Cewka na 12V ma opór uzwojenia pierwotnego 3,8 oma używana z przerywaczem mechanicznym. Trzeba pamiętać o ustawieniu przerw na świecach 0,45 mm. Nowe kupione mają dwa razy większą przerwę.
Sprawdź dokładnie zużycie krzywki i luzy wałka aparatu. Na próbę zwiększ przerwę na przerywaczu. Podejrzewam zużycie mechaniczne aparatu, zmniejszenie przerwy i stąd wypadający zapłon.
jeśli tłumik masz drożny, gażnik ustawiony wg.książki (pływak! oczywiście bez przecieków), wszystkie styki od zapłonu dobre, to napisz, jaki masz zapłon, jak z przerywaczem mechanicznym to stan styków kowadełko/młoteczek muszą być równiutkie (nalepiej polerka), ustawiona przerwa, i miłego grzebania przy przestawianiu zapłonu wcześniej/później zmieniaj...
Krótko świece, przewody od świec albo zapłon jak jest mechaniczny (przerwa na przerywaczu)
Witaj,układ z przerywaczem mechanicznym/trzeba dość często sprawdzać przerwę na przerywaczu ,kąt wyprzedzenia zapłonu i smarować olejem smarowniczkę przerywacza,bo inaczej w/w szybko się wytrze. Jaki kolor ma nalot na świecy zapłonowej?
Sciągnąłeś chociaż kopułkę aparatu zapłonowego? Czyściłeś styki wysokiego napięcia,styki przerywacza, ustawiałeś przerwę? Od strony mechanicznej, czy jest kompresja na wszystkich cylindrach? W jakich okolicznościach przestał palić?
witam , różnica między tyrystorowym a zwykłym przerywacz jest taka ze: przerywacz mechaniczny robi przerwę w obwodzie , pole magnetyczne zgromadzone w rdzeniu indukuje W.N. w uzwojeniu cewki , kondesator eliminuje iskrzenie styków , natomiast w tyrystorowym układzie kondesator / od 0,2 do 1 mikro/ jest ładowany napięciem od 120 do 400V i wyzwolenie...
Maciej41 Ja tylko pytałem a podobno kto pyta " trafia do domu " . Ale wszystko się wyjaśnia nie musi być to przerywacz mechaniczny tylko przerwa powstała na wskutek zaniku pola magnetycznego . Czy to samo zjawisko niszczy diody przy gwałtownym odłączeniu obciążenia na prądnic ?? jeśli mogę zapytać . Właśnie o to z grubsza chodziło w moim opisie zjawiska....
Platynki się nie przestawią, tylko pewnie stopka przerywacza się ściera i zmniejsza się przerwa na przerywaczu, a co za tym idzie zmienia się punkt zapłonu. Tam ma być kawałek filcu nasączony olejem do smarowania krzywki. Jeśli zamontowałeś nowe platynki, to zapewne chińskie z plasteliny i nie dojdziesz do ładu, bo ciągle będzie się ścierać. Druga sprawa...
Poczytaj sobie o generacjach cewek Tesli. Podstawową zasadę działania i rodzaje cewek masz tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Transformat... Jak widać z podstawowego schematu, nie potrzeba przerywacza mechanicznego, jest jedynie iskrownik o regulowanej przerwie.
Zapłon jest bateryjny z mechanicznym przerywaczem. Energia iskry na wysokich obrotach zależy od czasu (a więc i kąta obrotu wału) zwarcia styków przerywacza- im mniejsza przerwa tym dłuższy czas zwarcia i energia iskry większa. Jednocześnie ze zmniejszaniem przerwy maleje prędkość rozwierania styków i rośnie ryzyko iskrzenia styków na wolnych obrotach....
brak iskry na świecach. Nie wiem jaki masz aparat zapłonowy - nie wiem jakie były w późniejszych maluchach. Ja bym sprawdził, czy dochodzi po włączeniu zapłonu jest napięcie na cewce zapłonowej, a w drugiej kolejności aparat zapłonowy, czy przy obracaniu wałem silnika na przerywaczu powstaje przerwa. Witam. Tak jak pisze kolega dodatkowo w tych starych...
Sprawdź ustawienie zapłonu. Objawy wskazują na to, że masz zbyt późno występującą iskrę. Ustaw zapłon na 1,8mm przed GMP i przerwę na platynkach na 0,4mm jeżeli masz zapłon z przerywaczem mechanicznym
Podaj napięcie pracy w tym zabytku 6V czy 12V to jest istotne Usiłujesz wprowadzić elektronikę do zapłonu.Nie ma nic za darmo .Elektronika wymaga zasilania.Posiadam nowy moduł zapłonowy tyrystorowy produkcji rosyjskiej o zasilaniu 12V który współpracuje z orginalną cewką zapłonową dla zapłonu klasycznego. Moduł ten bardzo dobrze spisuje się w samochodach...
W tych pilarkach są dwa rodzaje zapłonu, z przerywaczem mechanicznym i elektronicznym. Jaki jest w twojej?. Może kondensator jest już do wymiany. Sprawdź fajkę świecy.
Kochani nie kłoćcie się. Funkcjonują dwa podstawowe rozwiązania konstrukcyjne 1. Simsony(elektroniki oryginalne) posiadają zapłon bezobsługowy, całkowicie elektroniczny - wyzwolenie iskry (wysterowanie tyrystora) odbywa się za pomocą cewki sterującej a nie przerywacza 2. Jawki MZ tki mają zapłony wysterowane przez przerywacz co w stosunku do zwykłych...
Jeżeli dobrze ustawisz przerwę na przerywaczu i zapłon w odpowiednim momencie to nie odczujesz różnicy miedzy takim zapłonem, a zapłonem tyrystorowym. Ten drugi wymyślili głównie dla tego że jest mniej elementów mechanicznych. A to że ciężko pali to może być wina nie tylko zaplonu ale również złej mieszanki.
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Panowie, prośba o radę, bo głupieję =:-0 Silnik zaburtowy Yamaha 2B (inaczej model 6A1), dwusuwowy, jednocylindrowy, dwa konie mechaniczne, rocznik 1994, nie ma iskry. Kupiony za grosze na Alledrogo jako niesprawny, ale wszystko jest OK, poza tą iskrą. Układ zapłonowy najprostszy z możliwych: koło magnesowo-zamachowe, dwufunkcyjna cewka, klasyczny przerywacz...
Co waszym zdaniem Naszym zdaniem to nie potrafisz problemu poprawnie opisać. Jak silnik nie wkręca się na wysokie obroty, to jak może mieć "odcinę"? Maluch zresztą niczego takiego nie miał - obroty max ograniczone były przepustowością gaźnika i wydolnością klasycznego układu zapłonowego z przerywaczem mechanicznym. Nie rozumiem jak można mieć problemy...
Z tego co piszesz przyczyna musi być typowo mechaniczna. Wkręcenie świecy powoduje, że ciśnienie w znacznym stopniu oddziaływuje na tłok a co za tym idzie na wał korbowy (jest "uciskany"). Być może przy dużym luzie na łożyskach wału korbowego i małej przerwie na przerywaczu nie następuje rozwarcie styków przerywacza a co za tym idzie brak iskry.
A nie prawda zico. Elektroniczny zapala szybciej. Zważ, że w bimetalicznym obwód żarówek zamyka się przez bimetal który ma jakąś swoją rezystancję Tak, sporo, - ba! właściwie wszystko to prawda, tyle że jak pisałem: częstotliwość elektronicznego 90, napięcie ani 6 woltów na żarówce i jest marnie. Jak dosiadałem 126p, przerobiłem wiązki i usunąłem najpoważniejszą...
Motywacje z przerwą w PEN to tylko twoje teorie. Ciekawa teoria tylko nieprawdziwa. PN HD 60364 4-41 411.4.3 W instalacjach stałych, pojedynczy przewód może służyć zarówno jako przewód ochronny, jak i przewód neutralny (przewód PEN) pod warunkiem, że wymagania 543.4 w HD 60364-5-54 są spełnione. W przewodzie PEN nie mogą być umieszczone wyłączniki...
Opis działania telefonu i zestawiania połączenia Do telefonu abonenta dopływa prąd stały o napięciu zwykle ok. 50V. Na prąd stały mogą być nałożone różne sygnały informujące abonenta o stanie połączenia oraz sygnał mowy. Do wywołania (prąd dzwonienia) wysyłany jest prąd o częstotliwości 25Hz i amplitudzie 90-150V. W podstawowym typie aparatu (bez elektroniki)...
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
nawet gdybyś miał w jakimś tam stopniu "skręcony" wał co jest w tym sprzęcie nie możliwe to w danym położeniu magneta i tak miałbyś przerwę na przerywaczu, klin jakby ścięło także owa przerwa była by lecz iskrę miałbyś w nie odpowiednim momencie, jeśli za każdym razem masz przerywacz zwarty na stykach to albo za słabo dokręcasz śrubę mocującą przerywacz...
Moim zdaniem najlepiej wpiąć się w obwód przerywacza, przy czym niekoniecznie musisz przerywać obwód, możesz podłączyć styki przekaźnika równolegle do przerywacza, wtedy przy zamkniętych stykach przekaźnika przerywacz będzie blokowany. Oczywiście zakładam że pisząc (zapłon tradycyjny) miałeś na myśli cewkę z przerywaczem mechanicznym.
Więc od początku - układ nie grzeje się przy obciążeniu nawet 2A (testowane przez 2 godziny bez przerwy). Informacja o przepalonej żarówce nie będzie wielkim problemem, aczkolwiek jeszcze nad tym nie pracowałem, ponieważ układ będzie sterował diodami ultrajasnymi, a nie żarówkami ( ze względu na nieporównywalnie większą żywotność diód). Oczywiście pomyślałem...
Prawdopodobnie nie dochodzi paliwo, albo świeca, kondensator, przerwa na przerywaczu... za mało danych :) Mam taki problem. Mam simsona s51 od niedawna ale jedzie tylko 55km/h , a ztego co tu wyczytuje powinien jechac duzo wiecej. Oprócz tego ma troche mało mocy. Co pordzicie ? - - Pomóżcie -- Co można poradzić...sprawdź kompresje, ustaw wyprzedzenie...
No cóż stały problem tych pojazdów. Tą prądnicę ciężko zmusić do pracy przez dłuższy czas bez ingerencji. Jeśli stan komutarora i szczotek poprawny to warto pomysleć o elektronicznym regulatorze. Słyszałem, że modyfikowano cały układ elektryczny przez zamontowanie alternatora. Ale sporo roboty mechanicznej i trzeba dużego samozaparcia. Jak widać każdy...
Podrzuć zdjęcie cewki, a dokładnie oznaczeń zacisków. Zazwyczaj +, albo 15, bądź 16- zasilanie po stacyjce, zaś: -, 1, albo D- przerywacz. Jeśli cewka dedykowana jest do zapłonu z przerywaczem mechanicznym to oporność jej uzwojenia pierwotnego będzie miała wartość nie mniej niż 3 omy, jeśli do zapłonu z modułem- ok. 1om. Cewkę niskoomową można używać...
Budowa to tranzystor mocy jak autor napisał, układy wspomagające i przeciwprzepięciowe. Zasada jest prosta: normalnie przerywacz włącza iskrę w danym położeniu wałka-czyli przechodzi przez niego kilkanaście tysięcy wolt(dodatkowe utrudnienie), zdolnosci przełączania przerywacza zależą od jego budowy...sprężynki bezwładności i jakości styków przez co...
Jeśli chodzi o zapłon to styki mają mieć przerwę 0,4 i wyprzedzenie 1,8. Jeśli masz dostęp do lampy stroboskopowej to możesz z niej skorzystać, ale jest trochę komplikacji. Ale wystarczy że ustawisz przerwę szczelinomierzem a później suwmiarką ustawiasz gmp. dokładnie to wygląda tak że do górnego miejsca dodajesz 1,8 i naklejasz na kole magnesowym i...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
http://obrazki.elektroda.net/26_11610234... Witam. Jako, że jestem uczniem i nie mam pieniędzy na nowy samochód, a i bardzo lubię mojego Bonka chciałem go troszkę ulepszyć za nieduże pieniądze. Szukałem w internecie najlepszego rozwiązania i znalazłem "Elektroniczny moduł zapłonowy”, który według autora poprawia zapłon, zwiększa moment...
Obecnie skończyłem przerabianie zasilacza od komputera na elektrolizer (do celów chemicznych). Wszystko jest dobrze wykonane tylko pojawia się problem zasilacz nie będzie pracował w moim domu lecz poza nim . To wiąże się z ewentualnym nie doglądaniem zasilacza przez pare dni . Jeżeli zasilacz będzie pracował przez kilka dni bez przerwy może sie to skończyć...
Nie lepiej zmodyfikować mapę wtrysku? Czytając to myślałem, że zobaczę motocykl 2T, albo zabytek na przerywaczu mechanicznym i gaźniku, a nie Mercedesa... Zapomnij o przekaźnikach, bardziej układ scalony oparty o tranzystory, taki przekaźnik ma taki czas przełączenia, żeby Ci te obroty jeszcze spadły na biegu jałowym, a i błędów będzie sypać o niesprawnym...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Seat Ibiza '89 1200 System Porsche, silnik na gaźniku (benzyna i LPG), aparat zapłonowy mechaniczny, przebieg 175K. Walczę z nim od kilku dni, początkowo silnik gasł losowo bez specjalnej przyczyny, ale udawało się go uruchomić. Następnie odpalał tylko na benzynie, ale nie utrzymywał wolnych obrotów, po przełączeniu na gaz pracował równo lecz tylko...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
jta- czy spotkałeś gdzieś w klaksonie lub dzwonku szkolnym kondensator z równoległą żarówką ??? Za chwilę ktoś dorzuci szczyptę proszku z rogu nosorożca! Przecież tam jest zwykły, prosty przerywacz stykowy. Wibracja styku jest uzyskana przez najprostsze na świecie mechaniczne przerwanie obwodu prądu , na dobrą sprawę obojętne stałego czy zmiennego....
Mi się udało odsiarczyć ze 100% sukcesem do pełnej pojemności akumulatory do skutera elektrycznego ebretti 4 szt chyba Green Cell 12V 40Ah przy prądzie 20 godzinnym i jeden BB 12V12Ah. Wszystkie nie przyjmowały ładunku, stały nieużywane. Odkleiłem wieczko. Dolałem do każdej z celi po kilka kropli wody destylowanej, nie więcej niż 1 cm^3. Do tego mniejszego...
Nie miałem na myśli przetwornicę, tylko dedykowane drivery do ledów, które cały czas czuwają nad stałym ustalonym prądem płynącym przez diody. Uogólniłem - kwesta nazwy - przecież drivery to też przetwornice. Jeśli diody będą sypały się jak ulęgałki - dołożę po driverze na obwód postojówek. Jest w alternatorze regulator, ale jego działanie nie jest...
Właśnie, mam dwie myśli na ten moment skoro jest to silnik od forda transit to w sumie takowy silnik musiał już mieć gdzieś oryginalnie zapakowany taki czujnik halla ale teraz pytanie gdzie go szukać i czy jeszcze działa 😮😑 Czy był/jest zainstalowany, to zależy z którego roku produkcji pochodzi ten silnik, oraz jego rodzaj. Jeżeli produkcja...
Jeśli kolega wprowadziłby typ sondy do oscyloskopu, to skala byłaby prawidłowa 2kV/dz, jeśli w w menu nie ma sondy 1:10 000 to można dać 1:10 wtedy skala w voltach będzie w KV. Ja bym zwiększył czułość przynajmniej 2 krotnie czyli 100mV i zmniejszył podstawe czasu do 5ms, a nawet do 0,5 ms (jeden impuls na ekranie) wtedy jest większa szansa, że złapiesz...
Kontrolki awarii naprawione. Uszkodzone: - Czujnik obrotów sieczkarni (przerwa). - Do wymiany dwa elementy elektroniczne w uszkodzonym sterowniku kontrolek awarii wytrząsacza - obwód detektora. (samoczynne gaszenie kontrolek na zgaszonym) oficjalnie które nie powiem dla ułatwienia upływność prądowa - Zamienione miejscami dwa duże sterowniki kontrolek...
Cewki połączone są szeregowo (jak na rysunku), rdzenie wykonane są z litych kawałków żelaza. Cewki przyciągają stalową "sztabkę" o gładkiej powierzchni styku, zawieszoną na sprężynującej blaszce - której zadaniem jest oderwanie "sztabki-kotwicy" w górę po przerwaniu obwodu. Przerywacz jest mechaniczny. Cewki muszą więc pokonać sprężystość tej blaszki,...
:arrow: irekr spróbuję i ja przy najbliższej sposobności doziemić od strony wejścia na WL żyły rozmówne. Zobaczę wtenczas, czy dostanę sygnał ostrzegawczy :D Kwestia działania szukacza też wiele wyjaśni. Na razie nic nie zapowiada, by szukacz rychło trafił w moje ręce, ale wszelkie materiały trzeba zbierać. :arrow: zybex Patrząc na schemat od irekr...
A jak nawali kierunek LED, to niby na jakiej zasadzie ma być wykryty To już nie jest prosty przerywacz analogowy/mechaniczny. Każdy z obwodów oświetlenia jest monitorowany pod kątem przepływającego prądu. Zmiana źródła światła z żarówki na LED wymaga więc przeprogramowania modułu. Wtedy zmianie ulega zakres prądu który moduł uważa za pracę prawidłową...
Kocioł dwufunkcyjny (ciepłej wody użytkowej i centralnego ogrzewania) Ariston:T2 LLS 23 MI. Rok zainstalowania:jesień 2007 Kocioł pracuje z Mechanicznym termostatem pokojowym ALTH-970570 Jeden cały(przedostatni) sezon kocioł pracował z wymiennikiem ciepła,który miał nieszczelność pomiędzy układem CWU i CO(tego zespolonego wymiennika). Wiązało się to...
hi typowa szybkosc 10ms dla elektronicznego przekaznika? czy dla mechanicznego ? diody sa na koncu obowdu nr 1, wszystko pieknie dziala, tylko jak to zrobic by przerwac ich dzialanie na pol sekundy i zalaczyc ponownie. Co do przerwania wydaje mi sie ze przerwanie powinno nastapic chyba w plusie i moze minus zupelnie nei jest potrzebny, narysowalem go...
Sprawdzenie zasilania - wiadomo że urządzenie włączone do prądu działa lepiej... Sprawdzenie baterii w pilotach i samych pilotów -świcąca się dioda nie musi świadczyć o poprawnym działaniu, a słaba bateria zmniejszy zasięg Sprawdzenie bezpieczników i ewentualnej przyczyny ich uszkodzenia - powodem może być np. przepalona żarówka, uszkodzony moduł przerywacza,...
przerywacz mechaniczny przerwa przerywacz podłączyć przerywacz mechaniczny
częstotliwość światła zasilać miniusb sterownik lm339
konica minolta 1350w konica minolta 1350w
Schemat elektryczny Citroen Berlingo 2006 1.6 HDi Schemat budowy silnika Volkswagen Golf IV 1.6 105 KM