W tym aucie nie ma świec żarowych. Może być ewentualnie świeca płomieniowa.
Zacznij od wymiany przekaźnika grzania świec żarowych w tym samochodzie.
Odszukać czujnik temperatury zewnętrznej i go odłączyć. potem wystarczy lekko zmodyfikować przekaźnik grzania świec i gotowe. jak znajdę to wrzucę schemat przeróbki. znajdź ten przekaźnik od świec i podłącz do styku T duży rezystor np. 1MΩ
Masa podawana jest ze sterownika silnika. Przyczyną braku sterowania przekaźnika może być przerwa przewodu pomiędzy ECU a przekaźnikiem, uszkodzone ECU bądź nie spełnione warunki do załączenia świec i ECU nie załącza ich (czyli uszkodzony np. czujnik temperatury)
Lutownica do ręki i przelutuj, najlepiej całą płytkę, na pierwszy rzut oka zaznaczyłem Ci zimne luty https://obrazki.elektroda.pl/4069009900_...
Jeśli akumulator ma siłę zakręcić rozrusznikiem, to co ma do grzania świec? Pewnie sterowanie przekaźnikiem grzania, albo same świece do przeglądu.
Cześć jak się zakończyło. Posiadasz może schemat w/w przekaźnika.
Jaki może być powód, że w Octavi 03r 1.9TDI nie dochodzi prąd na świece? Co musze zrobić? Gdzie jest przekaźnik grzania świec? Z góry dziękuje.
Dokładnie, przekaźnik. Brak lampki grzania świec bo styki przekaźnika szlag trafił. Nie ma to nic wspólnego ze świecami, ta sama lampka sygnalizuje także inne usterki.
Kontrolka świec żarowych dostaje zasilanie z przekaźnika nr 120 . Zakładając że czujnik temperatury jest sprawny tak jak opisujesz, to uszkodzona jest elektronika przekaźnika odpowiadająca za czas świecenia się kontrolki więc przekaźnik jest do wymiany. Poniżej parę zdjęć układy grzania świec - taki miałem w moim Vento 1,9 TD silnik AAZ 75KM z 1995r...
Początkiem wszystkiego było rozładowywanie się akumulatora na postoju. Naładowany akumulator pod maskę, podłączamy odpalamy i jazda. Potem stop gasimy silnik i za 5 minut cisza, wszystkie zegarki nie świecą. Po wymianie alternatora na regenerowany początkowo wszystko w porządku, ładowanie 14,2-14,3V. Trzy tygodnie użytkowania (przejechane 1300km) i...
witam posiadam vectre 1.7 isuzu nie moglem odpalić rano samochodu wymieniłem świece żarowe i nic nie pomogło sprawdziłem przekaźniki żaden nie byl uszkodzony sprawdziłem bezpieczniki kolo akumulatora spalił się jeden prawdopodobnie to był od świec żarowych wymieniłem bezpiecznik autko od szlagu zapaliło
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Czy poza objawami o których mowa występuje nierówna praca silnika, drgawki wibracje "inny na ucho" odgłos pracy niż normalnie? Czy auto wogóle jeździ i osiąga temp roboczą, jak z mocą sprawa wygląda przyspiesza dobrze, czy po rozgrzaniu silnika też wali białym dymem? Jaki przebieg ma auto i czy rozrząd był serwisowany? Dlaczego o to wszystko pytam....
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Mam problem z przekaznikiem (tak mysle ) grzania swiec. Czy ktos moze wie gdzie taki przekaznik znajduje sie w samochodzie.Pozdrawiam
Temat do zamknięcia . Uszkodzony przekaźnik grzania świec . Wymieniłem i wszystko ok :D
przekaznik od swiec nie potrzebuje nic od immo. jak by szwankowal immo to bys nie odpalil . sprawdz zlacza skrecane na lewej podluznicy lubia zzieleniec. pozdrawiam
Tylko kup starter a nie włącznik sygnału. Widziałem już kilka 30 które miały grzanie świec na przycisk i w każdej obyło się bez przekaźników.
Na schemacie mam tylko jeden przekaźnik ten pod kierownicą i to on jest od grzania świec. Następnie jest bezpiecznik 80A i od niego wiązka leci bezpośrednio do świec. Robiłem ostatnio A4 z tym samym silnikiem i w sumie przekaźnik i bezpiecznik był tak jak napisałem wyżej. Przekaźnik pod kierownicą a bezpiecznik pod maską w skrzynce. Nie wiem kto co...
Cześć, załączam manual w którym jest to opisane. Strona 91 jest tabela z opisem przy jakiej temp. na ile sekund włącza świece. Jest również opis jak włączyć i wyłączyć grzanie świec. Czas grzania ustalany jest przez jakiś komputer. Na dalszych stronach znajdziesz opis bezpieczników F17 świece i przekaźnik c15 od świec. Są również schematy elektryczne.
W komputerze wyskoczył błąd "obwód przekaźnika grzania świec przed/po rozruchu, przekaźnik sterowany i świece żarowe nie zasilane", tylko że po zamontowaniu tego przekaźnika w takim samym peugeocie nie było tego problemu. Możliwe, że zacznę od filtra paliwa. Dodano po 33 Ewentualnie problemem mogą być świece, ale nie ma jeszcze ujemnych temperatur.
tam jest jakiś rozbudowany przekaźnik od grzania świec który to załącza grzanie już po otwarciu drzwi kierowcy (przynajmniej gdzieś tak na forum pisali). 101% racji, TD tak mają, stąd wymagane podpięcie pod włącznik lampki wewnętrznej (może raczej "zalecane", bo bez tego nagrzewania też można żyć); przydatne raczej w straży pożanej do szybkiego startu.
Jak zdemontujesz lewy reflektor to będzie widać przekaźnik.
Sprawdziłem - przekaźnik grzania świec załącza się na około 7 - 10 sek, potem rozłącza - napięcie na świecach znika. Lampka grzania (ta pomarańczowa) gaśnie najpierw, a po chwili rozłącza się przekaźnik grzania świec. Tu jest chyba ok. Co dalej?
Odepnij wtyczkę z tego czujnika temperatury i wtedy spróbuj zapalić. Świece powinny długo grzać.
Nie no, jak już mierzysz wszystko na kieliszki to ja cię proszę... Układ ma taki: -sterownik pompy i świec -przekaźnik wykonawczy dużych mocy grzania, w prawym dolnym winklu skrzynki
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Wygląda to na zwarcie przewodu sygnałowego do masy. W błędach jest przekaźnik grzania świec,coś z nim było robione?
Przekaźnik grzania świec (zwarty) lub moduł grzania świec. Pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie przekażnika świec żarowych Nagares w samochodzie megane 1.9 D, 99r. Jaki pin odłączyć w przekaźniku grzania świec by pozbawić powtórne załączenie po uruchomieniu silnika?
Po zwarciu na bez przekaźnika świece grzeją? Świece działają od temp chyba tym modelu 5 C ( nie jestem pewny tego :P )
z przebiegiem 75tys to jest potwierdzony przebieg czy licznik tyle wskazuje ? Auto to polski po-salon czy z zachodu zwiezione ? Dopóki było ciepło (powyżej zera) to dłuższe postoje takie 24h i dłuższe mu nie przeszkadzały, a kontrolka świec żarowych nawet się nie zapalała. znane są takie rpzypadki ale zazwyczaj powinna się zawsze zapalić sygnalizując...
Tam powinny być 2 puszki: przekaźnik rozrusznika (blokady rozrusznika) i opornik świecy żarowej (1 st grzania) - jest szeregowo ze świecą. Na drugim stopniu (przy rozruchu) ten opornik zwiera stacyjka.
Uszkodzona świeca żarowa lub coś z przekaźnikiem grzania świec. Ewentualnie jakaś nieszczelność układu paliwowego przez co ropa się cofa i tworzy się pęcherz powietrza.
Tak ma być.
Wszystko wskazuje na uszkodzenie styków w przekaźniku grzania świec. Dobrze by było sprawdzić czy ten przekaźnik ma zasilanie napięciem akumulatora. Można to zrobić zwykłą neonówką . Jak i sprawdzić czy napięcie wychodzi z przekaźnika do świec.
Witam! U mnie też miałem ten problem z Partnerem 1,9 ( włancza sie na ułamek sekundy przekaźnik grzania świec) - Po przegrzebaniu instalacji okazał sie że problem tkwi w złączu przy nadkolu (wtyczka - gniazdo) zaśniedziałe. Łatwo znaleźć - przewody z przekaźnika idą przez to złącze. Pozdrawiam!
auto sprawdziłem KTS-em . Jedyny błąd to usterka przekaźnika grzania świec żarowych której nie można skasować . Czy ten błąd ma coś wspólnego z tymi objawami ??
Czy w tym model sterownik silnika podaje +12V na przekaźnik grzania świec czy idzie to przez jakiś moduł jak miało to miejsce w starszych modelach tej mazdy ?
Bezpiecznik świec sprawny? W golfie mk3 z AAZ-em był nad skrzynką bezpieczników. Duży, czerwony 40 czy 50 Amper. Poza tym przekaźnik grzania świec do sprawdzenia (w golfie to chyba był numer 102) oraz sterownik grzania świec - w krzynce przekaźników, duży podwójny przekaźnik (136 tak z pamięci). Ten system powinien wykryć przerwę w obwodzie i zakomunikować...
Przekaźnik grzania świec może mieć zwarcie, albo gdzieś przewody przy bezpiecznikach się mogły spalić. Sprawdź czy idzie prąd na świece.
Uszczelki to nie są drogie sprawy. Możesz jeszcze sprawdzić przekaźnik grzania świec. A kontrolka grzania zapala się normalnie?
Witam. Po strzale w z małą prędkością w murek nie mogę odpalić samochodu. Po wstępnej analizie okazało się, że do przekaźnika grzania świec nie dochodzi mi +. Dodam że jak podam napięcie prosto z akumulatora (+) na pin nr 3 w przekaźniku grzania świec to auto odpala. Minus to pin nr 1, a prawdo podobnie 5 biegnie do lampki przy zegarach. brakuje mi...
Znikąd pomocy czy na tej naszej elektrodzie brakuje fachowców od elektroniki samochodowej.Mam tylko pytanie czy może być uszkodzony sterownik wtrysku w taki głupi sposób że nie załącza przekaźnikiem grzania świec ???
Wygląda na przekaźnik grzania świec żarowych. Ale to raczej nie jego wina, bo skoro tyka, to raczej problem leży w zasilaniu jego cewki. Weź woltomierz i zmierz napięcie w podstawce.
Z bezpiecznika 70A idzie ten czerwony przewód do przekaźnika świec żarowych.Wyjmij bezpiecznik i sprawdź miernikiem przejście.
Kolega viper 555 ma rację te świece są przystosowane do pracy szeregowej. Masz dwa wyjścia zastosować inny przekaźnik grzania świec np od VW lub taki jak wcześniej kupiłeś ale z kompletem nowych świec.
Jaki to rocznik Sharan'a, były zmiany. Zasadniczo za sterowanie grzaniem odpowiada komputer samochodu, ale informację o konieczności grzania otrzymuje od czujnika temperatury płynu. Rozpocząłbym więc od jego (tego czujnika) kontroli, może najpierw zdjęcie tylko wtyczki z niego. Przekaźnik świec (103 jeśli rocznik do 99) przekazuje tylko prąd, nie on...
Koledzy i kolego robokop nie pospieszyłem się chodzi o to że kolega ma sterownik tak jak napisałem i przyjacielu zdejm osłonę pod kierownicą tam znajduje się reszta przekaźników i między innymi jest tam taki podwójny przekaźnik w jednej obudowie jest to sterownik grzania świec i sterowania pompy.P
Jak auto do mnie przyjeżdża i nie może palić, to daję zwykły przekaźnik grzania świec od VW T2. Niezawodny. Szybciej się parafina wytraci w przewodach niż też przekaźnik padnie. Chyba, ze ktoś chce się męczyć, to proszę. System grzania świec w Golfie 3 jest dość nieudany. Jaki to silnik? 1Z ?
Witam, mam problem z Citroenem Jumper 2007r 2.2 HDI 120KM,. Auto gdy silnik zimny ciężko odpala, nie grzeją świece i to jest problem a dalej idąc nie dostają napięcia wogóle więc i grzać nie mają prawa. Proszę może ktoś pomoże schematem???, przekaźnik świec boscha. Wywala błąd . brak wysterowania , przekaźnik grzania świec. Przekaźnik podmieniłem ale...
To może tak: Zlokalizuj przekaźnik grzania świec, włącz zapłon i sprawdź czy słychać jak cyknie... Jesli nie to sprawdź czy na 42pinie sterownika po włączeniu zapłonu pojawia się masa która to ten przekaźnik załącza.
Na 90% masz problem ze świecami, w tych silnikach to standard że przy tej temperaturze nie grzeją. Jeśli nawet wszystko jest sprawne to w tym silniku przy obecnie występujących zewnętrznych temperaturach świece nie grzeją tak niestety jest to zrobione.
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
Cyba kolega Procekkk się pomylił z silnikiem 1Z bo w 1Y niema ecu. W twoim aucie steruje świecami zwykły przekaźnik grzania świec. Zamieszczam potrzebne schematy od passata 88-96. Wycinek schematu dotyczący silników diesla 1,6 powinien się pokrtywą z twoim silnikiem.
Któraś ze skrzynek przy akumulatorze lub przy zderzaku, ale to już zależy od konkretnego modelu. Mój łoś do ok -7 podobnie jak u Ciebie uruchamia świece. Wyraźnie dłużej grzeją jak już mamy tak z -10.
wypalone styki w kasecie bezpiecznikowej w miejscu gdzie wlozony jest automat do grzania swiec
Sprawdź bezpiecznik, przekaźnik.
Witam Mam od niedawna ducato z silnikiem 2.3. Auto rano w temperaturach około 7stp. C długo kręci i puszcza jasną chmurę po odpaleniu. Wyeliminowałem już troche tematów i jestem w kropce. Auto grzeje świece poniżej 5stp.C Świece i przekaźnik wymienione. Jak grzeje świece poniżej 5stp.C pali lepiej Kompresja na cylindrach 25 bar. Mierzona przez adapter...
Witam. Wystąpił u mnie problem z modułem i przekaźnikiem grzania świec. Po przekreceniu zapłonu kontrolka gaśnie po jakimś czasie prawidłowo, przekaźnik rozłącza moduł grzania świec, zapłon przekrecony - silnik jeszcze nie uruchomiony - i zaczyna się dyskoteka przekaźnika swiec (załącza i rozłacza co chwilę). Temat identyczny był juz tu taj na forum,...
Witam wszystkich znawców tematu sprawdzałem to o czym pisaliście dodatkowo zmieniłem przekaźnik grzania świec,świece są nowe i problem trochę ustąpił ale pojawił się nowy mianowicie okazało się,że akumulator nie daje sobie rady a jak go już odpalę po nocy to potem pali już normalnie dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam :D
Do stacyjki, a właściwie od stacyjki do rozrusznika. Chyba, że masz tam jakiś specjalny automat z z z ekstra zaciskiem, ale nie kojarzę czegoś takiego. Wtedy powinien iść do podstawki przekaźnika świec.
Peugeot 806 1.9 TD przekaźnik świec żarowych. Witam Posiadam Peugeota 806 1.9 TD 1995r. Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrola grzania świec i załącza się przekaźnik grzania świec. Kontrolka świeci około 4s, a przekaźnik trzyma około 10s. Jest wszystko w porządku. Silnik odpalam bez problemu. I tu zaczyna się problem: Po odpaleniu znowu łapie...
w takiej temperaturze nie będą grzały. Nie ma masy wysterowującej przekaźnik.
A nie jest to sterownik pompy i sterownik przekaźnika grzania świec była taka seria ale jeżeli tam masz podłączone światła i kierunkowskazy to nic mi nie przychodzi do głowy chyba że samochód był taksówką ,spotkałem takie urządzenie w mercedesie był to sterownik antynapadowy.P
Witam, Toyota Yaris 1.4 D-4D, na kompie błąd P0380 - system podgrzewania wstępnego. Uszkodzona świeca czy przekaźnik (w tym modelu jest moduł grzania świec czy przekaźnik) i ewentualnie gdzie się on znajduje ? Przyznam się że nie sprawdzałem świec bo auto przyjechało na co innego a przy okazji palił się check.
Po co wyważać otwarte drzwi ? http://www.conda.pl/product.php?k=4&pk=5... Poza tym, to wcale może nie być takie oczywiste podłączenie alarmu i tego przekaźnika grzania świec. W ostateczności zastosuj dwa rezystory, kondensator, diodę i przekaźnik. I szyby też się domkną.
To wymień wszystkie świece. Przekaźnik od grzania się włącza? Napięcie jest na wszystkich świecach?
W terkoczącym przekaźniku i jego sterowaniu
Mój przekaźnik grzeje świece długo ponad 30 sekund po czym jak próbuje odpalić to po długim kręceniu odpala - dzieje się tak od kiedy jest chłodniej na dworze , chcę usunąć usterkę przed zimą . Już zrobiłem Aku - nowy , filtr paliwa - nowy , pompa - sprawdzona , końcówki wtrysków - nowe , oczyszczona masa silnika .
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
"brak odczytu prędkości" bo PP200 pokazał błąd z tym związany, był to błąd w folderze komputera BSI, poza tym błędów było sporo, coś też z przekaźnikiem grzania świec, nie dało się tych błędów wykasować aż do czasu wymiany uszkodzonych czujników. Gdyby wymieniać wszystko, co pokazało PP2000, wymieniona zostałaby też pompa wspomagania :) Więc mam nadzieję,...
Na dobrą sprawę, możesz pozbyć się tego przekaźnika balastowego ale... nie masz wtedy kontroli nad grzaniem świec, świece będą pracowały przy nieco wyższym napięciu, więc będą grzały się szybciej. Trzeba by eksperymentować. Jak już tak bardzo chcesz, to pozostaje przerobienie przekaźnika grzania świec z W124. Tylko tego też za darmo nie dostaniesz....
I jak poradziłes sobie z tym problemem? Mam podobny problem z tymże przyczyna tkwi w odwrotnie podłączonym aku i kilkukrotnej probie zapłonu. Efekt-stopiona wtyczka od grzania świec, oraz po przekręceniu kluczyka migająca kontrolka check engine i immobiliser + pracujący przekaźnik grzanie świec. rozrusznik kręci ale auta nie odpala gdyż jak zakłądam...
Witam Auto pali bezpiecznik od Check, który znajduje się w skrzynce przy akumulatorze. W tym samym czasie załącza się przekaźnik od grzania świec. Odłączyłem wszystko co możliwe - świece żarowe, czujnik temp. płynu chłodzącego, czujnik położenia wału, i inne. Odłączałem po kolei wszystkie możliwe wtyczki i za każdym razem to samo. Jaka może być tego...
Temat przeniesiony na inne / bardziej odpowiednie dla tego problemu forum. Link: http://volvoforum.pl/topics171/przekazni...
Świece były wymieniane rok temu i wszystko Ok zasilanie niby idzie do przekaźnika ale nie grzeje świec. Prawdopodobnie gdzieś wiązka jest przetarta albo jakiś przewód jest nadłamane. Jak uda się naprawić to postaram się opisać co było nie tak.
Tak, chodzi o grzanie świec w okresie zimowym. Doczytałem iż przekaźnik powinien grzać świece o wiele dłużej a ten tylko grzeje je przez 8 sekund (nawet po oszukaniu czujnika). Co tam trzeba zmienić aby taki przekaźnik działał przez minimum 30 sekund? Podobno ten drugi rodzaj przekaźnika tak długo właśnie grzeje. Chcialbym ten zmodernizować. Może wystarczy...
Witam , mam problem z golfem 3 .Problem tkwi w tym że nie działa jak należy przekaźnik grzania świec żarowych oraz cieczy chłodzącej. Sprawdziłem przekaźnik 109 w skrzynecce bezpieczników grzeje się tj czuć smrud .Wiec zacząłem spr instalacje wyglada na dobrą wypiąłem przewód od czujnika temp. aby spr czy na przekaźnik zespolony dochodzi prąd na świece...
Całkiem rozłączyć go nie mogę, bo wydaje mi się że ten sam przekaźnik załącza grzanie świec do odpalenia Nie, grzanie świec jest na przekaźniku i czujniku. Do tego samego przekaźnika idzie niebieskim przewodem odczep jednej fazy z alternatora. Jak nie będzie miał sygnału obrotów z alternatora, to tylko zagrzeje świece przed odpaleniem, a w trakcie...
W serwisie przerabiają : weź zasilanie przekaźnika ze skrzynki bezpieczników koło akumulatora
TD ma bezpiecznik paskowy 50A na podszybiu - to sprawdzić. Przy okazji nie zawadzi sprawdzić czy jeszcze grzeją wszystkie świece. A przekaźnik grzania świec ma numer bodaj 104 ale za to na pewno jest w prawym dolnym rogu skrzynki bezpieczników. Może też nie być sam przekaźnik a usterka czujnika go sterującego: odepnij wtyczkę czteroprzewodową z czujnika...
jedni mówią że wina leży po stronie przekaźnika od grzania świec (tak jak by się zawiesił i ciągle grzał) Stare porządne Audi to nie Renault że przewody na styk. Prędzej by się świece spaliły.
Zacznij od sprawdzenia czy prąd dochodzi do świec żarowych i jak długo po włączeniu zapłonu grzeją się świece ,najprościej to sprawdzić za pomocą żarówki tylko trzeba podłaczyć do świec żarowych :idea::idea: ,wydaje się ,że to przekaznik grzania świec jest uszkodzony ale lepiej to sprawdzić jw :idea:
Witam wszytstkich! Jestem nowy forum. Mam taki problem. Po zimie próbuje uruchomić swoją Corsę B 2000 1,5TD bez skutku. Rozrusznik kręci ale samochód nie zaskakuje. Okazuje się że jest brak napięcia na listwie doprowadzającej do świec (przy przekręconej stacyjce). Wymieniłem przekaźnik grzania świec, bezpiecznik (70 A) i nic. Doradźcie w czym jest problem?
Ta twoja *blaszka*ma wartość,podaj ile :?: ,a na przekaźniku jest napięcie :?: puść jakieś fotki będzie lepiej :!:
Witam, próbuję znaleźć przekaźnik świec żarowych, ponieważ żadna nie grzeje i nie ma kontrolki owych świec. Mowa o Canter Fuso 3.0. Jakby miał ktoś jakiś pomysł, proszę o podpowiedź.
Pin 6 jest na 100% pinem kontrolnym dla ecu. W sprawnym aucie jest tam niecałe 10V co potwierdzasz powyżej. Zaniżone napięcie w tym miejscu powoduje brak świecenia kontrolki lub jej mruganie (inny program w ecu). Nie upieram się przy tych świecach ale należało by je sprawdzić. Napięcie 6,5 V świadczy o przepaleniu jednej lub dwóch. Jak zdejmiesz przewody...
Bardo dziękuje za wszelkie pomocne rady :) Mam tylko jeszcze takie pytanie czy padnięty przekaźnik z grzania świec może mieć coś wspólnego z tym że poma nie podaje paliwa na wtryski ??? Bo tak jak pisałem czasem sobie migała kontrolka z grzania świec czy jeśli pał ów przekaźnik mogło to spowodować zablokowanie podawania paliwa na wtryski ??? Czy ten...
Najpierw sprawdź czy świece grzeją. Przekaźnik i bezpiecznik od świec jest nad akumulatorem. Świece można sprawdzić pojedynczo po odkręceniu ich zasilania.
sprawdź przekaźniki na + klemie akumulatora, są tam 3, jeden jest od świec. Przed odpaleniem grzej świece, do momentu "odkliknięcia" przekaźnika ( świece grzeją jeszcze jakieś 5s po zgaśnięciu kontrolki). Mam auto z tym samym silnikiem i sporo się namordowałem z tymi świecami.
Piątkę Ci przybić? Będziemy tak stwierdzać oczywistości?
Sprawa się wyjaśniła. Źle wyłączony DPF i ecu nie grzeje świec.
53 jest to przekażnik odciążający(na 99%)-czyli w momeńcie przekręcenia na rozruch rozłacza wszystko co niepotrzebne do odpalenia auta(światła wycieraczki itd) 103 -przekażnik grzania świec żarowych. Tam gdzie masz zworkę w niektórych modelach występuje przekażnik (405-jak pamiętam) :D
To przekaźnik grzanie dużą mocą/grzanie małą mocą, zwiera on opornicę szeregową świec żarowych.
Fordowskie diesle 1.8 bez względu na zastosowany rodzaj wtrzysku zawsze cierpiały na przypadłość nieszczelności w ukłądzie zasilania i cofania się paliwa po dłuższym postoju - to raz (najczęściej z okolic filtra lub ręcznej pompki zasilającej) - sprawdź po nocy, przed kręceniem czy w przewodach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza. Dobrze też jest...
Więc koledzy problem rozwiązany... Myślałem, że skoro dla ojca wymienili czujnik, to podstawą było podłączenie autka do kompa i zdiagnozowanie usterki ale jak mi powiedział, że nie podłączali nawet to pogoniłem do mechanika i sczytał go... No ale "stary" nawet nie wiedział że tak trzeba :D Okazało się, że zawieszony był jakiś przekaźnik grzania świec...
Proponuje sprawdzić na początek czy w ogóle świece żarowe grzeją , czy dostają napięcie z przekaźnika i czy do przekaźnika dochodzi napięcie Proponował bym też sprawdzić stan świec żarowych
Witam, udało się rozwiązać problem? Pytam bo u mnie podobna sytuacja w 2.8 tyle że kontrolka świeci a nie idzie prąd na świece pomimo że już podmieniłem przekaźnik na drugi nadal bez grzania.
przekaźnik grzania świec żarowych temperatura grzania świec bezpiecznik grzania świec
schemat magnetofon tarcie paska baterie rowerowe połączenie
śrubokręt krzyżowy akumulator samochodowy
Schemat elektryczny lodówki Bosch KGV39VL31/05 – gdzie znaleźć dokumentację? Pomiar pętli zwarcia – różnica 3 Ω przed i za RCD w rozdzielni z PV i bankiem energii