Po stronie niskonapięciowej musi mieć rezystancje rzedu kilku Ω, po stronie wysokonappięciowej nawet do kilku kΩ. Ale w ten sposób nie sprawdzisz jej pod kątem przebicia. To tylko w samochodzie albo na "stanowisku diagnostycznym" - akumulator, jakkiś rozłącznik na prąd min 10 A, a po wysokiej przewód WN świeca i czymś przypięte to do masy....
"]albo możesz podpiąć się do tego drugiego przewodu co doprowadza "sygnał" do cewki i poprzez przełącznik zewrzeć go do masy (po prostu podpiąć jeden kabel który będziesz dotykał gdzieś do masy poprzez ten przełącznik) Ten drugi pomysł mi się nie podoba bo pdajesz napięcie na cewkę w sposób ciągły co może spowodować przegrzanie cewki zapłonowej w przypadku...
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Styki przerywacza w czasie obrotu kola magnesowego muszą być cały czas rozwarte. Zwierają się tylko na moment przed podaniem iskry . Jeżeli jest inaczej to cewka się przegrzeje i spali.
Rozumiem, gdy później ostygnie wszystko jest w porządku? Najprawdopodobniej uszkodzony jest impulsator czyli czujnik wysyłający impulsy. Zacznij od zmierzenia jego rezystancji na zimnym silniku i po rozgrzaniu. Powodów może być więcej przegrzane - uszkodzone uzwojenia cewki, moduł zapłonowy czy też cewka WN.
Czy temperatura silnika jest prawidłowa? W przypadku podwyższonej cewki zakładane bezpośrednio na świece rzeczywiście mogą być przegrzane, chyba warto to sprawdzić.
Czasem przyczyną może być wadliwa (przegrzana) cewka zapłonowa.
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
nie wiem czy problem został juz rowiązany ale problem kończących sie modułów występuje tylko w aparatach markowanych przez firme DAC . Wyższa kopułka po tym to poznasz . Hm a jak to sprwdzić ?? czasmi po rozebraniu aparatu i wyciągnięciu całej elektroniki w jednym miejscu widać przebrawienie na obudowie . taki lekko przegrzany ebonit . to znak ze sie...
Kumpel ma espace IV z silnikiem 2,0. Dopóki jeździł na paliwie przewidzianym przez producenta to wszystko było OK. No ale "drogo", więc elpedżi założył. No i się zaczęło, wtryski zaczęły padać jeden po drugim, nówki nie wytrzymywały gwarancji (zostały przegrzane). O cewkach zapłonowych nawet nie wspomnę. Kto wymienia pompki paliwa ? Tylko ci którzy...
Cewki są pancerne.Aparat sie obraca jak kręcisz rozrusznikiem?Zasilanie na cewce jest?
Przewód oporowy był poprowadzony pod podłogą. Nie był. Nie dam sobie głowy uciąć, ale wydaje mi się, że był on zawieszony na ścianie grodziowej, za silnikiem. Dokładnie. Za obudową termostatu. W wiązce na ścianie grodziowej był pojedynczy konektor do jego podłączenia o ile w danym modelu taki przewód występował. Jeśli nie występował to zamiast złącza...
W pierwszej kolejności należało sprawdzić rezystancję cewki zasilającej moduł CDI oraz impulsatora. Ten moduł posiada wewnątrz także układy zabezpieczające silnik przed przegrzaniem lub brakiem oleju, nie wypada zamieniać go na moduł od motocykla. Silnik to Honda BF15. Numer katalogowy modułu widnieje na obudowie modułu. Cena z tego co widzę jest zabójcza,...
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
"Owinięta" cewka to zapłonowa, "odkryta" do ładowania akumulatora. Do ściągnięcia koła zamachowego najlepiej używać ściągacza. Poprzez otwory w tym kole sprawdź wizualnie stan cewki tj. czy uzwojenie jest przegrzane a miernikiem sprawdź jego oporność. Brak ładowania wynika zazwyczaj z uszkodzenia regulatora, bądź pojedynczej diody. Sprawdź jakie napięcie...
Bo trafa nadają się raczej tylko z małych telewizorów (starych), 30 lat temu raczej ciężko było o 30" TV. Choć ponoć można zrobić z cewki zapłonowej od auta i ma to niby dać lepszy efekt.
Nisko napięciowe, na 5V? nie widziałem cewki na 5V Przez cewke moze popłynąć prąd o wartości U/R, ale szybko sie przegrzeje, przepali, lub wybuchnie. Wszystkie elektroniczne układy zapłonowe mają ograniczenie do pewnej wartości, bo większy prąd i tak nie jest potrzebny, energia zapłonu jest na tyle duża, przy tych 6A, że nie ma konieczności zwiększania...
Przyszła pora na zamkniecie tematu. Wszystko wskazywało na awarie cewki a okazało sie to uszczelka pod głowicą. Auto ma przejechane 92kkm Silnik nigdy nie był przegrzany i rozsądnie eksploatowany. Razem z wymianą rozrzadu ok 600zł. Trochę zabolało. Dzieki wszystkim za zainteresowanie. Pozdrawiam
Sądze że trzeba będzie pociągnąć przewód z cewki lub modółu zapłonowego do obrotomierza,to jedno a drugie to jeśli w tym cienkim nie ma zegara od temperatury tylko jest kontrolka przegrzania to trzeba wyminić czujnik temperury bo w desce od sportinga jest wskażnik temperatury.Są dwa rodzaje czujników do kontrolki zwykły włącznik(przy 120 st.zapala lampke...
Oczywiście! Inaczej by była uszkodzona. A czy jest w porządku, tego na odległość Ci nikt nie zapewni. Pomiary rezystancji można traktować tylko jako wstępne i zgrubne. Trzebaby mierzyć indukcyjności i znać prawidłowe wartości. Tego nikt nie robi. Po prostu podmienia się inną sprawną cewkę. Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Ten Opel pamięta...
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
Dla uzupełnienia podam: Auto Fiat Punto Evo (199) silnik 1.2 69KM, 51kW Test na drodze wykazał ze znów zapaliła się kontrolka Check przy jeździe powyżej 115kM/h no i automatycznie spadek mocy. Po odczycie pojawiły się błędy: U0011988 -Moduł telematyczy Conwergance-bus OFF układem pomiaru zapłonu czyli wadliwy "moduł komputera" -ponoć takie występowały....
Witam. Widać przez chwile było na kole zamachowym że modół zapłonowy ocierał o magnesy, a jest to bardzo nie korzystne i dla modółu jak i dla magnesów, jeśli na magnesach powsały mikro pęknięcia to tworzy się efekt wielomagnesu ze zmiennym polem magnetycznym i wtedy iskra którą widzimy na filmie podczas sprężania znika. Tak samo w modóle następuje przegrzanie...
Witam wszystkich, którzy starali się mi pomóc. Mój problem już się skończył, to był modół zapłonowy dlatego pytałem jak go można sprawdzić. Sprawdziłem wcześniej wszystko co dało się sprawdzić tzn. dokonałem pomiarów cewki zapłonowej, cewki indukcyjnej , wszystkie przewody itd. Z modułem jest o tyle gorsza sprawa, że komputer w samochodzie nie pokazuje...
Opisz bliżej układ zapłonowy - czy cewka ma modół wzmacniający (trzystykowa kostka, modół aluminiowy w podstawie cewki) Jeżeli sie stopiła to: 1. uszkodził się ten modół na zwarcie - ale powinien zadaziałać bezpiecznik 2. szkodził się komputer sterujący zapłonem i podaje na stałe napięcie otwierajace tranzystor w module - też powinien zadziałać bezpiecznik...
postanowiłem więc ze złącze na krótko cewkę pod masę i pod platynki Wiesz, jak jest zbudowany i jak działa klasyczny bateryjny układ zapłonowy? Więc co miało dać podłączenie cewki na stałe do masy? Chyba tylko jej przegrzanie i spalenie. Czy w mz musi byc naładowany akumulator Skoro to układ bateryjny, to chyba z czegoś musi być zasilany. O odpowiednim...
Temat stary, ale może moja podpowiedź komuś się przyda. Otóż miałem identyczny problem z moją cordobą (1,6 ALM). Po zauważeniu,że rozrusznik się jąka, a silnik nie odpala, ( precyzyjniej - odpałał za x razem, ale w chwili puszczenia kluczyka), doszedłem do wniosku, że gdzieś musi być zwarcie. Przy oględzinach przewodów zauważyłem spaloną izolację na...
Witam Szanowne Forum Problem dotyczy samochodu Renault Megane I z 2002 r z silnikiem K 4J C750 1,4 16V... Paliła się lampka braku ciśnienia oleju i brak było kierunkowskazów (były tylko awaryjne) i sterowania opuszczaniem i podnoszeniem lewej szyby (silnik był sprawdzony na krótko i jest sprawny, wiązka w drzwiach również) ... została wymieniona pompa...
Witam. Opel Astra 1 z silnikiem 1.4/8V - 1997r.. Podczas jazdy nagle zgasł. Po uruchomieniu było dobrze przez kilka dni, potem znów ten sam objaw, z tym że po kilkaktrotnych próbach znów odpalił i wszystko było ok., aż do następnego dnia. Po nocy odpalił, przejechałem ok. 1 km. znów zgasł ale nie dało się już go uruchomić. Po sprawdzeniu okazało sie...
Witam. W BMW 320i z 1990r. skończył się sterownik silnika, a mianowicie przegrzał się tranzystor sterujący cewką zapłonową. Oznaczenie jest Bosch-a ( 330 3089 30004) i może ktoś wie jaki to jest tranzystor??? Oznaczenie na płycie sterownika T500, a tranzystor jest w obudowie http://obrazki.elektroda.net/89_12074131... Czekam na jakieś info i pozdrawiam....
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
co jeszcze może być przyczyną zanikającej iskry? Sprawdź wszystkie czujniki temperatury ;) W Peugot 306 spotkałem się z sytuacją że samochód czasami nie mógł odpalić, komputer wykazywał błąd cewki zapłonowej (a w zasadzie jednego modułu zapłonowego na 4 świece). Została wymieniona na nową, tak samo pompa paliwa (benzyna)... a na koniec okazało się...
Normalnie na pokazy czy inne show robi się to tak że jest dodatkowy wtryskiwacz paliwa do wydechu (najlepiej zrobić kawałek cienkiej rury jako odejście by nie przegrzać wtryskiwacza) za nim i cewka zapłonowa zintegrowana plus świeca. Takiej cewce wystarczy zasilanie i sygnał prostokątny lub impulsy plus wysterowanie wtryskiwacza paliwa. Tylko że taki...
Mam pytanie tak głupie, że aż wstyd mi je zadać ale muszę. Jestem kompletnym laikiem we wszelkich sprawach związanych z techniką, elektroniką itp. Typowy humanista z wykształcenia pedagog, któremu przyszło zacząć życie w świecie realnym. Problem mój polega na tym iż rzekomo spaliła się cewka zapłonowa w pile stihl 044, serwisant zamontował świecę testową...
Witam Mam następujący problem z autem. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce przegrzał się przewód zasilający od cewki. Wymieniłem przewód na nowy, ale delikatnie grubszy. Dla pewności odłączyłem też te bezpieczniki, które są zasilane ze stacyjki żeby je wykluczyć. Po podłączeniu wszystkiego przewód zrobił się delikatnie gorący ale zaczął się również...
Moduł, dzięki koledze nyemi , masz "roztrzaskany". Możesz wykonać go sobie sam za kilka zł. Na pewno będzie lepszy od oryginału. Można też naprawić oryginalny moduł. Tylko czy potrafisz/masz ochotę/masz czas ? Na to pytanie musisz sam odpowiedzieć. Trzeba tylko lepiej sprawdzić cewki. Wygląda, że cewka ładująca CDI (kabel czerwony) jest OK. Choć napięcie...
Odbiegamy od tematu - przyczyną palenia cewki będzie źle podpięta informacja o impulsach - w xantii w większości przypadków nawet kilkunastu sekund nie wytrzyma cewka, jeżeli podepniesz się pod sterowanie od kompa i tyle w tym temacie no tak nie zaleca,natomiast do instalacji takowej zalecana jest lubryfikacja no i tą przerwe trzeba zmniejszyć, cewka...
Ten impulsator oznacza że tan silnik ma założony elektroniczny zapłon? Są co najmniej 3 rodzaje i niezwykle rzadko się psują - raczej wymagają regulacji. O wiele częściej winna jest cewka zapłonowa - łatwo ja przegrzać jeśli włączony jest zapłon bez pracy silnika.
Witam ponownie. Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych...
Cześć. NIe zmieniałem paska rozrządu. U mnie jest łańcuch. Ale jest inny problem. Chcąc znaleźć czujnik halla wykręciłem cewkę zapłonową. Zdjęcie załączam. Mam instrukcję od 2.0 do silników z omegi i zmierzyłem opory uzwojeń piewotnego i wtórnego. Według instrukcji na uzwojeniu pierwotnym powinno być 0,5 Ohm a u mnie 0,8 Ohm Na uzwojeniu wtórnym zmierzyłem...
To pozostaje moduł transpondera. Nic innego nie wymyślę. A w warunkach amatorskich takie urządzenie jest ciężko zbudować. Ale spójrzmy na to w inny sposób, stoisz sobie w korku i całą elektrykę masz na chodzie itd, nie wspomnę że zasilanie np cewki zapłonowej przez długi czas bez impulsów sterujących doprowadzi do jej przegrzania i spalenia. Nie wspomnę...
Ten transformatorek ci przebije. Gdzyby to było takie proste, to cewki zapłonowe nie pływałyby w oleju, nie były zalane żywicami, a świece nie miały karbów i innych zabezpiezceń przeciwprzebiciowych. Poza ym tranformtorek z almpy jest przewidziany do pracy "raz na jakiś czas" a nie do ciągłego wyzwalania tysiące razy na minutę. Tu musisz sprawdzić czy...
W schemacie dołączonym do zestawy jest napisane, że układ przystosowany do pracy również bez akumulatora, w przypadku jego braku wyjście podłączyć bezpośrednio do stacyjki (źródło prądu jak rozumiem). https://obrazki.elektroda.pl/7309738200_... Pomiar wykonywałem za równo przy obciążeniu jak i przy żadnych odbiornikach oprócz cewki...
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. Mierzyłem je oddzielnie ok.193 ohm jedna i druga,wirnik stan ogólny dobry,nie bije,nie ociera,jak spradzić magnesy nie...
Sprawdź cewkę w aparacie zapłonowym (czujnik hala) pewnie przegrzana albo spalona a to odpowiada za uruchomienie pompy paliwa przez sterownik. Parę dni temu miałem taki przypadek.
Wzruszyłem się przy tej historii o sprężynkach. Szczególnie fragment o piwnicy mnie ujął. Ustawiłeś wczesny zapłon na początku, więc styki palca rozdzielacza i kopułki na wysokich obrotach dzięki omawianym ostatnio sprężynkom było za mocno oddalone, a wtedy bęc! Około 25kV w otwartym obwodzie znalazło sobie drogę przez palec rozdzielacza na wałek aparatu...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Witam. Objawy: Kiedy zapalę auto rano przed wyjazdem do pracy, auto zapala bez problemu, jednak po dojeździe ok. 15 km gdy chce go po chwili odpalić ma z tym problem, pomaga długie kręcenie rozrusznikiem ok 20 sekund, pod koniec silnik kiedy już jest bliski uruchomienia rozrusznik kręci bardzo szybko, kiedy już się uruchomi nie chodzi na wszystkie tłoki,...
Witam. W Clio powinno być wszystko tak samo jak w R19 czyli... teoretycznie plug n play ;) przerabiałem ten temat własnie w R19 1,4 w moim przypadku aby obrotomierz zadziałał konieczne było poprowadzenie przewodu od ujemniego bieguna cewki zapłonowej do pinu nr.8 we wtyczce nad obrotomierzem. Jeśli po zamontowaniu licznika i uporaniu sie z obrotomierzem...
Wszystko ładnie tak jak pomyślałeś jedynie pamiętaj że w samochodzie na pierwotne uzwojenie jest podawane napięcie z akumulatora poprzez przerywacz (stykowy czy też elektroniczny to jest w tym przypadku mało istotne) więc albo zrób jakiś impulsator na p[opularnym 555 z tranzystorem mocy na wyjściu. Ewentualnie jeśli chodzi tylko o sprawdzenie to naładuj...
Zbyt słaby sygnał masy nadal sprawia mi problem. Podmieniłem tłumik napięć oznaczony nr 12 oraz obok niego kondensator, podmieniłem mosfety oznaczone 4 i 5 (zamówione o tych samych parametrach). Nie dało rezultatu masa znikoma na probówce lampka ledwie żarzy. Po podaniu masy bezpośrednio na wtryskiwacz ten się otwiera za każdym razem. Jedynie kiedy...
Kocioł pracował bez awarii 11 lat. Przegląd/ czyszczenie autoryzowanego serwisu ostatniej jesieni. Po włączeniu ogrzewania gałką od co, kocioł pracował kilka godzin. Nastąpiło jakieś zwarcie lub zwiększony pobór mocy bo wysadziło bezpiecznik w domu. Nastąpiło również przepalenie bezpiecznika na płytce konsoli sterującej. Zauważyłem brunatne pole -przegrzanie...
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Serwisant zmienił nastawy, żeby zredukować to zjawisko, choć nie wiem, czy to przyniesie efekt (to już jego druga wizyta w tym roku). Niestety nic nie wspominał o wymienniku ciepła (o termistorze NTC rozmawialiśmy). Nic tez nie wspominal o ew. wadzie fabrycznej tych piecy a wyglada, ze jednak byla skoro mamy te same problemy....
Koledzy!!! Teraz to mi sie podoba, w sposób rzeczowy wyrażacie swoje wątpliwości i to jest to. Kontaktron to rzeczywiście nie jest trwały, 5 mln zadziałań to raptem góra kilkadziesiąt godzin działania a wiadomo, że nie o to chodzi. Jednak kontaktron nie jest powolny, są takie co zadziałaja nawet w 0,3 ms ale faktycznie raczej go nie będzie. Co do sterowania...
1. Jeśli jak pisałeś układ i silniki były są wymontowane z fax-u, to pracowało to na takich właśnie parametrach, tyle, że założenie jest takie, że sterowanie jest impulsowe, tzn. napięcie podawane na wejście układu i poprzez układ na cewkę silnika trwa kilka, góra kilkadziesiąt ms. Podanie stałego sygnału na wejście, co wiąże się z podaniem stałego...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Witam Osłony gumowe gniazda świec potrafią czasem też mieć przebicie jeśli są przegrzane i po tej gumie idzie przeskok iskry na mase warto to sprawdzić
A czy marka Fantic, to takie ufo, że nie można nic znaleźć? Przecież to popularna marka. Dobry warsztat ci to przewinie jeśli się bardzo upierasz przy takiej metodzie naprawy. Do tego masz przegrzaną kolejną cewkę. Więc czy jest sens to w ten sposób reanimować?
Czy mi się wydaje, czy widać tam przegrzanie ścieżki? Przegrzane, jedna nawet "odparowała". Stąd przegrzanie. Zobacz ile musiało być ciepła, żeby "odparować" cynowaną ścieżkę. Cud, że cewka zasilająca przetrzymała.
Witam :) Auto przyjechało do mnie na 2 garach 2i3 cylinder pracuje 1i 4 zero reakcji auto było po servisie :cool: Problem mam niesamowity bo nie mogę dojść co jest zmieniłem kopułkę bo myślałem ze jest przebicie... Kable były pomieszane(ktoś zmieniał świece i kable ) teraz pracują dalej 2 cylindry tylko ze 2i 4 :cry: 1i3zero reakcji iskra jest . Sprawdziłem...
Kabel zasilający do twojej cewki musi być specjalny lub z oporem.
Spalanie duże bo lewe powietrze w kolektorze wydechowym i sonda wskazuje za ubogą mieszankę a falowanie obrotów na gazie i benzynie to wypadanie zapłonów. Zacznij od świec i kabli kończąc na cewce, Sonda lambda też będzie już przegrzana przez jazdę na źle ustawionej mieszance gaz powietrze . Nie oszczędzaj na kablach i świecach zapłonowych . Kable kupił...
Nic nie piszesz jak wyglądało podwozie (spód) samochodu. Wydaje mi się, że rozgrzany katalizator do tego stopnia żeby doszło do zapalenia wewnątrz samochodu, musiał dokonać w pierwszej kolejności zniszczeń (wytopień powłok antykorozyjnych) od spodu w bezpośrednim sąsiedztwie. Oczywiście trzeba sprawdzić i tą wersję z katalizatorem, ale osobiście stawiałbym...
Witam. Mam wielki problem z moją Jawą 350 TS, a dokładnie: - Silnik odpala wszytko na początku wygląda że jest OK, ale jak już gaszę silnik to widzę że wszystkie żarówki są spalone, dokładnie to stopione te pręciki zamieniają się w kulki, tak jakby poszedł taki gigantyczny prąd i pali wszystkie żarówki. - Jeszcze mam dziurawą cewkę zapłonową (tylko...
Witam Mam problem ze skuterem Zipp Vapor skuter 4t zaczął kichać strzelać i nie ładnie pracować z racji że odkąd go mam nie był remontowany wymieniłem tłok i pierścienie. Stary był przegrzany i pierścienie tez w nienajlepszym stanie ale objawy nie ustąpiły. Skuterek ma słabą iskrę podmieniłem cewkę zapłonową ale dalej to samo więc zabrałem się za sprawdzenie...
Przeczytaj temat! "... grzejące się tranzystory". Jeżeli złącze C-E jest przebite i ma zwarcie czyli jego rezystancja jest bliska zero, to ilość wydzielanego ciepła jest bliska zero! Jest jeszcze możliwość taka: Zwalony tranzystor. Ciągły prąd na cewkę i jej przegrzanie i dalej już tylko konsekwencje zmieniania tranzystorów jak bezpieczniki. Jednak...
Wszystkie błędy, które wypisałeś związane są z brakiem zapłonu. Nierówne działanie silnika to potwierdza. 16685 i 16688 to błędy braku zapłonu w cylindrze odpowiednio 1 i 4. Znów 17756 to bład oznaczajacy że masz przebicie w systemie zapłonowym. Wieczorem sprawdz czy przy tym nierównym działaniu nie błyska Ci spod obudowy cewki zapłonowej. Sprawdz też...
Jeżeli pytasz o wykonanie płyty PCB to nie różnią się miedzy sobą niczym maja tylko wgrany inny program.Niestety trafienie tych sterowników po tylu latach w dobrym stanie graniczy już z cudem.Jedynie zastosowanie sterowników z Punto lub Pandy 1.2 IAW5NF.XX HW104 jest jeszcze sensowne z powodu ich montażu w tych samochodach orginalnie o bok akumulatora...
Witam. Niebezpieczne są dla życia prądy > 50mA, przenikające do wnętrza organizmu. Każde napięcie powyżej 42V jest niebezpieczne. Prądy wysokich częstotliwości spływają po powierzchni, dlatego są mniej groźne, ale te z kolei mogą prowadzić do oparzeń. O tym, czy dane źródło WN jest niebezpieczne decyduje jego moc. Cewka zapłonowa przypięta do akumulatora...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
przegrzanie cewki szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej
obroty fiesta taśma touchpad naprawa instrukcji miele
rejestracja pojazdu silnik napędu bramy
Stopy niskotopliwe w elektronice: skład i zastosowanie Wymiana żarówek w kontrolkach Peugeot 3008 2012