Za mało info. 1. Świece zapłonowe 2. Ciśnienie paliwa 3. Przepustnica
Sprawdź regulator cisnienia paliwa w przepustnicy. Najlepiej podmień na dobrą przepustnicę.
Witam Posiadam seicento 1.1 MPI SPORTING z 2000r , postaram sie krótko opisać problem Kilka razy podczas jazdy miałem taki problem jechałem wszystko poprawnie działa , staje na światłach chce ruszyć i auto nie chce się wkręcić na obroty , po kilku krotnym zgaszeniu i poruszaniu pedałem gazu wraca wszystko do normy . Czy to może być przepustnica ?
Obudowa filtra nie musi być specjalnie szczelna... na benzynie zaburzenie ilości powietrza sterownik sobie skompensuje (coś tam powietrza będzie ciągnął choćby przez odmę i korek wlewu oleju bo w SC jest nieszczelny), ale LPG II generacji jest na to bardzo wrażliwe. Jak chcesz sprawdzić to zdemontuj obudowę filtra powietrza i zatkaj wlot powietrza nad...
Pytanie organizacyjne. Skoro pompa daje standardową ilość paliwa do wtrysku, ale paliwo nie wraca.. to gdzie to paliwo się chomikuje? Ale to też w takim razie auto powinno odpalić chociaż na chwilę po wlania minimalnej ilości bezpośrednio na przepustnicę, tak?
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Dobra to świeczki idą na wymianę bo teraz chyba jakieś Champion tam są :-D i przewody też warto zmienić? No a z tymi parametrami w czasie jazdy to wyższa szkoła to już osobna sprawa, to później, sprawdzę jak to po tych zmianach będzie jeździć, jeszcze może przepustnice wyczyszczę.
MAP nie jest ważny do pracy na LPG . Jego wskazania są ważne do ustaenia dawki benzyny w zależności od obiążenia silnika . Albo masz nieszczelność pod przepustnicą (przewód z evapu itp) albo uszkodzony silniczek krokowy .
Pamiętam, że jak posiadałem seicento miałem podobny problem, żaden mechanik w mojej okolicy nie dał rady tego naprawić. Osobiście stawiałem, że coś nie tak ze sterownikiem wtrysków było, ale nie miałem na to czasu i sprzedałem go złomiarzom. A przepustnicę czyściłeś? :)
Ewentualnie brudna przepustnica. Objawy na Pb czy LPG?
boże a jaki to problem ściepać dolot i zobaczyć cz tryska paliwem na przepustnice i jak tryska
Tak iskra jest przewody też nowe założyłem Dodano po 11 Teraz wykrecilem to jest czarna i lekko pokra a z tego co wiem powinna mieć kolor jak kawa z mlekiem. Zastanawiam się nad wtryskiem czy on powinien rozpalac paliwo bo u mnie się tak saczy po przepustnicy.
Sprawdz przepustnice tzn wyczyść ją przedewszystkim.
Patrząc na silnik od przodu pod obudową filtra powietrza masz przepustnicę. W niej po prawej stronie masz wkręcony na dwie śruby torx silnik krokowy- walec z czterema przewodami (jedyna rzecz w przepustnicy z kostką na 4 przewody)
To zobacz czy nie jest pęknięty szlauchik MAP-sensora, pęka zaraz koło korpusu przepustnicy.
W seicento sterownik silnika czy to 4AF czy 59F jest w tym samym miejscu. Punto mają na silniku (przepustnicy)
Który rocznik? SPI czy MPI? Zdejmij obudowę przepustnicy i zobacz czy się otwiera kiedy ktoś wciska pedał gazu. Przy pełnym wciśnięciu pedału gazu przepustnica powinna być otwarta pod kątem 90°.
A przepustnica otwiera ci się do końca? Sprawdź linkę gazu.
Tomek, a który to model-ze sterownikiem na błotniku czy na korpusie przepustnicy?
Dziś kupiłem cały silnik od 1.2 16 V Bravo i będę go montować tylko problem mam taki ze w tym silniku jest przepustnica elektroniczna a ja mam na linkę w Seicento
A co mi da taka zamiana przewodów? Tu nie chodzi o podmianę przewodów, tylko o odpowiednie ich wpięcie na właściwe miejsce. Spotykałem właśnie przypadki nieodpowiedniego wpięcia przewodów przez pomyłkę, czyli odwrotnie jak powinno być i dlatego sugestia aby sprawdzić czy są odpowiednio podpięte do przepustnicy.
To że pompkę słychać nie równa się że pompuje paliwo.Mam taki wkład u siebie co słychać że pracuje ale ani kropli nie daje dalej.Wymieniłem na nowy i pompuje.Często w seicento jest taki problem ze po wyjechaniu całej benzyny układ się zapowietrza chociaż to nie diesel ale tak jest niestety i trzeba dużo się napracować zanim paliwo znajdzie się w korpusie...
podpowie ktoś co robić ? Brać się za sprawdzanie, zaczynając od filtru powietrza po ciśnienie paliwa, sprężania (przepustnica to otwiera się do końca jak pedał w podłodze).
Jeśli masz interfejs i program, a widzę że chyba posiadasz - posprawdzaj jaką temperaturę widzi sterownik przed odpaleniem na zimno, czy pokrywa się mniej więcej z tą zewnętrzną jaka jest aktualnie? Jeśli od strony czujników ok, to może od strony układu paliwowego? Nieprawidłowe ciśnienie paliwa, a system tego nie monitoruje w tym samochodzie. Powinno...
Po wyjęciu filtra powietrza uszczelka do wymiany między filtrem a gaźnikim .Prawdopodobnie to ona zacieła przepustnice w gaźniku.Po wymianie silnik chodzi normalnie.Wszystkim dziękuję za podpowiedź.
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
Witam mój problem polega na tym. Przy dodaniu gazu auto zaczyna sie dusić i gaśnie. Włącza się od razu kontrolka wtrysku. Tak jakby brakowało mu paliwa. Z jazdą do tyłu nie ma problemu. Fiat Seicento rok 2000 1.1 benzyna Wymieniłem już: -świece + kable -Pompę paliwa wyczyściłem -wszystkie wtyczki wyczyściłem -przepustnice gaźnik wyczyściłem, wtrysk...
Witam Mam koledzy takie nietypowe pytanie. Czy może byc kilka uszczelek założonych jedna na druga , bo ostatnio wymieniałem przepustnice i spotkałem siez nietypowym rozwiązaniem. Na dyszy od gazu bylo nałożone kilka uszczelek jedna pod drugą. I tak było wszystko połączone z przepustnicą i pociągnięte jeszcze silikonem. Co to ma być za rozwiązanie? Jeszcze...
Tylko spytam - co było powodem wymiany sinika krokowego? Jeśli wysokie obroty to może być nieszczelność pod przepustnicą. Wymienisz 10 silniczków i tak nie ustabilizujesz jałowych. Tym bardziej masz LPG - co prawda mikser jest nad przepustnicą ale żeby go założyć trzeba było śruby monowtrysku wymienić na dłuższe i wszystko ruszyć W starym silniczku...
No to jak zrobic zeby bylo sczczelnie? Opaski zaciskowej tam nie zaloze raczej bo nie ma dostepu takie. Zostaje tylko silikon ... czy macie jakis inny pomysl? Te dwie śruby te dwie sruby mocuja obudowe fitra powietrza (to czarne) do silnika. Mikser jest w srodku tej czarnej obudowy i sie laczy z przepustnica. Wiec te dwie sruby nic ze szczelnoscia miksera...
Witam, podłączam sterownik stand alone EasyEcu3+ do fiata seicento 900 po swapie na 1.4 16v Turbo, przepustnica z 1.6 16v. Mam taki problem że nie wiem dokładnie jak podłączyć silniczek krokowy, jest to 4 pinowy krokowiec jak w wielu fiatach FIRE. na sterowniku mam wyprowadzenia opisane jako: -Stepper winding 1B -Stepper winding 2B -Stepper winding...
ja tak samo zawsze sondy odłączałem w Cieniasach, bo na gazie to sonda mu szkodzi - komp za bardzo obniża wolne obroty myśląc pewnie że jest za ubogo i "zakręcając" silniczkiem krokowym dostęp powietrza, a bez sondy tylko obroty z czujnika wału są dla niego najważniejsze i idealnie reguluje wolne obroty Ja mam sekwencję więc troszkę to inaczej działa...
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
Odpinałem na całą noc, wciskałem przepustnice przy przekręcaniu zapłonu w nadziei ze ECU ma jakąś funkcje adaptacji. Najlepiej byłoby zobaczyć co widzi komputer ale niestety nie umiem się z nim połączyć.
Witam Mam koledzy problem i nie wiem juz co robić mój Seicento pracuje nierówno na benzynie tak jak by powietrze brał a na gazie pyrka nie wiem już co robić przepustnica wymieniona silnik korkowy też wszystkie uszczelki tez nie wiem już co robić. Mam podejrzenia że to albo mapsensor, sonda albo główny komputer siadł: :( ProsZę o pomoc albo poradę.:...
Minęło trochę czasu od założenia tego tematu ale właśnie to przerobiłem. Otóż po wskazówkach wyczytanych pojechałem z moim seicento do Fiata. Jestem z Koszalina ale pomyślałem, że w tej dziurze nikt nie będzie wiedział co to jest aktualizacja softu i przy okazji będą w Gdańsku, odwiedziłem 2 serwisy Fiata. Co za patałachy. Wyobraźcie sobie, że jeden...
Musiałbyś króciec wkręcić w kolektor ssący pod przepustnicą jak w oryginalnym rozwiązaniu. Tak mam ale w instalacji STAG na sekwencyjnym wtrysku LPG. Jeśli masz na silniczku krokowym to nie wiem czy jest to potrzebne w parowniku
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
Niespodzianka ? A jaka np zalanie świec? Zrobiłem test bez skręcania z przepustnicą , wtrysk rozpyla paliwo na dłoń , ale nie wiem czy z dobra dawką . Na pewno była za bogata mieszanka , bo przy zapalaniu auta wyrzucało nie spalone paliwo z tłumnika.
Auto jak w temacie 2005r silnik 1,1 bardzo często gaśnie na wolnych obrotach ogólnie 70% dojazdów do skrzyżowań. Przepustnica błyszczy, brak błędów. Odpięcie akumulatora pomaga na jakiś czas. Podmiana ecu od seicento rozwiązała problem gaśnięcia. Ktoś przerabiał temat? Co pada w tych ecu? IAW 4AF.SS HW407 20B8-WFS
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Masz uszkodzony sterownik silnika ( ta hybrydka przyśrubowana do korpusu przepustnicy). Da się ją naprawić.
Witam Wszystkich :) Problem został rozwiązany!!! :) Głównym winowajcą była przepustnica (choć silniczek krokowy był dobry to klapka była już wyrobiona i miała małą szczelinę prawie dookoła), po jej wymianie było już o wiele lepiej jednak po nagrzaniu i tak dostawał delikatnych drgawek okazało się ze na jednej z nowych świec pękną izolator (porcelanka)...
Witam. Posiadam seicento które sam samodzielnie zeswapowałem na silnik 1.2 16v z punto 1. Baza to Seicento 1.1 MPI. Mam problem z odpalaniem. Nie ważne czy na zimnym czy na ciepłym. Czasem pali od strzała, ale zdarzają się i takie sytuacje, że musi pokręcić ok 5/6 sekund. Kręci normalnie, potem coraz szybciej aż w końcu łapie. Jak wcisnę w tym momencie...
Wg mnie za duży kąt otwarcia przepustnicy.To silnik i sterownik podobnie jak w seicento a tam na jałowym biegu jest kąt około 10 stopni.Chyba że przepustnica jest odrobinę uchylona (i tak zapewne jest) Jakie ciśnienie pokazuje MAP przed odpaleniem silnika? Powinno być atmosferyczne około 1000 hPa. Takie wskazywał?
jak przewód gumowy idący do MAP sensora jest sprawny, sprawdź uszczelkę pod przepustnica - sa tam 2 uszczelki- grubsza i cieńsza (pisze o cieńszej), a najlepiej kup nowa i wymień (kosztuje ona około 2-3 zł w servisie - w eperze ona nie występuje - pytaj o nią długo pracującego magazyniera lub sprzedawce)
Dziwna sprawa bo cały tydzień miałem ten problem a dziś nie wystąpił. Oglądałem i w miejscu gdzie z odmy wychodzi taki cienki wężyk który idzie pod przepustnice jest tam podciśnienie to ma dziurkę na zagieciu i jak się dotknie to słychać syk w tym miejscu może to temu ? Jeszcze druga sprawa jakis czas temu czyścilem silnik krokowy od benzyny taki z...
Witam wszystkich forumowiczów, Mam problem ze swoim sejczakiem. Mianowicie posiadam instalację gazową Tartarini TEC99 z silniczkiem krokowym DAT99 (oryginalny). Auto nierówno pracowało na benzynie, a na gazie czasami podczas dodawania gazu strzela w filtr powietrza. Przepustnica została wykręcona i wyczyszczona, tak samo silniczek krokowy oraz zmieniony...
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
Witam, od czasu wymiany przepustnicy problem nie powrócił! Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam
Witam. Mam taki problem z seicento, że faluje na wolnych obrotach, a gdy zwiększam obroty to wzrastają i za chwile dusi się i wraca na niskie mimo że przepustnica jest uchylona. Ogólny brak mocy, Prędkość max 100km/h i gdy do niej dojdę to auto mi zadusza i zwalnia. Problem z obrotami na wolnych nie występuje gdy: a) ściągnę wężyk idący do czujnika...
Sprawdż czy w wężyku pomiędzy czujnikiem podciśnienia a przepustnicą nie ma nieszczelności (dokładnie, czasem pękają wzdłuż (!)), poza tym sprawdziłbym czy czujnik położenia wału korbowego nie ma pęknięć (miałem taki przypadek - objawy identyczne co u Ciebie). A właściwie sprawdż wszystkie podciśnienia na szczelność. Pozdrawiam.
Witam W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow. Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych...
Jeśli pompa zapowietrzona to trzeba zdjąć przewód paliwowy zasilający na przepustnicy (do butelki) i w ten sposób odpowietrzyć. Kilkakrotnie przekręcać kluczyk na MAR - nie odpalać i powinno powietrze wyjść. Chyba że pompa zatarta
Zaglądał kolega do kanału obejściowego przepustnicy w tym samochodzie tudzież w Punto 1.1 , CC lub seicento? Zbierają tam się opary olejowe z przedmuchów silnika który jest zasysany do dolotu. Zaglądałem i nic tam nie widziałem stresującego. No ale jeżeli silnik ma przedmuchy jak diabli to nic nie pomoże. Dalej chcę wiedziec od autogrzebolog po co...
Witam Panowie liczę na waszą pomoc Moje seicento traci moc i dusi się i szarpie :cry: Byłem podłączyć pod komputerem nie dało się podłączyć z sterownikiem To szukałem na myślenie a może to a może tamto Wymieniłem Świece + kable Silnik krokowy Filtr paliwa Czyściłem pompę paliwa Przepustnice czyściłem wtrysk także Jutro zobaczę czy katalizator się nie...
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
W międzyczasie podmieniłem parę rzeczy (już się nauczyłem, żeby nie wymieniać części bez diagnozy :) ): -przepustnicę (tj. całe urządzenie z wtryskiem, regulatorem ciśnienia itd.) -komputer, -czujnik temp. wody Mocno dokręciłem zawór na butli i odłączyłem elektrozawór, żeby wyeliminować ewentualne puszczanie lpg,. W końcu podłączyłem się do komputera....
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Mój z 1999 roku ma takie coś, że jak jest w granicy zera, to palić odpala ładnie i po chwili jakby na 3 cylindry pracował. Głównie druga świeca jest zimniejsza. Tak około kilometra trzeba przejechać . Na gazie problem nie występuje, palą wszystkie cztery świece, zatem upatruję tu usterkę w dawkowaniu paliwa - krótkie, wyziębione kanały dolotowe - benzyna...
Zacznij od sprawdzenia iskry. Sprawdź czego brakuje iskry czy paliwa. Jak świece suche to brakuje paliwa, jak mokre to nie ma iskry. Kontrolka code "kluczyk" gaśnie ?, po włączeniu zapłonu słychać przez 3 sek pompę paliwa ? kontrolka wtrysku "marchewka" zapala się ? Iskry nie sprawdzałem, bo gdy zdjąłem wężyk i zakręciłem nim (żeby uzyskać trochę paliwa...
Cześć! Mam problem w moim roboczym samochodziku, a mianowicie w Fiat seicento 1.1 mpi, samochód po zderzeniu w sarnę zaczął wariować, a mianowicie wygląda to tak - samochód przy większej prędkości (jazda na 4-5 biegu) na gazie dławi się i nie ma siły przyśpieszać, zaś gdy przytrzymamy sprzęgło samochód gaśnie - przy benzynie także samochód przerywa...
Może trzeba przemyć korpus przepustnicy,a jak nie to trzeba szukać emulatorach gazowych.Jeszcze jedno najlepiej do umycia korpus trzeba go wymontować
Cześć, od niedawna mam Launcha X431 Diagun, mam z nim kilka kłopotów. 1. W większości aut po uruchomieniu zapłonu i podłączeniu smartboxa wydaje on dziwne dźwięki i nie zapalają się niebieskie diody, nie ma komunikacji. Diody zapalą się tylko, jeśli połączę launcha z smartboxem kablem. Zapala się wtedy dioda czerwona, mogę odłączyć kabel, a ciągle mam...
Sprawa wyjasniona,obeszlo sie bez diagnostyki komputerowej,zablokowany byl wtrysk paliwa w przepustnicy i silniczek krokowy,doszedlem sam do tej usterki bo szkoda wydawac 50zl za diagnostyke,dzieki za pomoc.
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Witam. Mam Fiata Uno 2001r z silnikiem 899ccm taki jak w Seicento. Problem jest w tym ze ciężko odpala tzn. czasem odpali jakby nic mu nie dolegało ale przeważnie ciężko łapie. Trzeba mu dodać gazu żeby odpalił. Problem zaczął się niedawno a niedawno miałem regenerowany alternator (szczotki i pierścienie). Jednak po czasie zauważyłem że czasem światło...
W Twoim aucie jest stara (czytaj upośledzona) konstrukcja regulacji pracy silnika . Oczywiście nie mam tu nic złego na myśli . W tym silniku masz czujnik pozycji przepustnicy , sonda Lambda , oraz map sensor które kontrolują prace i są ważne każda anomalia powoduje zła prace lub nadmierne spalanie paliwa w tym wypadku. Przede wszystkim szczelny dolot...
Sprawdź przewód/wężyk do czujnika ciśnienia powietrza. Może być też czujnik ciśnienia popsuty. Jeśli chodzi o świece, to raczej Fiaty (z małymi wyjątkami) nie "trawią" Boscha - kup oryginały - nie są drogie. Może przyczyną być też niesprawny potencjometr przepustnicy. Czy kontrolka wtrysku jest zapalona podczas pracy silnika?
Witam, Mam trochę dziwna usterkę mojego Fiata Seicento. Pewnego ranka samochód nie zapalił, okazało się że nie podaje paliwa. Odłączyłem wężyk od przepustnicy i włączyłem stacyjkę - brak podawania paliwa. Następnie odkręciłem blachę nad pompą i sprawdziłem napięcie na stykach 2-4 i pojawiło sie 12V na dosłownie 2 sekundy po włączeniu stacyjki. Następnie...
Są 4 czujniki temperatury 1. W głowicy na lewo od przepustnicy - do kontrolki przegrzania - podaje tylko masę przy temperaturze około 120 stopni. Działa zerojedynkowo albo otwarty albo zamknięty bimetal. Jeśli zapala się kontrolka jeśli wiesz ze silnik nie jest przegrzany to albo uszkodzony czujnik albo przewód robi zwarcie do masy i zapala kontrolkę...
witam sprawdź świece, kable WN, ale moim zdaniem nieszczelności w okolicach przepustnicy mogą być,połączenie przewodem podciśnienia przepustnicy z MAP sensorem sprawdź . Ja sprawdzam nieszczelności zmywaczem w spreju, pryskam w okolicach przepustnicy tylko rób to raczej na zimnym silniku. Możesz przelać rozpuszczalnik do pojemnika po płynie do mycia...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Silnik krokowy jest inny w 900 i w 1.1 . Ten z 1.1 ma trzpień szerszy przez co nie będzie pasował do otworu obejściowego w przepustnicy 900. Jeśli wymienisz na inny z 900 to nie trzeba nic ustawiać ale przy pierwszym odpaleniu silnika do rozgrzania mogą obroty być niestabilne do czasu kiedy nowy silniczek zaadaptuje się do sterownika. Jeśli masz multimetr...
Tak właśnie przymierzałem się dzisiaj do tego i nie mogłem jej zlokalizować, kolektor jest z tyłu silnika . Odpinałem natomiast czujnik położenia przepustnicy i nie ma kompletnie żadnej różnicy z nią czy bez. Dodano po 2 Dodam jeszcze, że dzisiaj dodatkowo występowało silne falowanie na wolnych obrotach aż do zgaśnięcia. Słychać jak silnik krokowy "walczy"...
Stary jeździłem seicentem 9 lat i rozszczelnił mi się zbiornik paliwa na samym środku więc byłem zmuszony wymienić na nowy i tak zrobiłem jedno ci mogę powiedzieć po oględzinach starego zbiornika nie znalazłem tam ani kropli wody a tankowałem na różnych stacjach więc podejrzewam że i u ciebie w zbiorniku jest wszystko ok bardziej bym się skupił na jakiejś...
No to cóż, wiele Ci tam nie zostało. Czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Po odpaleniu ECU lekko podnosi obroty, być może kiedy chce już zejść do biegu jałowego 900-1000 silnik krokowy dostaje czkawki. Więcej osprzętu tam po prostu nie ma ;) Odłącz akumulator na parę minut, ECU skasuje wyuczone parametry, fiaty lubią...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Witam wszystkich. Posiadam seicento z 1999 roku 0.9 z gazem. Od dłuższego czasu nęka mnie problem palącej się kontrolki przegrzania cieczy chłodzącej, a mianowicie pierwsze takie zjawisko miało miesiąc temu, może trochę później. Podczas jazdy lekko się świeciła lampka temperatury (nie tak wyraźnie jak ręcznego) podczas dalszej jazy świeciła ona jaśniej,...
Na pierwszym (złym odpalaniu) za małe podciśnienie w kolektorze ssącym . Tzn program pokazuje realne ciśnienie w tym wypadku jednostka 568 hPa jest za wysoka (u mnie pokazuje w programie poniżej 400 na zamkniętej przepustnicy) . W Twoim przypadku sterownik zapewne rozpoznaje to jako większe obciążenie silnika - wynikiem czego jest wydłużenie czasu wtrysku...
Zastanawiałem się nad podsłuchaniem komunikacji centralki code z komputerem i może potem zduplikowaniem sygnału, ale ten pomysł jest prawdopodobnie zbyt łatwy aby zadziałał. Nad emulacja wciskania pedału gazu już trochę popracowałem, jako że wciśnięcie gazu jest wykrywane przez czujnik przepustnicy, wystarczy odpowiednia rezystancja czujnika odpowiadająca...
Witam, mam problem ze swoim samochodem. Jest to Fiat Seicento 99r 900 benzyna+gaz. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą, i został wymieniony filtr powietrza. Uszczelka założona jak należy, filtr również. I mój problem polega na tym, że na biegu jałowym mam obroty na początku 1200, potem wzrasta do 1500, czasem 1700; Próbowałem zresetować komputer,...
Witam Mam następujący problem dokładnie to we Fiacie Uno 899cm z 2000r. ( ale jest to dokładnie taki sam silnik jak w seicento, dlatego w temacie napisałem seicento). Więc może zacznę od początku. Samochód zaczął mi dużo palić, szczególnie na lpg. Instalacje Lpg mam z firmy elpigazu ze sterownikiem Voila. ( instalacje II generacji gdzie dawką gazu steruje...
Witam! Mam problem z moim uniakiem silnik 1.0 fire i.e 96' rok 45 koni. Podczas diagnostyki euroscanem , przez program visa 1.83 za każdym razem są inne błędy, mało tego, do tego wychodzi duże spalanie około 8'5-10 litrów na 100km. Jeżdżę bardzo spokojnie i oszczędnie. komputer pokładowy w moim fiacie to BOSCH. Podczas diagnostyki również gdy zwiększam...
Witam Wszystkich! Mam problem z kontrolerem wtrysku benzyny. Otóż silnik po rozgrzaniu, kiedy zaczyna czytać sondę lambda bardzo kiepsko przyspiesza (przy dużym uchyleniu przepustnicy w stanie pełny wtrysk + brak korekty lamba) problem nie występuje. (Na zimnym też jest ok.) Niestety wskazania testera lambdy wykazują że napięcie sięga poprawnych wartości...
Witam Mam problem z samochodem. Zacznijmy od początku: Samochód ma przejechane 80 000 km, 1999 r. 1 właściciel. Około 10 000km temu (około 5 miesięcy) założyłem samodzielnie instalację LPG. (Używka BRC) Od początku miałem problemy z elektrozaworami, włączały się dopiero po przejechaniu okolo 2 km, (nie otwierały się, a auto gasło). Pojawiał się od czasu...
Witam Mam fiata Uno 899 cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Radyjko mam w nim zamontowane Intek M 550-Power. Mam ogromne zakłócenia ściągane po antenie zaraz po uruchomieniu silnika. Sądzę iż są ściągane po antenie gdyż po jej wykręceniu skala spada do zera. Szmery te narastają wraz z prędkością obrotową silnika. Do tych czas byłem pewny iż są...
Dzięki kolego K3 za konkretną odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Tak więc na czas przeglądu podłączę instalację tak, że światła zapalą się już po zapłonie. A jak już dostanę pieczątkę i odjadę zadowolony, to jeszcze na parkingu przed stacją kontroli pojazdów odłączę kabelek i przywrócę poprzedni stan rzeczy. Natomiast z kolegą enhanced chyba się nie...
Oj chyba jednak nie jest to masa, niestety... ;-( Już to sprawdzałem. Nie ma żadnego problemu w masowaniu silnika. Autko ma zaledwie 35tys przebiegu i na dodatek było przeze mnie czyszczone swego czasu. Odpinałem też kable od budy i czyściłem styki. Znam ten problem. Mam jeszcze 2 inne Pandy i w jednej z nich (przebieg niemal 200tys) taki problem właśnie...
seicento przepustnica przepustnica seicento seicento czujnik położenie przepustnica
antena ogrzewanie tylnej szyby zasilacz kodak oprogramowanie myszki
bateria robota sprzatajacego dorabianie kluczy samochodowych
Napięcie na przewodzie neutralnym przy obciążeniu 100 W Zmywarka Bosch działa tylko w trybie Eco - przyczyny i rozwiązania