Zacznij od wymiany przekaźnika grzania świec żarowych w tym samochodzie.
Cześć jak się zakończyło. Posiadasz może schemat w/w przekaźnika.
Początkiem wszystkiego było rozładowywanie się akumulatora na postoju. Naładowany akumulator pod maskę, podłączamy odpalamy i jazda. Potem stop gasimy silnik i za 5 minut cisza, wszystkie zegarki nie świecą. Po wymianie alternatora na regenerowany początkowo wszystko w porządku, ładowanie 14,2-14,3V. Trzy tygodnie użytkowania (przejechane 1300km) i...
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Czy możliwa jest naprawa w/w sterownika świec żarowych? Oczywiście, układ nie jest skomplikowany. Na początek pomierzyć półprzewodniki ( diody , tranzystory ).
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
W tym aucie nie ma świec żarowych. Może być ewentualnie świeca płomieniowa.
Jak zdemontujesz lewy reflektor to będzie widać przekaźnik.
Cześć, załączam manual w którym jest to opisane. Strona 91 jest tabela z opisem przy jakiej temp. na ile sekund włącza świece. Jest również opis jak włączyć i wyłączyć grzanie świec. Czas grzania ustalany jest przez jakiś komputer. Na dalszych stronach znajdziesz opis bezpieczników F17 świece i przekaźnik c15 od świec. Są również schematy elektryczne.
auto sprawdziłem KTS-em . Jedyny błąd to usterka przekaźnika grzania świec żarowych której nie można skasować . Czy ten błąd ma coś wspólnego z tymi objawami ??
Witam. Można zastosować przekaźnik grzania świec żarowych z dostawczego Lublina, którego obciążalność wynosi 70 A.
Który to masz model z sterownikiem świec żarowych z sterownikiem pompy i przekaźnikami pod maską, czy inny.P
Wygląda na przekaźnik grzania świec żarowych. Ale to raczej nie jego wina, bo skoro tyka, to raczej problem leży w zasilaniu jego cewki. Weź woltomierz i zmierz napięcie w podstawce.
Z bezpiecznika 70A idzie ten czerwony przewód do przekaźnika świec żarowych.Wyjmij bezpiecznik i sprawdź miernikiem przejście.
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
Dzień dobry, wymieniłem sterownik od świec żarowych niestety po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka od świec żarowych, świece nie grzeją. Po podłączeniu komputera a następnym włączeniu testu przekaźnika świec żarowych, komputer załącza świece. Co jeszcze można sprawdzić?
Sprawdź bezpiecznik, przekaźnik.
Tam powinny być 2 puszki: przekaźnik rozrusznika (blokady rozrusznika) i opornik świecy żarowej (1 st grzania) - jest szeregowo ze świecą. Na drugim stopniu (przy rozruchu) ten opornik zwiera stacyjka.
Może coś z kablami lub z przekaźnikiem świec żarowych ?
Któraś ze skrzynek przy akumulatorze lub przy zderzaku, ale to już zależy od konkretnego modelu. Mój łoś do ok -7 podobnie jak u Ciebie uruchamia świece. Wyraźnie dłużej grzeją jak już mamy tak z -10.
Jaki może być powód, że w Octavi 03r 1.9TDI nie dochodzi prąd na świece? Co musze zrobić? Gdzie jest przekaźnik grzania świec? Z góry dziękuje.
Jutro z rana odepnę wtyczkę czujnika temperatury płynu i dam znać, czy przekaźnik świec żarowych dostanie sygnał z komputera na załączenie grzania świec.
Proponuje sprawdzić na początek czy w ogóle świece żarowe grzeją , czy dostają napięcie z przekaźnika i czy do przekaźnika dochodzi napięcie Proponował bym też sprawdzić stan świec żarowych
Witam, próbuję znaleźć przekaźnik świec żarowych, ponieważ żadna nie grzeje i nie ma kontrolki owych świec. Mowa o Canter Fuso 3.0. Jakby miał ktoś jakiś pomysł, proszę o podpowiedź.
Nie no, jak już mierzysz wszystko na kieliszki to ja cię proszę... Układ ma taki: -sterownik pompy i świec -przekaźnik wykonawczy dużych mocy grzania, w prawym dolnym winklu skrzynki
Temat przeniesiony na inne / bardziej odpowiednie dla tego problemu forum. Link: http://volvoforum.pl/topics171/przekazni...
Moje pytanie czy mój przekaźnik jest popsuty , skoro grzeje świece ponad 30 sekund. Ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej kadetta ( układ świece -żarowe przekaźnik - stacyjka - bezpiecznik ) lub chociaż tego przekaźnika
53 jest to przekażnik odciążający(na 99%)-czyli w momeńcie przekręcenia na rozruch rozłacza wszystko co niepotrzebne do odpalenia auta(światła wycieraczki itd) 103 -przekażnik grzania świec żarowych. Tam gdzie masz zworkę w niektórych modelach występuje przekażnik (405-jak pamiętam) :D
Jaki to rocznik Sharan'a, były zmiany. Zasadniczo za sterowanie grzaniem odpowiada komputer samochodu, ale informację o konieczności grzania otrzymuje od czujnika temperatury płynu. Rozpocząłbym więc od jego (tego czujnika) kontroli, może najpierw zdjęcie tylko wtyczki z niego. Przekaźnik świec (103 jeśli rocznik do 99) przekazuje tylko prąd, nie on...
Auto nie grzeją świec żarowych. Świece OK, przekaźnik OK, czujnik nowy. I nic, ale po odłączeniu czujnika temp. grzeje maksymalny czas, o co tam chodzi. Pomocy.
To przekaźnik grzanie dużą mocą/grzanie małą mocą, zwiera on opornicę szeregową świec żarowych.
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość aby w przekaźniku od świec żarowych zmienić czas grzania świec żarowych. Chodzi o to ze podobno są 2 rodzaje przekaźników krótkie grzanie oraz dłuższe i chciałem przerobić ten przekaźnik tak aby grzał dłużej. Jest taka możliwość?
przekaźnik grzania świec żarowych to przekaźnik nr 103 a nie 109, który jest od zasilania sterownika silnika i elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej, który lubi się grzać i dlatego często siada co objawia się gaśnięciem silnika podczas jazdy lub brakiem możliwości uruchomienia silnika czemu towarzyszy wtedy brak błyśnięcia kontrolki świec żarowych...
Ten drugi czujnik to pewnie jest od przekaźnika(z układem czasowym) by świece żarowe się nie grzały jak silnik ciepły. Co do wycieraczek to zatrzymują się jak masz na czasówce?
Volt jak zwykle 12 a cewka nie jest do gaszenia tylko do pracy tzn bez prądu nie będzie chodził potrzeba jeszcze zapodać przekaźnik do świec żarowych albo mocny przycisk i grzanie będzie "na oko"
W aucie jaki błąd ??? Brak komunikacji?? Czy jest komunikacja a świece nie grzeją??
Musisz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, to on decyduje kiedy świece grzeją a kiedy nie.
Kolego, bierzesz zwykły tester nastepnie funkcja test elementów wykonawczych i wysterowujesz przekażnik dużą moca grzania (lub przekaźnik świec żarowych). Słuchasz czy klika, możesz sobie włączyć lampkę sufitową o obserwować czy w czasie jak stuka nieznacznie przygasa.
Nie żaden przekaźnik od świec żarowych tylko od zasilania ECU. Słynny 109.
Więc trzeba spreparować sterownik grzania świec, wystarczy uciąc jeden kabel i grzeje tylko 7 sekund.
Witam, udało się rozwiązać problem? Pytam bo u mnie podobna sytuacja w 2.8 tyle że kontrolka świeci a nie idzie prąd na świece pomimo że już podmieniłem przekaźnik na drugi nadal bez grzania.
niepowinny grzać.prawdopodobnie uszkodzony przekaźnik świec żarowych pozdro:idea:
Sprawa się wyjaśniła. Źle wyłączony DPF i ecu nie grzeje świec.
Pin 2 idzie to czujnika temperatury. Pin 4 i 3 to zasilanie +. Podane zgodnie z tym co podałeś na schemacie. Z tym że + musi się pojawiać po zapłonie. Peugeot stosuje przekaźniki podwójne do zasilania różnych elementów, może i do przekaźnika świec żarowych.
Po pierwsze skąd pewność że podczas pracy silnika świece się grzeją? Po drugie sprawdź przekaźnik świec żarowych bo nie jest to zbyt trwałe urządzenie.
To nie jest przekaźnik świec.
Czy ktoś może dokładnie powiedzieć gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w BMW 525 TDS '97?
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Problem taki świece 4szt spalone przekażnik nie rozłancza grzania świec żarowych. Przekażnik musi być sterowany czasówką , może ktoś wie gdzie jej szukać?
wg. mnie masz zwarcie na kablach od świec Niemożliwe. Kable od świec wchodżą do sterownika przez wspólną wtyczkę. Przy zwarciu kabla lub świecy przepala bezpiecznik. Jemu się grzeje kabel doprowadzający prąd do przekaźnika. Tylko on jest przykręcany nakrętką.
witam mam pytanie odnośnie tego przekaźnika od świec żarowych na przekaźniku 102(sprawdzałem kilka przekaźników o nr 102) świece grzeją tylko na ciepłym silniku a na przekaźniku 142 grzeją na zimnym o co może tu chodzić?? proszę o pomoc
sprawdź DOKŁADNIE czyt. DOKŁADNIE przekaźnik świec.
Osobiście uważam że układ z czasowym grzaniem świeć jest troche nie trafiony ponieważ dłużej się świece grzeją zimą gdy jest -20 a krócej jesiennym porankiem jak jest np +2 st , ja bym proponował zastosować przekaźnik od jakiegoś samochodu z silnikiem diesla bo czas podgrzewania jest zależny od prądu jakie pobierają świece , im bardziej świeca cieplejsza...
Kabel idzie w peszlu, bezpieczniki sprawne, szukam przekaźnika/sterownika świec.
Sprawdzałeś ten przekaźnik przed zamontowaniem ?
Tak sprawdzone świece.Miałem taki błąd a teraz drugi przekaźnik świec żarowych zwarcie minus do masy
sprawa wyjaśniona-przekaźnik od sterowania grzaniem świec żarowych się wykrzaczył po zalaniu :( dorwałem książkę do tego autka więc jakby ktoś tu zajrzał i potrzebował jakiś scan albo info to służę pomocą :D książka jest w j.polskim więc bez obaw :) pozdrawiam
Dzięki. Problem wydaje się rozwiązany. Świece żarowe cały czas dostawały prąd i grzały. Winą prawdopodobnie był przekaźnik świec żarowych. On też cały czas grzał. Niestety dziś go rozebrałem, ale źle poskładałem i spaliłem. Więc teraz w ogóle nie grzeje świec. Problem nadal jest taki, że wszystkie przypadki są odwrotne do mojego. Wszyscy piszą, że nie...
Ja mam przekaźnik z tego modelu i tez mi grzeje 30 sek. ale tylko dlatego że nie podpiąłem kabelka od temp do przekaźnika (dodam że to mam w małym traktorku samorób)
Kontrolka gaśnie a świece i tak grzeją Kolega wybaczy ale kontrolka nie załącza ani nie rozłącza świec żarowych, tylko sterownik wysyła sygnał do przekaźnika świec żarowych i wtedy albo załącza albo rozłącza grzanie świec. Wiec jak sterownik poda sygnał to może sekunda albo dwie upłynąc by zadziałał przekaźnik Tak to wlaśnie działa w passatach b5 1.9...
Problem jest inny kiedyś nabyłem kabel 4mm /12,5mm²/ pod mały wzmacniacz. Po wymianie dopału na 2x130W RMS/faktyczne nie firstowate/ dorzuciłem jeszcze jeden 4mm ten sam razem 25mm i ... kicha. Kiepski kabel ot co. Poszperałem w necie kupiłem aku żelowy od alarmówki i śmiga jak trzeba. Był jeszcze kondzio ślimaczka, ale niewiele pomagał a temat...
Musisz do lepszego sklepu albo hurtowni podjechać, zapewniam Cię że przekaźniki takie są dostępne bez problemów.
Sprawdź bezpieczniki a następnie przekaźnik jak kolega wyżej napisał, tam nie ma nic skomplikowanego.
Nie szukaj winy w grzaniu świec. Sprawne bezpośredniaki palą bez problemu do -20 bez grzania.
Ale ja wiem że można zamienić na zwykły przekaźnik ale sterownik pobiera wskazania temperatury silnika i na tej podstawi są włączane świece żarowe lub nie i dochodzi jeszcze opcja czasu grzania świec a jak wstawię przekaźniki to będzie mi grzał cały czas. Tak ja uważam jak się mylę sprostujcie i wytłumaczcie.
Witam, otóż mój problem dotyczy przekaźnika świec żarowych który podgrzewa świece, kupiłem to auto i nie było tego przekaźnika mianowicie poprzedni właściciel grzał 2 przewodami stykał je na parę sekund potem rozłączał tak grzał, ja wymontowałem przekaźnik od mojej p10 poprzedniej w której padł silnik, do przekaźnika wchodzą 3 przewodu: plus minus razem...
W komputerze wyskoczył błąd "obwód przekaźnika grzania świec przed/po rozruchu, przekaźnik sterowany i świece żarowe nie zasilane", tylko że po zamontowaniu tego przekaźnika w takim samym peugeocie nie było tego problemu. Możliwe, że zacznę od filtra paliwa. Dodano po 33 Ewentualnie problemem mogą być świece, ale nie ma jeszcze ujemnych temperatur.
Jeżeli wyjmiesz przekaźnik 167 (nr. 10) i nie będziesz miał grzania świec żarowych i prawdopodobnie oświetlenia wnętrza to znaczy że przekaźnik numer 3 jest od tego co napisałem powyżej, tym bardziej przekaźnik numer 2. Jaki z tego wniosek ?
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Dobra dzięki. Bo kurcze świece mi nie grzeją bo nie dochodzi prąd jak sprawdzałem.
Fiesta 1.4 Mk6. Proszę jak ktoś posiada, schemat elektryki świec żarowych, ponieważ świece są ok. Przekaźniki wymienione. Auto nie grzeje świec.
przekażnik wolnego grzania rok 88
Doblo 2 lub nowszy czyli sterowania przekaźnikiem idzie z ECU. Pod komputer i test sprawdzający system grzania świec żarowych. Zapala się kontrolka świec podczas rozruchu na zimnym?
Przerobiony temat: Upalenie pinu od bezpiecznika, brak zasilania przekaźników
Czas grzania świec żarowych zależy od temperatury otoczenia , a tym samym od temperatury silnika! Będzie minus 10st.C , na dłużej załączy się przekaźnik świec. Przy jakiej temperaturze to sprawdzałeś , masz problem z uruchomieniem?
Witam. Wymieniałem świece żarowe, lecz nie miałem odpowiedniego jednego klucza aby wykręcić wtrysk, lecz odkręciłem już kable dochodzące do świec. Tak go odpaliłem i pojechałem jakieś 500m do kumpla, gdyż on ma warsztat. Wymieniłem przekaźnik świec żarowych i to nie to, nawet go nie załącza, bezpieczniki wszystkie dobre. Czy coś się mogło spalić, gdy...
A przekaźnik oryginał? To do sklepu i nich ci dobierze najpierw sterownik a później świece ale jak masz 5v to świeca 7v nie będzie dobrze grzała
W takim razie skąd jest impuls na przekaźnik??
I co było bo mam tak samo
Witam! Problem dotyczy braku napięcia na kablach do świec żarowych. Po wyjęciu świec żadna nie działała na krótko, więc dałem nowe świece - działające na krótko a świece dalej nie grzeją. Multimetrem stwierdziłem brak napięcia na przewodach do świec żarowych. Gdzie mogę szukać dalej usterki ? Samochód poza tym odpala - jak to diesel bez grzania świec...
Więc zrobiłem jak mówiliście, zastosowałem zwykły włącznik 1-0 do tego przekaźnik samochodowy od grzania świec żarowych Golf IV i to wszystko założone jest przed wejściem 12V do włącznika. Działa!!! Oszczędzone pieniądze = 1500zł
Temat do zamknięcia . Uszkodzony przekaźnik grzania świec . Wymieniłem i wszystko ok :D
Udało mi się rozwiązać temat ze zwarciem. Okazało się, że pod lewą lampą w Citroenie C3 jest skrzynka z przekaźnikami oraz obok przekaźnik świec żarowych. To on zawinił, wygląda, że stycznik się zwarł lub nie otworzył. I temu pojawiało się zużycie prądu, bo świece żarowe się grzały. W sterowniku przypaliło aż wtyczkę. A jeśli chodzi o ładowanie, to...
Znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do wykonania pracy NT8462 257 MODUŁ ŚWIEC ŻAROWYCH G9U750/CHAUFO 7703297978 1_2.5 37AB STEROWANIE ŚWIECY ŻAROWEJ 3 CL6FE 2_2.5 37AC STEROWANIE ŚWIECY ŻAROWEJ 4 CL6FE 3_7.0 BP35 AKUMULATORA ZABEZPIECZONEGO BEZPIECZNIKA MODUŁU GRZANIA WSTĘPNEGO CL9FE 6_2.5 37Z STEROWANIE ŚWIECY ŻAROWEJ 1 CT2T 7_2.5 37AA STEROWANIE...
1,4 HDI , sterownik Delphi , przekaźnik świec żarowych sterowany z ECU pin. YC1 i XD3.
Można, on tylko odpowiada za wygaszenie kontrolki. A co się u ciebie dzieje, świece nie grzeją czy co?
Lamka na tablicy swieci ale swiece nie grzeja
Po odpięciu czujnik temperatury płynu chłodzącego sterownik silnika powinien pokazywać -40 st.C. ( chyba że się mylę). W komputerach diagnostycznych są takie pomocne komendy np. włączenie przekaźnika świec żarowych i można zobaczyć czy podaje napięcie, albo można zobaczyć stany czy przekaźnik jest włączony . Co z tymi rzeczami :?:
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
Dzisiaj doszedłem co było nie tak... Jezeli macie podobny problem sprawdźcie przekaźnik świec żarowych... W ogole nie grzała żadna świeca, mimo to i tak nie mialem problemow z odpaleniem samochodu zimą :) Temat do zamkniecia moze komuś przyda sie moja wskazówka. Pozdrawiam.
Uszkodzona świeca żarowa lub coś z przekaźnikiem grzania świec. Ewentualnie jakaś nieszczelność układu paliwowego przez co ropa się cofa i tworzy się pęcherz powietrza.
Prawdą jest co piszą koledzy wyżej, jednak te 10 sek. a wg mnie około 6 - 7 sek. świeci kontrolka i zwykle wówczas uruchamiamy silnik. Faktem jest jednak, że świece grzeją około 28 - 30 sek., gdyż tyle "trzyma" przekaźnik świec żarowych. W przypadku uruchomienia silnika - po zgaśnięciu kontrolki - przekaźnik "puszcza" i świece nie grzeją, a np. w silnikach...
Sygnał na przekaźnik świec żarowych przychodzi? Jeśli tak to "procedura" grzania świec jest jest w porządku. Szukaj zasilania na przekaźnik.
Witam. Wygląda z ktoś grzebał przy przekaźniku świec żarowych. Sprawdził bym wg schematu poprawność połączeń w tym miejscu.
Czy w oplu zafirze występuje przekaźnik od świec żarowych i gdzie go muszę szukać w aucie ponieważ świece żarowe nie grzeją a bezpieczniki i świece są wszystkie dobre- nie dochodzi prąd do świec
Sprawdź czy do przekaźnika świec żarowych dochodzi zasilanie,sterowanie.Odepnij wtyczkę z czujnika temp. silnika zobacz czy wtedy świece grzeją , spróbuj samemu wysterować przekaźnik i sprawdź czy jest zasilanie na świecach.
Nie wiem skąd przekaźnik skoro do grzania i odpalania masz specjalnie przeznaczony do tego hebel pod deską z lewej strony.
Cześć, mam problem z takim Jeepem, w ECU wisi stały błąd P052F - Glow Plug Control Module 1 System Voltage. Sprawdzone: - bezpieczniki OK - instalacja LIN moduł świec <-> ECU OK - instalacja do świec + świece OK - +12V KL.15, GND, +12V KL.30 (gruby) OK - podmieniony moduł (przekaźnik) świec - odpięte wszystkie świece na próbę, błąd ciągle ten...
Udało mi się rozwiązać temat ze zwarciem. Okazało się, że pod lewą lampą w Citroenie C3 jest skrzynka z przekaźnikami oraz obok przekaźnik świec żarowych. To on zawinił, wygląda, że stycznik się zwarł lub nie otworzył. I temu pojawiało się zużycie prądu, bo świece żarowe się grzały. W sterowniku przypaliło aż wtyczkę. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim...
grzania świec żarowych przekaźnik grzania świec sterownik grzania świec żarowych
zakładanie nowych tematów regulacja głośności bluetooth iphone pilot
Schemat połączenia dampera FBZA-1750-6B w lodówkach Haier, LG, Midea – opis pinów i przewodów Candy GOY1054L – wymiana programatora krok po kroku, zgodność modułu, testy serwisowe