Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Dzień dobry Wszystkim. Niedawno nabyłem Fiata SC ze swapniętym silnikiem z Punto I jw. i mam pytanie dotyczące silnika. W silniku jest założona - podobno - przepustnica z silnika 1.6 i dlatego też w motorze brak jest tzw. "dołu". Komp nie był strojony pod tę przepustnicę, więc chciałbym na razie założyć oryginalną przepustnicę. Przeglądałem znany portal...
Witam,mam pytanie to szanownych... Zdarza mi sie takie coś w moim samochodzie(Fiat Punto I 97'). Mianowicie, sporadycznie jak chce kogoś wyprzedzić co wiąże sie z raptownym wbiciem pedału gazu w podłogę, czasem po zdjęciu nogi z gazu obroty wzrastają do max. po kilku krotnym uderzeniu w pedał gazu obroty spadają i jest ok. Ja podejrzewam, że po prostu...
Przepustnica została podmieniona na nową i dalej to samo. Dodano po 3 Czy jeśli wypnę przepustnicę a będzie uszkodzona cewka i świece to samochód odpali ?
Witam forumowiczów od jakieś czasu posiadam grande punto 2008r 1.4 8v 77km lpg. Mam z nim dziwny problem mianowicie gdy jest silnik zimny..np czy po 2-3h czy po 24h postoju silnik zawsze odpala za 1 razem zaraz jak wrócę że sklepu odpalę kilka prób odpalenia bez problemu... Problem jest taki gdy silnik trochę ostygnie dajmy na to 15-30minut po przyjezdzie...
Pytałem skąd wiesz że to wina krokowca? Gaz pewnie na" śrubkę" i mieszalnik w filtrze jak to jednopunkt. Przepustnica pewnie rozregulowana łącznie z TPS a wszystko ustawione pod gaz. Skąd ja to znam.
Przepustnica nie była czyszczona, po zdjęciu puszki od filtra nie wyglądała na bardzo brudną. Czyściłem tylko silniczek krokowy. Skoro podpowiadasz, że winna może być brudna przepustnica jutro ją rozbiorę i wyczyszczę.
Czy była czyszczona przepustnica przez klienta?
Już w pierwszym poście napisałem że listwa pochodzi z bravy ale no ok. Już piszę Silnik Punto 1 Sporting 1.2 16v 86km. Przepustnica Stilo 1.6 16v. Komp Punto 1 Sporting. Wtryski Punto 1 Sporting. Listwa wtryskowa Brava 80km. Wiązka silnika Seicento 1.1 SPI spięta z kabinową MPI. Pompa paliwa oryginał seicento 1.1 MPI (bez powrotu).
Silnik mam od bravy a kolektor ssący mam od Punto i przepustnica jest na linkę i nie wiem czy ja podłącze komputer od Punto do instalacji co idzie do auta bo napewno bym musiał kupić instalacje silnika od Punto bo komputer od Punto ma jedną długa wtyczkę a przy 1.1 mam dwie i nie wiem co teraz zrobić
Nie mam czym tego zrobić. Przepustnica zmienia się płynnie bo sprawdzałem.
bogdan gruchala-a co to jest Elektroniczny regulator otwarcia przepustnicy w punto I? Bo zapewniam cię że czegoś takiego tam nie ma. Przepustnica jest otwierana najzupełniej w świecie pedałem gazu sprzęgniętym z nim linką,lub cięgnem Bowdena,jak chcą inni.
Witam wielkie dzięki za odpowiedzi byłem u innego mechanika podłączył komputer przejechał sie i kontrolka Żółta zgasł ale nadal przydusza i czasami wiesza się przepustnica
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Dlaczego nie będziesz... w wersji 75KM tej klapy nie było, może ktoś przełożył kolektor? W ePer nie ma kolektora bez przepustnicy w wersji 90KM, w żadnym roczniku. Nie było go tylko w wersji 75KM w Grande Punto. W Punto Evo była przepustnica zarówno w wersji 90KM FASE4 jak i 75/95KM FASE5, z tym ze tam była sterowana elektrycznie, nie podciśnieniowo....
A jak zaczął mi wszystko wyliczać to remont by mnie wyniósł ze 2 tys. złotych Jeśli remont zwykłego punto kosztuje 1zł to w hgt kosztuje 3zł. Wszystko jest większe doroższe i grubsze. Np. przepustnica zintegowana z przepływką, wielkie sprzęgło zresztą wadliwe, zawiasy drzwi, rozrząd.
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
potencjometr przepustnicy kosztuje okolo 40 zloty , chyba nie ma sensu latac po szrotach. i jescze wazne zeby linka od gazu nie byla naciagnieta przepustnica musi sie swobodnie zamykac
Witam Panie kolego wymiana kabli i cewek nie pomgła nadal ta sama przypadłość więc co bierzemy się za sonde pytanie moje na full gazie przepustnica nie otwiera sie cała tylko tak do połowy czy to może być coś z tym ?
To samo co w ŁOPLU MPI GM , sprawdzony potencjometr przepustnicy ?
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego, ale silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza.
Nieszczelności brak wymienione zostały uszczelniacze kolektor sprawdzony.Mam pytanie czy przepustnica powinna mieć odczyt pozycji z dwóch czujników tak jak pedał gazu,oraz co oznacza w fes pozycja "przepustnica tryb awaryjny-aktywny".
Witam, Fiat Grande Punto(199) 1.4 8V 57kw 2006r. W momencie zapalenia "check" auto w ogóle nie przyspiesza brak reakcji na pedał gazu. Na kompie P0101 - przepływomierz powietrza... którego w ogóle nie ma w aucie :) Podmieniona przepustnica oraz MAP, na wstępnych oględzinach jeden człowiek od sterowników powiedział że uwalony procesor i że jest klejony...
Rozchodzi się o to, czy przepustnica otwiera się do końca. Należy się czymś podłączyć, co pokaże taki parametr ze sterownika silnika, a mile widziane będzie sprawdzenie jeszcze paru innych.
Zacial sie silnik krokowy albo przepustnica otwarta na biegu jalowym.
Regulator ciśnienia paliwa - gdzie on jest zlokalizowany? Według tego zdjęcia i opisu w moim fiacie (punto 1 55KM 1.1 8V wersja SX) on nie występuje w okolicach przepustnicy. Mam wersje 55 nie 75KM. (at)enhanced: jakie śrubki odkręciłeś aby dostać się do tej membrany? http://obrazki.elektroda.pl/2059559500_1... Te bezpieczniki wyżej...
Witam. Szukałem informacji na temat mojego problemu ale nie znalazłem niczego co opisywałoby mój przypadek więc postanowiłem założyć nowy temat. Otóż, posiadam Fiata Punto II 1.2 8v 2000r. B+LPG z falującymi obrotami. Kiedy odpalam jak jest zimny, odpali na 2-3 sekundy i gaśnie bez względu na to czy to lpg czy benzyna. Trzeba tą czynność powtórzyć parę...
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
potrzebne bedzie odczytanie kodow bledow z komputera sterujacego urzadzeeniem wtryskowym poniewaz przyczyn moze byc wiele wtryski , sonda lambda, przepustnica temperatura itd..
Witam posiadam Punto 2 1,2 8V 2001r. mam taki problem zaczeła mi sie wieszać przepustnica po spuszczeniu gazu zostaje na obrotach mam pytanie czy jest na to jakiś sposób czy można ja wymyć w jakimś roztworze (benzyną) bardzo proszę o jakieś rady
Wg mnie za duży kąt otwarcia przepustnicy.To silnik i sterownik podobnie jak w seicento a tam na jałowym biegu jest kąt około 10 stopni.Chyba że przepustnica jest odrobinę uchylona (i tak zapewne jest) Jakie ciśnienie pokazuje MAP przed odpaleniem silnika? Powinno być atmosferyczne około 1000 hPa. Takie wskazywał?
Jestem drugim właścicielem. Po kupnie zauważyłem to, ale liczyłem się z regulacją zaworów. Jeśli to wydech to na pewno nie jest to nic z kolektorem gdyż tam tego nie słychać. Najgorzej sprawdzić to samemu gdyż przepustnica nie jest sterowana linką ale już krokowcem który jest sterowany poprzez potencjometr poruszany pedałem gazu i ciężko poruszyć przepustnicą...
Walcze juz dosc dlugo z problemem gasniecia mojego samochodu. Mysle, ze problem jest zwiazany z elektronika lub elektryka (cewki). Opisze tu wszystko co udalo mi sie ustalic w tym temacie. Najpierw jesli chodzi o samo gasniecie: - dzieje sie to tylko i wylacznie na nie w pelni rozgrzanym silniku - dzieje sie to czasami, trudno okreslic od czego zalezy...
Opisz dokładnie jak była sprawdzana kompresja... Dodano po 2 Sprawdził ktoś pompę - ciśnienie na listwie i czujnik podciśnienia? Przepustnica w jakim stanie?
Dzień dobry Posiadam FIata GP 1.4 16V Starjet 95KM (6 biegów) samo PB. Auto ma 175 000 km. Problem jest taki, że podczas zmiany biegu z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4 trzeba pod koniec bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło ponieważ w innym razie jest pojedyncze szarpnięcie. Tak samo dzieje się też jak wbity jest bieg w momencie dodania gazu. Nie jest...
witam mam taki malutki problem z moim fiaciorem. moze wiecie co to mzoe byc za usterka. wiec tak usterka odnosi sie do przepustnicy najprawdopodobniej, gdy samochod ma niskie obroty ponizej 2 tysiecy i nagłe gwałtowne dodanie gazu powoduje iz samochod zaczyna "przerywac" tak jak by mu benzyna niedochodziła tak jak trzeba jak by sie przepustnica nieodpowiednio...
Niebieski dym jednoznacznie wskazuje na olej... może z temperaturą to po prostu zbieg okoliczności. Pewnie puszczają uszczelniacza zaworowe i na postoju zbiera się na tłokach olej. Zobacz też jak wygląda obudowa przepustnicy i sama przepustnica - czy nie ma tam oleju z odmy.
sprawdz czy przepustnica nie jest zabrudzona , sprawdz czy przewody od czujnika MAP nie sa uszkodzone/ zalane wodą , wymontuj czujnik Map i sprawdz czu nie jest zaklejony osadami, rownie dobrze moze wyzucac ten blad dlatego ze silnik pracuje nierowno i sa skoki cisnienia
To się nie słucha tylko mierzy i to co max. 60 tys. km. Przepustnica jest czysta, wtryskiwacz nie leje? teraz w planach miałem kolektor 4-2-1 Jak już zmieniać kolektor to całość - wałek 866, kolektor dolotowy z wtryskami z "75", komputer IAW 8F.5T, pompa paliwa z "75".
Robiłem, kombinowałem ze śrubą i nic... Na śrubie jeszcze gorzej bo miał uśrednione wartości i nie ma CUT off. . Ja jestem takim purystą, że lubię jak mi na obu paliwach jeździ jak fabryka. Możliwe, że ta instalacja czyli Landirenzo LC01 to shit. Punto z BRC o niebo lepiej i równiutko chodziło ale nie mam siana na kolejną... Bardziej się skłaniam do...
przepustnica wyczyszczona zarówno poprzez wyjecie i czyszczenie pedzelniek z benzyną jak i na aucie przy pomocy gotowego srodka do przepustnic Liqui Molly. Co do cisnienia to jak to zdiagnozowac "domowymi" sposobami?
Wymontować i _porządnie_ wyczyścić z obu stron... jaki ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy?
Witam wszystkich posiadam Punto 2 1,2 mam taki problem po zmianie biegów nie schodzi od razu z obrotów tylko zastaje na chwilkę była wymieniona przepustnica na nową i nadal jest tak samo co to może być może tak ma być w tym modelu proszę o rade
Kiedy ostatnio wymieniałeś przewody zapłonowe i świece? Jak już wymieniałeś ten nieszczęsny silniczek krokowy (po co - przecież działał) to wyczyściłeś chociaż jego gniazdo w korpusie przepustnicy? Jak wygląda sama przepustnica - myłeś ją (jej demontaż jest niezbyt wygodny bo idzie przez nią płyn chłodzący)?
Tam nie ma klap, jest tylko przepustnica gasząca, która od dłuższego czasu nie działała, ostatnio ją naprawiłem. Zasadniczy temat jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Najlepiej chyba podpiąć pod komputer i odczytać parametry czujników na żywo kiedy silniczek krokowy się otwiera. Może być np uszkodzony potencjometr przepustnicy i wprowadza fałszywy sygnał że przepustnica się uchyla , czujnik MAP podaje zły sygnał o obciążeniu silnika itp . Tak to możemy jedynie gdybać jeśli kwestię lewego powietrza wykluczono
nie jestem mechanikiem. to nie moja działka. wiem tylko że porusza faktycznie jakąś przepustnica czy jak nazwałeś kanałem. myślałem że to forum elektroniczne. moze zamieścisz jeszcze przekrój gaźnika???
A kiedy zaczęło falować ? Może po umyciu przepustnicy ? Podejrzyj otwarcie krokowego, może się nie rusza wraz z falowaniem. TPS, czy wskazuje stałą wartość, nie przerywa jak się nim rusza ? KWZ na jałowych zgodny z wymaganym ? Coś jak tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... 0% TPS,...
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
Fiat Punto 1, silnik 1.1 55KM 8v, 1996r, wersja SX, PB + LPG. Ostatnio czyściłem i rozkręcałem przepustnicę na kawałki teraz słyszę ostre syczenie i cmokanie spod przepustnicy. O co chodzi? Co tu syczy? Silnik pracuje normalnie, obroty nie faulują podczas jazdy i dojeżdżania do skrzyżowania, na biegu jałowym jest 850 obr/min na ciepłym silniku. Spsikałem...
Witam ludzi dobrej woli, mam problem z punto 1.2 8v, otóż Podczas jazdy zgasł. Okazało się, że nie ma iskry, cewki nie dostawały zasilania, przekaźnik pompy paliwa wariował, świeciła się kontrolka code, oprócz tego chyba z 10 błędów po podłączeniu do komp. W mojej opinii to nie moduł popsuty (uszkodzony tranzystor-bocznik) ale brak masy-wówczas wszystko...
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
Nikt widzę nie odpowiedział, a może napiszę, co sprawdziłem i zrobiłem. - wyczyszczony krokowiec - przepustnica czysta - przewody WN ok ( w ciemności żadnego iskrzenia nie widać - sonda jak wyżej - wymieniony filtr paliwa Dalej się powtarza :/ Czy można jakoś odczytać kody błędów bez examinera albo euroscana ?
panowie mam taki problem ze gdy jest auto na LPG Punto II to jak przygazuje to on nie schodzi z wysokich obrotów tylko wisi na wysokich!! na benzynie jest OK był czyszczony krokowiec i przepustnica , byłem u gazownika i powiedział mi ze to cos od krokowca ale mi sie wydaje ze nie bo na benzynie jest ok schodzi ładnie z obrotów wysokich , a i dodam ze...
W 1,2. często zabrudza się przepustnica i silnik regulacji wolnych obrotów, które często przemywam, ściągam klemę na 20 minut i autko znowu przeleci 30 tys km, po czym problemy wracają( silnik gaśnie, nie mam mocy, przerywa).
Witam, Mam Punto HGT 1.8 benzyna, auto od jakiegoś czasu gaśnie gdy hamuję na światłach a nie kiedy przy włączonym silniku na postoju. Muszę dodać że pali bez problemów, nie ma utraty mocy ani falowania obrotów. Wymieniane były: czujnik położenia wału, silniczek krokowy, świece, sonda lambda, przepustnica - była czyszczona. W serwisie na kompie nie...
Dla mnie to jakoś strasznie zagmatwane... skoro jest iskra, powietrze, paliwo i sprężanie dlaczego miałby nie zapalać i jaka niby jest koniunkcja z zapłonem a wciśniętym pedałem gazu... jeśli wszystko jest oki? Nic nie wspominałeś o pompce paliwa więc zakładam że i ona jest super. ECU pracuje w trybie awaryjnym, ale Twoim zdaniem to nie wpływa na prace...
Witam, mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać. Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy,...
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
Jesli chodzi o jednopunkt to siedzi przy wtryskiwaczu. Do wtryskiwacza ktory jest zawieszony nad przepustnica dochodzi tylko wiazka z dwoma kabelkami, ktore chyba steruja wtryskiem, wiec co, ten regulator jest poprostu mechaniczny?? A to znaczy ze z tego wtrysku sie go jakos wyjmuje/odkreca, bo ja tam nic specyficznego nie widzialem :( Dzieki za info
Na skanach z badania interfejsem kąt uchylenia przepustnicy jest ok . W jednym jest w skrajnej pozycji i to sterownik odczytuje w pozostałych dwóch pomiarach przepustnica była lekko uchylana.Więc jest ok.Ale ten czujnik temperatury zasysanego powietrza powinien dobrze wskazywać . W końcu po coś on jest.Ponadto mam fabryczną instrukcję obsługi do silnika...
Witam. Posiadam Fiata Punto II 1.2 8V B+LPG Autem jeździłem przez dłuższy czas lecz od 4 dni dzieje się z nim coś dziwnego. Kiedy pojechałem do pracy, było wszystko ok, ale kiedy wracałem, zauważyłem, że nie mogę silnika przekręcić powyżej 2-2,5 tyś obrotów. Kiedy samochód stoi i gwałtownie wcisnę gaz, obroty rosną do 2 tyś obrotów i wtedy zaczyna silnik...
Witam Mam problem z moim Punto samochód nie opala . Czyli kręcę kluczykiem i nic wszystko chodzi tak jak powinno, rozrusznik się kręci alternator na pewno sprawny. komputer IAW 8F5T Sprawdzałem na programie IAW-Scan2 wykrył tylko błąd napięcie akumulatora. Testy przechodzi wszystkie jakie oferuje IAW-scan2 i nie wykrył problemu. Powiem co sprawdziłem...
Witam Mam taki sam silnik w moim kropku. Ostatnie spalanie na 41,3 litra paliwa ok 500 km co daje ok 8,3l/100km cały czas w mieście. Może to nie tak dużo ale jak na te silnik to zadużo przy spokojnej jeździe poniżej 3000 obrotów. Zrobiłem testy ECU sacnem 1 i 2 mam taki log proszę o info który parametr jest błedny ewentualnie co powinienem sprawdzić...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Witam Otóż samochod odpala i na zimnym pracuje idealnie. Wkreca sie na obroty wszystko ok, na wolnych obr. super. Zagrzeje sie i włączają sie wentylatory, i nadal bedzie pieknie pracowal na ciepłym na wolnych obrotach, ale w momencie kiedy tylko lekko dodam gazu i puszcze obroty szaleja. Same skacza z 1000 do 3000, i nie da sie tego powstrzymac. Podpiety...
Co do sterownika sytuacja wyglada tak: Sterownik ma wgrana mape wtrysku i zaplonu jest ona w zasadzie stala dla konkretnych obrotow obciazenia temperatury itp. i korygowana jest w niewielkim zakresie na podstawie informacji z czujnikow. Tu pojawia sie pewien problem poniewaz silnik dajmy na to przy 2000 rpm zasysa pewna ilosc powietrza na minute (sklad...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Na jałowym za wysokie obroty i za małe podciśnienie = lewe powietrze. Jakiś problem z zaworem EVAP - może być źródłem "lewego" powietrza (choć głowy sobie nie dam uciąć czy tam EVAP jest wprowadzony przed czy za przepustnicą).
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
Umyj przepustnicę.
kolego dziura87 moze byc walniety czujnik polozenia przepustnicy
Iskra jest? paliwo podaje? Jeżeli problem wystęuje w zależności od temperatury to sprawdź czujniki temperatury, czujnik w kolektorze i ewentualnie przepustnicę....
Kolego po pierwsze jaki masz komputer silnika, czy to jest maleńka hybryda za przepustnicą?
Pisałem wyżej już , najlepszym wyjściem jest wiązka z bravo z komputerem i przepustnicą.
Mimo wszystko sprawdź ręką przy przepustnicy, nie pedałem gazu, czy zjawisko jest takie samo i napisz!?
Luzy sprawdzone. Co do patencjometru to raczej dobry (przepustnica zamknięta ok 0.5v otwarta na maxa prawie 5) Co do ceny to chyba nieten typ tutaj potencjometr i silnik krokowy są umieszczone na stałe w obudowie przepustnicy.
Trzeba zrobić test OBD. Jakiego rodzaju błędy wyświetla. Choć mi to wygląda na padająca pompkę lub problem z przepustnica.
miałem podobny problem, była luźna masa na przepustnicy
Panowie a może potencjometr przepustnicy???
Podejrzewam zacinanie się silnika krokowego przepustnicy.
punto 1.1 nie zapali strzela w przepustnicę, zapłon -rozrząd jest ok.
Problem z autem rozwiązany ostatecznie nie potrafię powiedzieć co było powodem awarii bo wymieniłem 3 rzeczy od razu (cewkę przepustnice rozrząd)
on jest osadzony w korpusie przepustnicy.
Gaz nawet do -60'C będzie parował. Przełacz na benzyne i kręć. Jak nie pomoże wlej pół kieliszka benzyny na przepustnice.
Czujnik położenia przepustnicy - przytarta ścieżka oporowa.
Kupiłem na złomie przepustnicę przykręciłem i działa wszystko jak należy.
Dmuchanie z bagnetu normą na pewno nie jest - powietrze może lekko pulsować, ale nie powinno jednostronne dmuchać. Silnika Super FIRE (16V) nie znam, ale mankamentem silników FIRE (8V) montowanych w Puntach mk.1 była wiecznie zabrudzona olejem z odmy przepustnica.
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem, ale czy gdyby poszła pompa paliwa to czy powyżej 2500 obrotów ciągnąłby tak dobrze? Dodano po 5 A czy może to być np. silnik krokowy odpowiedzialny za spadające obroty a za szarpanie odpowiedzialna zabrudzona przepustnica?
Witam wszystkich Mam dość prozaiczne pytanie. Samochód to fiat punto II 2001. Została wymieniona przepustnica. KTS-em wyzerowałem wartości adaptacyjne. Miga kotrolka check. Moje pytanie jak przeprowadzić poprawną adaptacje bo kontrolka miga i nie chce zgasnąć. Brak błędów w systemie. Pozdrawiam
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Witam, z dnia na dzień samochód nie odpala, zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Rozrusznik normalnie kręci, wszystko zdawało by się że jest dobrze a nie odpala. Da się odpalić jedynie z popychu, a jeśli już to wystarczy tylko lekko popchać i od razu łapie i pali. Czy to może być wina przepustnicy? Bo pompa chyba chodzi po przekreceniu zapłonu...
Ja proponowałbym przeczyścić oba czujniki oraz przepustnicę. Może pomoże.
moze ci autko połykac gdzies jakies lewe powietrze sprawdz potencjometr przepustnicy i skład mieszanki
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Mam LPG, nie odcinało pompy paliwa, muszę domyć kable aby zobaczyć kolory wygląda na to że nikt tam nigdy nie zaglądał, sprawdzę w najbliższym czasie. A czy regulator ciśnienia ma wpływ na to że wymieniłem fragment przewodu paliwowego w grodzi silnika? Na pierwszym zdjeciu zaznaczony ten w środku jest urwany w to miejsce włożyłem wąż gumowy i wchodzi...
punto przepustnica grande punto przepustnica adaptacja przepustnica punto
zawór regeneracji bosch termostat philips bosch logixx pralka
przestroić amplituner at9100 zk140t nagrywanie
Zdjęcie blokady prędkości w rowerze Prophete: ryzyka i metody Jak wejść w menu serwisowe telewizora CHiQ Android TV 11