Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Witam.Wygląda na uszkodzenie,przerwę na uzwojeniu wirnika.
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
Najczęściej spotykaną usterką jest przerwa uzwojenia wirnika, żeby to szybko sprawdzić domową metodą należy wyjąć same szczotki i mierzyć oporność między sąsiednimi wycinkami komutatora jeżeli się okaże że nie wszędzie jest taka sama to mamy przerwę , oporności mogą się nieznacznie różnić .Ale jeżeli oporność jest w którymś miejscu 2 razy większa to...
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
iskrzenie na całym obwodzie komutatora? To są typowe objawy przerwy w uzwojeniu wirnika.
Miernik nie da tu jednoznacznej odpowiedzi, wykryje przerwę w uzwojeniu wirnika, ale nie wykryje zwarcia. Więcej można się dowiedzieć z wyglądu komutatora. Co do przyrządów, to sprawdzenie zwarciownicą będzie najlepsze.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
w przypadku przerwy w uzwojeniu wirnika lampka też nie zaświeci
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Nie ma co kombinować. Silnik do wymiany. Może nie zwarcie na komutatorze ale przerwa w uzwojeniu wirnika na pewno.
Podobne objawy daje też przerwa w uzwojeniu wirnika... A szczotki... może w serwisie Celmy?
Mocne iskrzenie powoduje najczesciej przerwa w uzwojeniu wirnika, tam gdzie jest przerwa mocno nadpala sie wycinek komutatora, obejrzyj czy nie masz takiego miejsca na komutatorze. Zwarcie tez moze byc przyczyna.
Witam. Brak napięcia w gniazku, przerwa na kablu zasilającym, przerwa na mikroprzełączniku misy, przerwa na warystorze, zużyte szczotki, przerwa na uzwojeniu stojana, przerwa na uzwojeniu wirnika,
często trafiały mi się usterki w wirniku (przerwa w uzwojeniu) Już teraz wiem o co Ci chodzi. weź załóż regulator od malucha 15-20zł nowy i po problemie
Swieca będzie,a raczej powinna być jedna na kolektorze ssącym,do której jak piszesz doprowadzone jest paliwo.To że nie ładuje ,powodów może być wiele.Uszkodzony regulator ,zawieszone szczotki ,uszkodzone lub wytarte pierścienie ślizgowe,przerwa uzwojenia wirnika ,diody ,stojan ...i.t.p.
Na 90% przerwa na uzwojeniu wirnika, ale bez pomiarów można tylko strzelać. Zrób zdjęcia wirnika, i podaj dokładny model maszyny.
Coś mi się zdaje, że uszkodzony będziesz miał sam silnik. W pełni się zgadzam z tą opinią, przerwa w uzwojeniu wirnika.
Iskrzenie na szczotce występuje nie tylko gdy jest zużyta ale też gdy jest przerwa w uzwojeniu wirnika. Prąd podłączamy do uzwojeń silnika, a uzwojenia wirnika zamykają ten obwód jeżeli wirnik ma przerwę to żarówka automatycznie będzie w czasie pracy silnika mrugać.
Masz przerwę w uzwojeniu wirnika A da się to jakoś sprawdzić? Np. ,,brzęczykiem"?
Objawy wakazują niestety na uszkodzenie wirnika. Ciągnie długą zielononiebieską iskrę po komutatorze wirnika. To wskazuje na przerwę w uzwojeniu wirnika, lub zwarcie tych uzwojeń. Wirnik praktycznie do wymiany.
Przełącznik jest dobry? Sprawdzałeś go. Tak jak koledzy już pisali, jest to kondensator przeciwzakłóceniowy i bez niego silnik będzie działał. A to,że nie działa to może albo przewody źle podłączyłeś albo uzwojenie stojana ma przerwę lub uzwojenie wirnika. A szczotki w jakim są stanie? Dobrze przylegają do wirnika, nie zawiesiły się podczas składania.
Po takim przebiegu mogą być zasadniczo dwie usterki alternatora -przerwa na uzwojeniu wirnika lub zużyte szczotki i pierścienie.P
Może być zawieszona lub zużyta szczotka , lub przerwa w uzwojeniu wirnika , najczęściej w miejscu połączenia z komutatorem . Pozdrawiam .
Zle dolegające szczotki,przerwa na uzwojeniu wirnika,uszkodzona dioda w prostowniku na podmagnesowanie wirnika/są małe trzy diody między diodami prądowymi/.
rzadko zdarza się że pali się żarówka kontrolki ładowania. Dobierz się do alternatora....najprawdopodobniej jak pisali koledzy skończyły się szczotki lub przerwa na uzwojeniu wirnika
Iskrzenie , czasem wręcz ciągnięcie łuku dookoła komutatora , właściwie zawsze jest spowodowane zwarciem w wirniku lub komutatorze , albo przerwą w uzwojeniu wirnika , lecz dużego iskrzenia tylko jednej szczotki ( jeśli się nie kończy lub nie zawiesiła lub nie jest ze złego materiału ) to nigdy nie widziałem .
Jeżeli silnik rusza po przekręceniu wirnika o pewien kąt to może oznaczać przerwę w uzwojeniu wirnika. Trzeba omomierzem sprawdzić oporność pomiędzy kolejnymi wycinkami komutatora. Sprawdź też stan szczotek. Powierzchnię komutatora najlepiej wyczyścić w czasie pracy silnika za pomocą kawałka zwykłego białego pumeksu(zachować ostrożność-praca pod napięciem).
natomiast w komentarzu na YT ktoś napisał iż może da się wymienić sam komutator Komutator nie może mieć przerwy, ale może być zużyty, wtenczas go się wymienia. U Ciebie są przerwy w uzwojeniu na wirniku, wirnik do wymiany lub do przezwojenia.
Skoro jest cyk to słychać że chodzi włacznik elektromagnetyczny rozrusznika. Możliwości jest kilka, mogą być wypalone styki tegoż włączika, może być przerwa na szczotkach rozrusznika lub przerwa w uzwojeniu wirnika rozrusznika. Pozdrawiam Romulus
W punkcie przewijania starszy gość powiedział, że cyna, którą połączę przerwę(ma 0k. 0,5mm) przy pełnych obrotach wirnika odleci, też mnie to dziwi dlatego próbuję dopytać na forum, czy da to się naprawić. Wirnik jak dzwon i jedna mała przerwa w uzwojeniu wirnika kwalifikuje urządzenie na złom (przewinięcie wirnika i stojana =koszt zakupu nowego).
Witam. Nadmierne iskrzenie spowodowane może być zwarciem, bądź przerwą na uzwojeniu wirnika.Wtedy to silnik nadmiernie sie nagrzewa i nie osiąga maksymalnych obrotów. Przerwę w uzwojeniu wirnika można łatwo sprawdzic przy użyciu omomierza.Mierzymy oporność dołączając miernik do sąsiadujących ze sobą płytek komutatora.Pomiaru należy dokonać na całym...
Najprościej było by podmienić alternator ze sprawnego pojazdu i wtedy sprawdzić, jutro go ponownie wymontuję i sprawdzę pod kątem przerwy w uzwojeniu wirnika :) Z korpusu wychodzą 3 druty lutowane do mostka zakłądam że ponownie muszę je odlutować od całości i w jakiej kolejności je sprawdzać?
Ale niewiele jest uszkodzeń, które powodują zmiany dopiero pod obciążeniem. Uszkodzona mechanika - łożyska, wirnik; uszkodzone uzwojenie klatkowe wirnika. Jakiekolwiek uszkodzenie stojana wpływa na charakterystyki biegu jałowego. Uszkodzenie mechaniki powinno dać się usłyszeć; przerwa w uzwojeniu wirnika wpływa na prąd pobierany przy biegu jałowym tak,...
Albo źle dobrane kondensatory, albo duże obciążenie hamulca, albo uzwojenie uszkodzone, choć nowe podobno. Jak sprawdzić elektrycznie ten hamulec? Jest jeszcze jedna sprawa. W silnikach z hamulcem, czasami dochodzi do przerw w uzwojeniu wirnika. Tak, tak! Tego odlanego aluminium w żłobkach. Obrywa się boczny pierścień. A wtedy naprawy nie mają sensu....
Powodem braku kontrolki może być regulator napięcia lub brak przejścia przez uzwojenie wzbudzenia, skoro regulator już założyłeś nowy i masz pewność, że dobry typ, to zostaje przerwa w uzwojeniu wirnika, weź miernik do ręki i między jednym a drugim pierścieniem, po których się ślizgają szczotki sprawdź rezystancję, jaka posiada, powinna wynosić nie...
Szukaj przerwy na uzwojeniu albo nowy wirnik....(jeden pierścień to początek, a drugi koniec uzwojenia)
Jak iskrzy, a nie słychać buczenia, nie dymi i nie ma wyraźnie niższych obrotów, to albo przerwa w uzwojeniu wirnika, albo zwarty zwój w stojanie. Nie da się stwierdzić tego na odległość. Równie dobrze może iskrzyć naturalnie, a efekt będzie się potęgował zużytymi szczotkami czy komutatorem. Części jeszcze chyba bez problemu dostępne, zresztę zarówno...
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
Magnesy na wirniku maja mieć polaryzacje naprzemienną N-S. Uzwojenie które nie ma rezystancji obstawiał bym, że ma przerwę w obwodzie.
Witam. Teraz należy wyjaśnić zagadnienie wirnika. Różnica jest znacząca. Przyłącz omomierz na wyprowadzenie wirnika M7-3,M7-4 i obracając wirnikiem, sprawdź jak zachowuje się omomierz. Jeżeli będą skoki rezystancji, to należy sprawdzić szczotki czy się nie wytarły. Jeżeli to będzie dobrze, to prawdopodobnie będzie uszkodzony wirnik silnika (przerwy...
Czasami tak jest ze wirnik ma uszkodzone uzwojenie. Pod obrotami się przerwa robi tak kiedyś miałem i też się nameczylem. Bo pomiary w stanie spoczynku w normie ale jak wirnik wejdzie w obroty to ma przerwę w uzwojeniu.
Cewki o niższym oporze prawdopodobnie mają przepaloną izolację i jest zwarcie miedzy zwojami. Wirnik można sprawdzić omomierzem na niskim zakresie, mierząc rezystancję na sąsiadujących wycinkach komutatora.Jeżeli wartości po całym okręgu nie odbiegają od siebie i nie mają zwarcia lub przerwy to wirnik dobry.
Witam ! To jest mało prawdopodobne aby oba uzwojenia miały przerwę, chyba że pomiędzy wirnik a uzwojenie wpado coś co uszkodziło oba ( trzy uzwojenia ). Takie uszkodzenie powinno być widoczne po rozebraniu silnika. Daj foto na jakim zakresie miernika robiłeś pomiary.
Szczotki się nie zawiesiły? Uzwojenie stojana nie ma przerwy? Rzadko ale bywa, że wypalił się styk uzwojenia wirnika z działką komutatora i jeżeli akurat wirnik ustawi się na szczotkach w tym miejscu to nie ruszy. trzeba lekko obrócić wirnik i wtedy włączyć . potem trzeba zlokalizować usterkę i zlutować.
Żółta kostka to zapewne kondensator przeciwzakłóceniowy. Możliwe powody nie włączania się piły to uszkodzony wyłącznik, nie kontaktujące szczotki węglowe (zużyte lub spalone), przerwa w uzwojeniu stojana lub wirnika, uszkodzony (przełamany) przewód zasilający. Musisz dać jakieś fotki.
WITAM Iskrzenie na komutatorze - zużyte szczotki, częściowo przegrzane uzwojenia, zwarcia lub przerwy pomiędzy komutatorem a uzwojeniem wirnika. Stan wirnika sprawdza się przyrządem w polu magnetycznym, ze względu na małe ilości zwojów na wirnikach pomiary omomierzem będą obarczone błedem Dodano po 16 Regulator służy do obniżania obrotów. przy jego...
Witam Sprawdz silnik.Moga byc przerwy w polaczeniu uzwojenia wirnika i komutatora.Druty pod haczykami komutatora sa przeciete lub maja slaby styk. W jakim stanie sa szczotki?Kostka polaczeniowa silnika dobra?
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Prądnica chwilkę zabrzęczała i zaraz wyłączyłem, ale to wystarczyło, że prądnica nie daje napięcia. Rozebrałem prądnicę i nie stwierdziłem żadnego przegrzania czy przepalenia uzwojenia. Mierzyłem...
Zasugeruje wirnik, przerwa w uzwojeniu działająca siła odśrodkowa pomaga mu w tym, ot problem ciężko do sprawdzenia.
Aby być pewnym uszkodzenia-zwarcia uzwojenia wirnika trzeba sprawdzić na elektromagnesie, ewentualnie przerwę w uzwojeniu za pomocą układu do sprawdzania ciągłości czyli omomierz, lub podobne ustrojstwa.
Moim zdaniem wirnik do wymiany. Jedno lub dwa uzwojenia mają przerwę co uwidacznia się "staniem" wirnika.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Spadek napięcia przy wzroście obrotów silnika wskazuje na niesprawność alternatora. A może to być zużycie szczotek, zużycie pierścieni ślizgowych, przerwa w połączeniu pierścień-uzwojenie wirnika lub zwarcie na uzwojeniach stojana.
Chyba, że z kondensatorami jest podobnie jak z tymi diodami, że niby pokazują pojemność, ale w rzeczywistości są padnięte. Trudno mi powiedzieć jak to wygląda z ubytkiem pojemności kondensatorów, bo jej nie mierzyłem, tylko jak miałem wątpliwości to je wymieniałem - to w układach elektronicznych. Tu w agregacie wygląda, że magnetyzm szczątkowy jest,...
Witam.Do wczesniejszych wypowiedzi dodam jeszcze taka wskazowke-byc moze koncza sie pierscienie uzwojenia wzbudzajacego wirnika tz. szczotki z regulatora napiecia musza miec dobre przejscie elektryczne na wirnik.Przy wiekowych alternatorach pierscienie tak duzo sie wycieraja ze w niektorych miejscach poprostu ich nie ma .Przy malych obrotach przerwy...
Witam. Zrób tak jak pisze " kwantor " to wyjaśni czy regulator uszkodzony czy uzwojenie wirnika ma przerwę?
Witam. Sprawdź induktorem izolację miedzy uzwojeniami z przewodami na tabliczce i bez podłączonych przewodów uzwojeń do tabliczki . Przesunięcie pakietów raczej nie wchodzi w grę bo chwilami silnik pracuje dobrze-wchodzi na obroty. Przy przerwach na uzwojeniu klatkowym wirnika niema efektu buczenia silnika na jałowo i silnik osiąga pełne obroty, lecz...
Możesz mieć również uszkodzony wirnik rozrusznika przerwy uzwojenia czyli takzwane martwe punkty w fiatach się to zdarzało
I mam nadzieje jest to jeden z ostatnich postów. Otóż, chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w objawach uszkodzeniach silnika komutatorowego przy: a) zwarciu międzyzwojowym/ zwarciu do masy (wirnika) b) przerwie w uzwojeniu wirnika Kiedyś mi padł wirnik w rozruszniku mojego auta, nie pamiętam mocy te silnika, ale wizualnie było widać uszkodzenie,...
Jeśli cyka elektromagnes, to wina musi leżeć w samym rozruszniku, mozliwe że któraś ze szczotek nie ma poprawnego połączenia z masą lub plusem, lub tez zwarcie/przerwa w uzwojeniu wirnika. Sugerowałbym oddać rozrusznik do jakiegoś zakłady zajmującego się naprawami , samodzielne grzebanie jak widać powoduje tylko dodatkowe niepotrzebne koszty w kolegi...
Zamiast ciagle kupować wirniki i inne części lepiej kup cały silnik i mniej kasy stracisz niż przy takim bawieniu się. równie dobrze mogłeś doradzić "kup nowy odkurzasz " Nie w tym rzecz aby wymieniać cały silnik tylko ustalić dla czego wirniki się palą . agdom może warto nowy wirnik przed montażem sprawdzić czy nie ma zwarcia w uzwojeniu lub przerwy...
Na wirniku klatki nie mają przejścia między sobą czy szczotka nie dociska? Jak wirnik ma przerwę w uzwojeniu to złom (albo przewinięcie) przez to mogły się też szczotki przypalić i komutator
Przyczyną zbyt dużego prądu pobieranego przez silnik mogą być zwarcia zarówno w uzwojeniu wirnika jak i stojana lub przerwa w uzwojeniu stojana (brak wzbudzenia, silnik nie rusza albo rusza z małym momentem i wchodzi na bardzo wysokie obroty). Może ten wyłącznik jest źle dobrany albo uszkodzony.
Jeśli kontrolki przygasają to elektromagnes bierze prąd a więc on tam dochodzi. Elektromagnes ma dwa uzwojenia, jedno do masy a drugie do drugiej śruby, tej co jest podłączony kabelek z rozrusznika. Jeśli działa tylko jedno uzwojenie to jest właśnie taki objaw jak masz. Drugie uzwojenie ma masę przez szczotki, wirnik rozrusznika tylko przez moment po...
Szary-biały 230v a czarny-niebieski razem. Jak dobrze pamiętam to biały i niebieski Podłączenie prawidłowe, obawiam się że silnik jest niesprawny - przerwy lub zwarcia w uzwojeniu wirnika (nie rusza w każdej pozycji) lub jak wyżej pisałem problemy z łożyskami.
Obejrzyj dokładnie komutator wirnika , czy ma dookoła takie same ślady zuzycia . Miejscowe przebarwienie lub podpalenie lamelek komutatora świadczy o uszkodzeniu uzwojenia wirnika , czyli przerwie w uzwojeniu lub zwarciu między zwojowym , co powoduje powstawanie łuku elektrycznego i odgłos spawania .
Sprawdź połączenia kablowe,może byc przerwa przy połączeniu,rozrusznik-alternator.Z tego co piszesz ,to regulator powinien być dobry,nie odłączaj tego przewodu,gdyż nie można jeżdzić mając ład. 18V.skoro takie napięcie daje,to alternator jest napewno dobry,ale sterowanie na ślizgach wirnika może przerywać.,tzn. może robić sie przerwa w połączeniu uzwojenia...
Temat jest dosyć szeroki ale i wnioski są jednoznaczne dlatego porównując konstrukcje alternatorów są prawie identyczne a jednak są zasadnicze różnice. I tutaj każdy szczegół ma swoje znaczenie a w szczególności sposób uzwojenia stojana, przerwy pomiędzy wirnikiem a stojanem oraz materiałów użytych do samej produkcji.P
Kondensator nie jest niezbędny do działania wiertarki. To jest kondensator przeciwzakłóceniowy i bez niego wiertarka będzie działała. Co może być przyczyną ? Jest wiele przyczyn. Może być uszkodzona wtyczka, złamany przewód zasilający. uszkodzony regulator obrotów, uszkodzony przełącznik kierunku obrotów, przerwa na uzwojeniu stojana lub wirnika, zużyte...
Ten sam problem miałe w calibrze wymieniłem cały rozrusznik i przez jakis czas było ok ale wydaje mi sie że tylko dlatego że był troszke lepszy od mojego i pobierał mniej prądu ponieważ po tygodniu sytuacja sie powtórzyła a wina leżała w akumulatorze który zachowywał sie tak że raz krecił normalnie a czasami nie był w stanie nawet ruszyc. Wyglądało...
Witam! Zrobiłem magneśnicę z transformatora i mam pytanie czy rdzeń musi być przecięty do końca czy wystarczy takie wcięcie jak na rysunku, po drugie czy taka magneśnica powinna sprawdzać też przerwy w obwodzie wirnika?? Na zwarciu blaszka drży ale przy przerwie w uzwojeniu nic się nie dzieje. https://obrazki.elektroda.pl/6058995800_...
Omomierzem sprawdzisz stojan.. Jeśli będzie zwarcie międzyzwojowe będzie miał inne wskazania.. :) A zwykłym brzęczkiem jeśli będzie przerwa w uzwojeniu.. Ale w 90% zawsze leci wirnik..
Powinno być jak na rysunkach ale to tylko sprawdzenie, że nie ma przerwy uzwojenia i przebicia do rdzenia stojana i wirnika. Jeżeli jest zwarcie międzyzwojowe to żarówka go nie ujawni.
Witam,Co do zanikającego ładowania na wyższych obrotach,winowajcą może być regulator napięcia Dodano po 6 Proszę poczytać temat na elektrodzie DUŻE ŁADOWANIE W BIZONIE-ROZWIĄZANE.
Spróbuj pokręcić osią wirnika (bez śmigła) powinien się obracać bardzo lekko,jeżeli wyczujesz jakieś opory nasmaruj łożyska np. płynem WD-40. Jeżeli wirnik obraca się lekko to może być zwarcie w uzwojeniu lub przerwa w zasilaniu (lubi się przełamać któryś z przewodów.) Ten silnik ma dwa uzwojenia , jedno zasilane bezpośrednio z 230V , drugie przez kondensator,...
Witam! Nie znam tego konkretnego modelu, ale skoro piszesz, że pracuje niestabilnie, to powstaje pytanie: czy silnik uzyskuje właściwe obroty? Jeśli silnik uzyskuje właściwe obroty, a objawy są jak opisujesz, to proponowałbym sprawdzić diody ( do pomiaru przynajmniej jedną końcówkę odłączyć ) i uzwojenia wirnika ( ew. przerwy, zwarcia ). Pozdrawiam...
Witam. Na ten temat jest kilka postów, przeanalizowałem wszystkie, proszę mnie nie odsyłać do wyszukiwarki. Wygląda to tak. Pralka stopniowo słabła, źle wirowała itd...na sam koniec silnik zaczął wykonywać takie ruchy jak na filmie w poście: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Sprawdziłem prądniczkę, rezystor 2,7K i triak wymieniłem...
Witaj! Sprawdź omomierzem wirnik czy nie ma przerw na komutatorze,czy wirnik nie ma przebicia do rdzenia./Gdybyś miał dławik od starej świetlówki,wystarczy w rdzeniu wyciąć parę centymetrów rdzenia i w to miejsce przystawić Twój wyjęty wirnik na wycięty rdzeń na wirniku umieszczona blaszka przy uszkodzonym będzie skakać a przy dobrym będzie leżeć. Sprawdź...
Jeśli ten zakład zajmujący się przewijaniem ma komutator do takiego wirnika, to może są w stanie wymienić sam komutator, nie ruszając uzwojeń? Nie wiem, na ile to wykonalne, w jaki sposób są tam zrobione połączenia. Oczywiście o ile uzwojenia nie uległy uszkodzeniu, jak się rozwalił komutator - to pewnie będą mogli stwierdzić w warsztacie, jak rozbiorą...
W R 5 podczas montażu należy zwrócić uwagę na odpowiednie ustawienie wirnika, a dokładnie komutatora względem szczotkotrzymaczy, podkładając z obu końców wirnika podadki dystansowe. Luz ustaw na ok 1mm. Witam serdecznie. Niczego nie sknocisz. Tam są wystajace bolce do poprawnego montażu. Przerwa w uzwojeniu wirnika też się nie trafi. To nie 126p. Tam...
Często się zdarza, jak ładowanie pojawia się i znika że to przerwa w obwodzie wirnika -"odgrzany" przewód uzwojenia magneśnicy od pierścienia ślizgowego. Przecież cudów nie ma.
Nie, coś takiego nie uszkodzi kondensatorów. Jeśli są uszkodzone to musiały dostać porządny impuls w czasie eksploatacji. Tą diodę na wirniku należy sprawdzić. To uzwojenie jakby domagnesowuje wirnik. Gdy jest tam przerwa to brak tego dodatkowego strumienia być może nie pozwala na utrzymanie wzbudzenia i regulację.
Może być wiele rzeczy. Zacznij od miernika, test diody i sprawdzaj po kolei cały obwód. Wiertarkę oczywiście odłączasz od zasilania. Sondy do bolców wtyczki. Druga osoba niech manipuluje wiertarką - np. wciśnie przycisk (albo użyj blokady wyłącznika). Powinieneś mieć wtedy niską oporność, równą oporności wewnętrznego uzwojenia wiertarki. Jeżeli nie...
Faktycznie nie zwracałem zbyt szczegółowo uwagi na to, teraz przemierzyłem uzwojenie i wirnik w różnych położeniach i wyszły mi takie pomiary między poszczególnymi pinami: 1-2 > 1,8 Ohm 1-3 > 1,2 Ohm 2-3 > 3 Ohm 4-5 > od 4,4-7,4 Ohm Tak więc wygląda na to że przerwę na jakiejś cewce ma uzwojenie wirnika, dzisiaj już nie będę go rozbierał ale w poniedziałek...
Witam jesli coś wpadło i przecieło uzwojenie to zrobiła sie przerwa lub wada fabryczna
Tylko iskrzy, czy się grzeje, dymi i śmierdzi ? Jeśli tylko iskrzy to do wymiany szczotki i komutator wyczyścić/przetoczyć. Jeśli sie grzeje i śmierdzi to albo zwarcie w uzwojeniu stojana, albo wirnika. Po rozebraniu , powinno być widać zwęgloną izolację uzw. stojana, w przypadku wirnika jedynie specjalne urządzenie może stwierdzić zwarcie/ przerwę...
Poczytałem troszkę o silnikach i prawdę mówiąc.. powiem jak myślę, ze jest.. po pierwsze grafitowe szczotki są bardzo nierówne. Czy wymiana grafitowych szczotek może pomóc jeśli są one bardzo nierówne, a wymienie na nowe ? Z tego co czytałem wirnik na uzwojeniu może mieć przerwę, bądź przerwa może być na stojanie. Troszkę podczyściłem komutator i te...
Dlatego też mówię że prawdopodobnie:) nie mam czym tego rozkręcić do pełnej prędkości na chwile obecną wiem że na wyjściu ma identyczne napięcia, wirnik nie ma zwarć między zwojowych ani przerwy w uzwojeniu tyle sprawdzałem.
Masz przerwę w obwodzie wzbudzenia: kabel DF, sczotka, pierścień, uzwojenie wirnika,szczotka i.... MASA! Zmierz rezystancję między DF a masą SILNIKA.
SylwekK, moja na pewno pobiera ponad 300W. Mierzyłem kiedyś takim miernikiem na gniazdku, ale już nie pamiętam dokładnej wartości, ale zawsze było ponad 300 - chociaż próbowałem przydławić na ssaniu i na tłoczeniu to jakoś wyraźnych zmian w poborze prądu nie zauważałem. A że to jest już druga moja pompa WZ-250 (wymieniałem na gwarancji bo ta pierwsza...
Z tematu wyżej wynika że silnik powinien kręcić także przy zasilaniu przemiennym 230v lecz nic się wtedy nie dzieje. Sprawdź omomierzem rezystancję stojana i rezystancję między szczotkami (w róznych połozeniach wirnika - być może któreś uzwojenie stojana ma przerwę. Pamiętaj że to silnik szeregowy, połącz stojan z wirnikiem szeregowo.
Badanie elektromagnesem powinno wskazać, bądź wykluczyć zwarcie zwojowe, natomiast nie pokaże przerwy w uzwojeniu. Jeśli maszyna nie pracuje, musi być jakiś powód.
A dla szanownego Autora tematu, aby spróbować go pobudzić, tudzież wkleić do wirnika magnes, nie musisz znać schematu prądnicy, po za tym sam kolega pisał, że agregat został zgaszony sprawny, a odpalony niesprawny, więc jednak instalacja jest w miarę ok? U mnie było podobnie. Po wyłączeniu sprawnego agregatu, po jego ponownym uruchomieniu już się nie...
Pomiędzy pierścieniami wirnika powinna byc rezystancja rzędu kilku omów. nie moze byc przejscia miedzy uzwojeniem a masa (rdzeniem)wirnika. Jesli pomiedzy pierścieniami jest bardzo duza rezystancja to znak ze jest uszkodzone uzwojenie (przerwa). Najczęściej brak połączenia drutu nawojowego z pierscieniem.
Witam. Iskrzenie wirnika może mieć kilka przyczyn: zwarcie w uzwojeniach, przerwa uzwojenia, nierówny komutator lub luz na łożysku. Bez wykonania pomiarów trudno stwierdzić przyczynę. Wstępnie możesz pomierzyć wirnik omomierzem po przeczyszczeniu komutatora. Sprawdzasz czy pomiędzy sąsiednimi lamelkami są jednakowe oporności. Sprawdź pod szkłem powiększającym,...
Sprawdź szczotki , uzwojenie wirnika (powinno być kilka ohm) , sprawdź uzwojenie stojana czy nie widać nadpalenia , sprawdź diody prostownicze czy nie mają przebicia lub przerwy , na końcu sprawdź regulator napięcia.
przerwa uzwoi wirnik uzwoi przerwa uzwoi transformator
pilot pulsar nabłyszczacz zmywarka bosch podłączyć antena wieża
jakość przewodów arduino nissan frontier
Maksymalna prędkość obrotowa silnika 1.3 CDTI Opel Meriva Ubytek powietrza w układzie Zetora Proxima - przyczyny i diagnostyka