Piaskarką potraktować to uzwojenie żeby lakier pozdzierało. PS Fajny temat, dawajcie więcej takich bo popsuć to ja dużo umiem. :D
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Witam. Na zdjęciu widzę tylko dwie diody. W takim układzie trafo musi mieć uzwojenie symetryczne,czyli dwa razy po 15V. Dwa zewnętrzne przewody podłączasz do anod diod i wyjście z katod to plus. Środek uzwojenia to minus. Chyba,że źle widzę diody.
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
Te 6 końcówek to początek i koniec każdej z trzech faz uzwojenia stojana
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Znaczy uzwojenie magneśnicy uszkodzone? czyli nie do naprawy bo pewnie gdzieś głębiej?
nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Jeden z zacisków jest ze szczotek wirnika i powinien być połączony z regulatorem. Drugi w zależności czy to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy jest albo wyjściem na regulator a lbo środkiem gwiazdy głównego uzwojenia. Pomyłka w połączeniu tych dwóch wyjść nie powinna spowodować uszkodzenia alternatora.
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam, jestem w trakcie regeneracji alternatora Valeo 70A 14V gdyż pokazywał tylko ok. 8V ale mniejsza z tym. Podczas wywalania starego komutatora zapomniałem zaznaczyć jaki kabelek od wirnika idzie do jakiego pierścienia ślizgowego. Czy jeśli źle podłączę komutator to coś bardzo złego się stanie? Jeśli nie będzie tylko ładowania, to myślałem nad zamianą...
Witam No własnie wymieniłem alternator Bosch 70A na Valeo 90A i uzyskuje tylko 13 V napięcie ładowania aku. Zauwazyłem ze we wtyczcze dołączanej do altka jest jeden przewód (idzie do żarówki, kontrolki ładowania). Natomiast w gniezdzie altka są dwa styki. No i jeden jest pusty. zastanawiam się , czy jest to zacisk pomiarowy i powinien być podłączony...
WITAM :) mam Ursusa C360 i chciałem podłaćzyć do niego alternator Valeo a mam 3 wejścia na subki : B- B+ W i 2 wejścia na wsuwki jedno oznaczone 8 drugie zaś bez oznaczenia. będę wdzięczny za pomoc :) pozdrawiam
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
Witam Z racji że stary alternator poszedł na złom postanowiłem wymienić na trochę mocniejszy .O ile mnie na szrocie nie okłamano pochodzi z jakiegoś renault.Poprzednio byl podpięty z poloneza i tam podpięte były przewody ;czerowny+ ,biały - ,zielony ( idący do regulatora?) I siwy.I jak to teraz prawidłowo podłączyć?Z góry dziękuję. http://obrazki.elektroda.pl/2178161900_1...
Zamieniłem alternatory z Valeo na Bosch , i zaczęła migać kontrolka oleju , ciśnienie jet OK jak by ktoś pytał . tylko na Valeo jest na kostce oznaczenie[ W ]a na boschu[ DF] co z tym zrobić ???
Witam, pisałem kilka dni temu na temat alternatora z oznaczeniem B+ i L. Problem polega w tym, że kontrolka w ogóle nie reaguje, podłączyłem go według tego schematu co na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9197144700_... https://obrazki.elektroda.pl/6823745200_... https://obrazki.elektroda.pl/5933362900_...
Witam, Wymieniłem alternator Valeo z jednym pinem na regulatorze napięcia na zamiennik z dwu pinowym złączem regulatora. Po minucie od uruchominia auta, zapala się kontrolka braku ładowania pomimo utrzymującego się napiecia 14.5V Zamiana styków powoduje brak ładowania. Czy istenieje sposóp na poprawną pracę kontrolki bez wymiany regulatora napiecia?...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
Cześć, Mam pytanie odnośnie zamiany alternatora na inny model - w oryginale jest Bosch (0 980 049 370) 70A a ten który chcę zamontować to - Valeo (H541970R) 80 A, przez pomyłkę zamówiłem nie ten co trzeba a jestem w Norwegii i teraz mam kłopot. Problem polega na tym że oryginalny alt. BOSCH ma zintegrowany reg. napięcia oraz gniazdo na wtyczkę 2PIN...
Witam! Posiadam Renault Lagunę Alize I 1.8 1997, prawdopodobnie padł w niej alternator. Świeci się kontrolka ładowania + STOP, szczotki wymienione - dalej to samo. Posiadam alternator VALEO, wygląda on tak: http://img6.imagebanana.com/img/9gxuf1wc... Mam możliwość zakupienia takiego alternatora: http://img6.imagebanana.com/img/6283vlyd...
Cześć :) Zamierzam wstawić w osprzęt silnika AAZ alternator 180A, silnik w wersji z klimatyzacją. Fabrycznie posiada on alternator 90A Bosch'a o nr 028 903 025Q I tu moje pytanie, czy alternator Valeo 180A o nr 021 903 026L od silnika 2.0Tdi BMP ma taki sam rozstaw łap bądź przynajmniej zbliżone ? , najbardziej chodzi mi o rozmiar otworów w łapach pomiędzy...
Witam Padł mi alternator w mojej audi 1.9 110km 1998r. Oryginalnie był bosch ale miałem pod ręką nowszy model od Valeo. Podłączyłem B+ i ten minusowy, ładowanie jest ale kontrolka się pali gdyż w moim starym alternatorze była tylko jedna wtyka z niebiesko czarnym przewodem a w nowym jest wtyczka z niebieskim i fioletowym. Pytanie jak to podłączyć żeby...
Posiadam alternator valeo 180amper i chciałbym go podłączyć w ciągniku lecz nie wiem jak to zrobić, proszę o porady. Dołączam zdjęcie alternatora. http://obrazki.elektroda.pl/6753751500_1...
Witam mam problem z wymianą "komutatora" w alternatorze Valeo 140 A nr. 4Z7903015 mianowicie przy demontażu "komutatora" nie zostało zaznaczone która bieżnia jest do którego drucika proszę o pomoc w ustaleniu jak go założyć z góry dziękuje.
Może nieco z innej beczki, czym mocujecie uzwojenie wirnika ? Chodzi mi o alternatory Valeo 120A po niby spaleniu wirnika. Wiadomo ,ze obluzowane uzwojenie zrywa połączenie z pierścieniami.
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Sprawdziłem napięcie na śrubie alternatora i bez zmian, ta sama sytuacja. Co do grzania się alternatora, to po włączeniu wszystkiego robi się bardzo ciepły. Teraz pytanie czy to normalne zjawisko czy faktycznie uszkodzone uzwojenie stojana.
Hmm powinna ci zejść obudowa z kołem pasowym i wirnikiem tylko może zaśniedziała na stojanie i musiałbyś potraktować młotkiem dookoła.Tylne małe łożysko nie będzie wcale trzymało bo jest w takiej plastikowej tulejce i zawsze wychodziło ładnie z obudowy.Ogólnie to już długo tego nie robiłem i moge sie troche pomylić ale jak będziesz ostrożny to rozbierzesz...
Witam może ktoś mnie naprowadzić... problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Witam. Od Panu dni mam problem z ładowaniem w moim golfiku. Jechałem jak codziennie do Pracy a tu nagle zapala sie czerwona kontrolka ładowania i ie chce zgasnąć. Dojechałem do pracy, wróciłem do domu. Po paru min chciałem ponownie odpalić auto i ... lipa (rozrusznik nie kręcił). Postanowiłem wymienic regulator napięcia. Nic nie pomogło. Dostałem od...
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Pierścienie są podłączane -koniec uzwojenia dolny pierścień, początek górny pierścień.P
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Nissan to to samo co Renault. Kolego, sprawdź czy pręty nie sa luźne, bo siła odśrodkowa jest znaczna. Jak Valeo, to zobacz czy koszyczek (uzwojenie na wirniku) nie jest luźne, bo to wada genetyczna wirników w tych alternatorach. Albo rusz śrubokrętem, albo ujmij wirnik w dłoń i na wyskości ucha pokręć nim, fajna grzechoteczka.
Pewnie rozwarty wirnik, pęka uzwojenie wirnika w tych alternatorach valeo.
Tak. Ale w tym Valeo wystarczy naprawić wirnik ( przerwane uzwojenie, standard) i chodzi lepiej od Boscha.
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
Wirnik uszkodzony, rozwarte uzwojenie.
3 łopaty będą się szybciej kręcić, ale 6 łopat będzie mocniejsze. P.s. Uzwojenia 1 nigdy nie widziałem w alternatorach ... a naprawiałem je kilka lat.. Uzwojenie z bokami cewek jedne fazy we wspólnym żłobku jest np.: w alternatorze VALEO 70A
Dzień dobry Stanąłem przed koniecznością wymiany alternatora w pojeździe marki Citroen, model C8, rp 2004, silnik EW10J4. Alternator został sponiewierany przebiegiem niemal 500 000 km, a ostateczny cios zadałem wczoraj wjeżdżając w głeboką kałużę. Zimna woda zalała silnik oraz alternator. Uzwojenia zmieniły kolor, zablokowało wirnik, pasek PK uległ...
Uzwojenia sprawdziłem multimetrem ,przy tak małej rezystancji ,wyglądały podobnie znalazłem tylko diody 6 szt. pomocniczych regulatora nie znalazłem
Napisz najpierw jaki masz silnik samo TDI jeszcze nic nam nie mówi, czy altek jest ze sprzęgłem w kole pasowym jeśli założysz inny niż jest np. bez sprzęgła - efekt uszkodzenie napinacza paska. Więc najpierw rozbierz i zobacz jaka jest przyczyna, sprawdź szczotki, pierścienie, urwanie uzwojenia na wirniku spowodowałoby całkowity brak ładowania.
Już w drugim poście powinno pojawić sie pytanie "Bosch czy Valeo"? Każdy z nich miał pewne, swoje przypadłości. Pierścienie to element wspólny. Regulatory w Valeo nie padały, w Bosch tak, ale jak padł to nie ładował wcale, albo ładował bez ograniczeń. Alternator może mieć uszkodzone uzwojenie, lub diody prostownicze. Widziałeś kiedy udupcone diody w...
Nie wiem czy twój silnik się nada, mój silnik jest z dmuchawy od nadmuchu do Kabiny, jeśli twój ma magnesy i uzwojenie na wirniku to jest taka sama konstrukcja jak mój.
Dlaczego w ogóle rozbierasz ten alternator? A jakie to ma znaczenie? Bez rozłączenia uzwojenia z prostownikiem nie da się rozpołowić tego alternatora. Nawet do wymiany łożysk.
Czasami jak dioda prostownicza lub uzwojenie stojana ulegnie uszkodzeniu to sa takie objawy.Brak jest jednej fazy(alternator jest trojfazowa pradnica)i napiecie jest pulsujace.
Uzwojenie wirnika w pierwszej kolejności do sprawdzenia,bo w tych altkach w większości robiły się przerwy na wirniku. Pozdr.
brak przejścia uzwojenie wirnika-pierścienie, bardzo częsta usterka przy wymianie łożysk, przyjmując iż przewód D+ z zespołu prostowniczego do regulatora nie urwał sie przy demontarzu.
tak jak by ten olej UAKTYWNIA się pod maksymalnym obciążeniem a potem podczas jazdy się nie uaktywnia.. Podczas jazdy ma odpowiednie chłodzenie na postoju nie, normalną temperatura UZWOJENIA jest 150'C więc ręke usmażysz na nim. Poleci dym z 5 minut i przestanie dymić.
Wróżbita Maciej dalej mówi, że alternator jest firmy valeo (brak odpowiedzi z twojej strony) według mnie na 90% (jesli jest to valeo) uszkodzony jest twornik (Uzwojenie w tworniku jest zaprasowywane prasą ) często zdarza się ze twornik delikatnie się rozchodzi i od ruchu okrężnego nadrywa się drut miedziany więc czasem łączy czasem nie (kontrolka miga...
Sprawdziłem i ten alternator nie ma sprzęgiełka, jest tam koło pasowe zwyczajnie przekręcone. Czy możliwe że jest to wada jakiegoś uzwojenia? Trochę dziwne bo przez dwa pełne obroty wirnika przebieg wydaje się być poprawny. Przychodzi mi myśl, że wirnik ma za niska rezystancję, płynie zatem większy prąd z regulatora, a ten zaczyna wariować?? Co myślicie...
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
Nawiązując do mojej wypowiedzi o przewoltowaniu- wypadało by mi trochę bardziej rozwinąć wypowiedź. Chodzi mi o uzwojenia nawinięte na stojan. Moje źródło zasilania to 48V 32A (powyżej wyrzuci zabezpieczenie). Sterownik maksymalnie 48V i jest ograniczony do tych 32A. Efekt: -Alternator VALEO 14.4V 150A - z uzwojeniami stojana spiętymi fabrycznie w trójkąt...
To inne łożyska. Miłej wymiany, aby rozpołowić Valeo trzeba odciąć końce uzwojenia od mostka. Są zgrzewane, jeżlei nie wiesz jak je później dołączyć to po sprawie. To tylko jedna z niespodzianek, jest ich więcej. Wolę zrobić 3 bosche za tą samą ceną co jedno valeo. Ps-szczelinomierz, aby ustawić stojan tez będziez pożyczał?
Kondensator nie za wiele zdziałał, ale świsty cą cichsze. Wymieniając łożyska musiałem rozebrać go na części pierwsze ( Valeo 70A ). Rozlutować uzwojenie, mostek itp. Czyściłem go, przeglądałem i niczego podejrzanego nie zauważyłem, ale robiłem to "na oko". Grzebać kolejny raz w nim nie bardzo mi się widzi, bo i tak poszukuję najlepiej alternatora 120A,...
Lekkie wachania napięcia to nie tragedia, zakres napięcia w normie, wiadomo oryginał to oryginał. Tylko nawet oryginał będzie miał problem jak doszło do uszkodzenia uzwojeń. Jak jest zwarcie międzyzwojowe to czasem potrzebuje wyższych obrotów żeby osiągnąć poprawny poziom ładowania. Jeżeli jest uszkodzone uzwojenie to i tak padnie, ja w takim przypadku...
Alternator który daje mniej niż 13.9V jest uszkodzony, należy go wykręcić . Sprawdzić diody ( na to stawiam) ,uzwojenia , jeśli pierścienie ślizgowe mają rowki to wymienić, jeśli łożyska szumią wymienić , i nowe szczotki. Gdybanie co jest w nim uszkodzone jest bez celowe to będzie można łatwo stwierdzić jak będzie rozkręcony. Dodam że producenci akumulatorów...
Koledzy kłótnie nic nie dadzą a może niech kolega poda nam numer alternatora wtedy nie bedzie zadnych wątpliwości bo może kolega juz sam sie plącze. Dla mnie to powinno byc podane pierwsze i nie będzie kłotni jaki altek tam jest . I jeszcze jedno w renault citroenach i innych valeo tak jak kolega stonka mówi 99% to pierścienie ale kolego pewnie wiesz...
napiecia pojawia sie jakis dzwiek w okolicy alternatora. Mistrzu, dźwięk masz dlatego, że zaczyna grać uzwojenie na stojanie. Standard, jak altek zaczyna działać wdług zasady "ile mam tyle dam". Dzwięk przypomina wycie, podobne jak wyje silnik elektryczny jak braknie fazy.Nie wykluczone ze zagra też pasek. A poza tym zaskakujące jest to, że nikt się...
No to żeście mi doradzili to co znaczy że mam w kilku letnim autku rozrusznik z audi z przed dwudziest lat? To VALEO i w środku w stojanie są 4 magnesy zamiast uzwojenia! Dodano po 3 ps. właśnie odezwał się do mnie gość i dał namiary gdzie można kupić same magnesy lub stojany i wiele innych części silników, rozruszników alternatorów nie trzeba od razu...
Elektroniczny np.z malucha ,poloneza,valeo(typ altka),idzie sprawdzić na zasilaczu regulowanym,zamiast uzwojenia wirnika podłączam żarówkę 5W i po przekroczeniu 14 volt gaśnie, poniżej świeci tzw. histereza regulatora powinna wynosić ok.0,1 V.Inne typy gdzie wchodzi np.+30(stałe zasilanie )może być różnie.
alternatora valeo uzwojenie alternatora kostka alternatora valeo
przekaźnik wycieraczka skoda octavia transmisja bezprzewodowy otwierać klapa elektryczny
Czy metalowe elementy ogrodzenia powinny być uziemione? Czy zawory ssący i wydechowy z Ursus C-330 pasują do 1HC102?