Ad 1. Falownik w razie braku lub niedostatecznej ilości energii z PV dobiera sobie energię z sieci, pewnie jakiś tam promil idzie na jego autokonsumpcję. Ad 2. J.w. Ad 3. Wszystko zależy od możliwości konfiguracyjnych, miałem falownik Of Grid gdzie można było ustawiać priorytety ładowania bądź rezygnowania z którejś opcji. Ad 4, J.w. zależy od możliwości...
Zastosuj przekaźnik, kiedyś miałem tak w audi A6c6, po montażu dodatkowych czujników, buzzer wydawał krótki pisk co 30sekund, lądował się niskim napięciem które kontrolowało zarowki. Po zastosowaniu przekaźnika wszystko działa.
Są też z oznaczeniami. 1.2.3.4.5 lub innymi. Ale te co podałeś dam. 85 do altka 86 do masy aku. 87do świateł dziennych i 30 do plusa z aku.
Przy awarii alternatora i wymianie na nowy nie lądował dalej więc pozostało szukanie bo winą może być sterownik adr, on odpowiada za sterowanie ładowaniem
I to kolejny dowód, jak można bardzo skomplikować sobie życie. Taką funkcjonalność zapewnia dowolny przekaźnik ze stykiem rozłącznym (a najlepiej dwa takie przekaźniki). Ładowanie do takich celów mikroprocesora zakrawa na herezję.
Wartość opornika i pojemność kondka elektrolitycznego jest zależna od cewki przekaźnika. Finderki, które zastosowałem miały mały pobór prądu więc kondek był mały a i rezystor zwiększył wartość. Oryginalnie był normalny przekaźnik samochodowy z olbrzymią cewką, która "żarła" dużo prądu przez co elektrolit był olbrzymi - o ile pamiętam 4700uF. Musisz...
A same przekaźniki? I ładowanie bo alternatory są ciekawej konstrukcji.
Mam problem z ładowaniem Scania 124. Nowy alternator. Gdzie szukać problemu w przekaźniku?
Standardowo szczotki i regulator napięcia do sprawdzenia. Alternator w tym silniku jest na wierzchu, łatwy dostęp. Poza tym instalacja elektryczna w tych samochodach (przed wprowadzeniem BSI) posiada przekaźnik zasilany z D+ alternatora. Gdy działa ładowanie, przekaźnik załącza wentylator nagrzewnicy oraz ogrzewanie tylnej szyby. Sprytne i nawet przydatne.
Niby należałoby się zgodzić z jta co do braku indukcyjności. Jednak przy tak dużych prądach warto zadbać o wszystko co gasi łuk. Pytanie czy podane wartości elementów są optymalne ?
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Miałem na myśli np. XL4015, LM2596. Nie jest potrzebny żaden przekaźnik, co najwyżej ładować przez diodę. Dla napięcia ładowania 13,6-13,8V nie ma szansy na przeładowanie akumulatora.
Jakie uszczypliwości? Przecież nie negowałem twojej metody, ale stwierdzenie że najdroższym multimetrem się nie poradzi. Przy takim spadku napięcia jak u ciebie to rezystancja jest na tyle duża że miernik za kilkanaście zł sobie poradzi.Natomiast miernik który przy zwartych sondach pokazują kilka Ohm nadaje się do PSZOK, chociaż może i nim by się dało...
Schemat tłoków w załączniku - po lewej widok podłączeń elektrycznych do poszczególnych cewek elektrozaworów, na środku połączenia hydrauliczne. Po prawej widok płyt hydraulicznych . W drugim pliku pogląd - idea połączeń elektrycznych. Nie rozrysowałem wszystkiego bo dużo - ale idea zostanie ta sama. Po drodze wpadnie przekaźnik oczywiście , by duży...
Taka jaka zaleca producent.
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
Do czego miałby służyć przekaźnik?
Witam, z gory dzieki za pomoc! no wiec nie dostawałem odpowiedzi zabrałem się sam za przeróbkę. Na C3 jest napięcie 24VDC i tam podłączyłem 12VDC. Dodatkowo zmieniłem przekaźnik na 12VDC i wszystko o dziwo działa. Jedynym problemem, który zauważyłem to fakt, że na baterii jest tylko 1,3V więc za mało chyba żeby się lądowała. Dodatkowo też widzę, że...
Proszę bardzo, może się przyda : http://obrazki.elektroda.pl/2897565000_1... W oryginale VW stosuje przekaźnik odpowiedzialny za ładowanie, często w okolicach siedzenia kierowcy, raczej nie pod deską rozdzielczą. Przekaźnik wyzwalany jest sygnałem kontrolki ładowania (załącza się gdy kontrolka gaśnie). Pozdrawiam!
Witam. Pełno tutaj podobnych tematów. To czego szukasz to "czujnik zaniku napięcia". Można go samemu zrobić za pomocą przekaźników.
napięcie 16,5mA. Napięcie mierzymy w Voltach i ewentualnie mV... W takim razie wiemy dlaczego przekaźnik skacze. Na wyjściu kolumny pojawia się 12V po czym reaguje układ przeciwzwarciowy wyłączając przekaźnik przy czym po wyłączeniu przekaźnika znowu ładuje się kondensator C654 i tak w kółko. Teraz tylko dlaczego na wyjściu pojawia się 12V? No i wreszcie...
Przekaźnik pod kontrolkę ładowania. Odpalasz > jest ładowanie > odcina przycisk, można ew. dodać podtrzymanie przekaźnika do momentu zapłon OFF na wypadek gdyby jednak kontrolka się zapaliła w skutek spadku obrotów. Co wygrałem ? :lol:
Witam wszystkich. Mam problem z przekaźnikiem nie działa przełączanie. Podanie na klemy napięcia 22V nie ustawia przekaźnika na ładowanie 24V. Reszta wygląda że działa jakieś pomysły.
Przyszedł mi jeszcze taki niestandardowy pomysł, jeżeli chcesz wykorzystać jedną ładowarkę. Mianowicie możliwe byłoby zastosowanie 1 ładowarki z jednym modułem, który podczas ładowania byłby cyklicznie (np. co 10-15 minut minut) przełączany - raz do jednego, a raz do drugiego zestawu akumulatorów przez multiwibrator z przekaźnikiem.
Wyjście D+ alterntora (kontrolka) zasila cewkę przekaźnika prądowego ~70-80A a ten po rozruchu ładuje dodatkowe aku.
Zamiast tego termistora można zamontować rezystor 150R 15W takie rozwiązanie stosowane jest w tego typu urządzeniach. Pozostaje do sprawdzenia czy nie ma zwarcia na kondensatorach elektrolitycznych na 400V oraz sprawdzenia przekaźnika, który zawiera element ładujący kondensatory.
Tyle, że przy zastosowaniu stycznika/przekaźnika ładowanie miałoby zostać przerwane gdy tylko akumulatory się naładują i cały prąd z turbiny poszedłby do odbiorników lub na zwarcie - pełne hamowanie turbiny.
Aby ładować tylko w czasie produkcji prądu przez panele wystarczy zastosować przekaźnik odłączający zasilacz ładujący akumulator zasilany wprost napięciem z paneli (odpowiednio dopasowany - wiele możliwych rozwiązań). Gdy ono zaniknie (brak słońca) przekaźnik odłączy ładowanie. Proste i skuteczne rozwiązanie. Będziesz miał ładowanie w 100% wykorzystane...
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Ja to widzę znów modułowo. Rezystor, kondensator, przekaźnik. Kondensator ładuje się przez rezystor, jak się naładuje, załącza się przekaźnik, zaświeca pierwsza żarówka i przekaźnik podaje napięcie na kolejny moduł.
ello. Akurat ta co mam na stole to jest mikroprocesorowa. Usterka była w sekcji zasilania mcu. Ładowarka dała oznaki życia po wymianie uszkodzonej diody prostowniczej w sekcji zasilania mcu. Wymieniłem tez przegrzany rezystor ograniczający napięcie dla cewki przekaźnika załączającego ładowanie baterii. Jak dorwę baterię do zweryfikuje działanie ładowarki.
palił bezpiecznik od kompresora bo wyjarany przekaźnik, bo kompresor śmietnik samochód w lądował to już się nie podnosi wgl ale teraz leży cała prawa strona przód i tył I co najlepsze nie chce się podnieść I co najlepsze nie chce się podnieść Ale Lewa strona stoi normalnie jak podnoszę samochód to podnosi się tylko lewa strona zaworki w miechach wykręcić...
witam możesz i zastosować mikro..coś tam, ale wystarczy podłączyć przed diodę i rezystor kondensator i do niego cewkę przekaźnika - ładowanie kondensatora opóźni włączenie przekaźnika, przekaźnik oczywiście zewrze rezystor a w szeregu z rezystorem termobezpiecznik i wszystkie zabezpieczenia jakie potrzebujesz już masz - termobezpiecznik na rezystorze...
Jeśli mogę prosić bardziej obrazkowo. Dopowiem, że powerbank ładuje się i po jakimś czasie, jeśli ma ładowanie i ładuje inne urządzenia, wyłącza porty ładujące urządzenie, ale pozostaje ładowany.
Chyba nie bardzo rozumiem jak inwerter kolega ma na myśli. Co do brzęczenia to FAKT :) Zapomniałem o tym ściemnianiu, pewnie robią je na PWMie :) Ale kondensator równolegle z uzwojeniem cewki przekaźnika ładowany przez diodę i powinno być cicho. Pozdrawiam.
Przyczyna tkwi w prawdopodobnie niesprawnym przekaźniku. Rocznik kampera 1995. W wyszukiwarce znalazłem coś o podobnym numerze przekaźnika, ale wolałbym, aby mnie ktoś upewnił co do tego, który potrzebuję Ja. Przekaźnik to siemens V23134-J62-D242 Jest to przekaźnik złączający, i rozłączający dwa akumulatory w kamperze. Znajduje się on w tzw. energobloku....
Krecik dzięki śliczne znalazłem ten przekaźnik jest w zespole przekaźników koło bezpieczników choć nie był opisany (taki mały zielony)ale po grubościach kabli doszyłem, nie przekazywał dalej napięcia , po wymianie przekaźnika ładowanie wróciło do normy.
Nie lepiej zrobić tak że prostownik załącza się gdy jest poprawnie podłączony do akumulatora? Przekaźnik rozłącza jeden z przewodów. Cewka przekaźnika podłączona w szereg z diodą prostownicza i podłączony do przewodów wyjściowych. Tylko poprawne podłączenie pozwoli na ładowanie. W przypadku zwarcia przekaźnik się rozłączy. Przynajmniej u mnie tak się...
Syacyjka, lub przewód ze stacyjki, elektrowłacznik rozrusznika albo przewód w okolicy filtra powietrza lub osłony wentylatora. Jeśli posiada blokadę rozrusznika to warto sprawdzić przekaźnik oraz ładowanie.
okazało się , że na płycie padł jeden mały tranzystorek bc177 i w wyniku tego nie mozna było wysterować przekaźnika, który załączał ładowanie.
Jeśli na płycie masz prawidłowe napięcie, a błąd sygnalizuje jego brak (a w zasadzie brak prądu) to może uszkodzeniu uległ termistor ładujący (jeśli jest) lub przekaźnik ładujący pojemności (również jeśli jest). Może też być poważniejszy problem np. uszkodzenie układu pomiaru prądu lub napięcia. Daj zdjęcie płyty, będzie łatwiej.
Miałem podobny przepływomierz i on potrafił zostać po odłączeniu w stanie wysokim więc konwersja z PWM tu nie zadziała moim zdaniem. Jednym elementem nie wiem ale może jakiś przekaźnik z podtrzymaniem czasowym i ładować mu na wejście impulsy przez mosfet?
Jeśli bilans jest ujemny, odbiornik powinien być po prostu odłączny od aku, jeśli napięcie na aku spadałoby poniżej jakiegoś progu i podłączany po czasie, kiedy aku zostałoby doładowane do określonego napięcia. W moim przypadku to jest proste do zrealizowania. Trzeba tylko użyć drugi układ kontroli napięcia z ustawionymi odpowiednio progami napięciowymi...
czy mógłby ktoś się na jego temat wypowiedzieć ? Proszę o komentarz. Rzeźba w gumie. Bhtom napisał co zrobić. Gotowe urządzenie z diodą (po której złodziej znajduje je w trzy minuty, dlatego nie montuję ich w blokadach sensorowych) np.PK-10 kosztuje relatywnie grosze i takie lamerskie i żenujące tematy powinny lądować od razu w koszu, tym bardziej,...
W sumie to w tej ładowarce nie nie elementu regulacyjnego prądu ładowania. Jest tylko TL431 i BC337. Przypuszczam, że ładowarka pilnuje tylko wzrostu napięcia i odłącza ładowanie (przekaźnik). Ładuje zatem prądem 1,5A, bo tak ma podane w danych technicznych. Wniosek z tego, że to akumulator jest prawdopodobnie wyeksploatowany. Nie mam pod ręką żadnego...
Ok, będzie żarówka. Rozumiem, że dla akumulatora 7Ah zalecany prąd ładowania to 0,7A czyli zastosowanie żarówki 10 W będzie uzasadnione w myśl zasady : 13,9V x 0,72A = 10W Proszę mnie poprawić jeśli źle myślę. A co z prądem z akumulatora żelowego ? Może jednak zastosować diodę by prąd nie "cofał się" do instalacji samochodu? Jeśli tak to jaką ? Napięcie...
Transoptor zapewni dużo gorszą separację jak przekaźnik. Ładujesz się z deszczu pod rynnę. Jak chcesz to odseparować to musiał byś zasilać listwę dodatkowym zasilaczem, USB sterowało by transoptorem, ten z kolei przekaźnikiem zasilanym z zewnętrznego zasilacza. Nie dość że z deszczu pod rynnę to jeszcze kanałami. :roll: A co/kto wyłączy ten dodatkowy...
Witam Może ma ktoś pomysł lub gotowy schemat do możliwie najprostszego układu który sterowałby przekaźnikiem rozłączający układ ładujący/rozładujący akumulatorki. Czyli powiedzmy napięcie na akumulatorze spada poniżej 1 V - przekaźnik odłącza obciążenie zapobiegając dalszemu rozładowaniu. I w drugą stronę napięcie wzrasta do 1,5 V przekaźnik rozłącza...
Pamięć "Flash" to chyba typ SRAM (statyczny RAM) czyli nie wymagający odświeżania więc nadający się do dysków SSD itp. Dodano po 6 Wyjmę swój ORNO z prądu po 24 godzinach i potem zobaczę po ilu dniach zaniknie. Wtedy zrobię jak (at)ojciec mówi - będę lądował tydzień i znów zobaczę jak szybko się samorozładuje. Jeżeli czasy będą się znacznie różnić,...
No jak tanio i domowym sposobem to jak chciałeś z magnesem: Magnes, kontrakton, kondensator, przekaźnik (kontrakton ładuje cewkę przekaźnika zrównolegniona kondensatorem - jako układ czasowy) Jedyny problem to zatrzymanie się idealnie w pozycji "na styk" z magnesem. Ew. magnes na układzie odśrodkowym (bez obrotów cofa się i nie wzbudza kontraktonu)...
słabych odwiedzasz mechaników. Przekaźnik świec + ładowanie pod obciążeniem.
Witam. Mam Opla Astrę f 1,7td isuzu i mam problem z ładowaniem. Mam zakupiony nowy alternator, akumulator oraz przekaźnik i nie ładuje mi ciągle. Nawet już rozrusznik był w naprawie. Już brak mi sil na ten samochód bo nie wiem co może być. Może ktoś pomoże? Dodam, że kontrolka ładowania gaśnie.
a jaki symbol ma ten przekaznik??
Witam wszystkich zainteresowanych tematem! Doszły przekaźniki sterowane napięciem. Zabieram się do zrobienia ładowarki akumulatorów według moich widzimisie. Akumulatory ładowane w pakietach na 240V. Strasznie kapryśne, nic dziwnego każdemu nie dogodzisz. Jeszcze takich pakietów nie lądowałem ale 48V tak. Mam zamiar ładować akumulatory napięciem takim...
Za 50 zł na znanym portalu aukcyjnym kupisz akumulator żelowy z pasującą ładowarką. Ewentualnie przekaźnik rozłączający ładowanie na czas pracy pompki. Dodatkowo działa podcxas zaniku prądu.
Da się łatwo zrobić na przekaźniku, prostownik ładuje w chwili podpięcia do akumulatora.
No to teraz kolega ustali z którym akumulatorem na stałe połączony jest alternator. Drugi akumulator albo jest przełączany przekaźnikiem, albo ładowany z przetwornicy. Zobaczymy, który akumulator ma prawidłowe napięcie.
Rezystor 10MΩ + konesator 10 mikrofaradów tranzystor darlingtona np. 2 razyBC548 Następnie BC 548(odwracający ) i ostatni też BC548, który załączy przekażnik. 10 mikro ładuje się przez 10M po czasie?(dobrać te elementy) napięcie na kolektorze darlingtona spada, trzeci tranzystor się zamyka, podaje z kolektora sygnał na czwarty i ten zwiera obwód...
Jednym ze sposobów, to zastosowanie przekaźnika czasowego który np. raz na powiedzmy 1 lub 2 dni kliknie na 5sek. i rozłączy zasilanie w telefonie, po czym znowu załączy i ładowanie będzie wznowione. Taki przekaźnik można kupić na znanym portalu. Inne pomysły też rozważ. Pozdrawiam
jezeli bys miał uszkodzony przekaznik swiec to wywali kontrolke a ładowanie 14.1 jest ok a tak pozatym to często padaja tam alternatory
póki co temat umarł bo nie da się sterować przekaźnikami jednocześnie ładować tabletu. Do zamknięcia
Witam także odświeżę lekko temat. Mam to samo co kolega wcześniej, czyli programator nie łapie na programie AUTO. mam troszkę inne wnętrze dlatego podaje zdjęcie i proszę o podpowiedż co powinienem wymienić i gdzie taką część można kupić. Pozdrawiam. Zdjęcie: http://agniloka.art.pl/moje/uklad.jpg
Sto amper zabezpieczenie całości. Cały parking z oświetleniem terenu, dwoma wiatami, tablicą informacyjną i pomieszczeniem wypożyczalni rowerow z pompą cieplną to 160A. O szczegółach stacji niewiele mogę teraz powiedzieć bo zapodziano dokumentację stacji. Może jak wrócę do kraju to coś znajdę. Ciekawostką są te gniazda 230V. Wyposażone są bowiem w przekaźniki...
Właśnie dlatego, żeby "ulżyć" przekaźnikowi wstawiłem dwa równoległe rezystory do cewki a jako taką histerezę mógłby załatwić sam przekaźnik.
Informacje dodatkowe: Ładowarka powinna włączyć chłodzenie jak temperatura akumulatora osiągnie 30°C. Zasymulowałem temperaturę podłączając opornik dekadowy zamiast termistora. Po zmniejszeniu oporność pojawiał się pojedynczy sygnał typu "pyk" w odstępach czasu. Po ok. 7 "pyk" zapaliła się czerwona dioda. Wentylator jednak się nie uruchomił. Wygląda,...
Podstawa sprawdzić ładowanie i pobór prądu na postoju
Niezależna instalacja i dodatkowe, dedykowane gniazdo to lepsze rozwiązanie. Schemat nie jest w zasadzie potrzebny. Podłączasz kabel ( 16 mm2 ) pod akumulator przez bezpiecznik 30A, i przekaźnik uruchamiany z lini 61 - ( alternator ładuje ), wtedy dyskryminator nie jest potrzebny.
Załatwi. Tylko trzeba pamiętać o odpinaniu prostownika z takowym zabezpieczeniem od akumulatora, gdy prostownik nie ładuje. Inaczej przekaźnik będzie go rozładowywać. Prąd rozładowania niewielki, ale zawsze. Jak i warto według mnie dorobić obejście zabezpieczenia, nawet w fabrycznych prostownikach. Często właśnie to jest powodem uniemożliwiającym naładowanie...
Nie wiem czy się da ale musi mercedes nie resetuje zasilania radia przy starcie dużo zależy od radia polecam dodatkowy akumulator mały 7Ah oraz przekaźniki jak się odpali samochód i pojawi ładowanie przekaźnik odepnie akumulator 7ah
napięcia w instalacji (np. przez 5 min. np. niższe od 11V) Reaguje znacznie szybciej, dodatkowo słychac klikanie przekaźnika.
Odłącz koniec mocy jak się da (wejścia). Przełącznik od impedancji oczywiście przełączony przy wyłączonym sprzęcie? Nie miałem styczności z yamahami bez ekranu, ale na pewno kod z pierwszego filmu 2 mignięcia z przerwą oznacza błąd zasilacza. I po moich przemyśleniach szybkie miganie to po prostu świadczy o zablokowaniu się sprzętu po wykryciu błędu,...
dwa pytania -czy się różni baza gigaset 2010 od 2010A /ta druga ma jakiś przekaznik/ -czy ładowanie słuchawki 2000S w bazie 2010 jest 9V napiecia przemiennego
Właśnie! Przekażnik zwłoczny np. włączający ładowanie dodatkowego akumulatora po wyłączeniu się świec żarowych, które pewnie grzeją jeszcze dość długo po uruchomieniu zimnego silnika. Można zyskać ok. 60A. Ja osobiście jeżdże już trzecią zimę z dwoma akumulatorami 74Ah (jeden do webasto) alternator 150A i jak na razie bez awarii. Ładowanie dodatkowego...
Jak dobrać elementy by przekaźnik był rozłączany przy 13.7V? Czyli w momencie gdy w aucie alternator przestaje ładować.
Własnie zabezpieczenie wewnętrzne. Dlatego napisałem o tym że nie stosuje się takiego łączenia. Co do przełączania to może być ciekawe (raczej nie ekonomiczne). Ładowanie 1 ogniwa, jeśli naładowane to elektronicznie (np przekaźnik) przełącza ładowanie na kolejne, itd.... Można tak zrobić ale trzeba się liczyć z 3 krotnie dłuższym czasem ładowania, bo...
Na tym polega komparator okienkowy - wyjścia dwóch komparatorów spotykają się, zasada działania z grubsza polega na tym, że pierwszy od góry blokuje szynę sterującą tranzystorem gdy napięcie akumulatora jest poniżej 9V, między 9 a 15V szyna jest odblokowana, tranzystor przewodzi i uruchamia przekaźnik załączający ładowanie akumulatora. Powyżej 15V drugi...
Mam ten sam problem Na zimnym nie pali. Zaczną się to już od ok7 stopni. Przy np 10 stopniach pali na strzała. Po odpaleniu i przejechaniu 10m gaszę i odpala na strzała. Ale pierwszy rozruch prY niższych temperaturach to udręka. Z zastosowaniem startera lub płakać pali na strzała nawet przy niskiej temp. Błędy jakie pokazuje p0380 (obwód swiec zarowych)...
To, że napięcie pojawia się na elektrolitach to zdrowy objaw. Jeżeli nie zamyka się przekaźnik zwierający rezystor ładujący należy sprawdzić dlaczego. W pierwszej kolejności przetwornica pomocnicza. Możesz posiłkować się schematem Magnuma wydaje się podobna.
Prostsze poprzez ładowanie kondensatora. W bardziej zaawansowanych siedzi procesor.
Jeśli naładujemy z zewnętrznego źródła to elektronika nic nie zabezpieczy bo i niby jakim cudem? Musiała by chyba zdalnie bezpieczniki przy pana liczniku wyłączyć :) po prostu nie ma takiej możliwości żeby elektronika coś zabezpieczyła musi mieć KOMUNIKACJĘ z ładowarką (cyfrową) i przekazać jej aby przestała już lądować a wówczas ładowarka rozłącza...
Jest to bezpiecznik i przekaźnik przepięciowy. Jakie masz ładowanie? Co ze wskaźnikiem paliwa?
Sprawdzałeś bezpiecznik i przekaźnik?
Są w sprzedaży gotowe płytki "regulatory ładowania akumulatora". Takich chińskich wynalazków jest cała masa. Od najprostrzych z dwoma PR wieloobrotowymi po bardziej rozbudowane z wyświetlaczem i przyciskami do ustawienia napięcia progu załączenia i wyłączenia ładowania. Jeśli potrzebny Ci większy prąd ładowania to stosujesz większy przekaźnik. Przekaźnik...
A jakiego zasilania potrzebuje wzmacniacz, jakie jest napięcie i pojemność baterii? Na jaki czas działania wystarczy tej pojemności? Ładować akumulatory bez wyjmowania można - zastosować przetwornicę step-up, albo przełączać (to może robić np. przekaźnik).
Czyli podsumowując auto powinno miec jakis automatyczny włącznik ładowania tak abym np przez roztargnienie nie odpalal auta na 2 akumulatorach? A jesli nie ma tylko przełącznik to mam za kazdym razem jak odpale silnik włączać ładowanie i tak jechać cały czas, jak staje np na siku to mam pamiętać aby przed rozruchem przełącznik wyłączać a po rozruchu...
Agregaty Maxima pilnują temperaturę do -12 stopni. Sprawdź ładowanie , temperaturę płynu chłodnicy i przekaźnik RS
Zadziała to też gdy pomylimy bieguny akumulatora? Zabezpieczenie zadziała. Dzięki tej diodzie, przekaźnik się nie załączy. Nie "popłynie" prąd z prostownika (30) do akumulatora (87) Ps. Gdy akumulator będzie nadmiernie rozładowany, po niżej progu zadziałania przekaźnika, prostownik nie zadziała, nie będzie "ładował".
Jeszcze na temat cewki przekaźnika Masz na myśli przekaźnik przerywający ładowanie, gdy napięcie ładowanego akumulatora osiągnie górny próg napięciowy? Jeżeli tak, to jeżeli cewka przekaźnika będzie zasilana od strony akumulatora, to na nią nie będzie nigdy podane napięcie większe od górnego progu napięciowego jaki sobie ustawisz - u mnie tak jest....
Wszystko bardzo pięknie, ale koledzy chyba zapominają o podstawach - jeśli wystarczy dokładność 4-6 sek to przecież można to zrobić w banalnie prosty sposób, bez kontrolerów i programów. Po włączeniu pierwszego przekaźnika (zwykłym włącznikiem w "+" zasilania) z tego zasilania przez jedną parę zestyków włączonego przekaźnika ładuje się prosty układ...
Na alliexpres są mierniki energii z bocznikiem 100A, nie ma co kombinować tylko ząłożyć ten miernik , bezpiecznik i przekaźnik i tyle.
Podłącz odpowiedni zasilacz do aku 11 V i nie spadnie poniżej. Gdy słonko zaświeci podładuje aku powyżej 11 V. Ja to nazywam taki on-grid, ja mam dokładnie tak zrobione tylko że na 24V, na zasilaczu mam ustawione 22,5V i każdy wat z paneli powoduje spadek poboru prądu z zasilacza. Na tej instalacji chodzą mi w domu wszystkie urządzenia na 12V,24V i...
Początkiem wszystkiego było rozładowywanie się akumulatora na postoju. Naładowany akumulator pod maskę, podłączamy odpalamy i jazda. Potem stop gasimy silnik i za 5 minut cisza, wszystkie zegarki nie świecą. Po wymianie alternatora na regenerowany początkowo wszystko w porządku, ładowanie 14,2-14,3V. Trzy tygodnie użytkowania (przejechane 1300km) i...
Zrobiłem zdjęcie środka. Ale nie mogę dodać obrazka. Coś się pindoli. Tam jest kilka oporników, diod, mostek Gretz'a jeżeli dobrze myślę, dwa kondensatory, tranzystor i przekaźnik. Tyle. Ładowanie ciągłe faktycznie nie jest problemem, bo małe hokus pokus na przekaźniku i ładuje się dopiero wtedy, kiedy zadziała elektronika. Doszedłem już jak połączyć...
Jeden układ t ładowarka 12V 2A do baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. Drugi układ to włącznik pierwszego układu. Włącznik sterowany napięciem ładowanej baterii. wymagane użycie tyrystora lub triaka. Proponuję triak włączyć pomiędzy sieć a ładowarkę. Triak sterować optotriakiem (schematy w danych katalogowych optotriaków). Diodę optotriaka zasilić...
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie będzie w instalacji przekaźnika to łączymy z żaróweczką wskaźnika...
okazał się, ze przy silniku był dodatkowy bezpiecznik 30A w przekaźniku , regulator sprawny- ładowanie ok. 16V~`wzrasta po dodaniu obrotów do max 36V~` A ZA REGULATOREM JEST 13,8v:| a po dodaniu obrotów 14,3V
Witam. Ostatnio wpadłem na pomysł aby skonstruować ładowarkę akumulatora samochodowego o pojemności 66Ah.Mam parę gratów w domu i chcę spróbować coś z tego zrobić a Was chcę się poradzić czy to dobry pomysł i czy w ogóle zda egzamin. Posiadam alternator od samochodu Tico. Akumulator o pojemności 66Ah.(Potrzebny jest jeszcze jeden) Silnik jednofazowy...
Prymitywnie wystarczy przekaźnik i kondensator elektrolityczny ładowany przez rezystor.
Cześć. Mam tą ładowarkę. Kilka dni temu całkowicie umarł. Naprawiłem to teraz i dioda LED świeci na zielono. Ale kiedy podłączam akumulator, przekaźnik nie działa i nie ładuje się. Próbowałem z różnymi bateriami, ale jest to samo. L6599 jest w porządku. Czy ktoś może mi pomóc?
Atom1477 w aplikacji o której piszę nominalne zasilanie wynosi 12 do 28 V, ale ma prawo spaść poniżej 12 na przykład przy rozruchu silnika. Zasilanie mam podzielone tak że LM daje 9V ( przekaźniki i ładowanie aku) a następnie liniowy do 3,3V. Sprawdza się wyśmienicie. Układ polecam.
lądować wózek siemens lądować przewód lądować
sterowanie rolet zewnętrznych ademco express przerwania zegarowe
Sofar Solar 3.3–12 KTLX-G3 – reset falownika, factory reset, ustawienia EN50549, hasło instalatora LED4202 CV9202H-A39 – brak PANEL_ON na pinie 151 procesora, diagnostyka i typowe usterki