Iskra jak piorun, ustawiona przerwa przerywacza, zapłon ustawiony na suwmiarkę i sprawdzony jeszcze na lampę stroboskopową. Gaźnik OK, ciśnienie sprężania jest. Simmering przynajmniej od strony koła zamachowego jest OK. Z resztą to nie miałoby aż tak dużego wpływu. Efekt - bez zmian....
Za duża przerwa na świecy i przerywaczu.
Witam. Miałem doczynienia z ogarem (polski silinik 2biegi) i motoronyką. Co do słabej kompresji to niekoniecznie, gdy kupiłem ogara to miał bardzo słabą kompresje, ledwo na dwójce go rozpędzałem (a ważyłem wówczas 50kg), jak ciepły pracował dobrze przez okres kilkunastu sekund, gdyż...
Musisz opanować tylko dwie śrubki, które są przy przerywaczu: 1 służy do skręcania płytki przerywacza z płytką zapłonową, a druga - ma łepek mimośrodowy, który służy właśnie do przybliżania/oddalania przerywacza od krzywki zapłonu - jak tego nie opanujesz, to nie będzie przerwy...
Zapłon w tym modelu to niekończąca się opowieść Taka sama jak we wszystkich silnikach Rometa. Nie wystarczy ustawić punkt prawidłowo, przerwa na przerywaczu jest tak samo jak nie bardziej ważna. Przerwy nie ustawi się dobrze jeżeli oś, na której umieszczony jest młoteczek, jest luźna....
Sprawdź połączenia masy! Szczególnie obwód silnik - cewka zapłonowa. Aby sprawdzić co się zepsuło lub co Ty zepsułeś:D Zrób tak: 1.Wykręć świecę. 2.Odłącz kabel idący ze wspólnego punktu (cewka zapłonu w magnecie, przerywacz i kondensator) i zbliż go na ok. 2 mm do masy silnika. 3....
Kolega zacznie od wypięcia 2 przewodów z silnika- czerwony i niebieski lub czarny (zaznaczyć gdzie który idzie). Jeden to do oświetlenia a drugi do gaszenia. Ten do gaszenia silnika lubił się przecierać i stykać z masą. Jak był ustawiany przerywacz? w jednym otworze powinien być całkowicie...
a zapłon ustawiałem według tego poradnika Do dupy poradnik zawiera błędne treści w szczególności z ustawieniem przerwy platynek . Ustawienie przerwy 0,4 mm platynek gdy tłok jest 1,7mm przed GMP jest błędem . To jest początek otwierania styków czyli punt inicjowania iskry , a pełne...
No chwile poprykał i tam próbowałem ustawiać tą śrubkę przy gaźniku, ale nic z tego, zobacze jeszcze raz bez gaźnika tak jak piszesz, ale czy aby napewno 2 mm przed gmp bo znalazłem tam opis wszystkich silników romet komar jawka itp i tam napisane jest że 2,7 mm do 3mm Dezamet 023 - Ogar...
Przerwa na przerywaczu powinna wynosić 0,4-0,6mm. Z silnika wychodzą Ci dwa kable, jeden od świateł, drugi od gaszenia zapłonu. Włącz omomierz między ten od gaszenia zapłonu a masę ( korpus silnika) i ustaw na najmniejszy zakres rezystancji. Ustaw tłok na maksymalnej wysokości a następnie...
Kolego Etezet jak w tym wypadku oceniasz pracę zapłonu w motorowerze Jawa 50 przecież w instalacji Jawki 50 jest zabudowana cewka butelkowa a napięcie pracy jest podawane bezpośrednio z cewki iskrownika? Narysowany schemat zapłonu tego odkurzacza jest poprawny.Niesprawny lub uszkodzony kondesator...
Kolega zdobędzie oryginalny kondensator Miflex, przykręci dobrze do masy, podłączy. Te nowe chińskie są nic nie warte. Minimalne iskrzenie na przerywaczu jest dopuszczalne. Przerwa na przerywaczu na 0,3-0,5mm. Do tego pewna świeca jak do komarka i ma chodzić. Tam nie ma dużej filozofii.
- Pierwsza sprawa to zmiana świecy na BPR 6H./NGK/. - Jaka jest przerwa na przerywaczu? - zapinka na iglicy przepustnicy-2 rowek od góry.
Jaka świeca zapłonowa - proponuję BPR 6H./NGK/. Jaka jest przerwa na przerywaczu? Zapinka na iglicy przepustnicy-2 rowek od góry. Ostatnio patrzyłem na przerywacz i iskrzyły na żółto, a przerwę miał 4 mm, iglica jest na 2 rowku od góry.
Witam. 1. Niedokręcona świeca. 2.Źle ustawione ssanie. 3. Zła świeca. 4.Zła przerwa na świecy. 5.Zła przerwa na przerywaczu. 6.Przesunięty zapłon. 7.Źle ustawione dysze w gaźniku 8.Zanieczyszczone dysze w gaźniku. 9.Zanieczyszczony filtr powietrza. 10.Źle ustawione ssanie. 11.Zużyte...
Jeżeli jest to silnik dezameta 023 to przerwa na świecy powinna wynosić 0.45/0.6, przerwa na przerywaczy 0.25/0.35 (iskra powinna być nie za duża taka wąska). W następnej kolejności powinieneś przestawiać zapłon do momentu aż będzie ładnie palił (różnica 0.5 mm jest tutaj czymś wielkim).
Przepraszam za długą przerwę.Awaria kompa .Wracając do tematu:kupiłem tego Rometa za 200 PLN z papierami (pierwszy właściciel) i za bardzo się nie przyglądałem.Wszystko było na miejscu kierownica,silnik,koła,linki ;) Po wymianie wszystkich ważniejszych części i czyszczeniu kolanka z tłumikiem...
Pogoda i czas pozwolily na probe. Odpalil "na kopa". Chodzil jak zegarek na wolnych i pelnych obrotach. Jak sie troche nagrzal silnik osiagnal obroty jakich nigdy chyba nie krecil i gladko - bez prykania (kiedys prykal, jak pojawiala sie duza iskra na platynkach). I nagle gwaltownie zgasl. Nie ma wogole...
Mam taki przyrząd co się wkręca w głowicę na miejsce świecy i odmierzyłem 3mm przed GMP ustawiłem przerwę na przerywaczach iskra sUper jest ale nadal lipa. Gdy wlewam taki jeden korek co jest pod kranikiem benzyny i kopne to motorek tak max ze 2 razy zapyrka i koniec (przy jednym kopnięciu)...
Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu świecy , następnie do tej wartości dodajesz 3mm , cofiesz tłok i obserwujesz czy podczas...
Możliwe że masz ukręcony czop wału (często zdarza się w polskich konstrukcjach) ,wtedy regulacja nie pomoże. Ustaw przerwę na przerywaczu ,potem suwmiarką odległość tloka od GMP wg instrukcji obsługi. Jeśli rozwarcie styków w jakiejkolwiek konfiguracji nie zgrywa się z praktyką to musisz...
Co do przerywacza , czasem jest taki numer że spręzyna jest za słaba i może przy wyższych obrotach nie nadążać zamykać młoteczka.Inny przypadek jest gdy młoteczek zaciera się na osi.Sprawdź czy lekko się odchyla. Generalnie jak świeca czarna , to pierwsze co NOWA świeca o jak najniższym...
Witam. Może być uszkodzona świeca, przewód WN, kondensator, cewka lub przerywacz. Może być także zła przerwa na stykach. Lub ścięty klin. Sprawdź kolor iskry, czy nie ma przebicia, i wyprzedzenie zapłonu. Pozdrawiam czubeq15 :)
Dla prawidłowej eksploatacji pojazdów trzeba posiadać kilka podstawowych narzędzi (i je używać, naturalnie). Mam na myśli omomierz (miernik uniwersalny) lub lampkę kontrolną z jakąś baterią czy prostownikiem do ustawiania zapłonu; szczelinomierz do ustawiania przerwy na świecy i stykach...
Spróbuj (już teraz nie pamiętam)zmniejszyć lub zwiększyć przerwę na przerywaczu.Wyglądało to jakby na włączonych światłach był problem z kondensatorem a raczej z jego napełnianiem.
Gdy odpalę go na zimnym silniku na początku trochę przerywa. Gdy pochodzi chwilę jest już dobrze. Wolne obroty są idealne, przy zimnym ma lekko podwyższone ale nawet przy bardzo gorącym nie zgaśnie na pewno. Też myślałem, że to wina simeringa pod magnetem i go wymieniłem. Poprawy żadnej!...
Tłumik mam oryginalny. Wiem jak działa silnik 2 suwowy. Myślałem też, że przez złe uszczelnienie wydechu nie ma tego cyklu, gdzie niespalona mieszanka wraca z powrotem do cylindra. Komplet naprawczy gaźnika kupiłem lecz dysz nie mogłem wymienić, ponieważ w kompletach są tylko dysze 40 i...
Panowie wilu2 i kajapa. Czy sprawdziliście to o czym pisałem wyżej? Chyba nie, bo nie odnosicie się do porad. Cewki nie da się na 100% sprawdzić prostymi sposobami. Pomiary rezystancji dają mało informacji. W zasadzie informują o całkowitym "padzie" cewki. Rezystancje do masy powinny wynosić: 1....
A guzik prawda. Przy maksymalnej prędkości, z pełnym gazem, ma jechać płynnie i równo, nie ma prawa nic przerywać. Przyczyn może być mnóstwo. Gaźnik i zapłon do sprawdzenia ogólnie mówiąc. Nie no, to taki dowcip był. Objaw wskazuje na problem z zapłonem, najczęściej przerywacz,...
Regulowałem już kilkukrotnie, tylko w jednej pozycji dobrze odpala i chodzi, Ustawiałeś na "oko" ? W jednej pozycji, tzn. jaka wartość [mm] przed GMP ? Ile wynosi przerwa na przerywaczu?
Cześć.Objawy te co opisałeś pasują na brak masy silnika, lub gdzieś na wtyczkach nie łączy sprawdź jeszcze raz. Kolego KAPI35 sprawdź zapłon w tej motorynce, przerwę na przerywaczu, świecy.Aaaa jeszcze kondensator może być uszkodzony.Tu masz filmik z ustawienia zapłonu[/b]. [youtube][/youtube]
Powodem może być chińska platynka (przerywacz) w której uciera się kowadełko i zmniejsza się przerwa lub luźna ośka platynki.
W podstawie przerywacza jest jedna śrubka,luzujesz ją i przesuwasz podstawę w/w.Przerwę ustawiasz na 0,4 mm przy otwartych stykach.Kondensator nie zawsze musi być dobry-nowy.Czasami też może być przebicie na izolatorze młoteczka przerywacza co obniża energię iskry,bądż daje zwarcie przerywacza.
Witaj! Nic nie kombinuj, wstaw z powrotem ten sam kondensator. Pisałeś, że cieknie ci paliwo z tłumika. Wyraźnie napisałem ci zmniejsz dopływ paliwa przez przesunięcie iglicy o jedno wcięcie tak by mniej paliwa było w komorze gaźnika. Zobaczysz świeca będzie lepiej wypalona, będzie palił...
Pierwsze co warto sprawdzić, to same przewody. Mogą być popalone pod izolacją. Wtedy niby przewodzą, mierniki mówią "wszystko ok", ale jak przetniesz kabel to w środku sfajczony. Naturalnie też trzeba zmienić świecę. Wszystkie masy do sprawdzenia. Przerwę na platynkach/przerywaczu...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie...
Nic nie trzeba odłączać. Wystarczy dobrać żarówkę większej mocy (min 21 - 45W) i ją dokładnie obserwować. Na 100% zmieni jasność świecenia. Pomiar trzeba robić SZYBKO. Moja praktyka pokazuje jednak że nie co się tak bardzo przykładać do ustawienia punktu zapłonu w 2T. ) 0.5mm a nawet...
Ustaw najpierw przerwę na przerywaczu, ma mieć 0,3 mm w najwyższym punkcie wzniosu krzywki. Potem ustaw wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3 mm przed GMP - w tym momencie ma się zacząć otwierać przerywacz. W tej kolejności, nie odwrotnie! Jeśli będzie normalna iskra, to powinien odpalić, potem...