Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź przedmuchy. Sprawdź czy poziom oleju się nie podniósł.
Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów a poznać to można odkręcając korek wlewu oleju do silnika przy pracującym silniku. Jeśli nie ma przedmuchów to z wlewu oleju nie będą wydobywały się opary oleju ani żaden dym oraz olej, jeśli się wydobywają podobne rzeczy to świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych lub tulei cylindrów...
Jeżeli wydmuchuje olej wlewem silnik do remontu ma przedmuchy. Co do wyciekającego oleju wymieniałeś tarczę i nie sprawdziłeś skąd cieknie? Skąd wycieka łatwo sprawdzić jeżeli olej wyciekający jest czysty - ze skrzyni, jeżeli czarny z silnika. Dobrą praktyką jest przy naprawie skrzyni wymienić uszczelniacz silnika (jeśli występuje) i uszczelniacze wałków...
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
Raczej pompa lub regulator-(gniazdo,kulka,sprężyna),pod kulkę coś wpadnie,-gniazdo ukruszone-. Jeśli by był to silnik to- 1-ubytek (szybki)oleju. 2-przedmuch na wlewie,miarce oleju. 3-możliwy przedmuch do układu chłodzenia-(brudny płyn,brak-lub słabe ogrzewanie). 4-silnik traci moc,-,,kopci".
Witam Czy przedmuchy z korka wlewu oleju i odmy są normą czy też jest jakiś problem z silnikiem - co może świadczyć o przedmuchach - proszę o pomoc w temacie. Silnik - 1.9 dci - 120 PS
Wszystko ok, normalnie przedmuchy idą przez odmę. Odkręcając korek lub wyciągając bagnet pozwalasz im ujść innymi drogami.
Mam pytanie czy to jest wina gniazda zaworowego, zaworu, pierścieni czy wszystkiego na raz? Duże przedmuchy stąd dym z pod korka. Wytarte pierścienie, cylindry, tłoki...
lub niskie ciśnienie sprężania. Sprawdż luzy na zaworach i przedmuchy jakie idą przez korek wlewu oleju.
byłem dzisiaj u pompiarza to stwierdził ze on nie ma się czego czepić bo silnik pali ładnie i pracuje równomiernie. z miarki oleju nie ma dużego przedmuchu,z wlewu też nie.śmierdzi spalanym olejem,odma ok,olej w kolektorze ssącym jest.nie chcę rozbierać silnika na darmo.
Niebieski dym i ten zapach wskazuje na recyrkulacje spalin,zimny diesel tak się będzie zachowywał.Musisz go zagrzać do min.70* i sprawdź przedmuch przez korek wlewu oleju,i przy tej temperaturze spaliny powinny się unormować,lecz przy obecnych temperaturach dym będzie jasny.
Masz po prostu przedmuchy do miski olejowej. Nieważne skąd - spod pierścieni na tłokach, spod uszczelki głowicy. Innego źródła przedmuchów nie ma. Silnik do rozbiórki.
Kopci na czarno ? Spalany olej nie kopci na czarno tylko na szaro/niebiesko. Dodano po 2 I tak jak koledzy powyzej pisza. Odpal silnik i odkrec korek wlewu oleju. Zobacz jakie ma przedmuchy.
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Czy ubywa płyn chłodniczy? spaliny z wlewu oleju świadczą natomiast o przedmuchach na cylindrach czyli braku szczelności Na podstawie czego kolega uważa że to uszczelka pod głowicą? Ostrzeżenie za wypisywanie bzdur.
Jeśli wyeliminowałeś kwestie góry, czyli głowica zawory i uszczelka (zakładam że skutecznie), to zostają przedmuchy na pierścieniach. Pytanie jak bardzo dymi z wlewu oleju, bo coś tam trochę zawsze ma prawo być.
nie rozumiem, pytam czy to silnik turbodiesel ? A dwa, sprawdzałeś ,,przedmuch" do miski olejowej ( odkręcić wlew oleju)
Tak z pierwszego "rzutu oka" na sprawę można wysnuć przypuszczenia: - Źle wykonany montaż elementów głowicy ( skoro przed naprawą zużycie oleju było Ok.) Mechanik powinien założyć nowe uszczelniacze, czyżby ich wcale nie założył? Albo włożył stare, już dodatkowo sfatygowane demontażem ? - Zły stan pierścieni tłokowych i gładzi cylindrowych. To łatwo...
Witam, Może na początek sprawdzić stopień sprężania. Czy podczas pracy silnika po odkręceniu korka wlewu oleju są widoczne przedmuchy? Czy nic nie dzieje się ze sprzęgłem? Może zaczeło się ślizgać- przeciek przez uszczelnienia wału?
Raczej nie jest prawdziwa. Duże ubytki płynu byłyby zauważalne. Olej z płynem dałby jasną emulsję widoczną na bagnecie i na korku wlewu oleju - wyraźnie. A i kolor oleju nieznacznie by się zmienił. Silnik ma pewnie swój przebieg i większe przedmuchy ze skrzyni korbowej. Albo chłodnica oleju- jak wcześniej sugerował verksted - minimalnie przepuszcza....
z ciśnieniem oleju jest wszystko ok, bo nawet na bardzo rozgrzanym silniku kontorlka nigdy mi sie nie zapaliła..tymbardziej na postoju. A ciśnienie spr. sprawdzałem wczoraj po przyjechaniu z trasy i mam od 15 do 15,5 bar na tłokach (i takie jest podane w książce), więc wykluczam słabą kompresje. co mnie zaniepokoiło to że są przedmuchy jak wyjmę korek...
Czy wystarczy wymienić same pierścienie jeśli silnik ma przedmuch spalin z korka wlewu oleju i bagnetu bo nie chce wywalać dużo kasy w ten silnik jeśli to nie ma sensu dodam że silnik bierze dużo oleju bardzo dużo nawet 0.5 litra na 100 200 km nie 1000 czy 2000
Odkręć wlew oleju i zobacz czy niema przedmuchów albo zbiornik płynu chłodzącego może poszła uszczelka pod głowicą i płyn poszedł na tłoki.
Mało prawdopodobne by była to wina pompy. Odpal silnik, odkręć korek wlewu oleju i sprawdź przedmuchy. Sprawdź na kolektorze wydechowym zaraz po odpaleniu jak się nagrzewają poszczególne cylindry. Wygląda to na brak ciśnienia na cylindrach lub cylindrze.
mogłoby tak być, bo płyny sa w normie, a jak odkrece wlew oleju to słychac jakies przedmuchy
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
kord131: z tym odkręcaniem korka wlewu oleju i sprawdzaniu niby przedmuchów to bym uważał żeby olej prosto w ryj nie dowalił ;)
Może być lejący wtrysk, ale tu będą błędy, nierówna praca mniejsza moc silnika. Sprawdź przedmuchy skrzyni korbowej na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju i zobacz co się będzie działo np: syk podczas odkręcania korka, dym itp.
Silnik ma przedmuch jak ciepły,jak wyjmę miarkę oleju lub odkręcę korek wlewu oleju to dymi jak z komina Takie rzeczy tylko od cylinder, tłok, pierścienie.
nie wiem czemu tak dzieje sie z obrotami po odkreceniu wlewu. ja mam tylko cc700 i przy odkreceniu korka wlewu oleju w trakcie pracy silnika z obrotami nic sie nie dzieje. Najwazniejsza rzecza w takiej sytuacji jest fakt ze jezeli silnik jest naprawde sprawny to przy odkreceniu korka wlewu oleju na pracujacym silniku ten odkrecony korek polozymy luzno...
Olej w przepustnicy? Silnik w dobrym stanie? To dość dziwne. Z mojego doświadczenia wynika z przedmuchów poprzez tłoki do skrzyni korbowej. można wyczuć po odkręceniu korka wlewu oleju przy pracującym silniku.Pozdrawiam.
Masz przedmuchy do "skrzyni korbowej". Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową .
Zapchana odma lub przedmuchy. Sprawdź jedno i drugie.
Poczytałem jeszcze na innym forum i podejrzewam , że w moim przypadku można stawiać na uszczelniacze odpływowe wtrysków . Jeśli by to była uszczelka pod wtryskiem , to powinno być "kopcenie" przedmuchy z bagnetu , korka wlewu oleju , a u mnie nic nie dmucha . Przybywa oleju w silniku i żadnych innych objawów .Czy po zdjęciu pokrywy będę mógł zobaczyć...
panowie z wlewu oleju brak przedmuchu mam peugeota z 2004 roku benzyne z przebiegiem 200 000 i z peugeota dmucha mocniej . patrzyłem również z tej rurji gumowej co idzie z pokrywy zaworów i tam też naprawde mało dmucha w sumie prawie minimalnie więc to nie pierścienie
Skoro korek oleju sam wyskoczył to albo był źle założony albo silnik ma już niezłe przedmuchy (czy kopci z otworu na bagnet, lub z pod korka wlewu oleju)? Bo jeżeli tak to ten przebieg z licznika można pomnożyć około x2
A co z odmą? Jak odma nie działa tak, jak powinna, to będzie dymił z korka wlewu oleju. Nie ma jeszcze takiego silnika, który byłby idealnie szczelny i nie miałby przedmuchów. Ile kilometrów robisz przez te 4 miesiące?
Po pierwsze obejrzyj silnik czy nie ma znacznego wycieku (to możesz zrobić sam) , po drugie (jeśli brak wycieków) trzeba zrobić próbę olejową (raczej jedz z tym na warsztat) , Uszczelniacze da się wymienić bez zciągania głowicy , koszt u nas na dolnym śląsku to okolo 350 zł robocizna. Czy silnik podczas pracy kopci? Czy po odkręceniu korka wlewu oleju...
Witam serdecznie proszę o pomoc zrobiłem kapitan remont silnika w MF 255 zrobiono głowice zawory prowadnice płaszczyzna. Blok wystawione tuleje obrobione na bloku płaszczyzna bloku nowe tłoki (5-o pierscieniowe) pierścienie panewki pompa oleju. Silnik zapala ładnie pracuje nie dymi tylko ma silny przedmuch do misy olejowej,olej sączy się z pod bagnetu...
Jeśli to zapieczony lub pęknięty pierścień to może w wyniku przedmuchów może dojść do zatarcia lub wytopienia tłoka. Ile czasu przepracował silnik od remontu? Czy zużywa dużo oleju? Czy przedmuchy pojawiły się nagle? Jeśli to możliwe sprawdź ciśnienie sprężania- może to już jego czas?
Witam, Czy są przedmuchy do skrzyni korbowej, po zdjęciu korka wlewu oleju przez otwór wydostaje się dym? Czy płyn chłodniczy jest klarowny bez bąbelków powietrza? To tak na początek , później podpięcie pod komputer i sczytanie parametrów pracy podczas rozruchu i jazdy i oczywiście kody błędów.
Witam,ma pytanie odnośnie mojego Stilo 1,9 jtd,115 KM,przebieg 250 tyś km,2002 rok.Rano jak odpale silnik to z rury wydechowej wydobywa się wielka chmura niebieskiego dymu,a silnik przez kilka sekund klepie jakby tłok uderzał w zawór dzieje się to tylko na zimnym silniku,jak już pochodzi chwile wszystko cichnie i jest ok nie kopci niema spadku mocy.Płynu...
Jak napisali poprzednicy a odma ma przelot to trzeba dodać powtórnie takiego "doktora". Uszczelniał on luzy i przedmuchy .Może to być jedyne wyjście.Powodzenia
koledzy nie mylcie pojęć co mają zawory do przedmuchów . Najprawdopodobniej to zużyte popękane lub zapieczone pierścienie uszczelniające.
Witam dziekuje co do oleju to wymieniam co jakies 8000km i jest to olej napewno nie z Biedronki :)//narazie dzieki czestej wymianie znikl mi problem z przedmuchem par oleju w okolicach korka wlewu .Alternator mialem ostatnio na wierzchu bo padla mi pompa wspomagania i go oczyscilem z brudu raczej lozyska chodzily cicho //pasek +napinacz moze nadszedl...
Kolego autopoldi trafiłeś zdjełem pokrywe i porządnie przedmuchałem i przestał dymić tzn puszcza dymki spalonego oleju ale to w małych ilościach, myśle że to pozostałości w ukłacie wydechowym się wypalają. Ale jutro z rana jade sprawdzić ciśnienie na cylindrach bo jak korek odkrecę od wlewu oleju to delikatnie do góry podskakuje na wolnych obrotach.
jak ciężko ci szły śruby to lepiej ich nie ruszaj. może miałeś felerną uszczelkę albo planował ci głowice kowal ręcznie ? jeśli otworzysz korek wlewu oleju i silnik nie ma dużych przedmuchów spróbuj zalepić silikonem...może nie wypcha...
Witam. Pacjent Clio II ph1 1.9D (F8Q). Temat "rozkminki" - przedmuchy silnika. Jak odkręcę korek wlewu oleju, to z otworu dość dziarsko "dmucha" powietrzem, w którym jest rozpylona znaczna ilość oleju. Podobnie po wyciągnięciu bagnetu, również otworem znacznie "syfi" olejem. W piątek robiłem pomiar kompresji - ciśnienie na cylindrach jest od 26 do 29...
Witam. Panowie podepnę sie z pytaniem o swój kompresor, posiadam ten kompresor co na zdjęciu 24L. Od pewnego czasu zaczęło mi rzucać olejem po rozgrzaniu go przez korek wlewu oleju, co jest ta dziurka do odpowietrzania i sadzi porządnie olej. Czy to wina już zużytych pierścieni czy czego? Mam wrażenie, że ktoś dolał do niego za dużo oleju, więc opuściłem...
Pomocna może okazać się wymiana osi dźwigienek zaworowych oraz wymiana (z odpowiednim rozwierceniem) tulejek dźwigienek zaworowych. Mniej oleju będzie pod pokrywą zaworową i mniej oleju ewentualne przedmuchy będą unosić do góry przez korek. Sam korek po tym zabiegu można wypalić - udrożnić.
Jeśli masz pewność iż układ wtryskowy jest sprawny to tylko brak kompresji zostaje. Pierścienie na wszystkich nowe, czy tylko na tym jednym? W jakim stanie był cylinder, tłoki? Niestety ale zmiana samych pierścieni daje cokolwiek tylko wtedy gdy reszta jest w stanie bdb, w przeciwnym wypadku może być nawet gorzej. Silnik ma przedmuch? Łatwo to sprawdzić,...
Nie sprawdzałem wtrysków ani ciśnienia na cylindrach , na mój chłopski rozum motor jak dzwon żadnych przedmuchów ani bagnetem ani korkiem wlewu oleju , miałem dużo gorsze diesle i paliły poza tym co do wtrysków też mnie zastanawiało już wcześniej ale jak samochód odpali czy zimny czy ciepły to żadnego dymienia z tłumika nie ma nawet po konkretnym naciśnięciu...
Najprostszym lecz niedokładnym sposobem sprawdzenia sprawności pierścieni ( sprężania ) jest odkręcenie korka wlewu oleju w czasie pracy gorącego silnika.Jeśli wystąpi tam spory " przedmuch " to sprawa jest oczywista. Pozostanie tylko zrobić kalkulację czy remont czy wymiana.
Odkręć korek wlewu oleju na zapalonym silniku i będzie wiadomo jakie ma przedmuchy. Jak paliłeś silnik samostartem to mogą być tłoki popękane. Silnik zużywa się stopniowo a stare diesle trzymają się dobrze do pierwszych mrozów. Mała dawka wtryskiwanego paliwa też powoduje jasny dym i kłopoty z paleniem. Sprawdź czy paliwo z pompy idzie na powrót do...
Witam serdecznie. Zajmuję się naprawą Dizelków a konkretnie regeneracją wtryskiwaczy i znam temat od podszewki a mianowicie opiszę to po łepkach. z racji braku czasu. Wycieki są bo niektóre miejsca są słabo uszczelnione. tak to prawda ale trzeba jeszcze zadać sobie pytanie dlaczego?! Ktoś dobrze w tym forum opisał że olej jest penetrujący ale dochodzi...
witam kupilem sobie niedawno forda escorta 1991 rocznik.kupilem go w holandi od kobiety(mieszkam w holandi)...stan wizualny dobry..nic nie cieknie...czysty silnik...ale mam problem bo czytalem ze jak sa przedmuchy tam gdzie miarka oleju i wlew oleju to juz silnik jest zuzyty...stwierdzilem ze sa takie..korka nie wyrzuca...ale jak przylozyc kartke papieru...
Podobno jak zgaśnie auto po odkręceniu korka wlewu to lepiej dać spokój, czemu ? Może mi ktoś wytłumaczyć ? To bo oznaczało baaardzo duże "przedmuchy", czyli bardzo słabe ciśnienie sprężania na co najmniej jednym cylindrze. Ale jak gaśnie, to już hardkor jest. Nie powinny się stamtąd wydobywać widoczne spaliny ani bryzgać olejem (pojedyncze kropelki...
Żab trochę szkoda - pożyteczne stworzenia. Mechanika rozjechać za dziwne ceny - jak najbardziej. Tylko co on mógł spieprzyć przy zakładaniu głowicy to nie potrafię sobie wyobrazić - chyba musiałby się mocno postarać. Prędzej problem pojawił się po uderzeniu tłoków o zawory. Wykręć świece, porównaj te na "pukniętych" cylindrach z tymi, na których nie...
Witam Pacjent to 1.6 tdci 115 km 2012 rok. Ok 300.000 km.Odpala idealnie, 2 razy zdarzyło sie ze zakopcił , później zupełnie nie kopci nawet przy duzym obciazeniu czy odpalaniu na zimnym. Ginie olej, trzeba dolewać. Odma wymieniona tj cala pokrywa. Dmucha z korka wlewu oleju, i miarki. Pierścienie? Zrzucać głowice regenerować? Sam juz nie wiem, silnik...
Uszczelniacze zaworowe? W dieslu to raczej mało istotne, jak są poważniejsze problemy z olejem to albo uszczelka, albo pierścienie olejowe. Co do tego środka kolego to sorry, ale to największa głupota i półśrodek. Jeśli byłeś w warsztacie i stwierdzili, że jest wszystko ok to weź zmień warsztat... Na zapalonym silniku odkręć korek z wlewu oleju i zobacz...
Najlepiej sprawdzić połpżyć korek na wlew jak podskakuje to ok. jak zleci to już problem bo za mocny przedmuch Jak lekko to normalne ponieważ tłoki wykonują ruchy posuwisto zwtotne raz jest podciśnienie a za chwilę nadcisnienie.
Jeżeli gwizda to znaczy że już dogorywa. Z korka oleju zawsze coś tam dymi. Zależy jak bardzo i czy nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej. Można to w łatwy sposób sprawdzić. Przy zamkniętym korku oleju odłączamy przewód od odmy olejowej i zaślepiamy go na chwilę ręką. Jak się wytworzy duże ciśnienie to znaczy że silnik już ma przedmuchy. Pierścienie...
Odpal z otwartym wlewem oleju, przegazuj i zobacz czy z korka pójdą spaliny... bo przedmuchy to ma każdy silnik FIRE i olej w odmie też zawsze w tych silnikach jest. Z drugiej strony 0,2l oleju na 6l benzyny to proporcje 1:30... czyli tyle ile się leje do dwusuwu (do nowszych nawet 1:50) ;)
tak świece są NGK powiedziano mi ze są bardzo dobre do gazu .A w sumie jak kupiłem to autko to jak otworzyłem korek wlewu oleju to tak jakby spaliny się z niego wydobywały mechanik powiedział przedmuchy gdzieś tam są ale to tylko bd brał więcej oleju i spokojnie można jeździć. ALE wtedy normalnie palił 10 l góra na mieście to później zaczął dużo palić...
Czy nie zapiernicza ci dym z bagnetu. a po co tak komplikować sobie życie :?: przecież jest też korek wlewu oleju, a tak na marginesie do czego ma służyć ta operacji :?: i co maja przedmuchy do chiptuningu :?: czyż by to kolejna klątwa która spadnie na domowych chiptunerów :?:
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne. Aż tyle się tej mazi nie odkłada, żeby zapchać filtr oleju, filtr oleju czysty był zawsze. Masło robi się tylko...
No to ładne przedmuchy ma:D Ciekawe jaki odstęp na zamkach pierścieni?? A tak w ogóle to ile mth ma przepracowane??
Jeśli chodzi o biegi to najprawdopodobniej masz za gęsty olej lub poprostu zóżyty i teraz przy mrozach tak będzie się dzialo. Proponuje zmienić na nowy może jakiś lepszy. A co do wycieku z silnika i oparów z korka wlewu oleju to niestety nieda się juz nic zrobic chyba że remont silnika. Silnik ma już przedmuchy pewnie już ma troszke przejechane, ale...
Dziękuję za podpowiedzi :) Poszła uszczelka pod głowica przedmuch chyba na 3 cylindrze :) Jak zdejmę głowice to od razu się upewnię co do prowadnic zaworowych.
No tak ale ciśnienie sprawdzałem w auto dacie i ma być 18 czyli na tych dwóch mam wzorowe Dziś podszedłem do tematu na świeżo auto mi odpaliło ale chodzi na dwa cylindry i problem jest dalej z 3 i 4 lecz jak go przegazujesz do 3 tyś obrotów to wszystko mija i chodzi normalnie na wszystkie cztery ale odpalił dopiero jak zdjąłem pasek napędu alternatora...
Po wymianie - z wlewu oleju wycieka olej, jest bardzo wysokie ciśnienie w silniku. Temat mylnie zatytułowany. Silnik przegrzany bierze olej , ma potężne przedmuchy. A mechanik weźmie swoją zapłatę a ty sie martw co dalej. Jaki sens naprawiac takie cuś , skoro silnik sprawny z gwarancją grosze kosztuje.
auto przeważnie służy mi do dojechania na studia wiec w jedna stronę robię 140km to chyba nie powinno robić się masło?...nie ukrywam ze jeżdżę tez na krótkie odcinki na zimnym silniku np do sklepu czy coś takiego ale to jest rzecz normalna chyba. wcześniej miałem tez samochód z silnikiem benzynowym opel vectra 1.6 i wszystko było ok miałem auto 7 lat...
wszystkie świece żarowe grzeją, nie ma przedmuchów na wlewie oleju, nie ma żadnych oznak uszkodzonej uszczelki pg. Jeszcze nie zbadano wtrysków ani zaworów bo termin mam za kilka dni. Ale jak auto stoi (rozgrzane) i się fest przygazuje to dymi kłębami sadzy jak z autosanu. To chyba będzie coś z wtryskami lub końcówkami i taką mam nadzieję - zobaczymy....
Na pewno ok jest to że: 1. Chlapie po otwarciu korka oleju. Jeśli wałek jest blisko wlewu, to brak chlapania oznaczałby, że nie ma smarowania. 2. Podciśnienie zaysające korek oleju czy bagnet oleju. Brak podciśnienia to niedrożna odma lub duże przedmuchu. Masz jakieś inne niepokojące objawy?
40/100 to normalne? To mnie zszokowałeś... Drugie auto na tej samej trasie z tym samym ładunkiem robi 32-33 (ten sam kierowca) most 3.08 według multi taki tam był. Opony były 295/80/22,5 więc po ich skończeniu założyłem 315/70/22,5 miałem nadzieje na niewielką poprawę... Auto ogólnie wszystko orginał. Nie ma śladów by cokolwiek z tych podzespołów było...
witam masz na 100% przedmuch na twoim miejscu wyminilbym uszczelniacze na zaworach i przyjrzal bym sie bardziej silniczkowi. poprostun jezeli po odkreceniu kurka wlewu oleju spadaja obroty jest to objaw niszczelnosci komory spalania a co za tym idzie ze z silniczkiem jest cos nie tak
Zaczyna kopcić z odmy i po odkręceniu wlewu od oleju wydobywa się dym. Jak w każdym silniku z przebiegiem.Jeśli nie ubywa nadmiernie oleju, to same przedmuchy nie są jeszcze powodem do remontu. Cisnienie oleju na zimnym ponad 5bar na zagrzanym 2.5 więc dół bym zostawił Odwrotna logika jakaś. Ciśnienie 2,5 bara maksymalnego ciśnienia, to połowę za mało....
Przedmuchy na pierścieniach. Pytanie jak duże, bo jakieś minimalne zawsze będą - jak w silniku spalinowym. Po to jest tam odpowietrzenie skrzynki korbowej. Jeśli w miarę szybko nabija ciśnienie i nie chlapie olejem to daj jej spokój.
Przecież odma łączy skrzynię korbową z pokrywą zaworów, pulsowanie powietrza we wlewie oleju jest całkowicie normalne. Uszkodzone uszczelniacze zaworów to głównie powodują branie oleju i dymienie a nie przedmuchy (po co spaliny miałby się tamtędy przeciskać, jak mają wolny kanał wydechowy). Przedmuchy spalin to są ze skrzyni korbowej z powodu zużytych...
Więc tak po wymianie turbiny wszystko wyczyściłem i na pewno nie było tam oleju. jeszcze sprawdzę to ciśnienie na cylindrach jak będzie ok to zostają tylko te uszczelniacze , właśnie jak jest zimny to po przegazowaniu poleci lekki czarny dymek a jak się rozgrzewa to zaczyna bardziej dymić na biało/błękitno. Pierwszy raz mam coś takiego.Z korka nie kopci...
W dolocie zawsze jest trochę oleju, najczęściej z odmy. Jednak jeżeli przedmuchy ze skrzyni korbowej są już bardzo duże (pierścienie), to skraplacz oleju odmy nie daje rady, i oleju jest w dolocie za dużo. Druga możliwa przyczyna, ze w dolocie zbiera się olej, to wypracowana turbina. W efekcie w mocno zaolejonym dolocie po dłuższym postoju olej ścieka...
Witam. Tak jak w temacie, MF ma przedmuchy do silnika. Remont silnika był zrobiony około 3 lat temu. Wszystko na dobrych częściach nie chińskich. Problem wyszedł przedwczoraj przy uprawie przed siewnej. Zrobiłem z pół hektara jak zaczoł wydobywać się z korka wlewu oleju dym. W sumie to były spaliny. I przy okazji wywala pomalutku olej. Traktor pracował...
Mogła ci się zatkać odma odpowietrająca silnik. Albo powoli pojawiają się przedmuchy. Masz po prostu podniesione ciśnienie w skrzyni korbowej Na pracującym silniku odkręć korek i obserwuj, czy nie ma wyraźnego dymienia. Jesli nie, to jak radził hzal, wymień uszczelniacz.
Zrób test co2 i będziesz miał odpowiedź. Sprawdź też czy masz dwa odpowietrzniki przy nagrzewnicy i ew przy głowicy plastikowy czarny króciec. Powiem tak, to nie moje auto, tylko kumpla, ja lubuje się w niemieckiej motoryzacji i moja bawareczka (330i + komoresor eatona) lata jak igiełka. Zaleciłem kumplowi juz test co2 szczególnie, ze płyn wydaje się...
Hej, w sprawie tego korka to sprawdzic trzeba kilka rzeczy (bo w końcu autko ma kilka latek ;)): *sam korek trzeba sprawdzic czy sie cos z uszczelka nie porobilo *przy pracującym silniku odkrecic i sprawdzic czy przedmuchy nie sa zbyt duze czy nie robi sie zbyt duze cisnienie ... *same uszczelniacze tez sila rzeczy ulegaja zuzyciu ... *raz zdarzylo...
To przenośnia, która nie zmienia faktu, że mówiąc profesjonalnie, z opisu wynika, że silnik zepsuł się w sposób wykluczający opłacalność jego naprawy. Niebieski dym (zwróć uwagę czy ma gryzący zapach) to olej w komorze spalania. Sugeruje to też mocno zabrudzona świeca. Można jeszcze sprawdzić jedną rzecz - po zatrzymaniu silnika szybko odkręć wlew oleju...
To nie jest żadna usterka.Tak jest w każdym silniku,dźwięk jest jedynie inny z uwagi na konstrukcję pokrywy klawiatury ,tego co ma pod spodem i umiejscowienia samego wlewu. To że spaliny się wydobywają to też jest normalne,bo niby którędy miały by się wydobywać. Diesel doładowany jest silnikiem w którym ciśnienie w kolektorze ssącym zawsze jest wyższe...
Pompa przesunięta najbardziej od silnika jak się tylko dało. Jest dużo lepiej, choć jeszcze na niebiesko dymi na zimnym. Ja trochę kombinowałem wcześniej - dwa dni temu, zanim się wziąłem za pompę, zacząłem ustawiać zawory. W necie nie ma informacji na ile mają być ustawione. Jedni podają 0,25mm, inni 0,35 mm na gorącym. Wyszło mi 0,35 na ciepłym, nie...
Po co mam edytować obrazek? Są na ty świecie rzeczy które się fizjologą nie śniły. Mam znajomego mechanika i pęknięcie uszczelki pod głowicą powoduje przedmuchy - więc taka usterka istnieje. Po to, że cylindry w tym silniku otoczone są dookoła płaszczem wodnym. Uszkodzenie uszczelki więc, będzie powodowało przedmuchy albo pomiędzy cylindrami, albo do...
Jednak kupie cały nowy filtr. Nie wiem ile ten może mieć lat, ale to był pierwszy remont, więc wątpię, że ktoś zmieniał kiedyś filtr. A co do przedmuchów to oleju nie ma ani kropli, jedynie co to te powietrze. Chyba, że są to spaliny, chociaż nie mają takiego intensywnego zapachu tak jak z tłumika.
- Zimny silnik odpala z pierwszego, chodzi w miarę ok przez 2-3min i zaczyna szarpać,przerywać jakby losowo nie palił na 1 cylinder ale nie gaśnie obr. od 400-700 obr. - Mruga check - Podłączenie Vaga Wypadanie zapłonów na cyl 1-4 + mieszanka raz uboga raz bogata - rozszczelnienie dolotu przed przepustnicą np. ryra gumowa na przepustnicy delikatnie...
Wg mnie ma przedmuch pod uszczelką głowicy do układu chłodzenia (biały dym). Można zobaczyć czy w zbiorniczku wyrównawczym nie idą bąbelki. Już pewnie wiesz co to oznacza/// No proszę cię widziałeś te wyniki pomiaru z kartki. Na 4 cylindrze 5.9 po oleju wyraźny wzrost do 6,5. Drugi 8,2 po oleju skoczył do 9,3 tam zapewne nie ma już pierścieni olejowych...
Sądzę, że to wina silniczka krokowego. Mam nadzieję, że mnie ktoś poprze. Czasami to się już gubie kiedy kolega moderator szydzi a kiedy nie :D 155 000 km bez remontu silnika jak na Poloneza to wynik jeden z lepszych. po takim przebiegu można się spodziewać że gażnik już w jesieni życia a i sam silnik już nie najlepszy pewnie. Choć widziałem kiedyś...
Jednak dobrze wyczułem że masz gaz. Przy gazie może się tak robić zwłaszcza jak autko trochę już przejechało. Przed montażem gazu pewnie nie było masełka. Poprostu produktem spalania gazu jest między innymi para wodna a jeśli są już jakieś przedmuchy w silniku to robi się masełko właśnie przy korku wlewu. Pewnie tak jest w Twoim przypadku, jeśli nie...
Bez ogródek :) Sczerze - zajmuje się samochodami - tzw. paściami :( robie takie, co nie chce nikt inny robic - traktuje to jako dorobek do obecnej działalności - jednakże powiem szczerze, że trafia mnie jak widze silikon to mówie o ....... , silnik ma przedmuchy, że wywala po odkręceniu korek wlewu oleju i mówie klientowi - mechanika, później elektronika...
Kolego takie pytania bez "zbadania pacjenta" to sam rozumiesz - do wróżki. Jeśli nie masz zaufania do mechanika to nie dawaj mu zarobić. Jeśli silnik ma przedmuch do komory korbowej i bierze olej to pierścienie do wymiany (objawem może być dymienie spad korka wlewu oleju i wyrzucanie bagnetowego wskaźnika poziomu oleju z miski olejowej). Kompresję można...
LPG nie ma wpływu na "masełko" :) Chyba tak nie do końca, LPG może zwiększać takie zjawisko z uwagi na to że produktem spalania gazu jest ogromna ilość pary wodnej, co przy jakichś przedmuchach w silniku będzie dawało więcej "masełka" niż przy spalaniu benzyny. Ale jak już kolega napisał - jeśli jeździsz na odcinakch zaledwie paru kilometrów zjawisko...
Zawór regulujący ciśnienie w układzie smarowania najprawdopodobniej będzie się znajdował przy pompie olejowej bo tam za zwyczaj występuje i mieści się pod miską olejową. Jest to kulka ze sprężynką i śrubą regulującą nacisk na tą sprężynę, która działa jak zawór bezpieczeństwa otwierając się przy zbyt wysokim ciśnieniu. Prawidłowe ciśnienie najczęściej...
wlewu oleju kopcenie wlewu oleju korek wlewu oleju
termostat płyty grzewczej modyfikacja biosu głowica tosca
hisense 55e7nq karta graficzna
Candy GO 106 nie wiruje, miga 90 min i pranie intensywne – kod E08, szczotki, tachogenerator Mastercook PTD125 – jak prawidłowo napiąć pasek napędowy w pralce