Odszukać czujnik temperatury zewnętrznej i go odłączyć. potem wystarczy lekko zmodyfikować przekaźnik grzania świec i gotowe. jak znajdę to wrzucę schemat przeróbki. znajdź ten przekaźnik od świec i podłącz do styku T duży rezystor np. 1MΩ
Cześć, załączam manual w którym jest to opisane. Strona 91 jest tabela z opisem przy jakiej temp. na ile sekund włącza świece. Jest również opis jak włączyć i wyłączyć grzanie świec. Czas grzania ustalany jest przez jakiś komputer. Na dalszych stronach znajdziesz opis bezpieczników F17 świece i przekaźnik c15 od świec. Są również schematy elektryczne.
Cześć jak się zakończyło. Posiadasz może schemat w/w przekaźnika.
Kontrolka świec żarowych dostaje zasilanie z przekaźnika nr 120 . Zakładając że czujnik temperatury jest sprawny tak jak opisujesz, to uszkodzona jest elektronika przekaźnika odpowiadająca za czas świecenia się kontrolki więc przekaźnik jest do wymiany. Poniżej parę zdjęć układy grzania świec - taki miałem w moim Vento 1,9 TD silnik AAZ 75KM z 1995r...
Jaki to rocznik Sharan'a, były zmiany. Zasadniczo za sterowanie grzaniem odpowiada komputer samochodu, ale informację o konieczności grzania otrzymuje od czujnika temperatury płynu. Rozpocząłbym więc od jego (tego czujnika) kontroli, może najpierw zdjęcie tylko wtyczki z niego. Przekaźnik świec (103 jeśli rocznik do 99) przekazuje tylko prąd, nie on...
z przebiegiem 75tys to jest potwierdzony przebieg czy licznik tyle wskazuje ? Auto to polski po-salon czy z zachodu zwiezione ? Dopóki było ciepło (powyżej zera) to dłuższe postoje takie 24h i dłuższe mu nie przeszkadzały, a kontrolka świec żarowych nawet się nie zapalała. znane są takie rpzypadki ale zazwyczaj powinna się zawsze zapalić sygnalizując...
Na 90% masz problem ze świecami, w tych silnikach to standard że przy tej temperaturze nie grzeją. Jeśli nawet wszystko jest sprawne to w tym silniku przy obecnie występujących zewnętrznych temperaturach świece nie grzeją tak niestety jest to zrobione.
Koledzy i kolego robokop nie pospieszyłem się chodzi o to że kolega ma sterownik tak jak napisałem i przyjacielu zdejm osłonę pod kierownicą tam znajduje się reszta przekaźników i między innymi jest tam taki podwójny przekaźnik w jednej obudowie jest to sterownik grzania świec i sterowania pompy.P
Początkiem wszystkiego było rozładowywanie się akumulatora na postoju. Naładowany akumulator pod maskę, podłączamy odpalamy i jazda. Potem stop gasimy silnik i za 5 minut cisza, wszystkie zegarki nie świecą. Po wymianie alternatora na regenerowany początkowo wszystko w porządku, ładowanie 14,2-14,3V. Trzy tygodnie użytkowania (przejechane 1300km) i...
tam jest jakiś rozbudowany przekaźnik od grzania świec który to załącza grzanie już po otwarciu drzwi kierowcy (przynajmniej gdzieś tak na forum pisali). 101% racji, TD tak mają, stąd wymagane podpięcie pod włącznik lampki wewnętrznej (może raczej "zalecane", bo bez tego nagrzewania też można żyć); przydatne raczej w straży pożanej do szybkiego startu.
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
Chodzi ci o podgrzewacz wody? Do świec są dwa przekaźniki sterowane z ecu w konfiguracji 1-1 mała moc 1-2 duża moc czyli jeden przekaźnik uruchamia 1 świecę drugi przekaźnik 2 świece. Sterownik je włącza na podstawie tez obciążenia alternatora czyli sygnał DF z alternatora. Wiem że 3 grzeją do 25stC płynu a później 2 do 70stC Wiec skoro działa obwód...
Nie żaden przekaźnik od świec żarowych tylko od zasilania ECU. Słynny 109.
Dodam jeszcze ze na desce scwieci się chceck i spirala od grzania świec po skasowaniu błędów , pojawiają się podobnie dopiero po tym jak auto zgaśnie i ponownie je zapale Wiązka do kontroli i napięcia.Przekaźnik mam na myśli przekaźnik silnika.A żąróweczka na zasilanie ecm.Ale to mnie wygląda na problem z wiązką albo ecm.
Kup nie jest drogi. szlag go trafi to będziesz myślał dalej. Ewentualnie kup przekaźnik nie są drogie. Na allegro przynajmniej 50A po kilkanaście zeta. Nie wiem ile są warte ale za tyle idzie kupić.
Rozumiem, że chodzi o przekaźnik świec żarowych ? Jeśli tak, to oczywiście komputer nie stwierdzi usterki ponieważ nie ma sygnału zwrotnego o obecności napięcia na świecach (chyba w żadnym aucie tego nie ma). Przekażnik jest wysterowwany z komputera na podstawie danych otrzymanych z czujników i to on decyduje o długości czasu grzania świec, również...
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
W modelu C15 z tym silnikiem, jest sterownik sterujący grzaniem, chłodzeniem silnika i EGRem, siedzi pod podszybiem (na środku pod przednią szybą) a poznać go można po podłączonych do niego dwóch kościach z kablami. Przekaźnik grzania siedzi pod taką foliową osłonką na lewym nadkolu w komorze silnika. Może w modelu AX jest podobnie, ja bym szukał w...
Po odpięciu czujnik temperatury płynu chłodzącego sterownik silnika powinien pokazywać -40 st.C. ( chyba że się mylę). W komputerach diagnostycznych są takie pomocne komendy np. włączenie przekaźnika świec żarowych i można zobaczyć czy podaje napięcie, albo można zobaczyć stany czy przekaźnik jest włączony . Co z tymi rzeczami :?:
Zdaje się, że jednak masz świece do lepszego sprawdzenia, miernik sobie odpuść (korzystałeś zapewne z omomierza?), chyba, ze masz do dyspozycji amperomierz prądu stałego o zakresie 50A. Wszystkie cztery świece razem mają pobór prądu ok 48A. Najprostszą metodą jest wykręcenie świec i sprawdzenie "optyczne" po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora,...
mozna sprawdzic tak: jedna osoba trzyma kontrolke 12v na zasilaniu swiec z jednej strony a z drugiej na masie samochodu np.silniku (mozesz tes sprawdzic na wyjsciu z przekaznika swiec zarowych) druga osoba włacza zapłon i patrzysz czy na swiece podawane jest napiecie czy nie - w momencie grzania swiec jezeli napiecie jest przeba jeszcze zmierzyc opornosc...
Ściągnij kostkę od czujnika temperatury tego 4-pinowego, (komputer nie będzie miał informacji o temperaturze i wtedy przyjmuje temp na minusie )wtedy sprawdzisz czy grzeją świecę, powinna się zapalić lampka grzania świec a także załączyć przekaźnik od świec, w taki sposób sprawdzisz czy przekaźnik nie jest uszkodzony :) A także sprawdzisz jak zapali...
W tym aucie nie ma świec żarowych. Może być ewentualnie świeca płomieniowa.
Witam mam problem z passatem 2.0 bkp .Mianowicie przy temperaturze ponizej 0 jest problem z odpalaniem a kontrolka od swiec żarowych po przekreceniu kluczyka swieci sie tylko sekunde i gasnie a wydaje mi sie ze powinna swiecic co najmniej 10 podczas grzania sie swiec .... (chyba nie grzeją )blad jaki pokazuje to P1618 18026. Przekaźnik J52 świec żarowych....
Wymieniony elektrozawór bez immo i osobny przekaźnik czasowy do grzania świec i auto gada na nowo 😁
O jakim diagnoskopie mówisz? Mamy ich na rynku bardzo dużo. Przekaźnik jest całkowicie elektroniczny i nie ma tam styków jak w zwykłym przekaźniku; są natomiast dwa decydujące o załączeniu: styk diagnostyczny DI , styk kontrolny SI . Jeżeli to tobie nic nie mówi, to masz kiepską wiedzę i tu nie pisz bzdur! Wyjaśnię tobie, jak jest: ten przekaźnik zbudowany...
W takim razie jedź do elektryka co demontował alarm niech szuka. Kontrolka ma się zapalać po przekręceniu stacyjki i po chwili gasnąć - sugerując koniec grzania świec i możliwość odpalenia silnika. Sygnał - masa na przekaźnik 109 idzie prosto z ECU. 109 zasila również pompę paliwa w zbiorniku która po przekręceniu stacyjki powinna na parę sekund wystartować...
Temat do zamknięcia . Uszkodzony przekaźnik grzania świec . Wymieniłem i wszystko ok :D
Nie wiem skąd przekaźnik skoro do grzania i odpalania masz specjalnie przeznaczony do tego hebel pod deską z lewej strony.
To dziwne bo zwykle jak pada przekaźnik ( zwarcie wewnętrzne i takie tam) to kontrolka nie zaświeca się.
Rozwiązałeś problem, bo mam tak samo? Dodano po 10 Witam, znalazłeś odpowiedź bo u mnie tak samo. Jest kontrolka grzania świec a prąd nie idzie na świece żarowe. Kupiłem drugi przekaźnik żeby zobaczyć jaki będzie efekt.
wypalone styki w kasecie bezpiecznikowej w miejscu gdzie wlozony jest automat do grzania swiec
W komputerze wyskoczył błąd "obwód przekaźnika grzania świec przed/po rozruchu, przekaźnik sterowany i świece żarowe nie zasilane", tylko że po zamontowaniu tego przekaźnika w takim samym peugeocie nie było tego problemu. Możliwe, że zacznę od filtra paliwa. Dodano po 33 Ewentualnie problemem mogą być świece, ale nie ma jeszcze ujemnych temperatur.
Jutro z rana odepnę wtyczkę czujnika temperatury płynu i dam znać, czy przekaźnik świec żarowych dostanie sygnał z komputera na załączenie grzania świec.
Witam, Toyota Yaris 1.4 D-4D, na kompie błąd P0380 - system podgrzewania wstępnego. Uszkodzona świeca czy przekaźnik (w tym modelu jest moduł grzania świec czy przekaźnik) i ewentualnie gdzie się on znajduje ? Przyznam się że nie sprawdzałem świec bo auto przyjechało na co innego a przy okazji palił się check.
Podepnę się trochę pod temat bo ten akurat wydaje mi się najbliższy. Mam Passata b4 1.9 tdi 90km 95rok. Od świąt Bożego Narodzenia gdy było +13 stopni pojawił się problem z odpalaniem tzn. dłużej kręcił jak był zimny. Gdy ciepły palił od kopa. Gdy zaczęło mrozić to było jeszcze gorzej z odpalaniem aż teraz całkiem stoi. Na pierwszy ogień poszły świece,...
Witam. Po miesięcznej przerwie chciałem odpalić vivaro. Wcześniej chodził beż zastrzeżeń. Mianowicie nie pali się lampka grzania świec. Wymieniłem na nowy przekaźnik świec żarowych ale nie pomogło. Błędy jakie widniały to p1826-6b oraz p1836-6a Nie mam pojęcia co dalej patrzeć. Wiązki przepartrzone .. Auto to vivaro 2003r silnik 2.5 cdti 135km AI: Czy...
Posiadam problem z VW LT35 2.5 TDI z 1998. Silnik w pewnym momencie stanął na drodze, wcześniej tylko przerywał na dziurach. Przekaźnik 18 cyka po przekręceniu stacyjki, chwilę palił. Po podłączeniu na krótko kabla zasilającego do zaworku elektrycznego na pompie świeci się kontrolka grzania świec żarowych, pali na plaka, nie dochodzi paliwo do wtrysków,...
Witam Mam problem z naprawą samochodu Alfa Romeo 1.9 JTD 1999r 77KW. Samochód ma kłopoty z rozruchem na zimnym silniku. Podłączyłem samochód pod FIAT ECU SCAN i odczytałem błędy. http://obrazki.elektroda.net/78_12878444... Był błąd P0380 więc sprawdziłem świece żarowe i wymieniłem komplet (trzy były spalone). Niestety problem nie ustąpił :(....
Witam "enjoypoznan'' znalazłeś przyczynę braku grzania świec ? Mam podobny a może nawet ten sam problem Passat B5 AJM 2000r.Dodam że świece żarowe nowe i sprawne, czujnik temperatury wody sprawny,bezpieczniki i przekaźnik w obudowie sterownika silnika sprawne, po odłączeniu kostki od czujnika temperatury wody kontrolka zapala się na dłużej lecz świece...
Witam Auto pali bezpiecznik od Check, który znajduje się w skrzynce przy akumulatorze. W tym samym czasie załącza się przekaźnik od grzania świec. Odłączyłem wszystko co możliwe - świece żarowe, czujnik temp. płynu chłodzącego, czujnik położenia wału, i inne. Odłączałem po kolei wszystkie możliwe wtyczki i za każdym razem to samo. Jaka może być tego...
Grzaniem świec steruje sterownik silnika, przekaźnik jest elementem wykonawczym, głównym sygnałem jest sygnał czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Jest możliwe, że do temperatury około +5 stopni przekaźnik nie jest załączany albo jest załączany na bardzo krótki okres czasu.
Witam. Sprawdź ten przewód do świec czy nie zwiera do masy. Może być uszkodzony przekaźnik lub sterownik świec, jak również bezpiecznik.
Czas grzania świec żarowych zależy od temperatury otoczenia , a tym samym od temperatury silnika! Będzie minus 10st.C , na dłużej załączy się przekaźnik świec. Przy jakiej temperaturze to sprawdzałeś , masz problem z uruchomieniem?
Witam W aucie (samoróbka) Diesel nie mam kontrolki świec żarowych (silnik BMW M57N, moduł grzania BMW). W tym module nie ma wyjścia na kontrolkę grzania i podpiąłem się pod przewód już wyjściowy na świece. Ale tam jest tak, że pojawia się 12 V, ale po chwili to napięcie spada do 8,5 V (około) i utrzymuje się do momentu rozruchu, po rozruchu wyłącza...
Jakieś schematy tego układu są dostępne? Wtedy miałbym numer przewodu i ewentualnie jego kolor (choc te kolory to nie zawsze są prawdziwe). A poziomy napięć na tym dodatkowym kontrolującym przewodzie są Wam znane? Na innym forum przeczytałem,że ten przekaźnik do świec to jest jakiś przekaźnik tranzystorowy. U mnie wygląda na standardowy z cewką (bo...
Sprawdziłem - przekaźnik grzania świec załącza się na około 7 - 10 sek, potem rozłącza - napięcie na świecach znika. Lampka grzania (ta pomarańczowa) gaśnie najpierw, a po chwili rozłącza się przekaźnik grzania świec. Tu jest chyba ok. Co dalej?
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
To wymień wszystkie świece. Przekaźnik od grzania się włącza? Napięcie jest na wszystkich świecach?
przekaźnik grzania świec żarowych sterownik grzania świec moduł grzania świec
awaria ekspresu philips telpod wzmacniacz schemat sterowania pompa falownikiem
bateria hilti naprawa udaru makita
Strojenie IF w odbiorniku lampowym AM bez przyrządów Detektor AM w radiu lampowym: Jak działa?