Przekaźnik pod kontrolkę ładowania. Odpalasz > jest ładowanie > odcina przycisk, można ew. dodać podtrzymanie przekaźnika do momentu zapłon OFF na wypadek gdyby jednak kontrolka się zapaliła w skutek spadku obrotów. Co wygrałem ? :lol:
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
Chciałbym zobaczyć czy da się zrobić odcięcie zapłonu na listwie. Podczas spadających obrotów po p rz egazowaniu odciąć zapłon na chwilę ż eby doszło do podawania paliwa bez zapłonu i w efekcie strzelanie z wydechu, albo inne propozycje bo mam 3 sposoby: 1. przekaźnik odcięcia zapłonu, 2. odcięcie zapłonu sensorową blokadą zapłonu 3. multiblok odcięcie...
Potrzebuję aby Lewa i Prawa strona była sterowana niezależnie i aby mogła działać w tym samym czasie. Czyli: Lewy = Skręt w lewo Prawy = Skręt w lewo Lewy + prawy = włączenie przekaźnika lewego i prawego skrętu czyli maszyna pojedzie do tyłu. Problemu nie byłoby gdybym dołożył 3-ci przycisk który włączałby w tym samym czasie dwa przekaźniki czyli lewy...
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
I jeszcze jedno tak jak pisałem wcześniej jedyny +12V mamy do dyspozycji dopiero po przekręceniu stacyjki (w zasięgu nie mamy plusa bezpośrednio z akumulatora). No to niestety, to się kłóci z Twoim pierwotnymi warunkami kiedy pompa ma zacząć pracować, czyli że najpierw wciskamy przycisk a dopiero potem włączamy zapłon. Skądś musi wstępnie być zasilany...
http://obrazki.elektroda.pl/7924554000_1... Automatyczny wyłącznik ogrzewania tylnej szyby w samochodzie (kolejny). Po około 10 latach bezproblemowego używania układu czasowego sterowanego wyłącznikiem bistabilnym (opisany tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic86... ) postanowiłem zmienić układ czasowy na sterowany przyciskiem...
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
http://obrazki.elektroda.net/41_12262583... Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 2). Przedstawiam kolejną modernizację urządzenia „Przycisk start-stop w samochodzie”. Zasada działania tego układu jest taka sama, jak układu opisanego wcześniej tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... chociaż...
Witam posiadam skuter tgb cappuccio. Problem polega na tym że ojciec chciał przyspawać stopkę która odpadła i nie odłączył akumulatora i mówił ze coś walnęło i od tego momentu coś jest nie tak z elektryką amianowicie skuter nie odpali na kopkę bez akumulatora (ma słabe ładowanie), nie wkręca się na wyższe obroty a gdy dam gazu to coś rzęrzoli i wydaje...
Po pierwsze. Jeśli masz zapłon DC CDI, to przez zdechły akumulator nie ma bata aby ci odpalił, nawet na pych byłoby ciężko. Po drugie. W okolicy akumulatora oraz rozrusznika masz takie grubsze przewody. Odkręć je i wyczyść syf pod nimi. Jeśli jest tam syf, to po prostu prąd słabo dochodzi do rozrusznika, dlatego nie kręci. Jeśli masz, możesz na przewodach...
proponuje o wiele prostszy układ składający się z 2 słownie dwóch elementów. przekaźnik i przycisk zwierny jakiegokolwiek typu. zero krzemu. cewkę przekaźnika zasilamy przez styk normalnie rozwarty i zrównoleglony przyciskiem zwiernym. zasilamy to z kabelka na którym pojawia sie "+" po włączeniu zapłonu. a co sobie będziecie zwierać i rozwierać drugim...
drugi przekaźnik i da rade na przycisku sterujemy tym drugim przekaźnikiem za pomocą przycisku np. zasilanie po zapłonie na styk 30 masa do przekaźnika (tego drugiego) na stałę przyciśk pomiędzy styk cewki przekaźnika a 87 tego przekaźnika i z 87 do istniejącego układu zamiast przycisku oj przepraszam opisałem załączenie plusem a u ciebie jest masą...
przycisk jest ok nim sterujesz masą na modół taki beżowy przewód, jak poidaje mase na ten przewód nic to nie zmienia, a szyba cały czas grzeje tak jak grzała po odpaleniu samochodu, jak włączysz sam zapłon to nic się nie dzieje
Pisałem kolego że ogólnie bez zapłonu jest stały + na wszystkich bezpiecznikach jak szukałem po zapłonie do DRL. Chodzi o sam rozrusznik czy wymagany jest przekaźnik czy wystarczy włącznik zapłonu 20A bo taki mam nowy z Zetora zresztą? Kiedyś lata temu u kumpla było to samo w BWM i bez przekaźnika podłaczył przycisk z KWS-a i śmigało. Co o tym myślisz?...
30 - zasilanie z akumulatora 15 - zasilanie po stacyjce R - zasilanie ze styku X - jest to chyba przekaźnik z oznaczeniem 18. Dolny rząd, drugi od lewej. Przekaźnik ten podaje zasilanie po stacyjce ale odłącza je w momencie pracy rozrusznika. Wtedy np przestaje pracować wentylator kabiny, wycieraczki,światła mijania/drogowe itp. Przekaźnik 109 jest...
Najpierw skasuj błędy,potem odczytaj pozostałe-jeżeli się pojawią na odpalonym silniku.12 -to W alternatora,w pierwszej kolejności naciągnij paski klinowe. Dodano po 4 Kasowanie błędów: 1.wciśnij i trzymaj przycisk CODE 2.włącz zapłon 3.wciśnij pedał hamulca 4. zwolnij hamulec 5.puść przycisk CODE 6.wyłącz zapłon Włącz ponownie zapłon i sprawdź czy...
Elektroniczna stacyjka. http://obrazki.elektroda.net/94_11587042... Witam, Przedstawiam układ, który za pomocą wybranego kodu włącza zapłon i pozwala uruchomić samochód. Projekt został wykonany na zlecenie mojej ulubionej Kasieńki :). W skutek wieloletniego korzystania ze zwykłej stacyjki, mechanizm który tam funkcjonuje został tak wyrobiony,...
Wciśnięty przycisk na maxa i nic nie gada. Na gazie by zapalił bez problemu gdyby nie to że zimno Czy ktoś ma schemat wtyczki do pompki który przewód od czego? Dodano po 14 Jeszcze coś dziwnego zauważyłem. Gdy mam wyłączony zapłon i wyjęty kluczyk w okolicy zegarów i bezpieczników pod kierownicą słychać jakby ciche trzaski w stylu nienastrojonego radia...
Cześć, Scenic II 2.0 16V 135km - mój problem polega na tym, że auto podczas jazy (przejechany odcinek ok 100km) wyłączyło się "choinka na desce" pojawiły się komunikaty o uszkodzeniu hamulca postojowego, błąd ciśnienia oleju, błąd ładowania i jeszcze wiele innych. Wentylatory zaczęły pracować na najwyższym biegu wcisnąłem start/stop wentylatory zwolniły...
Wprawdzie inne auto bo Citroen XSARA ale miałem podobny problem. Tyle, że u mnie klakson działal gdy wyłączyłem zapłon i wyjąłem kluczyk ze stacyjki. W trakcie jazdy jak trzymałem wciśnięty przycisk to klakcon nieregularnie rzadko popiskiwał. Moim zdaniem głupotą było puszczenie klaksonu multipleksem przez komputer (BSI). Zamocowałem sobie pilota radiowego...
Właśnie wróciłem z garażu. Udało się. Działa jak trzeba, tzn po załączeniu przekaźnik trzyma ok 3,5min.. Po cofnięciu kluczyka rozłącza się i na zapłon z powrotem jest rozłączone. Cieszę się bo przycisk jest typu reset i nie było wcześniej podtrzymania. Nie mogłem trafić.Teraz po pierwszym przyciśnięciu załącza, po drugim wyłącza.
Jesteś pewny że adaptacja kluczyka przebiegła pomyślnie? Wsiadam, zamykam drzwi, wkładam kluczyk, przesuwam na zapłon (pozycja II), wciskam i przytrzymuje przycisk zamykania drzwi na kluczyku. Nie dzieje się nic. Dzisiaj sprawdzę dokładnie wsłuchując się czy ten przekaźnik "pyka".
Dokładnie tak jak przedmówca. Jeśli tylko chcesz odpalać rozrusznik, to jest to sprawa banalnie prosta. Znajdujesz przekaźnik odpowiedzialny za podanie prądu do przekaźnika w rozruszniku i się tam wpinasz. Wyprowadzasz sobie kabelek pod przycisk i już masz start. Jeśli chcesz wyeliminować stacyjkę, to już będzie więcej roboty, bo musisz w jakiś sposób...
Witam. O ile dobrze zrozumiałem opis, to wystarczy przekaźnik z "samo podtrzymaniem" (bez komputera :D ): http://obrazki.elektroda.net/35_12377465... Po włączeniu stacyjki (S1) trzeba nacisnąć dodatkowo przycisk (ukryty) "START" (S2), aby napięcie 12V zostało podłączone przez przekaźnik do instalacji samochodu. Pozdrawiam.
Ogólne zamierzenie tego przedsięwzięcia jest takie. Mam wolne dwa kanały w alarmie jeden daje impuls jedno sekundowy masy, który będzie wykorzystany do uruchomienia zapłonu (nie mylić z rozruchem silnika) więc tak włączam z pilota i daje impuls masy, który idzie w stronę przekaźnika nr 3 i z masy jest zmieniany na +12V 9czyli odwrócenie biegunów) dalej...
Witam. Mam mały problem. Kupiłem okazyjnie nissanka primere z silnikiem 2.0td p11 1997r. Przynajmniej tak mi się wydawało. Są dwie ważne dla mnie rzeczy do zrobienia, których nie zrobię bez jakiegokolwiek schematu. 1. Kontrolka ABS ciągle świeci(abs nie działa). Gdy włączy się zapłon słychać z pompy dwa "pyknięcia" Nie wiem,które piny to które czujniki...
Po kilku dniach walki udało mi się osiągnąć zamierzony cel. Nie jest to najlepsze rozwiązanie ale moja wiedza nie pozwala na razie na lepsze rozwiązanie. Poniżej podaję swój kod może komuś początkującemu pomoże. [/code][syntax=c]#include "Keyboard.h" void setup() { pinMode(5, OUTPUT); //Konfiguracja pinu 5 jako wyjście pinMode(8,INPUT_PULLUP); //Konfiguracja...
Witam Potrzebuję pomocy. Otóż zachciało mi się umyć przewody od klimy w celu lepszego zdiagnozowania nieszczelności... przy okazji nie obyło się od zalania wodą całego silnika. oczywiście akumulator miałem odłączony, kopułkę , przewody, alternator okryłem folią.dodam że auto ma instalacje lpg. Po myciu zostawiłem auto na słońcu... po upływie około 5...
Zabezpieczenie samochodu w systemie „1-wire”. Jak wiadomo, system „1-wire”polega na przesyłaniu do urządzenia wykonawczego napięcia zasilania i sygnału sterującego za pomocą jednego przewodu (oraz masy). Zastosowanie tego systemu w zabezpieczeniu samochodu pozwala na uzyskanie takich właściwości, jakich nie można, lub bardzo...
Moja centralka ( dokładana ) normalnie żywcem przypomina Legendforda. Nie za duża czarna pucha ! I nie wiele przewodów ( tylko czujki ultra dźwiękowe przez przekaźnik Cr-2 ) , dokładany centralny ( chyba dokładany ) bo działa z pilota tylko :-) . Pilot żywcem przypominający legendforda ( te takie jajeczko z przyciskami 2-ma ) . W załącznikach zapodaje...
Witam wszystkich mam problem z odpaleniem forda fiesty. Wszystko było ok aż do pewnego momentu. Nie wiem czy zepsuł się jaki przekaźnik czy alarm coś blokuje. Auto kiedy kiedy jeszcze działało odpalało się w następujący sposób: 1. rozbrajało się alarm pilotem 2. przekręcało się kluczyk w stacyjce na pozycję zapłon 3. przyciskało się ponownie przycisk...
Więc normalnie jest tak że po włożeniu karty do czytnika uruchamia się zapłon i jeżeli skrzynia jest w położeniu neutral to po podgrzaniu świec odrazu podświetla się przycisk start i można odpalać. Jeśli jest na jakimś biegu no to trzeba nacisnąć sprzęgło ( jest to zresztą logiczne ale chodzi mi o podświetlenie przycisku ), Jednakże dwa dni temu coś...
ale jak to ??? wystarczy, ze zamiast odcinania rozrusznika odetnę zapłon i auto stanie w przypadku braku autoryzacji. Po co tu jakiś dodatkowy przekaźnik ? Zlodziej wylaczy silnik dopiero po wjezdzie do dziupli a wtedy to już troche za pozno na blokade rozrusznika. chodzi tylko o to czy technicznie jest to do zrobienia tak jak mowie-zadnych dodatkowych...
Nie zniechęcajcie się proszę do ilości tekstu mam naprawdę poważny problem. POMOCY Wiosną zeszłego roku kupiłem punto o którym temat. Strzelało na gazie wymieniłem świece i było dobrze przez jakieś 1500 km następnie wymieniłem filter gazu świece i przewody zapłonowe dało ten sam efekt. Od pewnego czasu robił coś takiego że zapalał mu sie w pewnym momencie...
Witam. wczoraj padła mi jedna szyba w toledo 2.0 full opcja 95r. Dzisiaj sprawdzałem co jest grane i sprawa jest troche dziwna. Mianowicie gdy silniczek podłączyłem pod zasilanie z aku to jest ok, silniczek sprawny. Sprawdziłem kontrolką napięcie na końcach kabli i na jednym przewodzie jest prąd cały czas, niezależnie czy jest zapłon włączony czy wyłączony,...
Witam. Imobilajzer fabryczny taki na przytyk (2piny) na kanale nawiewu między fotelami. Dziś rano -18°C auto pod chmurką i nie wystartował rozrusznik mimo że trzymałem kilka razy nawet około minuty przekręcony kluczyk (wcześniej pomagało- pewnie cewka nagrzewając się zmiękczała kleistą maź na rdzeniu. Zdjąłem cewkę, wyczyściłem brązową "maź kleistą"...
Nie, nie chcę porwaniówki. To nie Maybach tylko 6 letnia Ave. Ostatnio słyszę, że lubią znikać więc jakiś utrudniacz założyć chcę. O ile wyjący z alarm to dla początkujących może być przeszkodą, to już spreparowane samodzielnie ukryte immo może utrudnić pracę wprawionym w boju. Na początku o samym immo myślałem, ale jak już pruć to dołożyć trochę i...
Bawilem sie tymi funkcjami lecz bez efaktu :| poszedlem dalej i przetlumaczylem ten angielski odpowiednik odnosnie programowania oraz wiazek CN, co prawda ciezko co z tego zrozumiec ale lepszego translatora nie znalazlem. Program P-1 ustawienia O 1/1 turbo timer Auto programu Gdy jest włączona, to funkcja utrzymania silnika w 2 min po drzwi są zamknięte....
Skoro odcinasz + "po stacyjce" to nie będziesz miał zasilania dla diody bo kluczyk będzie wyjęty, a więc dioda nie będzie świeciła. Nie lepiej zastosować gotową blokadę sensorową za kilkadziesiąt złotych niż bawić się w takie wynalazki? Ja, do proponowanego układu, dołożyłbym kondensator elektrolityczny równolegle z cewką przekaźnika, aby niwelować...
Musisz sprawdzić czy podłączyłeś zasilanie po zapłonie do żółtego przewodu. Domyślam się że podłączyłeś przekaźnik dodatkowy do odcięcia. Tylko jak to zrobiłeś?. Jak dla mnie masz coś nie tak z zasilaniem po zapłonie dlatego nie reaguje ani przekaźnik, ani przycisk bo programujesz na włączonym zapłonie;. POZDRAWIAM wyjaśniono na PW Do informacji innych...
Zakładam czasem proste blokady na przekaźniku, myślę, że da się zrobić tak jak chcesz. Schemat w załączniku. Działa to tak, że po włączeniu zasilania, naciśnięcie przycisku puszcza + przez diodę która podtrzymuje później zasilanie cewki przekaźnika.
To obadaj przewody bo chyba idzie już prosto do akumulatora jeden z nich. Edit Hmm powinien być jakiś przekaźnik bo to przecież idzie po zapłonie a nie na stałe. Nie mam teraz pod reką TISa co by sprawdzić gdzie idzie dalej przed FV1. Trzeba by obadać przekaźniki na podszybiu choć nie wiem który na teraz steruje "zapłonem".
Np. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... Na schemacie "Włącznik zapłonu", to Twój górny włącznik. "Przycisk" - to Twój dolny wyłącznik - rozwierny. Wyjście 12V - to sterowanie pompą 230V. Styki załączają fazę na zasilanie pompy, ze względu na napięcie 230V, nie mogą być tak jak na schemacie podłaczone do układu...
Najprościej to coś takiego się robi na przekaźniku dwusekcyjnym. Jedna sekcja podtrzymuje przekaźnik żeby był włączony jak naciśniesz przycisk i puścisz a druga to obwód który zabezpieczasz. Przeciąć możesz albo kabelek zasilający cewkę zapłonową, kabelek od stacyjki który zasila układ elektryczny, rozrusznik, pompę paliwa lub co ci się żywnie podoba....
Przycisk na prawym joistiku to na 99% klakson, przynajmniej w innych koparynkach tak jest. Co do elektryki to muszę poszperać. Świece żarowe powinny być uruchamiane poprzez przestawienie kluczyka w pozycję odwrotną do zapłonu i tam powinien być przekaźnik do świec. Po przytrzymaniu kluczyka w tej pozycji słychać wyraźną pracę przekaźnika.
własnie tak sobie czytałem ten temat i zastanawia mnie jedną rzeczą, otóż montuje alarmy w pojazdach i mają one funkcję identyfikacji kierowcy (immobiliser) w postaci ukrytego przycisku czyli po włączeniu stacyjki przekaźnik automatycznie rozłącza dany obwód i auta nie uruchomimy aż do momentu naciścnięcia przycisku .. wtedy przekaźnik się wyłącza i...
Mianowicie auto mam taki problem że wraz z zapłonem świecą się postojówki. Po wyłączeniu zapłonu można je właczyć / wyłączyć przyciskiem. Na schemacie nie widzę ani przekaźnika ani bezpiecznika postojówek.
Pomocy Pilnie potrzebuję układ do sterowania przekażnikami 12V za pomocą 1 przycisku. Układ ma sterować zapłonem ( rozruchem ) motocykla. Zasada działania układu : 1 - przyciśnięcie - załączenie przekaźnika -załączenie zasilania 2 - przyciśnięcie -( trzymanie ) załączenie przekaźnika od rozrusznika ( problem polega na tym aby działał punkt 2 tak długo...
Tyle mi wystarczy. Układ scalony zasilę z zacisku 30, Ledy i przekaźniki oczywiscie że przez tranzystory i zasilanie z zacisku 15, stąd też wezmę zasilanie na przycisk, żeby nie dało się przełączać na wyłączonym zapłonie. Dziękuję.
Czyli styk 50 te ten na którym jest zasilanie w ostatniej pozycji kluczyka po której samoczynnie się wraca ? Dodano po 3 Nie chcę wykorzystywać ostatniej pozycji kluczyka. Czyli przycisk zapłonu mam podłączyć pod styk 15? Dodano po 53 Mam jeszcze do tego wszystkiego taki przekaźnik. Bardzo proszę o jakiś czytelny rysunek na którym będzie połączenie...
Kolego b2d: o ile brak znaków diakrytycznych można wybaczyć - to niestaranności (bo brak ich było tylko w części tekstu, poprawiłem) i braku wiedzy o Golfie przy zabieraniu głosu - NIE. to mozliwe (w tamtych czasach nie bawili sie w czujniki w uszczelkach) ze mogło też strzelić przekaźnik od tych który nimi steruje. Tam NIE MA przekaźnika; każdy z...
To co podałeś to dobre do rozrusznika czyli trzymasz przycisk to działa przekaźnik.Aby zrobić podtrzymanie to wstawiasz diodę z 87 na 86(anoda 87katoda86),przy czym nie może to być pompa paliwa ,gdyż ona inaczej pracuje(2 przekaźniki i można też pompę).Warto też wstawić miedzy stacyjką a przyciskiem chwilowym,lub przyciskiem a cewką przekaźnika druga...
Znalazłem bardzo prosty układ na dwóch przekaźnikach Zachowuje zasady do sterowania włączaniem rozrusznika a potem rozłączania zapłonu jednym przyciskiem. W razie pytań pytać
Odpiete wszystkie drzwi, przekaźnik oraz moduł komfortu - podświetlenie swieci i można włączyć grzanie foteli https://obrazki.elektroda.pl/9032882200_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik potwierdza, że odłączył wszystkie drzwi, przekaźnik realizujący zasilanie modułu komfortu (CCM), a nawet sam moduł komfortu....
W celu dezaktywacji funkcji antyporwaniowej , należy przekręcić stacyjkę, dwukrotnie nacisnąć ukryty przycisk, a następnie nacisnąć go po raz trzeci i przytrzymać do momentu potwierdzenia operacji krótkim dźwiękiem syrenki. Ostatecznie, wewnątrz centralki znajduje się przekaźnik blokady zapłonu. O ile pamiętam obok złączy, są wyprowadzone dwa grubsze...
Witam ostatni zaczyna szwankować mi stacyjka, więc pomyślałem żeby zrobić układ który po wciśnięciu przycisku włączał by się zapłon i kręcił rozrusznikiem. Myślałem żeby zrobić na przekaźnikach zapłon na podtrzymaniu a rozrusznik na przekaźniku podłączonym do kontrolki oleju, po zgaśnięciu kontrolki rozrusznik przestaje działać. Czy taki układ będzie...
Witam. Poszukuję schemat podtrzymania przekaźnika po zaniku sterowania. Wykorzystany ma być do odcięcia zapłonu w aucie, jako zabezpieczenie antykradzieżowe. Chodzi o to, że po przekręceniu stacyjki na poz. 1, trzeba nacisnąć ukryty przycisk, który załączy przekaźnik. Po wyłączeniu zapłonu, przekaźnik byłby jeszcze załączony na jakieś 30 sekund. W razie...
reaguje już na kartę tylko jakoś odwrotnie - przy wyjmowaniu karty na sekundę się załącza przekaźnik "po zapłonie" i słychać pracę akcesoriów przy silniku. w UCH jest błąd przekaźnika zapłonowego ale nadal auto nie reaguję na przycisk start
Witam chce zrobić odcięcie zapłonu w swojej skodzie. Co do tego potrzebuję prócz włącznika ( przycisku ) przekaźnika i przewodów. Gdzie i pod co najlepiej się podpiąć ??
proponuje proste odcięcie na dwóch przekaźnikach i przycisku. przycisk ukryty gdzies pod kierownicą a przekaźnikiem rozłączyć można wcześniej wymienianą pompe lub rozrusznik
Pompa paliwa załącza się samoczynnie po włączeniu zapłonu i dobija paliwo do odpowiedniego ciśnienia. Steruje nią przekaźnik pompy w skrzynce bezpieczników.
To ja mam zagadkę: Ford Kuga 2014r 2.0 TDCI 163Km. Pękła obudowa filtra paliwa, auto się zapowietrzyło. Mechanicy wymienili podstawę filtra paliwa, kręcili przyciskiem "start" by odpowietrzyć auto, po czym wyskoczył komunikat "przekroczony czas zapłonu silnika". Od tej pory auto przestało kręcić. Przycisk start normalnie uruchamia zapłon, lecz gdy wciśnie...
Witam, mam problem z odpalaniem alfa 159 1.9 jtdm, jak jest gorąco na zewnątrz i komora silnika nagrzana nie ma reakcji na przycisk start stop. Gdy jest chłodno to odpali, sprawdziłem przekaźnik zapłonu przy akumulatorze ma bardzo gorące piny. Czy jest możliwe że pod wpływem natężenia prądu dochodzi do przegrzania przekaźnika, czy masa ginie że przerywa...
........................... ale ta kierowcy jest szczególna bo ma AUTOdomykanie przyciskiem i jest jakoś elektronicznie sterowana... chudziutkie przewody wychodzą bezpośrednio z klawiszy na moduł.... Sprawa jest prostsza niż Ci sie wydaje 1. Włącz zapłon i zidentyfikuj tzw. plusa po zapłonie, będzie Ci potrzebny potem do oszukania fabrycznego modułu....
Mondeo nadal uziemione. wywnioskowałem ze zanika mi plus na pinie 1 przekaźnika czyli ten po stacyjce ze złącza 15 cokolwiek to znaczy (30 staly plus, 15 po stacyjce). Nie wiem jak fizycznie którędy biegną przewody i jak dostać się do wiązki stacyjki. Po drodze są jeszcze jakieś dwie kostki na schemacie. Jak chcę zmierzyć napięcie na pinie 1 podłączając...
Patrząc szybko na schemat — na schemacie Hayensa jest przedstawione wnętrze skrzynki bezpieczników, a w niej przekaźnik rozrusznika, diody układu interlock zapłonu i przekaźnik świateł (automatyczne załączanie + blokada przy kręceniu rozrusznikiem). Sterowanie przekaźnikiem od strony masy idzie przez przełącznik (styki NO-NC) na dźwigni sprzęgła — albo...
Witam, Właśnie montuję sobie światła dzienne i muszę podłączyć ich przekaźnik pod +12V po zapłonie. Jako laik planuję podłączyć się pod podświetlenie jednego przycisku. Mimo, że nie bedzie problemu z przeciągnięciem kabla, to może dało by się ten przekaźnik podłączyć pod jakiś przewód pod maską (bo właśnie tam będzie przekaźnik), co by nie miał związku...
No to masz kupę roboty, pewnie "nasi" już tam byli nie jednokrotnie, Przycisk z aku (monostabilny) powinien załączać główny stycznik zawsze. Tzn działa to tak: wkładasz kluczyk do stacyjki, kręcisz nim we wszystkie strony i nic się nie dzieje - brak prądu; kluczyk wyjęty, naciskasz i włącza się główny, puszczasz - wyłącza się główny; kluczyk w pozycję...
Z przyciskiem nie powinno być problemu.Myślę o takim coby najpierw załączał zapłon a następnie rozrusznik i wracał do pozycji zapłon.Styki najpierw zwierają zapłon potem kolejne rozruch.Przekaźnik powinien wtedy podtrzymać napięcie,bo styki przycisku będą rozwarte.Wyłączenie zapłonu i silnika za pomocą wyłącznika sprzężonego z cięgnem wyłączenia silnika,który...
Tak chodzi mi o immobiliser, ale chciałbym nim wysterować przekaźnik odpowiedzialny za zapłon(pozbyć się stacyjki).
Na wyjściu dodatkowego kanału pojawia sie -. Nie wiem jak jest w tym sterowniku bo może to być impuls masy, masa możebyć przez cały czas gdy przycisk w pilocie jest wciśnięty lub może to być - przez określony czs. Drugi kanał używa sie albo do otwierania klapy bagażnika, albo np. dod domykania szyb. Jeśli chodzi o funkcję savelock to jak rozumiem chodzi...
podtrzymuje, bo załącza przekaźnik impulsem do momentu wyłączenia zapłonu, ale jeśli podłączymy pod przycisk nie działa
Jak masz ePera od STILO to masz tam przecież wszystko opisane. Co to jest B45? Chyba centralka od foteli... masz ją? Samo podłączenie jest bardzo proste - przekaźnik załączany po zapłonie (oryginalnie pin 12 body komputera w złączu D sterowny przez przekaźnik T12 i bezpiecznik F52 w BCM). W sterowniku foteli dwa bezpieczniki 10A, zasilanie z bezpieczników...
12 V prosto z baterii jest na przekaźniku pin 2 i 3. Po włączeniu zapłonu pin 2 i 3 przerwa, a łączy się z pinem 1 i 2. Pin 3 z przekaźnika pasuje na triak, jak pisałem wcześniej. Triak dlatego, że po naciśnięciu przycisku załączy 12 V gniazdo, a po przekręceniu kluczyka wyłączy przekaźnik, bo poda 12 V, pomijając tyrystor.
Adam, zrób mu test, zapłon włącz a rozrusznik na krótko wysteruj, po wcześniejszym zdjęciu przewodu z elektromagnesu. Miałem podobny przypadek do zrobienia na szybko, auto z trasy, dorobiłem przekaźnik do rozrusznika sterowany z przycisku, klient zadowolony z "bayeru" a auto chodzi tak do dzisiaj. Dodano po 41 Przyczyn usterki nie zgłębiałem wtedy.
Witam, mam podobny przypadek, i40 1,7, brak wysterowania przekaźnika rozrusznika ( na krótko odpala ) włącza zapłon i dalej nic, system z guzikiem 'start', kluczyki rozpoznaje, czujnik stopu sprawny, włącza zapłon dopiero po wciśnięciu hamulca a wyłącza dopiero po puszczeniu, póki trzymam hamulec wciśnięty i naciskam 'start' to zapłon jest włączony,...
Kolego Mako.po piszesz w dziale dla coświedzących elektryków/elektroników, sterowanie cewką przekaźnika za pomocą przycisku nie pasuje nawet do działu dla początkujących. Możesz zastosować zwykły uniwersalny przekaźnik samochodowy do sterowania rozrusznikiem Pin2 przycisku-masa Pin1przycisku do przekaźnika rozrusznika, noga 85 Plus po zapłonie z auta...
Witam. Chciałbym zrobić odpalanie samochodu na kartę chipową(np.FUN, GOLD) i przycisk. Wyobrażam sobie to tak wsiadam do samochodu wkładam kartę, (która załącza zapłon) i wciskam przycisk, (który poprzez przekaźnik odpala rozrusznik).Tylko nie wiem jak zrobić to ze, gdy włożę kartę do slotu to jakiś mikro kontroler odczyta ze to jest ta karta i da prąd...
Po pierwsze, to DSC się deaktywowało poprzez długie naciśnięcie przycisku DSC. Po drugie, czy chodzi Ci o to, żeby pierwsze zaciągnięcie ręcznego podczas jazdy spowoduje deaktywację DSC do momentu wyłączenia zapłonu? W takim przypadku potrzebujesz zrobić układ z samopodtrzymaniem przekaźników, nie przekaźnik bistabilny.
Przystaję chyba jednak na PROXIME, tylko jezeli ktos mi ukradnie klucze to tak jakby nie bylo zabezpieczenia, a dokładając do tego jeszcze przekaźnik z przyciskiem bedzie mial juz trudniej. Dobry pomysl?
Jeśli to pytanie do mnie to nie zupełnie one działają na przemian. czyli jeden zawsze jest włączony a przy naciśnięciu przycisku zmiana. Można by to zastosować ale "po zapłonie" żeby cały czas nie miało zasilania.
Działanie sterowanie jest następujące: 1. Włączenie zapłonu powoduje włączenie rejestratora (normalna praca). 2. Przy wyłączonym zapłonie można włączyć rejestrator dodatkowym przyciskiem monostabilnym (np. na parkingu). W tym trybie włączenie zapłonu podtrzymuje pracę rejestratora. 3. W każdym przypadku wyłączenie zapłonu powoduje wyłączenie rejestratora....
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Zabezpieczenie samochodu. http://obrazki.elektroda.net/56_12498314... W celu usprawnienia już istniejącego zabezpieczenia i uczynienia go bez obsługowym, trochę nieopatrznie nabyłem moduł „IDENTYFIKACJA” w firmie TC SERWIS: http://www.sklep.tcserwis.pl/index.php?p... „IDENTYFIKACJA” składa się z pilota/nadajnika...
O ile samymi przyciskami dał bym rade sam to ktoś podpowiedział mi ze trzeba wrzucić przekaźniki bo przyciski się spalą. Przez styki stacyjki raczej nie płyną duże prądy i stacyjka poprzez oryginalnie wbudowane przekaźniki włącza zapłon w samochodzie i jego rozrusznik. Więc stosowanie dodatkowych przekaźników może okazać się zbędne. Chyba, że są to...
Żeby się nie zamykały drzwi po włączeniu zapłonu wystarczy przy wyłączonym zapłonie nacisnąć dwa przyciski na pilocie aż piknie syrena. Ten sposób działa w oby dwóch elitach mini i pro.
Nie wiem dlaczego chcesz mieć przekaźnik bo w rajdówkach montuje się hebel zapłonu zamiast stacyjki i od tego przycisk do włączania rozrusznika.P
A ten nie jest poprawny? niżej wrzucam grafiki Nie zdjęcie a numer, zasada zawsze jest prosta kolor podstawki złącza = kolor podstawki przekaźnika. Chyba że to jakiś zamiennik ale to i tak trzeba się sugerować numerem oryginalnym i wyposażeniem bo jest kilka rodzaji. Masz po prostu zwarcie w włączniku między liniami zasilającymi ten przekaźnik, jest...
http://obrazki.elektroda.pl/8939676100_1... Dioda zacznie migać po włączeniu zapłonu i zgaśnie po wciśnięciu przycisku.
Alternator tak, czy gtak musi mieć cały czas zasilanie na kontrolkę. Chociażby żebyś w razie awarii wiedział, że nie ma ładowania. Zrób zapłon na przekaźniku i zwykłym włączniku hebelkowym (tylko dedykowanym samochodowym) i będzie po problemie. Zreszta, świece też musisz jakoś zagrzać, prawda? Najprościej będzie dać stacyjkę z patrola/ciągnika.
Witam! Mam do czynienia prawdopodobnie z uszkodzoną centralką Bingo-M. Samochód to Opel Corsa B, 1.4i (silnik C14NZ). Na panelu sterowania wewnątrz samochodu nie świeci się żadna dioda LED (ani zielona ani czerwona), a samochód nie przełącza się na gaz po zwiększeniu obrotów. Bezpieczniki są sprawne. Również zawór w parowniku pyka po podaniu mu "+"...
Jasne że jest wydaje mi się że najprostszy to znalezienie sygnału zapłonu np ze stacyjki lub kompa i podpięcie go jako sterującego przekaźnikiem, który będzie włączał radio. jednak nie jestem specem od samochodów więc jestem otwarty na krytykę. Przede wszystkim najpierw przejrzałbym instrukcje od tego radia i zobaczyłbym jego opcje zasilania :D
Trąbka sprawdzona, prąd nie dochodzi, listwa sprawdzona, szukam cały czas przekaźnika lub jakiegoś schematu żeby sprawdzić przejścia. Klakson dostaje stałego plusa (po zapłonie) a drugi przewód zwierany jest do masy przyciskiem przy kierownicy. Sprawdz bezpiecznik ew kable.
Witam te 5 sekund to musi mi wysterować wył/zał nawigacji. A te kondensatory C1 i C2 to muszą mi utrzymać tak zasilanie aby po wyłączeniu zapłonu sterownik miał energie do wysterowania i uruchomienia silnika zamykania klapki. Zdaje sobie sprawę za pewnie dobór tych kondensatorów będę musiał dobrać eksperymentowalnie. Przepraszam ale nie za bardzo rozumiem...
Możesz ustawić opóźnienie działania czujników drzwiowych do 30s. O ile dobrze pamiętam, przekręcasz zapłon, wciskasz i przytrzymujesz przycisk reset i jednocześnie naciskasz przycisk głośnego uzbrojenia na pilocie. Piknięcie syreny potwierdzi zmianę funkcji.
Robisz sobie jaja ze mnie. Gdyby przycisk był uszkodzony to nie włączył bym zapłonu ani nie wyłączył po wyjęciu karty ze szczeliny. Poza tym operując przyciskiem słychać jak klikają jakieś przekaźniki w module zespolonym w kabinie.
Witam. Kuga 2011r 2.0 TDCI 163km (DCM3.5). Nie ma możliwości odpalenia samochodu z przycisku. W aucie jest system RKE (bezkluczykowy). Po wejściu do samochodu pierwsze naciśnięcie przycisku włącza zapłon, kolejne nie uruchamia rozrusznika. Zwierając styki przekaźnika rozrusznika silnik odpala. Sygnał uruchomienia przekaźnika rozrusznika z modułu RKE...
najprostsze rozwiązanie, jakie znam, to przekaźnik i kontraktron, względnie jakiś ukryty przycisk. Przekaźnik łączy się tak, aby działał jak stycznik, zasilany napięciem ze stacyjki, oraz załączał (zamykał) obwód zasilania cewki zapłonowej. Dopuki nie zbliży się magnesu do jakiegoś ukrytego miejsca przekaźnik nie przyciągnie styków i obwód zapłonowy...
zapłon przycisk przekaźnik zapłon zapłon przycisk astra
silnik trójfazowy tabliczka biały pionowy pasek matryca napinanie paska klinowego
Technics EH750 – świeci, ale brak dźwięku, przekaźnik nie klika, możliwa awaria końcówki mocy Radmor 207 – jak prawidłowo nawinąć linkę do skali tunera T-5472