Na jałowym za wysokie obroty i za małe podciśnienie = lewe powietrze. Jakiś problem z zaworem EVAP - może być źródłem "lewego" powietrza (choć głowy sobie nie dam uciąć czy tam EVAP jest wprowadzony przed czy za przepustnicą).
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Umyj przepustnicę.
Trzeba zrobić test OBD. Jakiego rodzaju błędy wyświetla. Choć mi to wygląda na padająca pompkę lub problem z przepustnica.
Czyściłeś przepustnicę?
To samo co w ŁOPLU MPI GM , sprawdzony potencjometr przepustnicy ?
Gaz nawet do -60'C będzie parował. Przełacz na benzyne i kręć. Jak nie pomoże wlej pół kieliszka benzyny na przepustnice.
jesli masz mozliwosc podaj ilosc krokow silniczka wolnych obrotow podczas pracy na wolnym biegu jesli nie bedzie wieksza od 8 to prawdopodobnie nalezy przymknac nieco przepustnice
Wymontować i _porządnie_ wyczyścić z obu stron... jaki ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy?
Witam wielkie dzięki za odpowiedzi byłem u innego mechanika podłączył komputer przejechał sie i kontrolka Żółta zgasł ale nadal przydusza i czasami wiesza się przepustnica
Dmuchanie z bagnetu normą na pewno nie jest - powietrze może lekko pulsować, ale nie powinno jednostronne dmuchać. Silnika Super FIRE (16V) nie znam, ale mankamentem silników FIRE (8V) montowanych w Puntach mk.1 była wiecznie zabrudzona olejem z odmy przepustnica.
Problem z autem rozwiązany ostatecznie nie potrafię powiedzieć co było powodem awarii bo wymieniłem 3 rzeczy od razu (cewkę przepustnice rozrząd)
Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem, ale czy gdyby poszła pompa paliwa to czy powyżej 2500 obrotów ciągnąłby tak dobrze? Dodano po 5 A czy może to być np. silnik krokowy odpowiedzialny za spadające obroty a za szarpanie odpowiedzialna zabrudzona przepustnica?
Mam LPG, nie odcinało pompy paliwa, muszę domyć kable aby zobaczyć kolory wygląda na to że nikt tam nigdy nie zaglądał, sprawdzę w najbliższym czasie. A czy regulator ciśnienia ma wpływ na to że wymieniłem fragment przewodu paliwowego w grodzi silnika? Na pierwszym zdjeciu zaznaczony ten w środku jest urwany w to miejsce włożyłem wąż gumowy i wchodzi...
Czy była czyszczona przepustnica przez klienta?
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
punto 1.1 nie zapali strzela w przepustnicę, zapłon -rozrząd jest ok.
Witam,mam pytanie to szanownych... Zdarza mi sie takie coś w moim samochodzie(Fiat Punto I 97'). Mianowicie, sporadycznie jak chce kogoś wyprzedzić co wiąże sie z raptownym wbiciem pedału gazu w podłogę, czasem po zdjęciu nogi z gazu obroty wzrastają do max. po kilku krotnym uderzeniu w pedał gazu obroty spadają i jest ok. Ja podejrzewam, że po prostu...
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
Ja proponowałbym przeczyścić oba czujniki oraz przepustnicę. Może pomoże.
Musisz szukać przepustnicy do 1.2 16v 86km czyli Punto I. Nie wiem jakie jeszcze tam mody są porobione ale jeśli masz już założoną od 1.6 to warto byłoby go zestroić na niej. Jaki sterownik jest w aucie 1.1 sporting? http://allegro.pl/punto-i-ypsilon-1-2-16...
silniczek krokowy jest w komplecie z przepustnicą
Tak wymieniłem potencjometr na korpusie przepustnicy i nie było problemów z obrotami oraz wyczyściłem dokładnie przepustnicę z nagarów.
Nie mam czym tego zrobić. Przepustnica zmienia się płynnie bo sprawdzałem.
Rzeczywiście wyleczyłem się z remontów u mechaników już kiedyś jak jakieś podzespoły samochodowe miałem chore. Wolę podmienić część ze szrotu bo jest wyższa szansa że to zadziała jak trzeba i dużo niższa cena. Na szrocie w okolicy pytałem życzą sobie ok. 300 PLN za silnik 1.1 8V 55KM ale nie wiem jak sprzedającego na szrocie podejść aby mi np. sprawdził...
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego, ale silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza.
To podłącz wakuometr i zobacz czy wskazówka skacze czy stoi. Pozatym sprawdz czy przez przepustnice nie zasysa powietrza.
potrzebne bedzie odczytanie kodow bledow z komputera sterujacego urzadzeeniem wtryskowym poniewaz przyczyn moze byc wiele wtryski , sonda lambda, przepustnica temperatura itd..
Zacial sie silnik krokowy albo przepustnica otwarta na biegu jalowym.
Błędu nie pokaże o ile potencjometr nie dostanie przerwy, ale logując parametr kąt otwarcia przepustnicy i wciskając a następnie zwalniając pedał przyspieszenia, na wykresie powinna być widoczna nieprawidłowość. Warto też obserwować parametr "przepustnica w skrajnej pozycji".
Skoro masz elektronicznie sterowaną przepustnicę, to sprawdź potencjometr przy pedale gazu
potencjometr przepustnicy kosztuje okolo 40 zloty , chyba nie ma sensu latac po szrotach. i jescze wazne zeby linka od gazu nie byla naciagnieta przepustnica musi sie swobodnie zamykac
Witam, z dnia na dzień samochód nie odpala, zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Rozrusznik normalnie kręci, wszystko zdawało by się że jest dobrze a nie odpala. Da się odpalić jedynie z popychu, a jeśli już to wystarczy tylko lekko popchać i od razu łapie i pali. Czy to może być wina przepustnicy? Bo pompa chyba chodzi po przekreceniu zapłonu...
Przepustnice wyczyść, sprawdź sonde i czujnik temperatury.
Opisz dokładnie jak była sprawdzana kompresja... Dodano po 2 Sprawdził ktoś pompę - ciśnienie na listwie i czujnik podciśnienia? Przepustnica w jakim stanie?
miałem podobny problem, była luźna masa na przepustnicy
Witam wszystkich Mam dość prozaiczne pytanie. Samochód to fiat punto II 2001. Została wymieniona przepustnica. KTS-em wyzerowałem wartości adaptacyjne. Miga kotrolka check. Moje pytanie jak przeprowadzić poprawną adaptacje bo kontrolka miga i nie chce zgasnąć. Brak błędów w systemie. Pozdrawiam
Panowie a może potencjometr przepustnicy???
Podejrzewam zacinanie się silnika krokowego przepustnicy.
Prawdopodobnie silniczek krokowy regulujący wolne obroty z tym ze w tym modelu nie wystepuje jako częsc zamienna jest razem z całą przepustnicą , spróbuj umyc przepustnice moze cos pomoze , a jeszcze inna możliwosc to ze zasysa lewe powietrze gdzies za przepustnicą.
witam prawdopodobnie masz uszkodzoną przepustnice powietrza do diagnozy nalezy podłączyć komputer
Dodatkowe powietrze dostające się nieszczelnościami np uszczelek przepustnicy? Jeśli była podmieniana przepustnica, wtrysk to mogą być uszczelki. Jest jeszcze możliwość zamiany dwóch przewodów podciśnieniowych przy przepustnicy a mianowicie cienkiego z odmy i tzw evap-u- taki wchodzący z plastikowej niebieskiej rurki. Jedno wejście jest kryzowane drugie...
A sprawdzałeś czy wogóle sterownik steruje krokowcem? Podmiana na inny krokowy i przedzwonienie instalacji z ECU do krokowca. Ewentualnie jeszcze zabrudzenie lub uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy.
Dla wszystkich zainteresowanych. Nie mam problemów neurologicznych ani paranoi na punkcie auta. Problem istniał i była to przepustnica, ściśle mówiąc ten elektroniczny element który odbiera sygnał z pedała. Po wymianie przepustnicy nie ma problemu. Pozdrawiam wszystkich.
Tam jest uszczelka , rozkręć to i jak nie masz uszczelki zapasowej zastosuj silikon wysokotemperaturowy (czerwony). Może tam zasysać powietrze a że to pod przepustnicą to możesz mieć przyczynę takich obrotów.
A jak zaczął mi wszystko wyliczać to remont by mnie wyniósł ze 2 tys. złotych Jeśli remont zwykłego punto kosztuje 1zł to w hgt kosztuje 3zł. Wszystko jest większe doroższe i grubsze. Np. przepustnica zintegowana z przepływką, wielkie sprzęgło zresztą wadliwe, zawiasy drzwi, rozrząd.
odkręć sterownik silnika od przepustnicy, odsuń od silnika , i daj znać jak zapala. Nie wiem czy to dobry pomysł bo z tego co pamiętam to centralka łapie masę poprzez przepustnicę (do przepustnicy jest dokręcony kabel masowy).
Sprawdz potencjometr przepustnicy często lubi płatać figle , wtedy są problemy z obrotami silnika jak również z jego płynna pracą. A przy okazji zobacz całą przepustnicę w jakim jest stanie ( zabrudzenia , zużycie )
A co może być innego ????????
Mam problem który powstał wczoraj auto odpaliłem przejechałem 1km zaczęło szarpać i gasnąć jak zgasło nie chciało odpalić trzymając pedał gazu w podłodze obroty falują od 1tys do 2tys i gaśnie. Cewki kable świece były niedawno wymieniane i czyszczony krokowy i cala przepustnica. Na LPG troszkę lepiej ale nie tak jak powinno być. Fiat punto 1,1 97r z...
Podłącz autko pod komputer,sprawdź błędy i zrób ponowną adaptację przepustnicy.Mi przy Fiacie grande punto pomogło.
bogdan gruchala-a co to jest Elektroniczny regulator otwarcia przepustnicy w punto I? Bo zapewniam cię że czegoś takiego tam nie ma. Przepustnica jest otwierana najzupełniej w świecie pedałem gazu sprzęgniętym z nim linką,lub cięgnem Bowdena,jak chcą inni.
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
No właśnie dwa dni chodzi dobrze a a następne dwa nie chodzi. Ja bym sprawdził ten katalizator. Stuknij pięścią w kata i opukaj tłumiki. Jeśli będziesz słyszał w środku jak by się kamyki turlały ro znaczy ze sie katalizator rozsypał. W innym przypadku to będzie czujnik podciśnienia. Jeśli zostawisz jakikolwiek przewód otwarty który jest podłączony pod...
Witam, mam problem z zakupionym Fiatem Punto 1.4benzyna+gaz. 2010r. Auto 270 tys. przebiegu, dwa lata temu kapitalny remont silnika. Problem polega na niskich obrotach około 700 trzęsie silnikiem, nie wykazuje błędów w jeździe ma moc. Sprawdzona szczelność, ciśnienia, świece, przepustnica. W aucie zaślepiona odma. Film z pracą silnika (czarna pokrywa...
Witam Panie kolego wymiana kabli i cewek nie pomgła nadal ta sama przypadłość więc co bierzemy się za sonde pytanie moje na full gazie przepustnica nie otwiera sie cała tylko tak do połowy czy to może być coś z tym ?
Witam wszystkich. Mam problem z fiatem punto 1.2 z gazem.Na zimnym silniku pali na dotyk jak się zagrzeje .trzeba długo kręcić.Im bardziej ciepły silnik tym gorzej pali.Wymienione zostały:czujnik temperatury, przepustnica, cewki, świece, przewody wysokiego napięcia, sterownik (komputer).Jeśli znacie jakieś inne przyczyny to napiszcie z góry dziękuję.
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
W Puncie mk.1 nie ma żadnego zaworka, płyn idzie przez nagrzewnicę cały czas, nie ważne czy ogrzewanie jest włączone czy nie i czy termostat jest otwarty czy nie. Masz w tym aucie wskaźnik temperatury? Co pokazuje? Zaworki do odpowietrzania są 2 - jeden na chłodnicy po lewej stronie, a 2gi na wężach zasilających nagrzewnicę (między silnikiem, a grodzią),...
Witam serdecznie. Objawy jakie mnie nurtują od jakiegoś czasu to brak przyśpieszenia i mocy. Mam świadomość, że to tylko 65KM ale w astrze f 1.4 60KM w zupełności mi wystarczy. Grande na moje oko ma o połowę mniej. Ze świateł żeby ruszyć bez tzw. kangura muszę wkręcić motor na 2,5-3 tyś. O zerwaniu przyczepności nawet nie mam mowy. Przyśpiesza jak pociąg....
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Wykresu sygnału potencjometru nie mam ale wartośc wzrasta liniowo podczas dodawania gazu i nie gubi wartości. Nie jestem znawcą fiata, ale we wszystkich dotychczasowych modelach fiata w których czyściłem przepustnice to adaptacji nie trzeba było robić.
witam mam taki malutki problem z moim fiaciorem. moze wiecie co to mzoe byc za usterka. wiec tak usterka odnosi sie do przepustnicy najprawdopodobniej, gdy samochod ma niskie obroty ponizej 2 tysiecy i nagłe gwałtowne dodanie gazu powoduje iz samochod zaczyna "przerywac" tak jak by mu benzyna niedochodziła tak jak trzeba jak by sie przepustnica nieodpowiednio...
Witam wszystkich posiadam Punto 2 1,2 mam taki problem po zmianie biegów nie schodzi od razu z obrotów tylko zastaje na chwilkę była wymieniona przepustnica na nową i nadal jest tak samo co to może być może tak ma być w tym modelu proszę o rade
moze ci autko połykac gdzies jakies lewe powietrze sprawdz potencjometr przepustnicy i skład mieszanki
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
MAP ci leży,definitywnie. Ma się mieścić w zakresie 260-góra 300 mm słupa rtęci ( na wolnych) Na zgaszonym masz miec barometryczne,a więc około 760 mmHg,ale zależy czy mieszkasz w Zakopanem,czy na mierzei wiślanej :) Sterownik zwiąkszył dawkę (ms) bo myśli że jedziesz pod górę (niskie obroty) z częściowo naciśnięta przepustnicą ( małe podciśnienie)...
Kolego musisz sprawdzić czy jest podawane paliwo i czy jest iskra. Aby sprawdzić czy jest podawane paliwo ,wystarczy sciągnąć z obudowy-korpusu przepustnicy filtr powietrza i podczas krecenia rozrusznikiem zobaczyć czy jest rozpylane paliwo przez wtryskiwacz ,znajdujący się w wewnątrz korpusu a umiejscowiony nad przepustnicą. Pozdrawiam Twoje Punto...
Po zapaleniu i przejechaniu około 1 km silnik gaśnie. Praktycznie za każdym razem, gdy silnik jest zimny to występuje. Najczęściej trudno go wtedy ponownie odpalić ale gdy odczeka się 30min-1 godziny zapala bez problemu. Przy rozgrzanym silniku już to nie występuje. Była wymieniana przepustnica, jak mi poradzili w serwisie Fiata, ale nic to nie dało....
Regulator ciśnienia paliwa - gdzie on jest zlokalizowany? Według tego zdjęcia i opisu w moim fiacie (punto 1 55KM 1.1 8V wersja SX) on nie występuje w okolicach przepustnicy. Mam wersje 55 nie 75KM. (at)enhanced: jakie śrubki odkręciłeś aby dostać się do tej membrany? http://obrazki.elektroda.pl/2059559500_1... Te bezpieczniki wyżej...
sprobyj odlaczyc akumulator na jakies 30 min co spowoduje zrestartownie ustawien wolnych obrotow wymyj przepustnice i silniczek krokowy benzynowy najlepiej wszysko razem powinno pomoc sprawdz tez filtr powietrza ostatecznie regulacja gazu
przepustnice mam 3 (2x 60 i 1 75) wszystkie ok, wtrysk został zmieniony bo było przypuszczenie że leje ale po zmianie nic lepiej nic gorzej.
Mam pyatnie....o montaz stożka w Fiacie Punto II 1,2 8v 60 KM MPI..?? Prosze o rade jaki sposób montażu wybrać ..... czy stozek montowany tak jak w kitach K&N 57i w przypadku tego auta jest on montowany bezpośrednio na przepustnice bez żadnych power rur..... czy lepiej pokombinować z rurą i kolankami i zrobić coś......
Zajmij się MAP-sensorem. Dodatkowo sprawdź jak widzi przepustnicę. Te sensory made by Marelli sa bardzo awaryjne. 'Podchodzi z byle fiata punto,cinquecento. Jeżeli masz mozliwośc odczytu parametrów,to o ile pamiętam jako podciśnienie powinno być wskazanie (na wolnych) około 260mm/Hg,jak silnik stoi,lub po gwłtownym dodaniu gazu około 740-760 mm/Hg
Witam, Fiat Grande Punto(199) 1.4 8V 57kw 2006r. W momencie zapalenia "check" auto w ogóle nie przyspiesza brak reakcji na pedał gazu. Na kompie P0101 - przepływomierz powietrza... którego w ogóle nie ma w aucie :) Podmieniona przepustnica oraz MAP, na wstępnych oględzinach jeden człowiek od sterowników powiedział że uwalony procesor i że jest klejony...
no właśnie się go nie da tak zrestartować bo jest podtrzymanie na 30 lub 90seknd z pamięci chwilowej zapisuje do stałej przynajmniej tak wyczytałem EDIT dodam że kontrolka zaświeca się bez odpalenia samochodu Wtryski gasną i zaświeca się ponownie bez odpalania samochodu jeszcze jedno a termistor który jest nad przepustnicą może być za to odpowiedzialny...
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Skoro czyściłeś przepustnicę to musiałęś wszystko od niej odlączyć .Posprawdzaj wszystkie przewody czy są podłączone W szczególności do czujnika podciśnienia gdzie dochodzi taki wężyk z powietrzem Jeszcze jedno odłącz akumulator i zostaw go tak na godzinkę .Potem podłącz i spróbuj zapalić.
Lambda regulacyjna jest zawsze przed katalizatorem, w oryginale była zaraz na początku wydechu. Punto 75 miało kolektor w układzie 4-2-1. Podciśnienia masz prawidłowo popodłączane? Pod przepustnicą są wyjścia na 3 wężyki podciśnieniowe - MAP, regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i do serwa hamulców (grubszy od 2 pozostałych).
W obudowie filtru powietrza jeśli dziura to nie ma wpływu na podwyższone obroty jałowe wskutek lewego powietrza. Musi być nieszczelność pod przepustnicą - pod osią przepustnicy. Gdy jest ponad przepustnicą to ma mały wpływ na takie zachowanie.To zaklejone to może jakiś by-pass na wypadek wystrzałów gazu?Posprawdzaj wszelkie wężyki podciśnieniowe czy...
Mam Fiat Grande Punto 1,4 8v i z boku przepustnicy jest plastykowa osłona w której znajduje się potęcjometr położenia przepustnicy a równolegle do przepustnicy w tej samej obudowie umieszczony jest silnik, który przez układ zębatych przekładni napędza przepustnicą. Po rozebraniu bocznej obudowy plastykowej nie widać żadnych zabrudzeń. Na forum pisało...
Witam ludzi dobrej woli, mam problem z punto 1.2 8v, otóż Podczas jazdy zgasł. Okazało się, że nie ma iskry, cewki nie dostawały zasilania, przekaźnik pompy paliwa wariował, świeciła się kontrolka code, oprócz tego chyba z 10 błędów po podłączeniu do komp. W mojej opinii to nie moduł popsuty (uszkodzony tranzystor-bocznik) ale brak masy-wówczas wszystko...
W tym układzie zapłonowym kategorycznie nie należy zdejmować "fajek" ze świec na pracującym silniku, grozi to przebiciem cewki, a nawet uszkodzeniem sterownika silnika. pod maską przy gaźniku W tym aucie nie ma gaźnika. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym miejscem gdzie "ręcznie regulujesz obroty"... ale jeśli coś Ci tam "bryzga" to zgaduję, że...
Czy udało się rozwiązać problem Punto ? ( co bylo przyczyną ?) dzieki i pozdr Dariusz Witam, Panowie mam problem z autem jak w temacie, objaw taki że na wolnych obrotach auto nie równo pracuje jakby na 3 - 3,5 gara, tak samo na PB i LPG, oraz czasami na zimnym silniku przy dojeżdżaniu do światłe gaśnie (nie zawsze i nie ma reguły). W aucie sprawdziłem...
Przedewszystkim SPRAWDŻ CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA(DLA KOMPUTERA) czy nie zawyża ci temperatury,jeśli okaże się ok zdemątuj i dokładnie umyj przepustnicę a o ile i to nie pomoże postaraj się wyjeżdzić maksymalnie paliwo(uwaga na pompę paliwa)i zatankuj świeżego paliwa no i problem z głowy
masz do wymiany potencjometr przepustnicy. ciesz sie ze nie zrobilo ci sie to rok temu, poniewaz rok temu byla wymieniana cala przepustnica. a teraz fiat to rozdetalowal. musisz udac sie do serwisu i powiedziec co sie dzieje a oni juz wiedza co z tym zrobic. pozdrawiam Dodano po 2 sorry nie doczytalem. przypadlosc ktora opisalem wystepuje w punto II-...
Czujniki są dwa - interesuje Cię ten dwu-stykowy (niebieski) umiejscowiony po lewej stronie (stronie kierowcy) w okolicy termostatu. Czy po zdemontowaniu plastikowej obudowy filtra powietrza na korpusie przepustnicy widać ślady oleju? Jak wygląda kanał przepustnicy po jej otwarciu?
W seicento sterownik silnika czy to 4AF czy 59F jest w tym samym miejscu. Punto mają na silniku (przepustnicy)
Zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest sprawny? Układ na pewno się zapowietrza (słychać bulgotanie w nagrzewnicy)? Przedmuch do układu chłodzenia sprawdza się specjalnym odczynnikiem dodawanym do płynu chłodzącego. Ktoś próbował porządnie ten układ odpowietrzyć (przy LPG na samych odpowietrznikach może nie dać rady, trzeba odpowietrzać na wężach...
na przepustnicy pod filtrem powietrza, tak trzeba wyzerować
Witam. Posiadam seicento które sam samodzielnie zeswapowałem na silnik 1.2 16v z punto 1. Baza to Seicento 1.1 MPI. Mam problem z odpalaniem. Nie ważne czy na zimnym czy na ciepłym. Czasem pali od strzała, ale zdarzają się i takie sytuacje, że musi pokręcić ok 5/6 sekund. Kręci normalnie, potem coraz szybciej aż w końcu łapie. Jak wcisnę w tym momencie...
Jesli chodzi o jednopunkt to siedzi przy wtryskiwaczu. Do wtryskiwacza ktory jest zawieszony nad przepustnica dochodzi tylko wiazka z dwoma kabelkami, ktore chyba steruja wtryskiem, wiec co, ten regulator jest poprostu mechaniczny?? A to znaczy ze z tego wtrysku sie go jakos wyjmuje/odkreca, bo ja tam nic specyficznego nie widzialem :( Dzieki za info
Witam. Mam problem z fiatem Punto 2 silnik 1.2 z 2001r. Auto po kolizji. Wymieniony rozrząd. Objaw jest taki odpala i gaśnie. Sprawdzałem iskra jest, paliwo dochodzi do listwy wtryskiwaczy czyli pompa paliwa OK, natomiast kiedy wyjme wtryskiwacze z kolektora ssącego poda 2-3 razy mgiełkę i zanika. Dodam iż na krótko tz, lejąc jakiś spraj na przepustnice...
Witam, Mam Punto HGT 1.8 benzyna, auto od jakiegoś czasu gaśnie gdy hamuję na światłach a nie kiedy przy włączonym silniku na postoju. Muszę dodać że pali bez problemów, nie ma utraty mocy ani falowania obrotów. Wymieniane były: czujnik położenia wału, silniczek krokowy, świece, sonda lambda, przepustnica - była czyszczona. W serwisie na kompie nie...
Czy lekkie dodanie gazu (podkreślam lekkie - nie pompowanie gazem, tylko 10-15% stałego uchylenia przepustnicy) podczas próby rozruchu cokolwiek zmienia?
alternator sprawdzilem nie ma pekniec, zdjalem pasek i pokrecilem chodzi luxno, masa tez jest dowiedzielem sie ze moze to byc wina przepustnicy, co o tym myslicie?
Ratunku. Jeżeli masz wstawiony register to szykuj kasę na katalizator. Silniczek musi być. Generalnie dostaje on przetworzony sygnał z sondy oraz z tps (przepustnica) i na tej podstawie ukł całkujący dobiera skład mieszanki , ale nie optymalny , tylko taki, żeby nie był za ubogi. Reasumując, zaocznie (bo nie widziałem na oczy) stawiam na snodę i zanik...
diego10 czy jak auto gaśnie w czasie jazdy to czy wskazówka obrotomierza też spada do 0? Jeśli tak to masz do wymiany czujnik położenia wału. relaj przydałby się odczyt błędów z komputera bo bez tego będzie ciężko. Przyczyn może być kilka: map sensor, potencjometr przepustnicy, cewki, kable zapłonowe.
Siema panowie. Posiadam Fiata Grande Punto jak w temacie, które mnie szkoli od tygodnia. Samochód ma bardzo duży problem z odpaleniem, jeśli odpali od razu gaśnie podobne to wygląda jak przy problemie z immobilizerem lecz ikona kluczyka na desce się nie pali. Komputer nie ma żadnych błędów. Samochód po odpięciu kostki z przepustnicy odpala bardzo ładnie....
Mam nadzieję, ze mój post pomoże następnym. Miałem identyczny problem w Grande Punto 1,4 8V, falujące obroty, zapalająca się kontrolka silnika błąd P0101 i wtedy brak reakcji pedału gazu. Podmieniłem z innego auta przepustnice, oba czujniki ciśnienia i oczywiście bez zmian. Okazało się że w problem jest w sterowniku. Sterowniki od 1,6 i 1,4 lubią się...
przepustnica punto uszczelka przepustnica punto grande punto przepustnica
naprawić wzmacniacz kraków gniazdka angielskie windows schowek
philips senseo aleksander zawada
Wartość kondensatora SMD oznaczonego ".1" Programowanie smart ring NFC do otwierania bramy