Sprawdź czy silnik nie nosi śladów zalania wodą. Jeżeli nie to do wymiany przekaźniki sterujące pracą silnika.
Coś to nie tak, bo przekaźnik j59 zapina tez zasilanie na bezpieczniki 40 42 i 49. Czyli np. dmuchawa i przednie wycieraczki. Nic nie wspominasz że tego brakuje czyli przekaźnik i jego sterowanie muszą być dobre. Na pewno odpalasz silnik do szukania tego prądu na f41 ? Już było pisane że przekaźnik uruchamia silnik, czyli praca silnika.
W pierwszej kolejności sprawdź stan szczotek silnika napędowego pralki a następnie przekaźniki sterujące pracą silnika bo jeżeli szczotki będą jeszcze długie to prawdopodobnie luty przekaźników będą wymagały naprawy czyli przelutowania. Jeżeli nie będziesz pewny stanu szczotek to dołącz ich zdjęcia po demontażu z silnika. Dodaj jeszcze zdjęcie tabliczki...
Zarób nowy solidny komentor konektor na grzałce bo tam porządny styk jest bardzo ważny. Popraw luty przekaźników pracy silnika napędowego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Diod jest tam 5 o symbolu A4M. Są one przed przekaźnikami od pracy silnika. Szczotki w silniku są, tak jak pisałem wcześniej, ponad 1,5 cm, ale sprawdzę jeszcze sam silnik.
Cześć, Poszukuję zestawu pilota 2-kanałowego, radiowego z odbiornikiem, zasilanym na 24VDC, do wysterowania przekaźnika pracy silnikiem. Obecny zestawy, który jest zainstalowany to pilot firmy Tyro z odbiornikiem Hydrus C , ale niestety wysiadł, a nigdzie w PL nie mogę znaleźć jego dostawcy. Widziałem kilka chinczyków, ale wszędzie funkcjonowanie opiera...
Silnik jest załączany w centrali ST-2 przekaźnikiem , również jego kierunkowość (silnik prądu stałego 24 V DC )jest zmieniana - jeśli słychać jego pracę , sprawdził bym obwód pracy z przekaźnikiem , styki .
wiec równolegle się niestety tutaj chyba nie sprawdzi. Dlaczego się nie sprawdzi? Musisz tylko podłączyć przekaźnik za wyłącznikiem załączającym silnik. Innym rozwiązaniem jest zakup przekaźnika prądowego (załączy go przepływajacy o odpowiednim natężeniu prąd. Możesz szukać też pod hasłem przekaźnik priorytetowy.
Ale tu chyba czegoś brakuje, na jednym styczniku (czy przekaźniku) ciężko jest zbudować układ dwukierunkowy z pamięcią dla dwóch przycisków (lewo, prawo) Tu raczej nic nie jest połączone więc trudno narysować schemat. Gdyby to jednak miał być układ dwukierunkowego sterowania silnika to kilka razy ten temat pojawiał się na forum i tam był opis jak to...
Użyj przekaźnika czasowego np. takiego: https://www.fif.com.pl/pl/przekazniki-cz... Do tego potrzebny jest jeszcze stycznik 3f np. taki: https://allegro.pl/oferta/stycznik-modul... Układ łączysz w ten sposób, że wejście przekaźnik czasowy dajesz pod przycisk zasilania,...
Musisz jeszcze sprawdzić przekaźniki sterujące pracą silnika. Niestety mogło również ulec uszkodzeniu sterowanie samymi przekaźnikami.
W Władimircu jest przekaźnik blokujący rozruch silnika podczas pracy silnika. Zasilanie do tego przekaźnika jest z jednej fazy alternatora bodajże. Jest tak jak napisał kolega, prostownik podnosi napięcie które załącza przekaźnik i uniemożliwia rozruch silnika.
to silnik unipolarny , link do projektu jest właśnie do takiego silnika masz przyklejony temat o silnikach krokowych poczytaj sobie o sterowaniu takimi silnikami , budując zamek na mikrokontrolerze może uda Ci się wygospodarować wolne 4 porty , realizując sterownie w programie mikrokontrolera zastanów się czy może nie łatwiej zastosować przerobione...
+ przekładnik prądowy, ze względu na wartość prądu. Tak, o ile prąd jałowy łapałby się w zakresie przekaźnika to pewnie przewód do silnika nie zmieściłby się w tą szczelinę w tym przekaźniku...
Pierwszą rzeczą jaka mi się rzuca w oczy to zbyt cienkie ścieżki sporo z nich można by spokojnie pogrubić. Szczególnie zasilające i te idące bezpośrednio do silnika. Spokojnie można by jeszcze kilka kilka ze ścieżek przenieść na dolną warstwę, pokombinuj, a może uda się wyeliminować warstwę górną, a zostanie tylko kilka małych zworek. Tańsze/ łatwiejsze...
Podłącz woltomierz pod ten różowy kabel i obserwuj, czy nie znika 12V podczas pracy silnika. Z przekaźnikiem masz rację. Sterownik podaje mu masę jasnoniebieskim kablem z pinu 58. Niestety nie wiem, gdzie jest ten przekaźnik.
Witam. Czy ten manipulator ma jakieś sprzężenie zwrotne od pozycji poszczególnych członów? Czy chcesz mieć możliwość regulacji prędkości silników? Jeśli na dwa powyższe pytania odpowiedziałeś NIE, to do sterowania silnikiem DC za pomocą PLC możesz wykorzystać dwustanowy przekaźnik, który podłączasz do PLC, służacy do zmieniania kierunku pracy silnika....
Autor napisał, że w pozycji NO przekaźnik rm84 wykonuje pracę dla potrzeb silnika a w przekaźnikach rm84 siła naciągu sprężyny wynosi 8-10 gram to docisk jest mały i styki się sklejają. Choć nie ma schematu i nie wiem jak jest to rozwiązane. Jak już pisałem wyżej polecam rm85. Proszę o zachowywanie zasad poprawnej polszczyzny i właściwej pisowni jednostek,...
Dowolne przekaźniki z podwójnymi stykami zwiernymi. Do prądu silnika dobierasz obciążalność prądową przekaźników, a do zasilania napięcie cewki (tutaj masz na 12V, a jak zastosujesz silnik i zasilanie o innej wartości, to do takiej dobierasz napięcie pracy przekaźników). Zmianę obrotów można też zrobić stosując przekaźniki pojedyncze przełączne.
Witam!! (Naprawiam pralki i zmywarki) Mam problem z pralką Ardo FLO126E Wysadza bezpieczniki. W momencie kiedy zaczynają pracować przekaźniki silnika. Krok2 Odłączam kostkę silnika słyszę przekaźniki nie wysadza. Silnik sprawny. (Podłączyłem inny taka sama reakcja) Potrzebuję pomocy!!! ..
Chciałbym się upewnić czy dobrze rozumie? Czy teraz będzie dobrze? Analogowo też dla drugiego przekaźnika, praca silnika prawo, lewo. Czy dioda prostownicza faktycznie opóźnia czas wyłączenia przekaźnika 3 krotnie? Pytam tak z ciekawości, bo w przypadku sterowanis silnika dc rola wyłącznika kontaktron ma znaczenie żeby w porę wyłączył przekaźnik, acz...
Nie pamiętam już tego modelu ale jeśli jest w niej moduł sterowania to na 100% uszkodzone przekaźniki zmiany kierunku pracy na silniku. W tej pralce nie ma modułu. Jeśli już to wypalone styki programatora lub uszkodzony jego silniczek.Ale autor tematu nie napisał czy programator się "kręci".
Czujnik działa. Mam dwa pytania sądzę ze tam może być problem. Czy moduł świec żarowych ma wpływ na działanie sterownika pomp elektrycznych w zbiorniku podczas odpalania. Gdzie jest bezpiecznik 100A modułu świec żarowych? gdzie jest bezpiecznik 80A przekaźnika sterującego pracą silnika?
Pralka działała jak robiło się ostatnie pranie, po zakończeniu prania i po ponownym załączeniu już bęben przestał się kręcić. Nie podejrzewam szczotek od silnika prędzej sterowanie przekaźników od rewersyjnej pracy silnika tak jak pisałem na początku. W pralce Candy którą też mam jak są ruchy rewersyjne słychać pracę przekaźników załączających silnik.
Wyciągnij moduł i przejrzyj go dokładnie, wymień też kondensatory elektrolityczne, popraw podejrzane luty i sprawdź efekt pracy.
A to przypadkiem przekaźniki nie sterują pracą silników a tranzystor przekaźnikiem? Zmierz napięcia idące na silniki. Jakiej mocy jest zasilacz? Nowy silniczek buczy pobiera za duży prąd i napięcie na zasilaczu spada.
Najpierw dowiedz się od czego ten przekaźnik jest bo każdy włączony przekaźnik się grzeje - 40-50st to normalne. Jeśli ten przekaźnik się grzeje podczas pracy silnika i wszystko działa normalnie to bym się go nie czepiał. Zawsze możesz go wyjąć i sprawdzisz w ten sposób co nie działa. Myślę że w tym przypadku jest 2 przyczyny: stacyjka poszła się kochać...
Ten rysunek powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. PRawie jak przeniesienie schematu w rzeczywistość:) Baterie - to tylko źródła napięcia - dobierz zgodnie z napięciem zasilania silnika i napięciem pracy cewek przekaźników (jeżeli są takie same - wystarczy jedno źródło)
[url=https://www.tme.eu/pl/details/zcm-1... czasowy [url=https://www.tme.eu/pl/details/pcu-5... czasowy uniwersalny nie jestem pewien czy z programatora czasowego można uzyskać...
Uważasz ,że kostka stacyjki,podczas pracy silnika , nagrzewa się?
Na 99% uszkodzone luty na przekaźnikach sterujących silnikiem lub same przekaźniki (moduł). Kierunek pracy silnika jest realizowany poprzez przekaźniki, jeśli jeden z nich nie działa lub nie przewodzi pojawi się właśnie taka sytuacja jak opisywana przez Ciebie.
Kondensator rozruchowy? Ta pralka go nie posiada czyli co wymieniłeś? Możliwe, że szwankują przekaźniki sterujące pracą silnika. Czy silnik przy normalnym praniu też przerywa? Spalił się silnik czyli szczotki się stopiły czy uzwojenia?
Ustaw tak by przekaźnik pracował " przyciągał" podczas pracy silnika Powodem tego. - oszczędność akumulatora -bezpieczeństwo jest w stanie spoczynku jak nie będzie nikogo w aucie . - bezpiecznik w obwodzie zasilania też byłby potrzebny .
Na zdjęciu nie znajduje się stycznik, tylko polski przekaźnik, prawdopodobnie RM1.
Moduł sterowania pracą silnika Przekaźnik rozruchu Przełącznik do skrzyni biegów mechanicznej(ych)
Przekaźnik rozruchowy wygląda na sprawny bo silnik startuje bez zarzutu. Nie znam tego sprzętu ale z reguły przekaźniki rozruchowe miały ustaloną pozycję podczas pracy. Nie robisz tych prób z odwróconym przekaźnikiem? Daj zdjęcia przekaźnika i podłączeń silnika.
Myślałem, że płytka będzie posiadała przekaźniki sterujące pracą silnika, ale prawdopodobnie w tej konstrukcji rewersami silnika steruje programator. Sprawdź szczotki silnika i jeżeli będą poniżej 10 mm to konieczne je wymień.
Ja sprawdził bym szczotki na silniku. To cykanie to przekaźniki trybu pracy silnika prawo-lewo. Może być jeszcze ubity triak na module (zazwyczaj Bta16/600).
Zostaw je niepodłączone , obetnij i zaizoluj . Będziesz musiał zwrócić uwagę na potencjały sterujące obrotami w Bramsterze , nie pamiętam , czy oprócz krańcówek masz jeszcze możliwość ustawienia czasu podtrzymania przekaźnika , jako drugie zabezpieczenie pracy silnika .
Przerwa między stykami jest za mała i w momencie wyłączania łuk może spalić styki przekaźnika. Jeśli już powstanie łuk elektryczny, to uszkodzi on każdy przekaźnik bez w względu na jego dopuszczalne napięcie pracy. Generalnie wykorzystywanie przekaźnika do załączania silników prądu zmiennego to kiepski pomysł. Silnik jest po części obciążeniem indukcyjnym,...
Witam. Przekaźnik steruje pracą silnika prawo/lewo ( wiec grzałka nie ma nic tu do rzeczy ) Sprawdź silnik bo tu on jest winowajcą ( chyba że sam przekaźnik jest kiepskiej jakości ) Pozdrawiam maniek475
Tak wygląda poprzedni płytka https://obrazki.elektroda.pl/3122649000_... Kolego, ten Twój nowy sterownik jest bez prostownika zasilajacego silnik, który zaznaczyłem na czerwono na zdjęciu poniżej (koło tego dużego kondensatora) i bez tego (takiego) prostownika nie zadziała. Silnik jest na prąd stały, a transformator daje przemienny,...
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Nie wszystkie, raczej tylko jeden i to bardzo nie regularnie. Przekaźniki są 4 na płytce sterującej zamieniałem je kolejno więc raczej nie możliwe by we wszystkich wypaliły się zestyki.
Proszę o pomoc mądrzejszych niż ja w określeniu typu tranzystora odpowiedzialnego za uruchomienie przekaźnika sterującego pracą silnika -zaznaczony na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/6704934700_1...
Schemat niestety jest błędny. Ani blokowy, ani ideowy. Rada Kolegi (at)D214d3k + Jego link, to najsensowniejsza propozycja. Warto by jeszcze poszukać w sklepach modelarskich silnika 1,5V ze stosowną przekładnią. Zestyki zegara, wyprowadzone na zewnątrz pozwalają sterować i silnikiem i modułem dzwiękowym jednocześnie. Całość wówczas jest zasilana z jednej...
W/g mnie skrót na uzwojeniu rozruchowym. Jeśli ten silnik rusza bez tego to może jakiś czas pochodzi. Mam od wielu lat podobną sytuację w szlifierce. Muszę ją rozkręcić wstępnie , bo uzwojenie rozruchowe jest nadpalone z powodu uszkodzonego przekaźnika rozruchu.
Witam. Błąd F06 oznacza problem z prądniczką tachometryczną, bądź brak ruchu silnika. Jeśli pralka w ogóle nie obraca bębnem i nie słychać pracy silnika, należy sprawdzić połączenia w kostce silnika, przewody do modułu, przekaźniki silnika na module. Warto sprawdzić czy na silnik podawane jest napięcie. Jak zachowuje się na programie wirowanie, bez...
Wszystkie pozostałe wylutowane, i przemierzone, parametry w normie. Czy ktoś dysponuje schematem tej centralki ? Zastanawiam się, czy by sprawdzić sam silnik na zasadzie by-passa sterowania przekaźnikami, tylko cięzko mi stwierdzić patrząc na samą płytkę bez schematu, czy silnik działa na zasadzie sterowania jako mostek H, czy każdy z przekaźników...
Tam powinna byc czesc przekaznikow zintegrowana w BSI, druga czesc w BSM (modul bezpiecznikow w komorze silnika). A funkcje wylacznika wstrzasowego wrzucono w siec (informacja o uderzeniu idzie po VAN ze sterownika airbag do BSM, gdzie odlacza przekazniki sterujace praca silnika). Pozdrawiam
Na zakładzie mam układy sterowania silnikami gdzie: Obwód sterowania jest zasilany napięciem 220V z przekaźnikami R4N (start-stop, zabezpieczenie silnika, sygnały praca i awaria). Obwód wykonawczy to stycznik z cewką na napięcie 380V, czyli zasilany z dwóch faz, ale załączany jednym stykiem przekaźnika R4N na jednej z faz. Wadę jaką tu widzę, to przekroczenie...
Z tym większym, mocniejszym. Jest to zapewne jakieś rozwiązanie. Chodzi jednak o te oryginalne. Być może wada konstrukcyjna sterownika? (za słaby przekaźnik zastosowano) Może być też tak, że z czasem użytkowania wzrosły opory toczenia samej bramy. A co za tym idzie, napęd zwiększył "apetyt" na prąd. Jeśli tak jest, to na razie cierpi przekaźnik. Ale...
Tak jak kolega wspomniał: masz połączone P24 (+) przez grzybek i "dookoła po prawej" z CM (-). Po zaniku zasilania - owszem przekaźnik nie będzie zasilony i kontrolka "praca" nie będzie się świecić; natomiast - silnik wystartuje bo będzie miał połączone CM i P1 (przez łącznik 0/1)! - co jest niedopuszczalne.
U mnie nie ma przjscia na 407 z konsoli w kabinie do alternatora. Przy alternatorze na 407 mam zwarcie. Po wyjęciu przekaźnika od pracy silnika kontrolka od ładowania powinna zgasnąć. U mnie gaśnie. Ładowanie mam, jak pociągnem przewód z alternatora zewnętrznie pod kontrolki w kabinie.
Przerywacza nie znajdziesz, kierunki sterowane są z modułu elektyki nadwozia. Uszkodzenia szukaj raczej w desce, bo info o pracy kierunku przychodzi Canem. Przekaźniki kierunkowskazów w skrzynce w komorze silnika.
Ja bym jednak wspomniany kondensator wymienił, jeśli nie pomoże to chyba moduł dmpa do kosza. mi chodzi o cześć na module która jest odpowiedzialna za przełączenie pracy trybu silnika na wirowanie (przekaźnik triak)może teraz będzie to zrozumiałe Jak siedzi tam H7 , to przek. V11 od rewersów a V17 od wirowanie/pranie . Sprawdź te przekaźniki oraz ich...
Ej, no panowie. Przekaźnik to taki zwierz, że ma cewkę na 12V, 24V albo inne napięcie. Autor dobiera cewkę do napięcia, którym będzie przekaźnik sterowany. Druga istotna część przekaźnika to styki. Styki są obciążane przede wszystkim prądem i w następnej kolejności napięciem. Trzeba w dokumentacji sprawdzać jakie to maksymalnie napięcie można przyłożyć...
sigwa18 , wydaje mi się że PCM 04 chyba mają ustawienia jednego czasu z cyklicznym powtarzaniem. Potrzebny jest przekaźnik czasowy 2-funkcyjny.
Zacznie odmierzać od początku, tzn od razu załączy silnik i znów 10 minut pracy i odpoczynek...
Ma to wpływ na pracę silnika (jakie objawy) ?
Problem rozwiązany - była uszkodzona dioda zabezpieczająca (1N4148) i przebity tranzystor (BC237) sterujący przekaźnikiem wyboru kierunku pracy silnika (są 3 przekaźniki - 2 służą do wyboru kierunku pracy kompresora i są sterowane na przemian a ostatni służy do załączania silnika).
Przekaźniki silnika, punkty lutownicze - sprawdź.
Może nie byc gniazda w skrzynce bezpieczników,ale jest przekaźnik i wkładasz w niego bezpiecznik na parę sekund podczas pracy silnika i wyciągasz i ci na desce błędy wymiga.
Zastanawiam się, czy taki układ istnieje Tak, nazywa się "przerzutnik monostabilny". Musisz się zastanowić, co ma się dziać, jak przycisk będzie wciśnięty dłużej niż sekundę. który po wykryciu zakończenia cyklu pracy silnika rozłączy obwód (mogę poprowadzić kabelki ze styków, które zetkną się po każdym cyklu pracy silnika elektrycznego). Owszem najprościej...
Witam potrzebna pomoc,czy ten taki przekaźnik można,czy wytrzyma do załączania cyklicznego sinika,powiedzmy praca silnika 2sekundy,przerwa 20sekund.......
Witam Mam taki problem z sterownikiem rolet. Zadaniem jego jest sterowanie raz silnikiem w górę, raz silnikiem w dół. Silnik ma wyprowadzenia dwie fazy(góra dół)oraz wspólną masę. Po podłączeniu silnika w chwili włączania urządzenia do sieci słyszę stuknięcie w silniku i potem chodzi tylko w jedną stronę a w drugą tylko buczy. Załączam schemat mojego...
Obojętne czy z aku, czy bez. Jak nie masz przejścia do masy to dobrze. Napisz jak masz wpiętą wiązkę tego STAGa? A druga sprawa to czy na wszystkich wtryskiwaczach jest +12V. Stag widzi otwarty wtrysk jak ma stan niski na przewodzie sterującym od strony sterownika silnika. W czasie pracy na LPG przekaźniki emulatora odłączają wtryski benzynowe od masy...
Taka sugestja. Odkręć czujnik 3G z silnika i zobacz, czy ruszy silnik. Możliwe, że łożyska w silniku wyrobione i czujnik przerywa pracę falownika.
Problem rozwiązany. Zastosowałem dodatkowy przekaźnik przy sterowniku, którym steruje fotokomórka, która w momencie pojawienia się przeszkody przerywa podawanie (-) na przekaźnik a (+) stały ze sterownika. Wydaje mi się, że mogło na przekaźnik fotokomórki oddziaływać pole indukcyjne przy pracy silnika napędu.
Witam. Po włączeniu zapłonu przekaźnik od świec żarowych pstryka i po uruchomieniu silnika również przez jakiś czas. W międzyczasie czasami rzuci silnikiem. Po kilkuminutowej pracy pstrykanie przekaźnika ustępuje i silnik równo pracuje. Występują takie błędy. Może ktoś przerabiał coś takiego? Dodaje że podkładałem sprawne przekaźniki i bez zmian. Świece...
Zastosuj dwa przekaźniki ze stykiem CN/NO. Silnik między COM, + zasilania w obu do NO, - zasilania w obu do NO. Sterujesz jeden- silnik kręci się w jedną stronę, sterujesz drugi- w drugą. Zasterujesz oba- silnik stoi. Układ odporny na błędy użytkownika. Pasowało by jednak zrobić blokadę elekteyczną na dodatkowych stykach przekaźnika aby nie doszło...
Po dłuższym czasie pracy to znaczy po ile minutach? (silnik teraz napędza sieczkarnie) gdzie jest dość lekka praca jak dla niego.
Ostatecznie powstał taki układ, oczywiście z przekaźnikiem załączającym prace silnika. Dzięki za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/3466560800_... [url=https://obrazki.elektroda.pl/889986...
nie wiesz gdzie mogę szukać tego przekaźnika czy jest o w skrzynce z bespiekami
Kolego może i by miał prościej ale czy taniej? Przy przekaźnikach dojdzie mechaniczne zużycie i głośna praca, styki 20A to też nie jakiś byle jaki przekaźnik. Fakt można zrobić to na dwóch przekaźnikach samochodowych ale ja osobiście też bym szedł w półprzewodniki.
http://obrazki.elektroda.pl/5903033900_1... Praca odbywa się między krańcówkami S16 i S17; Włączamy łącznikiem PRACA; jeżeli napęd stoi na S16 to załączy się R01 i samopodtrzyma oraz załączy KM11 (silnik) napęd dojdzie do S17 - załączy R02 i samopodtrzyma, załączy KM10 (silnik) oraz rozłączy R01. Taka cykliczna praca będzie się odbywać...
Czas grzania świec zależy od temperatury silnika. Przy głowicy jest czujnik który to sprawdza. Jeżeli nie słychać pracy przekaźnika i silnik ciężko odpala może być przerwa w układzie czujnik przekaźnik
Zajmij się czujnikami stuku oraz sprawdziłbym, a najlepiej wymienił moduł IVM, który jest obok sterownika silnika. Można też wymienić same przekaźniki, jest ich tam 7szt, dostępne w hurtowniach elektronicznych(jak TME czy Mouser)
Zasilanie i sterowanie bramy wjazdowej Marantec Control x.81 Zrobiłem przypadkowo zwarcie jednej z końcówek silnika (brązowy kolor) 24V . Słychać pracę przekaźników ale zero reakcji na silniku . Nie widzę żadnych zabezpieczeń ale demontaż całego zasilacza ze słupka to porażka . Może ktoś wie gdzie są zabezpieczenia i jak się do nich dostać na "skróty"...
Tak się zastanawiam. Skoro silnik pracuje od razu po podłączeniu do prądu to wszystko odpowiedzialne za dostarczenie prądu do silnika jest ok. Problem tkwi w sterowaniu. Mianowicie coś powoduje że od razu jest prąd na cewkach przekaźników co powoduje pracę silnika. Muszę chyba odszukać ścieżkę i powiązane z nią części i tu znaleźć winowajcę. Co myślicie?
Do sprawdzenia bezpiecznik oraz przekaźnik http://obrazki.elektroda.pl/4686751500_1... Przekaźnik działa tylko jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu lub cały czas w podczas pracy silnika czyli na bezpieczniku też jest tylko zasilanie przez 2 sek lub cały czas gdy silnik pracuje (weź to pod uwagę przy pomiarach).
A pomiar pojemności kondensatora? Przekaźniki od silnika jesteś w stanie sprawdzić ( tylko po wylutowaniu nie podawaj żadnego napięcia na cewki przed wylutowaniem). Sprawdź teź czy nie ma zimnych lutów na przekaźnikach silnika.
Witam. Mam problem z samochodem. Samochód po odpaleniu na zimnym silniku kopci na biało i delikatnie odczuwalna jest nierówna praca silnika. Po zagrzaniu się silnika, dymienie zmniejsza się. Wtryski zostały zregenerowane, egr wyłączony i zaślepiony, czujnik temperatury wymieniony, świece żarowe i przekaźnik świec nowy, kompresja ok. W załącznikach przesyłam...
Na początek sprawdziłbym przekaźniki zmiany kierunku pracy silnika pod kątem pękniętych lutów. Jak sam napisałeś pralka była przewożona bez zabezpieczeń. Zbiornik mógł uderzyć o moduł więc również sprawdź czy płytka nie została naruszona.
Nie jest to wina braku zasilania, o czym pisałem wcześniej. Tak samo jak wina rozrusznika, skoro problem występuje też bez pracy silnika. Przekaźniki, które się resetują, sterowane są masą z modułu UCH. Moim zdaniem problem leży w sieci multipleksowej, którą coś zakłóca. W sobotę biorę się za ten występujący błąd, może tam jest problem.
Sygnał o pracy silnika brany jest z kontrolki ładowania. Gaśnięcie tej kontrolki powoduje załączenie przekaźnika. Tak samo wygląda sprawa w wersjach z BSI tyle, że przekaźnik wbudowany jest w ten moduł. Wystarczy odpiąć kabelek kontrolki z alternatora i już przekaźnik/BSI "myśli", że silnik pracuje i załacza przekaźnik.
Miałem piec z podobnym objawem- silnik czasem nie startował w jedną stronę, w drugą pracował poprawnie. Winny był przekaźnik na płycie elektronicznej( tej podwójnej wewnątrz pieca) odpowiedzialny za załączenie stycznika. Po przelutowaniu przekaźnika problem znikł.
Włączenie przekaźnika == włączenie silnika. Odłączyłem silnik i nasłuchiwałem pracę przekaźników. Wygląda na to, że to silnik wprowadza takie zakłócenia. Jest już mały kondonek wyłapujący zakłócenia wysokiej częstotliwości, duży, żeby dać silnikowi "kopa" na rozpęd. Czyli jeszcze dodatkowo cewka z kondonkiem? Z elektromechaniki jestem cinki:(
Nie bardzo rozumiem. Jak duża różnica ma znaczenie i skąd miał by powstać skoro zasilane są z jednego układu? Chodzi mi o napięcie baza-emiter potrzebne do włączenia tranzystora i o to, że tranzystory nie są identyczne, a zdarza się, że różnice między nimi są spore. Tranzystor Q3 będzie zabierał część prądu z opornika R2, przez co baza Q2 dostanie...
1. Silnik do wycieraczek ma dwa zasilania, bo pewnie jest trzyszczotkowy. Ta dodatkowa szczotka, to jest wolny bieg silnika. Raczej jej nie wykorzystasz. 2. Jeśli chcesz uzyskać działanie silnika prawo - lewo, to zastosuj mostek H na zewnętrznych przekaźnikach przełącznych. 3. Nie wiem, co miałyby dać tutaj dwa transformatory, skoro wszystko chodzi...
Ale świeci się podczas pracy silnika (nie musi mrugać)?
Czy to może być coś nie tak z triakiem ? Dodam, że luty został poprawione ponieważ myślałem, że to może być przyczyną. Proszę pomyśleć logicznie. Co ma piernik do wiatraka, skoro w lewo silnik kręci, a w prawo nie (czy też odwrotnie). Należy błędu szukać po stronie modułu, a konkretnie w którymś z przekaźników sterujących pracą silnika.
Właśnie w taki sposób były hamowane silniki w obrabiarkach do drewna prod. m. inn. nieboszczki DDR- prąd stały, prostowany przez jedną diodę z rezystorem szeregowym ograniczającym prąd, włączany stykiem pomocniczym (NC) stycznika załączającego silnik do pracy oraz przekaźnikiem czasowym (czas hamowania dobierany w wyniku obserwacji). Gdzieś mam schemat,...
Bo kolego pisze głupoty. Jak w golfie III pracowały non-stop wycieraczki to wina manetki lub przekaźnika pracy czasowej (oznaczony jako 19), ale częściej manetka.
Po drodze masz P1, czujnik ciśnienia wody, którego przycisk START (S3) mostkuje podczas uruchamiania. W tym czasie powinna świecić kontrolka pracy, ponieważ sterowanie silnikiem idzie jeszcze przez kilka obwodów. Przycisk START trzeba przytrzymać aż urządzenie uzyska prawidłowe ciśnienie. Chyba że ten czujnik jest uszkodzony. Przekaźnik kontroli kierunku...
To zbędne. Uszkodzony (zużyty) jest przełącznik, połączenia poszczególnych faz nie są załączane jednocześnie, wtedy następuje nagły pik prądowy, tak jak przy przy pracy na dwóch fazach, powodujący zadziałanie zabezpieczenia.
(at)misiek888 Taka podpowiedź - usterka dziwna, rozwiązanie banalne. Wszedłem na forum lanosa i aż mnie przytkało. Usterka dosyć popularna a rozwiązania brak. Niektórzy podstawiali, moduły, silniki i manetki, a usterka nie ustępowała. No to teraz super podpowiedź - sprawne są silnik wycieraczek, manetka, moduł sterujący przerywaną pracą wycieraczek....
Wymień 3 przekaźniki a nie tylko 1.
Tak jak napisałem, silnik zaworu ceramicznego na zewnętrznym zasilaczu działa, jest przesmarowany i wyczyszczony. Zastanawia mnie brak pracy obu przekaźników, nie załączają się po uruchomieniu testu, gdyby nawet ZC był nie sprawny, to przekaźnik powinien zaskakiwać, a brak jest napięcia na cewce. Schematu niestety nie znalazłem, ale widać po ścieżkach...
12VDC/30A - typowy "samochodowy" przekaźnik...
przekaźnik praca ciągły przekaźnik głośny praca przekaźnik częstotliwość praca
prostownik dławik skalowanie wejścia blaze sterowniki
gramofon daniel obroty gramofon daniel
GA47 SMD code: BAV99 dual diode datasheet, Nexperia, Vishay, onsemi, SOT-23 marking Awaryjne otwieranie maski Mercedes W221 - porady