Na jałowym za wysokie obroty i za małe podciśnienie = lewe powietrze. Jakiś problem z zaworem EVAP - może być źródłem "lewego" powietrza (choć głowy sobie nie dam uciąć czy tam EVAP jest wprowadzony przed czy za przepustnicą).
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Musisz szukać przepustnicy do 1.2 16v 86km czyli Punto I. Nie wiem jakie jeszcze tam mody są porobione ale jeśli masz już założoną od 1.6 to warto byłoby go zestroić na niej. Jaki sterownik jest w aucie 1.1 sporting? http://allegro.pl/punto-i-ypsilon-1-2-16...
Umyj przepustnicę.
Iskra jest? paliwo podaje? Jeżeli problem wystęuje w zależności od temperatury to sprawdź czujniki temperatury, czujnik w kolektorze i ewentualnie przepustnicę....
Pisałem wyżej już , najlepszym wyjściem jest wiązka z bravo z komputerem i przepustnicą.
Kolego po pierwsze jaki masz komputer silnika, czy to jest maleńka hybryda za przepustnicą?
Witam,mam pytanie to szanownych... Zdarza mi sie takie coś w moim samochodzie(Fiat Punto I 97'). Mianowicie, sporadycznie jak chce kogoś wyprzedzić co wiąże sie z raptownym wbiciem pedału gazu w podłogę, czasem po zdjęciu nogi z gazu obroty wzrastają do max. po kilku krotnym uderzeniu w pedał gazu obroty spadają i jest ok. Ja podejrzewam, że po prostu...
Czyściłeś przepustnicę?
Trzeba zrobić test OBD. Jakiego rodzaju błędy wyświetla. Choć mi to wygląda na padająca pompkę lub problem z przepustnica.
punto 1.1 nie zapali strzela w przepustnicę, zapłon -rozrząd jest ok.
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
To samo co w ŁOPLU MPI GM , sprawdzony potencjometr przepustnicy ?
Gaz nawet do -60'C będzie parował. Przełacz na benzyne i kręć. Jak nie pomoże wlej pół kieliszka benzyny na przepustnice.
jesli masz mozliwosc podaj ilosc krokow silniczka wolnych obrotow podczas pracy na wolnym biegu jesli nie bedzie wieksza od 8 to prawdopodobnie nalezy przymknac nieco przepustnice
Problem z autem rozwiązany ostatecznie nie potrafię powiedzieć co było powodem awarii bo wymieniłem 3 rzeczy od razu (cewkę przepustnice rozrząd)
Czy była czyszczona przepustnica przez klienta?
Wymontować i _porządnie_ wyczyścić z obu stron... jaki ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy?
Witam wielkie dzięki za odpowiedzi byłem u innego mechanika podłączył komputer przejechał sie i kontrolka Żółta zgasł ale nadal przydusza i czasami wiesza się przepustnica
Wkleić albo wymienić całą przepustnicę bo to element niewymienialny
Przepustnica jest od Punto i cewki też bo od bravy przepustnica jest elektryczna a cewka jest jedna a z Punto są dwie cewki osobno mógł bym wziąść sterownik od bravy ale wtedy jest przepustnica elektroniczna i bym musiał zmienić pedał gazu na elektryczny http://obrazki.elektroda.pl/1633087300_1...
Dmuchanie z bagnetu normą na pewno nie jest - powietrze może lekko pulsować, ale nie powinno jednostronne dmuchać. Silnika Super FIRE (16V) nie znam, ale mankamentem silników FIRE (8V) montowanych w Puntach mk.1 była wiecznie zabrudzona olejem z odmy przepustnica.
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem, ale czy gdyby poszła pompa paliwa to czy powyżej 2500 obrotów ciągnąłby tak dobrze? Dodano po 5 A czy może to być np. silnik krokowy odpowiedzialny za spadające obroty a za szarpanie odpowiedzialna zabrudzona przepustnica?
silniczek krokowy jest w komplecie z przepustnicą
Mam LPG, nie odcinało pompy paliwa, muszę domyć kable aby zobaczyć kolory wygląda na to że nikt tam nigdy nie zaglądał, sprawdzę w najbliższym czasie. A czy regulator ciśnienia ma wpływ na to że wymieniłem fragment przewodu paliwowego w grodzi silnika? Na pierwszym zdjeciu zaznaczony ten w środku jest urwany w to miejsce włożyłem wąż gumowy i wchodzi...
Ja proponowałbym przeczyścić oba czujniki oraz przepustnicę. Może pomoże.
Przepustnica została podmieniona na nową i dalej to samo. Dodano po 3 Czy jeśli wypnę przepustnicę a będzie uszkodzona cewka i świece to samochód odpali ?
Kupiłem na złomie przepustnicę przykręciłem i działa wszystko jak należy.
Wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych było robione ;/ po zmianie przepustnicy zrobiłem profilaktycznie zerowanie i adaptacje pokolei wszystkie ... Na dniach będę mial manometr to zmierzę cisnienie paliwa w tej nowej pompie powinno być 3.5 - 4 bary ;) I podmienię te wtryski ... P.s zamowilem też benzynę w spreyu jakiś samostart ;) jak nie będzie chciał...
Nie mam czym tego zrobić. Przepustnica zmienia się płynnie bo sprawdzałem.
Już w pierwszym poście napisałem że listwa pochodzi z bravy ale no ok. Już piszę Silnik Punto 1 Sporting 1.2 16v 86km. Przepustnica Stilo 1.6 16v. Komp Punto 1 Sporting. Wtryski Punto 1 Sporting. Listwa wtryskowa Brava 80km. Wiązka silnika Seicento 1.1 SPI spięta z kabinową MPI. Pompa paliwa oryginał seicento 1.1 MPI (bez powrotu).
Tak wymieniłem potencjometr na korpusie przepustnicy i nie było problemów z obrotami oraz wyczyściłem dokładnie przepustnicę z nagarów.
bogdan gruchala-a co to jest Elektroniczny regulator otwarcia przepustnicy w punto I? Bo zapewniam cię że czegoś takiego tam nie ma. Przepustnica jest otwierana najzupełniej w świecie pedałem gazu sprzęgniętym z nim linką,lub cięgnem Bowdena,jak chcą inni.
może to być wina silnika krokowego(ja w swoim uno mam z tym problemy). po odpaleniu zimnego silnika musisz zaobserwować zachowanie się silnika(powinien oczywiście poruszać przepustnicą). . Kolego,w jakim punto silnik krokowy oddziałowuje na przepustnicę? Bo ja wiem na 100% że otwiera i przymyka kanał powietrza dodatkowego.
Luzy sprawdzone. Co do patencjometru to raczej dobry (przepustnica zamknięta ok 0.5v otwarta na maxa prawie 5) Co do ceny to chyba nieten typ tutaj potencjometr i silnik krokowy są umieszczone na stałe w obudowie przepustnicy.
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
Witam, z dnia na dzień samochód nie odpala, zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Rozrusznik normalnie kręci, wszystko zdawało by się że jest dobrze a nie odpala. Da się odpalić jedynie z popychu, a jeśli już to wystarczy tylko lekko popchać i od razu łapie i pali. Czy to może być wina przepustnicy? Bo pompa chyba chodzi po przekreceniu zapłonu...
zmień swiece, przejrzyj uklad WN ewentualnie pozmieniaj nawet lekko podejrzane elementy. posprawdzaj masy , szczelnosc kolektora ,zajrzyj do przepustnicy - nastawnik i czujnik połozenia.
To podłącz wakuometr i zobacz czy wskazówka skacze czy stoi. Pozatym sprawdz czy przez przepustnice nie zasysa powietrza.
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego, ale silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza.
Zacial sie silnik krokowy albo przepustnica otwarta na biegu jalowym.
Nie twierdzę że się nie da tylko czy to w miarę prosta robota czy obarczona ryzykiem wymiany przepustnicy.
potrzebne bedzie odczytanie kodow bledow z komputera sterujacego urzadzeeniem wtryskowym poniewaz przyczyn moze byc wiele wtryski , sonda lambda, przepustnica temperatura itd..
Kolego musisz sprawdzić czy jest podawane paliwo i czy jest iskra. Aby sprawdzić czy jest podawane paliwo ,wystarczy sciągnąć z obudowy-korpusu przepustnicy filtr powietrza i podczas krecenia rozrusznikiem zobaczyć czy jest rozpylane paliwo przez wtryskiwacz ,znajdujący się w wewnątrz korpusu a umiejscowiony nad przepustnicą. Pozdrawiam Twoje Punto...
Nieszczelności brak wymienione zostały uszczelniacze kolektor sprawdzony.Mam pytanie czy przepustnica powinna mieć odczyt pozycji z dwóch czujników tak jak pedał gazu,oraz co oznacza w fes pozycja "przepustnica tryb awaryjny-aktywny".
wyczyściłem przepustnice i jest dużo lepiej;) ale dzieki
Witam wszystkich Mam dość prozaiczne pytanie. Samochód to fiat punto II 2001. Została wymieniona przepustnica. KTS-em wyzerowałem wartości adaptacyjne. Miga kotrolka check. Moje pytanie jak przeprowadzić poprawną adaptacje bo kontrolka miga i nie chce zgasnąć. Brak błędów w systemie. Pozdrawiam
mechanik wymienił przepustnice koszt 460zł z robocizną. Problem ustał
Skoro masz elektronicznie sterowaną przepustnicę, to sprawdź potencjometr przy pedale gazu
kolego dziura87 moze byc walniety czujnik polozenia przepustnicy
możesz jeszcze popróbować czyszczenia carbo cleaneram oczyścić przepustnice [to taki spray] instrukcja na opakowaniu i nie przejmuj sie że przez chwile bęzie chodził jak traktor oczyści i cały syf pódzie w rure
Przepustnice wyczyść, sprawdź sonde i czujnik temperatury.
potencjometr przepustnicy kosztuje okolo 40 zloty , chyba nie ma sensu latac po szrotach. i jescze wazne zeby linka od gazu nie byla naciagnieta przepustnica musi sie swobodnie zamykac
Witam posiadam Punto 2 1,2 8V 2001r. mam taki problem zaczeła mi sie wieszać przepustnica po spuszczeniu gazu zostaje na obrotach mam pytanie czy jest na to jakiś sposób czy można ja wymyć w jakimś roztworze (benzyną) bardzo proszę o jakieś rady
Punto jest na wielopunktowym wtrysku. Na przepustnicy to przesadziłem - może nie nagar a taki nalot. Auto ma lpg. Czy można przepustnicę wyczyścić areozolem jak pisałem wyżej?
Błędu nie pokaże o ile potencjometr nie dostanie przerwy, ale logując parametr kąt otwarcia przepustnicy i wciskając a następnie zwalniając pedał przyspieszenia, na wykresie powinna być widoczna nieprawidłowość. Warto też obserwować parametr "przepustnica w skrajnej pozycji".
Opisz dokładnie jak była sprawdzana kompresja... Dodano po 2 Sprawdził ktoś pompę - ciśnienie na listwie i czujnik podciśnienia? Przepustnica w jakim stanie?
Z kolegą mieliśmy ten sam problem że na zimnym chodzi po rozgrzaniu gasł i się dławił nie miał siły jechać okazało się że rozrząd był o jeden ząb przestawiony i wszystkie objawy minęły teraz jest igła sprawdźcie rozrząd wymienialiśmy cewki kable itp a tu jeden głupi ząb nawet luzy zaworowe sprawdziłem dwie przepustnice :shocked!: Myślisz, że to Punto...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Prawdopodobnie silniczek krokowy regulujący wolne obroty z tym ze w tym modelu nie wystepuje jako częsc zamienna jest razem z całą przepustnicą , spróbuj umyc przepustnice moze cos pomoze , a jeszcze inna możliwosc to ze zasysa lewe powietrze gdzies za przepustnicą.
Rzeczywiście wyleczyłem się z remontów u mechaników już kiedyś jak jakieś podzespoły samochodowe miałem chore. Wolę podmienić część ze szrotu bo jest wyższa szansa że to zadziała jak trzeba i dużo niższa cena. Na szrocie w okolicy pytałem życzą sobie ok. 300 PLN za silnik 1.1 8V 55KM ale nie wiem jak sprzedającego na szrocie podejść aby mi np. sprawdził...
Jestem drugim właścicielem. Po kupnie zauważyłem to, ale liczyłem się z regulacją zaworów. Jeśli to wydech to na pewno nie jest to nic z kolektorem gdyż tam tego nie słychać. Najgorzej sprawdzić to samemu gdyż przepustnica nie jest sterowana linką ale już krokowcem który jest sterowany poprzez potencjometr poruszany pedałem gazu i ciężko poruszyć przepustnicą...
A jak zaczął mi wszystko wyliczać to remont by mnie wyniósł ze 2 tys. złotych Jeśli remont zwykłego punto kosztuje 1zł to w hgt kosztuje 3zł. Wszystko jest większe doroższe i grubsze. Np. przepustnica zintegowana z przepływką, wielkie sprzęgło zresztą wadliwe, zawiasy drzwi, rozrząd.
witam prawdopodobnie masz uszkodzoną przepustnice powietrza do diagnozy nalezy podłączyć komputer
Podłącz autko pod komputer,sprawdź błędy i zrób ponowną adaptację przepustnicy.Mi przy Fiacie grande punto pomogło.
Jak mi w punto też 1.2 wymieniali przepustnicę, to mechanik chyba 3 razy wciskał ją do oporu niezbyt szybko, najpierw przy wyłączonym, a potem przy włączonym silniku, mówiąc, że komputer ją sobie zapamięta. Ale w tym czasie auto było podpięte pod EXAMINER. Ale to było dawno (2003 r.) i nie wiem, czy dobrze zapamiętałem.
Dodatkowe powietrze dostające się nieszczelnościami np uszczelek przepustnicy? Jeśli była podmieniana przepustnica, wtrysk to mogą być uszczelki. Jest jeszcze możliwość zamiany dwóch przewodów podciśnieniowych przy przepustnicy a mianowicie cienkiego z odmy i tzw evap-u- taki wchodzący z plastikowej niebieskiej rurki. Jedno wejście jest kryzowane drugie...
Niebieski dym jednoznacznie wskazuje na olej... może z temperaturą to po prostu zbieg okoliczności. Pewnie puszczają uszczelniacza zaworowe i na postoju zbiera się na tłokach olej. Zobacz też jak wygląda obudowa przepustnicy i sama przepustnica - czy nie ma tam oleju z odmy.
Dla wszystkich zainteresowanych. Nie mam problemów neurologicznych ani paranoi na punkcie auta. Problem istniał i była to przepustnica, ściśle mówiąc ten elektroniczny element który odbiera sygnał z pedała. Po wymianie przepustnicy nie ma problemu. Pozdrawiam wszystkich.
miałem podobny problem, była luźna masa na przepustnicy
Powodem może być zabrudzona przepustnica, przez co silnik dostaje za mało powietrza ewentualnie nieprawidłowe ciśnienie paliwa.
Tam jest uszczelka , rozkręć to i jak nie masz uszczelki zapasowej zastosuj silikon wysokotemperaturowy (czerwony). Może tam zasysać powietrze a że to pod przepustnicą to możesz mieć przyczynę takich obrotów.
odkręć sterownik silnika od przepustnicy, odsuń od silnika , i daj znać jak zapala. Nie wiem czy to dobry pomysł bo z tego co pamiętam to centralka łapie masę poprzez przepustnicę (do przepustnicy jest dokręcony kabel masowy).
Panowie a może potencjometr przepustnicy???
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
Sprawdz potencjometr przepustnicy często lubi płatać figle , wtedy są problemy z obrotami silnika jak również z jego płynna pracą. A przy okazji zobacz całą przepustnicę w jakim jest stanie ( zabrudzenia , zużycie )
dzięki TZOK, cenne info. wymieniłem czujnik przepustnicy, zauważyłem podczas jazdy z odłączonym + 1/3 spalanie większe. Zastanawiam się co zrobić jeszcze z wysokimi obrotami, silniczek krokowy wymieniłem, przepustnicę wyczyściłem, co jeszcze sprawdzić/wymienić/przeczyścić?
Podejrzewam zacinanie się silnika krokowego przepustnicy.
Witam, mam problem z zakupionym Fiatem Punto 1.4benzyna+gaz. 2010r. Auto 270 tys. przebiegu, dwa lata temu kapitalny remont silnika. Problem polega na niskich obrotach około 700 trzęsie silnikiem, nie wykazuje błędów w jeździe ma moc. Sprawdzona szczelność, ciśnienia, świece, przepustnica. W aucie zaślepiona odma. Film z pracą silnika (czarna pokrywa...
Mam problem który powstał wczoraj auto odpaliłem przejechałem 1km zaczęło szarpać i gasnąć jak zgasło nie chciało odpalić trzymając pedał gazu w podłodze obroty falują od 1tys do 2tys i gaśnie. Cewki kable świece były niedawno wymieniane i czyszczony krokowy i cala przepustnica. Na LPG troszkę lepiej ale nie tak jak powinno być. Fiat punto 1,1 97r z...
Witam wszystkich posiadam Punto 2 1,2 mam taki problem po zmianie biegów nie schodzi od razu z obrotów tylko zastaje na chwilkę była wymieniona przepustnica na nową i nadal jest tak samo co to może być może tak ma być w tym modelu proszę o rade
No właśnie dwa dni chodzi dobrze a a następne dwa nie chodzi. Ja bym sprawdził ten katalizator. Stuknij pięścią w kata i opukaj tłumiki. Jeśli będziesz słyszał w środku jak by się kamyki turlały ro znaczy ze sie katalizator rozsypał. W innym przypadku to będzie czujnik podciśnienia. Jeśli zostawisz jakikolwiek przewód otwarty który jest podłączony pod...
Witam Panie kolego wymiana kabli i cewek nie pomgła nadal ta sama przypadłość więc co bierzemy się za sonde pytanie moje na full gazie przepustnica nie otwiera sie cała tylko tak do połowy czy to może być coś z tym ?
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
Witam wszystkich. Mam problem z fiatem punto 1.2 z gazem.Na zimnym silniku pali na dotyk jak się zagrzeje .trzeba długo kręcić.Im bardziej ciepły silnik tym gorzej pali.Wymienione zostały:czujnik temperatury, przepustnica, cewki, świece, przewody wysokiego napięcia, sterownik (komputer).Jeśli znacie jakieś inne przyczyny to napiszcie z góry dziękuję.
Dlaczego nie będziesz... w wersji 75KM tej klapy nie było, może ktoś przełożył kolektor? W ePer nie ma kolektora bez przepustnicy w wersji 90KM, w żadnym roczniku. Nie było go tylko w wersji 75KM w Grande Punto. W Punto Evo była przepustnica zarówno w wersji 90KM FASE4 jak i 75/95KM FASE5, z tym ze tam była sterowana elektrycznie, nie podciśnieniowo....
Kiedy ostatnio wymieniałeś przewody zapłonowe i świece? Jak już wymieniałeś ten nieszczęsny silniczek krokowy (po co - przecież działał) to wyczyściłeś chociaż jego gniazdo w korpusie przepustnicy? Jak wygląda sama przepustnica - myłeś ją (jej demontaż jest niezbyt wygodny bo idzie przez nią płyn chłodzący)?
A sprawdzałeś czy wogóle sterownik steruje krokowcem? Podmiana na inny krokowy i przedzwonienie instalacji z ECU do krokowca. Ewentualnie jeszcze zabrudzenie lub uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy.
Rozchodzi się o to, czy przepustnica otwiera się do końca. Należy się czymś podłączyć, co pokaże taki parametr ze sterownika silnika, a mile widziane będzie sprawdzenie jeszcze paru innych.
Tam nie ma klap, jest tylko przepustnica gasząca, która od dłuższego czasu nie działała, ostatnio ją naprawiłem. Zasadniczy temat jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Lambda regulacyjna jest zawsze przed katalizatorem, w oryginale była zaraz na początku wydechu. Punto 75 miało kolektor w układzie 4-2-1. Podciśnienia masz prawidłowo popodłączane? Pod przepustnicą są wyjścia na 3 wężyki podciśnieniowe - MAP, regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i do serwa hamulców (grubszy od 2 pozostałych).
witam mam taki malutki problem z moim fiaciorem. moze wiecie co to mzoe byc za usterka. wiec tak usterka odnosi sie do przepustnicy najprawdopodobniej, gdy samochod ma niskie obroty ponizej 2 tysiecy i nagłe gwałtowne dodanie gazu powoduje iz samochod zaczyna "przerywac" tak jak by mu benzyna niedochodziła tak jak trzeba jak by sie przepustnica nieodpowiednio...
Sprawdź złącze masy pod akumulatorem, oczyść dokręć ponownie, umyj przepustnicę, sprawdź ładowanie. Na koniec wyślij kompa do sprawdzenia na stole komuś kto robi takie temty: Tychy , Radom
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Nie ma sensu się męczyć. podeślij zdjęcie spod maski silnika z airboxem i ze zdjętym airboxem. Zakup nowy wąż odmy i uszczelkę airbox - przepustnica.. Gdzie wywiercić dysze wyjdzie samo jak zdecydujesz się zakupić wtryskiwacze barracuda a ja ci powiem gdzie je montuje jeśli zobaczę zdjęcia.
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
MAP ci leży,definitywnie. Ma się mieścić w zakresie 260-góra 300 mm słupa rtęci ( na wolnych) Na zgaszonym masz miec barometryczne,a więc około 760 mmHg,ale zależy czy mieszkasz w Zakopanem,czy na mierzei wiślanej :) Sterownik zwiąkszył dawkę (ms) bo myśli że jedziesz pod górę (niskie obroty) z częściowo naciśnięta przepustnicą ( małe podciśnienie)...
punto przepustnica uszczelka przepustnica punto grande punto przepustnica
ideal standard czyszczenie fusera amplituner stereo onkyo
chłodnica recyrkulacji spalin brama dwuskrzydłowa
Błąd E6 w płycie ceramicznej Electrolux EHF - przyczyny i rozwiązania Ricoh MP C406 – kolory bębnów światłoczułych CMYK, identyfikacja i zamienniki