a skad to pytanie? Musiałbys otworzyc podajac napięcie recznie bo inaczej to sterownik tak czy tak zbije. Myśle że może podnieść max do 3 tys..
Od jakiegoś czasu w zaworach, nastawnikach, przepustnicach bywają takie specyficzne układy nazywane position sensor. Są one programowane, w rejestrze konfiguracyjnym określasz też rodzaj wyjścia, i tam masz albo magistralę 1-przewodową albo PWM. Coś mi świta że w tych hdi-kach jest właśnie takie coś. Musiał byś zobaczyć co jest pod czapeczką. Najlepiej...
Info o biegu jałowym powinno być jak zderzak przepustnicy spoczywa na wysuwanym trzpieniu nastawnika , jak puścisz nogę z gazu .
Lepiej nie wyjmuj samego potencjometru, tylko z nowego monowtrysku załóż całą górę razem z wtryskiwaczem, natomiast z Twojego starego załóż dolną część z przepustnicą i nastawnikiem Co do pomp, to jeśli masz w baku coś, co jest mętne i śmierdzi jak rozpuszczalnik do chlorokauczuku, co czasem jest sprzedawane na stacjach jako benzyna, to zatrzesz kolejną...
W tym aucie nie ma silniczka krokowego - jest nastawnik przepustnicy. Zwarcie do masy bo pewnie emulacja sondy na LPG jest ustawiona na masę. Skoro masz błąd dotyczący V60 a wymiana nastawnika przepustnicy nie pomogła to może warto przejrzeć instalację pomiędzy nastawnikiem a ECU i pomiędzy przepustnicą a ECU.
Ja wiem. Cofasz nastawnik tak żeby przepustnica się całkowicie zamknęła, i na pinie 2 ma być 0,20-0,25V. A tak naprawdę to się tego niby nie reguluje, tylko wymienia razem z przepustnicą. :D
A patrzyłeś kakie kątowe położenie przyjeła przepustnica? Próbowałes cofnąc nastawnik poprzez zasilenie go? Sprawdziłeś styk krańcówki? Sprawdziłes co się dzieje podczas odpięcia złącza potencjometru? I nie pisz źle o mechanikach bo wtedy mnie obrażasz!
Witam, wyczyściłem przepustnice,nastawnik wolnych obrotów, oraz wszystkie styki i złącza sterowania silnikiem. Działa nie gaśnie :) ,ustąpiło również falowanie obrotów biegu jałowego. Mam nadzieje że na zawsze. Pozdrawiam
Wszystkie współczesne auta nafaszerowany ekologią tak mają. Po zgaszeniu wszystkie nastawniki, przepustnice i regulatory, są ruszane żeby się nie zastały na gorąco, przy okazji są testowane czy prawidłowo reagują na sygnał przestawiania pozycji.
Włączę dalej z Corsa. Już odpala, ale jak tylko silnik się nagrzeje, to klika przepustnica i nastawnik, a silnik po chwili gaśnie. Na filmiku widać, co się dzieje. Czyżby znowu sterownik? Przepustnica? Kable wyglądają okej. Ps. Mam blisko bagienku, więc jest już blisko. [youtube]https://youtube.com/shorts/1kIg...
1 wykonac diagnostyke ukladu 2 usunac podstawowe niedomagania(wyczyscic przepustnice, nastawnik obrotów)
To nastawnik biegu jałowego. Sprawdź dokładnie przepustnicę, linkę gazu, pedał itp, wszystko ma się poruszać bez zacięć, gładko i lekko. Kiedy nie naciskasz na pedał gazu dźwignia przepustnicy powinna naciskać pewnie na element nastawnika, wtedy sterownik silnika wie, że silnik ma pracować na biegu jałowym i reguluje wolne obroty. Nastawnik też ma być...
Podmień przepustnicę. Możliwe że wytarła się ścieżka w potencjometrze w nastawniku
SA- silnik przepustnicy (nastawnik) QRB- czujnik płomienia (fotoogniwo) OH- podgrzewacz oleju ARK+S2- obwód opcjonalny (??) V.
Ok. A więc czy to przepustnica z nastawnik iem może być problemem czy może jeszcze coś innego? Gdzie jeszcze szukać problemu.
O Święta Tereso, uchowaj boże :):) jakim gazem?? LPG nigdy w życiu nie stało nawet obok :) Jedyny gaz jaki jest podłączony to nitro a to i tak przed przepustnicą :) Nastawnik był wymieniany ze sprawnego auta, i zachowuje się tak samo
Od sterownika silnika sakrafefiko! Jest na podszybiu, jak wneka na wodę, koło silniczka wycieraczek! dobrze ze nie rozumiem twoich postow;/ Wlasnie odczepilem wtyczke od nastawnika i gdy przekrecilem kluczyk to przepustnica ma mala szpare z tego co wiem t tak powinno byc. Gdy poprzednio wymienilem nastawnik to ta przepustnica byla caly czas otwarta
Witam,bodajże IAW 49F 1.6 16V sterownik na grodzi i po wizycie w serwisie sterownik nie ma władzy nad przepustnicą (nastawnik). Tu moje pytanie dysponuje ktoś wartościami TPS na biegu jałowym dla tego nastawnika. Dodam że sterownik nie zgłasza usterek mimo to nie realizuje programu regulacji biegu jałowego choć sam silnik nastawnika jest sprawny.
Błąd P2173 jest błędem związanym z niesprawnym zaworem EGR. P2173 Peugeot 308 znaczenie: PKodeks układu napędowego - Problem jest związany z silnikami, skrzynią biegów i systemami emisji spalin. 2MFG - Specyficzne dla producenta 1Pomiar paliwa i powietrza 7Zawór układu recyrkulacji spalin 1 3Napęd położenia zaworu TFP bez przełożenia napędu W konsekwencji...
Odwróci wtedy bieguny i będzie zamykać i otwierać przepustnice ?
LPG której generacji - pierwszej, piątej czy dziesiątej? Jak kręci to cuchnie wokół gazem/benzyną? Nie wiadomo czy: - brak iskry, - brak paliwa, - silnik jest zalewany obydwoma paliwami? Silnik MPI, czy SPI? W żadnym Seacie/VW za wolne obroty nie odpowiada "silniczek krokowy" - co najwyżej zintegrowany z przepustnicą nastawnik, będący silnikiem prądu...
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
W samochodzie pedałem gazu na lince otwierasz przepustnice mechanicznie lub nastawnikiem przepustnicy. Może źle interpretuje pojęcie płynnie
Niestety takiego czujnika nie ma w tym silniku, na gazie auto nie chodzi w ogole. Swiece, przewody OK, moge dodac jeszcze ze na podstawie wartosci podanych w autodacie sprawdzilem multimetrem przepustnice, nastawnik przepustnicy oraz czujnik temp cieczy. Czujnik cieczy pracuje w zakresie 2.5kOhm do 330 Ohm, gdy w kostke zapiełem opornik 1kOhm to auto...
A nastawnik nie jest razem z przepustnico, w środku, ? Jeśli tak to raczej jak kupię przepustnice to z nastawnikiem bo jak inaczej. Adptacje vagiem jest możliwa tego nastawnika, może coś pomoże.
Raczej szary dym... jakie oznaczenie silnika, rocznik ? jeśli to stary Pasek to prawdopodobnie masz problem z nastawnikiem przepustnicy, zacina się czasem, nie reaguje na impulsy sterujące,trzymając uchyloną przepustnicę - podwyższone obroty to większe spalanie. Dodano po 2 źle odpala bo jak się zatnie nastawnik przepustnica jest zbytnio uchylona i...
Skoro silnik BBY to jest tam elektroniczna przepustnica, bez linki. Przy pedale przyspieszenia jest tylko potencjometr, sygnał z tego potencjometru idzie do ECU i ono steruje serwomechanizmem w przepustnicy otwierając ją lub zamykając o zadany kąt. Serwomechanizm to silnik prądu stałego z przekładnią i enkoderem, najczęściej potencjometrem, dającym...
Oluś, tam się nie kręci na wszystkie sposoby, pewnie jak by nie te eliptyczne otwory to obrócił byś go dookoła. Trzeba ustawić mądrze. Miernik na ścieżkę obciążeń częściowych i ustawic na pewną, wysublimowaną wartość. A jak nie masz miernika to robisz inaczej- właczysz zapłon, nastawnik się wysunie, cofasz potnecjometrem i w pewnym momencie wsunie,...
Widzi błąd nastawnika ale że co - obwód otwarty, zwarcie czy co innego? Skoro ma błąd nastawnika to jak może ruszać przepustnicą. Przepustnica z wbudowanym nastawnikiem czy z osobnym. Trzeba sprawdzić przewody pomiędzy ECU a nastawnikiem, zobaczyć jaką rezystancję ma nastawnik. Można nawet podać na niego napięcie i zobaczyć czy klapka będzie się uchylała.
Alarm, radio, wzmacniacze, coś widać podtrzymuje zasilanie, mam wrażenie że jakiś kondensatorek... wepnij rezystor i zobacz czy spadnie czas. To nie metoda naprawy ale da jakieś pojęcie. Może jakies stare, nie używane już świństwo? Dodano po 2 Podobny objaw dał mi kiedyś stary nie używany sterownik sonego do zmieniarki, co prawda w sceniku ale to jeden...
To musisz cofnąć całkowicie nastawnik i ustawić szczelinomierzem na 0,5mm Jak wsadzisz szczelinomierz ma być zamknięty jak wyjmiesz otwarty
Spróbuję jutro popuścić linkę od gazu. Tak to jest silnik 1F. Czy odkręcając przepustnice później trzeba dawać jakieś nowe uszczelki? Jak później z adaptacją? Słyszałem, że tego nie trzeba adoptować, tylko odpalić silnik i ma chodzić na biegu jałowym, aż wentylator się włączy. Czym trzeba czyścić przepustnice?
Przepustnica owszem, do sprawdzenia jeszcze nastawnik obrotów(śilniczek krokowy)
Wymieniłem sondę i poprawa jest Czyli masz Pierburg 2EE, zapewne nie działa podciśnieniowy nastawnik przepustnicy
Komputer może pamiętać parametry do sterowania poprzednią przepustnicą. Ruch nastawnika i pompki świadczy o ich działaniu. Proponuję spytać mechanika, który dokonywał wymiany czy przywracał nastawy początkowe i adaptował układy.
Czemu wymieniłeś przepustnicę? Może pedał jest uszkodzony lub wiązka? Nie wyświetlił sie check engine?
To jest nastawnik przepustnicy.
Masz dwie linki, jedna od pedału gazu, druga od nastawnika biegu jałowego. Przepustnica ma być zamknięta całkowicie.
Masz na myśli tzw. "silniczek krokowy" czyli nastawnik przepustnicy? Jeśli tak to nie on jest sprawcą, pisałem że kiedy obroty miarowo falują to nastawnik i przepustnica są w pozycji obrptów jałowych, a mimo to coś podnosi i obniża obroty
chyba tam masz kolektor z zmienna charakterystyka i sa tam takie regulowane przepustnice powinien byc nastawnik podcisnieniowy do ktorego idzie przewod podcisnieniowy sprawdz przewody do nastawnika i sprawdz czy te przepustnice nie zablokowane ,zdarza sie podczas montarzu ze je przyblokuje jesli mechanik nie zwruci uwagi na to .
Witam, błędy przepustnicy - P0638 nastawnik przepustnicy blok 1 (J338) - sygnał poza zakresem oraz P1545 system regulacji zaworu przepustnicy - uszkodzenie przepustnica wymieniona na nową
zmień swiece, przejrzyj uklad WN ewentualnie pozmieniaj nawet lekko podejrzane elementy. posprawdzaj masy , szczelnosc kolektora ,zajrzyj do przepustnicy - nastawnik i czujnik połozenia.
Witam ja posiadam ten piękny gaźnik w Kadecie 1.8. Problem jaki u mnie występuje to praktycznie brak wolnych obrotów na benzynie jak i na gazie. w każdej temperaturze pracy, nastawnik przepustnicy wysuwa trzpień(otwiera przepustnice) a następnie po odpaleniu wsuwa się maksymalnie (jest około 10mm przerwy między nastawnikiem a dźwignią przepustnicy)...
Mikser jest utkany pod obudową filtra, jak w SPI - nad przepustnicą. To I/II generacja. Powiem że dość odważnie, biorąc pod uwagę plastikowy kolektor. Poszukałbym dziury teraz. Ew. popatrzył we wskazania czujnika MAP. no, prawie, bo w tym sterowniku jest dość specyficzny algorytm "ssania A cóż tam takiego specyficznego? Oprócz przepustnicy zintegrowanej...
Najprościej ujmując to inaczej przepustnica wydechu.
silnik krokowy do czyszczenia lub do wymiany,następnie przeprowadzenie nastawy tego silniczka na komputerze.powodzenia:D Kolejny bzdet Jaki silnik krokowy ? Tam jest przepustnica zinregrowana z nastawnikiem na bazie silnika prądu stałego !!!!! a nie żadnego krokowego !!!!!! Napiałem : przepustnica do czyśzczenia + adaptacja
Co do odpalania to sprawdz czy na zimnym silniku nastawnik uchyla przepustnice
witam 561- regulacja składu mieszanki 518- potencjometr przepustnicy G69 525- włącznik świateł chamowania-F 670- czujnik położenia nastawnika przepustnicy G127 Pozdrawiam
Ponieważ piszesz że te objawy występują i na Pb i na LPG , to proponuję zainteresować się przepustnicą , i elementami z nią współpracującymi. Zwrócić uwagę na nastawnik biegu jałowego , Mam tu na myśli jej czystość . Podczas jazdy na gazie w dolocie osadza się biała maż która zalepia wszystko - łącznie z kanalikami powietrza . Sprawdzić również czy...
W samochodzie problemy z obrotami. Na zimnym silniku auto zapala dopiero pa naciśnięciu pedału gazu, w czasie jazdy gaśnie po gwałtownym puszczeniu gazu. Po diagnozie VCDS-em błąd 00282-"Nastawnik przepustnicy V60 zwarcie". Przepustnica wyczyszczona a nastawnik V60 (pin 1-2) sprawdzony na zasilaczu pracuje bez problemu. Brak możliwości wykonania adaptacji...
Na bank jest to nastawnik przepustnicy w audi miałem ten sam problem, po puszczeniu gazu nastawnik powinien sie wysunąc i przytrzymac przepustnice aby obroty spadły powoli. Jezeli potencjometr sie uszkodzi to zwiększy sie spalanie, silnik bedzie szarpał ale nie powinien zgasnąc. Ten nastawnik będze za przepustnicą będzie podpierał to cięgło które zaczepiona...
Styk biegu jałowego w nastawniku przepustnicy. Żadnego silniczka krokowego tam nie ma.
Do sprawdzenia nastawnik przepustnicy wstępnej i sama przepustnica.
No przecież pisze jak byk-przerwa w obwodzie nastawnika przepustnicy,usterka sporadyczna.
Lamerskie to jest forum elektrody bo moderatorzy czepiają się byle czego , i od razu dają upomnienia . Na innych "lamerkich" forach tego nie robią . To rozumiem że ludzie sprzedających na allegro są Lamerscy? Podajesz mi temat w którym jest napisane : "Aby na tym forum dominowała termonologia techniczna, na zdjęciu mała ściągawka. Zobrazowane są najbardziej...
Wymontuj przepustnice wyczyscic gardziel oraz plyte przepustnicy przemyj benzyna ekstrakcyjna wprowadzic kod 98(nastawy podstawowe)
Witam, Audi A4 1.8 20V 1999r. 92kW + LPG. Samochód ma bardzo mało mocy i strzela w tłumik. Czasem gaśnie i falują obroty. Kody błędów: 1165 - przepustnica napęd nastawnika nieprawidłowe działanie; 16500 - czujnik temperatury silnika; 16514 - sonda lambda 1 rząd 1; 17978 - immo; To samo dzieje się na gazie i na benzynie. Od czego zacząć ?
Po włączeniu zapłonu nastawnik przepustnicy ma brzęczeć (PWM 400Hz), sprawdź rezystancję, ok 8Ω i czy dochodzi do niego sterowanie, choćby żaróweczką
Sprawdź sprawność silnika krokowego tam nie ma krokowego, jest nastawnik przepustnicy
W tym silniku nie ma, nie było i nie będzie silniczka krokowego, więc nie wiem o tam wymieniałeś. Pewnie nastawnik przepustnicy, przez każdego lamera nazywany "krokowcem". To nie to samo. Mniejsza z tym. Po wymianie nastawnika przepustnicy zawsze trzeba dokonac resetu nastaw bloku uczącego IAC, a następnie wyregulować prędkość jałową. Potrzebny zatem...
sprawdź szczelność rurek do kolektora idących i ich połączeń , przepływka, silnik krokowy, odma sprawdzone ? ja miałem podobnie z trzymaniem wysokich obrotów przy zmianie biegów, ale w innym aucie(bmw) i tam był odłączony czujnik sprzęgła celowo, ale nie wiem czy masz elektroniczną przepustnicę czy na linkę. jesli masz elektroniczną przepustnicę to...
G127 to nie TPS.... G127 to czujnik obrotów nastawnika przepustnicy.. Wymienić nastawnik przepustnicy na działający..
niech wyczyszczą przepustnicę i wykonaja adaptację nastawnika powinni wziąśc max 120pln
Ok, wtrysk wymieniony i auto całkiem inne. Teraz na zimno z pompą na znakach chodzi lepiej jak poprzednio zagrzany z cofniętą pompą, no i pod górke można ruszyć. Czyli finito, dzięki ogromne. Zwróciłem uwage że przepustnica i EGR się nie ruszają (EGR zamknięty), ale w sumie to już w niczym nie przeszkadza.
nie masz możliwości wyczyszczenia krokowego którego prawde mówiąc tam nie ma, u Cb jest zespół sterujący przepustnicą zwany nastawnik przepustnicy, nie ma po co go czyścić. Oj fakt będzie gasł bo to jest cacko doładowane, choć mimo to powinien kuleć ze zdjętym wężem. Chodzi mi o to aby ktoś Ci uruchomił zimny motor a Ty trzymaj sobie go na obrotach...
Samo mycie raczej nie wystarczy a raczej napewno adaptacja ale przy tych błedach mysle ze sie nipowiedzie zrobić do konca sprawdził bym nastawnik przepustnicy
Kiedyś czyściłem przepustnice i raczej pomogło.Albo sam MAP do kontroli lub wymiany.Dalej,możliwe lewe powietrze w dolocie.
Witam Auto to VW Polo Classic 1.4 ;97r, na monowtrysku. Kolega mówi że czasem przy dojeżdżaniu gaśnie mu jak wyrzuca na luz, bądź wciska sprzęgło. Wszystkie filtry, świece, kopułka i palec rozdzielacza, kable W.N., wymienione, przepustnica wyczyszczona. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje stały błąd: Brak sygnału z Nastawnika Przepustnicy błąd stały....
Nastawnik biegu jałowego i przepustnica do sprawdzenia.
pytasz czy jest silnik regulujący wolne obroty - jest jeśli to system jednopunktowy firmy bosch to est to taki czarny nastawnik który swym mechanizmem popycha przepustnice ( widać go na zewnątrz) jego tłoczek powinienen sie delikatnie wsówać i wysówać w ceju regulacji wolnych obrotów jeśli jest uszkodzony silniczek albo zestyk zamkniętej przepustnicy...
Witam wszystkich, mam kilka problemów ze swoim autkiem. Może nie są one mocno szkodliwe, ale natarczywe. Napiszę co i jak i co do tej pory zrobione. Jest to Audi 80, 2.0l Mono Motronik z 1994 roku, gaz oczywiście jest. 1) Auto ciężko odpala po kilkugodzinnym postoju na benzynie. A z tym związane: Sporadycznie pojawia sie 00561, zapłonowy układ jest...
Peugeot 307 2.0 16V 140KM 2006r. Auto sporadycznie wchodzi w tryb awaryjny, błędy: P0105 - nastawnik klap przepustnicy do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym; P0121 - siłownik przepustnicy; P1133 - potencjometr przepustnicy 1; Ok 7 lat temu wymieniana była przepustnica na nową VDO oraz wymieniana przeze mnie wiązka z wtyczką od przepustnicy do ECU....
Auto po diagnostyce wskazało błąd przepustnicy Wg mnie to nie błąd przepustnicy tylko nastawnika klap w kolektorze ssącym. Ośka pod kątem luzów do sprawdzenia.
http://obrazki.elektroda.pl/4256964500_1... Mówiąc że jest uszkodzona przepustnica co macie na myśli( w odniesieniu do zamieszczonego zdjęcia)? nr.1, albo nr.2- nastawniki klap przepustnicy ( jakkolwiek się to nazywa) czy też nr.3- przepustnice A może jeszcze jakiś inny element który pominąłem? Błąd w VCDS brzmi: 001592- throttle body...
Za tą bzdurę dostajesz blokadę pisania na tydzień. Ostry jestem, co? W żadnej felicji nie było silnika krokowego. SPI miała nastawnik przepustnicy, MPI zmotoryzowaną przepustnicę ( za zakresie biegu jałowego)
Ten zaworek jest właśnie podłączony do styku biegu jałowego w nastawniku, z jednej strony ma mieć plusa po kluczyku (bezpiecznik nr 15), z drugiej masa z nastawnika jak przepustnica zamknięta. Sprawdź bezpiecznik.
Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ? Wszystkie raporty, które wstawiłeś są bezwartościowe z dwóch powodów: 1) Graficzne nie...
Czy nastawnik położenia przepustnicy ma wtyczkę cztero, czy sześciostykową?
Nim ci każą czyscić silniczki krokowe, których tam zresztą nie ma, resetować kompa, podpowiem-sprawdź działanie krańcówki w nastawniku przepustnicy.
Dzięki z skany o to chodziło , mając dwa identyczne potencjometry próbowałem je wyregulować zgodnie z książką pomiar pierwszego rezystancja między 1-5 990 omów, drugi 1110 omów wartość prawidłowa 1100 biorę drugi i montuję styki 1-2 przepustnica zamknięta 0,2V , full 4,9V czyli ok. styki 1-4 przepustnica zamknięta wartość 0,00V prawidłowa 0,2V full...
Jeśli dobrze pamiętam to będzie silnik X20XEV. Może blokować się regulator biegu jałowego (one tak mają :) ) nie zawsze czyszczenie pomoże, zmierz napięcie na potencjometrze przepustnicy powinno wynosić na wolnych obrotach około 0,5 V, sprawdź czy linka od gazu nie jest napięta, dobrze by było sprawdzić szczelność w układzie ssącym, a najlepiej jest...
Jeśli masz tak wysokie obroty to mogą być uszkodzenia elektryki: - uszkodzony nastawnik wolnych obrotów - uszkodzone przewody do nastawnika - uszkodzony komputer lub mechaniczne: - zablokowany nastawnik - zablokowana przepustnica - nieszczelny układ dolotowy (lewe powietrze)
Ale jaki błąd? Nie przeprowadzone nastawy podstawowe, błąd nastawnika V60?
Witam, Jesli silnik pracuje, to czujnik polozenia walu jest w porzadku. Czesta przyczyna takiego stanu rzeczy jest zly styk wylacznika w koncowce nastawnika przepustnicy. Jesli nie ma tego sygnalu, sterownik nie wie, ze ma zaczac regulowac bieg jalowy , wiec albo kreci sie zbyt szybko, albo gasnie. Po puszczeniu gazu, przepustnica opiera sie na silowniku...
Witajcie! Bardzo prosze o pomoc czytam już kilka godzin forum i nie moge znalsc jednoznacznej odpowiedzi na moj problem, mianowicie: jak chce odpalic moje Clio I 1,2 94r benzyna to na zimnym silniku auto odpala, ale zaraz po tym obroty spadaja i gasnie przy nastepnej probie juz trzeba go pokrecic zeby odpalic, gdy odpali silnik przerywa i caly czas...
Hehehehe A ja wiem co boli twoje autko :D. Niestety pominąłeś kilka innych ( conajmniej dziwnych objawów) które były dokuczliwe bardzo w pierwszych dniach po zamianie nastawnika biegu jałowego. Nastawnik kupiłeś na allegro, lub sklepie ale ten najtańszy (chinszczyzne). W nastawniku nie działa stycznik informujący ECU o tym że ma przejąć (lub też nie)...
sprobuj zrobic adaptacje przepustnicy (vagiem) Dodano po 2 http://www.vag-com.pl/procedury.htm Adaptacja nastawnika przepustnicy
Witam samochód renault scenic I 2002 1.6 16v objawy temperatura poniżej 10 stopni auto odpala normalnie ale od razu wchodzi w tryb awaryjny nie reaguje na pedał gazu. Kilka prób odpalenia gaśnie spiralka i auto odpala i jeździ cały dzień normalnie. Dodam że im temperatura niższa tym dłużej musi się rozgrzewać zanim zgaśnie spirala i jeśli jest ciepło...
Nie... Chodzi mniej więcej o to że stycznik w nastawniku przepustnicy informuje ECU o tym że przejął kontrole nad obrotami biegu jałowego (nastawnik "podstawia" przepustnicę). Albo regulacja biegu jałowego jest niepotrzebna bo ty trzymasz noge na gazie (wiadome silnik nie zgaśnie). Z mądrej książki: http://obrazki.elektroda.net/72_12435014...
vivid pokazał że sterownik to bendix /bosch - mimo że na obudowie mojego jest Siemens Bosch-a to on ma wtrysk i nastawnik przepustnicy, o ile to rzeczywiście 750 lub 706.
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie silnika zaraz przy miarce oleju masz EGR. Wracając do krokowego to tam jest nastawnik przepustnicy a nie krokowy. Co do tej usterki skłaniam się tak jak powiedział kolega wojtekryba
Tak, adaptacja obowiazkowo. Co prawda nie vag-comem bo zauważyłem taką ciekawostkę: przekrecenie kluczyka w pozycje "zapłon" i odczekanie do czasu az przepustnica przestanie wydawac ciche dzwieki i na koniec rowniez cichutko kliknie a nastepnie wylaczenie zaplonu i odpalenie silnika, daje taki sam efekt jak adaptacja vag-comem. Do Szoguna : doradzilbys...
Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny wymiar tej szczeliny. Nastawnik uchyla przepustnicę na tyle, żeby utrzymać żądane obroty biegu jałowego. Skoro nie zapamiętuje adaptacji, to znaczy że jej nie przechodzi -> błedy w ECM, możliwa usterka samej przepustnicy, co się również często zdarzało.
A objawy masz jak w temacie? Jeśli tak czyli za niskie obroty to uwierz mi że dziura w przepustnicy by pomogła choć to rozwiązanie jest według mnie ostateczne, Robiąc dzióre to tak jak byś lekko uchylił przepustnice pedałem gazu a lepsza jest dzióra ponieważ nastawnik może nadal rególować przepustnicą, Ale nie namawiam bo to jest troche bee :)
Nie występuje w tym samochodzie taki podzespół. Jak jest to wtrysk jednopunktowy, to posiada nastawnik wolnych obrotów, który uchyla przepustnicę
Różnią się. Jeśli miałeś AEX, to jest on dość popularny i łatwy do zdobycia. W przypadku innych, mogą zacząć się problemy z osprzętem elektrycznym. Generalnie chodzi o kolektor ssący z listwą wtryskową i przepustnicą zintegrowaną z nastawnikiem. No i kwestia aparatu zapłonowego - ten z AEX-a robi jednocześnie za CMP i CKP, jako że to wtrysk sekwencyjny.
Jaki masz konkretny opis błędu bo z tym błędem to jest ważne. Miałeś błąd nastawnika przepustnicy i jak zwykle diagnoza poszła w tym kierunku ale jak się okazuje w pewnie padł driver w sterowniku silnika. Mam na placu polówkę w której w bagażniku leżą 3 przepustnice po wcześniejszych warsztatach i po co je kupowali skoro uszkodzony był driver w sterowniku?...
standardowe zachowanie nastawnika wolnych obrotów zintegrowanego z przepustnicą
najważniejsza sprawa: nie zrobisz adaptacji pzrepustnicy jeśli masz błąd tymbardziej jesli jest to bład nastawnika przepustnicy. usuń usterkę a wtedy zrobisz adaptacje ewentualnie podmień przepustnice na inną
Nastawnik przepustnicy działa w closed loop, tak ma być
nastawnik przepustnica potencjometr przepustnica nastawnik adaptacja nastawnik przepustnica
zapis pliku excel excel porównywanie kilku kolumn unitra r8040
stacja zasilająca tripath ta3020
Aktywacja sterowania głosowego w ISUDAR Rootowanie radia Isudar - jak uzyskać uprawnienia?