często trafiały mi się usterki w wirniku (przerwa w uzwojeniu) Już teraz wiem o co Ci chodzi. weź załóż regulator od malucha 15-20zł nowy i po problemie
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Sprawdzić wirnik - zapewne ma przerwę w którymś z uzwojeń lub w połączeniu z działkami komutatora.
Przerwa w wirniku bądz nie ma kontaktu szczotki wirnik....
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Witam Jesli wymieniales pierscienie slizgowe a dokladnie nie zalutowales(mysle ze robiles to duza lutownica bo transformatorowka sie nie nadaje) to tam moze byc przyczyna usterki bo obwod kontrolki laczy sie takze przez wirnik i jesli jest przerwa na wirniku kontrolka sie nie zapali Sprawdz dokladnie Pozdrawiam
Witam! To jest bardzo stary temat ale przez przypadek zajrzałem na tą stronę i coś mi wpadło do głowy. Najprawdopodobniej masz (miałeś) uszkodzony wirnik rozrusznika - któryś obwód uzwojeń wirnika ma przerwę (któraś klatka nie zamyka obwodu), co powoduje krótki zanik pola elektromagnetycznego w wirniku - z tąd te szarpania rozrusznikiem. Pozdrawiam....
W moim wirniku przerwa jest akurat po przeciwnej stronie - z przodu wirnika a nie przy komutatorze.
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Najczęściej spotykaną usterką jest przerwa uzwojenia wirnika, żeby to szybko sprawdzić domową metodą należy wyjąć same szczotki i mierzyć oporność między sąsiednimi wycinkami komutatora jeżeli się okaże że nie wszędzie jest taka sama to mamy przerwę , oporności mogą się nieznacznie różnić .Ale jeżeli oporność jest w którymś miejscu 2 razy większa to...
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Witam.Wygląda na uszkodzenie,przerwę na uzwojeniu wirnika.
Możliwe uszkodzenie wirnika (przerwa) należy przemierzyć wirnik na tą ewentualność.
Wizualnie,lamele komutatora przy odpowiedniej długości szczotek powinny mieć jednolity kolor czyli miedzi, jeżeli będzie przerwa na wirniku to w tych miejscach będzie zmieniony kolor.
Wygląda na uszkodzenie wirnika i przerwa na nim.
Byla seria w Lirikach gdzie silniki padaly jak muchy...przerwa na ktoryms z klickow komutatora i jak tam sie zatrzymala szczotka to nie ruszyl. Przprzekreceniu lekkim zarnem juz szedl do momentu zatrzymania sie na przerwie w obwodzie wirnika.
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
Cewki o niższym oporze prawdopodobnie mają przepaloną izolację i jest zwarcie miedzy zwojami. Wirnik można sprawdzić omomierzem na niskim zakresie, mierząc rezystancję na sąsiadujących wycinkach komutatora.Jeżeli wartości po całym okręgu nie odbiegają od siebie i nie mają zwarcia lub przerwy to wirnik dobry.
bonanza napisał: W stojanie asymetria raczej nie będzie widoczna, bo jeśli wirnik się kręci, to jego asymetria rozłoży się równo na 3 fazy stojana. Czyli zakładasz że przerwa obwodu wirnika takiego silnika nie ma wpływu na jego obroty? On dalej będzie się kręcił z swoimi nominalnymi obrotami? Jasnowidz? Asymetria w wirniku nie przełoży się na asymetrię...
Co do mojego pytania o cewkę - Hmm. czyli wyliczyć się nie da, trzeba zakupić magnesy w ciemno . Nic podobnego,magnesy trzeba dobrze dopasować do długości i średnicy wirnika, a przerwa pomiędzy magnesami i stojanem minimalna ,moc magnesów też jest ważna bo nie warto montować słabszych niż N38. A potem cewkę testową.
Znaczy na co ? Na koło zamachowe, czy na uniwersalny pierścień zębaty na nim ?. Zresztą - w obecnej chwili 90% rozruszników masz na magnesach stałych, prosta eliminacja zwarcia/przerwy w wirniku, po cóż komplikować sobie życie stołem?
Magnesy na wirniku maja mieć polaryzacje naprzemienną N-S. Uzwojenie które nie ma rezystancji obstawiał bym, że ma przerwę w obwodzie.
Wirnik zapewne do wyrzucenia bo; Uszkodzenie lamelek wirnika. Przerwa na połączeniu przy wirniku. Uzwojenie prawdopodobnie spalone. Zapewne były uszkodzone łożyska, bo sam wirnik wygląda na mocno przytarty na pakietach. Lepsze zdjęcie całego wirnika i stojana by się przydało.
Wgląda jak padnięty wirnik. Kilka sekcji pewnie ma zwarcie lub przerwę. Dokładne obejrzenie wirnika i pomiary.
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Zasugeruje wirnik, przerwa w uzwojeniu działająca siła odśrodkowa pomaga mu w tym, ot problem ciężko do sprawdzenia.
Jeżeli startuje zawsze tylko z połową wsadu to przyczyną jest ubytek pojemności kondensatora rozruchowego. Jeżeli czasem startuje także z pełnym wsadem (np. po ruszeniu bębnem gdy nie chce startować) a potrafi nie startować z małym wsadem to przyczyną wirnik silnika (zwarte lub mają przerwę niektóre sekcje).
Wygląda na to, że wirnik ma przerwę (oderwany przewód od lamelki komutatora) i jak się ustawi w stosunku do szczotki, to ruszy, albo nie.
1. Wymienić szczotki. 2. Ewentualnie wirnik może mieć przerwę.
Na poczatek sprawdz multimetrem ( opcja woltomierz) czy za wlacznikiem jest napiecie za kazdym razem jak nacisniesz wlacznik,jesli jest to wlacznik sprawny (choc styki moga byc zabrudzone i tez nie zawsze zalaczy) i podmien przewod zasilajacy, bo moze miec przerwe. Pomierz tez wirnik na ciaglosc (szukaj przerwy na parze..wiem, ze duzo kombinacji) i...
W takim razie silnik. Jeżeli posiadasz miernik sprawdź czy cewki stojana mają "przejście" sprawdź czy na pewno szczotki przylegają do wirnika, tj, wyjmij je zobacz czy sie nie blokują. Może też być uszkodzony wirnik - przerwa, ale o tym dopiero jak posprawdzasz pozostałe.
Silnik jest komutatorowy i szczotki należy sprawdzić możesz mieć uszkodzony wirnik przerwa na jednym z uzwojeń, stojan też należy sprawdzić. Omomierz do ręki i dokonaj pomiarów i będziemy się dalej zastanawiać.
Dzień dobry. Silnik młynka ma z pewnością przerwę na jednym obwodzie wirnika i w zależności jak się ustawi to pracuje lub nie . Silnik młynka do wymiany . Proszę sprawdzić oporność obracając powoli osią wirnika zapisać lub pamiętać oporności dla porównania .Powodzenia.
Rdzeń rozcięty do końca, ktoś pisał że nie trzeba wtórnego uzwojenia usuwać wystarczy zostawić jałowe i najważniejsze czemu jak wirnik ma przerwę w uzwojeniach to nic nie pokazuje tak jak by wirnik był dobry??
Witam ! Jeżeli uszkodzeniu -spaleniu ulegnie wirnik , wówczs silnik pracuje z małymi obrotami , występuje duże iskrzenie na szczotkach, nadpalone wycinki komutatora , pobierany jest duży prąd i wystepuje szybkie nagrzewanie się silnika. Jeżeli wirnik nie obraca się to występuje przerwa w zasilaniu . Zaczynamy od sprawdzenia wtyczki , przewodu zasilającego...
ssanie jest przy gaźniku w tym modelu ale bez problemu mogę to sprawdzić. No i tą przerwę między wirnikiem... Jak go zamuli i wrzucę na luz to trochę się dławi po przygazowaniu
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Sprawdziłeś kabel zasilający i włącznik ? Tak, kabel, włacznik i pokrętło regulatora obrotów są sprawne. Wirnik sprawdzony na przerwy? W tych maleństwach często lecą. Wirnik przeczyściłem, a przerwy poprawiłem. Tomek
Witam. Teraz należy wyjaśnić zagadnienie wirnika. Różnica jest znacząca. Przyłącz omomierz na wyprowadzenie wirnika M7-3,M7-4 i obracając wirnikiem, sprawdź jak zachowuje się omomierz. Jeżeli będą skoki rezystancji, to należy sprawdzić szczotki czy się nie wytarły. Jeżeli to będzie dobrze, to prawdopodobnie będzie uszkodzony wirnik silnika (przerwy...
Uszkodzenie elektryczne wirnika (przerwa). Pod wpływem siły odśrodkowej następuje przerwa w obwodzie wirnika. Oczywiście należy sprawdzić napięcie na akumulatorze w całym zakresie obrotów a zwłaszcza na wysokich obrotach i przy włączonych odbiornikach (światła), gdyż wtedy szybko spostrzeżemy ewentualny spadek napięcia. Upewnić się o tym uszkodzeniu...
(at)cezet Nawet jeśli włożył by odwrotnie to też by się w końcu dotarły, ale ten silnik chodziłby wówczas zupełnie inaczej. W tych motorach jest specyficzny kąt szczotek i włożone na odwrót potrafią nawet zablokować wirnik o przerwy między lamelami.
Z doświadczenia wiem że nie naprawisz, pomóc może przezwojenie wirnika lub wymiana na sprawny lub nowy takie usterki zdarzają się bez przerwy normalny efekt użytkowania .Nastąpiło przebicie izolacji nie zabezpieczysz tego zwłaszcza w wirniku.
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
elo mam problem z silnikiem pierscieniowym. musze zamodelowac jak zachowa sie taki silnik z przerwa w wirniku. tzn chodzi mi o jakies rownania. bede wdzieczny za jakis link albo jakakolwiek pomoc
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Gdy wirnik ma przerwę to wystarczy dokładnie obejrzeć komutator i będzie to widoczne. Daj dobre zdjęcia całego obwodu komutatora ale nie czyść go wcześniej. Sama wymiana komutatora nie jest taka prosta, o ile w ogóle ktoś chce się w to bawić. Zresztą jego uszkodzenie też widać gołym okiem.
Mocne iskrzenie powoduje najczesciej przerwa w uzwojeniu wirnika, tam gdzie jest przerwa mocno nadpala sie wycinek komutatora, obejrzyj czy nie masz takiego miejsca na komutatorze. Zwarcie tez moze byc przyczyna.
Iskrzenie na szczotce występuje nie tylko gdy jest zużyta ale też gdy jest przerwa w uzwojeniu wirnika. Prąd podłączamy do uzwojeń silnika, a uzwojenia wirnika zamykają ten obwód jeżeli wirnik ma przerwę to żarówka automatycznie będzie w czasie pracy silnika mrugać.
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Gdyby wirnik dostał przerwy to nie ścieciłaby kontrolka. Został regulator.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Jeżeli oglądając komutator zauważysz że przerwy pomiędzy elementami metalowymi są powypalane to wirnik do wymiany. Dla pewności zrób zdjęcia komutatora najlepiej po wyjęciu wirnika z silnika.
Mam mikser, który co ileś użyć zatrzymuje się w martwym miejscu i trzeba go popchnąć ale szczotek nie pali i działa tak już od kilkunastu lat. Widocznie u Ciebie oprócz przerwy wirnik ma też zwarcie.
Na wirniku klatki nie mają przejścia między sobą czy szczotka nie dociska? Jak wirnik ma przerwę w uzwojeniu to złom (albo przewinięcie) przez to mogły się też szczotki przypalić i komutator
Witam. Zrób tak jak pisze " kwantor " to wyjaśni czy regulator uszkodzony czy uzwojenie wirnika ma przerwę?
Masz przerwę na wirniku, lub jedna lamelka na komutatorze jest lekko podniesiona. Przerwa na wirniku (oberwany komutator) powstaje przy nie umiejętnym zbijaniu łożysk, lub pukaniu młotkiem po wirniku. Albo przełożyłeś kable na szczotki i silnik wiruje w odwrotnym kierunku.
Możesz mieć również uszkodzony wirnik rozrusznika przerwy uzwojenia czyli takzwane martwe punkty w fiatach się to zdarzało
Wyczyściłeś zawęglony komutator, a czy mierzyłeś jego sprawność, czy przerwy tez wyczyściłeś? Czy łożyska wirnika są sprawne, czy szczotki w szczotkotrzynaczu przemieszczają się b.problemu?, czy zmierzyłeś sprawność stojana? Sprawdź , bo wszystko co ww. niesprawne może powodować iskrzenie!!!!. Sławek
Ja też stawiam na wirnik jest przerwa na komutatorze i jeśli stanie wirnik w pechowym miejscu to przez wirnik nie płynie prąd a jeśli w niego uderzamy powodujemy jego przesunięcie w ten sposób wypada z martwego punktu i zaczyna kręcić
W zasadzie są trzy możliwe przyczyny: - zablokowany wirnik, wskutek tego długi prąd rozruchowy przepala bezpiecznik - silnik doziemiony na jednej fazie, - przerwa w jednej z faz. Zablokowanie wirnika łatwo stwierdzić. Doziemienie- sprawdzić stan izolacji megaomomierzem 500V Przerwy- Sprzwdzić omomierzem oporności uzwojeń, ciągłość linii zasilającej...
A ja sprawdzam tak, zasilam urządzenie 12-24V DC całe zmontowane z odsłoniętym szczotko trzymaczem i delikatnie trzymam dwoma palcami za komutator. Jak ciągnie równo to żyje wirnik, jak wyczuwalna przerwa lub różnica w sile to agonia. Sprawdzone nie raz, z lenistwa to już biorę baterie z wkrętarki 20V z serii X20 i dwie blaszki dotykam do wtyczki, prostownika...
Po zmianie mocy na "max" urządzenie zaczęło wydobwywać z siebie zapach prądu. Dobre ;) Nie mam zamiaru tego naprawiać, poniewaz kompletnie się na tym nie znam. Oddać do naprawy, bo zapewne wystąpił któryś z ponizszych problemów - szczotki wytarte - szczotki zawieszone w szczotkotrzymaczach - uszkodzony wirnik (przerwa w jednym z uzwojeń lub wyrwane...
Coś ci ten mechanik chyba kręci ! Silnik sprawdź podłączając go do sieci elektrycznej, ewentualnie na zmniejszonym napięciu i patrz jak sie zachowuje. Jeżeli będą szły duże iskry, do tego praca będzie nierównomierna i silnik będzie się bardzo grzał to jest spalony i możesz oddać resztki pralki mechanikowi. Choć pewnie ma on takowy silnik z demontażu...
W stojanie asymetria raczej nie będzie widoczna, bo jeśli wirnik się kręci, to jego asymetria rozłoży się równo na 3 fazy stojana. Czyli zakładasz że przerwa obwodu wirnika takiego silnika nie ma wpływu na jego obroty? On dalej będzie się kręcił z swoimi nominalnymi obrotami?
Zwarcie lub przerwa wirnika !!! Co to za pilarka?
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale ja to robie w ten sposób. Ze starego trafnsformatora zrobiłem przyrząd do sprawdzania wirników. Wyciąłem w rdzeniu szczeline ( tak żeby miesciły się w niej wirniki z urzadzeń powszechnego użytku), w której umieszczam wirnik. Załanczam zasilanie trafa i diagnozuje wirnik, biorę ostre narzedzie np: nóż i rysuje...
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
Takie iskrzenie wskazuje na uszkodzenie wirnika, który ma przerwę na jednym z uzwojeń.
Jeżeli iskra ciągnie się od szczotki do szczotki to prawdopodobnie zwarcie lub przerwa na wirniku.
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Nie ma takich zbiegów okoliczności , skoro byla przerwa na wirniku to tam byla usterka. Zobacz czy nie wróciła. Do lutowania wirnikow potrzoba troche oleju i wprawy.
I ty wiesz, że taką akurat wartość ma współczynnik k tego wyłacznika nadmiarowego i wiesz również, że prąd rozruchu tego silnika wynosi dokładnie 50A? Ja natomiast wiem od pierwszego postu praktycznie, że coś jest spaprane. Może uzwojenia "skrócone", moze kondensatory utraciły parametry, może łożyska padły, może klatka wirnika ma przerwę. Tylko aby...
Przerwa na wirniku lub uszkodzone szczotki/szczotkotrzymacz.
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Zazwyczaj korozja na tej sprężystej blaszce łączącej mostek z regulatorem.
Witam Gdyby miał zwarcie, to kręcąc wirnikiem powinien przynajmniej ruszyć. Takie pomiary możesz dokonać mostkiem Thopsona lub badzo dokładnym omomierzem a i to nie jest sprawdzenie na 100%. Podłącz omomierz pod szczotki, kręcąc wirnikiem szukaj przerwy. Bardzo często jest przerwa połączenia uzwojenie/ komutator.
Czasami tak jest ze wirnik ma uszkodzone uzwojenie. Pod obrotami się przerwa robi tak kiedyś miałem i też się nameczylem. Bo pomiary w stanie spoczynku w normie ale jak wirnik wejdzie w obroty to ma przerwę w uzwojeniu.
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
w przypadku przerwy w uzwojeniu wirnika lampka też nie zaświeci
jeśli kontrolka w ogóle nie świeci to wirnik ma przerwę i alternatywka nie będzie ładować buczenie czy inne dziwne chałasy mogą wskazywać na ocieranie się wirnika o stojan - czy po rozebraniu nie ma uszkodzeń mechanicznych w środku? czy obudowa nie jest pęknięta?
A może przerwa na klatce wirnika?
Na początku prąd płynie przez elektromagnes do masy ale nie bezpośrednio ale poprzez szczotkę plusową , wirnik i szczotkę masową. Nie kontaktujące szczotki albo przerwa na wirniku spowoduje brak działania, nie "cyknie".
Objawy wakazują niestety na uszkodzenie wirnika. Ciągnie długą zielononiebieską iskrę po komutatorze wirnika. To wskazuje na przerwę w uzwojeniu wirnika, lub zwarcie tych uzwojeń. Wirnik praktycznie do wymiany.
Podejrzewam że przewinięcie wyjdzie i tak taniej niż kupno nowego Dodano po 7 Możesz sprawdzić wirnik miernikiem ustawionym na ciągłość przewodów dotykając jednej lamelki z drugą jeżeli będzie piszczało to znaczy że wirnik niema przerw ale nie oznacza to że wirnik jest sprawny ponieważ może jeszcze mieć przebicia ale do sprawdzenia tego trzeba mieć...
Przemierz omomierzem poszczególne wycinki komutatora,tj.sąsiad z sąsiadem ,na całym obwodzie .Jeśli jeden z pomiarów będzie znacząco odbiegał od reszty to wirnik ma przerwy i jak pisze kolega tomspeed silnik do wymiany lub wirnik do przezwojenia w dobrym warsztacie.
Nie ma co kombinować. Silnik do wymiany. Może nie zwarcie na komutatorze ale przerwa w uzwojeniu wirnika na pewno.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Podłączyć omomierz pod zasilanie silnika i obracać wirnikiem ,w pewnym momencie prawdopodobnie będzie przerwa.
Podobne objawy daje też przerwa w uzwojeniu wirnika... A szczotki... może w serwisie Celmy?
Miernik nie da tu jednoznacznej odpowiedzi, wykryje przerwę w uzwojeniu wirnika, ale nie wykryje zwarcia. Więcej można się dowiedzieć z wyglądu komutatora. Co do przyrządów, to sprawdzenie zwarciownicą będzie najlepsze.
Witaj! Sprawdź omomierzem wirnik czy nie ma przerw na komutatorze,czy wirnik nie ma przebicia do rdzenia./Gdybyś miał dławik od starej świetlówki,wystarczy w rdzeniu wyciąć parę centymetrów rdzenia i w to miejsce przystawić Twój wyjęty wirnik na wycięty rdzeń na wirniku umieszczona blaszka przy uszkodzonym będzie skakać a przy dobrym będzie leżeć. Sprawdź...
Witam Jak nie chce palić to na krótko rozrusznik poprzez podanie napięcia z grubego przewodu plusowego na styk . Jeżeli to nie pomoże sprawdź dodatkowo masę na silnik,lub wyłącznik prądu(masy)jeżeli jest.Objaw taki może dawać uszkodzony wirnik(rozlutowany),przerwa między lamelami.Jak wirnik ustawi się na tym właśnie miejscu ,to rozrusznik nie zakręci.Lecz...
Obejrzyj dokładnie komutator wirnika , czy ma dookoła takie same ślady zuzycia . Miejscowe przebarwienie lub podpalenie lamelek komutatora świadczy o uszkodzeniu uzwojenia wirnika , czyli przerwie w uzwojeniu lub zwarciu między zwojowym , co powoduje powstawanie łuku elektrycznego i odgłos spawania .
Na 90% przerwa na uzwojeniu wirnika, ale bez pomiarów można tylko strzelać. Zrób zdjęcia wirnika, i podaj dokładny model maszyny.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Komutator jest rzeczywiście w złym stanie. Pooglądaj ten komutator czy pomiędzy "którymiś" lamelkami nie ma większego wypalenia. Jeżeli jest to znaczy że wirnik ma przerwę. Jeżeli nie to po zdemontowaniu oddaj do przetoczenia dla fachowca. Gdyby komutator był w lepszym stanie można by go pędzelkiem z włókna szklanego wyczyścić. Niektórzy tez używają...
Witam! Najlepiej chyba jak opiszę całe złącze silnika, wraz z kolorami kabelków (może to tajny kod dla wtajemniczonych) oraz gdzie dany kabelek idzie: 1. żółty - stojan 2. brązowy - stojan 3. zielony - stojan 4. biały - wirnik 5. niebieski - wirnik przerwa 6. czarny - stojan 7. czarny stojan 8. czerwony - prądniczka tachometryczna 9. czerwony - prądniczka...
przerwa wirnik wirnik przerwa uzwoić wirnik przerwa uzwojenie
electro voice aktywne libra podłączenie drukarka laserowy awaria
moment dokręcania korbowodów moment dokręcania korbowodów
Sygnały dźwiękowe w Mercedes W211 Kompressor 2007 Ustawienie zabezpieczenia przeciążeniowego w Marantec Comfort 250 B