Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Hmnnn o ile to nie jest okaz kolekcjonerski to może było by szybciej i prościej przerobić na alternator tego stara. Na złomie można łatwo i stosunkowo tanio dorwać całe komplety altek + oryginalny regulator napięcia. Trzeba by było tylko z płaskownika jakiś uchwyt wyprofilować i przymocowac w miejsce prądnicy, no i oczywiście aku odwrócić żeby (-) była...
(at)lukaszk Potrzebuję prądnice do max 5 (6)kw i potrzebuję wybrać silnik. Silnik spalinowy min obr to 800 średnia praca to w przedziale 1200-1500 obr - przy tej prędkości uzyskuje moc 55Nm a max to 2200 obr. Potrzebuję dobrać silnik 4-5 kw / 950 lub 1450 obr. Silniki niskoobrotowe to są duże silniki (50-62 kg) w stosunku do silnika 4 kw /2700obr. Praca...
A gdyby to jednak przerobić na cos współczesnego np mostek trójfazowy i przetwornica stepdown 300W ustawiona na 14V? One maja chyba nawet ogranicznik prądu. Mostek jakieś 15zl przetwornica 30 , tylko jak to dynamo jest nawinięte? Ten schemat z przełącznikiem świateł sugerowałby że są tam dwa uzwojenia o różnej mocy. Nie pójdzie z dymem przy wykorzystaniu...
(at)dextert2 Kolego - jeżeli chcesz sobie zrobić w miarę sensowną prądnicę, to proponuje alternator samochodowy (mimo wszystko). Po rozebraniu wirnika należy usunąć uzwojenie a w jego miejsce wstawić pierścień magnetyczny z magnesu neodymowego, podobny do głośnikowego. To najbardziej sprawna prądnica w wydaniu niskobudżetowo - domowym. To na fotografii...
mam alternator nie wiem jaka firma wyjąłem go ze skody 105 wraz z regulatorem. regulator ma dwa wyjscia oznaczone 15 i 67 a alternator ma oznaczenia wyjść: B+, W, R i T. szukałem w podobnych tematach ale nie znalazłem nigdzie oznaczeń tego alternatora i nie wiem jak go podłączyć. W instalacji elektrycznej gdzie była wcześniej prądnica są dwa kable do...
Witam, posiadam stary rosyjski alternator R306 i chcę go przerobić na generator elektrowni wiatrowej. Mogę podesłać foto uzwojenia i rotoru Pytanie czy taka konstrukcja się nadaje do tego?
Jeśli jest to alternator to jest to w praktyce nie mozliwe. Alternator to trójfazowa prądnica prądu zmiennego z odpowiednim układem prostowników. Gdyby była to zwykła prądnica prądu stałego to.. owszem - teorwtycznie - byłoby to możliwe.. ale tylko teoretycznie.
,,silnik 3fazowy'' to dość szeroki pojęcie. Lepszy był by alternator samochodowy (3 faz prądnica prądu zmiennego + prostownik 3 fazowy + regulator)
Raz że trzeba przezwoić - więcej zwojów w cewce, za to cieńszym drutem, dwa trzeba wymienić diody w mostku - bo te raczej nie zdzierżą napięcia 60V, a trzy skonstruować zupełnie inny regulator napięcia - musi kontrolować napięcie po mostku, jednocześnie zasilać wirnik napięciem 12V. Jak już chcesz kombinować, to kup sobie używany chiński agregat prądotwórczy,...
Podaj trochę więcej parametrów tej prądnicy: - jak moc, prąd stały czy przemienny (1 czy 3-fazowy, jaka częstotliwość), jakie obroty (stałe, zmienne) ? A myślałeś o prądnicach z agregatów prądotwórczych?
Układ ładowania, zasada działania i to jak ma być podłączony alternator jest taki sam. Trzeba tylko troszkę ruszyć głową odpowiednio przerobić instalacje w ciągniku bo ta od prądnicy to co innego tak samo w zetorze jak i c330, 360 czy też jaki kolwiek inny :) Ale mogę się mylić bo w zetorze to jeszcze nie przerabiałem i nie wiem jak tam jest dokładnie,...
"czy do stworzenia amatorskiej elektrowni wiatrowej lepszy jest alternator czy pradnica" - podaj typ - wymiary turbiny wiatrowej, sposób regulacji prędkości, rodzaj i przełożenie przekładni, zakładane warunki wiatrowe w miejscu usytuowania wiatraka, napisz czy kcesz prądnicę, alternator przerabiać czy nie. Więcej na: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Ja wykorzystałbym tu stary alternator samochodowy jako silnik. Łatwo użyć go w ten sposób nawet niekiedy nie trzeba nic w nim przerabiać. W alternatorze? Wystarczy "tylko" usunąć prostownik i podłączyć zasilanie do uzwojeń przez falownik trójfazowy. Alternator jest prądnicą prądu przemiennego!!! Jeżeli natomiast chodzi Ci o prądnicę prądu stałego,...
Wiam Alternator to jest prądnica trujfazowa synchroniczna dlatego są w nim diody do prostowania prądu, wiec aby to działało jako silnik należy zdemątować diody i zasilić stojan napięciem trujfazowym a wirnik zasilic napięciem stałym(wzbudzenie).
Sprawność większości silników prądu przemiennego pracujących jako prądnica jest bardzo słaba, szczególnie przy małych obrotach. Niektóre z nich np. klatkowe zwarte wogóle nie wytwarzają napięcia. Lepiej wykorzystać gotową prądnicę lub alternator od samochodu. Wysiłek włożony w pedałowanie nie pójdzie w całości na marne. Zastanawiam się nad tym , czy...
Haaaa.... Jak było by tak łatwo zdobyć ten 500W to bym już go miał naprawdę szukałem wszędzie. No do czego mi potrzeba. Hm... 1. Układ zapłonowy 4A 2. Lampa przednia ok 10-20A (zależy czy żarówka 55/60W czy 95/100W) 3. Pozostałe lampy ok 3A (pozycje stop itd.) 4. Szperacz na wózku ok 10A Czyli jak by nie włączać niczego to ten alternator od Górniaka...
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Gdybym miał programator i więcej wiedzy zrobiłbym tak (myślę że wrócę kiedyś do tego) Puki co wielkie dzięki autorowi schematu za poświęcenie czasu (z którego wszystko wiem) prawie w załączniku jest ten schemat i na czerwono zaznaczyłem to czego nie ogarniam (co to robi? co to jest ten plus? co to za numerki 12, 3 ? To zaznaczone na zielono to czujnik...
Panie Bartnicki to nie jest żadna bzdura podam tylko parametry prądnic montowanych w/w motocyklach: Prądnica prądu stałego 6V/75W-słabowite jak cholera jedyny plus to to że jest to prądnica samowzbudna więc teoretycznie można toto odpalić bez akumulatora ale z popychu. Prądnica prądu przemiennego czyli alternator 12V/210W Altek do prądnicy wiadomo niebo...
Gdyby zastosować coś co ma większą sprawność przetwarzania energii niż ta prądnica To jedno, a drugie to przełożenie napędu. Sam sie nad czymś takim zastanawiam, np nieznaczna modyfikacja rowerka magnetycznego. W twoim wypadku to zastosowałbym jakiś nieduży alternator i przekładnie zębatą rzędu 1:40,np motoreduktor. Ale jak się bawić to na złomie poszukać...
Maszyna asynchroniczna ma taką samą sprawność w czasie pracy silnikowej i prądnicowej. Nie słyszałem by sprawność silnika asynchronicznego była znikoma. Silniki buduje się jako silniki, a prądnice jako prądnice. Zróbmy prosty test. Wyciągnij dynamo od rowera, albo lepiej alternator od samochodu i spróbuj to zasilić. Ciekawy jestem jaką moc na wale...
wiec tak jest to seryjny układ wspołczesnej produkcji wersja orginalna była tak jak kolega wspomniał wyżej, w motorze jest prądnica ten układ działa ok przy akumlatorze 6 V góra do 7 A ale wtedy mozna zapomnieć o wystarczającym oświetleniu motocykla i przy tym rownej pracy silnika rozmawiałem z wieloma harleyowacami co jeżdżą zabytkowymi wl-kami i oni...
I te 2 zarówki 35W świecą jednocześnie? Takiej mocy żarówki były fabrycznie? Obawiam się ze dla typowego cinskiego magneta 75W obciążenia światłami to będzie zbyt wiele, z reguły jest jedna żarówka 35W a i tak bilans energetyczny jest "na styk". No tak. I zauważyłem też, że plastiki reflektorów lekko już pożółkły. Pewnie od ciągłej jazdy na światłach....
I plus i minus, w zależności od rozwiązania. :) C-330M miało fabryczne rozwiązanie z - na masie. Przerobione C-330 z alternatorem zamiast prądnica też tak będzie. Ale wątpię że ma przerobiony skoro pyta się o prosta elektrykę.
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Chciałbym uzyskać możliwość poruszania zarówno stojanem jak i wirnikiem w alternatorze np. od malucha (niekoniecznie). Koncepcja jest taka jak na rysunku. Moje pytanie brzmi - jak przerobić taki alternator stosunkowo prosto i jakie będą tego konsekwencje? http://obrazki.elektroda.pl/2177970800_1...
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
Witam! Posiadam alternator wyjęty z poloneza. Czy istnieje mozliwość by w miare łatwo przerobić go tak by podczas kręcenia nim zasilał on żarówkę? Wystarczy by zasilał jedną chodzi mi po prostu o pokazanie ze wytwarza prąd podczas obrotów.
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam kupiłem alternator,niby oryginalny od C360,chciałbym go założyć zamiast prądnicy,może podpowiecie jak to podłączyć krok po kroku.Dodam fotkę mojego alternatora.
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Witam. Jestem tutaj nowy i za jakieś błędy przepraszam. Proszę, aby mnie pouczać 1Czy można przewinąć alternator tak, aby dawał 12v ale przy mniejszym momencie obrotowym??(alternator od malucha miałby za zadanie ładować akumulator 12v 45A) 2Chciałbym zrobić coś takiego jak na foto i odlać coś podobnego z włókna szklanego i żywicy (aby było lekkie) dało...
MAM PYTANIE, JAK ROZKRĘCIĆ TAKI ALTERNATOR? MUSZĘ WYMIENIĆ ŁOŻYSKA,A NIE MOGĘ SIĘ DO NICH DOSTAĆ. PRÓBOWAŁEM NA RÓŻNE SPOSOBY ALE BEZ POWODZENIA. A NIE CHCĘ GO USZKODZIĆ.MOŻE KTOŚ MA PRAKTYCZNE DOŚWIADCZENIE W TYM TEMACIE.
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Witam. Mam taki problem... wychodze rano do maluszka, przekrecam kluczyk.. a tu kontrolki gasna, a rozrusznik ledwo co chrebocze :/ Jak sie go pchnie to zapala.. pojezdze troche po miescie i "niby" caly dzien jest OK, ale na dugi dzien to samo:/ Jak naladowalem akumulator (przez noc) to kilka dni bylo OK a potem to samo :/ Zaznaczam ze klemy mam czysciutkie...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Witam. Mam taki problem. Nie mam ładowania w maluszku i musze wymienić alternator. Ale nie zbytnio wiem jak. Śruby już wszystkie odkręciłem, pasek zdjąłem ale nadal nie moge alternatora wyjąć. Trzymają go jakby takie szpilki przy tym dolocie co jest przykręcany na 4 śruby do silnika. A w bok nie moge go przesunąć ponieważ są ograniczniki przy tych śrubkach...
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
Każdy asynchron może być generatorem, wystarczy przyjrzeć się ch-ce. Musisz "dopędzić" taki silnik ponad zero poślizgu i już masz generator. Częstotliwość jest stała ponieważ sieć jest sztywna. A kondziolki służą do mocy biernej. Tak jak napisał Jerzy Bartnicki żeby dawał prąd sam z siebie to się nie da, można też przerobić silnik wg Marek-Pe - będziesz...
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć. Drugi przewód dajesz od plusa akumulatora do złącza...
Mam małe pytanko odnośnie nowego wirnika. Chce przerobić alternator z opla na małą prądnice i muszę wykonać nowy wirnik . Czy można zrobić wirnik z aluminium , bo z tego co widzę to każdy robi ze stali ??
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
A jak przerobić taki alternator na turbinę?
regulator od prądnicy nie nadaje się do alternatora. w C-330 jest plus na obudowie!!! więc musisz mieć "przerobiony'' alternator
12V to zwykły alternator samochodowy za 50-100 zł ze szrotu.
na co Ci w tych czasach prądnica... przerób mocowanie pod alternator np. od dużego fiata lub poloneza. przewód od kontrolki pociągnij tylko bezpośrednio pod deskę zagarów
Cześć wszystkim , jak już wcześniej pisałem mam zamiar przerobić alternator na prądnice , z magnesami na wirniku. Zastanawiam się jakie są możliwe sposoby podłączenia . Z tego stojana są wyprowadzone cztery przewody czwarty przewód łączy chyba trzy fazy. Dodam że nie posiadam mostka . Jest to alternator marki NIPON
Jak chcesz zwiększyć moc prądnicy . To pomyśl o silniejszych magnesach na wirniku.Diody prostownicze powinny mieć radiatory do chłodzenia. Poza tym problem przeładowanie ak. To do tego możesz zastosować prosty regulowany stabilizator choćby LM350.Koniecznie na radiatorze . Lub dwa równolegle. Ostatecznie kilka stabilizatorów równolegle typu 7815. 15...
Większość generatorów ma rdzeń w którym "łatwiej" i w kontrolowany sposób zamyka się pole magnetyczne. Zamiast klecić kiepski i kosztowny generator można przerobić alternator wklejając w wirnik odpowiednią ilość magnesów neodymowych.
K3048 sorki ale w trabancie jest alternator ,nie prądnica (jest na 12V przerobiony) czy do alternatora też coś dać??
Przerobił bym to po nowemu dając "+" na masę i alternator samochodowy zamiast prądnicy z regulatorem.
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
JESIOTR1 No tak zgodze się, ale czy nie uważasz że akumulatory są bardzo drogie i potrafią bardzo mało tej energi przechować szczerze mówiąc, czy nie lepiej potrudzić się na przetworzeniem tego prądu prosto z przerobionych alternatorów, na prądnice z magnesami stałymi. Co wydaje mi się bardziej oszczędne i nie zanieczyszczające środowiska, bo co zrobić...
No to opis konkretnie, co mas przerobione. Silnik ma już alternator zamiast prądnicy. Układ 12v czy 24V. Czysto wojskowe stary miały ekranowane instalacje a ty, co masz?
Prądnice można przerobić z jednego typu na drugi zamiast kupować regulator. Wystarczy zmienić połączenie w środku prądnicy(robiłem tak wielokrotnie i działa) ale bardzo polecam założenie alternatora, ponieważ ładuje akumulator już od małych obrotów.
Pamiętajcie wiara czyni cuda :) A co myślicie o kupieniu dwóch tłoków chińskich lub z wsk,mz(wyjdzie to taniej niż u tokarza czy odlaniu sobie). Dobraniu odpowiednich rurek i mamy cylinder gotowy, i stworzeniu dwucylindrowej maszyny Myślę czy by nie można użyć takiego przerobionego alternatora na prądnice wolnoobrotową wtedy nawet niewielki silnik mógł...
wsk 175 ma coś jakby dynamo nie alternator a diody są dlatego że wydaje prąd przemienny miałem zamiar wstawić alternator na zewnątrz a wolał bym do w miejsce prądnicy planowałem przerobić wirnik na podobę jak ma jak ma ciągnikt-25 posiada on alternator bez szczotek
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Nie da się tama wlepić alternatora z wersji 12V - całkowicie inne silniki. Dorabiać, przerabiać itp - koszty zjedzą. Ustawić prawidłowo regulator napięcia, żeby ładował do tych 7.2V, polikwidować spadki napięcia w instalacji, nowe szczotki prądnicy. Jedynie sensowne wydaje się być przerobienie zapłonu z konwencjonalnego, na bezstykowy - sterowany np....
A elektryka maluchowska to między innymi i alternator? Chociaż niektórzy piszą, że mają prądnicę... Odpowiadam jeszcze raz: nigdzie. Albowiem nie wolno odpinać alternatora od akumulatora aby zasilać same światła z alternatora bez udziału akumulatora w czasie pracy silnika np. pierwsze lepsze źródło: http://corsa-b.cba.pl/alter.htm, ponadto w razie zwarcia...
Ja myślałem o uzbrojeniu alternatora zamiast uzwojenia wzbudzenia neodymowym toroidem. Praca oczywiście jako silniko-prądnica.
przerobić prądnica przerobić alternator przerobić prądnica silnik
włącznik rozrusznika podłączyć subbas komunikacja radiowa
pompa ciepła midea zmywarka whirpool adg6240
Samsung kino domowe USB – odtwarzanie MP4, MP3, FLAC, obsługa FAT32, NTFS, exFAT Resetowanie Motus Scooty 10 Lite 5. generacji: Instrukcja