Dałbym z modułem, obniży Ci pobór mocy. Jeżeli moment obciążenia spada, elektronika obniża napięcie skuteczne, ważne jest utrzymanie stałej prędkości. No i mniej będzie się nagrzewać.
Czyli odpalam i na wolnych obrotach aż się zagrzeje i mogę śmiało jeździć. No ja się chciałem dopytać, bo właśnie to zauważyłem.
Wystarczy w początkowym okresie, następnie zwiększyć odległości i nie przegrzewać silnika...
Teoretycznie ten rozłączy, ponieważ przy dwóch fazach będzie płynął większy prąd, więc dobrze wyregulowany termik wystarczy. Natomiast kontroler faz wogóle nie pozwoli załączyć silnika przy braku fazy, więc nawet nie będziemy przegrzewać silnika i termika.
Tak ale będzie się przegrzewać. Niby jak ma ci się przegrzewać silnik który jest przystosowany do pracy stacjonarnej ?
Gdyby się całkowicie nie otwierał to mógł by się przegrzewać a z tego co piszesz wynika że może się nie domykać. Odpal zimny silnik i sprawdź przewody wodne prowadzące do chłodnicy silnika czy obydwa nagrzewają się równomiernie czy nie. Jeśli obydwa się nagrzewają jednocześnie to wymień termostat na nowy i po kłopocie. Jak się nie mylę to masz np. taki:...
1,7 Isuzu lubiły się przegrzewać co skutkowało albo uszkodzeniem uszczelki albo pęknięciem głowicy - prawda taka że ciężko znaleźć silnik wysokoprężny bez popękanej głowicy (kwestia jak bardzo). Po naprawie polecam dodatkowy obwód do załączania wentylatora na chłodnicy i w sytuacjach w których wyczujesz możliwość przegrzania (korki) włącz wentylator...
Zaslyszalem wlasnie takie pojecie : "przegrzany silnik". Chcialem zapytac jakei sa objawy takiego silnika.Jak szbko lapie on temperature.Jak szybko zaczyna sie gotowac i uniemozliwia jazde? Czy ma normalna moc? Cos jeszcze ciekawego oprocz moich pytan? bardzo prosze o odpowiedz osoby ktore cos moga o tym wiedziec.
witam.oglaszam sie na tej stronie poniewaz mam spory problem z moim malym fiacikiem :cry: wyjasniajac stan rzeczy to nabylem ten samochodzik okazjonalnie i calkiem przypadkiem.jednak stary wlasciciel jezdzil na wodzie w wkladzie chlodzenia i teraz mam problem z temp. w ukladzie.po amatorsku podejrzewam zabity syfem termostat.gdy temp. wzrasta na pulpicie...
Witam. Mam problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu załączenie silnika 3 fazowego powoduje wyrzucenie różnicówki( dodam, że wcześniej wszystko działało bez zarzutów) sprawdzałem czy nie ma przebicia miedzy fazami, nie ma. Nie ma też przebicia z obudową. Zauważyłem jedną niepokojącą rzecz zaśniedziałe styki i resztki rdzy w puszce prawdopodobnie dostała...
Witam Nie wiem czy w dobrym dziale zamieszczam mój post. Mam kose spalinową silnik 2t i zdarzyło mi się jego przegrzać na tyle że pierścienie wytarły cylinder spadła kompresja i nie mozna było jej zapalić. Serwis naprawi to na gwarancji ale zastanowiło mnie jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami. Najpierw wymysliłem miernik temperatury...
Witam, mamy problem z silnikiem z kombajnu. SW 400 zrobiliśmy z 2 silnikiem też komplet pierścieni, bo na 2 tłokach pęknięte i tuleja cała zarysowana. Więc też na 1 cylinder poszła nowa honowana tuleja, tłok i pierścienie. Tamte tuleje były honowane z 4/5 lat temu, ale były jeszcze ładne. Wał 5 szlif - też ładny, nie porysowany nic, to samo z panewkami....
Po wymianie pierścieni.Jaka może być przyczyna przegrzania się silnika podczas pracy, olej jest w porządku nie kopci
mam 323 po wymianie płynu chłodniczego, jak chwilkę pochodził silnik [nie dłużej niż 10 minut po 20 minutowej spokojnej jeździe] wskazówka temperatury silnika była milimetr od czerwonego pola i zaraz cały płyn zaczął sikać pod dużym ciśnieniem dziurką od chłodnicy. Wcześniej rozwaliło mi chłodnicę, jeszcze latem, jak była tam woda, powstało pęknięcie...
Cieszy mnie, że ruszyłeś z wiedzą o tym silniku, bo nawet taka wyrocznia jak HENIG z moich czasów nauki nie pisał o tej nietypowej maszynie ani późniejszy LATEK :) No i niejeden może dostać kręćka widząc takie rysunki wyrwane z kontekstu z n/w linków tutaj na elektrodzie, gdzie opisami zacisków także się różnią, no ale kolejność chyba nie ma znaczenia,...
Witajcie, kilka dni temu dobiegł mnie bardzo niepokojący pisk z okolic silnika a dokładniej z okolic rozrządu. Pierwsze co przyszło mi na myśl to to że albo to rolka/łożysko jednokierunkowe alternatora, łożyska alternatora w ogóle - choć łożyska alternatora wydają mniej przeraźliwy dźwięk, na koniec pomyślałem o łożyskach pompy wody. Po chwili problem...
Nie zależy ci na sprawnym aucie. Post o twardej pracy silnika bez informacji o podjętych testach komputerowych. Remont silnika też na wyczucie, tylko dlatego, że się grzeje. To nie Star 200. Tu nawet nie wiemy czy masz retarder, który też może przegrzewać silnik jak będzie niesprawny. Oszczędzając na diagnozie w serwisie składaj na nowy samochód, bo...
Większość współczesnych urządzeń elektromechanicznych wyposażonych jest w silniki tzw. "przewatowane". Oznacza to w praktyce, ze mają one większą moc niż by to wynikało z ich fizycznych rozmiarów co w praktyce oznacza niemożność odprowadzenia ciepła do otoczenia w sposób ciągły. Dlatego mają one oznaczenia S2 (np.) 15 min. Są to urządzenia przeważnie...
adam 1974 co do obrotów i smarowania to fakt smarowania rozbryzgowego nie zmusza do obniżenia obrotów sprężarki ani zmniejszenia jej trwałości .Po prostu sprężarki smarowane rozbryzgowo np hs 11 czy hs 24 mają dopuszczalne obroty ok 2600obr/min .Przecież gdyby dac skrajnie niskie obr np 5 obr/min to smarowania cylindrów w ogóle by nie było bo olej nie...
W chińczykach są fabrycznie montowane łożyska z luzem normalnym. Nie ma to wpływu na zacieranie się silnika Łożyska mogą mieć wpływ na zatarcie silnika jeśli zastosowano łożyska o zbyt małym/dużym luzie, inne niż fabrycznie. Niewłaściwe łożyska będą się przegrzewać (występuje większe tarcie) co może prowadzić do ich zatarcia i rozpadu, nawet niewielki...
Krańcówka jest zamontowana na przekładni i jak zablokuje taśmę to na sprężynie zadziała krańcówka która ma wyłączyć zasilanie silnika. To co w końcu zawiodło, że silnik się nie wyłączył? Bo według powyższego tłumaczenia nie wiem nadal? Skoro nie potrafisz dokładnie wskazać winowajcy a spodziewasz się "powtórki z rozrywki" bo taśma zablokuje się zanim...
Czyli z jakiegoś powodu wentylator chłodnicy nie działa na pewno powyżej 105-110 C powinien się włączyć. Trzeba by sprawdzić pierwsze sam wentylator czy działa i bezpieczniki od niego.
Konstrukcja tłumika nie jest przypadkowa, dobrana jest do konkretnego modelu silnika. Pewnie że silnik będzie pracował bez tłumika ale dla poprawnej pracy musi być założony.
Ogólnie rzecz ujmując, jest silnik, który napędza pompę, która w pewnych niezależnych ode mnie warunkach lubi się przegrzewać i zacierać. I nie posiada żadnego zabezpieczenia termicznego. Do tego sam silnik narażony jest na zachlapanie/wilgoć, a do szafy rozdzielczej nie mam dostępu więc muszę się wpiąć po prostu na kablach zasilających sam silnik....
Po pierwsze włóż termostat nie wiem akurat jak jest w felicij ale część samochodów ma termostat który przy zimnym silniku ma obieg cieczy na silnik a przy zgrzanym silniku zamyka obieg silnika i puszcza obieg na chłodnice. Rozumiem ze włącznik termiczny wentylatora wymieniłeś? Jak nagrzejesz auto weź probówkę 12V i sprawdź czy się włączył czujnik, jeśli...
Szczelność głowicy była sprawdzana?
witam w moim seacie cordoba 1.4 8v zaczał sie przegrzewać silnik tzn .po odpaleniu w 5 mi9n silnik ma temp około 100 C przewód do chłodnicy jest cieply a za zimny. poza tym silnik zaczął gasnąć,na mocy nie stracił.mam instalacje gazową mieszalnikową i przewody dochodzące do mieszalnika sa caly czas zimne a parownik szronieje
Witam, Jak w temacie. Pacjent to Audi A4 B5, 1997r., Avant, 1.8T AEB, QUATTRO, 150KM. W jednym momencie przytrafiły się trzy usterki. Brak ogrzewania (cały czas dmucha zimnym), Silnik zaczął się przegrzewać oraz gaz zakładany rok temu przestał się załączać. Pompa wody wymieniona, termostat wymieniony, wycieku płynu nie stwierdzono, klapki climatronica...
Kolego 123aro jak będzie ta tarcza przymocowana do osi? Co do napędu to hydrauliczny jest najprościej zrobić ale jest drogi, a mechaniczny będzie tańszy ale trzeba mieć szczęście aby coś dobrać odpowiedniego. Kolego kaalli ja się nie znam na bębnowym rębaku, ale jakoś czarno widzę silnik 7.5 kw i te 150 kg, może się przegrzewać od samego kręcenia.
samo >>>> ale jak chcesz to możesz dać silikon
jak zdejmiesz obudowe pompy cieczy chlodzacej to zobaczysz wirnik pompy zamocowany na walku pompy cieczy.zeby wirnik zdjac trzeba go odkrecic a do tego potrzebny jest klucz ampulowy czyli taki szesciokatny(jak do regulacji hamulcow w rowerze gorskim)teraz juz kojarzysz o co chodzi?taki zestaw kluczy kosztuje ze 25zl. ogolnie naprawa jest prosta.zrobisz...
Siadla albo uszczelka pod glowica albo jest jakies pekniecie np w glowicy. W niektorych markach sa np rozdzielacze wodne przykrecane do glowicy jednoczesnie uszczelniajace np tyl waleka rozrzadu i jest to na jednej uszczelce - trzeba wpierw to posprawdzac a potem pchac sie w glowice. Czasami sa zastosowne chlodniczki oleju chlodzone niby woda wiec i...
Wentylatorem chłodnicy steruje ECU (sterownik silnika), posprawdzaj bezpieczniki, i sprawdź na wyłączonym zapłonie czy przypadkiem wentylator lub wentylatory nie są zatarte, powinny się bardzo luźno obracać.
Ta pilarka wyposażona jest w silnik komutatorowy, więc nie nadaje się do stałej pracy zawodowej, jak to piszesz 20 minut non-stop. Silnik może się przegrzewać od przytkanego pyłem chłodzenia, odkształcać korpus i przycierać wirnikiem o stojan. Może też dochodzić do zwarć międzyzwojowych w stojanie lub w wirniku. Do długotrwałej pracy należy wybrać pilarkę...
Wyciągnij termostat, wrzuć do garnka z wodą a garnek na kuchenkę ;) i patrz, zmierz temperaturę przy jakiej się otwiera i czy jak kolega wyżej napisał prawidłowo domyka się
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
Można
Moze byc pompa wody,jesli cofa plyn do zbiornika to moze byc uszczelka pod glowica
kolego odkreć korek od wlewu płynu chłodzącego niech ktoś kręci silnikiem jezeli woda bedzie bulgotac to znaczy ze uszczelka poszła posprawdzaj wszystkie czujniki temperatury to jest podstawa
Zalewany był wodą demineralizowaną czy kranówą? Może wytrąciło się coś i blokuje przepływ albo kamień pokrył ścianki chłodnicy silnika. Właśnie dziś u mechanika widziałem zdjętą głowicę. W jej kanałach wodnych było mnustwo szlamu powstałego prawdopodobnie w wyniku dolewek wody. Skończyło się na uszkodzeniu uszczelki. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesli...
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Nie wiem co to za cud ale po wymianie wentylatora silnik przestał się przegrzewać . Być może ma na to wpływ też temperatura otoczenia , upały się skończyły. A wcześniej były na 100% dwa biegi (wymieniłem opornicę bo działał tylko 2 bieg ). Bardzo wątpię czy sam pęd powietrza przy szybkiej jeździe wystarczy, bo ja miałem odwrotnie przy spokojnej jeździe...
Witam wg Mnie nie możesz on tylko może pracować w układzie gwiazdy nie ma znaczenia czy falownik czy nie. Dodano po 3 Witam wg Mnie nie możesz on tylko może pracować w układzie gwiazdy nie ma znaczenia czy falownik czy nie. Zastanawia Mnie skad wziąłeś te 690V???
termostat
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Guzik, to jest bardzo odporne na odpowietrzanie i trochę z tym jest zabawy. 1. Podjedź tak żeby przód był wyżej niż tył, zgaś silnik, włącz zapłon ale silnik niech nie pracuje. 2. Uruchom ogrzewanie. Nie wiem jak w E36 ale w E46 jak ogrzewanie nie działa to i nagrzewnica jest zamknięta (odcięta od obiegu). Przypuszczalnie tam też masz elektrozawory....
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Olej, to dolewa się do benzyny. Mam nadzieję że, nie wlałeś do zbiornika czystej benzyny. Widzę że, raczej masz nikłe pojęcie o działaniu takiego silnika i wszystko jest możliwe. W każdym razie, czarno to widzę. :D Sprawdzałeś czy, jest wtedy iskra, czy paliwo dochodzi?
Termostat wymieniłeś z dekielkiem? Jeżeli nie , sprawdz czy iglica termostatu ma się o co zaprzeć-często się łamie prowadnica iglicy w dekielku.
może trzeba wymienić czujnik temperatury od załączania wentylatora na chłodnicy
To jest forum elektryków a nie wróżbitów. Jakoś u autora kompetentna osoba potrafiła stwierdzić uszkodzenie uzwojenia stojana i raczej na pewno nie posługiwała się szklaną kulą.
właśnie tak
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Po remoncie zaoszczędzić 400 zł i przegrzać silnik Skoro przed remontem się nie przegrzewał silnik to czemu miałby się przegrzewać po remoncie? (at)seweryn7701 Dzięki za linka. Każde czyszczenie chłodnicy chemią agresywną powoduje ryzyko osłabienia jej elementów . Jeżeli nie używasz specjalnych płynów czyszczących do chłodnic lub one nie dają rady...
Masz na pokrywce termostatu termowłącznik wentylatora? Powinien być wkręcony od góry a do niego podłączona kostka z 2 przewodami. Jeśli masz to sprawdź przy jakiej temperaturze włącza Ci wentylator. Jeśli nie masz tego włącznika tzn. że wentylatorem steruje komputer silnika (włącza wentylator przy ok. 105 st C )a Escort będzie miał tendencję do przegrzewania...
Silnik może przegrzewać się m.in. : z powodu niewłaściwie pracującego układu smarowania (pompa oleju - uszkodzona, filtr oleju lub przewody zanieczyszczone), lub układu chłodzenia w tym przypadku mamy : zabitą/zarośniętą kamieniem kotłowym chłodnice, źle pracujący termostat, brak termostatu, kamień kotłowy narośnięty na tulejach tłokowych, pompa wody...
silnik przegrzewać przegrzewać silnik focus silnik indukcyjny przegrzewać
niemczech praca cewka karta graficzna gwarancja ekranowanie przystawki
bateria milwaukee zmywarka bosch programy
Pakiet akumulatorów 18650 21V 4A – schemat 5S2P/6S2P, BMS, Molicel, Samsung, Sony Czerwona kontrolka wspomagania kierownicy w Fiacie Panda - przyczyny i rozwiązania