Przerwa wszyscy jest tylko wszystko sprawdziliśmy i dalej nic, wyciągnęliśmy wszystko i cały przerywacz i nie wiemy, co zrobić.
Zakładam że silnik jest w dobrym stanie technicznym. 1). sprawdź prawidłowe osadzenie krzywki przerywacza. Ustawić ściśle wg znaku na kole magnesowym. 2). sprawdź oś na której umocowany jest przerywacz - nie może się ruszać. 3). przerwa na przerywaczu 0,4-0,6 mm. Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,8 mm przed GMP. Zapinka na iglicy przepustnicy - 2 rowek od...
Jaka świeca zapłonowa - proponuję BPR 6H./NGK/. Jaka jest przerwa na przerywaczu? Zapinka na iglicy przepustnicy-2 rowek od góry. Ostatnio patrzyłem na przerywacz i iskrzyły na żółto, a przerwę miał 4 mm, iglica jest na 2 rowku od góry.
Moim zdaniem przerwa na świecy jest za duża. Też miałem taki problem. Przyczyną była iskra zbyt duża. Przy wysokich obrotach iskra przeskakiwała. Świeca 0.45 przerywacz między 0.2 a 0.3. Pozdrawiam
- Pierwsza sprawa to zmiana świecy na BPR 6H./NGK/. - Jaka jest przerwa na przerywaczu? - zapinka na iglicy przepustnicy-2 rowek od góry.
Za duża przerwa na świecy i przerywaczu.
A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Regulowałem już kilkukrotnie, tylko w jednej pozycji dobrze odpala i chodzi, Ustawiałeś na "oko" ? W jednej pozycji, tzn. jaka wartość [mm] przed GMP ? Ile wynosi przerwa na przerywaczu?
Witam. Czy sprawdzałeś przerwę na platynkach po nagrzaniu silnika jak ci zgubi iskrę? Czy występuje iskrzenie na nich? A w ogóle jaką przerwę ustawiłeś na przerywaczu?
Witam. 1. Niedokręcona świeca. 2.Źle ustawione ssanie. 3. Zła świeca. 4.Zła przerwa na świecy. 5.Zła przerwa na przerywaczu. 6.Przesunięty zapłon. 7.Źle ustawione dysze w gaźniku 8.Zanieczyszczone dysze w gaźniku. 9.Zanieczyszczony filtr powietrza. 10.Źle ustawione ssanie. 11.Zużyte pierścienie. 12.zużyty tłok. 13.Zużyty cylinder Może ktoś jeszcze coś...
Twoje działania z zapłonem tylko pogorszyły sprawę, jak widać. Teraz wygląda na to, że punkt zapłonu jest całkiem źle, skoro się nie odzywa. Próbowałeś na pych? Klin do sprawdzenia, bo jeśli nie spasowałeś dobrze na stożku i nie dokręciłeś mocno śrubą to będzie zerwany. Przerwa na przerywaczu ma mieć 0,3 mm, punkt zapłonu 2,8-3 mm przed ZZ. Nie wiem...
Cześć.Objawy te co opisałeś pasują na brak masy silnika, lub gdzieś na wtyczkach nie łączy sprawdź jeszcze raz. Kolego KAPI35 sprawdź zapłon w tej motorynce, przerwę na przerywaczu, świecy.Aaaa jeszcze kondensator może być uszkodzony.Tu masz filmik z ustawienia zapłonu[/b]. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Przerwa na przerywaczu powinna wynosić 0,4-0,6mm. Z silnika wychodzą Ci dwa kable, jeden od świateł, drugi od gaszenia zapłonu. Włącz omomierz między ten od gaszenia zapłonu a masę ( korpus silnika) i ustaw na najmniejszy zakres rezystancji. Ustaw tłok na maksymalnej wysokości a następnie cofnij o 4,5mm (obracaj magnetem przeciwnie do strzałki na nim)...
Przerwa na stykach przerywacza jest prawidłowa? Przy zbyt małej kondensator nie pomoże.
Kolega zdobędzie oryginalny kondensator Miflex, przykręci dobrze do masy, podłączy. Te nowe chińskie są nic nie warte. Minimalne iskrzenie na przerywaczu jest dopuszczalne. Przerwa na przerywaczu na 0,3-0,5mm. Do tego pewna świeca jak do komarka i ma chodzić. Tam nie ma dużej filozofii.
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Powodem może być chińska platynka (przerywacz) w której uciera się kowadełko i zmniejsza się przerwa lub luźna ośka platynki.
Z kopyta nie odpala kompletnie, magneto się kręci, lecz nie ma iskry, mimo tego, że cewka zapłonu Sprawdź przerwę na przerywaczu (jak za mała z kopa nie odpali). I kondensator. Aż mi się łezka w oku kręci bo sam ponad 20 lat temu uruchamiałem SHL-kę w Wielką Sobotę 🤣🤣🤣🤣🤣
Wymienilem przerywacz. Okazalo sie, ze plastikowy element pod wplywem temperatury miekl i przerwa na platynkach sie zmniejszala. Wymienilem na nowy i jak reka odjal. Taki drobiazg, a .....
Witaj,układ z przerywaczem mechanicznym/trzeba dość często sprawdzać przerwę na przerywaczu ,kąt wyprzedzenia zapłonu i smarować olejem smarowniczkę przerywacza,bo inaczej w/w szybko się wytrze. Jaki kolor ma nalot na świecy zapłonowej?
No chwile poprykał i tam próbowałem ustawiać tą śrubkę przy gaźniku, ale nic z tego, zobacze jeszcze raz bez gaźnika tak jak piszesz, ale czy aby napewno 2 mm przed gmp bo znalazłem tam opis wszystkich silników romet komar jawka itp i tam napisane jest że 2,7 mm do 3mm Dezamet 023 - Ogar 205, Motorynka 301, Motorynka 50-M-3 Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm...
Zapłon w tym modelu to niekończąca się opowieść Taka sama jak we wszystkich silnikach Rometa. Nie wystarczy ustawić punkt prawidłowo, przerwa na przerywaczu jest tak samo jak nie bardziej ważna. Przerwy nie ustawi się dobrze jeżeli oś, na której umieszczony jest młoteczek, jest luźna. taka konstrukcja przerywacza, że często występował, po wszelkich...
Witam. Może być uszkodzona świeca, przewód WN, kondensator, cewka lub przerywacz. Może być także zła przerwa na stykach. Lub ścięty klin. Sprawdź kolor iskry, czy nie ma przebicia, i wyprzedzenie zapłonu. Pozdrawiam czubeq15 :)
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Zapoznaj się z zasadą działania silnika 2t. Uszczelnij ten wydech dokładnie! Oryginał chociaż? Kup zestaw naprawczy gaźnika-12zł- a dysze też się zużywają. Powodem może też być zbyt duży poziom paliwa w komorze pływakowej, jak i równierz źle wykonany cylinder(zbyt nisko osadzone okno dolotowe, w ten sposób silnik ciągnie więcej mieszanki), oczywiście...
Jeżeli jest to silnik dezameta 023 to przerwa na świecy powinna wynosić 0.45/0.6, przerwa na przerywaczy 0.25/0.35 (iskra powinna być nie za duża taka wąska). W następnej kolejności powinieneś przestawiać zapłon do momentu aż będzie ładnie palił (różnica 0.5 mm jest tutaj czymś wielkim).
Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu świecy , następnie do tej wartości dodajesz 3mm , cofiesz tłok i obserwujesz czy podczas dobijania tłoka to wysuwki głębokościomierza suwmiarki , następuje rozwieranie...
A guzik prawda. Przy maksymalnej prędkości, z pełnym gazem, ma jechać płynnie i równo, nie ma prawa nic przerywać. Przyczyn może być mnóstwo. Gaźnik i zapłon do sprawdzenia ogólnie mówiąc. Nie no, to taki dowcip był. Objaw wskazuje na problem z zapłonem, najczęściej przerywacz, ewentualnie kondensator. Sprawdzić przerwę i stan styków, podmienić kondensator....
Iskra jak piorun, ustawiona przerwa przerywacza, zapłon ustawiony na suwmiarkę i sprawdzony jeszcze na lampę stroboskopową. Gaźnik OK, ciśnienie sprężania jest. Simmering przynajmniej od strony koła zamachowego jest OK. Z resztą to nie miałoby aż tak dużego wpływu. Efekt - bez zmian. Poprzednio faktycznie zapłon był za późny o ok.1mm czyli był 2mm przed...
Kolega zacznie od wypięcia 2 przewodów z silnika- czerwony i niebieski lub czarny (zaznaczyć gdzie który idzie). Jeden to do oświetlenia a drugi do gaszenia. Ten do gaszenia silnika lubił się przecierać i stykać z masą. Jak był ustawiany przerywacz? w jednym otworze powinien być całkowicie zwarty a dopiero w drugim mieć przerwę. Na młoteczku są takie...
Pierwsze co warto sprawdzić, to same przewody. Mogą być popalone pod izolacją. Wtedy niby przewodzą, mierniki mówią "wszystko ok", ale jak przetniesz kabel to w środku sfajczony. Naturalnie też trzeba zmienić świecę. Wszystkie masy do sprawdzenia. Przerwę na platynkach/przerywaczu należy ustawiać na 3mm przed GMP tłoka. Jeśli to nie pomoże, to kondensator...
Sprawdź połączenia masy! Szczególnie obwód silnik - cewka zapłonowa. Aby sprawdzić co się zepsuło lub co Ty zepsułeś:D Zrób tak: 1.Wykręć świecę. 2.Odłącz kabel idący ze wspólnego punktu (cewka zapłonu w magnecie, przerywacz i kondensator) i zbliż go na ok. 2 mm do masy silnika. 3. Kręcąc ręcznie(!) kołem magnesowym zgodnie z normalnym kierunkiem obrotów...
Możliwe że masz ukręcony czop wału (często zdarza się w polskich konstrukcjach) ,wtedy regulacja nie pomoże. Ustaw przerwę na przerywaczu ,potem suwmiarką odległość tloka od GMP wg instrukcji obsługi. Jeśli rozwarcie styków w jakiejkolwiek konfiguracji nie zgrywa się z praktyką to musisz obejrzeć wał. Niestety bez rozbiórki silnika się nie obejdzie.
Mam taki przyrząd co się wkręca w głowicę na miejsce świecy i odmierzyłem 3mm przed GMP ustawiłem przerwę na przerywaczach iskra sUper jest ale nadal lipa. Gdy wlewam taki jeden korek co jest pod kranikiem benzyny i kopne to motorek tak max ze 2 razy zapyrka i koniec (przy jednym kopnięciu) bo tak pare razy aż paliwo sie wypali i wyleci, które wlałem...
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Co do przerywacza , czasem jest taki numer że spręzyna jest za słaba i może przy wyższych obrotach nie nadążać zamykać młoteczka.Inny przypadek jest gdy młoteczek zaciera się na osi.Sprawdź czy lekko się odchyla. Generalnie jak świeca czarna , to pierwsze co NOWA świeca o jak najniższym numerze(iskra-65) ,z przerwą 0,4.Następnie gaźnik.Sprawdź czy nie...
Dla prawidłowej eksploatacji pojazdów trzeba posiadać kilka podstawowych narzędzi (i je używać, naturalnie). Mam na myśli omomierz (miernik uniwersalny) lub lampkę kontrolną z jakąś baterią czy prostownikiem do ustawiania zapłonu; szczelinomierz do ustawiania przerwy na świecy i stykach przerywacza; dobra jest suwmiarka lecz wystarczy i np patyczek...
Kolego Etezet jak w tym wypadku oceniasz pracę zapłonu w motorowerze Jawa 50 przecież w instalacji Jawki 50 jest zabudowana cewka butelkowa a napięcie pracy jest podawane bezpośrednio z cewki iskrownika? Narysowany schemat zapłonu tego odkurzacza jest poprawny.Niesprawny lub uszkodzony kondesator jest do wymiany.Zapobiega on wypalaniu styków platynek...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Witam, wiem, że było poruszane, ale nie na moim poziomie :| Posiadam (zbudowałem, przerobiłem) oryginalne kierunkowskazy od Rometa Charta na diody: 8diód LED + opornik 260Ω do każdej. Pod akumulatorem wszystko śmiga, ale nie mam przerywacza. ( http://www.youtube.com/watch?v=s_NRU4YzZ... ) Pragnę go zbudować, gdyż dostępny w sklepie jest na 9V-12VDC...
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Kondensator w układzie wywołuje oscylacje napięcia w cewce WN identyczne jak w przypadku układów CDI (z diodą po stronie tyrystora). Ponadto brak kondensatora wywołuje iskrę na stykach przerywacza co jest równoważne zwarciu styków i skutkuje wydłużeniem czasu narastania napięcia w...
Witam. Miałem doczynienia z ogarem (polski silinik 2biegi) i motoronyką. Co do słabej kompresji to niekoniecznie, gdy kupiłem ogara to miał bardzo słabą kompresje, ledwo na dwójce go rozpędzałem (a ważyłem wówczas 50kg), jak ciepły pracował dobrze przez okres kilkunastu sekund, gdyż później się zalewał podobnie jak i motorynka. Kolega miał komara również...
Spróbuj (już teraz nie pamiętam)zmniejszyć lub zwiększyć przerwę na przerywaczu.Wyglądało to jakby na włączonych światłach był problem z kondensatorem a raczej z jego napełnianiem.
Witam , miałem przerwę dość dlugą od rometa niestety nie wiem co jest przyczyna moze ktoś coś wie dlaczego tej iskry nie ma ?
Witam, Mam problem z motorynką pony 301 a mianowicie (ustawiałem zapłon). Wymieniłem w niej: - cewke WN - kondensator - przerywacz - gaźnik Jak dziś ustawiałem zapłon i przerwe na przerywaczu to malutka iskra sie pojawiała ale przy mocnym kopnieciu i tylko czasami.Proszę o pomoc.Z góry dzieki.
Chodzi mi o kondensator przy bramce tyrystora, czy on czasami nie decyduje za przerywanie i szybkość przerywania. Iskra na świecy jest dobra, tylko jak cewka weźmie z tego kondensatora 1uF/600 czy 330nF/630 prąd to będzie decydowało o mocy iskry, długości, a nie obrotach i cyklu?? Chyba, że przerwa na świecy ma zbawienne znaczenie. Działa bardzo podobnie...
Ten post kolego robokop możesz wywalić ale piszę dla twojej i innych informacji ,nie potrzebuje instrukcji do tego motocykla,bo jako młody chłopak przerabiałem WFM -ki ,WSK 125 ,175 na motocykle Enduro i trial ,zresztą startowałem w trialu latach 1978-83 .Wracając do tematu ,ten zapłon który ma kolega kingston (wyglądem i budową przypominający zapłon...
To jest oryginalny gaźnik, w chartach były 14 MC i Bing 1/14/206. Gotowałem go, bo tak mi to zostało polecone przez kolegę, motor był zajechany jak go kupiłem, a przed remontem chciałem odpalić i sprawdzić jak to działa. Zapłon oryginalny, moduł to GL133 (sprawdzony omomierzem, wszystko wydaje się OK). Iskrę sprawdzałem, przy ciemnym pomieszczeniu,...
przerywacz romet przerwa przerywacz romet świeca przerywacz
montaż zasilacza antenowego przeskok iskra trafo kondensator mniejszy zasilacz
HCS300 – programowanie układu KeeLoq: CH341A, CH347T czy PICkit 4/5? Audi A8 D3 – nie gaśnie podświetlenie zapalniczek i przycisków MMI po zamknięciu auta