Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
W tym silniku wlew oleju do silnika jest jego odmą. Jeśli pojawia się tam dym to oznacza przedmuch do komory korbowej. Czyli pierścionki, a nawet tuleje zużyte, czytaj remont silnika. Co do oleju na sprzęgle, to olej może pojawić się z obydwu miejsc. Dla określenia pomaga kolor jak i zapach oleju jaki tam jest, czasem gołym okiem widać skąd kapie, np...
Jeśli płyn przedostaje się wydmuchaną uszczelką do cylindra to odkręcenie korka nic nie zmieni. Nie dość że układ chłodzenia nie jest wstanie wytrzymać ciśnienia jakie wytwarza tłok sprężając powietrze w cylindrze to sam płyn ot tak w mgnieniu oka się z powrotem do układu nie cofnie chwile musi to potrwać. Książkowo korek wypuszcza nadmiar ciśnienia...
W samym bliku kanałów które mogły by się zatkać nie ma, są dwa w głowicy ale jak na moje oko to i one ciężkie da zatkania. Prędzej winowajcą może być termostat, oberwany wirnik na pompie, przedmuch np. na uszczelce pod głowicą. Same kanały może od biedy może dało by się sprawdzić od strony kolektora wodnego odpowiednio wyprofilowanym drutem. W każdym...
Witam, Od zauważyłem, że silnik przy dużym obciążeniu dymi z odmy. Jednocześnie wypluwa też olej. Dziwne, bo ma dopiero kilkaset motogodzin od generalnego remontu silnika. Dymi tylko z odmy, z tłumika jest ok. Ostatnio były wymieniane filtry oleju. Oleju silnikowego było troszkę ponad stan, ale wątpię, żeby to była przyczyna kopcenia. Dodam jeszcze,...
Manometr musi być około 35 atm. Przedmuch do skrzyni korbowej może być spowodowany przedmuchem przez pierścienie. Z każdego silnika dmucha z odmy czy masz w wlewie siatkę aby skraplała olej.
Witam Czy możesz dokładniej określić ten biały dym , [ czy może siwy , szczypiący ] o ile nie czuć w nim woni spalonego oleju , tylko spaliny i para wodna , oczywiście nie wyrzuca wody przez chłodnicę to jedynie uszkodzona głowica , pęknięcie które może wystąpić w kanale kolektora wydechowego , wodę w postaci pary wyrzuca ze spalinami . Natomiast jeżeli...
Jeśli na uszczelkach nie widać śladów przedmuchów, sprawdź tuleje cylindrów.
Najprawdopodobniej - jak już pisał "niutat" - przyczyna tkwi w w zużytych pierścieniach tłokowych, bądź też może być pęknięty pierścień uszczelniający(pierścienie ewentualnie), w wyniku czego powstaje tzw. przedmuch do komory silnika. Ale tak dla pocieszenia powiem że niejeden ciapek tak ma :)
Witam mam podobny problem ale w moim ursusie (c 360) mam przedmuch do komory korbowej a co za tym idzie z pod korka wydobywa się dym dodam jeszcze że z chłodnicy nie ubywa woda co to może być i czy przy takim zjawisku mogę pracować tym ciągnikiem bardzo prosze o pomoc?
jest przedmuch pod tloki.dodatkowo pisales ze masz wyciek z kolektora wydechowego
Na przestawiony rozrząd na kołach zębatych mi to nie wygląda bo wartość 1 cm była by jeszcze większa. W samej pompie ustawia się początek tłoczenia równy dla każdej sekcji a potem już na silniku pompę do znaków na kole zamachowym. Jeśli cichnie po popuszczeniu przewodu to znów pytanie czy dla tego że pompa pompa jest felerna czy jak napisałem wcześniej...
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
Wysokość osadzenia tulei była mierzona w trakcie naprawy - tuleje wystawały bodaj 0,1 mm W ogólności raczej poprawnie jednak przy założeniu iż mamy do czynienia z nowymi podkładkami. Tutaj coś było o dorabianiu podkładek. Stąd dalsze pytanie, czy czasem blok nie miał sposobności kiedyś przymarznąć? Wówczas niestety następują trwałe odkształcenia i...
.Najprawdopodobnie przez te obudowy wtrysku płyn dostaje się do oleju. Do oleju nie ma możliwości ponieważ tulejkę otacza płyn chłodzący a wewnątrz dociskana przez wtrysk nie pozwala na przedmuch kompresji z komory spalania na zewnątrz . Przy silnym skorodowaniu i wycieku płynu przez tulejkę , płyn ma jedyne ujście na zewnątrz wokół wtrysku , chyba...
Witam! Założyliśmy nową uszczelkę. Po uruchomieniu "wrzenie" było dużo mniejsze. Po dokręceniu głowicy na gorąco ustało. Dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem. Będąc w temacie uszczelek...... Uszczelka oryginalna Ursusa ma grubość 1,4mm. Uszczelka rzemieślnicza którą założyliśmy ma grubość 2,0 mm. Która wytrzyma więcej? Jak duży jest wpływ grubości...
No to jeśli wykluczyłeś te wszystkie przyczyny, no nie chcę cię martwić, ale silnik a dokładniej tuleje mogą być popękane, mogą powodować przedmuch gazów spalinowych z cylindra do chłodnicy. Co pogarsza lub uniemożliwia przepływ wody .Czy nie zaobserwowałeś ,że ubywa ci wody z chłodnicy, czy olej nie miesza się wodą. Nie czekaj ,aż woda się zagotuje,...
Witam Jak masz bąbelki powietrza w chłodnicy , to i prawdopodobieństwo iż jest lekki przedmuch na uszczelce pod głowicą . Co do termostatu to montujesz go tym rdzeniem który jest ogrzewany aby go otworzyć [cieńszy koniec] , w kierunku przepływającej cieczy [ogrzanej przez silnik] . tzn na dół cieńszym końcem ,tak aby zamknąć mały obieg [ silnik] , a...
Witam, szczeliny pomierzone - po przyłożeniu liniału do głowicy żadna nie przekracza 0,03 mm także chyba dam sobie spokój z planowaniem, niestety podczas ciśnieniowej próby płaszcza wodnego mam mały przedmuch na granicy 'tulejka na wtryskiwacz - głowica' (okolice końcówki wtryskiwacza, zaraz pod tą prążkowaną podkładką - chyba się tego nie da ani uszczelnić...
Nie mam przed oczami tego ciągnika wiec nie wiem gdzie są pułapki powietrzne, Ale przeważnie bańka z powietrzem jest gdzieś w zakamarkach głowicy, lub w ogrzewaniu kabiny, nawet nie wiem czy tam jest dodatkowa nagrzewnica.Niektóre silniki maja wkręcona śrubę do odpowietrzania. Możesz zawsze nałożyć rurkę i do naczynia z wodą do tej rurki przelewowej...
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
Przedmuchy na pierścieniach. Wymiana kompletów się kłania nic nie poradzisz.
Mam pytanie czy to jest wina gniazda zaworowego, zaworu, pierścieni czy wszystkiego na raz? Duże przedmuchy stąd dym z pod korka. Wytarte pierścienie, cylindry, tłoki...
Remont silnika. Pozdrawiam. Olej wycieka z pod miarki oleju tylko wtedy gdy silnik dostaje przedmuchów. Wyczyść sobie korek wlewowy oleju- wymyj w benzynie i wysusz. Może jest przytkany, służy on jako odma silnika.
Widocznie ma już przedmuchy i niską kompresje , więc rzyga olejem przez bagnet .
Na sprawnym silniku nie ma prawa wysysać do sucha masz przedmuchy mówię Ci
Ani jedna z zębatek rozrządy nie ma wpływu na smarowanie silnika. Miska w dół, sprężone powietrze w układ i szukaj największego przedmuchu musi gdzieś być. Możliwe że wałek rozrządu lub wał główny. Coś jest skopane.
Tu akurat Ameryki nie odkryłeś wiem jak jest zbudowane gniazdo i wtryskiwacz ja mam korozję i nierówne to końce więc musi być podkładka ogólnie z drugiej strony nawet jeśli tulejki te w gniazdach wtryskiwaczy były by nowe gładkie powierzchnie i na końcach wtryskowaczy też to nie mówione że bez podkładki nie będzie przedmuchów i będzie wszystko grało...
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
dziękuję za podpowiedź co do czujnika temperatury mam jeszcze jedno pytanie mianowicie odkręciłem korek wlewu płynu do chłodnicy, do rurki nadmiarowej włożyłem butelkę z woda zatkałem ręką otwór w którym zakręca się korek wlewu płynu chłodzącego i obserwowałem że co jakąś minutę może więcej wydostawała się bułka powietrza albo dwie, czy to może świadczyć...
jak w temacie c-330 wsysa olej z filtra powietrza po 10-15 godzinach pracy miska na olej jest sucha silnik ma spękane pierścienie a co za tym idzie ma przedmuchy czy to może być przyczyną?
Pomocna może okazać się wymiana osi dźwigienek zaworowych oraz wymiana (z odpowiednim rozwierceniem) tulejek dźwigienek zaworowych. Mniej oleju będzie pod pokrywą zaworową i mniej oleju ewentualne przedmuchy będą unosić do góry przez korek. Sam korek po tym zabiegu można wypalić - udrożnić.
koledzy nie mylcie pojęć co mają zawory do przedmuchów . Najprawdopodobniej to zużyte popękane lub zapieczone pierścienie uszczelniające.
Sprężarka ma duże przedmuchy. Albo zatkane odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Miałeś zmierzyć ciśnienie. Pytałem cię też o przedmuchy. Jak kręcisz rozrusznikiem, ale bez odpalania, to też klekoce czy jest cicho?
Czy częste wypalanie uszczelki pod głowicą czyli przedmuchy do chłodnicy może być spowodowane dużą dawka paliwa w ursus c-360 ?
Witam, Wszystko zależy od zużycia tulei, jeżeli nie ma progu a luz na zamku pierścieni jest w granicach normy to tak. Często przyczyną przedmuchów są źle ustawione pierścieni tłokowe.
Witam, dzisiaj w Fordzie Mondeo MK4, gdy go odpaliłem, zaczął się wydobywać dziwny metaliczny dźwięk z silnika i nie wiem, czego to może być przyczyną. Na dole załączam film, na którym coś słychać. To nie jest metaliczny dźwięk... Brzmi jakby uszczelka pod głowicą miała 'przedmuch' pomiędzy cylindrami .... Dlatego odgłos przypomina raczej bieg traktora...
Pomierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach , jak trzeba to łącznie z próbą olejową , cudów nie ma. Jak to nie pomoże to zrobić próbę szczelności za pomocą sprężarki i końcówki wkręconej w miejsce świecy żarowej i osłuchać czy nie ma przedmuchów min. między cylindrami i do układu chłodzenia.
Zacznij od wyregulowania luzów zaworowych. Na ciepłym silniku sprawdź jakie ma przedmuchy ze skrzyni korbowej. POtem pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową.
W każdym razxie każdy mechanizm złożony z nowych częsci, podlega zwiększonemu tarciu, z naturalnych względów - więc logiczne, że powinno sie to wszystko dotrzeć i ułożyć, zanim zacznie właściwie ze sobą współpracować. Ja to całkowicie rozumiem, i wierz mi że się z Tobą całkowicie zgadzam. Na pewno zrobiłeś więcej silników niż ja, jednak ja kilkanaście...
Też cieknie z pod gniazd wtryskowych, w miejscu gdzie wtrysk wchodzi w głowicę. To też można uszczelnić?[/quote] Wycieki z okolic wtryskiwacza mogą być spowodowane jedynie poceniem się samego wtryskiwacza, bądź połączeniem przewodu wtryskowego z wtryskiwaczem, albo połączeniami przewodu przelewowego z wtryskiwaczami. Jeśli masz przedmuchy z gniazd wtryskiwaczy...
Jeśli wyeliminowałeś kwestie góry, czyli głowica zawory i uszczelka (zakładam że skutecznie), to zostają przedmuchy na pierścieniach. Pytanie jak bardzo dymi z wlewu oleju, bo coś tam trochę zawsze ma prawo być.
No to ładne przedmuchy ma:D Ciekawe jaki odstęp na zamkach pierścieni?? A tak w ogóle to ile mth ma przepracowane??
Silniki w c360 mają największą prędkość obrotową 2200obr./min. Wyższe obroty to kombinowanie z pompą wtryskową. Zapewne popękane pierścienie tłokowe. A wzrost temperatury to przedmuchy do skrzyni korbowej. Silniki S4003 ze sprawnym układem chłodzenia nie uzyskiwały 100st.C.
Trzeba sprawdzić podkładkę pod wtryskiwaczem. Jeżeli po wymianie na nowej dalej są przedmuchy, to trzeba obejrzeć gniazdo w głowicy czy nie ma wżerów lub uszkodzeń. U mnie było uszkodzenie które trzeba było obrobić na nowo, nie dawały rady nawet podkładki aluminiowe. Wtryskiwacze w C-330 są zamontowane w taki sposób, że woda z opadów deszczu zbiera...
Czy chłodnica jest nowa, czy regenerowana bowiem coś kręcisz? I znany problem jak naciąg paska klinowego rozumiem, że opanowany. Osobiście też podejrzewam przedmuchy na pierścieniach. Rozumiem, że głowica odpowiednio dociągnięta i układ szczelny?
Jednak kupie cały nowy filtr. Nie wiem ile ten może mieć lat, ale to był pierwszy remont, więc wątpię, że ktoś zmieniał kiedyś filtr. A co do przedmuchów to oleju nie ma ani kropli, jedynie co to te powietrze. Chyba, że są to spaliny, chociaż nie mają takiego intensywnego zapachu tak jak z tłumika.
Przedmuchy na pierścieniach. Pytanie jak duże, bo jakieś minimalne zawsze będą - jak w silniku spalinowym. Po to jest tam odpowietrzenie skrzynki korbowej. Jeśli w miarę szybko nabija ciśnienie i nie chlapie olejem to daj jej spokój.
mercedes przedmuch przedmuch cylinder przedmuch silnik
przezwojenie silnika pralka yamaha klawiatura dynamiczna sterować makieta kolejowy
bateria macallister prostownik automatyczny schemat
Restart routera FunBox 1.0/2.0/3.0/6.0 Orange – jak bezpiecznie uruchomić ponownie? Kontrolka rezerwy paliwa świeci mimo pełnego baku – czujnik, pływak, wiązka, diagnostyka