Od jakiegoś czasu w zaworach, nastawnikach, przepustnicach bywają takie specyficzne układy nazywane position sensor. Są one programowane, w rejestrze konfiguracyjnym określasz też rodzaj wyjścia, i tam masz albo magistralę 1-przewodową albo PWM. Coś mi świta że w tych hdi-kach jest właśnie takie coś. Musiał byś zobaczyć co jest pod czapeczką. Najlepiej...
a skad to pytanie? Musiałbys otworzyc podajac napięcie recznie bo inaczej to sterownik tak czy tak zbije. Myśle że może podnieść max do 3 tys..
Wszystkie współczesne auta nafaszerowany ekologią tak mają. Po zgaszeniu wszystkie nastawniki, przepustnice i regulatory, są ruszane żeby się nie zastały na gorąco, przy okazji są testowane czy prawidłowo reagują na sygnał przestawiania pozycji.
W tym aucie nie ma silniczka krokowego - jest nastawnik przepustnicy. Zwarcie do masy bo pewnie emulacja sondy na LPG jest ustawiona na masę. Skoro masz błąd dotyczący V60 a wymiana nastawnika przepustnicy nie pomogła to może warto przejrzeć instalację pomiędzy nastawnikiem a ECU i pomiędzy przepustnicą a ECU.
Błąd P2173 jest błędem związanym z niesprawnym zaworem EGR. P2173 Peugeot 308 znaczenie: PKodeks układu napędowego - Problem jest związany z silnikami, skrzynią biegów i systemami emisji spalin. 2MFG - Specyficzne dla producenta 1Pomiar paliwa i powietrza 7Zawór układu recyrkulacji spalin 1 3Napęd położenia zaworu TFP bez przełożenia napędu W konsekwencji...
Info o biegu jałowym powinno być jak zderzak przepustnicy spoczywa na wysuwanym trzpieniu nastawnika , jak puścisz nogę z gazu .
To musisz cofnąć całkowicie nastawnik i ustawić szczelinomierzem na 0,5mm Jak wsadzisz szczelinomierz ma być zamknięty jak wyjmiesz otwarty
Oluś, tam się nie kręci na wszystkie sposoby, pewnie jak by nie te eliptyczne otwory to obrócił byś go dookoła. Trzeba ustawić mądrze. Miernik na ścieżkę obciążeń częściowych i ustawic na pewną, wysublimowaną wartość. A jak nie masz miernika to robisz inaczej- właczysz zapłon, nastawnik się wysunie, cofasz potnecjometrem i w pewnym momencie wsunie,...
Ja wiem. Cofasz nastawnik tak żeby przepustnica się całkowicie zamknęła, i na pinie 2 ma być 0,20-0,25V. A tak naprawdę to się tego niby nie reguluje, tylko wymienia razem z przepustnicą. :D
Alarm, radio, wzmacniacze, coś widać podtrzymuje zasilanie, mam wrażenie że jakiś kondensatorek... wepnij rezystor i zobacz czy spadnie czas. To nie metoda naprawy ale da jakieś pojęcie. Może jakies stare, nie używane już świństwo? Dodano po 2 Podobny objaw dał mi kiedyś stary nie używany sterownik sonego do zmieniarki, co prawda w sceniku ale to jeden...
Od sterownika silnika sakrafefiko! Jest na podszybiu, jak wneka na wodę, koło silniczka wycieraczek! dobrze ze nie rozumiem twoich postow;/ Wlasnie odczepilem wtyczke od nastawnika i gdy przekrecilem kluczyk to przepustnica ma mala szpare z tego co wiem t tak powinno byc. Gdy poprzednio wymienilem nastawnik to ta przepustnica byla caly czas otwarta
Wymieniłem sondę i poprawa jest Czyli masz Pierburg 2EE, zapewne nie działa podciśnieniowy nastawnik przepustnicy
Raczej szary dym... jakie oznaczenie silnika, rocznik ? jeśli to stary Pasek to prawdopodobnie masz problem z nastawnikiem przepustnicy, zacina się czasem, nie reaguje na impulsy sterujące,trzymając uchyloną przepustnicę - podwyższone obroty to większe spalanie. Dodano po 2 źle odpala bo jak się zatnie nastawnik przepustnica jest zbytnio uchylona i...
Odwróci wtedy bieguny i będzie zamykać i otwierać przepustnice ?
To nastawnik biegu jałowego. Sprawdź dokładnie przepustnicę, linkę gazu, pedał itp, wszystko ma się poruszać bez zacięć, gładko i lekko. Kiedy nie naciskasz na pedał gazu dźwignia przepustnicy powinna naciskać pewnie na element nastawnika, wtedy sterownik silnika wie, że silnik ma pracować na biegu jałowym i reguluje wolne obroty. Nastawnik też ma być...
To jest nastawnik przepustnicy.
TPS - Throttle Position Sensor (czujnik położenia przepustnicy /potencjometr przepustnicy/) ale nie wiem czy w tym wtrysku on występuje. Nastawnik powinien ustawić przepustnicę w pozycji zależnej od temperatury silnika i o ile ta się nie zmienia, nie ma powodu jej ruszać, zwłaszcza że silnika się nie uruchamia. Napięcie ładowania powinno być takie jak...
Czemu wymieniłeś przepustnicę? Może pedał jest uszkodzony lub wiązka? Nie wyświetlił sie check engine?
Witam. Mam problem z nastawnikiem przepustnicy górnej w Audi 80 B3 1.6pp. Zachowuje się tak jak na filmiku poniżej, przez co auto nie chodzi jak powinno. Jakieś pomysły? https://youtu.be/Fxd6noWNshE?fe...
Styk biegu jałowego w nastawniku przepustnicy. Żadnego silniczka krokowego tam nie ma.
No przecież pisze jak byk-przerwa w obwodzie nastawnika przepustnicy,usterka sporadyczna.
Sprawdź sprawność silnika krokowego tam nie ma krokowego, jest nastawnik przepustnicy
Samo mycie raczej nie wystarczy a raczej napewno adaptacja ale przy tych błedach mysle ze sie nipowiedzie zrobić do konca sprawdził bym nastawnik przepustnicy
Skoro silnik BBY to jest tam elektroniczna przepustnica, bez linki. Przy pedale przyspieszenia jest tylko potencjometr, sygnał z tego potencjometru idzie do ECU i ono steruje serwomechanizmem w przepustnicy otwierając ją lub zamykając o zadany kąt. Serwomechanizm to silnik prądu stałego z przekładnią i enkoderem, najczęściej potencjometrem, dającym...
Wymontuj przepustnice wyczyscic gardziel oraz plyte przepustnicy przemyj benzyna ekstrakcyjna wprowadzic kod 98(nastawy podstawowe)
witam 561- regulacja składu mieszanki 518- potencjometr przepustnicy G69 525- włącznik świateł chamowania-F 670- czujnik położenia nastawnika przepustnicy G127 Pozdrawiam
W tym silniku nie ma, nie było i nie będzie silniczka krokowego, więc nie wiem o tam wymieniałeś. Pewnie nastawnik przepustnicy, przez każdego lamera nazywany "krokowcem". To nie to samo. Mniejsza z tym. Po wymianie nastawnika przepustnicy zawsze trzeba dokonac resetu nastaw bloku uczącego IAC, a następnie wyregulować prędkość jałową. Potrzebny zatem...
Nim ci każą czyscić silniczki krokowe, których tam zresztą nie ma, resetować kompa, podpowiem-sprawdź działanie krańcówki w nastawniku przepustnicy.
Masz na myśli tzw. "silniczek krokowy" czyli nastawnik przepustnicy? Jeśli tak to nie on jest sprawcą, pisałem że kiedy obroty miarowo falują to nastawnik i przepustnica są w pozycji obrptów jałowych, a mimo to coś podnosi i obniża obroty
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
Podmień przepustnicę. Możliwe że wytarła się ścieżka w potencjometrze w nastawniku
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie silnika zaraz przy miarce oleju masz EGR. Wracając do krokowego to tam jest nastawnik przepustnicy a nie krokowy. Co do tej usterki skłaniam się tak jak powiedział kolega wojtekryba
vivid pokazał że sterownik to bendix /bosch - mimo że na obudowie mojego jest Siemens Bosch-a to on ma wtrysk i nastawnik przepustnicy, o ile to rzeczywiście 750 lub 706.
Spróbuję jutro popuścić linkę od gazu. Tak to jest silnik 1F. Czy odkręcając przepustnice później trzeba dawać jakieś nowe uszczelki? Jak później z adaptacją? Słyszałem, że tego nie trzeba adoptować, tylko odpalić silnik i ma chodzić na biegu jałowym, aż wentylator się włączy. Czym trzeba czyścić przepustnice?
Co do odpalania to sprawdz czy na zimnym silniku nastawnik uchyla przepustnice
Dzięki z skany o to chodziło , mając dwa identyczne potencjometry próbowałem je wyregulować zgodnie z książką pomiar pierwszego rezystancja między 1-5 990 omów, drugi 1110 omów wartość prawidłowa 1100 biorę drugi i montuję styki 1-2 przepustnica zamknięta 0,2V , full 4,9V czyli ok. styki 1-4 przepustnica zamknięta wartość 0,00V prawidłowa 0,2V full...
sprobuj zrobic adaptacje przepustnicy (vagiem) Dodano po 2 http://www.vag-com.pl/procedury.htm Adaptacja nastawnika przepustnicy
Masz dwie linki, jedna od pedału gazu, druga od nastawnika biegu jałowego. Przepustnica ma być zamknięta całkowicie.
Witam ja posiadam ten piękny gaźnik w Kadecie 1.8. Problem jaki u mnie występuje to praktycznie brak wolnych obrotów na benzynie jak i na gazie. w każdej temperaturze pracy, nastawnik przepustnicy wysuwa trzpień(otwiera przepustnice) a następnie po odpaleniu wsuwa się maksymalnie (jest około 10mm przerwy między nastawnikiem a dźwignią przepustnicy)...
Do sprawdzenia nastawnik przepustnicy wstępnej i sama przepustnica.
Jeżeli czujnik jest w nastawniku to wymiana przepustnic nic nie da, chyba że kupisz z nastawnikiem.
W samochodzie pedałem gazu na lince otwierasz przepustnice mechanicznie lub nastawnikiem przepustnicy. Może źle interpretuje pojęcie płynnie
Witam Dane dla kompa (piny 1-3) : 15-30 stopni - 1,45 do 3,3 kohm około 80 stopni 280 - 360 ohm dokopałem się - rezystancja nastawnika przepustnicy : na jałowym między 0,9 a 1,4 kohm (między pinami 7 i 8 ) tyle mam pozdrawiam
Witam. Tak wygląda nastawnik przepustnicy. https://obrazki.elektroda.pl/6542390800_... A tu wszystko na ten temat. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
Na bank jest to nastawnik przepustnicy w audi miałem ten sam problem, po puszczeniu gazu nastawnik powinien sie wysunąc i przytrzymac przepustnice aby obroty spadły powoli. Jezeli potencjometr sie uszkodzi to zwiększy sie spalanie, silnik bedzie szarpał ale nie powinien zgasnąc. Ten nastawnik będze za przepustnicą będzie podpierał to cięgło które zaczepiona...
Czyszczenie gaźnika może ale nie musi pomóc. Brak wolnych obrotów -najczęściej uszkodzenie nastawnika przepustnicy pierwszego stopnia(inaczej wolnych obrotów). Mulasty? Sprawdziłbym dokładnie wszystkie podciśnienia w gaźniku i "okolicy" z naciskiem na "zassanie" nastawnikiem przepustnicy drugiego stopnia -może membrana w nim powiedziała "bye bye" i...
Włączę dalej z Corsa. Już odpala, ale jak tylko silnik się nagrzeje, to klika przepustnica i nastawnik, a silnik po chwili gaśnie. Na filmiku widać, co się dzieje. Czyżby znowu sterownik? Przepustnica? Kable wyglądają okej. Ps. Mam blisko bagienku, więc jest już blisko. [youtube]https://youtube.com/shorts/1kIg...
Za tą bzdurę dostajesz blokadę pisania na tydzień. Ostry jestem, co? W żadnej felicji nie było silnika krokowego. SPI miała nastawnik przepustnicy, MPI zmotoryzowaną przepustnicę ( za zakresie biegu jałowego)
Czytałem że za falowanie odpowiada też silniczek krokowy To zle czytałeś. Tam jest tylko nastawnik przepustnicy i to wbudowany w przepustnicę..
Czy nastawnik położenia przepustnicy ma wtyczkę cztero, czy sześciostykową?
Nie myślałeś o przejściu na gaźnik np. z dużego fiata?
Nastawnik przepustnicy działa w closed loop, tak ma być
Hehehehe A ja wiem co boli twoje autko :D. Niestety pominąłeś kilka innych ( conajmniej dziwnych objawów) które były dokuczliwe bardzo w pierwszych dniach po zamianie nastawnika biegu jałowego. Nastawnik kupiłeś na allegro, lub sklepie ale ten najtańszy (chinszczyzne). W nastawniku nie działa stycznik informujący ECU o tym że ma przejąć (lub też nie)...
Kiedyś czyściłem przepustnice i raczej pomogło.Albo sam MAP do kontroli lub wymiany.Dalej,możliwe lewe powietrze w dolocie.
Ten zaworek jest właśnie podłączony do styku biegu jałowego w nastawniku, z jednej strony ma mieć plusa po kluczyku (bezpiecznik nr 15), z drugiej masa z nastawnika jak przepustnica zamknięta. Sprawdź bezpiecznik.
Jeśli masz tak wysokie obroty to mogą być uszkodzenia elektryki: - uszkodzony nastawnik wolnych obrotów - uszkodzone przewody do nastawnika - uszkodzony komputer lub mechaniczne: - zablokowany nastawnik - zablokowana przepustnica - nieszczelny układ dolotowy (lewe powietrze)
błagam o pomoc przy nastawniku przepustnicy nie działa czy da się naprawić a sonda lamda to występuje w tym układzie zasilania
Nie... Chodzi mniej więcej o to że stycznik w nastawniku przepustnicy informuje ECU o tym że przejął kontrole nad obrotami biegu jałowego (nastawnik "podstawia" przepustnicę). Albo regulacja biegu jałowego jest niepotrzebna bo ty trzymasz noge na gazie (wiadome silnik nie zgaśnie). Z mądrej książki: http://obrazki.elektroda.net/72_12435014...
A patrzyłeś kakie kątowe położenie przyjeła przepustnica? Próbowałes cofnąc nastawnik poprzez zasilenie go? Sprawdziłeś styk krańcówki? Sprawdziłes co się dzieje podczas odpięcia złącza potencjometru? I nie pisz źle o mechanikach bo wtedy mnie obrażasz!
Silnik nastawnika przepustnicy jest sprzężony z zespołem krzywek, które w odpowiednich pozycjach załączają mikrowyłączniki podające informację o stanie otwarcia do sterownika, może być kłopot z obejściem tego, ale można pokombinować. V. EDIT: Tak po przemyśleniach- może być większy problem niż myślałem, automat realizuje pewien program podczas cyklu...
Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny wymiar tej szczeliny. Nastawnik uchyla przepustnicę na tyle, żeby utrzymać żądane obroty biegu jałowego. Skoro nie zapamiętuje adaptacji, to znaczy że jej nie przechodzi -> błedy w ECM, możliwa usterka samej przepustnicy, co się również często zdarzało.
Witam, błędy przepustnicy - P0638 nastawnik przepustnicy blok 1 (J338) - sygnał poza zakresem oraz P1545 system regulacji zaworu przepustnicy - uszkodzenie przepustnica wymieniona na nową
Witam! Mam problem z wolnymi obrotami chwile bądź od razu po odpaleniu zimnego silnika w sytuacji gdy temperatura otoczenia wynosi powyżej 15 stopni. Wraz z wahaniami obrotów towarzyszy nagłe zwiększenie hałasu z układu wydechowego oraz brak możliwości hamowania silnikiem spowodowanym przytrzymaniem przepustnicy po przez jej nastawnik aż do momentu...
Tak, z tym że w silnikach 1.8 występowały 4 i 6 pinowe, w 1.6 chyba tylko 6.
Peugeot 307 2.0 16V 140KM 2006r. Auto sporadycznie wchodzi w tryb awaryjny, błędy: P0105 - nastawnik klap przepustnicy do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym; P0121 - siłownik przepustnicy; P1133 - potencjometr przepustnicy 1; Ok 7 lat temu wymieniana była przepustnica na nową VDO oraz wymieniana przeze mnie wiązka z wtyczką od przepustnicy do ECU....
Prawdopodobnie silnik krokowy ci się zacina na mrozie. Spróbuj też przesmarować (np. WD-40) cięgna i osie mechanizmu sterującego przepustnicą. Możesz również przesmarować trzpień silnika krokowego. Może to coś pomoże. Możesz też swoją drogą zresetować ECU poprzez odłączenie na ok. 15 min. minusowej klemy akumulatora i następnie po jej podłączeniu pracę...
Nastawnik biegu jałowego i przepustnica do sprawdzenia.
W samochodzie problemy z obrotami. Na zimnym silniku auto zapala dopiero pa naciśnięciu pedału gazu, w czasie jazdy gaśnie po gwałtownym puszczeniu gazu. Po diagnozie VCDS-em błąd 00282-"Nastawnik przepustnicy V60 zwarcie". Przepustnica wyczyszczona a nastawnik V60 (pin 1-2) sprawdzony na zasilaczu pracuje bez problemu. Brak możliwości wykonania adaptacji...
Widzi błąd nastawnika ale że co - obwód otwarty, zwarcie czy co innego? Skoro ma błąd nastawnika to jak może ruszać przepustnicą. Przepustnica z wbudowanym nastawnikiem czy z osobnym. Trzeba sprawdzić przewody pomiędzy ECU a nastawnikiem, zobaczyć jaką rezystancję ma nastawnik. Można nawet podać na niego napięcie i zobaczyć czy klapka będzie się uchylała.
Jeśli jest to pierburg 2ee, sterowany elektronicznie to jest coś jakby silniczek krokowy. Dokładnie nastawnik przepustnicy. Tak to dokładnie wygląda: http://obrazki.elektroda.net/100_1289337... Późniejsze modele sterownika gaźnika miały możliwość diagnostyki kodami błyskowymi, podobnie jak monojetronic Boscha. Sprawdź jeszcze rozrząd na znakach....
Witam, wyczyściłem przepustnice,nastawnik wolnych obrotów, oraz wszystkie styki i złącza sterowania silnikiem. Działa nie gaśnie :) ,ustąpiło również falowanie obrotów biegu jałowego. Mam nadzieje że na zawsze. Pozdrawiam
P1621-błąd wewnętrzny sterownika silnika P1622-czujnik położenia nastawnika przepustnicy lub MAP sensor-sygnał nieprawidłowy Źródło:AD POZDR.
najważniejsza sprawa: nie zrobisz adaptacji pzrepustnicy jeśli masz błąd tymbardziej jesli jest to bład nastawnika przepustnicy. usuń usterkę a wtedy zrobisz adaptacje ewentualnie podmień przepustnice na inną
G127 to nie TPS.... G127 to czujnik obrotów nastawnika przepustnicy.. Wymienić nastawnik przepustnicy na działający..
1 wykonac diagnostyke ukladu 2 usunac podstawowe niedomagania(wyczyscic przepustnice, nastawnik obrotów)
Czujnik położenia przepustnicy (jeśli nie jest uszkodzony ) można wykręcić i przeczyścić. Trzeba tylko dobrze zaznaczyć jego położenie i wkręcić go w tym samym miejscu. Działa on na zasadzie potencjometra. Jeżeli jest uszkodzony radze nie zaopatrywać sie w chińskie zamienniki.
pytasz czy jest silnik regulujący wolne obroty - jest jeśli to system jednopunktowy firmy bosch to est to taki czarny nastawnik który swym mechanizmem popycha przepustnice ( widać go na zewnątrz) jego tłoczek powinienen sie delikatnie wsówać i wysówać w ceju regulacji wolnych obrotów jeśli jest uszkodzony silniczek albo zestyk zamkniętej przepustnicy...
http://obrazki.elektroda.pl/4256964500_1... Mówiąc że jest uszkodzona przepustnica co macie na myśli( w odniesieniu do zamieszczonego zdjęcia)? nr.1, albo nr.2- nastawniki klap przepustnicy ( jakkolwiek się to nazywa) czy też nr.3- przepustnice A może jeszcze jakiś inny element który pominąłem? Błąd w VCDS brzmi: 001592- throttle body...
W jaki sposób mam ustawić tą przerwę?
Trzeba sprawdzić nastawnik przepustnicy i jego stycznik,czujnik temp, TPS itp. Położenie spoczynkowe przepustnicy pewnie też rozregulowanie przez gazowców.
ADD HTR RLY1 OFF przekażnik dodatkowego ogrzewania lub podgrzewania ATM PRS SENS czujnik ciśnienia atmosferycznego THRT VAl SOl nastawnik przepustnicy T/C Sol DUTY Kontrola trakcji - nastawnik FURL PRS ODR wygląda na regulację paliwa tzn. ciśnienia lub dawki/przepływu IG-SW ON zapłon w pozycji ON EGR VAL DUTY tutaj chodzi chyba o wartość wymaganą Jeżeli...
Witam miałem zbyt wysokie obroty po uruchomieniu silnika ok.2200 obr/min. Sprawdzałem przewody podciśnieniowe, nastawnik przepustnicy, czujniki wyszło że to czujnik położenia przepustnicy. Między całkowicie cofniętym za pomocą baterii bolcem nastawnika a przepustnicą nie było przerwy ustawiłem tak jak trzeba, potem zmierzyłem napięcia na wtyczce dochodzącej...
Moim skromnym zdaniem strzały spowodowane są przez ubogą mieszankę, może nieszczelność w dolocie. Po strzale przepływomierz jest raczej uszkodzony. Sprawdź mieszankę na analizatorze spalin. Świece w jakim stanie masz, może warto wymienić. Poczekaj może inni to potwierdzą lub coś dorzucą.
sprawdż punkt w którym gazownicy wpieli się w obwód TPS-a pewnie tam będzie problem lub centralka gazu zakłuca ten sygnał wariuje dopiero na ciepłym bo na zimnym nastawnik przepustnicy podwyższa obroty
Witam, Jesli silnik pracuje, to czujnik polozenia walu jest w porzadku. Czesta przyczyna takiego stanu rzeczy jest zly styk wylacznika w koncowce nastawnika przepustnicy. Jesli nie ma tego sygnalu, sterownik nie wie, ze ma zaczac regulowac bieg jalowy , wiec albo kreci sie zbyt szybko, albo gasnie. Po puszczeniu gazu, przepustnica opiera sie na silowniku...
Ale jaki błąd? Nie przeprowadzone nastawy podstawowe, błąd nastawnika V60?
Na zimno trzepień nastawnika i tak przestawia przepustnicę, więc jest jakaś różnica, nie?
Przepustnica owszem, do sprawdzenia jeszcze nastawnik obrotów(śilniczek krokowy)
Witam wszystkich, mam kilka problemów ze swoim autkiem. Może nie są one mocno szkodliwe, ale natarczywe. Napiszę co i jak i co do tej pory zrobione. Jest to Audi 80, 2.0l Mono Motronik z 1994 roku, gaz oczywiście jest. 1) Auto ciężko odpala po kilkugodzinnym postoju na benzynie. A z tym związane: Sporadycznie pojawia sie 00561, zapłonowy układ jest...
chyba tam masz kolektor z zmienna charakterystyka i sa tam takie regulowane przepustnice powinien byc nastawnik podcisnieniowy do ktorego idzie przewod podcisnieniowy sprawdz przewody do nastawnika i sprawdz czy te przepustnice nie zablokowane ,zdarza sie podczas montarzu ze je przyblokuje jesli mechanik nie zwruci uwagi na to .
zrobić test- funkcja 03-test elementów wykonawczych, i nastawnik przepustnicy V60, zobaczyć czy go otworzy, czy tylko wykona chwilowy minimalny ruch
Lamerskie to jest forum elektrody bo moderatorzy czepiają się byle czego , i od razu dają upomnienia . Na innych "lamerkich" forach tego nie robią . To rozumiem że ludzie sprzedających na allegro są Lamerscy? Podajesz mi temat w którym jest napisane : "Aby na tym forum dominowała termonologia techniczna, na zdjęciu mała ściągawka. Zobrazowane są najbardziej...
Miałem podobny problem tylko z 1.8 bez gazu. U mnie uszkodzony był nastawnik przepustnicy. Ten trzpień który steruje przepustnicą zawiera w sobie styk. Komputer przez to widzi, że nastawnik dotyka ramienia przepustnicy.Był słaby kontakt na wolnych obrotach. Jak obroty poszły w górę to sprężyna dawała mocniejszy nacisk i styk działał. Czasami przy zdławieniu...
Niestety takiego czujnika nie ma w tym silniku, na gazie auto nie chodzi w ogole. Swiece, przewody OK, moge dodac jeszcze ze na podstawie wartosci podanych w autodacie sprawdzilem multimetrem przepustnice, nastawnik przepustnicy oraz czujnik temp cieczy. Czujnik cieczy pracuje w zakresie 2.5kOhm do 330 Ohm, gdy w kostke zapiełem opornik 1kOhm to auto...
nastawnik przepustnicy. Tutaj szukaj.
Najprościej ujmując to inaczej przepustnica wydechu.
Już rozwiewam wszystkie wasze wątpliwości. mam taki seryjny nastawnik przepustnicy razem z przepustnicą którą chcę wykorzystać. http://warsztaty.samochodowka.internetds... jest to silnik dc z przekładnią poruszający trzpieniem o który opiera się przepustnica. Na końcu rzeczonego trzpienia jest styk....
en "adjuster unit" to chyba nastawnik przepustnicy. Najwyraźniej sterownik silnika wciąż uważa że jest zapłon włączony... a tam jest zwykła stacyjka czy "bezkluczykowo"?
W tym modelu nastawnik turbiny ma swój oddzielny sterownik, który komunikuje się z ECU silnika (EDC Bosch) po linii CAN do której podłączony jest również sterownik nastawnika przepustnicy i zaworu silnikowego oraz sterownik EGR. Sprawdź czy nie masz błędu komunikacji po CAN, bo wówczas sprawny mechanicznie i nawet elektrycznie nastawnik i sterownik...
Nie występuje w tym samochodzie taki podzespół. Jak jest to wtrysk jednopunktowy, to posiada nastawnik wolnych obrotów, który uchyla przepustnicę
przepustnica nastawnik potencjometr przepustnica nastawnik adaptacja nastawnik przepustnica
telewizory jedna antena zwrotnica odpływ zlewozmywaka wyliczenia ogrzewanie podłogowe
orange router identyfikacja elementu
Wymiana rozrusznika w silniku Mercedes OM654 Connecting Arduino to OpenBK7231T: A Guide