Ten objaw możesz wywołać na biegach od 3 w górę jest to skrzynia szóstka i silnik 1,4turbo diesel jeśli dobrze poznaję? Jeśli tak to miałem coś takiego i ustąpiło po wymianie kompletnego sprzęgła. Usterka nie występuje jeśli silnik kreci się wyżej i pomija felerny zakres obrotów.
Zobacz czy ci w przegubie wew nie wypadła jedna z koronek.
Nie może być luzu wzdłużnego przegubu zewnętrznego na półosi po to jest tam podkładka druga sprawa jak wsuwasz przegub na półoś powinien w miarę lekko wejść do pyknięcia jak zabezpieczenie wejdzie trzecia sprawa sprawdź bicie półosi czy jest prosta. Zabezpieczenie ma kształt jajowaty i takie ma być
https://obrazki.elektroda.pl/6575908300_... https://obrazki.elektroda.pl/7214750100_... https://obrazki.elektroda.pl/5903421500_... Stopiony tłok 1,5dci, stopiony tłok 2,5Dci i przesunięty odbój na półosi haczący o drążek stabilizatora powodujący ogromne bicie półosi, tu akurat tanio wyszło wystarczyło...
Moim zdaniem nie ma to sensu bo przecież masz przeguby więc nie wiem jak Ty to sobie wyobrażasz (krzywa półoś a bicie) ale to nie realne.
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
strasznie bije mi koła z przodu Kiedy to się dzieje? Jakie prędkości, czy cały czas czy tylko przy hamowaniu. Podałeś za mało okoliczności, z tego co napisałeś może być wszystko, od jajowatych opon po krzywe półosie jak i zepsutą wyważarkę w wulkanizacyjnym.
A czy przegub z półosią również wymieniony?
No to może przeguby, skrzywione półosie, skrzynia trudno wyrokować.
Pogadaliście Sobie? To do założyciela tematu, masz uszkodzony przegub zewnętrzny, on ustala pozycję półosi, jeśli są luzy wzdłużne, jak na filmiku, świadczy to o jego zużyciu, lub nadmiernym luzie połączenia z półosią. Co do przegubu wew. jest to przegub kompensacyjny, mający za zadanie umożliwienie pracy zawieszenia, żargonowo suwliwy, sprawdzamy go...
Ja tam obstawiam opony, ale 8 lat pracy w wulkanizacji może zbyt mało mnie doświadczyło. A drążki stabilizatora to raczej bardziej dzwonią na dołach, ale pewien nie jestem. Po przemienieniu całych kół tył na przód powinno pomóc, jeśli nie to półosie bym sprawdził.
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
Z takimi momentami obrotowymi, jakie osiągają dziś silniki Diesla, nieraz ciężko jest zastosować koło sztywne. Kit 4P od VALEO to niezły pomysł, ale wtedy drgania i wibracje przenoszą się na układ napędowy, więc jeżeli chcesz tym autem pojeździć trochę, nie ma sensu narażać pozostałe peryferia skrzyni i półosi na takie obciążenia. Nie rozumiem tylko,...
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
Półoś ma bicie promieniowe jest to prawe koło dłuższą półoś
Jaki jest napęd (4x4) i jaki jest rozmiar opon niski profil czy nie? Czy przypadkiem nie zaliczyłeś jakiejś dziury i nie hamowałeś wpadając w nią bo jeśli tak na 99% jest to opona jak pisał kolega. Przeguby i półosie na razie sobie odpuść.
przy jakiej prędkości występuje to bicie kierownicy?? jeśli bicie występuje cały czas to jego przyczyną nie są hamulce sprawdź przeguby i półosie oraz poduszki pod skrzynią i silnikiem, w moim samochodzie (też golf III) przyczyną bicia kierownicy były zużyte przeguby napędowe przy skrzyni
Wiem ,że wiele wody upłynęło ale mam to samo w moim mondku (160tys.km. ) . Opony nowe ,inne felgi - to samo. Wibracje przy 100-140km/h . Tarcze i klocki nowe. Zaciski nie blokują się ,gumki wymienione ... wszystko jak ta lala. Bije półoś (krótka) ...druga- dłuższa (ta z podporą) delikatnie też ale nie tak jak pierwsza. Czasem -raz dziennie ,rano,w drodze...
Koła można doważyć na samochodzie ( niewiele zakładów to ma) co z półosią nie jest krzywa, posiada tłumik drgań?
Piasty niech sprawdzi czujnikiem zegarowym , pozniej założy tarczę i tez zmierzy od tego czeba zacząć jak to nie pomoże to auto do góry tak żeby stał na wahaczach z kolami w górze i próbujemy Patrzymy na uklad napedowy przeguby półosie tylko tam moze być przyczyna
Wczoraj zauważyłem, że tylne półosie miały straszne bicie. Po wyjęciu okazało się, że przy tylnym moście są odkształcone o jakieś 5mm. Wyprostowałem je i jest jako tako, ale materiał straszna lipa. Chcę zamówić z ali takie jasne, tylko nie wiem czy to ma znaczenie że u mnie bolce blokujące są przekręcone w osi względem siebie. Długość przód i tył jest...
witam, takie objawy powoduje niewyważone masy na układzie napedzanym, czyli koło ,piasta koła a wniej łożysko, półoś lub półosie a wnich przeguby, lub niecentryczne mocowania tych elementów co skutkuje wibracjami przenoszonymi na karoserie , czyli po pierwsze sprawdż czy półosie są prawidłowo zamocowane do skrzyni, bicie kół ( nie chodzi wyważenie)...
Stan 2300 żeby sprawdzic amortyzator drgań na półosi prawej.a gdzie on się znajduje,czy to jest ten krzyżaczek na środku,pośrodku zdjęcia które dodał ROBOKOP.
Miałem taki przypadek, ale było to powodem ugiętej półosi. Uszkodziło mi wówczas łożysko wraz z obudową (piastą) a następnie "poszło" właśnie mocowanie półosi przy skrzyni biegów (odkręcały się i urywały śruby). Dodaję, że wcześniej tj. przed w/wym. usterką odkręcała mi się główna nakrętka osi i koło miało "bicie". Zastosowałem drugą nakrętkę (kontrę),...
Jeśli bije to tylko element wirujący więc nie ma się co czepiać geometrii czy luzów w zawieszeniu - od tego auto się tylko źle prowadzi ale nie wibruje. Jest kilka możliwości: 1. Półosie, wady przegubów, skrzywienie, przesunięty odważnik jeśli jest. 2. Uszkodzenie/wada opony, oczywiście przy założeniu że felgi proste. 3. Bicie piasty. 4. Ważenie kół....
a przypadkiem nie był bity ?podobny objaw występuje przy wygiętej półosi lub uszkodzonym przegubie(nie tylko tego przy kole ,te od strony skrzyni też siadają).sprawdż też poduszki zawieszenia silnika.
No i po zmianie opon i felg przesunęły się nieco prędkości przy jakich występują te telepawki, 40km na h, potem przy 60 potem powyżej 80. Czyli choć mało prawdopodobne jest jednak szansa że wszystko kręci się właśnie wokół kół skoro po ich wymianie jest różnica. Co do piast,to trojan 12 dobrze radzi. Jemu nie chodzi o luz,ale skrzywienie. Sprawdź jak...
Wymienili mi półoś od strony kierowcy a A6 C5, razem z przegubami. Od tamtej pory na pełnym skręcie w lewo, mam bicie w kole, tak jak bym miał banie na oponie. Mechanik twierdzi, że nie da się tego zrobić źle i każe nie skręcać na maxa kołami, eh. Jeden gość od A4 mówił, że miał podobnie, tylko coś dołem do góry mu założyli. Niestety nie dowiedziałem...
Przyczyną bicia podczas przyspieszania są najczęściej zużyte przeguby wewnętrzne. Wymiana półosi nic nie dała bo zostawiłeś stary kielich w skrzyni. Wyczyść dokładnie wnętrze kielicha i zobacz czy nie wygniotły się tam dołki w miejscu kontaktu z pierścieniami krzyżaka.
Witam wszystkich wczoraj sprawdziłem koła czujnikiem zegarowym bicie boczne. Tzn. przykładałem go do felgi około 5mm od końca obwodu zewnętrznego felgi wszystkie miały bicie do 0,5mm czyli w normie bo granica dopuszczalna jest 1,5mm tarcze też mierzyłem 5mm od obwodu zewnętrznego i wyniosło ono ok 0,12mm jedna i druga więc też w normie.Lecz martwi mnie...
Zakładał mechanik który stwierdził że przegub zewnętrzny do wymiany. Niestety na starej półosi był tak zabity że trzeba było wymienić całą półoś. Stwierdził że stara to taka chinszczyzna że nawet ilość zębów się nie zgadzała, tyle że tamta działała jak trzeba a ta ma bicie przy Max skręcie. Nawet stwierdził że w lewo jest większy skręt niż w prawo i...
Byłem dzisiaj u znajomego w warsztacie, podnieśliśmy furę, odpaliliśmy i lewa półoś ma bicie około 5mm! Kupiłem, wymienie, zobaczymy :P
objawy uszkodzonego przegubu wewnętrznego w skrzyni to jest jak skrzynia podaje na półos naped ale niestety przeskakuja tryby te co łacza skrzynie z półosia i ta z bebnem. to moze własnie byc ta przyczyna ze słychac stuki ja tez to mialem , a opony moga byc powichrowane bo jak skrzynia podaje na koła i jedno pracuje inaczej od drugiego-jedno ciagnie...
A czy były sprawdzane felgi kół na bicie i wyważenie ?
Witam wszystkich forumowiczów. W sierpniu bieżącego roku miałem wymienione tylne amorki przed urlopem.Niby wszystko ok. z tyłu lecz z przodu jadąc prosto zacząłem wyczuwać dziwne wibracje i pukanie w prawym przednim kole. Podczas skręcania w prawo się nasilają i od tamtego momentu wibracją z biegiem czasu przybierają na sile, szczególnie podczas skręcania...
Witam.Mam taki problem,a mianowicie w Fordzie Fieście 1.4 tdci 2003 rok, kierownica bije przy hamowaniu.Zmienione zostały trzy razy tarcze i klocki hamulcowe.Ostatni komplet jest z wyższej półki.Po każdej wymianie na początku bicie ustawało na jakiś czas.Zawieszenie bez luzów,zaciski luźno chodzą,tłoczki zaciskowe cofają się łatwo.Ostatnie zdjęte tarcze...
tak jak w temacie podczas jazdy po wymianie skrzyni biegów coś szarpie przy zmianie biegów i słychac jakies tarcie jak by polos miala bicie co to moze byc? aha sprzęgło bylo wymieniane na nowe
bicie jest wyczuwalne na kierownicy???????? bo byc moze masz walniętą pólos i dlatego masz te bicia.pzdr.
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Przepraszam, ale skorzystam z okazji i podpinam się pod temat. W moim Passacie B-4 miałem problem z odpowietrzeniem prawego przedniego koła tj. po wymianie płynu hamulcowego, z pozostałymi było ok. Podczas odpowietrzania tego koła nie chciał spływać "stary" płyn, nawet po mocnym naciskaniu na pedał hamulca. Dopiero, gdy uruchomiłem silnik, tj. z pomocą...
Może półoś "wzbudza się" przy tych prędkościach. Może mieć jakieś niewyważenie lub delikatne bicie. Sprawdź przeciwciężary.
Dzieki panowie za te rady. Jacdiag rozejrze sie za taka stacją. gieniapierda, wymienilem prawa cala kompletna półoś(tą dłuższą), zero poprawy, no jedynie lewa zostaje
Oczywiście.Podnieś auto z tej strony ,chwyć ręką półośkę ,sprawdź czy nie ma luzu. Dodano po 2 Jedną ręką trzymaj półoś ,drugą ruszaj kołem przód-tył.
Witam wszystkich. Nie mam pomysłu co to może być wiec zakładam post z prośba o pomoc... Mam Megane 2 z 2006r (lift) 1.5 dci 106KM, przebieg 162tyś, 2 lata temu wymiana sprzęgła i dwumasy, 2 tyg temu konkretny serwis: rozrzad kpl, filtry, osłona półosi prawej wewnetrznej, klocki, olej, poduszka górna prawa silnika. Parę dni temu pojawiło się dziwne "chrobotanie"...
Stawiałbym zatem na póloś (raczej długą więc prawą). Może mieć bicie na wewnętrznym przegubie. Pracowałem kiedyś w ASO Ford i 2 takie przypadki kojarzę. Rozumiem, że nie bylo ostatnio jakiś przygód blach-lak i objaw pojawił się nagle sam z siebie.
Sprawdź bicie piast, może udało Ci się którąś wygiąć. Jeszcze raz powtarzam, sprawdzanie bicia bez koła jest nie miarodajne, bo półoś jest pod ukosem do skrzyni i będzie szarpać na przegubie trujpalczastym, tylko pomiary krzywizn na coś się zdadzą, a jak auto na kołach to półoś jest niemalże pod kątem prostym do skrzyni.
Trzeba wyważyć oba przednie koła.Przyczyną w/w objawów mogło być,najprawdopodobnie,uderzenie w krawężnik i naruszenie stalowego zbrojenia opony.Miałem to samo,już chciałem wymieniać półoś,przegub.A przy wyważaniu wyszło szydło z worka,jak to się mówi.Teraz uważam.
Tez na poczatku tak myslalem, gdyz gwint na przegubie byl zerwany w jednym miejscu i dokrecalem od polowy gwintu recznie, ale po wymianie przeguby i zakreceniu nowej nakretki jest to samo. Klient dzisiaj byl i mowil zeby kupic jeszcze polos razem z przegubem wewnetrzym. Tylko boje sie, ze jak to nie bedzie to to gdzie juz szukac przyczyny. Mam jeszcze...
Sprawdź jeszcze półoś, czy nie ma bicia, koła wyważone, ale tarcze hamulcowe nie, może jest jakiś ubytek lub siedzi kamień czy coć innego w szczelinach tarczy i powoduje bicie. Guzy na oponie wykluczone? (może pojawiać sie dopiero pod obciążeniem, na wyważarce nie wykryjesz)
Dziś zająłem się budową tylnego i przedniego mostu napędowego wraz z układem wahaczy. https://obrazki.elektroda.pl/8740485400_... https://obrazki.elektroda.pl/7102794100_... Zdjęcia powyżej to wahacze przednie górny i dolny. w czasie gdy części się drukowały postanowiłem przygotować półośki i pierwotnie miały być robione...
To serwis ci to sprawdza czy sam to robisz? Jeśli jest bicie na zimnych tarczach to podnieś przód i ręką krec kołem. Porównaj prawe i lewe oraz wyczuj czy podczas obracania koła nie ma jakiejś przeszkody powtarzajacej się cyklicznie. To nie jest niewiadomo jak skomlikowana konstrukcja żeby nie dało się tego ustalić. Miałem też inne przypadki z biciem...
Hey ! I jak czy udało się zdiagnozować problem ? Pytam bo mam dokładnie to samo - przy hamowaniu biegami albo puszczeniu gazu na biegu trzęsie niemiłosiernie ... U mojego kuzyna powodem były zużyte przeguby wewnętrzne. Wymienili całe półosie (z przegubami) na nowe i ręką odjął. https://allegro.pl/oferta/gsp-polos-lewa...
Ja miałem taki sam problem w Mojej Kia Cee'd. Problemem okazała się krzywa tarcza hamulca. Po wymianie problem zniknął. Raczej nie podejrzewam tarcz , musiało by być duże bicie żeby trzepać autem jak pralka załadowana kamieniami, druga sprawa było by to czuć przy hamowaniu . Dodano po 1 Podejrzewam przegub wewnętrzny ale to tylko podejrzenie. Dobrze...
Witam. Od jakiegos czasu mam problemy z samochodem a mianowicie wychodzi mi półoś z skrzyni z całym krzyżakiem. Problem tyczy sie samochodu reanault laguna II 1,9dci z silnikiem 120kM. Samochód był bity(powypadkowy) i nie składany przeze mnie.Wiem że idzie założyc np. łape od laguny 2,2dci od strony skrzyni pomimo że się różni troche. Czy można zrobic...
Witam, problem dotyczy Opla Astry, lecz może dotyczyć też wielu innych aut z tego typu zawieszeniem. Przy prędkości 25 km/h słychać ciche wibracje 2x/s (prawdopodobnie w okolicach lewej strony, przy kole), w tym czasie brak drgań na kierownicy. Wibracje te przypominają bicie niewyważonego koła. Przy prędkości powyżej 100 km/h przenoszone są mocne drgania...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
drgania półosi przegub półosi śruba półosi
instrukcja kuchenka gazowy amica ciśnienie układ chłodzenia zasilać lampa solarny
mitsubishi pajero schemat spawarka inwertorowa schemat
Orbi LBR20 – naprawa, typowe usterki, firmware, zasilacz, LTE, porty Ethernet Honda Civic III radio ALARM – blokada, gra tylko jedna częstotliwość, kod odblokowujący