliny powinny się unormować,lecz przy obecnych temperaturach dym będzie jasny.
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Czy ubywa płyn chłodniczy? spaliny z wlewu oleju świadczą natomiast o przedmuchach na cylindrach czyli braku szczelności Na podstawie czego kolega uważa że to uszczelka pod głowicą? Ostrzeżenie za wypisywanie bzdur.
Cześć, Kontrolowałbym poziom oleju aby nie zabrakło, oprócz tego posprawdzałbym parę rzeczy, np. to czy po odkręceniu korka nie ma zbyt dużych przedmuchów, czyli czy nie wydostaje się zbyt dużo powietrza(spalin) z komory silnika. Tak z ciekawości czy wyciek nie został spowodowany zbyt dużym ciśnieniem w komorze. Natomiast warto zagadać więcej z mechanikiem,...
WItam mam takie pytanko bo ostatnimi czasy moja maszyna wody nie gotowała ale straszne ciśnienie się robiło w układzie chłodzenia i po teście na spaliny w zbiorniczku wyszło że przedmuch jest. głowica została zdjęta i na wszystkich 4 tłokach był przedmuch w układ głowica została zawieziona do zrobienia i się okazało że się powyginała i została mocno...
Odpal z otwartym wlewem oleju, przegazuj i zobacz czy z korka pójdą spaliny... bo przedmuchy to ma każdy silnik FIRE i olej w odmie też zawsze w tych silnikach jest. Z drugiej strony 0,2l oleju na 6l benzyny to proporcje 1:30... czyli tyle ile się leje do dwusuwu (do nowszych nawet 1:50) ;)
Ale faza końcowa przedmuchu czasami jest i to jest dziwne:cry: Dmuchawa działa bo w czasie pracy urządzenia wydmuchuje spaliny. Czyżby coś ze sterownikiem w samym piecu czy z zegarem modułowym?
Jeśli słychać gwizd z korka to prawdopodobnie jest nieszczelny i nie utrzymuje prawidłowego nadciśnienia w układzie chłodzenia. Ale niepokojący jest jeśli cały czas go słychać, bo to może oznaczać przedmuchy np. w uszczelce głowicy (spaliny do wody). Spróbuj na początek wymienić korek zbiorniczka.
w przypadku montażu nowej turbosprężarki: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. 2. Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3. Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie). 4. Należy usunąć zniszczone uszczelki i wymienić...
Pierścienie w układzie EGR były już wcześniej wymieniane, najpierw te 4 pomiędzy kolektorem wydechowym a zaworem (były nieduże przedmuchy, ale to nie miało wpływu na pracę, moc i spalanie było normalne jak auto było sprawne). Następnie te dwa większe między zaworem a tą chłodnicą. Nie wiem, czy sprawdzali to na początku i jakim sposobem, ale po wymianie...
Ten wężyk to nic innego tylko odma , która zawsze podłączona jest do ssącej strony turbiny , przedmuchy ze skrzyni korbowej plus mgła olejowa wracają z powrotem do silnika , po drodze zawór EGR dokłada spalin i masz mieszankę dzięki której w całym dolocie jest straszny SYF , pomijam problemy których ten syf potrafi przysporzyć , ja w moim aucie pozbyłem...
http://www.turbosprezarki.pl/eksploatacj... Jeśli masz takie doświadczenie, jak "Twój" znajomy mechanik, to sobie odpuść! Co do montażu, to tak: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą by czyste i nieuszkodzone. 2.Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3.Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem...
że powinny one posiadać koszyk na kulki z polimeru/poliamidu? Żeby w razie uszkodzenia łożyska koszyk rozpadł się na drobne kawałki dzięki czemu nie uszkodzi tłoka.... Czy to prawda? Jakie jest oznaczenie tego łożyska? Jak napisał ojdyr, "urban legends" są nie do pokonania... :cry: Czy ten pan sobie wyobraża co się stanie jak taki koszyk (poliamidowy)...
Witam Problem mam jak u przedmówców. Wycieki oleju na szczęście z pod jednego wtrysku i dodatkowo przedmuch i widać spaliny. Dziś zabieram się za wymianę uszczelniaczy. Znalazłem w necie ciekawy film jak to zrobić, w zasadzie nie wnosi więcej niż było opisane wcześniej ale przynajmniej widać jak gość to robi. https://www.youtube.com/watch?v=zHrPqHiA...
W tym silniku wlew oleju do silnika jest jego odmą. Jeśli pojawia się tam dym to oznacza przedmuch do komory korbowej. Czyli pierścionki, a nawet tuleje zużyte, czytaj remont silnika. Co do oleju na sprzęgle, to olej może pojawić się z obydwu miejsc. Dla określenia pomaga kolor jak i zapach oleju jaki tam jest, czasem gołym okiem widać skąd kapie, np...
A gdyby użyć „knefla” do uruchomienia obiegu zamkniętego spalin na zimnym silniku, to będę miał możliwość sprawdzenia przedmuchów, czy to nie wystarczy?
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Przy przedmuchach można odpowietrzać co chwila,do sprawdzenia termostat i zawartość spalin w układzie chłodzenia.(na pokładzie jest webasto??)
Pewnie typowo dla birggsa urwały się aluminiowe korby. Tylko one nie urywają się ot tak. Najczęściej przedmuch na uszczelce głowicy do kanału popychaczy. Wtedy spaliny dostają się do skrzyni korbowej. Tam mieszają się z mgłą olejową i odmą w dolot. Efekt podczas koszenia (obciążenia) silnik potrafi wypić cały olej w 1-2 godziny. Jak się tego nie zauważy...
Zapchana odma lub przedmuchy. Sprawdź jedno i drugie.
Przepaliły mi sie portki tzn rura kolektorowa w mojej mk3 z 1991 roku. Dziura byla tak duza ze az sonda lambda wypadla. Kupilem nowa i zamontowalem. Musialem zdemontowac stara rure razem z kolektorem wylotowym bo nie moglem odkrecic trzech szpilek laczacych portki z kolektorem. Teraz mam kilka pytan. Czy ta podkladka miedziana przy sondzie lambda jest...
EGR jest sterowany przez ECU, podciśnienie "napędzające" siłownik zaworu EGR jest brane z kolektora i przez elektrozawór podawana na siłownik zaworu EGR. Co do usterek: - UPG: test na obecność spalin w płynie chłodzącym - przedmuch między cylindrami/nieszczelne zawory/pierścienie: kontrola ciśnienia sprężania + "próba olejowa"
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
No niby ta chłodnica ma zmniejszać temperaturę spalin do tych ok. 90' docelowo, ale mi się wydaje, że tam na początku wpada z 500-600 stopni i może z czasem zrobić się przedmuch... Dlatego pytam, może ktoś mądrzejszy miał już podobne rozmyślania i może stosował coś sprawdzonego.
przedmuch chłodnica spaliny megane przedmuch przedmuch uszczelka
zasilanie blaupunkt spawarka wywala korki impulsy synchronizacji
firmware telefunken instrukcja cz340
Volkswagen Passat B6 brak kontrolek na desce rozdzielczej Migające diody w suszarce Candy Smart Touch - przyczyny