Strona główna /samochody/46.
Myślę że to będzie OK, przerywacz na małe obciążenia, dodatkowo z regulacją. Przerywacz nie wykorzystuje bimetalu do pracy więc nie trzeba "sztucznego" obciążenia. http://www.cosmogate.pl/product_info.php...
Witam. Pamiętam (z dawnych lat), że zastosowanie opisywanego przekaźnika daje dobre efekty, ale przy dodatkowym zastosowaniu kondensatora podłączonego równolegle do styku, przez który płynie prąd do cewki: 0,2uF do 0,5uF. Jest to zgodne z teorią działania induktora. Zastosowanie cewki samochodowej wiąże się z koniecznością sprawdzenia, czy uzwojenie...
Witam Czy ktoś próbował zrobic podajnik oleju na elektrozaworze zrobiłem próby i mysle ze to zda egzamin Tylko że trzeba zastosowac jakis przerywacz z regulacją czasu działania
Przerwa na przerywaczu i świecy. Potem gaźnik - sprawdź regulację
Bezpiecznik 18 Światła hamowania Ogranicznik prędkości Przerywacz Regulacja kontroli żarówek 15A
Pomiń przerywacz i kierunki będą działać zewrzyj (+) z przełacznika i wyjście na kierunki (L). Niestety na liczniku kontrolka po włączeniu kierunku nie bedzie mrugać tylko świecić na stałe. Na upartego można wsadzić do licznika LEDa który mruga po podaniu stałego napięcia. Druga opcja przerywacz z regulacją czasu też załatwi sprawe po dobraniu odpowiedniego...
Przerywacz motogodzin z regulacją przerywania..... ???? Co to takiego?? pozdrawiam
Strasznie zmasakrowany ten przerywacz, to ten nowy tak już wygląda? Tam nawet młoteczek nie trafia jak powinien w kowadełko. Mam wrażenie, że jego stopka została przycięta wbijanym siłowo kołem magnesowym bez podniesienia przerywacza. Widać wyraźnie ślady. I teraz brakuje regulacji na owalnym otworze w podstawce. Tę śrubkę od regulacji wymień, bo za...
Opisz co to ma przełączać?
potrzebuje schemat przerywacza z regulacją czasu załączania i czasu wyłączania przekażnika. czasy muszą być ustawiane od 0 do ok 20min. myślałem o jakimś układzie na ne 555
Kup zwykly bimetal na moc żarówki lub regulowany (będziesz miał regulacje migania)
Jak rozumiem pojaz trochę stał. Wiec trzeba zacząć od rozkręcenia, czyszczenia i regulacji i a nie od kopania w rozrusznik. Trzeba się zając: Przerywaczem Świecą Regulacją gażnika Czyszczeniem tłumika
Witam! Co do spalania się żarówki to rozwiążesz problem wymieniając ją na 12v. Co się tyczy regulację zapłonu to :pierwsza czynność to oczyszczenie dokładnie styków przerywacza. Przerywacz ustawiasz na o,4mm. Następnie wykręć świecę i wsadź w miejsce świecy byle pręcik,ołówek tak by ustawić tłok przed górnym martwym punktem na 3-4mm. W tym momencie...
Klaksonu samochodowego, ze względu na jego konstrukcję, nie przystosujesz do zmiennej częstotliwości. To przerywacz elektromechaniczny, z ustalonym skokiem i wszelkie dłubanie w nim i regulacje, tylko mu zaszkodzą. Jedyne co ci pozostaje, to syrenka piezo i przeróbka generatora. Pobór prądu przez klakson, to dobre kilka A.
szukam przerywacza z regulacją migania do 150 LED na 12V lub 230V http://obrazki.elektroda.net/42_12351509...
A macie może coś łatwiejszego i po polsku
Dzięki użytkownikowi Zutket udało mi się do ładu doprowadzić maszynkę sygnałową od centrali FT100/200. Przetwornicę wymieniłem na starszą, z 1956 r., którą wyremontowałem wcześniej. Na podstawie była przetwornica z 1972 r., ale są na razie z nią problemy. Po wyczyszczeniu, dorobieniu elementu przerywacza sygnału zajętości i regulacji zapadki sygnału...
Byłem teraz u kolegi i ma URSUS-3512 , zrobione 4900mth. i jak do tej pory to wymieniał końcówki wtryskiwaczy , łożyska w kole napinającym pasek klinowy , przerywacz kierunkowskazów i regulacja zaworów.Silnik zero wycieków.Ciężko było dostać oryginalny przerywacz,podróba nie chciała poprawnie działać,a on jest elektroniczny z przekaźnikiem małogabarytowym.
Chce przerywacz zrobić z regulacją osobno stanu wysokiego i stanu niskiego na przekazniku Q1.
Problem wycierania się młoteczka praktycznie nie istnieje.Kiedyś modne było hasło kto smaruje ten jedzie.Zwróć uwagę iż po krzywce współpracującej z elementem przerywacza również ślizgał się zabudowany pasek filcowy który należało nasycić kilkoma kroplami oleju LUX 10 i ten pasek nasycony olejem ma za zadanie smarowanie krzywki układu zapłonowego celem...
No to niestety ten modul do Twojego sie nie nadaje raczej, bo jest wlasnie sterowany przerywaczem, a tutaj przerywacza nie masz. Ale cewke mozesz wyprobowac, a noz-widelec okaze sie ze na tej bedzie ok. Ale najpierw jednak regulacja, to nie zaszkodzi :)
Jeśli silnik jest w dobrej kondycji, to regulacja gaźnika i zapłonu powinna pomóc. W gaźniku wykręcamy dyszę powietrza (tą śrubkę, która steruje składem mieszanki, nie podniesieniem przepustnicy) o 1,5 obrotu, iglicę ustawiamy na środkowe wycięcie. Z gaźnika podczas pracy nie może wyciekać paliwo, jeśli cieknie wymieniasz pływak. Zapłon nie pamiętam,...
Z dawnych czasów pamiętam, że w komplecie była jeszcze skrzynka ścienna na 3 połączone szeregowo ogniwa suche 1,5V . Ponieważ pobór prądu był minimalny i nieczęsty (zasilanie mikrofonów w czasie rozmowy wewnętrznej i sygnalizacja brzęczykami) to ogniwa takie wystarczały na kilka lat. W razie braku takowych wstawiało się bateryjkę 4,5V i też działała....
Witam Wiejski sprzęt kaskaderski dobry sprzęt hehe. Zapewne problem jest w układzie zapłonowym. Możliwe, że ścięło klin na magnecie i iskra jest w niewłaściwym miejscu lub przerwa na przerywaczu do regulacji, platynki do przeczyszczenia. Możliwe, że iskrownik się poluzował i przestawił. Ten sprzęt tak ma. Pozdrawiam
"Zapłon.jpg" jest dobry. Poprawia energię iskry ale, ponieważ przerywacz zostaje, wymaga okresowej regulacji. Ze względu na wyeliminowanie iskrzenia na przerywaczu, zużywanie się jego styków jest bardzo wolne.
nawet gdybyś miał w jakimś tam stopniu "skręcony" wał co jest w tym sprzęcie nie możliwe to w danym położeniu magneta i tak miałbyś przerwę na przerywaczu, klin jakby ścięło także owa przerwa była by lecz iskrę miałbyś w nie odpowiednim momencie, jeśli za każdym razem masz przerywacz zwarty na stykach to albo za słabo dokręcasz śrubę mocującą przerywacz...
Dzień dobry, potrzebuję schematu do układ przerywacza który mi występuje przekaźnik 24v . Układ będzie zasilany napięciem zmiennym 22-26V, regulacja przerywania nie potrzebna , bardziej chodzi o jedno mignięcie na sekundę .
Obecnie w moto mam fabryczne kierunki z żarówkami i 2-pinowy przerywacz. Zakupiłem kierunki LED i przerywacz z regulacją o taki: https://obrazki.elektroda.pl/9020981500_... No i mam pytanie - przerywacz ma 2 piny oznaczone B oraz L. Czy on jest podłączony w układzie szerogowo i nie ma znaczenia kolejność przewodów czy powinienem go...
W moim siniku nie da się ustawiać zapłonu ponieważ krzywka jest na klinie na wale jedyna regulacja to przerywacz. Korzystam aktualnie z gaźnika Pegaz próbowałem już kilkanaście razy go wyregulować.
Rafik.Te silniki się różniły nie tylko karterami ale i kształtem cylindra.Ja miałem (i mam) silnik 023 czyli dwa biegi w nodze i cylinder kwadratowy.Bardzo podobny i podobno lepszy był silnik 019 trzy biegi w nodze i też cylinder kwadratowy.Do tych silników w żaden sposób nie pasował zapłon od Charta.Jan buki,a nie masz Ty za mocno wykręconej śruby...
A jakie by te części nie były, szczelinę przerywacza ustawia się na max. 0,4mm, gdzie by to nie wypadło, dopiero potem wyprzedzenie zapłonu. Wyprzedzenie lepiej na omomierz niż bibułę (obecnie łatwiej chyba o to pierwsze). CZ350 jak i Jawa TS350 mają kłopotliwie rozwiązaną regulację wyprzedzenia zapłonu. Obraca się podstawką z przerywaczem 1 cylindra,...
Wlaczanie cykliczne sterowania przekaznikiem z regulacja od 0.5 do 2s.
Witaj Ja miałem ten sam cyrk w swojej Ladzie 2107.Radio Alan 28, antenka Oklachoma zamontowana na stałe w dachu, radio prawidłowo podłączone i zestrojone. Tak walczyłem : najpierw zlokalizowałem źródło zakłóceń - instalacja zapłonowa, potem zgodnie z radami fachowców założyłem kondensator przy cewce zapłonowej i alternatorze- nie pomogło, potem nowa...
Nie wyważaj otwartych drzwi. Ruch posuwisty = silnik liniowy (albo dzwonek). Cewka, rdzeń ze sprężyną + przerywacz i jakiś prosty, nawet analogowy sterownik z czasówką do regulacji czasu załączania cewki. Minimum ruchomych części. Prostota, automatyka. Można nawet pokusić się o przełącznik trybu automatu na ręczny. Jak mechanicznie, to przegub korbowy...
A czy zapłon jest ustawiony poprawnie? Bo regulacja przerwy na przerywaczu to nie wszystko, jeśli chodzi o regulację zapłonu(tak jakoś wszysty omijają ten aspekt). Przy dobrze ustawionym zapłonie musi sie coś indukować, jeśli nie to wymiana cewki. Jeśli temat jeszcze aktualny pytaj, odpowiem.
Odległość cewki od koła 0,2 - 0,3 mm. Luz na przerywaczu 0,2 mm. Luz zaworów ssący 0,2 mm wydech 0,35 mm. Szczelność uszczelek gaźnika.
Na takiej krótkiej iskrze to nawet nie ma prawa odpalić zimny. Sprawdź czy po regulacji przerywacza coś się zmieniło. Jeśli nic, to napisz jaką cewkę WN posiadasz, oryginał DDR, oryginał MZA czy jakąś polską czy chińską podróbę.
Ale co to będzie, jakie napięcia będą w układzie, jaki zakres regulacji częstotliwości, jaki kształt impulsu (czas trwania), czy prąd impulsu ma być stabilizowany
nie możesz, to jest PRZERYWACZ a nie regulator prędkości do regulacji silnika 12v potrzebujesz regulator PWM: https://allegro.pl/listing?string=regula...
Dla mnie masz wypalone styki w przerywaczu. Nie wiem jak jest w komarze, ale może da się je rozebrać lub odgiąć i szlifnąć cienkim pilniczkiem.
Potrzebuje zrobić przerywacz na 24V na dwie żarówki, które miałyby migać na przemian. Żarówki o mocy 50W. Fajnie byłoby, gdyby była regulacja częstotliwości. Może udało by się to zrobić na tyrystorach, żeby nie stosować przekaźników. Może ma ktoś jakiś schemacik? z góry dzięki
Witam! Jeżeli masz w autku aparat zapłonowy to tak jak kolega wyżej sugeruje styki przerywacza do regulacji - 0.4mm. Jeżeli jest to elaktronik to może być coś z czujnikiem położenia wału - może gubić swoje parametry. Zanim jednak zaczniesz grzebać w tym wszystkim to może sprawdź luzy zaworowe - ssanie 0.20 - wydech 0.25 oczywiście w milimetrach. Pozdrawiam...
Po kablu WN (od fajki świecy) szukaj "iskrownika" silnika, powinien być on pod kołem magnesowym (zamachowym). Jest to silnik starszego typu, więc cewka WN i przerywacz (możliwość regulacji przerwy) będą pod kołem zamachowym. Przygotuj sobie odpowiedni klucz i ściągacz, aby zdemontować koło zamachowe, mocowane na tzw. stożku plus klin. Możliwe jest,...
Prosty i sprawdzony. część- 2 220kΩ-regulacja czasu impulsu (dżwięku) Wyłącznik-przerywacz ,może być kontrakton +obrotowy magnes poruszany przez żyłkę. Regulacja czasu trwania impulsu, jest nie zależna od czasu trwania zwarcia wyłącznika
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Kondensator do masy i do kabelka niebieski +12 na cewce, drugi kondensator do masy przerywacza i styk przerywacza. Kręć ręcznie kołem od silnika i po zdjęciu kopułki patrz czy przerywacz się rozwiera 0,5mm , jak masz na cewce +12V musi być iskra , zostaje regulacja zapłonu. Sprawdzenie okablowania przerywacza i jego styku, to żaróweczka na styk przeywacza...
Witam ! Zależy jakie urządzenie chcesz załączać i jakim napięciem dysponujesz, jeśli 12V to może układ do regulacji wycieraczek ?
Dzięki za rady ale nie jest ze mną tak źle ponieważ wiedziałem żeby odłączyć kondensator jedyne co pozostaje to przerwa na przerywaczu do regulacji. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie świecy bo ja stosuje samochodową i podejrzewam, że jest za "zimna" na ten silniczek i stąd to przerywanie na pierwszych metrach ale nie jestem pewien. Producent zaleca...
Z samą krzywką jako taką nic się nie dzieje, chyba że ktoś na siłę coś np. młotkiem zgwałci. Jest za to możliwe, że już znacząco starły się stopki przerywaczy i wtedy może braknąć zakresu regulacji punktu zapłonu. Kiedyś jak niczego nie dało się kupić, to się podginało przerywacze (młoteczki i kowadełka) i to dalej działało, ale dziś nie ma problemu...
Witam. posiadam halogen dichroic mr16 35W i mam pytanie: czy da się z niego zrobić stroboskop. Przy okazji chciałem się zapytać czy można odrazu w elektroniku kupić gotowy przerywacz 12V z regulacją prędkości błysków do tego halogenu ? I czy jest mozliwość podłączenia halogenu 20W i 35W tak aby dwa migały. z góry dziękuję za wszystkie porady
Niezależnie jaką częstotliwością będziesz sterował zawór to i tak będzie to 50%/50% i sumaryczny czas otwarcia lub zamknięcia będzie pół na pół. To żadna regulacja zaworem.
jaki przerywacz i jaka przerwa???!!!!! tam jest elektroniczny zapłon!!!!!!
To były stare dobre czasy, kontrolka w dłoń i pojechali. Ustaw koło na znaki i podepnij kontrolkę do masy i kabla który wychodzi na cewkę. Ustaw tak aby przerywacz zaczynał się rozwierać i wtedy będzie się zapalać kontrolka, złap ten sam początek zapalania.
Jak ustawić zapłon tym urządzeniem np. w skuterku gdzie cały ,,przerywacz" to mała cewka przykręcona na stałe bez możliwości regulacji prawo-lewo, jedynie można w pewnym zakresie bliżej-dalej magnesu. Mechanicznych przerywaczy jest już niewiele, dla kolekcjonera starszych jednośladów jest jak znalazł, do współczesnego sprzętu chyba nie ma zastosowania....
Napewno to wystarczy ? Nie zapominaj że z przodu mam nadal zwykłe żarówki ... Jutro spróbuję tak zrobić i zobaczymy... Jak się nie uda to raczej kupię przerywacz 3 pinowy z funkcją regulacji i spróbuję go podłączyć ! Znalazłem filmik ja gościu wypinał dwa kable z wiązki od przerywacza i niby to ma zadziałać . Jeszcze pokombinuję Dodano po 3 Nie potrzebnie...
Ustawiasz na pełnym wznosie krzywki, czyli tłok będzie już trochę za ZZ, przerwę robisz na 0,3-0,4mm. Potem ustawiasz wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3mm przed ZZ, po czym sprawdzasz czy po ruszeniu podstawki z przerywaczami nie zmieniła się przerwa, ewentualnie korygujesz i ustawiasz wyprzedzenie jeszcze raz. Aż do skutku. W jawach/cz wykonanie podstawek...
Również wszelakiego rodzaju timery (kuchenki mikrofalowe, piekarniki czy rożna elektryczne) w epoce elektromechanicznej wykorzystywały podobne/zbliżone konstrukcje. Kupi kolega najtańszą mikrofalówkę to nadal będzie mechaniczny układ timera, nawet regulacja mocy jest mechaniczna na przerywaczu.
Witam, mam taki problem z moim Polo mianowicie bardzo dużo pali ok. 10l/100km po mieście. Wymieniłem już świece i przewody ale dużo to nie zmieniło. Silnik jest zasilany gaźnikiem Weber 32TLA. Co może być przyczyną tak dużego spalania. Może wyregulować gaźnik, jak ?? lub jakieś inne sugestie. Może regulacja styków przerywacza albo luzów zaworów coś...
Nabyłem ostatnio na pchlim targu miernik jak w temacie: https://obrazki.elektroda.pl/7619975300_... Miernik okazał się sprawny, mierzy: napięcia, prąd, rezystancję, pojemność kondensatora , obroty. :D Posiada funkcję sprawdzenia cewki zapłonowej- po długości iskry, ale tu mam problem. Nie było iskry na iskierniku, po podłączeniu cewki....
Witam. Mam pytanie. W mojej Sierze z 86r. nie ma ragulacji pierwszego biegu wycieraczek czyli czasowego biegu. Działa co ok. 6 sekund. Chciałbym zrobić regulacje. Przerywacz jest zintegrowany z przekaźnikiem. Jest tam pare oporników ze 2 diody i 1 kondensatorek... chyba to jest kondensator.. niebieski 100 mirko?F 16V. Czy zmieniając kondensator na mniejszy...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Aparat zapłonowy z przerywaczem czy bez? Jak bez to NIE.
Zainteresuj się legendarnym układem 555 -doskonale się do tego nadaje i spełnia Twoje wymaganie co do regulacji długości błysków
autor tematu piszę o wykonaniu "regulacji" a raczej wymiana oleju czy filtra do czynności regulacyjnych nie należy, można by to takich czynności zaliczyć np. regulację przerwy na przerywaczu ale nie w tym aucie więc jeżeli wszystko zmieniane na czas (oleje, paski, świece) to lać benzyne i jeździć
Na schemacie, który narysowałem, widać że rezystor R4 nie został podłączony do masy, lecz do obciążenia przekaźnika. Ta zmiana układowa powoduje, że obciążenie przerywacza wpływa na jego szybkość migania. Ok. Ale czy jest możliwość podłączenia potencjometru do regulacji prędkości przerywania czy nie bardzo?
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Tak samo jak wyznaczenie GMP jak są luzy na łożyskach. Napisałem jak ja to robiłem 15 lat temu. Odkąd mam zapłony eletroniczne w moich simkach problem z zapłonem znikł. Przy platynach musi być dobra cewka WN (chyba tylko PLITZ) i dobry przerywacz. Czasem kondensator i wadliwa fajka lub świeca.
temat nie zamknięty, jeśli jeszcze potrzebujesz parametry regulacji gaźnika i zapłonu to podaj model gaźnika i jaki masz zapłon (elektronik czy z przerywaczem) i odezwij się
Nalezy pionowo ustawic pokrywe gaznikaz plywakiem i tak regulowac poziom plywaka. Zawór iglicowy powinien byc zamkniety mozesz to sprawdzic poprzez zatkniecie jednego krucca doprowadzającego paliwo do gaznika a w drugi dmuchnąc jezeli jest zamkniety zaworek to pwietrze wdmuchniete nie ma gdzie "uleciec" jezeli jest odwrotnie to mozesz sobie dmuchac...
W jakim stanie tłok, pierścienie? Silnik to symetryk czy na membranie? Zapłon do kontroli (z pewnością przerywacze). Sprzęgło do sprawdzenia lub regulacji pod kątem "ciągnięcia" przy wciśniętej dźwigni. Do sprawdzenia również uszczelniacze wału korbowego.
Właśnie dlatego masz ten ruch zapłonem jako pierwszy. Poszukaj czy nie ma tam znaku który należy uznać za punkt regulacji wstępnej.
Podciśnieniowy przełącznik działa zerojedynkowo i wybiera w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym jedną z aż dwóch charakterystyk wyprzedzenia zapłonu. To już chyba lepszy był ten odśrodkowy mechaniczny regulator na wałku przerywacza - miał więcej udziału w regulacji zapłonu w zależności od obrotów Przełącznika nie regulujesz śrubką - jest...
Witam Może coś takiego, z regulacją "błysków" (zamiast żarówki dasz kilka diod lub 1 z rezystorem), prosty i ciekawy układ: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Tylko nie wiem jak to zmontować, co gdzie podpiąć, co kupić :?: Czekam aż ktoś przetrze szlak i sprawdzi pomysł, wprowadzi ewentualne poprawki i poda rozwiązanie na tacy (bo nie mam o prądach bladego pojęcia) :D Jutro, po robocie, zapuszczam się do mojego "Mordoru" o rozmiarach 2X3m2. Ustawię wszystko jak książka prawi. Iskra 3,2-3,5mm przed GMP, przerywacz...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Witam Szukam schematu przerywacza prądu stałego,napięcie zasilające 12V, niski pobór mocy (do sterowania urządzeniem o małym poborze prądu). Przerywacz musi mieć możliwość regulacji częstotliwości w zakresie 1-5Hz. Najlepiej by było aby osobno można było sterować długością "przerwy" i długością impulsu. Zaznaczam, że przeglądałem już dosyć dokładnie...
Zgadzam sie z "przedmówcą", lepiej nie kombinować tylko dołożyć tranzystorowy moduł zapłonu. Skutecznie zwiększy energię iskry w całym zakresie obrotów (szczególnie na niskich) i polepsza sie rozruch w czasie mrozów. Układ nie jest skomplikowany i można zapomnieć o wypalaniu się styków przerywacza. Poza tym reszta pozostaje bez zmian np.: regulacja...
Kolego Rocketboy94 ! Tą gumę można całkiem zdjąć i nie będzie żadnej, poza zmianą "głosu", reakcji. Nic przed gaźnikiem nie wpłynie w tak opisany sposób na pracę silnika. Ustawienie (iglica) i regulacja doświadczalna gaźnika śrubką składu mieszanki - może nawet się nieco wykręciła sama; przedmuchanie dysz; uszczelka pod gaźnikiem na styku z cylindrem;...
Kolego nie wiem co jest wart ten miernik! Do pomiarów wartosci elektr. na pewno sie nadaje ale co do obrotow to nie wiem. Niech kolega poszuka stary analogowy miernik predkosci silników spalinowych. Np. SUS-9 albo podobny. Ja sam taki używam przy regulacjach "zabytków" które trafiają do mnie po odbudowie tzw. renowacji.
Tak to zimering.Wymień na nowy.Powinno się go wbić delikatnie przez jakieś drewienko, bo nie podejrzewam cię ze masz jakiś firmow sprzęt.Olej może być ze skrzyni ,ale to znaczyło by ,że drugi zimering od strony sprzęgła też jest walnięty - wtedy strasznie by dymił bo spalał by olej ze skrzyni. Najlepiej wymienić oba i mieć spokój.Powinny siedzieć ciasno...
Przypadkiem wpadłem na temat. Chciałbym żebyś napisał co było przyczyną bo na 101% nie była to "iskra na dole". Przerywacz zwiera się kiedy tłok jest we właściwym położeniu - po srężeniu gazów. No i później MUSI się rozewrzeć co też powoduje skok iskry (podstawy elektrotechniki). Żeby nie nastąpił zapłon musi to nastąpić w momencie kiedy w cylindrze...
Witam kupiłem kierunkowskazy: https://allegro.pl/oferta/kierunkowskazy... https://obrazki.elektroda.pl/7617222700_... Oraz przerywacz regulowany https://allegro.pl/oferta/regulowany-prz... https://obrazki.elektroda.pl/5346772200_...
Wymień świece na nowe , wyreguluj przy użyciu szczelinomierza przerwy na przerywaczach, oraz ustaw zapłon przy użyciu czujnika zegarowego. Bardzo ważne jest jeszcze, czy wał korbowy nie ma luzu na łożyskach. To wredny i wymagający silnik, jeśli chodzi o kwestie regulacji zapłonu.
Mogłeś dać zasilacz wtyczkowy, a do regulacji jasności LM317. W następnej wersji daj przerywacz na 555 albo jak sam napisałeś uC.
Warto by przeczyścić i wyregulować gaźnik, sprawdzić pompkę paliwa, filtry oraz świece, na obu cylindrach. Sprawdź luz zaworów, na zimnym silniku, powinien wynosić: ssący 0,10-0,15 mm, wydechowy 0,18- 0,23 mm. Sprawdź też odległość cewki od koła zamachowego, powinna wynosić 0,20-0,30 mm. Regulacja gaźnika: http://obrazki.elektroda.net/14_12713967...
poszukaj np: w Relpolu www.relpol.pl są gotowe przekażniki bez kombinacji z mozliwościa regulacji czestotliwosci i amplitudy tych błysków:D
Stare japońce na przerywaczach tak miały płytka przykręcona na stałę bez możliwości regulacji KWZ Świecę weź nad kuchenkę gazową i wypal z niej nagar
Tak jeszcze na szybko pytanko. Znajomy chce mnie uraczyć dolpimą ps290 bo ma jakies problemy z iskrownikiem i potrzebowałbym najlepiej pdf tej oryginalnej książki albo chociaż jakieś informacje jakie wyprzedzenie, jaka przerwa na przerywaczu itp. Bo kompletnie nie mogę znaleźć żadnych danych, jedynie o regulacji gaźnika coś wygrzebałem.
Witam. Te kotły, to już historia. Już kilka lat takich na żywo nie widziałem, ale objaw jest mi znany i dość popularny w tych rozwiązaniach. Podstawową przyczyną jest nadmierne zanieczyszczenie pilota, jego dyszy, otworów poboru powietrza itp. W efekcie płomień pilota jest słaby, chybotliwy, niestabilny i bardzo łatwy przez to do zerwania (zdmuchnięcia)....
Witam Jak rozumiem zostawiłeś oryginalny kondensator przy przerywaczu - czy może jest usunięty? PZDR Został odłączony do testów i tak też będzie gdy układ zostanie podłączony na stałe. W podobnych projektach zalecają również zwiększenie przerwy na przerywaczu ale tego na razie nie robiłem. Regulacją wszystkiego przeprowadzę jak już układ będzie zabezpieczony,...
chciał bym się dowiedzieć czy po ustawieniu przerwy na przerywaczu w silniku iskrowym trzeba następnie ustawić zaplon czy można tak zostawić i nic się nie zmieni.
Zgadza sie. Musisz zbudować przetwornice która daje około 300V. Nie zalece sie przekracania tej wartości dla palnika IFK120. Moze byc mniej i jak będzie 200 to nic sie nie stanie. Podłączenie drugiej cewki zapłonowej może, na pewno spowoduje dużo szybsze niszczenie przerywacza. Poza tym nie potrzebujesz aż tak wielkiej egergii. Ma to być krótka szpilka...
Dzięki za konstruktywne skarcenie, już naprawiam swój błąd, mianowicie jest to dwusuw, zapłon iskrowy, nie ma przerywacza, jest indukcyjny iskrownik, wzbudzany magnesami na kole zamachowym, umieszczonym na wal, jest to jakaś chińszczyzna . Nie ma możliwości regulacji momentu zapłonu, pierwszą rzeczą jaką teraz uczynię to kupie nową świecę, i wtedy od...
Silnik Tecumseha, zrobiłeś to o czym pisałem wcześniej? Na wale jest tulejka z mimośrodem, na jej górnej krawędzi jest znaczek w postaci trójkąta. Ustaw go na przeciw stopki przerywacza (tej co ślizga się po tulejce) i ustaw przerwę na przerywaczu 0.45mm. Zrób zdjęcie gaźnika, pomyślimy o regulacji.
Sprawdź, czy na pewno, przerywacz jest dobrze ustawiony. Jak ustawiłeś skład mieszanki ?
Porównał bym to do instalacji zapłonowej w silniku spalinowym. Jest tam cewka i przerywacz. Iskra powstaje na świecy. Tu mosfet przerywa. Regulacja tego przerywania to pozostały układ. http://obrazki.elektroda.pl/4338539900_1...
To jest układ CD4060: http://obrazki.elektroda.net/81_12012852... Potrzebujesz napięcie stabilizowane lub stałe z baterii czy akumulatora rzędu 3 do 15V , oraz dwa rezystory i kondensator które są podłączone do pinów nr 9,10,11. Z wyjść 7,6,4,3,2,1,15,13,14 i 6 masz sygnał prostokątny odpowiednio 2x, 4x, 8x itd dłuższy niż długość czyli częstotliwość...
Zbyt duża przerwa na stykach przerywacza, uszkodzony kondensator, zatkana dysza gaźnika.
Wyrzuć te filtry daleko za siebie i zamontuj fabryczną obudowę filtra powietrza i fabryczny nowy filtr. Serwis gaźników nie polega tylko na ich wymyciu. Gaźniki motocykla wymagają regulacji, elementów, które podlegają regulacji jest kilka i nie da się dokonać tego poprawnie bez odpowiedniego sprzętu, którego koszt przewyższa wartość Twojego motocykla....
regulacja przerywacz elektroniczny przerywacz zapłonu regulacja zrobić przerywacz prosty przerywacz
programatorem rt809f arduino przerwania wewnętrzne pendrive zniknął
wykrywacz metali cewka joystick danfoss
Podłączenie silnika jednofazowego do NŁK16-LP Demontaż szyby w piekarniku Ariston F48 - krok po kroku