stałym tematem w mesiu jest podgrzewacz kolektora ssącego - nie wyłacza się, odłacz go i zobacz jak bedzie
Zwarty akumulator.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Styk napewno jest bo czyscilem wsowki Czyścić to możesz, ale jak mosiądz był przegrzany to nie zapewni już właściwego docisku i rezystancja połączenia nie będzie wystarczająco mała. Inna możliwość - przewód przełamany przy końcówce. Utnij Waść po 20mm z każdej strony i załóż nową kostkę (lub polutuj przewody).
Jeżeli nie jest pęknięta obudowa, to należy alternator wymontować i sprawdzić stojan oraz diody. Oczywiście, że pęknięcie alternatora nie jest jedyną usterką w tym alternatorze. Pozdrawiam.
A prąd jaki jest pobierany z alternatora?
Może być kompensacja temperaturowa (gorący akumulator nie wymaga tak dużego napięcia do naładowania, a wręcz szkodzi mu ono, a mamy upały) albo przegrzewanie alternatora, choć nawet dla takich warunków jednak masz za niskie ładowanie.
Wcześniejsza wypowiedź w całej rozciągłości wyjaśnia, dlaczego alternator się grzeje. Jeśli autor projektu nie potrafi w prosty sposób ograniczyć prądu ładowania, np. stosując bocznik o odpowiedniej długości i przekroju miedzianej linki, to chyba lepiej, żeby porzucił projekt, bo nie jest jeszcze gotowy na tego typu eksperymenty, które mogą spowodować...
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
Sprawdziłeś napiecie, auto odpala nolmalnie? Musiałbyś zmierzyć prąd ładowania przy wyłączonych możliwie wszystkich odbiornikach.
Dzieki za schemat - teraz wiem o co chodzi. Alternator Bosch 120A. A dlaczego od konca podchodze do roboty? Mam problem i szukam przyczyny chyba logiczne. Juz mialem wiezc alternator do serwisu ale widze ze przyczyna moze tkwic gdzie indziej a alternator moze sie okazac dobry. Pozdrawiam
Na pewno ma duży pobór prądu , a alternator jest za słaby , pomijając zwarcie , bo wtedy dochodziło by do rozładowywania akumulatora . A i zabezpieczenie powinno puścić. :| teraz ostatnio aku mi rozładowywało Dodano po 1 Diesel czy benzyna? disel a alternator jest fabryczny 14v 120A Dodano po 6 po minucie nie idzie dotknąć Alternator na stół probierczy...
Witam , w moim mondeo MK3 2.0 kombi tddi 2001 wymieniam prawie co roku spalony alternator, jeśli zdążę zatrzymać się po zapaleniu kontrolki ładowania akumulatora i wyjąć i włożyć wtyczkę na regulatorze alternatora wszystko wraca do normy ale jeśli nie mam jak się zatrzymać to zaledwie po kilku minutach mam przegrzany alternator i rozerwane diody, dwa...
fakt nie pomyślałem - chodził mi o napięcie do zasilania falownika - ja podawałem na niego 24 v i moim zdaniem nic alternatorowi nie dolegało ale :- warunkiem był dobór prądu wirnika. Przy zbyt MAŁYM sie przegrzewał bardzo szybko.
Prawdopodobnie przegrzany stojan. Pozdrawiam
Może odczytanie błędów coś podpowie?
Da się sprawdzić regulator w warunkach domowych, czy trzeba od razu kupić nowy?
Cześć dostanę gdzieś kabel od alternatora bo ten widoczny na zdjęciu (pierwszy) nie ładuje i się przegrzewa aż podtopiło mi tą puszkę z bezpiecznikami nad akumulatorem
wymienic alternator, bo grzeje sie uzwojenie, ani szczotki ani lozyska takiego tarcia nie wytworza, z ciekowsci nie wjechales w kazuze lub cos podobnego?
Miałem Pandę popieram, niezawodna i bardzo tania w utrzymaniu, jest dużo bardziej niezawodna od każdej Toyoty i VW, bo w panci nie ma się co psuć. :D No oprócz wahaczy, klocki wytrzymają 80 tys., a wahacze wymieniałem po 30 tys. :D A w Espace IV to pewnie każdy robił już alternator chłodzony wodą, chyba specjalnie by się przegrzewał, zawsze zdycha mostek,...
Kluczem jest odpowiedź na pytanie co się uszkadza. Jeśli pali się stojan czy mostek to powodem jest pobór prądu, jeśli regulator to już albo pech albo zamienniki słabej jakości, jeśli urywają się szczotki to biją pierścienie. Może być że po nocy aku są mocno rozładowane (webasto) a rano długo parkocze na wolnych to się altek przegrzewa bo na wolnych...
moja rada to swiruje panu regulator napiecia w tym alternatorze badz ktoras z diod prostowniczych sie przegrzewa
Witam, Odpowiedź brzmi nie , dlatego że będzie zaburzony system wentylacji np. regulator napięcia będzie chłodzony na końcu przez co będzie się przegrzewał. Jedyna rada to zamiana łopatek na np. proste - chłodzenie takie samo w każdym kierunku obrotów.
Dużo pisania, mało wiadomości... Jakie jest ładowanie z oświetleniem? To 50 V to z odpiętym regulatorem, jeśli napięcia są jednakowe i nie ma przebicia, to jaki jest opór uzwojeń? powinno być mniej niż 0.8-0.6Ω Jeśli alternator ok, regulator do przeglądu i złącze alternator-regulator, często się przegrzewa...
witaj kolego i jak rozwiazales sprawe z alternatorem bo mam taka sama sprawe ta sama sytuacja
Tak sobie jeszcze mysle, ze jakby tak dac kontrolke ladowania o wiekszej mocy, to wowczas moze zostalby zniwelowany ten efekt bo poplynalby wiekszy prad wzbudzenia... dobrze kombinuje? No chyba ze to juz by moglo doprowadzac do przegrzewania uzwojenia wzbudzenia...
Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy. Wiem podałem, że stojan w stosunku do masy nieskończoność...
Sprawdź, czy pasek klinowy jest dobrze naciągnięty. Może się ślizgać i silnik sie przegrzewa.
Witam. Ja chciałem się zapytać o chłodzenie alternatora bo na zdjęciach nie widać. W samochodzie alternator jest chłodzony tym samym wentylatorem co silnik (bardzo dużym wentylatorem). Czy jest w ogóle jakieś chłodzenie? Bo jeśli nie mam to obawiam się że będzie się przegrzewał.
Jakieś zwarcie w instalacji masz.
Mam pytanie, czy można podłączyć REGULATOR RG15C do alternatora ?
Miarodajny byłby pomiar prądu na przewodzie alternatora. O ile pomiar napięcia 9V jest poprawny to musi się pojawiać spore obciążenie które powoduje że napięcie na aku aż tak spada. Miałem kiedys przypadek że diody w alternatorze się przegrzewały i robiły zwarcie. Szukałem usterki dopuki nie wygotował sie kabel prądowy do alternatora.
Najprawdopodobniej są łożyska do wymiany. Powodzenia........
problem w tym że kontrolka ładowania ani żadna inna się nie zapala gdy silnik pracuje dopiero jak akumulator jest prawie cały wyczerpany zaczynają mrugać wszystkie kontrolki Dodano po 5 zastanawiam się jeszcze czy jest możliwe że po włożeniu alternatora po regeneracji akumulator który jak się okazało miał zwarcie i powodował że alternator się przegrzewał...
Przecież prądnica jest liczona na określoną moc. I każde jej przeciążanie, skutkować będzie jej przegrzewaniem i usterką. A czeskie produkty nie należą do najtrwalszych. Na twoim miejscu nie zastanawiałbym się nad przeróbkami prądnicy, tylko zastąpił ją alternatorem. To najszybsza droga poprawy bilansu energetycznego.
Faktycznie będzie ładował w obie strony, tylko muszę zaznaczyć jedną rzecz bardzo istotną, chodzi mi o chłodzenie alternatora tylko w jedną stronę obrotów chłodzenie będzie następować. Jak masz alternator który powinien obracać się w prawo a ty użytkujesz go kręcąc w lewo to diody pewnie się po przegrzewają. W starszych modelach alternatora masz wiatrak...
Źle kombinujesz. Już od samego początku. Przede wszystkim musisz wiedzieć, czy w motocyklu występuje klasyczny alternator, czy taki z kołem magnesowym. Bo regulacja w obu przebiega na całkowicie odmiennej zasadzie i niemożliwe jest dopasowanie regulatora od jednej grupy, do drugiej. W tej chwili w motocyklach dominują te drugie. Odnalezienie tej informacji...
Nie jestem wielkim fachowcem w samochodach, ale spróbuj dowiedzieć się, co psuje się w alternatorze. Konkretnie który element. Mnie to wygląda na jakieś uszkodzenie mechaniczne elektryki (jakieś zwarcie) które powoduje przeciążenie alternatora i w efekcie jego awarię. Dwa dni wytrzymuje, ale w końcu przegrzewa się i bum. To tylko sugestia. Pozdrawiam.
Niestety samochód po przelutowaniu skrzynki ma ten sam objaw. Usterka nie wyeliminowana. Myślę o diodach na alternatorze lub jednym zwoju uszkodzonym, który się przegrzewa i daje przebicia ? Co wy na to?
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Witam serdecznie.Jak tam inne odbiorniki? Sprawdź napięcie ładowania i połączenia alternatora oraz akumulatora.Może tez się ślizgać bendiks.Pozdrawiam.
Zawieszenie w Alfie Romeo, podobnie jak w BMW, jest delikatne i skomplikowanej budowy, dlatego na naszych drogach się szybko zużywa. Jednak obie marki odwdzięczają się wzorowym prowadzeniem (BMW też mam, niesamowita radocha z jazdy) i jeżeli nie zamierzasz robić rocznie dużych przebiegów, można pomyśleć o którymś z tych samochodów. Ale tanie w utrzymaniu...
Alternator wymieniony na nowy .
BMS powinien rozłączyć powyżej 15 V. Bo do takiego napięcia dopuszczają producenci w samochodach. A nawet więcej. A rozłączenie powinno nastąpić przy 15,6-15,8 V. Większość akumulatorów stosowanych w samochodach, a jest parę marek, co je stosuje, jak również w motocyklach, nie ma w ogóle wyłącznika który, je odłączy z układu, gdyby coś się stało z układem...
Regulator można łatwo sprawdzić, ale faktycznie są awaryjne bo się przegrzewają i zimne luty produkują.
Dzięki wielkie za wszystkie posty. Już wszystko wiadomo. Dopóki alternator był zimny jakoś dawał rady. Duże napięcie ok 17V przegrzewało go stąd swąd spalenizny. Będzie całkowicie rozebrany tak jak radzicie. Stawiam na regulator napięcia. Bardzo Wam dziękuję za wpisy. Pozdrawiam.
Myślę że z tym obciążeniem nie należałoby przesadzać bo nigdy nie używa się wszystkich odbiorników naraz, ale wiem że przy samochodach z klimatyzacjami alternatory szybciej się zużywają a w szczególności właśnie przegrzewają się mostki.P
Raczej nie alternator.
Wyrzucić prądnicę i założyć alternator np. od Fiata 125 , będziesz miał kłopot z głowy.
Odgrzewam kotleta bo problem identyczny. Czy poradziłeś sobie z problemem palącego się alternatora? - mam to samo w 929.
Trzeba wymienić wszystkie kable od alternatora -działa
Odmian maluszków było trochę. Skoro do cewki idą dwa przewody to domniemywam, że może być to wersja z kablem oporowym, które to były w wersjach z rozrusznikiem w stacyjce. Było to ułatwienie rozruchu - przez cewkę szedł wyższy prąd podczas kręcenia rozrusznikiem. Tam powinna być specjalna cewka, która po podłączeniu 12V (np z alternatora) powodowała...
Obrotomierz wgolfie dieslu jest podłączony do jednej z faz alternatora przed mostkiem diodowym.Świecenie lampki i wzbudzenie alternatora zależne jest od regulatora.
Jak obiecałem, tak też robię. Nie mam pewności jeszcze 100%, jednak po rozmowie z elektrykiem i diagnostą Lexii, wyszło na to, że to wszystko się skleja do kupy i ktoś w końcu się znalazł co ma pojęcie o tym wszystkim. Komunikat "Uszkodzone ładowanie akumulatora" - Trzeba podpiąć się do Lexii i dołączyć do systemu akumulator, a raczej jego parametry....
okazało się że akumulator pobierał tak duży prąd, był zupełnie rozładowany. jak widać miernik za 10zł jest do niczego. mechanik naładował aku i jest narazie dobrze. Czy to możliwe żeby alternator nie dawał rady naładować akumulatora, się przegrzewał i uszkadzał się regulator? aku jest nowy, ma może 2 miesiące
styki w alternatorze??
Zaobserwuj warunki w jakich ładowanie spada, bo może to nie jest objaw usterki. Nie wiem jak Auris, ale Yaris ma wolne obroty na poziomie 600 obr/m, Toyoty z tej generacji miały je bardzo niskie. Załóżmy, że jedziesz w korku, manewrujesz (wspomaganie masz elektryczne?), dmuchawa bo ciepło, światła stop, kierunkowskazy, jak złapie temp to i wentylator...
Myślisz dobrze. Dodatkowo przyda się pasta termoprzewodząca. Czy alternator ma wystarczającą moc? A może warto się przyjrzeć regulatorowi i ustalić czemu się przegrzewa?
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Na drugi dzień zrobiłem alternator Rozumiem, że założyłeś pasek? Sprawdź pompę wody.
Znajomy mi doradzil bym szukał przyczyny w gnieździe diagnostycznym... Dodano po 30 Możliwe jest by przepalony kabel od alternatora mógł spowodować zwarcie stąd szalejace liczniki ?
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Wiem ze napewno bylby lepszy tylko jest kwestia srednicy wentylatora bo w bobcacie wejdzie maks 28 cm z obudowa. Jak mialby byc wiekszy wentylator to zostaje ciecie tylne klapy. Jeszcze jedno pytanie czy zostawic ten tubowy od nawiewu, czy maja byc dwa i czy alternator podola temu zadaniu.
Dostęp do Google i YouTube wam zablokowano? Tutaj jest przykład poradnika ładowania akumulatorów Li-ion/pol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Co do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, to nie warto ślepo małpować metod przyjętych w samochodach, bo jest tam tzw. ładowanie cykliczne, czyli w praktyce wymuszanie (totalnie na chama),...
No około 50 zł za podłączenie trzeba dać. A możliwe przyczyny to: -zły czujnik -kiepska któraś masa -problem z alternatorem (za wysokie lub za niskie napięcie) Ogólnie też proponuje sprawdzić błedy.
Witam. Z opisu kolegi wynika że akumulator ma już parę ładnych latek więc prawdopodobnie przyszedł już czas na niego. Jeśli pomimo pełnego naładowania rozrusznik kręci coraz wolniej (zakładając że sam rozrusznik jest sprawny) może to oznaczać po prostu brak pojemności akumulatora. Jeśli masz areometr to po naładowaniu zaciągnij kilka razy elektrolit...
Witajcie, kilka dni temu dobiegł mnie bardzo niepokojący pisk z okolic silnika a dokładniej z okolic rozrządu. Pierwsze co przyszło mi na myśl to to że albo to rolka/łożysko jednokierunkowe alternatora, łożyska alternatora w ogóle - choć łożyska alternatora wydają mniej przeraźliwy dźwięk, na koniec pomyślałem o łożyskach pompy wody. Po chwili problem...
Tak jak powiedział Mateusz silnik z kosy spalinowej i jakiś alternator do tego ,silnik z pocket bike zbytnio się nie nadaje bo sie będzie przegrzewał a jego jakość pozostawia wiele do życzenia ,silnik z komarka dosyć awaryjny i też chłodzenie (można by szukać jakiegoś ciut lepszego od np. simsona ale nadal zostaje problem z chłodzeniem) więc kosa by...
.Kierunek obrotów jest uzalezniony od urządzenia wentylacyjnego.Co najwyżej zmień wentylator,bo przeginanie łopatek jest nonsensowne. Wielokrotnie robiłem takie przeróbki i dochodziło nawet do tego że zakładałem altka bez wentylatora,bo tak podobno-wg klienta- tak ładniej. Nie przegrzewał się,bo i pobór prądu niewielki. Załóż jaki masz i zapomnij o...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Już wykręciłem.Sprawdzenie czy na pewno to tutaj jest problem tylko za pomoca miernika? Przy okazji ściagania zauważyłem, że "Klakson" jest trochę zardzewiały.To też może mieć jakiś wpływ? Dodano po 3 Jeszcze coś ;) Nwm czy to ma znaczenie ale aku mam podłączone mimo że od dłuższego czasu jest rozładowany a każda wcześniejsza próba naładowania konczyła...
Napisz jakie masz napięcie , objawy wskazują,że jedną zprzyczyn są problemy z zasilaniem, może być jakiś elektrolit w zasilaczu kompa,lub przegrzewanie stabilixzatora. Aby to wykluczyć podaj napięcie na zaciskach kompa w trakcie jazdy, może masz trafiony regulator napięcia w alternatorze?
I kłania się CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM! 1. Skąd możesz wiedzieć, co poszło, skoro nawet do tego nie zajrzałeś! No, chyba że masz rentgen w oczach... 2.Jeśli błąd miernika wynosi kilka om, to NIE JEST on w stanie zmierzyć tak małej rezystancji!!! Jeśli ustawisz miernik na zakres 200 om, a ma on błąd deklarowany przez producenta na 3%, to błąd pomiaru...
Masz zapewne chinola z nalepką elmotu. Pewnie masz też żarówkę (kontrolkę) 2W. Te chinole tak mają - im potrzeba do pierwszego wzbudzenia żarówki 4W. W sumie samo zjawisko nie jest upierdliwe i można z tym żyć, bo z kolei mocniejsza żarówka od wzbudzenia może przegrzewać oprawkę, jeśli zostawisz zgaszony i nie wyciągniesz kluczyka w stacyjce. Jak wszystko...
Zacznij od przewodu jak mówił MANIEKJG. To sie stosunkowo czest zdarza, najpierw sie poluzni, potem przegrzewa i twardnieje izolacja a na dziurach od wibracji przelamyje sukcesywnie az sie calkiem uwali.
Witam Mam prośbę o potwierdzenie mojej diagnozy. W aucie jak w temacie został wymieniony reg.napięcia w alternatorze. Po dwóch dniach auto wróciło z problemem z uruchomieniem oraz silnym grzaniem się alternatora ( wcześniej w naprawie był tylko sam alternator ) . Sprawdzony został akumulator i ma ona zwarcie w jednej celi . Regulator napięcia jest ponownie...
Kolego mateuszek3064 w żadnym wypadku nie rób takiego czegoś. W tym przypadku masz niczym nieograniczone napięcie i akumulatory mogą nawet eksplodować. Jak już chcesz tak zrobić to w szereg włącz żarówkę np. 21W i zaczynaj od najwolniejszych obrotów. Nigdy naprawdę nie miałeś do czynienia ze zwartych elektronicznym regulatorem napięcia? Ja miałem takich...
Oddaj alternator z powrotem do tych co regenerowali.P
co do alternatora to prawdopodobnie dałeś się naciągnąć na trochę kasy mechanikowi .najczęściej pada rególator napięcia i wtedy jest zaduże i padają radyjka i żaróweczki może też gotować akumulator.co do diod to gdyby któraś parła to miałbyś nie dobór prądu i objaw byłby inny. rególator napięcia w opelkach pada bardzo często i pamiętaj że alternator...
W sumie zagadnienie jest taki że potrzebuję silnik o mocy 4-5kW, o dość dużych obrotach rzędu con. 6tys. i dużym momencie startowym. Komutatorowy jest za wolny, przegrzewa się i ma niską sprawność. To ma być do wyciągarki linowej. A jeśli będę startował z bardzo niską częstotliwością? powinien złapać moment?
Witam. Mam mały problem z regulatorem napięcia wzorowanym na rozwiązaniu ze strony: [url=http://moto-electro.ru/forum/lofive... Schemat z triakami i ULN2003. Zmiany jakie wprowadziłem to :Zener 13V 1,3W, triaki BTA26-800, mostek 36MT160, rezystor ustalający prąd pracy Zenera 150Ω 2W, rezystory przy bramkach triaków 330Ω...
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Podłącz regulator bezpośrednio przez bezpiecznik nadprądowy do akumulatora. Na 99% nic się nie stanie i będzie działać. Niektóre elektrobloki Schaudt głupieją po podłączeniu regulatora i wymagają użycia dedykowanego regulatora lub podania napięcia sterującego z regulatora do wejścia "solar" elektrobloku. Na tym schemacie nic takiego nie widać i prawdopodobnie...
Przekładałem, wszystko jest podłączone dobrze z alternatora wychodzi napięcie przemienne
Witam. Co do cewki zaplonowej to jezeli rzeczywiscie masz okolo 15 V z alternatora to masz cos z regulatorem napiecia i cewka przegrzewa sie wlasnie z powodu za wysokiego napiecia. A jesli chodzi o przerywanie to ja mialem ostatnio identyczne objawy i po wymianie swiec, przerywacza, czyszczeniu gaznika, wymiany filtru paliwa itp. przelozylem od kumpla...
Witam.. Bardzo ciekawy sposób.W związku z tym mam parę pytań. Jakie zadanie spełnia ta chyba dioda ? I co się stanie jeśli się z czasem spali (pewnie nie będzie w ogóle ładowania i może można by wstawić diodę która świecąc sygnalizowałaby że się ładuje chociaż może na desce się zapali kontrolka o braku ładowania jeśli by się spaliła ta dioda) I jeszcze...
Witam za bardzo komplikujesz, może użyć przekaźnika by Aku był podłączany naprzemiennie pod alternator lub pod regulator ładowania. Z tym grzaniem regulatora to może tak być że napięcie na aku jest za duże zależy od konstrukcji samego regulatora. Ja bym żadnych przetwornic nie robił strata energii na tych step-up-down. Pozdrawiam...
Kia sedona 2003 diesel Kontrolka podgrzewania świec źarowych gaśnie po 5 sekundach ale prąd jest pobierany cały czas. Powoduje to wyładowanie akumulatora i przegrzewanie przewodów prowadzących do świec źarowych i przegrzanie stycznika i jego wytopienie. W ten sposób wykończyłem akumulator, i samochód zatrzymał się na drodze. Kupiłem nowy akumulator...
Na plusowskim zegarze temperatury (we wskaźnikach na desce rozdzielczej) temperatura dochodzi na podziałce pomiędzy 90 a 130'C (prawie do końca białej podziałki, nigdy na czerwoną strefę nie wszedł). Na termostacie nie ma wyłącznika wiatraka, tam jest tylko właśnie czujnik na zegary i do centralki mikroprocesorowej. Chłodnica jest ciepła, jak wentylator...
Znów spotykam się z kolegą Tektronik wraz z jego ciekawymi pomysłami. Tak się składa, że niedawno myślałem o takim rozwiązaniu, więc powiem wprost - daruj sobie. Może zacznę od zakupionej farelki samochodowej - do gniazda zapalniczki: - moc 130W - prąd: 13A - działanie - żadnego skutku poza porządnym rozgrzaniem alternatora i silnika, który zaczął się...
A wokół niego wiruje sobie koło magnesowe. Wszystko jasne. Ten regulator z jawy to już możesz sobie w buty wsadzić lub przerobić pokrywkę na popielniczkę. Ten alternator to właściwie duże dynamo rowerowe, do tego trzyfazowe. Regulacja tam polega nie na regulowaniu prądu wzbudzenia wirnika/magneśnicy jak to robi regulator, który właśnie niepotrzebnie...
Podłączę się do tematu, bo widzę odpowiedzi konkretne i udzielone przez Człowieka w temacie :) Mam wzmacniacz Jensen Mercury 4000, gra bardzo ładnie i czysto, ale... do momentu odpalenia auta. Wtedy są straszne przestery, dźwięk przerywa, na niskiej głośności wcale go nie ma, na większej głośności znowu przestery, raz głośniej raz ciszej, przerywanie....
Moje światła to skośne 506 hp - na 12V ledwo świecą, z alternatora jest ok. Aktualnie przygasają lekko przy hamowaniu silnikiem, ale też pomyślałem o ich trwałości i zostawiłem. Widziałem na forum wątki/wątek o modyfikacji tych lamp tak aby się nie przegrzewały - ja na razie ich nie wyciągam, przy niższym napięciu powinny dać radę.
Mam powazne watpliwosci czy takie polaczenie alternatorow jest w ogole mozliwe - ze wzgl. na problemy w pracy regulatorow. Regulator alternatora porownuje on napiecie na wyjsciu mostka z wewnetrznym wzorcem i w zaleznosci od tego czy jest ono mniejsze czy wieksze od tego wzorcowego to zalacza badz wylacza uzwojenie wzbudzenia w wirniku. Wyjscia mostkow...
no fakt że najpierw trzeba wygrzać głośnik ale ja co prawda miałem pod 1 ohm ale nie dawałem mu na początku dużo. Dopiero po około 5 godz grania dostał troszkę większą dawkę. Druga sprawa OK Mógł się zagrzać jeżeli był nie wygrzany ale już gra dość długo i nadal jak dam mu więcej mocy to i tak się bardzo grzeje. Sla daje około 1kw przy 1 ohm więc raczej...
Witam ponownie, konsultowałem w międzyczasie sprawę ze znajomym mehcanikiem - pracował w oplu - stwierdził, że : 1. Instalacja - do pompy idą w tej wersji 4 kable - jeden to masa przykręcona w komorze silnika obok amortyzatora z prawej strony, kolejny to plus z alternatora idzie ze skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika, i kolejne to te dwa z kostki...
No wlasnie nie wiem, na dworze jest niby gorąco, wiec i silnik bardziej sie grzeje, ale widac ze do takiego stopnia to przeszkadza altkowi ze sie przegrzewa, obudowa jego miala az 100C, a to jego chlodzenie to mozna o kant d..py rozbic, bo prawie nic nie wieje. Ja nie wiem, ktos kto wymyslil zeby umieszczac w takim newralgicznym gorącym punkcie alternator...
Czy przypadkiem nie pomyliłeś czegoś z paskiem napędu pompy wodnej. Przy wymianie alternatora musiałeś zdejmować pasek jego napędu. Nie kręci się ona przypadkiem w przeciwną stronę. Kiedyś pomagałem koledze w załóżeniu paska, który spadł w Audi. Bez rysunku jak prawidłowo poprowadzić i ułożyć nie udawało się.
<<emmet11> Regulator napięcia w alternatorze. Jeśli chodzi o cewki to nie kojarzę czy w silniku Kia są one zabudowane plastikami czy nie, ale podam wam pewien przykład u znajomego w skoda roomster. Średnio dwie cewki rocznie mu padały, po zdjęciu wszelkich plastikowych osłon które je zakrywały od trzech lat nic się nie dzieje. Podejrzewam że...
A co ma wzmacniacz do odbioru radia? Wzmacniacz można odłączyć i podłączyć zwykły głośnik - i już sprawdzone czy to wina wzmacniacza czy nie. Skoro usterka jest tak powtarzalna, to warto się zastanowić, co się zmienia w ciągu tych dwóch pierwszych minut pracy silnika, w instalacji elektrycznej pojazdu. Gdyby radio się np. przegrzewało, albo uszkodzona...
przetwornica przegrzewać przegrzewać turbo przegrzewać płyta
junkers cerapur podłączyć sterownik konfiguracja router huawei b525s onkyo podłączyć bluetooth
Mitsubishi Outlander II brak świateł mijania i drogowych – żarówki, bezpieczniki, przekaźniki sprawne Canon MP282 – rolki załadunku papieru kręcą odwrotnie, błąd 6000, enkoder, mostek H