Hmnnn o ile to nie jest okaz kolekcjonerski to może było by szybciej i prościej przerobić na alternator tego stara. Na złomie można łatwo i stosunkowo tanio dorwać całe komplety altek + oryginalny regulator napięcia. Trzeba by było tylko z płaskownika jakiś uchwyt wyprofilować i przymocowac w miejsce prądnicy, no i oczywiście aku odwrócić żeby (-) była...
(at)lukaszk Potrzebuję prądnice do max 5 (6)kw i potrzebuję wybrać silnik. Silnik spalinowy min obr to 800 średnia praca to w przedziale 1200-1500 obr - przy tej prędkości uzyskuje moc 55Nm a max to 2200 obr. Potrzebuję dobrać silnik 4-5 kw / 950 lub 1450 obr. Silniki niskoobrotowe to są duże silniki (50-62 kg) w stosunku do silnika 4 kw /2700obr. Praca...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
A gdyby to jednak przerobić na cos współczesnego np mostek trójfazowy i przetwornica stepdown 300W ustawiona na 14V? One maja chyba nawet ogranicznik prądu. Mostek jakieś 15zl przetwornica 30 , tylko jak to dynamo jest nawinięte? Ten schemat z przełącznikiem świateł sugerowałby że są tam dwa uzwojenia o różnej mocy. Nie pójdzie z dymem przy wykorzystaniu...
(at)dextert2 Kolego - jeżeli chcesz sobie zrobić w miarę sensowną prądnicę, to proponuje alternator samochodowy (mimo wszystko). Po rozebraniu wirnika należy usunąć uzwojenie a w jego miejsce wstawić pierścień magnetyczny z magnesu neodymowego, podobny do głośnikowego. To najbardziej sprawna prądnica w wydaniu niskobudżetowo - domowym. To na fotografii...
mam alternator nie wiem jaka firma wyjąłem go ze skody 105 wraz z regulatorem. regulator ma dwa wyjscia oznaczone 15 i 67 a alternator ma oznaczenia wyjść: B+, W, R i T. szukałem w podobnych tematach ale nie znalazłem nigdzie oznaczeń tego alternatora i nie wiem jak go podłączyć. W instalacji elektrycznej gdzie była wcześniej prądnica są dwa kable do...
Witam, posiadam stary rosyjski alternator R306 i chcę go przerobić na generator elektrowni wiatrowej. Mogę podesłać foto uzwojenia i rotoru Pytanie czy taka konstrukcja się nadaje do tego?
Jeśli jest to alternator to jest to w praktyce nie mozliwe. Alternator to trójfazowa prądnica prądu zmiennego z odpowiednim układem prostowników. Gdyby była to zwykła prądnica prądu stałego to.. owszem - teorwtycznie - byłoby to możliwe.. ale tylko teoretycznie.
,,silnik 3fazowy'' to dość szeroki pojęcie. Lepszy był by alternator samochodowy (3 faz prądnica prądu zmiennego + prostownik 3 fazowy + regulator)
Tyle, że ja nie potrzebuję regulatora w tym generatorze, gdyż mam go już do solarnej instalacji i mogę do niego podpiąć do 160V dc, a i mostek z altka w tym momencie testów mam wywalony i mierze AC. Mostek miałby być zewnętrzny trójfazowy. Jeśli chodzi o sam wirnik to zasiliłbym go z np akumulatora, zasilacza itp. Z tym przezwajaniem to trochę jeszcze...
Ja wykorzystałbym tu stary alternator samochodowy jako silnik. Łatwo użyć go w ten sposób nawet niekiedy nie trzeba nic w nim przerabiać. W alternatorze? Wystarczy "tylko" usunąć prostownik i podłączyć zasilanie do uzwojeń przez falownik trójfazowy. Alternator jest prądnicą prądu przemiennego!!! Jeżeli natomiast chodzi Ci o prądnicę prądu stałego,...
Układ ładowania, zasada działania i to jak ma być podłączony alternator jest taki sam. Trzeba tylko troszkę ruszyć głową odpowiednio przerobić instalacje w ciągniku bo ta od prądnicy to co innego tak samo w zetorze jak i c330, 360 czy też jaki kolwiek inny :) Ale mogę się mylić bo w zetorze to jeszcze nie przerabiałem i nie wiem jak tam jest dokładnie,...
"czy do stworzenia amatorskiej elektrowni wiatrowej lepszy jest alternator czy pradnica" - podaj typ - wymiary turbiny wiatrowej, sposób regulacji prędkości, rodzaj i przełożenie przekładni, zakładane warunki wiatrowe w miejscu usytuowania wiatraka, napisz czy kcesz prądnicę, alternator przerabiać czy nie. Więcej na: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Wiam Alternator to jest prądnica trujfazowa synchroniczna dlatego są w nim diody do prostowania prądu, wiec aby to działało jako silnik należy zdemątować diody i zasilić stojan napięciem trujfazowym a wirnik zasilic napięciem stałym(wzbudzenie).
Sprawność większości silników prądu przemiennego pracujących jako prądnica jest bardzo słaba, szczególnie przy małych obrotach. Niektóre z nich np. klatkowe zwarte wogóle nie wytwarzają napięcia. Lepiej wykorzystać gotową prądnicę lub alternator od samochodu. Wysiłek włożony w pedałowanie nie pójdzie w całości na marne. Zastanawiam się nad tym , czy...
Haaaa.... Jak było by tak łatwo zdobyć ten 500W to bym już go miał naprawdę szukałem wszędzie. No do czego mi potrzeba. Hm... 1. Układ zapłonowy 4A 2. Lampa przednia ok 10-20A (zależy czy żarówka 55/60W czy 95/100W) 3. Pozostałe lampy ok 3A (pozycje stop itd.) 4. Szperacz na wózku ok 10A Czyli jak by nie włączać niczego to ten alternator od Górniaka...
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Panie Bartnicki to nie jest żadna bzdura podam tylko parametry prądnic montowanych w/w motocyklach: Prądnica prądu stałego 6V/75W-słabowite jak cholera jedyny plus to to że jest to prądnica samowzbudna więc teoretycznie można toto odpalić bez akumulatora ale z popychu. Prądnica prądu przemiennego czyli alternator 12V/210W Altek do prądnicy wiadomo niebo...
Gdybym miał programator i więcej wiedzy zrobiłbym tak (myślę że wrócę kiedyś do tego) Puki co wielkie dzięki autorowi schematu za poświęcenie czasu (z którego wszystko wiem) prawie w załączniku jest ten schemat i na czerwono zaznaczyłem to czego nie ogarniam (co to robi? co to jest ten plus? co to za numerki 12, 3 ? To zaznaczone na zielono to czujnik...
Gdyby zastosować coś co ma większą sprawność przetwarzania energii niż ta prądnica To jedno, a drugie to przełożenie napędu. Sam sie nad czymś takim zastanawiam, np nieznaczna modyfikacja rowerka magnetycznego. W twoim wypadku to zastosowałbym jakiś nieduży alternator i przekładnie zębatą rzędu 1:40,np motoreduktor. Ale jak się bawić to na złomie poszukać...
Maszyna asynchroniczna ma taką samą sprawność w czasie pracy silnikowej i prądnicowej. Nie słyszałem by sprawność silnika asynchronicznego była znikoma. Silniki buduje się jako silniki, a prądnice jako prądnice. Zróbmy prosty test. Wyciągnij dynamo od rowera, albo lepiej alternator od samochodu i spróbuj to zasilić. Ciekawy jestem jaką moc na wale...
wiec tak jest to seryjny układ wspołczesnej produkcji wersja orginalna była tak jak kolega wspomniał wyżej, w motorze jest prądnica ten układ działa ok przy akumlatorze 6 V góra do 7 A ale wtedy mozna zapomnieć o wystarczającym oświetleniu motocykla i przy tym rownej pracy silnika rozmawiałem z wieloma harleyowacami co jeżdżą zabytkowymi wl-kami i oni...
I te 2 zarówki 35W świecą jednocześnie? Takiej mocy żarówki były fabrycznie? Obawiam się ze dla typowego cinskiego magneta 75W obciążenia światłami to będzie zbyt wiele, z reguły jest jedna żarówka 35W a i tak bilans energetyczny jest "na styk". No tak. I zauważyłem też, że plastiki reflektorów lekko już pożółkły. Pewnie od ciągłej jazdy na światłach....
I plus i minus, w zależności od rozwiązania. :) C-330M miało fabryczne rozwiązanie z - na masie. Przerobione C-330 z alternatorem zamiast prądnica też tak będzie. Ale wątpię że ma przerobiony skoro pyta się o prosta elektrykę.
Każdy asynchron może być generatorem, wystarczy przyjrzeć się ch-ce. Musisz "dopędzić" taki silnik ponad zero poślizgu i już masz generator. Częstotliwość jest stała ponieważ sieć jest sztywna. A kondziolki służą do mocy biernej. Tak jak napisał Jerzy Bartnicki żeby dawał prąd sam z siebie to się nie da, można też przerobić silnik wg Marek-Pe - będziesz...
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć. Drugi przewód dajesz od plusa akumulatora do złącza...
Mam małe pytanko odnośnie nowego wirnika. Chce przerobić alternator z opla na małą prądnice i muszę wykonać nowy wirnik . Czy można zrobić wirnik z aluminium , bo z tego co widzę to każdy robi ze stali ??
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
A jak przerobić taki alternator na turbinę?
regulator od prądnicy nie nadaje się do alternatora. w C-330 jest plus na obudowie!!! więc musisz mieć "przerobiony'' alternator
12V to zwykły alternator samochodowy za 50-100 zł ze szrotu.
na co Ci w tych czasach prądnica... przerób mocowanie pod alternator np. od dużego fiata lub poloneza. przewód od kontrolki pociągnij tylko bezpośrednio pod deskę zagarów
Podaj trochę więcej parametrów tej prądnicy: - jak moc, prąd stały czy przemienny (1 czy 3-fazowy, jaka częstotliwość), jakie obroty (stałe, zmienne) ? A myślałeś o prądnicach z agregatów prądotwórczych?
Cześć wszystkim , jak już wcześniej pisałem mam zamiar przerobić alternator na prądnice , z magnesami na wirniku. Zastanawiam się jakie są możliwe sposoby podłączenia . Z tego stojana są wyprowadzone cztery przewody czwarty przewód łączy chyba trzy fazy. Dodam że nie posiadam mostka . Jest to alternator marki NIPON
Jak chcesz zwiększyć moc prądnicy . To pomyśl o silniejszych magnesach na wirniku.Diody prostownicze powinny mieć radiatory do chłodzenia. Poza tym problem przeładowanie ak. To do tego możesz zastosować prosty regulowany stabilizator choćby LM350.Koniecznie na radiatorze . Lub dwa równolegle. Ostatecznie kilka stabilizatorów równolegle typu 7815. 15...
Większość generatorów ma rdzeń w którym "łatwiej" i w kontrolowany sposób zamyka się pole magnetyczne. Zamiast klecić kiepski i kosztowny generator można przerobić alternator wklejając w wirnik odpowiednią ilość magnesów neodymowych.
K3048 sorki ale w trabancie jest alternator ,nie prądnica (jest na 12V przerobiony) czy do alternatora też coś dać??
Przerobił bym to po nowemu dając "+" na masę i alternator samochodowy zamiast prądnicy z regulatorem.
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
JESIOTR1 No tak zgodze się, ale czy nie uważasz że akumulatory są bardzo drogie i potrafią bardzo mało tej energi przechować szczerze mówiąc, czy nie lepiej potrudzić się na przetworzeniem tego prądu prosto z przerobionych alternatorów, na prądnice z magnesami stałymi. Co wydaje mi się bardziej oszczędne i nie zanieczyszczające środowiska, bo co zrobić...
Prądnice można przerobić z jednego typu na drugi zamiast kupować regulator. Wystarczy zmienić połączenie w środku prądnicy(robiłem tak wielokrotnie i działa) ale bardzo polecam założenie alternatora, ponieważ ładuje akumulator już od małych obrotów.
No to opis konkretnie, co mas przerobione. Silnik ma już alternator zamiast prądnicy. Układ 12v czy 24V. Czysto wojskowe stary miały ekranowane instalacje a ty, co masz?
Pamiętajcie wiara czyni cuda :) A co myślicie o kupieniu dwóch tłoków chińskich lub z wsk,mz(wyjdzie to taniej niż u tokarza czy odlaniu sobie). Dobraniu odpowiednich rurek i mamy cylinder gotowy, i stworzeniu dwucylindrowej maszyny Myślę czy by nie można użyć takiego przerobionego alternatora na prądnice wolnoobrotową wtedy nawet niewielki silnik mógł...
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
wsk 175 ma coś jakby dynamo nie alternator a diody są dlatego że wydaje prąd przemienny miałem zamiar wstawić alternator na zewnątrz a wolał bym do w miejsce prądnicy planowałem przerobić wirnik na podobę jak ma jak ma ciągnikt-25 posiada on alternator bez szczotek
Nie da się tama wlepić alternatora z wersji 12V - całkowicie inne silniki. Dorabiać, przerabiać itp - koszty zjedzą. Ustawić prawidłowo regulator napięcia, żeby ładował do tych 7.2V, polikwidować spadki napięcia w instalacji, nowe szczotki prądnicy. Jedynie sensowne wydaje się być przerobienie zapłonu z konwencjonalnego, na bezstykowy - sterowany np....
A elektryka maluchowska to między innymi i alternator? Chociaż niektórzy piszą, że mają prądnicę... Odpowiadam jeszcze raz: nigdzie. Albowiem nie wolno odpinać alternatora od akumulatora aby zasilać same światła z alternatora bez udziału akumulatora w czasie pracy silnika np. pierwsze lepsze źródło: http://corsa-b.cba.pl/alter.htm, ponadto w razie zwarcia...
Ja myślałem o uzbrojeniu alternatora zamiast uzwojenia wzbudzenia neodymowym toroidem. Praca oczywiście jako silniko-prądnica.
Dorzucam swoje 3 grosze. Przerobiłem C330 z '81 z prądnicy na alternator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam:D
W sklepach z częściami do ciągników, lub dorobić samemu. Ja w swoim C-330M przerobiłem uchwyt z prądnicy pod alternator od poloneza. Potrzebna tylko spawarka, głowa, minimalne zdolności w obróbce metalu i chęci :) :) Na koniec pozostaje tylko odpowiednie (prawidłowe) podłaczenie alternatora: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Wiem że nie jest to rozwiązanie rewelacyjne,lecz koszt przerobienia dość duży .Docelowo bym zmienił silniczki dmuchawy ,wycieraczek ,lub łatwiej przezwoić,a jedynie wskaźniki bym zostawił 12V.Jeszcze wiadomo wchodzi wymiana alternatora czy prądnicy w zależności co jest zastosowane.Przerabiałem w ten sposób w dawnych czasach Stary 28, 200-ki i spisywało...
śledzę ten post i widzę, że zbacza nie w tym kierunku Warto jeszcze dodać, że wielu konstruktorów amatorów sugeruje się różnymi "lewymi" filmikami z youtube'a, na których ktoś pokazuje, jak przerobił np alternator samochodowy na "prądnicę 12V 8000W". Na YT pełno teraz takich "magicznych filmów". Niestety większość takich filmów to są sprytnie spreparowane...
Witam. Chyba jest to silnik indukcyjny jednofazowy stosowany dawniej w pralkach. Chcąc go przerobić na prądnicę należałoby przekonstruować wirnik aby wytwarzał pole magnetyczne jak w alternatorze. Można przerobić ale jest to nieopłacalne. Pozdrawiam.
Prądnica w junaku jest pod deklem i nie widać, że jest to (toto z aukcji) zupełnie inne urządzenie. Zakrywasz dekiel i nadal oryginał. U Ciebie prądnica jest na wierzchu i upierając się przy oryginalnym wyglądzie, ciężko będzie przerobić ją na alternator. Nikt nie twierdzi że się nie da, ale z prądnicy zostanie właściwie tylko tuleja obudowy...
Kupić jakikolwiek samochód z lat 70 z zapłonem przerywaczowym, a do niego lampowe radio Berlin albo Żerań z przetwornicą wibratorową. Wtedy nie staszne ci będa suborbitalne wybuchy jądrowe emitujace EMP, broń elektromagnetyczna albo mikrofalowe ,,stopery" samochodów uzywane przez amerykanską policję. (Nawiasem, ciekawe, czy polska Policja już takowe...
Pytanie czy masz prądnicę czy alternator, bo raczej nie słyszałem o alternatorze na napięcie 6V. MZ-ki miały instalacje 12V, późniejsze trabanty również miały instalację 12V z alternatorem, regulator podchodził również do łady. Jednak jeśli masz prądnicę to regulator od alternatora na pewno nie podejdzie.
Nie odpuszczaj, nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, stawiaj wiatrak, a samą prądnicę to potem wykombinujesz. Jest tyle możliwości, silniki DC, amerykanki, przerobione alternatory z wirnikiem na magnesach stałych...
dlatego zrezygnowałem z pomysłu z alternatorem, widziałem kiedyś na elektrodzie projekty z zastosowaniem jako prądnicy przerobionego silnika od starej pralki. Może w tym kierunku powinieneś szukać rozwiązania. Ja chwilowo z moim projektem stoję w miejscu :-(
W jaki sposob mozna przerobic alternator obcowzbudny na samowzbudny??? Co to wogole jest mozliwe?
Posiadam taki silnik ma on 24 żłobki chciałbym przerobić go na prądnice Jak chcesz mogę ci wysłać w zamian alternator. Czym chcesz to napędzać?
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Cześć poszukuje schematów jak przerobić silnik od wycieraczek na prądnicę. Chcę żeby dało to rade w jeden wietrzny dzień naładować akumulator 60Ah,12V. Taki silnik da ci Max 50W następnie się spali, no i potrzebuje dużych obrotów. Nie ma mowy o ładowaniu aku. Szczerze odradzam. Typowa prądnica od ciągnika ma 12V/12A - moc 144W - waży ze 3 kg - więc...
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
Muszę cię zmartwić, silnik posiada instalację z mało wydajną prądnicą stosowaną w tanich wodzidłach. A twój Daelim posiada instalację przystosowana do mocniejszego alternatora. Nijak to nie będzie pasowało. Musisz przerobić, albo silnik, albo instalację. Decyzja zależy od dostępności części (czy silnik był w wersji z alternatorem) i czy zależy ci na...
Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.
witam. Uchwyt można bardzo łatwo przerobić. ja mam alternator chyba od fiata albo poloneza, a uchwyt mam od prądnicy, po prostu obciąłem tylne ucho i przypawałem je bliżej tak żeby pasowało do alternatora. Pozdrawiam.
Trzecią ręką? Tylko rower by sprawę załatwił. Łatwiej przerobić prądnicę ręczną na nożną niż zbudować koło zamachowe. Zamiast koła z chomikiem można też zbudować duże koło z tygrysem bengalskim, wytworzy więcej energii. ;)
Panowie dokładnie nie wiem gdzie idą te przewody od kontrolki ( ogólnie tam cały panel jest rozwalony) i potrzeba to na nowo składać ale generalny remont chcę zrobić gdzieś na zimę dopiero. Obecnie już zrobiłem mocowanie alternator siedzi i jak podłączę ten gruby czarny przewód pod B+ (który idzie na rozrusznik) a tamten przewód co mam przerobię i podłącze...
Kolego nie bardzo się zgodzę z tym co twierdzisz, gdyż nie wiemy co to za maluch i czy ma alternator. Maluchy z prądnicami już dawno przerobili na żyletki. Albo wiaderka.
Witam . mam mikroelektrownie wodna moc 110w 12 v , trzy akumulatory 180ah,polaczone rownolegle , pradnica to jest alternator od 126p przerobiony wirnik na magnesy stale na pusto bez obciazenia jest okolo 36v,jak zrobic do tego regulator zeby nie przeladowac akumulatorow
Witam Na początku napisze że jestem amatorem i nie jestem żadnym elektrykiem. Naszło mnie żeby zrobić z silnika prądnice to wiatraka na działkę. Pierwsza próba była na alternatorze ale się nie udało duża wyciągnąć. Teraz chciałbym spróbować to samo z silnikiem. Chciałbym podpytać o wasze doświadczenia, może ktoś miał już podobny i coś udało mu się sensownego...
Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem motocykla Mińsk, właśnie niedawno padło mi w nim całe ładowanie akumulatora, wysiadł moduł stabilizujący napięcie, co się okazało jest on praktycznie już nieosiągalny. W związku z tym chciałbym przerobić instalację w taki sposób aby cały prąd z prądnicy szedł na ładowanie akumulatora i dopiero stąd na wszystkie...
Dlaczego uparłeś się na tą wiertarkę? To nie jest zbyt dobre rozwiązanie, lepiej zastosować alternator lub prądnicę samochodową. Jeżeli chodzi o wiertarkę, to połącz stojan równolegle do wirnika, powinna się wzbudzić.
Załóż normalnie od prądnicy i dobrze skręć (będzie bez chłodzenia), będzie chodzić. Troche mocowanie trzeba przerobić, a z podłączeniem nie ma problemu. Obroty może i troche za małe, ale dobrze łąduje
SIlnik 1500 (synchronicznie) obr/min ma cztery pary biegónów a ty dałeś 11.. Alternatory mają podobną ilość. Także, żeś się napracował. Jężeli przerobisz wirnik na 4 bieguny, to zagra, jeżeli wpadniesz na pomysł przezwojenia stojana to trochę moc ci spadnie - chyba, że nadrobisz obrotami...
Prądnica czy alternator? Zimą może być troszke problem, ja przerobiłem sobie odprężnik tak że mam dźwignię w kabinie :) Nie ryzykowałem bo często używam zimą do odśnieżania wiec gdy przyszedł czas wymiany aku. kupiłem dwa 6V. :) 12V ma te niecałe 900A jeden a przy zastosowaniu 6V jeden ma 900A razy 2.
temat upadł zapiete inne zegary niestety - próbowałem przelutowac w srodku uzwojenia nic nie dało Chętnie poznałbym jak kolega rozwiązał problem z zegarami? U mnie też brak ładowania, chciałbym przerobić na altka, jakie zegary poszły, jak podłączone? Mój oryginalny wyłącznie jako gadżet.
To ma być alternator samochodowy moc od 60 do 100 amper Jak wiadomo ma służyć za prądnice do zasilania grzałek przerobionych na odpowiednie napięcie . Pięknie by było gdybym osiągnął ok70V i 70A a nawet większe napięcie ok110V i wiąże się z wytrzymałością czy nie będzie się grzał . Nigdzie nie są podane dane jakie napięcie max na wirnik można dać. Będę...
Dawno, dawno temu, gdy słowo homologacja znane u nas nie było ;-) a wprowadzono obowiązek jazdy na światłach zimą montowałem w maluszkach z prądnicami przekaźnik przełączający żarówki w szereg. Tylko jeden klient mówił, że zwrócono mu uwagę na słabe światła. Bilans energetyczny tych autek znacznie zaś się poprawiał. Dziś przy pojazdach z alternatorami...
Wszystko będzie działać tylko twój alternator nie posiada wyprowadzenia na przekaźnik ponieważ jest to model pod woltomierz. Pod śrubę M6 podpinasz główne zasilanie plus akumulatora przewodem około 6mm² tam gdzie brak śrubki przykręcasz masę. Bez przerobienia nie da się uzyskać kontrolki, natomiast ładowanie będzie prawidłowe.
Ale wydaje mi się ze alternator zeby wytworzyc prad sam potrzebuje pradu. Nie jest to do końca prawdą: Alternator to prądnica 3 fazowa synchroniczna: Dzielimy na : Samowzbudna Obcowzbudna - Tu żeczywiście jest potrzebny prąd na wirnik. Obcowzbuna idzie przerobic na samowzbunda dokładajac 3 diody wzbudzenia.
Z Jawą są trzy problemy: 1. Ma alternator, nie wirnik, typowo obcowzbudny. Historyczna konstrukcja, nie tyle samego alternatora co osprzętu bo: a) prostownik jest sześciodiodowy b) ma idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania c) elektroniczny regulator oparty o elementy pobierające dużo prądu i wymagający sporego napięcia do otwarcia tranzystora mocy...
Witam. Zakupiłem ciągnik c360 z przerobiona instalacją elektryczną tzn zamiast prądnicy jest alternator od żuka z regulatorem elektronicznym od poloneza , z tego co zauważyłem ładowanie jest dobre chociaż kontrolka ładowania gaśnie tylko przy około 1100 obrotów a poniżej i powyżej świeci ale ciągnik odpala w zimie bez problemu. Coś dziwnego dzieje się...
Tak wychyla sie, o ile zamienie polaryzacje zasilania "zegara". A sprawa wyglada tak, ze wskaźnik przy podłaczonym czujniku wychyla sie na maksa do końca i z tamtad nie wraca. Jeśli zamienie polaryzacje czujnika to wszystko gra... Tylko ze silnik ma na sobie cały czas plus, a odizolować czujnik od silnika - masakra. Ale problem będzie rozwiązany wymianą...
Wykorzystać mógłbyś tylko stojan. Wirnik musiałby być zbudowany z magnesów - kolejno bieguny N-S-N-S-N-S.... albo być odpowiednio uzwojony i zasilany prądem wzbudzenia. Poszukaj opisu alternatora od samochodu - zobacz, jak zrobiony i podłączony jest wirnik. Wmak
a orientujesz sie może w cenach takich prądnic czy oprócz takiej prądnicy nie są potrzebne jakies regolatory napiecia. Dodano po 7 a odnosnie alternator zamiezalem przerobić go aby wirnik obrcał sie w jedną stronę a obudowa w druga wyeliminowało by to stosowanie przekładni
Witam mam pewien problem w podłączeniu elektryki w ciągniku. Podłączam ją według schematu poniżej i wymieniłem prądnice na alternator, na schemacie jest przełącznik świec żarowych a ja w moim mam dwa osobne przyciski ,,starter" i przycisk do podgrzewania swiec (oba mają po dwa styki) nie mam też tej lampki kontrolnej podgrzewacza, czy mógłby mi ktoś...
Przede wszystkim, bez zdjęć, to jest raczej zgadywanie. Choć słusznie chyba trafione, że to alternator. Więc poczytaj sobie o budowie rzeczonego, a potem zadawaj pytania o to, czy możesz to przerobić na silnik poprzez wklejanie magnesów. Mała podpowiedź: sprawdź, czy ma komutator na wirniku i ile ma działek, to się wyjaśni.
Alternator jest sześciodidoowy. Ale regulator napięcia jest już do niego dopasowany. Przewodu ~ nie izolujesz, a po prostu odkręcasz od zacisku na alternatorze. Zostaje niewykorzystany. Nie wiem, który jest dolny, który górny. Ja lecę po oznaczeniach. Swoją drogą, to te alternatory można przerobić na dziewięciodiodowe i zastosować regulator napięcia...
oblachowania nie trzeba wymieniac. ja nie wymienialem. trzeba tylko coś niewiele przerobić - ale już niepamiętam co - chyba uciąć jakieś szpilki, czy wywiercić jakiś otwór. w każdym razie 5 min roboty przy uzyciu standardowych narzędzi.
jeśli chcesz zbudować wiatrak , napędzany wiatrem do produkcji prądu to pomyśl o lepszym i bardziej wydajnym źródle prądu , na przykład jakimś alternatorze , zawsze to będzie lepsze niż pradnica od malucha , do tego musisz mieć jakis akumulator , napięcie z prądnicy jest zbyt niestabilne , aby zasilać tym od razu przetwornicę , do tego UPS komputerowy...
Witam. Na jednym forum motocyklowym przeczytałem, iż istnieje możliwość takiej przeróbki prądnicy np. od malucha , aby służyła jednocześnie jako rozrusznik. Moje pytanko: = czy rzeczywiście jest to możliwe? = oraz czy do takiej przeróbki musi być użyta prądnica czy może być to również alternator? Jeśli taka opcja jest możliwa prosiłbym chociaż o krótki...
Nie. Podstawowa sprawa: Jakie napięcie jest Ci potrzebne z generatora? Jeśli 12-14V, to mógłby być taki od alternatora, ale elektroniczmy. Ten za zdjęcia jest regulatorem prądnicy urzywanym pół wieku temu. W czasach, gdy tranzystor kosztował wypłatę (no prawie) trzeba się było zgodzić na mechaniczne regulatory.
Tak myślałem. Czyli rozumiem że prądnice są droższe bo łatwiej jest je napędzić Nie rób nadinterpretacji, napisałem że nieobciążona prądnica pobiera niewiele mocy (mechanicznej) w porównaniu do obciążonej (prądnicy asynchronicznej z silnika to też dotyczy) i dlatego da się to napędzić wiertarką, nie pytałeś o elektrownie wiatrową. Wyciąganie wniosków...
ALternator bez całkowitej przeróbki jest ciężką maszyna do produkcji energii elektrycznej... Jesli miałbyś juz to przerobić to : Zbudowanie nowego wirnika na magnesach stałych i przezwojenie stojana. I pamietaj im bardziej wysoko obrotową maszyne przerabiasz na wolnoobrotowa tym wiecej mocy tracisz. Ja przerobiłem Alternator i nagle z 45A zrobiło mi...
Przybliżony wzór na moc turbiny wodnej: P[kW]=9,81*H[m]*Q[m3/s]*n(sprawność turbiny) Przy sprawności turbiny 0,8 moc jaką możesz uzyskać na wale przy Twoich parametrach to około 117W. Tylko że sprawność 0,8 mają turbiny z prawdziwego zdarzenia, koła wodne zdecydowanie mniej (jak poszukasz to coś na pewno znajdziesz). Do tego dochodzi jeszcze sprawność...
A skądżeś ty takie wytrzasnął? :) Zobacz na rezystancję pierwotną cewki, być może ktoś założył niskorezystancyjną. Nie może mieć mniej niż 2 omy. Cewka podejdzie od simsona, no chyba, że trampek przerobiony na 12V to dowolna, np. duży fiat. No albo może być tak, że ktoś wstawił alternator zamiast prądnicy, a cewki zostały 6V.
Zgodzę się z kolegą, tylko chyba troszkę się nie zrozumieliśmy, pewnie ja źle wytłumaczyłem za co przepraszam z góry, chodzi mi nie o obciążenie alternatora by uzyskać ową moc, lecz o dołożenie modułu, np: silnik elektryczny 230V przerobiony na prądnice 230V gdzie na wirniku miał by magnesy neodymowe, i tu dokładniej temat rozwinę by coś takiego skonstruować...
przerobić prądnica przerobić alternator przerobić prądnica silnik
wymiana toner wykrywanie dźwięku junkers cyrkulacja
przycisk okrągły podświetlany klikanie lodówka
Linki nie otwierają się w Messengerze na Huawei Schemat mnożarki 2-bitowej w CircuitMaker