Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Silnik ma przedmuchy z korka oleju, ale wcześniej palił... Co Ty chcesz tam ustawiać? Najpierw zrób porządny remont silnika.
Przedmuchy świadczą o złym stanie technicznym silnika. Zmierz ciśnienie sprężania i zrób próbę olejową to się okaże czy ma czym dmuchać.
Mam pytanie czy to jest wina gniazda zaworowego, zaworu, pierścieni czy wszystkiego na raz? Duże przedmuchy stąd dym z pod korka. Wytarte pierścienie, cylindry, tłoki...
Ja też miałbym bardzo duże obawy, ale nie zdiagnozuje się przez forum, udaj się najlepiej z nim na warsztat, nie zmierzą mu kompresję, ogólnie przejrzą. Po odkręceniu korka oleju dmucha dość mocno i lekko dymi. No to może być kłopot z pękniętym pierścieniem itp. Pozdrawiam.
Remont silnika. Pozdrawiam. Olej wycieka z pod miarki oleju tylko wtedy gdy silnik dostaje przedmuchów. Wyczyść sobie korek wlewowy oleju- wymyj w benzynie i wysusz. Może jest przytkany, służy on jako odma silnika.
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
Wszystko ok, normalnie przedmuchy idą przez odmę. Odkręcając korek lub wyciągając bagnet pozwalasz im ujść innymi drogami.
Już naprawione. Ktoś zwarł w sterowniku silnika dwie ścieżki od 1 i 4 wtryskiwacza dlatego nie chodził na gazie i silnik ogłupiał. Teraz jest moc, chodzi na wszystkich garach tylko dymi na niebiesko - przy rozruchu i jak się ruszy spod świateł. Kompresja 13 bar po równo, świece czarne, dużych przedmuchów pod korkiem oleju nie ma. Co to może być uszczelniacze...
Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Znasz temat lepiej niż ja :) Co do nagarowania zaworów , to czy tak czy tak będą się nagarować. Jest to nieuniknione niestety, ale fakt faktem można ograniczyć to do minimum. A i jeszcze odnośnie ciśnienia turbo i nieszczelnego zaworu odmy, nieduży nawet przedmuch do skrzyni korbowej powoduje wycieki oleju z korka, bagnetu etc. Więc jak niema tych objawów...
Przy tych temperaturach i normalnej jeździe to nawet w mieście wentylator się nie włączy, tak jest np w moim przypadku. Może termostat Ci się nie otworzył? Może przedmuch na uszczelce i się gotuje? Przy +5 st stałem w korku, po prawie godzinie czasu włączył się wentylator.
Masz po prostu przedmuchy do miski olejowej. Nieważne skąd - spod pierścieni na tłokach, spod uszczelki głowicy. Innego źródła przedmuchów nie ma. Silnik do rozbiórki.
Witam. Popatrz na filmiki na YT z odkurzaczem - to działa. Pod warunkiem że nie ma gdzieś przedmuchów czy dziury w odmie. Nie uronisz ani kropelki. Pozdrawiam.
Dzieki chciałem sie upewnić. Bo niektórzy mówią, że powinny być przedmuchy i korek powinen skakać a nie być zasysany...
Albo zużyta sprężarka i ma przedmuchy do skrzyni korbowej, albo zbyt duży stan oleju. Jakie obecnie daje ciśnienie. Sprawdź, czy sprężarka ma odpowietrzenie skrzyni korbowej, może trzeba je tylko udrożnić.
Druga sprawa, nie pamiętam czy napisałem o tym wcześniej, na postoju temp potrafi podskoczyć do prawie 120 stopni, A co robi w tym czasie wentylator na chłodnicy? Co do przedmuchu, ja to sprawdzam przy pomocy butelki, ale tu zaproponuję inny sposób, którego nie sprawdzałem, ale powinien się sprawdzić. Sprowadza się do pokrycia korka na zbiorniku wyrównawczym...
Kompresję zmierz, sprawdź czy ma przedmuchy. Jak odkręcisz korek wlewowy oleju czuć np. spalinami i dmucha mocno?
Pierwszy problem to pewnie uszczelka pod głowicą. Jeśli na gorąco luzujesz korek czyli spuszczasz ciśnienie a po jakimś czasie znowu ciśnienie jest tzn że coś pompuje w układ. Skoro kompresor wymieniony to zostaje silnik. Można zrobić test CO ale nie zawsze jest to miarodajne. Możesz jeszcze jeździć z luźnym korkiem aż przedmuch się zrobi większy.
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź przedmuchy. Sprawdź czy poziom oleju się nie podniósł.
Czy wystarczy wymienić same pierścienie jeśli silnik ma przedmuch spalin z korka wlewu oleju i bagnetu bo nie chce wywalać dużo kasy w ten silnik jeśli to nie ma sensu dodam że silnik bierze dużo oleju bardzo dużo nawet 0.5 litra na 100 200 km nie 1000 czy 2000
Cześć, Kontrolowałbym poziom oleju aby nie zabrakło, oprócz tego posprawdzałbym parę rzeczy, np. to czy po odkręceniu korka nie ma zbyt dużych przedmuchów, czyli czy nie wydostaje się zbyt dużo powietrza(spalin) z komory silnika. Tak z ciekawości czy wyciek nie został spowodowany zbyt dużym ciśnieniem w komorze. Natomiast warto zagadać więcej z mechanikiem,...
witam o do kompresji tego silnika to niestety nie mam narazie możliwości jej pomiaru... ale muszę powiedziec że silnik ten nie jest słaby i nie kopci czy to na luzie czy pod obciążeniem.. a i nie ma jakis przedmuchów pod korkiem oleju, natomiast co do jego uszczelnienia olejem napędowym i poprawy w ten sposób kompresji.. to chyba jak by juz próbował...
Troszeczkę dmucha-chyba, że masz potężne przedmuchy, to bardziej. Olej to tamtędy nie leci, oprócz tego, co przedostanie się tam z mgły olejowej - z czasem się nazbiera - węże oczywiście z gumy olejoodpornej.
Niebieski dym i ten zapach wskazuje na recyrkulacje spalin,zimny diesel tak się będzie zachowywał.Musisz go zagrzać do min.70* i sprawdź przedmuch przez korek wlewu oleju,i przy tej temperaturze spaliny powinny się unormować,lecz przy obecnych temperaturach dym będzie jasny.
lub niskie ciśnienie sprężania. Sprawdż luzy na zaworach i przedmuchy jakie idą przez korek wlewu oleju.
Ale z gad by się wziol ten biały dym ? Że jest za dużo oleju bo on ma takie przedmuchy że szok
Korek był odkrecony na zimnym silniku, wiem że na gorącym się nie odkręca, Gdyby to kolega zaznaczył na początku to, byłoby mniej gdybania. w instrukcji od 206 z takim samym silnikiem jest napisane że przy odpowietrzaniu układu po wymianie płynu zbiornik ma być otwarty, a tu się tak nie da po prostu, pół minuty i wywala płyn, porażka jakaś i tyle....
:> Jaki wyszedl pomiar kompresji ? Przedmuchy przy zatkanej odmie mozesz sprawdzic odkrecajac korek oleju.
Świeca nie jest nawet obkopcona jest jak nowa. No jak masz okopconą świecę to znaczy że spalanie w tym garku nieteges. W Puntach z silnikami FIRE często są problemy ze świecą w pierwszym cylindrze - niestety w gnieździe tej świecy gromadzi się brud z olejem (przedmuch spod korka, pęknięty wąż odpowietrzenia pokrywy zaworów, wycieki spod pokrywy zaworów),...
Zrobić test Uszczelki na CO. Czy przez przypadek go nie zapowietrza. Jezeli uszczelka bedzie w 100% sprawna to będziemy myśleć Nie wiem czy taki test z rurką i płynem zmieniającym kolor, gdy są przedmuchy i montowanym w miejsce korka zbiorniczka wyrównawczego wystarczy? Jak tak to już go zamawiam.
Silniki bmw maja uklad chlodzenia bardzo trudny do odpowietrzenia i nieumiejetne robienie tego moze doprowadzic do uszkodzenie uszczelki glowicy tak wiec cala praca przy wymianie uszczelki mogla pojsc na marne ale jesli masz zimne powietrze w kabinie to znaczy ze napewno jest zapowietrzony uklad bo w przypadku przedmuchu na glowicy przy oywartym korku...
Poczytałem jeszcze na innym forum i podejrzewam , że w moim przypadku można stawiać na uszczelniacze odpływowe wtrysków . Jeśli by to była uszczelka pod wtryskiem , to powinno być "kopcenie" przedmuchy z bagnetu , korka wlewu oleju , a u mnie nic nie dmucha . Przybywa oleju w silniku i żadnych innych objawów .Czy po zdjęciu pokrywy będę mógł zobaczyć...
Podobno jak zgaśnie auto po odkręceniu korka wlewu to lepiej dać spokój, czemu ? Może mi ktoś wytłumaczyć ? To bo oznaczało baaardzo duże "przedmuchy", czyli bardzo słabe ciśnienie sprężania na co najmniej jednym cylindrze. Ale jak gaśnie, to już hardkor jest. Nie powinny się stamtąd wydobywać widoczne spaliny ani bryzgać olejem (pojedyncze kropelki...
Olej w przepustnicy? Silnik w dobrym stanie? To dość dziwne. Z mojego doświadczenia wynika z przedmuchów poprzez tłoki do skrzyni korbowej. można wyczuć po odkręceniu korka wlewu oleju przy pracującym silniku.Pozdrawiam.
Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach.Przy dużym przedmuchu powinna być widoczna różnica na manometrze.Na ściankach chłodnicy i korku wlewu powinna osadzać się czarna maź.Na płynie widoczne ciemne smugi.Proszę to sprawdzić.
Mam następujący problem gdyż po przejechaniu jakiegoś odcinka płyn chłodniczy podnosi się pod sam korek i z zbiorniczka wyrównawczego wychodzi para przez dziurkę z boku zbiorniczka a gdy płyn podejdzie pod korek to zaczyna wyciekać i dzieje się to jak mam ustawiony w samochodzie zimny nawiew. Zastanawia mnie ta dziurka z boku zbiorniczka wyrównawczego,...
Witam, Może na początek sprawdzić stopień sprężania. Czy podczas pracy silnika po odkręceniu korka wlewu oleju są widoczne przedmuchy? Czy nic nie dzieje się ze sprzęgłem? Może zaczeło się ślizgać- przeciek przez uszczelnienia wału?
Masz przedmuchy do "skrzyni korbowej". Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową .
W tym silniku wlew oleju do silnika jest jego odmą. Jeśli pojawia się tam dym to oznacza przedmuch do komory korbowej. Czyli pierścionki, a nawet tuleje zużyte, czytaj remont silnika. Co do oleju na sprzęgle, to olej może pojawić się z obydwu miejsc. Dla określenia pomaga kolor jak i zapach oleju jaki tam jest, czasem gołym okiem widać skąd kapie, np...
Przecież już napisałem, brak obiegu albo przedmuch gazów spalinowych do układu chłodzenia. A korki, jak chcecie to wymieniajcie. Z opisu autora wynika, że właśnie korek jest sprawny...
Wiesz chyba gdzie jest chłodnica, do niej idą dwa grube węże, jeden do dołu , drugi do góry. Jak one są bardzo twarde na gorącym silniku, to może świadczyć o przedmuchu do układu chłodzenia. To że silnik jest zagazowany i mój cytat z twojej wypowiedzi wg mnie wskazywałoby na przedmuch z reduktora. Jak korek syczy i węże są twarde, to raczej korek będzie...
Pomocna może okazać się wymiana osi dźwigienek zaworowych oraz wymiana (z odpowiednim rozwierceniem) tulejek dźwigienek zaworowych. Mniej oleju będzie pod pokrywą zaworową i mniej oleju ewentualne przedmuchy będą unosić do góry przez korek. Sam korek po tym zabiegu można wypalić - udrożnić.
Może być lejący wtrysk, ale tu będą błędy, nierówna praca mniejsza moc silnika. Sprawdź przedmuchy skrzyni korbowej na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju i zobacz co się będzie działo np: syk podczas odkręcania korka, dym itp.
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
kord131: z tym odkręcaniem korka wlewu oleju i sprawdzaniu niby przedmuchów to bym uważał żeby olej prosto w ryj nie dowalił ;)
Jeżeli gwizda to znaczy że już dogorywa. Z korka oleju zawsze coś tam dymi. Zależy jak bardzo i czy nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej. Można to w łatwy sposób sprawdzić. Przy zamkniętym korku oleju odłączamy przewód od odmy olejowej i zaślepiamy go na chwilę ręką. Jak się wytworzy duże ciśnienie to znaczy że silnik już ma przedmuchy. Pierścienie...
Nie wyklucza to wszystkich usterek ale tak, ma zasysać. Dmuchanie oznacza albo definitywnie zatkaną odmę albo potężne przedmuchy. Ty tego nie masz.
No to to by wskazywało na przeciek. spuść olej ze skrzyni i odpal silnik, przyłóż palec do korka od oleju i sprawdź czy nie ma tam przedmuchów, jeśli będą to uszczelka między połówkami do wymiany.
Witam Prośba o rozwianie wątpliwości. Są dość duże ilości oleju w kolektorze dolotowym tuż przy wejściu odmy. Cały kolektor był umazany tym olejem, przeciekało na łączeniach. I teraz moje pytanie: Zużyty silnik? silne przedmuchy do skrzyni korbowej, po odkręceniu korka oleju dość ostro się tam dymiło. Czy może zapchany filtr powietrza, co sugerował...
O to właśnie chodzi że przedmuchów nie ma, jak i korek wraz z bagnetem nie latają po odkręceniu czy też nie słyszę charakterystycznego syku. Liczę na pech na obecnych membranach. Największym problemem są te pokrywy w których tak jak mówiłem nie ma możliwości „normalnym” sposobem wymiany separatora oleju, a oryginały tak jak wiemy latają po niezłych...
Witam. Jeśli korek otwiera się przy stosunkowo niskiej temperaturze to główne wskazanie jest na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Następują wtedy przedmuchy z cylindra do przestrzeni płynu chłodzącego. Pozdrawiam.
Witam, Czy są przedmuchy do skrzyni korbowej, po zdjęciu korka wlewu oleju przez otwór wydostaje się dym? Czy płyn chłodniczy jest klarowny bez bąbelków powietrza? To tak na początek , później podpięcie pod komputer i sczytanie parametrów pracy podczas rozruchu i jazdy i oczywiście kody błędów.
Skoro korek oleju sam wyskoczył to albo był źle założony albo silnik ma już niezłe przedmuchy (czy kopci z otworu na bagnet, lub z pod korka wlewu oleju)? Bo jeżeli tak to ten przebieg z licznika można pomnożyć około x2
Gdzie wyrzuca? Jak z korka to uszkodzony korek, jednak nieodpowietrzony, urwany wirnik pompy lub przedmuchy na silniku. Jak wywala na zimnym silniku to na pewno przedmuchy, jeśli na gorącym to trzeba wszystko sprawdzać. Brak termostatu w tym silniku może powodować wariacje temperatury a pośrednio wzrost ciśnienia i wywalanie przez korek. Jak leje w...
No jak takie przedmuchy to silnik pewnie sie kończy. Co do telepania to już ci napisałem.
A co z odmą? Jak odma nie działa tak, jak powinna, to będzie dymił z korka wlewu oleju. Nie ma jeszcze takiego silnika, który byłby idealnie szczelny i nie miałby przedmuchów. Ile kilometrów robisz przez te 4 miesiące?
Raczej nie jest prawdziwa. Duże ubytki płynu byłyby zauważalne. Olej z płynem dałby jasną emulsję widoczną na bagnecie i na korku wlewu oleju - wyraźnie. A i kolor oleju nieznacznie by się zmienił. Silnik ma pewnie swój przebieg i większe przedmuchy ze skrzyni korbowej. Albo chłodnica oleju- jak wcześniej sugerował verksted - minimalnie przepuszcza....
Tak ale nie przy tym silniku. Bliżej są kanały wodne niż olejowe. Najpierw przedmuch następował by do nich. Poza tym wtedy najprawdopodobniej miał byś też bardzo mocny przedmuch do pokrywy zaworów, po odkręceniu korka byś to zauważył. W sumie możesz zobaczyć jak się zachowuje silnik po odkręceniu korka, jak robi się za duże ciśnienie w skrzyni korbowej...
Olej to ci wywala przez korek bo masz już przedmuchy na pierścieniach.Nowykorek nic tu nie załatwi.
Kiedy silnik dochodzi do 90 stopni i pochodzi jakieś 10 minut wybija przez zbiorniczek. Wszystkie węże się grzeją. Chłodnica ciepła cała. Wszystkie węże miękkie Nie znam układu przestrzennego układu chłodzenia w tym samochodzie, ale te objawy świadczyłyby o źle odpowietrzonym układzie. Stała obecność pęcherza powietrza nagrzewającego się (powiększającego...
Odpal z otwartym wlewem oleju, przegazuj i zobacz czy z korka pójdą spaliny... bo przedmuchy to ma każdy silnik FIRE i olej w odmie też zawsze w tych silnikach jest. Z drugiej strony 0,2l oleju na 6l benzyny to proporcje 1:30... czyli tyle ile się leje do dwusuwu (do nowszych nawet 1:50) ;)
Pompa przesunięta najbardziej od silnika jak się tylko dało. Jest dużo lepiej, choć jeszcze na niebiesko dymi na zimnym. Ja trochę kombinowałem wcześniej - dwa dni temu, zanim się wziąłem za pompę, zacząłem ustawiać zawory. W necie nie ma informacji na ile mają być ustawione. Jedni podają 0,25mm, inni 0,35 mm na gorącym. Wyszło mi 0,35 na ciepłym, nie...
Po pierwsze obejrzyj silnik czy nie ma znacznego wycieku (to możesz zrobić sam) , po drugie (jeśli brak wycieków) trzeba zrobić próbę olejową (raczej jedz z tym na warsztat) , Uszczelniacze da się wymienić bez zciągania głowicy , koszt u nas na dolnym śląsku to okolo 350 zł robocizna. Czy silnik podczas pracy kopci? Czy po odkręceniu korka wlewu oleju...
Witam, mam problem z moja astra 2.0 DTI 101 KM 2002 1. Podczas jazdy zapaliła się zolta kontrolka symbol chłodnicy z wentylatorem ( słyszalny dziek jakby coś sie rozprężyło, wyrzuciło olej przez korek ok 2l. - korek prawdopodobnie byl nie dokręcony ) temperatura silnika byla w normie=) 2. Auto kompletnie straciło moc ale nie do "0" zjechałem na stacje...
Witam dziekuje co do oleju to wymieniam co jakies 8000km i jest to olej napewno nie z Biedronki :)//narazie dzieki czestej wymianie znikl mi problem z przedmuchem par oleju w okolicach korka wlewu .Alternator mialem ostatnio na wierzchu bo padla mi pompa wspomagania i go oczyscilem z brudu raczej lozyska chodzily cicho //pasek +napinacz moze nadszedl...
Jeszcze słyszałem że jak silnik jest zimny i po odpaleniu gdy są przedmuchy to odkręcamy korek od płynu i powinno bombelkować. To chyba o tym kolega helmud7543 pisał. No chyba że przedmuch występuje przy większych obrotach . U mnie nic nie bombelkowało. Nawet po 10 min. Mimo wszystko mam wielką nadzieję że sprawa nie bedzie mocno kosztowna. Miesiąc...
z ciśnieniem oleju jest wszystko ok, bo nawet na bardzo rozgrzanym silniku kontorlka nigdy mi sie nie zapaliła..tymbardziej na postoju. A ciśnienie spr. sprawdzałem wczoraj po przyjechaniu z trasy i mam od 15 do 15,5 bar na tłokach (i takie jest podane w książce), więc wykluczam słabą kompresje. co mnie zaniepokoiło to że są przedmuchy jak wyjmę korek...
Dlatego, ponieważ silnik ma przedmuchy do komory korbowej, lub uszkodzoną odmę. Dzieje się tak, przy zakręconym korku?
nie wiem czemu tak dzieje sie z obrotami po odkreceniu wlewu. ja mam tylko cc700 i przy odkreceniu korka wlewu oleju w trakcie pracy silnika z obrotami nic sie nie dzieje. Najwazniejsza rzecza w takiej sytuacji jest fakt ze jezeli silnik jest naprawde sprawny to przy odkreceniu korka wlewu oleju na pracujacym silniku ten odkrecony korek polozymy luzno...
Mogą być pierscienie a może głowica .zależy gdzie powstaje ciśnienie góra czy dół? Możesz to wyjaśnić? Pierwsze słyszę żeby przez głowicę były przedmuchy.
przy silniku ten górny waż jest gorący, natomiast ten dolny cały czas zimny To oznacza, że chłodnica działa prawidłowo. Jeśli strzela ze zbiiornika po pałowaniu to znaczy, że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia, możesz wymienić na próbę, to grosze kosztuje.
koledzy nie mylcie pojęć co mają zawory do przedmuchów . Najprawdopodobniej to zużyte popękane lub zapieczone pierścienie uszczelniające.
To masz zatkana odme lub zbyt duży przedmuch na pierscieniach. A jak podnosisz korek to jest zmiana w pracy silnika?
Jak napisali poprzednicy a odma ma przelot to trzeba dodać powtórnie takiego "doktora". Uszczelniał on luzy i przedmuchy .Może to być jedyne wyjście.Powodzenia
Zbyt duży stan oleju, zużyty silnik (przedmuchy) lub zapchana (zamarznięta) odma.
W Puntach częstym powodem problemów z ogrzewaniem jest zapowietrzenie układu chłodzenia, a z kolei przyczyną zapowietrzenia układu najczęściej jest rozszczelniona nagrzewnica, przedmuch na uszczelce głowicy lub uszkodzony zawór w korku zbiornika wyrównawczego.
Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów a poznać to można odkręcając korek wlewu oleju do silnika przy pracującym silniku. Jeśli nie ma przedmuchów to z wlewu oleju nie będą wydobywały się opary oleju ani żaden dym oraz olej, jeśli się wydobywają podobne rzeczy to świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych lub tulei cylindrów...
Jeśli wyeliminowałeś kwestie góry, czyli głowica zawory i uszczelka (zakładam że skutecznie), to zostają przedmuchy na pierścieniach. Pytanie jak bardzo dymi z wlewu oleju, bo coś tam trochę zawsze ma prawo być.
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Nie sprawdzałem wtrysków ani ciśnienia na cylindrach , na mój chłopski rozum motor jak dzwon żadnych przedmuchów ani bagnetem ani korkiem wlewu oleju , miałem dużo gorsze diesle i paliły poza tym co do wtrysków też mnie zastanawiało już wcześniej ale jak samochód odpali czy zimny czy ciepły to żadnego dymienia z tłumika nie ma nawet po konkretnym naciśnięciu...
Jeśli słychać gwizd z korka to prawdopodobnie jest nieszczelny i nie utrzymuje prawidłowego nadciśnienia w układzie chłodzenia. Ale niepokojący jest jeśli cały czas go słychać, bo to może oznaczać przedmuchy np. w uszczelce głowicy (spaliny do wody). Spróbuj na początek wymienić korek zbiorniczka.
Witam serdecznie proszę o pomoc zrobiłem kapitan remont silnika w MF 255 zrobiono głowice zawory prowadnice płaszczyzna. Blok wystawione tuleje obrobione na bloku płaszczyzna bloku nowe tłoki (5-o pierscieniowe) pierścienie panewki pompa oleju. Silnik zapala ładnie pracuje nie dymi tylko ma silny przedmuch do misy olejowej,olej sączy się z pod bagnetu...
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Odkręć korek wlewu czy tu nie dymi bo coraz bardziej to wygląda na przedmuchy/spaliny które wracają odmą do dolotu.
Też tak myślę, zrobię tak: odepnę węża od chłodnicy u góry, jak nie będzie płynu, to założę z powrotem, zaleję płyn do chłodnicy przez zbiorniczek i przez przelew od chłodnicy, odkręcę odpowietrznik na termostacie i oba na wężach do nagrzewnicy. Po odpowietrzeniu pozakręcam razem z korkiem zbiorniczka, odpalę i nagrzewam silnik, aż się uruchomi wentylator....
Jeśli płyn przedostaje się wydmuchaną uszczelką do cylindra to odkręcenie korka nic nie zmieni. Nie dość że układ chłodzenia nie jest wstanie wytrzymać ciśnienia jakie wytwarza tłok sprężając powietrze w cylindrze to sam płyn ot tak w mgnieniu oka się z powrotem do układu nie cofnie chwile musi to potrwać. Książkowo korek wypuszcza nadmiar ciśnienia...
Silnik ma przedmuch jak ciepły,jak wyjmę miarkę oleju lub odkręcę korek wlewu oleju to dymi jak z komina Takie rzeczy tylko od cylinder, tłok, pierścienie.
Jak robiłeś ten test na szczelność głowicy? Czym? W jakich warunkach? Temat przedmuchów przez uszczelkę przerabiałem w Seacie z 1,9 tdi. Co prawda inny silnik niż twój jednak ja zrobiłem tak: odkręciłem korek w zbiorniku wyrównawczym, wstawiłem korek od butli do pędzenia wina z wężykiem, a druga końcówka węża do butelki z wodą. Mimo dodawania gazu na...
Jeśli to zapieczony lub pęknięty pierścień to może w wyniku przedmuchów może dojść do zatarcia lub wytopienia tłoka. Ile czasu przepracował silnik od remontu? Czy zużywa dużo oleju? Czy przedmuchy pojawiły się nagle? Jeśli to możliwe sprawdź ciśnienie sprężania- może to już jego czas?
Przedmuchy przez uszczelkę pod głowicą łatwo zidentyfikować, na zimnym silniku, odkrecić korek na zbiorniku wyrównawczym i odpalić silnik. Jeżeli będzie przedmuch, to po odpaleniu silnika poziom w zbiorniku wyrównawczym zacznie się zaraz podnosić, bo płyn będzie tam wypychany przez gazy dostające się do układu przez uszkodzoną uszczelkę. A jaka jest...
Wystarczy robić z koncentratu a nie gotowy płyn, i nie robić 50:50 a jakieś 40:50 ;) Głupie Borygo ma temp wrzenia 107 chyba... W ciśnieniu atmosferycznym, a wiemy że układy chłodzenia są ciśnieniowe... Więc realna temp wrzenia jeszcze się podnosi. Jeśli bulgotanie jest spowodowane gotowaniem się płynu, a nie np jakimś przedmuchem spalin to sprawdź...
W Clio po zdjęciu korka na deklu zaworów zawsze będzie chlapać olejem .Jeśli bardzo ci dmucha to mogą być pierścienie na tłokach zużyte .
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
ciśnienie w układzie chłodzenia ,które wylewa chłodziwo ,możesz mieć z przedmuchów z cylindrów albo zbyt wysokiej temperatury wody,bo wypływa korkiem jak piszesz.Jeśli to nie uszczelka ani pęknięty blok silnika,to pozostaje zatkany układ chłodzenia.
Przedmuchy na silniku i to duże w takim razie wypiąć odmę wyciągnąć bagnet i sprawdzić jak w tedy chodzi Jak po dokręceniu korka takie cuda się dzieją wygląda na padnięte pierscienie
Silnik jak dostaje ognia przez kilka lat w dodatku ma przedmuchy to taki syf się oblepia ( przypalony olej plus opiłki których nie wyzbiera filter i magnes w korku spustowym) . Niewymienienia oleju na czas itd. Także stosowanie oleju z dolnej półki. Nikt w ciągnikach nie płuka silnika przy zmianie oleju. Tak mi się wydaje. Pozdrawiam
Jednak dobrze wyczułem że masz gaz. Przy gazie może się tak robić zwłaszcza jak autko trochę już przejechało. Przed montażem gazu pewnie nie było masełka. Poprostu produktem spalania gazu jest między innymi para wodna a jeśli są już jakieś przedmuchy w silniku to robi się masełko właśnie przy korku wlewu. Pewnie tak jest w Twoim przypadku, jeśli nie...
przedmuchy turbo przedmuchy uszczelki duże przedmuchy
zmiana rozdzielczości laptop silniczek obrotomierza sekcja próbnik
ue40j5100aw tuner wymiana grzałki bojler
Zbyt cichy alarm w kuchence Gorenje - przyczyny i rozwiązania Jak wyłączyć blokadę dla dzieci w pralce Bosch?