53 jest to przekażnik odciążający(na 99%)-czyli w momeńcie przekręcenia na rozruch rozłacza wszystko co niepotrzebne do odpalenia auta(światła wycieraczki itd) 103 -przekażnik grzania świec żarowych. Tam gdzie masz zworkę w niektórych modelach występuje przekażnik (405-jak pamiętam) :D
W tym aucie nie ma świec żarowych. Może być ewentualnie świeca płomieniowa.
W kolektorze dolotowym powietrza powinien być czyjnik temperatury przewodem połączony z przekażnikiem grzania świec i po odpowiednim temperaturowo czasie czujnik podaje sygnał do przekażnika świec a ten wyłącza grzanie świec.
Witam, po włączeniu zapłonu około pół minuty świece żarowe przestają grzać, jak się odpali silnik to świece grzeją cały czas, alternator jest sprawny, przekażnik świec podmieniony i nic nie zmienia. Po odpięciu świec ładowanie jest w normie, a tak na poziomie 12v, gdzie dalej szukać przyczyny ciągłego grzania świec?
Albo 555 i oryginalny przekażnik od grzania świec.
Jest to wada tych silników. Nic nie da wymiana czujników temperatury ani przekażnika świec. Należy zrobić przeróbkę w grzaniu świec. Pozdrawiam.
Witam. Potrzebuję pomocy. W mojej Astrze II silnik X20DTL przy zimnym silniku nie grzeją się świece żarowe i nie mogę uruchomi silnika. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem dopiero odpala. Wymieniłem przekażnik grzania świec, moduł sterowania grzaniem swiec oraz czujnik temperatury cieczy i nadal mam ten sam problem. Jak silnik jest ciepły problem znika....
Problem taki świece 4szt spalone przekażnik nie rozłancza grzania świec żarowych. Przekażnik musi być sterowany czasówką , może ktoś wie gdzie jej szukać?
Zacznij od wymiany przekaźnika grzania świec żarowych w tym samochodzie.
Powinien być na tablicy bezpieczników, jest to taka kostka jak przekażnik tylko że od dołu ma dwa miedziane szerokie styki. Możesz też go namierzyć po odgłosie przekażnika gdy wyłancza się grzanie świec.
kolega viper 555 wydaje mi się że dobrze trafia chodzi o świece podepnij miernik lub kontrolkę pod świece i sprawdż jak długo grzeją świece często uszkodzony przekażnik lub czujnik temperatury od tego przekażnika
A sprawdziłeś przekażnik od grzania świec?
Ja też mam diesla isuzu zimą najczęściej odpalam go Nie jak zgaśnie kontrolka grzania tylko czekam aż puści przekażnik grzania świec bo świece grzeją dłużej niż pokazuje to kontrolka.W pompie nie ma przestawiania kąta zapłonu tylko zwiększa się dawka paliwa.Po zapaleniu silnika świece przechodzą w stan dogrzewania i grzeją nap 6V do czasu dogrzania...
Lutownica do ręki i przelutuj, najlepiej całą płytkę, na pierwszy rzut oka zaznaczyłem Ci zimne luty https://obrazki.elektroda.pl/4069009900_...
Odszukać czujnik temperatury zewnętrznej i go odłączyć. potem wystarczy lekko zmodyfikować przekaźnik grzania świec i gotowe. jak znajdę to wrzucę schemat przeróbki. znajdź ten przekaźnik od świec i podłącz do styku T duży rezystor np. 1MΩ
Cześć jak się zakończyło. Posiadasz może schemat w/w przekaźnika.
Masa podawana jest ze sterownika silnika. Przyczyną braku sterowania przekaźnika może być przerwa przewodu pomiędzy ECU a przekaźnikiem, uszkodzone ECU bądź nie spełnione warunki do załączenia świec i ECU nie załącza ich (czyli uszkodzony np. czujnik temperatury)
Sprecyzuję...Trzymam grzanie świec do "pyknięcia" przekażnika więc (chyba) po odpaleniu one już nie grzeją ale sprawdzę to.Jeśli ma ktoś inny pomysł będę wdzięczny:) grzeja, grzeją. Jak kontrolka zgaśnie i "pyknie" coś to jest tylko sygnał że możesz kręcić.
Zacznij od sprawdzenia czy prąd dochodzi do świec żarowych i jak długo po włączeniu zapłonu grzeją się świece ,najprościej to sprawdzić za pomocą żarówki tylko trzeba podłaczyć do świec żarowych :idea::idea: ,wydaje się ,że to przekaznik grzania świec jest uszkodzony ale lepiej to sprawdzić jw :idea:
Rozumiem, że chodzi o przekaźnik świec żarowych ? Jeśli tak, to oczywiście komputer nie stwierdzi usterki ponieważ nie ma sygnału zwrotnego o obecności napięcia na świecach (chyba w żadnym aucie tego nie ma). Przekażnik jest wysterowwany z komputera na podstawie danych otrzymanych z czujników i to on decyduje o długości czasu grzania świec, również...
prawdopodobnie szfankuje ci przekażnik grzania świec żarowych. lampka na desce nie jest odzwierciedleniem faktycznej pracy świec. gdy zgaśnie to jest sygnał że można kręcić rozrusznikiem ale jeżeli go nie włączysz to świece grzeją jeszcze jakiśczas. przekażnik uszkadza się przeważnie tak że świeczki chodzą w czasie jazdy a lampka nie świeci i właśnie...
Mam pytanie odnośnie przekażnika świec żarowych Nagares w samochodzie megane 1.9 D, 99r. Jaki pin odłączyć w przekaźniku grzania świec by pozbawić powtórne załączenie po uruchomieniu silnika?
wymianie przekażnika nie ma poprawy to szukaj usterki gdzie indziej np. w zegarach.
Dokładnie, przekaźnik. Brak lampki grzania świec bo styki przekaźnika szlag trafił. Nie ma to nic wspólnego ze świecami, ta sama lampka sygnalizuje także inne usterki.
Początkiem wszystkiego było rozładowywanie się akumulatora na postoju. Naładowany akumulator pod maskę, podłączamy odpalamy i jazda. Potem stop gasimy silnik i za 5 minut cisza, wszystkie zegarki nie świecą. Po wymianie alternatora na regenerowany początkowo wszystko w porządku, ładowanie 14,2-14,3V. Trzy tygodnie użytkowania (przejechane 1300km) i...
Jeśli akumulator ma siłę zakręcić rozrusznikiem, to co ma do grzania świec? Pewnie sterowanie przekaźnikiem grzania, albo same świece do przeglądu.
W kolektorze znajduje się czujnik temperatury który steruje poprzez elektronikę zamontowaną w obudowie przekażnika grzania świec i ten czujnik jest odpowiedzialny za wyłączenie świec przy określonej temperaturze w kolektorze i nie pozwoli na ponowne uruchomienie świec aż ostygną do określonej temperatury.
Prawdopodobnie nie grzeje świec w tym czasie ,może sam przekażnik świec nie załącza ?styki nadpalone .
Na wypiętej nie załączy ci przekażnika tam jest prosto + na zasilanie świec ,+ po stacyjce ,masa,i dwa przewody ze sterownika sygnał pwm i tego nie jesteś w stanie zasymulować
Jaki może być powód, że w Octavi 03r 1.9TDI nie dochodzi prąd na świece? Co musze zrobić? Gdzie jest przekaźnik grzania świec? Z góry dziękuje.
okularnica W210 E210 1996rok sterownik silnika LUCAS coraz częściej sie zdarza ,niemoge go uruchomić niekręci poprostu rozrusznik ,bo niezapali się lampka od grzania świec ,ale przekażnik łapie i świece ok i grzeją ,po kilkunastu próbach w tą i spowrotem kluczykiem potrafi załapać ,i jest wszystko ok,zdarza się to coraz częściej ,czy ktoś spotkał sie...
rozłączałem przekażnik ręcznie i grzałem świece 2 razy ok 30 s ale samochód nadal ciężko pali ale jak zapali i potem go odpale to jest ok
Kup przekażnik do świec VW lub AUDI i podłącz wg. schematu. http://obrazki.elektroda.net/41_12234911... 1-akumulator 2-kontrolka grzania świec 3-przekażnik świec 4-zawór który Cię nie interesuje(nie podłanczasz) 5-rozrusznik(plus do uruchomienia) 6-świece 7-czujnik temperatury silnika(jeśli go nie podłączysz świece grzeją przy ciepłym silniku,przestają...
Witam Problem polega na tym że po przekręceniu stacyjki na zimnym silniku kontrolka świec żarowych zapala się na chwile i gaśnie i przekażnik w tablicy bezpieczników od grzania świec z dwiema szerokimi nóżkami załancza się na około pięć sekund i się rozłancza . Robiłem też diagnostyke komputerową nie ma żadnych błędów i aktywacje podzespołów ten przekażnik...
Mam też Golfa3 ale z silnikiem 1.9d Nie wiem czy to coś pomoże ale może winny jest czujnik temperatury w króćcu który uruchamia świece żarowe przy zimnym silniku a przy ciepłym tylko mignie kontrolka od świec wiec ich prawie nie uruchamia... Czujnik to koszt około 30zł...
jest przekażnik który odpowiada za świecenie lampki oraz wzbudzanie alternatora znajduje się po prawej stronie za tapicerką kolo nóg pasażera obok przekażnika grzania świec żarowych , pewnie kupiłeś podrube china alternatora ja też mam taką i spryskałem go lakierem bezbarwnym przez otwory wentylacyjne tylko uwaga na szczotki i jest ok
witam posiadam vectre 1.7 isuzu nie moglem odpalić rano samochodu wymieniłem świece żarowe i nic nie pomogło sprawdziłem przekaźniki żaden nie byl uszkodzony sprawdziłem bezpieczniki kolo akumulatora spalił się jeden prawdopodobnie to był od świec żarowych wymieniłem bezpiecznik autko od szlagu zapaliło
Kolego, bierzesz zwykły tester nastepnie funkcja test elementów wykonawczych i wysterowujesz przekażnik dużą moca grzania (lub przekaźnik świec żarowych). Słuchasz czy klika, możesz sobie włączyć lampkę sufitową o obserwować czy w czasie jak stuka nieznacznie przygasa.
Awaria jest sygnalizowana piorunkiem, a skoro się nie pali jest OK.Sterownik świec jest w puszce nad silnikiem (tam są dwa bezpieczniki przekażnik jeden lub dwa oraz moduł grzania świec(radiator z wtyczką)
trzeba wtedy jak nie grzeje podłączyć świece na krótko i zobaczyć co będzie,ja sądzę ze to jest kondycja silnika,-nie znaczy to też że konieczny remont-w takim przypadku należy dołożyć przekażnik który będzie grzał świece
Posprawdzaj przewody elektryczne do przekażnika ,a w szczególności te które przechodzą przez dużą okrągłą wtyczke koło linki sprzęgła
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Czy poza objawami o których mowa występuje nierówna praca silnika, drgawki wibracje "inny na ucho" odgłos pracy niż normalnie? Czy auto wogóle jeździ i osiąga temp roboczą, jak z mocą sprawa wygląda przyspiesza dobrze, czy po rozgrzaniu silnika też wali białym dymem? Jaki przebieg ma auto i czy rozrząd był serwisowany? Dlaczego o to wszystko pytam....
Czy po nagrzaniu świec słychać że włącza się przekażnik rozrusznika w UPC?
Moim zdaniem nie grzeją świece. Sprawdż bezpiecznik na przekażniku do grzania, i czy świece grzeją pdczas zapalania.Pozdr.
Nie rozumiem o jakim wynalazku mówisz. To są przecież oryginalne przekażniki do grzania świec z układem czasowym, kontrolką i wyjściem na rozrusznik. Pozdr.
może ktoś ma rospiske do tego przekażnika co i gdzie??
przekażnik wolnego grzania rok 88
jeśli jest 015 to ten przekażnik w czasie grzania świecy musi pulaować co 1 sek jeśli złapie i trzyma to musisz go wymienić .można go sprawdzić poza układem podłanczasz 31 minus 15 plus przekażnik przez chwile trzyma a potem zaczyna pulsować jsśli nie to szrot . wtym modelu był stosowany opornik wewnątrz urządzenia i świeca mająca 12zwoi drutu jeśli...
Mam problem z przekaznikiem (tak mysle ) grzania swiec. Czy ktos moze wie gdzie taki przekaznik znajduje sie w samochodzie.Pozdrawiam
Jeżeli pompa jest sterowana komputerem,to również przekażnik jest komputerem sterowany,ale zawsze informacja jest z czujnika temp. Jeżeli tylko przekażnik ,to przekażnik jest elektronik i on przyjmuje informację z czujnika temperatury i załącza grzanie lub nie .
Rozblokuj połączenia świec i pomierz poszczególne świece omomierzem bez ich wykręcania i już będziesz wiedział które świece padły czy może padł przekażnik załączający świece.
A skąd wiesz że nie grzeją?? Jak zachowuje się lampka od świec? Sprawdzałeś napięcie na listwie od świec?? Przyczyn może być kilka, bezpiecznik, przekażnik, .....
Eskorty mają stały czas grzania ,taki jest przekażnik bez czujnika temperatury. A odnośnie świec stosuj markowe.
można przerobić przekażnik świec żarowych będą grzać zawsze po przekręceniu kluczyka zmniejsza się przez to ich żywotność ale wydł.żywotność rozrusznika
Wtym modelu passata 1,9 TD jest sterownik odrębny od przekażnika. Przekażnik służy tylko do przepuszczenia prądu, sterowany ze sterownika. Sterownik dostaje impuls między innymi z wyłącznika drzwiowego kierowcy.
Temat do zamknięcia . Uszkodzony przekaźnik grzania świec . Wymieniłem i wszystko ok :D
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Ja obstawiam przekażnik a jeśli chodzi o grzanie świec to proszę (na podstawie postu kolegi krecik 151) HDi krótko grzeje świece. To nie stare TDI Przybliżone czasy podgrzewania świec 18º - 0 sek. 10º - 0,25 sek. 0º - 0,5 sek. - 10º - 5 sek. - 30º - 16 sek.
Moim zdaniem może być problem z przekażnikiem , tym który steruje grzanie świec. Ja nie wiem jak się zachowa przekażnik gdyby między nim a świecami nie było dobrego styku [przejścia ] Pozd.
Tak nie możesz jeździć, prawidłowo jest tak że świece grzeją ale jeśli nie uruchomisz silnika mają się po pewnym czasie wyłączyć(od 10 do 30sek) ale jeśli silnik uruchomisz włączają sie ponownie i grzeją (parę minut lub aż silnik osiągnie temperature ok 60'). Jeśli sie nie wyłączają na samym zapłonie masz coś nie tak. Teraz jest tak : gdy włączam zapłon...
Same świece pomierzyć, sprawdzić czujnik temp. silnika, i przekażnik świec. Lub cały moduł grzania do wymiany. Tam jeszcze chyba są grzałki cieczy chłodzącej?
Na pewno jest jeszcze jeden bezpiecznik? Ja miałem spalony ten na przekażniku i świece nie grzały, koledze z forum też zaśniedział ten i też moja rada pomogła by go sprawdził.O jeszcze jednym nie słyszałem w B-4.
Petermass podaj jakie masz oznaczenia pinów na przekażniku do grzania świec.Czy świece ci też grzeją jak auto jest gorące . Czujnik temperatury raczej był podłączony przewodem niebieskobiałym.
uruchomienie jest bardzo proste podgrzewa się świecę napprzez przekażnik lub o dużym obciążeniu przełącznikiem a następnie włącza silnik z załączoną pompą paliwową.Gdy piec zacznie huczeć odłączamy świece i to wszystko.Opornik drutowy służ do wolniejszej pracy całego agregatu .Aco za tym idzi do słabszego grzania .Gaszenie polega na odłączeniu pompy...
Sprawdziłem - przekaźnik grzania świec załącza się na około 7 - 10 sek, potem rozłącza - napięcie na świecach znika. Lampka grzania (ta pomarańczowa) gaśnie najpierw, a po chwili rozłącza się przekaźnik grzania świec. Tu jest chyba ok. Co dalej?
spróbuj podstawić drugi przekażnik świec może być tez używany ale sprawdzony
Witam, uważam, że trzeba wymienić padnięty czujnik ,może on powodować ciągłe włączanie grzania świec, a jeśli to nic nie da ,to pewnie przekażnik się blokuje i daje cały czas napięcie, a tak nie standardowo, awaryjnie, to można założyć ręczny wyłącznik grzania świec, po odpaleniu silnika wyłączyć dopływ prądu do świec, aby uniknąć ich spaleniu, pozdrawiam...
spotkałem się z podobnym przypadkiem,ale są przekażniki kture grzeją świece dalej pomimo odpalenia silnika-do czasu jego rozgrzania.objaw był podobny-przepalone świece,wymieniłem na nowe ale po miesiącu znowu klapa:cry: samochód na warsztat i..padnięta uszczelka pod głowicą,gość jeżdzi rok czasu z kawałkiem. zastanawia mnie ten przekażnik jest on podłączony...
Jeżeli chodzi o grzanie świec to zobacz przekażnik nr 4 (może mieć wypalone styki ) .Przemierz czy któraś świeca nie ma zwarcia.
Czyli przekażniki nie działają sprawdz je może mają cewki spalone lub styki wypalone .Ściąg obudowę przekażników i zobacz czy łapią .Jeszcze można zmostkować styki robocze . Mówimy o sterowniku świec żarowych ( elektronicznym). Tam nie ma styków i cewek. Do modułu na środku złącza wchodzi gruby czerwony - jest tam stałe zasilanie 12V? W złączu są dwa...
Na przewodzie wodnym wychodzącym z bloku silnika jest czujnik temperatury wody 4-ro pinowy ,dwa piny posiadają masę jeden jest podłączony do wskażnika temp .płynu a drugi do przekażnika świec żarowych Pozdrawiam
Witaj.Szukałem schematu w swoich programach ale niestety nie mam,jeśli świece wszystkie masz nowe to do sprawdzenia koniecznie przekażnik świec żarowych.
W komputerze wyskoczył błąd "obwód przekaźnika grzania świec przed/po rozruchu, przekaźnik sterowany i świece żarowe nie zasilane", tylko że po zamontowaniu tego przekaźnika w takim samym peugeocie nie było tego problemu. Możliwe, że zacznę od filtra paliwa. Dodano po 33 Ewentualnie problemem mogą być świece, ale nie ma jeszcze ujemnych temperatur.
Witajcie koledzy i koleżanki Chciałbym odświerzyc temat bo spalił mi się taki sam moduł,kupiłem na allegro i gdy grzeję świece to przekażnik mi strzela... Co to może być?Czy moge to jakoś naprawic?
tam jest jakiś rozbudowany przekaźnik od grzania świec który to załącza grzanie już po otwarciu drzwi kierowcy (przynajmniej gdzieś tak na forum pisali). 101% racji, TD tak mają, stąd wymagane podpięcie pod włącznik lampki wewnętrznej (może raczej "zalecane", bo bez tego nagrzewania też można żyć); przydatne raczej w straży pożanej do szybkiego startu.
I tak wlaśnie najlepiej zapalać bo mimo, że kontrolka gaśnie to świece jeszcze grzeją aż słychać, że przekażnik wyłączy. Ja przynajmniej tak zawsze palę Fiestę 1.6 D
Czujni od grzania świec jest na głowicy pod wężami z chłodnicy i interculera,Jest to taki czujnik z dwoma kabelkami. Świece w tym silniku grzeją do tęperatury ok 40st.C więc po zapaleniu silnika spokojnie grzeją jeszcze jakieś 5-10 minut. tyle że po zapaleniu przechodzą w tryb dogrzewania i grzeją napięciem 6V.sterownik i 2 przekażniki znajdują się...
W VW starszych z tym przekażnikiem świece grzeją w zależności od temperatury silnika , dlatego do przekażnika jest podłączony czujnik temperatury na pin T .Jeżeli temperatura silnika przekroczy chyba (bo pewności nie mam nie pamiętam) 40 stopni to przekażnik nie powinien włączyć świec.Często lampka świeci krócej niz grzeją świece.Najlepiej włączyć lampkę...
Sprawdź czujnik temperatury. Po zdjęciu z niego wtyki świece powinny grzać zawsze, w ten sposób bedziesz wiedział czy z modułem grzania wszystko ok. O ile dobrze pamietam to poniżej 5 stopni załączne są świece.
Sprawdz jeszcze trzeci przekażnik o numerze 109 .Na odległość więcej nie wydumam.
Co do czujnika ... sprawdz jego dzialanie vagiem wiesz juz jak to zrobić ... wiec do dzieła Co do przekażnika , po prostu do wyjmij zdejmij osłone i sprawdz go wzrokowo zwracając uwage na scieżki i podzespoły lub podmien z kims kto ma taki przekażnik... Co do grzania świec to tylko demontaż jednej po drugiej i sprawdzeniu na stole (życze powodzenia...
załóż sobie przekażnik świec od forda i po problemie
Witam.Miałem podobny problem w VW Okazało się że przegrzany jest przekażnik świec żarowych i nie rozłączał. Sprawdż
witam witam. u mnie nie było jeszcze ani razu przypadku by swiece po odpaleniu silnika zimnego np -15, załączały się świece. nie swieciła nigdy katrolka świec gdy silnik pracował. moje pytanie tyczy sie czy w silniku endura-de td1.8, jest mozliwosc regulacji czasu grzania świec? prawdopodobnie robi się to na przekażniku świec żarowych ale czy napewno...
Wygląda to na zwarcie przewodu sygnałowego do masy. W błędach jest przekaźnik grzania świec,coś z nim było robione?
Podbijam bo mam w sumie podobny problem ? Tylko Kia oznacznie przekaznika takie samo tylko końcówka 150- zamiast 100. Piny wyglądają dokładnie tak samo. Po naprawie na świecach pojawiało jakie napięcie 7volt ? Bo w opcjach z testera Texy mam tylko "wysteruj przekaznik grzania świec na 15%" i po włączeniu mam 2.2volta. Świece sprawdziłem ohm-mierzem....
Miałem podobny problemik z rozpalaniem,żółta kontrolka świeciła a świece choć nowe nie grzały,doszedłem do tego że gniazdo przekażnika świec było wypalone.Teraz świece uruchamiam przez dociśnięcie przekażnika.Słychać i czuję kliknięcie w reku.Pozdrawiam.
Sprawdż jeszcze zanim oddasz alternator do naprawy,co się dzieje z grzaniem świec żarowych.W tym aucie świece grzeją do osiągnięcia temperatury ok 60 st. Sprawdź czy po zagrzaniu silnika świece dostają napięcie,jeśli tak to problem jest z przekaźnikiem świec,albo czujnikiem temperatury. Użyj funkcji szukaj,jest na forum parę tematów,które i mi pomogły.Miałem...
Przekaźnik grzania świec (zwarty) lub moduł grzania świec. Pozdrawiam
Dokładnie w tym miejscu masz przekażnik i bezpiecznik od świec .
Tak ma być.
Mam schemat od takiej Frontery sam taką się taką poruszam, w tym samochodzie nie ma bezpiecznika świec żarowych a przekażnik jest taki sam jak w ostatnich omegach A Grzanie świec powinno się zerować sygnałem rozrusznika i reagować na temperaturę ,podgrzewanie paliwa jest układem niezależnym Krzysztof
Cześć, załączam manual w którym jest to opisane. Strona 91 jest tabela z opisem przy jakiej temp. na ile sekund włącza świece. Jest również opis jak włączyć i wyłączyć grzanie świec. Czas grzania ustalany jest przez jakiś komputer. Na dalszych stronach znajdziesz opis bezpieczników F17 świece i przekaźnik c15 od świec. Są również schematy elektryczne.
może podłącz do kompa i coś pokaże w vag-u jest funkcja sprawdzenia np przekażnika małych mocy grzania ,dużych mocy grzania myślę że coś wyjdzie
Miałem 2 tygodnie temu to samo w swoim Kadecie. Okazało się,że skleił przekażnik świec żarowych (pod maską). Po wyczyszczeniu styków jest OK.
Poprzedni rozebrałem i przyznam że jest tam dużo innych elementów ale przekaźnika nie znalazłem. Bo to jest sterownik, przekażnik to co innego.
auto sprawdziłem KTS-em . Jedyny błąd to usterka przekaźnika grzania świec żarowych której nie można skasować . Czy ten błąd ma coś wspólnego z tymi objawami ??
Uszkodzona świeca żarowa lub coś z przekaźnikiem grzania świec. Ewentualnie jakaś nieszczelność układu paliwowego przez co ropa się cofa i tworzy się pęcherz powietrza.
Po zwarciu na bez przekaźnika świece grzeją? Świece działają od temp chyba tym modelu 5 C ( nie jestem pewny tego :P )
temperatura grzania świec bezpiecznik grzania świec układ grzania świec
passat obroty diesel kocioł jednofunkcyjny zawór trójdrożny podłączenie kuchni amica
naprawa elektroniki motus schemat
EFI Shell - Co to jest i jak działa? Lokalizacja czujnika temperatury zewnętrznej w Toyocie Corolla