Punkt zapłonu jest 3 mm przed GMP, czyli wtedy mają się otwierać platyny a szczelina wcale nie jest taka istotna ważne żeby się wyraźnie otwierały i zamykały, czasami jest potrzeba żeby improwizować, bo sprzęt jest zużyty albo kiepskiej chińskiej jakości. Zalecają 0,4 mm, ja nigdy tego nie mierzę, obecnie do takich celów używam czujnika zegarowego i...
Wyczyść styki przerywacza to po pierwsze, przerwa nie może być zbyt mała. Jeżeli przy większej przerwie przerywacz nie działa, zwiększ nieco napięcie.
Przerwa na przerywaczu powinna mieć 0,20 mm, odległość cewki od koła 0,10-0,15 mm. Jeżeli się nie mylę. to wyprzedzenie zapłonu wynosi 3,5 mm przed GPM.
Zakładając że połączenia elektryczne są prawidłowe, czasami w WSK działo się tak jeżeli przerwa na przerywaczu była za duża, ewentualnie zużyta świeca zapłonowa..
No a kondensator też powinien być nowy. No i odpowiednia przerwa na przerywaczu powinna być. Tak jak podaje instrukcja. Początek rozwarcia styków przerywacza według instrukcji.
Przerwa na przerywaczu i świecy. Potem gaźnik - sprawdź regulację
Z moich "doświadczeń" wynika że w WSK 125 im mniejsza przerwa na przerywaczu tym lepiej, młoteczek i kowadełko dość często iskrzą i wypalają styki tym samym samoistnie zwiększając przerwę. Co z kondensatorem? Przerywacz dobrze oczyszczony ze "śmieci", mam tu na myśli namagnesowane opiłki metalu, elektryczne przejściówki karter-a mają dobrą izolację...
Teraz robią takie lipne świece i nie wytrzymuje czy jest problem w zapłonie? O ile dobrze pamiętam to ciepłota świecy dla WSK 125 to F80. Przerwa na przerywaczu to 0,2 - 0,4 mm. Ustaw na 0,3 mm. Ze świecami bywa różnie. Kupiłem kiedyś trzy komplety i padły wszystkie. Zmieniłem na innego wytwórce i było OK.
Twoje działania z zapłonem tylko pogorszyły sprawę, jak widać. Teraz wygląda na to, że punkt zapłonu jest całkiem źle, skoro się nie odzywa. Próbowałeś na pych? Klin do sprawdzenia, bo jeśli nie spasowałeś dobrze na stożku i nie dokręciłeś mocno śrubą to będzie zerwany. Przerwa na przerywaczu ma mieć 0,3 mm, punkt zapłonu 2,8-3 mm przed ZZ. Nie wiem...
Ustaw najpierw dobrze zapłon, wykręć świecę, ustaw tłok 3mm przed górnym położeniem w tym momencie powinna być iskra, czyli przerywacz powinien się otwierać. Przerwa na przerywaczu 0,2-0,3mm no i powinno być ok.
A jak jest przerwa na przerywaczu za duża to silnik bedzie słabszy?,nie bedzie miał takiejmocy jak powinien?? Tak, może również przerywać, dławić się (czasami to widać dopiero po włączeniu świateł), "dziwnie" wchodzić na wyższe obroty tzn. "z opóźnieniem" itp. "dolegliwości".
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
Głowica to koszt 30 zł, nie widze sensu robienia samodzielnie wstawki gwintowanej pod świece. Swiece z długim gwintem są. Od strony sprzęgła idzie najpierw łożysko póżniej symering i znowu łożysko. Łożyska 6204 C3 ewentualnie C2 ale nie pochodzą długo. Przerwa na przerywaczu 3mm według instrukcji daje mizerne rezultaty, ustaw 0.5mm jest lepszy moment...
W takim razie musi być przebicie na przerywaczu , a jak nie to występuje iskrzenie na stykach , a nie powinno . :| Przerwa też nie może być za mała . :| Dodano po 1 Wrzuć fotkę przerywacza . Dodano po 6 Sprawdź jeszcze przewód WN omomierzem czy w ogóle przewodzi i podaj rezystancję .
Jest to zapłon bateryjny.Przewód ze stacyjki z poz 15 lub54 jest wpięty do cewki zapłonowej w poz 15.Z pozycji 1 cewki zapłonowej przewód idzie przez platynkę przerywacza a następnie kowadełko na masę.Wskutek obrotu wałem przerywacz pracując podaje napięcie impulsowe na wtórne uzwojenie cewki a zaindukowana energia w cewce powoduje powstanie wysokoego...
Warto by przeczyścić i wyregulować gaźnik, sprawdzić pompkę paliwa, filtry oraz świece, na obu cylindrach. Sprawdź luz zaworów, na zimnym silniku, powinien wynosić: ssący 0,10-0,15 mm, wydechowy 0,18- 0,23 mm. Sprawdź też odległość cewki od koła zamachowego, powinna wynosić 0,20-0,30 mm. Regulacja gaźnika: http://obrazki.elektroda.net/14_12713967...
Przerwa na przerywaczu powinna wynosić 0,4-0,6mm. Z silnika wychodzą Ci dwa kable, jeden od świateł, drugi od gaszenia zapłonu. Włącz omomierz między ten od gaszenia zapłonu a masę ( korpus silnika) i ustaw na najmniejszy zakres rezystancji. Ustaw tłok na maksymalnej wysokości a następnie cofnij o 4,5mm (obracaj magnetem przeciwnie do strzałki na nim)...
Oj ciężko, ciężko. Nie odrobiłeś lekcji z teorii. Poruszasz się po omacku. Moje rady zakładają pewien poziom wiedzy i doświadczenia potrzebny w tej prostej, a jednak nietypowej sytuacji. Jak nie przekroczysz "bariery dźwięku", to nie ma możliwości ci pomóc. Nie mogę pisać elaboratów o każdym najbardziej oczywistym kroku! Robisz wszystko źle. Nie czytasz...
SUKCES CHODZI tylko chodzi jak się daje gazu jak się nie daje to gaśnie nie wiem o co chodzi coś z linka chyba Za mała przerwa na przerywaczu jeśli gaźnika nie ruszałeś.
Jakie wyprzedzenie zapłonu będzie najlepsze? Ustawiłem wyprzedzenie na 4mm przed GMP, przerwę na przerywaczu 0,4mm i nie wiem czy trochę nie opóźnić tego zapłonu... Witaj kolego.Według książki jest zapłon na 3,5-3,7mm przed GMP,a przerwa 0,30 do 0,50mm.Na świecy 0,60-0,70mm-grubość widokówki.Próbowałeś ją odpalaćjuż ,bo jeżeli odpala i nie wyrywa linki...
A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Do sprawdzenia: - zaworek odcinający dopływ paliwa w pokrywie komory pływaka - zapinka iglicy przepustnicy w 2 rowku od góry - dysza główna - oś osadzenia przerywacza - przerwa na przerywaczu 0,5-0,6 mm - ustawić właściwe wyprzedzenie zapłonu - świeca zapłonowa NGK BRP6H tyle na początek
Za instrukcją: Przerwa w przerywaczu 0,3 - 0,5mm, zapłon przed GMP 3,2 - 3,5mm.
Jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w simsonie sr50 z przerywaczem, jaka powinna być przerwa na przerywaczu
Do sprawdzenia układ zapłonowy - krzywka przerywacza prawidłowo ustawiona? - 1,8 mm przed GMP styki przerywacza powinny się otwierać - 04-06 mm przerwa na przerywaczu - oś przerywacza nie rusza się w koszyczku cewek? - zapinka iglicy przepustnicy na 2 rowku od góry. - świeca zapłonowa NGK - BPR6H
witaj Ustaw tłok 4-5mm przed górnym punkcie w tym momencie ma otwierać się przerywacz. Przerwa na przerywaczu o.2mm/grubość 2ch żyletek lub blaszka od baterii płaskiej/. Pozdrawiam Miro.Nasz
- Przerwa na przerywaczu prawidłowa - 0,5-07 mm - wyprzedzenie zapłonu 1,8 mm - jaką masz świecę?
Kolega zdobędzie oryginalny kondensator Miflex, przykręci dobrze do masy, podłączy. Te nowe chińskie są nic nie warte. Minimalne iskrzenie na przerywaczu jest dopuszczalne. Przerwa na przerywaczu na 0,3-0,5mm. Do tego pewna świeca jak do komarka i ma chodzić. Tam nie ma dużej filozofii.
Tak jeszcze na szybko pytanko. Znajomy chce mnie uraczyć dolpimą ps290 bo ma jakies problemy z iskrownikiem i potrzebowałbym najlepiej pdf tej oryginalnej książki albo chociaż jakieś informacje jakie wyprzedzenie, jaka przerwa na przerywaczu itp. Bo kompletnie nie mogę znaleźć żadnych danych, jedynie o regulacji gaźnika coś wygrzebałem.
A przerywacz czysty, może któraś podkładka jest zatłuszczona , albo pęknięta. Jaka duża przerwa na przerywaczu ?
Prosty sposób na odpalenie wski;) Ustaw tłok na górnym martwym punkcie, w tym momencie na przerywaczu przerwa powinna być 0,3-0,4mm, cały zapłon przykręć w środkowej pozycji. I nie ma bata, MUSI zapalić. Jak nie to szukaj przyczyny w ustawieniach gaźnika. Ewentualnie można sprawdzić kondensator.
Może być nawet winna świeca, ale zakładam że to sprawdziłeś. Dalej idąc - może kabel od świecy. I kondensator też. Jak kolega wyżej, na końcu cewka może być zmęczona. A przerwa na przerywaczu ustawiona jak trzeba? Tak na szybko spróbuj zmniejszyć przerwę na świecy.
Zakładam że silnik jest w dobrym stanie technicznym. 1). sprawdź prawidłowe osadzenie krzywki przerywacza. Ustawić ściśle wg znaku na kole magnesowym. 2). sprawdź oś na której umocowany jest przerywacz - nie może się ruszać. 3). przerwa na przerywaczu 0,4-0,6 mm. Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,8 mm przed GMP. Zapinka na iglicy przepustnicy - 2 rowek od...
Podejrzewam zbyt małe przerwy na przerywaczu lub świecy. Te silniki im bardziej wyeksploatowane tym nie bardzo chciały chodzić na ustawieniach książkowych. Ustaw przerwę na przerywaczu 1 mm i na świecy podobnie. Winowajcą jest bicie wału lub luz na łożyskach i wówczas ustawiona mała przerwa na przerywaczu przy większych obrotach znika częstą dając iskrę...
Witam mam problem z ogarem 200, dostałem od szwagra do remontu, kilka silników już w życiu uruchomiłem więc i tu się podjąłem. W silniku wymieniłem łożyska i złożyłem silnik nie odpalał, kompresja 5bar więc słabo zmieniłem cylinder i tłok jakiś noname i odpala na strzała wkręca się powiedzmy że ok ale jazda masakra. 1 trzeba się odepchnąć 2 bardzo długi...
Witam, zarejestrowałem się specjalnie, bo chcę pomóc wielbicielowi WSK 125ccm. Iskra na świecy jest w momencie początku otwarcia przerywacza i ten moment powinien być 3mm przed GMP tłoka a przerwa na przerywaczu 0,3mm do 0,4mm. Po mojej WSK z lat 70-tych została mi tylko instrukcja obsługi - mogę podesłać, podaj namiary.
Przerwa na przerywaczu jest zależna od modelu, ale można przyjąć że ma wynosić 0.4 mm. Tak samo z wyprzedzeniem zapłonu, przyjmijmy że wynosi 3 mm przed GMP. Wyłączanie tak samo jak w innych silnikach, zwarcie do masy. Na pewno jest to silnik MV 100? Podaj dokładny model i numer silnika. Przerwę ustawia się w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/7836310500_1...
Wygląda mi to na całkowicie rozregulowany zapłon (przerywacz), przerwa na przerywaczu też jest istotna. A może padła cewka zapłonowa, ona bodaj nie lubi być zbyt długo pod napięciem bez przerywania prądu.
Witaj! Oczyścić przerywacz,ustaw na o.4mm/blaszka od baterii płaskiej/ ustaw tłok przed górnym punktem około 3-4mm i w tym momencie ma nastąpić przerwa na przerywaczu i ma być iskra.Świecę oczyść ustaw na 0,4mm. Gdyby Ci sklejała to na 0,6mm. Pozdrawiam życzę powodzenia. Miro.Nasz
Przerwa na przerywaczu ustawiona? Jest taka szkoła, która mówi, że przerwa ma być minimalna - efekt to trochę mocniejsza iskra i mnóstwo zakłóceń. Iskra jest biało niebieska i silna, czy czerwona/pomarańczowa? Przerywacz nie ma luzów?
witam!!!!! sprawdź w zapłonie krzywkę czy przerwa na przerywaczu jest taka sama gdy przekręcisz kołem i krzywka się przesunie o 180 stopni,u mnie to było przyczyną właśnie takiego zachowania,po wymianie krzywki wszystko wróciło do porządku i możesz jeszcze wymienić przerywacz w końcu to groszowa sprawa
Za mala przerwa na przerywaczu w maksymalnym odchyleniu ?
Witam was panowie... Czasami sprowadzaćie poziom dyskusji ponizej... najnizej jak sie da. Niko85 - z moich doświadczeń wynika, że ksiązkowe ustawienia sprawdzają sie najlepiej. Silnik pracuje poprostu optymalnie. Wyprzedzenie zapłonu - 1,8 mm przed górnym zwrotnym połozeniem tłoka to około 20stopni obrotu wału w przeciwnym kierunku... :) Przerwa na...
Przyznaję rację, źle to napisałem 3 mm to przed GMP, ma sie zacząć otwierać przerywać, natomiast przerwa na przerywaczu 0,3-0,4 mm. Pozdrawiam
Panowie! Czy jesteście pewni, że w Jawie przerwa na przerywaczu to 0,3 mm? Moim zdaniem mniej. Jawy miały do siebie, że niewielki luz wału ogromnie zakłócał zapłon z powodu malutkiej przerwy. Właśnie taką wartość (0,05 mm) miałem na myśli. I z bardzo odległych doświadczeń wiem, że była dość właściwa. Oczywiście w prakryce regulowało się na nieco więcej,...
Witam! Kiedyś miałem simsona i podobny problem i usterka była bardzo prosta otóż była za mała przerwa na przerywaczu . Ciężko palił , a jak po odpaleniu włączyło się światła to spadały obroty i gas.
Do sprawdzenia zapłon i przerwa na przerywaczu nie może być zbyt mała. Tłok nie puchnie? Ustaw zawleczkę na iglicy na sam dół aby miał większą dawkę paliwa. W tym silniku można założyć odwrotnie jeden tryb i wówczas skrzynia będzie ciężko działać i nie chodzi tutaj o zmianę biegów tylko opory na wałku zdawczym szczególnie gdy się silnik nagrzeje. Mam...
Przerwa na przerywaczu - miał 4mm!!!. Skorygować do 0,4-06 mm
Albo wytarł się ślizgacz przerywacza i przerwa zanikła na zero . Swiadczy o tym pojawianie się iskry przy podłączaniu -odłączaniu akumulatora czyli prąd indukuje się w układzie WN . Sprawdzasz czasem , smarujesz krzywkę i regulujesz przerwę na przerywaczu ?
Może wymień przerywacz bo iskrzenie na przerywaczu jest raczej normalne, chyba, że ma przebicie i iskrzy w innym miejscu. Albo przerwa na przerywaczu nie jest właściwa?
Witam! Dodam tylko do tego wszystkiego , ze zbyt mala przerwa na przerywaczu /0,5/ daje rowniez objawy zamulenia a co za tym idzie przegrzewanie sie silnika .
Zapłon w tym modelu to niekończąca się opowieść Taka sama jak we wszystkich silnikach Rometa. Nie wystarczy ustawić punkt prawidłowo, przerwa na przerywaczu jest tak samo jak nie bardziej ważna. Przerwy nie ustawi się dobrze jeżeli oś, na której umieszczony jest młoteczek, jest luźna. taka konstrukcja przerywacza, że często występował, po wszelkich...
Jeśli jesteś pewien, że dysze w gaźniku nie są zatkane i paliwo swobodnie dopływa do gaźnika, to najprawdopodobniej kłopoty z zapłonem lub mniej prawdopodobne ale warto sprawdzić luzy zaworowe (0.05 mm na zimnym silniku). Na pewno w pierwszej kolejności wymień kabel wysokiego napięcia. Kupisz z metra cięty w sklepie motoryzacyjnym. Wymienić nie zaszkodzi...
poza odpowiednim ustawieniem kąta zapłonu najważniejsza jest przerwa na przerywaczu !
Dokładnie!!!! Sam wiec odpowiedz podałes. Aparat zapłonowy musi byc w złym stanie, luzy które ma, powoduja to ,ze w skali 360 stopni obrotu nie ma dokladnie punktu zapłonu co do 1 stopnia, wiec raz styki aparatu rozwieraja sie w jednym , raz w innym punkcie. Sprawdz czy krzywki na osi aparatu sa wszystkie takie same (wysokosc) i czy przerwa na przerywaczu...
sprawdz przerwę na przerywaczu powinna być w granicach 0,20mm do 0,30mm a przerwa na świecy od 0,5-0,6mm gaźnik jeśli jest dobrze wyczyszczony to mozęsz mieć albo za dużą dawkę powietrza dodatkowego tj śruba która wchodzi prosto w gaźnik lub za dużo paliwa , jeśli to nie to, to szukaj gdzieś przebicia lub wyczyść zapłon on nie lubi być zaoliwiony
kondensator służy do tego aby właśnie nie iskrzyło na przerywaczu ograniczając iskrzenie chroni on styki przed utlenianiem, zapewnia on także wzrost napięcia indukowanego w chwili rozwarcia styków a simsony z instalacją 6V faktyczni mają cewkę WN 12V jeżeli masz inną cewkę WN niekoniecznie od simsona aby na 12V to zamień i zobacz czy jest iskra przerwa...
A czy przerwa na przerywaczu nie jest zbyt mała?
A ja uważam, że to ciekawy temat - w końcu renowacja zabytku ;). Tam masz tylko kilka elementów. Sprawdź miernikiem cewkę, czy ma przejście. Sprawdź, czy odczep cewki (który służy do gaszenia silnika) nie jest zwarty do masy przez niewłaściwie działającą/ źle podłączoną instalację lub zepsutą stacyjkę. Jak pisał kolega wcześniej - może być za duża przerwa...
Witaj! Masz źle ustawiony zapłon. WYKRĘĆ świecę, kołem zamachowym ustaw tłok przed górnym punktem na około 3mm. Poluzuj śruby od cewek i ustaw przerwę tak by tłok podchodzący do góry znajdował się około 3mm. w tym momencie ma być przerwa na przerywaczu i iskra na świecy. Jak to zrobisz to dokręć śruby. Pozdrawiam Miro.Nasz
Przerwa na przerywaczu jest ? i jaka ? Napisz, w którym miejscu w tym aucie jest przerywacz! OBOWIĄZKOWO!
Za duża przerwa na przerywaczu i na świecy.
Czy przerwa na przerywaczu pojawia się na każdym garbie krzywki ??
Nie 0,8, tylko 7mm od uszczelki. Przerwa na przerywaczu 0,5mm z tolerancją bodajże +/- 0,03mm.
Może być za mała przerwa na przerywaczu lub pompa paliwowa nie jest dokładnie wyregulowana względem popychacza pompy uszczelkami. Reguluje się odstęp między silnikiem a króćcem pompy.Kiedyś kupowało się pakiet uszczelek o różnych grubościach i dobierało się w pakiet aby ustalić odpowiednią wydajność pompy.
zaplon moze jest w swojej pozycji ale jak zmieniales przerwe na przerywaczu to tez zaplon przestawiles im przerwa na przerywaczu wieksza zaplon jest wczesniejszy a mala przerwa zaplon pozniejszy przerwa nie moze byc duza bo bedzie iskrzenie i motor bedzie przerywal odstep na stykach powinien wynosic 0.2-0,3 mm mozna ustawic szczelinomierzem a jesli...
Nie wiem czy ma to większe znaczenie, ale wg. instrukcji przerwa na przerywaczu powinna wynosić od 0.3 do 0.4 mm , a zapłon, od 2.5 do 3 mm przed GMP. w tym momencie styki mają się dopiero zacząć rozwierać . Dodano po 51 Ustaw prawidłowo poziom paliwa w komorze pływakowej . Dokładny opis znajdziesz w książce " Jeżdżę motocyklem MZ". Jest dostępna na...
to moze byc cewka pod zbiornikiem stacyjka zla przerwa w przerywaczu stacyjka mozliwosci jest wiele
Sprawdziłem wszystkie sposoby jakie zostały tu wymienione. Odtłuściłem cały moduł zapłonowy za pomocą IPA, wyczyściłem papierem ściernym styki przerywacza i zaaplikowałem kontak spray na nie. Ustawiłem poprawnie zapłon (3,2mm przed GMP przerwa na przerywaczu 0,4mm) i nic to nie dało, brak iskry. Przez przerywacz przepuściłem 5A bez żadnego problemu,...
Kolega Cyborg ma rację , przerwa na platynach i świecy jak najmniejsza . Kolego janm max szczelina na przerywaczu to 0,30 mm.
Kondensator w jakim stanie, przerwa na przerywaczu 0.5 mm. Problemy z uruchomieniem silnika, to wcale nie musi być wina zapłonu, ani "bladej" iskry. Koło zamachowe jest z magnesami czy bez? W tej chwili masz coś takiego, jak na rysunku? http://obrazki.elektroda.pl/7600973900_1...
Witam!!! Ponownie po rozgrzaniu silnika sprawdz ustawienia : 1. luzow na zaworach 2. Przerwa na przerywaczu !!!!!
tylko benzyna . Dzięki za zainteresowanie sie tematem. problem rozwiązany - zle ustawiona przerwa na przerywaczu . Pozdrawiam
Witam. Uszczelka musi być i musi być aluminiowa. Ustaw prawidłowo przerwę na przerywaczu bo jak iskra ginie na wysokich obrotach to przerwa jest za duża. Pozdrawiam.
Witam czytających. Wczoraj uruchomiłem w/w silnik i działał prawidłowo. Jednak po którymś tam uruchomieniu podczas pracy zgasł. Od tamtej pory silnik stracił wolne obroty, trudno jest go również uruchomić. Procedura uruchomienia jest taka: 1. Wykręcić świecę 2. Wyciągnąć dźwignię ssania 3. obrócić kilkukrotnie silnik szarpakiem 4. Zamknąć ssanie 5....
Wymiana świecy, filtr powietrza, nowy kondensator, może być z jakiegoś motoroweru lub fiata 126. Nie musisz go zakładać pod kołem zamachowym, może być przykręcony do obudowy gdziekolwiek, podłącz tylko kabelek, w to miejsce gdzie jest przykręcony teraz. Przerwa na przerywaczu 0.5mm. Zapłon około 2.5mm przed GMP. Na krzywce są znaki. Klin koła, oczywiście...
Witam! Wszystko gra. Nie była ustawiona przerwa w przerywaczu w aparacie zapłonowym dziekuje pozdrawiam
Ok, jestem początkującym na tym forum. Przerwa na przerywaczu jest ok. Gaźnik jest czyściutki. Iskra zabija konia i już nie wiem co mogę jeszcze zrobić. :/
Witam Bez fizycznego sprawdzenie nikt Ci nie odpowie. Musisz sprawdzić czy dochodzi napięcie do modułu zapłonowego, czy jest przerwa na przerywaczu aparatu zapłonowego, czy nie ma zwarcia w aparacie zapłonowym. Do wykrycia usterki wystarczy Ci żarówka. Pozdrawiam W.B.
Zepsute może być totalnie wszystko: - uszkodzone cewki - uszkodzony przerywacz - za duża przerwa na przerywaczu - przerwane przewody - uszkodzona cewka wysokiego napięcia - przerwany/mający przebicie kabel do fajki - uszkodzona fajka - uszkodzona świeca Najpierw sprawdź czy przerywacz w ogóle się zamyka i przeczyść jego styki, jeśli tutaj będzie ok...
Z kondensatorami jest tak, że albo jest sprawny albo zepsuty (ma przebicie już jest rozwarty). Generalnie, jeśli iskra na świecy jest "pełna, niebieska" to kondensatory i cewka są sprawne - przynajmniej w chwili obserwacji. Z kolei odległość przerwy na przerywaczu ustawia się idealnie, zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez producenta. Przerwa obliczana...
Przerwa na przerywaczu dobra, zapłon ustawiony jak napisałem wyżej,a czy cewka dobra?, nie wiem jak zachowuje się spalona,ale mam 3 i na każdej przerywał,świece mają dobrą przerwę.
Świece nowe wymieniłem cewke i już jest ok tylko teraz problem tkwi gdzie indziej mianowicie przerwa na przerywaczu powinna wynosić 0.4 a gdy u siebie taką ustawie to nic nawet się nie odezwie a jak dam większą na 2.0mm to odpali ale nie zawsze w czym może tkwić problem
Witam Wiejski sprzęt kaskaderski dobry sprzęt hehe. Zapewne problem jest w układzie zapłonowym. Możliwe, że ścięło klin na magnecie i iskra jest w niewłaściwym miejscu lub przerwa na przerywaczu do regulacji, platynki do przeczyszczenia. Możliwe, że iskrownik się poluzował i przestawił. Ten sprzęt tak ma. Pozdrawiam
Dzięks Elektrit przerwa na przerywaczu była za mała, ustawiona już jest i auto śmiga jak dawniej. Temat uważam za zamknięty.
Wyczyść porządnie gaźnik, filtr powietrza też. Podałeś nazwę kosiarki, a prosiłem o model silnika. Może, jakieś zdjęcie. Przerwa na przerywaczu 0.45mm. Wyprzedzenie zapłonu 2.60 - 3.00mm.
Być może szukasz nie tam gdzie trzeba , ale nie wiem jaki masz objaw natomiast pamiętam jeżeli przerwa na przerywaczu zapłonu była zbyt duża to po włączeniu świateł silnik się dławił i nie wchodził na obroty.P
Witam Motorowerek jak w temacie (bardzo nietypowy) Problem jest tego typu iż skuter ten nie ma żadnej regulacji zapłonu (wszystko jest przykręcone na stałe) jedyna regulacja to przerwa na przerywaczu (nie mogę nigdzie dostać jakiegoś zamiennika a w serwisie mogą sprowadzić na zamówienie ale cena będzie kosmiczna) przerywacz ma wytartą stopkę i nadpalone...
Ten "fetorek" jest mojego syna. Ja kiedys mialem podobny i jak pamietam dojezdzalem nim do szkoly i mial tez zle dni. Czasami smigal, czasem nie odpalal wcale..... Ale ten jest zdecydowanie regularny :-) Ale wracajac do tematu. Przerwa na przerywaczu musi byc mniejsza niz ma byc, bowiem inaczej wcale nie odpali. Podobnie jak przerwa na swiecy. Czyli...
Witam.Miałem kiedys takie cacko.O ile dobrze pamiętam to przerwa na przerywaczu 0,25-0,30 a zapłon 3 mm przed GMP.Iglica do iskry nic nie ma tylko do składu mieszanki.Ustaw ją w połowie i sprawdź szczelność układu dolotowego i czy gaźnik stoi pionowo.
a mam Pytanie właśnie odnośnie ładowania akumulatora w maluchu, otórz kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce zapala się lampka poziomu oleju a nie zapala sie lampka ładowania akumulatora. akumulator po tygodniu jeżdzenia muszę brać na prostownik, jaka może być tego przyczyna? miałem ustawianą przerwę w przerywaczu po tym zaczęło się tak robić, ale przerwa...
Nie powiedziałem, że to nie cewka tylko czy to możliwe, że cewka przy tych objawach? Przerwa na przerywaczu 0,4 ustawiane szczelinomierzem. Rozwarcie 3mm przed GZP. Po takim ustawieniu pracowała normalnie i po krótkim czasie problem powrócił.Wszystko było dokręcone i nie zmieniło parametrów ustawień po tym jak przestała poprawnie pracować. Próbowałem...
Musisz dorobić dźwignię regulatora, wyregulować zapłon i zawory, sprawdzić filtr oleju, wlać olej o specyfikacji SAE-30. Nawet taki, jak do kosiarek czterosuwowych. Przerwa na przerywaczu 0.3mm, kąt wyprzedzenia zapłonu 23 stopnie, luz zaworowy 0.05mm dla obu zaworów, mierzony na zimnym silniku. Ten regulator obrotów jest ważny gdy silnik napędza agregat...
Witam, przyczyna slabych obrotow, 'niewkrecania' sie na obroty - moze byc bardzo opozniony zaplon, czyl za mala przerwa na przerywaczu lub zaplon ustawiony 'neutralnie - na srodek fasolkowego' otworu regulacyjnego do przesuwania plytki przerywacza w 'prawo - lewo'. Sprawdzilem to niedawno osobiscie : odpalilem silniczek 'Komar' z tak ustawionym zaplonem...
Pisałem już - nie mam iskry na świecy - tylko nie wiem czy tak powinno się to sprawdzać - przykładam wykręconą świecę do masy i ciągnę za sznurek - iskry nie ma !!!. A teraz dalej - przerwa na przerywaczu jest tak jak powinna być a nie wiem w jaki sposób sprawdzić - cewkę zapłonową - omomierz po stronie w.n. pokazuje że przerwa - do masy. I tak samo...
za małe sprężanie będzie powodem takiego zachowania, ewentualnie sprawy związane z zapłonem przerwa na świecy i przerywaczu nie wspominając o dobrym ustawieniu przed GMP
Jeżeli ma miejsce to o czym piszesz ( nie wiadomo bo nie napisałeś jaki to 126p....ELX , czy starszy....) to niestety proponuje diagnostykę i regulacje ; zawory , zapłon- w tym stan i przerwa na przerywaczu , sprawdzić - jeśli jest czy działa elekrozawór biegu jałowego , czy kanały biegu jałowego w gażniku są drożne......to na tyle - weż to chociaz...
pali z pierwszego kopnięcia na rozgrzanym silniku a na zimnym za 2/3 kopnięciem :D na przerywaczu przerwa jest wyśmienita ustawiona tak jak książka pisze na świecy jest bardzo ładna iskra po jakim czasie spadną te obroty????
Ten zabytek, musi mieć idealnie ustawiony zapłon. Do zapalania tego "smoka" trzeba się przyłożyć, nawet przy dobrze ustawionym zapłonie, potrafi wyrwać sznurek z ręki. Jaki to model piły? Generalnie, w Dolpimie, powinna być polska świeca F 55 z przerwą na elektrodach 0.5 mm. Zapłon ustawiamy tak aby, przerwa na przerywaczu wynosiła 0.4 mm, wyprzedzenie...
Pojawił się mały problem. Ostatnio miałem więcej wolnego czasu więc rozebrałem gaźnik przeczyściłem z syfu i złożyłem ponownie. Paliwo zaczęło dochodzić do cylindra ale... Zginęła iskra, wcześniej po wykręceniu świecy i sprawdzaniu iskry było ok. A w tej chwili iskry brak ale kabel kopie xD Co może być problemem ? Jaka powinna być przerwa na przerywaczu...
przerwa przerywaczu romet przerwa przerywaczu simson zapłon przerywaczu
oporność głośnik montaż zasilacza antenowego magnesowanie silnika
spawarka transformatorowa spawarka transformatorowa
Philips MCD183/12 – nie włącza się, dioda gaśnie, uszkodzenie zasilacza, kondensatory Volvo V50 nie odpala z kluczyka – stacyjka ISM, CEM, rozrusznik, immobilizer