Zobacz taką ofertę [url=https://www.olx.pl/oferta/progcdi-r... Posiada wybór sygnału wejściowego (hall, pickup coil, przerywacz)
No i co w związku z tym?
aparat zaplonowy, przerywacz, wyprzedzenie hej
przerywacz i kondensator mają być razem nie bardzo rozumiem to : co mam zrobic z kablami ktore pozostana od stacyjki po obejsciu pradnicy ?? I z kablem od cewki zaplonowej ?? kabel od cewki do tego samego punktu co kondensator i przerywacz
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
ale przerywacz jest bezstykowy, uklad zaplonowy elektroniczny indukcyjny z wirujacym rozdzielaczem. To nadal nie tlumaczy dlaczego ujemny a nie dodatni skok...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
jeżeli w tym autku jest zaplon stykowy(przerywacz aparatu zaplonowego)zacznij od sprawdzenia przerywacza(stan,przerwa) i kondensatora.Druga sprawa to pompa benzynowa czy podaje odpowiednie ciśnienie.Sprawdż szczelność zaworkow,przepony i stan popychacza -czy nie sklepany.Skok regulujesz podkładkami pompy benzynowej(ok.2,4mm)
ZielonyRaiderze co sprawdziłeś przed uruchomieniem -ustawienie zapłonu -przerywacz -gaźnik -świeca zapłonowa to te podstawowe...
sprawdz odstęp na przerywaczu w układzie zaplonowym, za mały albo za duży bedzie podobny efekt
iskra nie bierze sie z powietrza. moc iskry zalerzy od pradu plynacego przez uzwojenie pierwotne cewki zaplonowej.w klasycznym ukladnie napiecie jest dolaczione do jednego konca cewki a drugi koniec jest zwierany poprzez przerywacz w momencie gdy ma nastapic zaplon do masy [przez co plynie pradi powstaje iskra. elementem wykonawczym(przelacznikiem)...
przeciez rozdzielacz-palec podaje na poszczególne swiece iskrę czyli takjakby byłła 1 cewka do kazdej swiecy.....i trzeba wziąc pod uwage też jak przerywacz zapłonu do tego dostosowac??? Wiem jak dziala aparat zaplonowy :D Przerywacz tylko elektroniczny (cztery osobne przerywacze). Idea dzialania: Palec rozdzielacza wskazywalby ktora cewka ma wytworzyc...
cewka od omegi nie bedzie sie nadawac bo omega ma zaplon elektroniczny i ma mniejszy opor cewka ,bedzie palic przerywacz
witam Panowie kupiłem simka s51 82r instalacjia rozwalona moze ktos pomoc i podpowiedzieć co mam kupić ,chcialbym 12v elektronic nie na platynkach i co dokupic do tego jaki regulator tylko nie elbe(podobno)iskrownik koło bedzie kupione 12v dwa bezpieczniki 8A jaki regulator do tego?jaki przerywacz?jaki moduł zapłonowy no i jakis schemat jak to podłączyć...
ja jak wymieniam przerywacz to robie tak: ustawiam kolo pasowe na zanak 0 stopni, patrze na polozenie palca rozdzielacza i wykrecam caly aparat zaplonowy, rozkrecam caly i jego myje jak jest zabrudzony, pozniej wymieniam przerywacz i ustawiam maksymalne rozwarcie stykow przerywacza na 0.5 mm i calosc wkladam w takiej pozycja w jakiej wyjalem. Po tych...
Nie calkiem rozumiem? Masz napiecie na cewce czy nie? Na jednym zacisku cewki powinno byc po wlaczeniu zaplonu 12 V, drugie idzie na element zaplonowy (kiedys przerywacz, teraz raczej modul zaplonowy). Sprawdz rezystancje cewki - czy nie padla. Jesli napiecie na cewce jest, zlokalizuj gdzie tracisz iskre. Najpierw kable wysokiego - wloz swiece po kolei...
Witam, iskrowniki od silnikow 'DT', czyli tzw. 'ruskie', sa najczesciej calymi latami sprawne na tyle - ze 'iskra konia by zabila / 6 - 7 mm' [ jak mawia tzw. 'porzekadlo ludowe' ] i najczesciej stosowano je zamiennie do zabytkowych motocykli, jak 'padly' w nich oryginalne uklady zaplonowe... Tutaj musisz miec jakas 'uplywnosc iskry / na mase' na plytce...
może to modół sterujący cewką ,to co nazywasz tym czujnikiem [zwierabnie ręczne indukuje sem w cewce],a mechanicznie czy tam elektronicznie coś nie formuje tych impulsów nie znam autka ,ale wynika że to auto z przerywaczem w aparacie zapłonowym ,[może indukcyjnym] często bywa że styki są ok we wtyczce ,zato za pinami zwyczajnie ugnity przewód -przedzwoń...
Tam nie ma żadnego przerywacza tylko moduł zapłonowy. Iskrę sprawdź na oryginalnej świecy do pilarek np. champion cj7y. Jaką mieszankę paliwa z olejem stosujesz? Ile zbiorników przepaliła od zakupu?
Przecież prościej jest zastosować przerywacz zapłonowy cewkę i zwykłą świece. wtedy iskra będzie podawana w odpowiednim momencie. Świeca żarowa modelarska zda egzamin tylko wtedy gdy będzie podłączona do prądu po odłączeniu silnik zgaśnie chyba że będzie zastosowane paliwo modelarskie. Jutro podam jaki jest skok tłoka.
W skodzie felicji z silnikiem 1.3 mpi z tego co pamiętam to nie ma żadnej listwy a jedynie przerywacz i cewka zapłonowa. Właśnie występuje taka cewka, i to w silniku 1.3 MPI [url=https://anda.auto.pl/cewka-modul-li... masz jej wygląd.
zalezy jakiego masz malucha jesli masz rozdzielacz zapolonu to nie w kazdym innym rodzaju instalacji zaplonowej w maluchu tak Moze przerwa na swiecach zla Ja takze polecal bym sie zajac zaplonem (wyprzedzenie 10 st OWK) i gaznikiem (np plywak moze byc utopiony, moze lapac powietrze do gaznika przez srobe reg wolnych obrotow tam jest oring na tej srobie...
Prawdopodobnie uzywasz cewki stosowanej w ukladach elektronicznych, gdzie opornosc jest mniejsza niz w cewkach ze standartowym ukladem zaplonowym. Jesli jest typowy uklad zaplonowy z przerywaczem musisz szukac innej cewki od tych ukladow zaplonowych np. Fiat 126P lub Fiat 125. W nowszych wersjach stosowane byly juz inne cewki o mniejszej opornosci....
z tego co widzialem w podobnych ukladach tego typu zawsze byl jakis czujnik przekazujacy info o predkosci obrotowej i on tez musi byc na odpowiedniej wysokosci np kola pasowego z alternatora czy istnieje cos bez tego??? ciezko powiedziec nie znam nic co by dzialalo w inny sposob chcac dokonac pomiaru tego parametru ale kolega moze miec racje ze gdziec...
Porównaj. To są najprostsze aparat zapłonowe. Przerywacz i rozdzielacz. Elektroniki wtedy w samochodach poza radiem nie było.
Witam. Jeżeli jest przerywacz indukcyjny to powinien współpracować z modułem zapłonowym z poloneza. Moduł ten wymaga zasilenia go napięciem 12V.
Na cewkę musi dochodzić plus po stacyjce i minus z przerywacza zapłonowego. Sprawdz zasilanie, przerwę na przerywaczu.
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
Witam odswierzam temat. Czy zalaczony uklad mial by sens. Nie wiem czy przeteornik dc/dc AMSRB 7812 da rade zasilic przerywacz oraz cewke zaplonowa. Poniewaz wczesniejszy uklad daje iskre ale za slaba. A ten uklad powinien byc mocniejszy.
chodzi o impulsy z przerywacza przed cewką zapłonową.
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
Przerywacz platynki aparatu zapłonowego były niedawno wymieniane ale tam iskrzy To wskazuje na problem z kondensatorem.
W czasach gdy używano tego radia powszechne były jeszcze układy zapłonowe oparte o przerywacz, cewkę zapłonową i kopułkowy, mechaniczny rozdzielacz WN. A te elementy były niestety źródłem sporych zakłóceń odbioru na zakresach AM. Tak mi sie przypomialo, że oglądając TV na odbiorniku Beryl 102, wiedziałem że ojciec wraca, zanim słychać było warkot "kredensa"...
Kolego ale na tej nie ma żadnych oznaczeń ta cewka jest od kosiarki żyłkowej. A da rady jakoś sprawdzić jeśli nie podpisane ?
Chyba wszystko z tradycyjnym układem zapłonowym tzn taki z kopułka i /lub przerywaczem będzie siało. Natomiast Dobrze zrobiona instalacja tak zapłonowa jak i antenowa powinna to zjawisko minimalizować.
a jakie masz swiece? Do PF126 najlepsze sa polskie iskry. Kiedys jak kupilem NGK to po 2 tygodniach dawaly iskre w zlym miejscu. co do zaplonu: ja mam okolo 15st i gra gitara. Maluch zasuwa jak glupi... a co do Twojego problemu, to sprawdz czy gaznik jest dobrze wyregulowany (moze zalewa Ci swiece), sprawdz stan przerywacza w aparacie zaplonowym.
Oczywiscie, ze mozna. Podlaczasz zarowke pomiedy styk przerywacza w aparacie zaplonowym a mase. W momencie gdy styk jest zwarty zarowka nie swieci (i odwrotnie). Na kole pasowym jest znak ktory ma sie pokrywac ze znakiem na silniku gdy zarowka zapala sie (przy obracaniu silnika reka w prawa strone). Na obudowie silnika jest podzialka od 0 do 10 st (lub...
"AUTO IGNITION COIL" - w tłumaczeniu z języka zagranicznego na nasz znaczy nie mniej ni więcej tylko SAMOCHODOWA CEWKA ZAPłONOWA. I właśnie cewki masz uzyć, bo to jest genarator wysokiego napięcia. A właściwie bardzo prosty moduł zapłonowy z generatorem zastępującym przerywacz w klasycznym aparacie zapłonowym. Do czego chcesz tego używać? Transformator...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Przecież masz schemat modułu do charta, więc? I myślisz, że koszty przerobienia tamtego będą niższe niż zdobycie/zrobienie nowego? Licząc próby, bo pewnie kilka ich będzie. Masz wszystko do CDI, a ty się upierasz przy bateryjnym z przerywaczem, bo taki właśnie w tej chwili masz. Czyli krok wstecz, bo chcesz przerywacz MECHANICZNY (można go zastąpić...
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
https://skladczesci.pl/Cewka-uniwersalna... Kup sobie takie coś i zamontuj zamiast przerywacza, nic nie trzeba poza tym wymieniać w zapłonie. https://obrazki.elektroda.pl/4844811600_...
Witam! Problem tkwi zapewne w aparacie zapłonowym - brak przerwy na przerywaczu.
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
Witam, Po pierwsze, nie zasilaj cewki iskrownika z akumulatora. Poleci dym. Na stole mozesz stworzyc zewnetrzny uklad zaplonowy z cewka samochodowa i wykozystac przerywacz iskrownika, ale trzeba odlaczyc cewka iskrownika. Czy jestes pewny, ze wspolny odczep cewek byl podlaczony do masy? Normalnie, o ile pamietam, powinien byc podlaczony do przerywacza,...
Na cewce pod 15 (+12V,po zapłonie) pod 1 (przerywacz aparatu zapłonowego)
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
Wiem, ze to jest niemozliwe lecz cos musi byc nie tak... Zrobie iskiernik na samych nowych czesciach z wykreconymi cewkami swietlnymi. Nowa cewka zaplonowa, kondensator, przerywacz, kabel WN, fajka i swieca. Jak to nie bedzie dzialalo, to chyba sie poddam ;/ Jak narazie, to dziekuje za pomoc :) Gdy cos zdzialam - odezwe sie :) Pozdrawiam
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Rozwiń to twierdzenie.
Standardowe, 0,22uF/600V - używane we wszystkich układach klasycznych, z przerywaczem mechanicznym.
Zrobiłeś maszynę do zabijania (paralizator) Brak kondensatora B+/1D. Styki Masz na cewce po dwóch stronach. Dodaj pojemność 0,22mf/600v
To elementy układu zapłonowego. W kazdym klaszycznym układze zapłonowym jest kondensator przy przerywaczu. Pojemność, to około 0,2 - 0,25 uF.
Hmm... Obrotomierz podłącza się do wyjścia przerywacza zapłonowego mechanicznego, dokładnie do jego młoteczka. Młoteczek jest odizolowany. Młoteczek styka się w czasie pracy silnika z kowadełkiem, które jest na stałe podłączone do masy , a w momencie iskry rozłącza się z kowadełkiem. Obrotomierz działał u mnie w zapłonie bateryjnym , gdzie do jednego...
Ja bardzo dobrze wiem do czego służy ten kondensator. Wiem także o takich szczegółach jak prąd samo-czyszczania styków przerywacza. Ale kolega nie bardzo widzę zna się na "zelektronizowanych" układach zapłonowych bazujących jeszcze na przerywaczu lub nie zrozumiał co w ogolę zaproponowałem. Ja proponuję tego typu "układ zapłonowy" wstawiony pomiędzy...
Moduł padł, obecnie przerywacz z aparatu zapłonowego mam wpięty bezpośrednio do cewki i jeździ, jednak chciałbym zamontować moduł. A może da się naprawić ten stary moduł? Miałem kilka lat temu Renault 5 z takim samym zapłonem i też padł mi moduł zapłonowy - po dłuższym zostawieniu włączonego zapłonu przy wyłączonym silniku. Rozciąłem blaszaną obudowę...
Witam ja takie objawy miałem w corsie i był uszkodzony przerywacz w aparacie zapłonowym. Zmień piaskownicę - przerywacze w aparatach zapłonowych skończyły się bardzo, bardzo dawno temu.
Zmniejsza iskrzenie na przerywaczu w aparacie zapłonowym.
Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Nie ma przerywacza jest nadajnik Halla w aparacie zapłonowym. System wtrysku L-jetronic starszy model i nowszy Motronic.
Moje pytania: Czy skodiczka ma Instalacje LPG? Czy strzela przy próbie odpalania na LPG czy na Pb? Czy pływak w gażniku się "nie topi" i czy zaworek odcina dopływ paliwa do komory pływaka? Czy jest iskra naświecy? Czy pompka paliwa działa? Czy i kiedy wymieniane przewody WN Czy przerywacz w aparacie zapłonowym działa tzn czy przypadkiem sam aparat zapłonowy...
Miernik mam. Rozumiem, że mam do początku i do końca uzwojenia cewki przyłożyć kable od miernika? jaka rezystancja mniej więcej świadczy o tym, że cewka np. zaplonowa jest sprawna ?
Dobra wszystko już mam dzięki za pomoc.
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Czujnik Hall reaguje na pole magnetyczne i żeby działał jako czujnik położenia musi współpracować z magnesem.Takie czujniki są stosowane jako przerywacze w aparatach zapłonowych ,czujniki położenia wału korbowego w silnikach spalinowych itp.W tej bramie musi być magnesik który przesuwa się koło tego czujnika.Może być to czujnik położenia bramy albo...
A do jakiego motorka i pod co go podpinasz ? Moduł jest przeznaczony do motorów z cewką impulsową ( zapomniałem nazwy) zamiast przerywacza.
Witam. Posiada może ktoś schemat starego modułu zapłonowego producent - Unitra Telpod Moduł GL-100A ( na przerywacz).
Witam Bez fizycznego sprawdzenie nikt Ci nie odpowie. Musisz sprawdzić czy dochodzi napięcie do modułu zapłonowego, czy jest przerwa na przerywaczu aparatu zapłonowego, czy nie ma zwarcia w aparacie zapłonowym. Do wykrycia usterki wystarczy Ci żarówka. Pozdrawiam W.B.
Zakładając że połączenia elektryczne są prawidłowe, czasami w WSK działo się tak jeżeli przerwa na przerywaczu była za duża, ewentualnie zużyta świeca zapłonowa..
Witam, Ja meczylem sie dlugo z mniejszym PAB'em. U mnie pomoglo: - wymiana przewodu zaplonowego, swiecy, - ustawienie przerwy na przerywaczu, zaworow zgodnie z DTR - polanie oleju na cylindry i rozruszanie silnika (pierscieni) - bez tego mial mala kompresje - ustawienie zaplonu - ustawilem 'na drut' - wsadzilem szpryche w cylinder i ustawilem na oko...
Otóż chciałbym zakupić kondesnator do prostego układu zapłonowego (przerywacz , kondensator , cewka zapłonowa) do silnika Komara :) chciałbym zakupić to w zwykłym sklepie elektronicznym. Pojemność kondensatora ma mieć 0.22-025 uF , oraz napięcie 600V. O jaki typ kondesatora poprosić ? Jaki będzie najbardziej trwały ? Z kondesnatoram dydekowanymi dokładnie...
Sprawdż aparat zapłonowy szczeline na przerywaczu 0.4-0,5 mm,wyprzedzenie zapłonu,kondensator ,cewke zapłonową ,przerywacz czy nie jest zaolejony i stan przelotki-izolatora pomiędzy przerywaczem a obudową aparatu.
Nie.Układ przedstawiony na rysunku jest fragmentem instalacji zapłonowej pozbawionej przerywacza,który normalnie powinien być podłączony równolegle do kondensatora i opornika i zwierać oraz rozwierać zasilanie uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej.W twoim układzie kondensator i opornik nie spełniają żadnej roli gdyż są poprostu zwarte na krótko.Napię-...
Poszukuje starej kasety probierczej do badania aparatow zaplonowych ,cewek , itp. - urządzenie napedza badany aparat i pozwala na sprawdzenie charakterystyk przyspieszacza odsrodkowego i podcisnieniowego , sprawdzenie kąta zwarcia przerywacza stanu kondensatora , typ urzadzenia K-1A Produkowane dawno temu przez spoldzielnie SPOLNOTA Pozdrawiam Bogusław...
Mam MZ ETZ 250. Układ zapłonowy składa się ze standardowej cewki przerywacza i modułu zapłonowego, jak na schemacie z tej strony. http://hoth.amu.edu.pl/~intr/zaplon.htm
chyba o cewkach sa 3 jak dobrze pamietam zalezy jeszcze od rodzaju modulu zaplonowego jesli elektronik to3 ajesli zwykly na przerywacz to 4cewki(jak dobrze pamietam)
CZE! Odcinanie zasilania pompy paliwa albo ZASILANIA cewki zapłonowej nie wiele da przy fachowcach, bo wystarczy żabkami podać napięcie prosto z aku i odjazd gotowy. Najlepiej odłączyć przewód sygnału masowego na cewkę zapłonu, może być też czujnik położenia koła zamachowego (jeśli masz elektroniczny zapłon), a można też ZWIERAĆ przewód sygnału masy...
Teoretycznie uzwojenia cewki są sprawne (Post 4) Pozostaje dokonać próby według opisu z postu 4, lub szukać uszkodzenia gdzie indziej (przerywacz, zasilanie świeca)
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Możesz próbować tak: http://obrazki.elektroda.net/27_12180561... tzn: -Podłącz nóżkę 5 kostki NE555 przez kond. 15nF/100V do masy. -Dołóż kond. 100nF/100V równolegle z kond. 100µF/16V. -Zasilanie całego układu podłącz przez opornik 22Ω ... 33Ω (lub przez diodę prostowniczą tak jak koledzy pisali). -Podłącz żarówki bezpośrednio...
To odpowiem w tym watku, zeby nie mieszac tematow z podgrzewaniem gazu :) Po ppoerwsze - poszukaj na stronie, z ktorej pochodza oba linki ktore Ci podalem - bo jest nastawiona na FSO, wiec moze tam byc cos o samym poldku (ja poldka nigdy dotad nie "ujezdzalem" :) ) Stronka sprawia dosyc "bogate" wrazenie, jest szansa ze tez cos bedzie. Jak nie - to...
Wyczyść palec i styki przerywacza, sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
CB FSM Syrena 105L od kilku miesięcy męczę się z zakłóceniami w Syrence. Ojciec 15 lat temu miał w swojej CB i problemu nie było, a ja już nie mam pojęcia o co chodzi. Zakłócenia pojawiają się po około 20 sekundach od odpalenia silnika. Kiedyś zwykły układ zapłonowy na przerywaczach, kondensatory, trzy małe cewki, zwykłe miedziane kable zapłonowe....
Dodaj kondensator od aparatu zaplonowego od Malucha lub kondensator 220nF/400V jedna końcówka do masy a druga do styku przerywacza połączonego z cewką.
arek59 !! podkładka mikowa nie służy usprawnienu oddawania moc strat w postaci ciepła lesz pełni jedynie funkję izolacji elektrycznej odpornej na podwyższone temperatury. rzadko mi sie to zdarza ale przeczytałem wlasnie caly ten post i musialem coś dodać od siebie. Coś mi się wydaje że po prostu gdzieś coś pisało, przeczytałeś co 3 linijke w podręczniku,...
Kondensator musi być umieszczony jak najbliżej przerywacza z możliwie jak najkrótszym połączeniem (low esr ;) ), dlatego jest zawsze pakowany w podstawę cewek w środku magneta. (at)Krzysztof Kamieński połączenie cewki zasilającej z przerywaczem to wcale nie jest błąd, wszystkie układy zapłonowe z przerywaczem i własnym zasilaniem (magneto) tak pracują
Można ja uzwoić :D na nowo kilkuset zwojami drutu 0.3 mm², i dołożyć cewkę zapłonową modułową typu CDI. jak w każdym uczciwym chińskim i nie tylko skuterze. np. taka : Link http://imged.pl/cewka-zaplonowa-chinskie... Przerywacz sprawny ? Bo jeżeli tak, to trochę inny moduł polecę
No i jeszcze wytłumacz co to u ciebie znaczy przerywacz samochodowy, czy to coś takiego jak przerywacz w obwodzie zapłonowym, czy może jak przerywacz kierunkowskazów, czy to układ elektroniczny, czy może coś prostego elektromechanicznego.
Przypuszczam, że masz za małą wydajność cewki zasilającej moduł CDI. Przy niskich obrotach jeszcze wyrabia się w czasie żeby naładować kondensator 1uF 400V ale przy wyższych obrotach, gdy iskra jest częściej już nie. Jeśli masz w moto akumulator 12V prościej jest zacząć od gotowego chińskiego DC CDI ze skuterka. Ja u siebie w Jawie 350 mam dwa takie...
Słuchajcie , a gdzie mozna wpiąć diodke zeby sygnalizowała rozwarcie styków przerywacza ?
te objawy nie koniecznie muszą świadczyć o złej regulacji gaźnika w tej sytuacji ja bym obstawiał gubienie cykli bo czy wolno czy szybko dodasz gazu on i tak sie nie chce zbierać ja bym taką naprawę rozpoczął od wymiany przerywacza zapłonowego i kondensatora są to sprawy groszowe rzędu 10zł ale jednak bardzo ważne przy montażu przerywacza sprawdzić...
Wiem napewno, że w Fordzie Granada 2,0 z silnikiem 4 cylindrowym, aparat zapłonowy był z przerywaczem i był moduł zapłonu wszystko fabrycznie zamontowane.
Witam! Dołożenie kondensatora 100nF bezpośrednio do nóg NE555 nie pomogło.Aktualnie zasilam bezpośrednio z akumulatora bez żadnego stabilizatora.Ładowanie odłączyłem.Może problem rozwiążą ekrany z blachy na przerywacz i moduł zapłonowy ?
Jeśli masz silnik z tradycyjnym aparatem zapłonowym, to sprawdź przerywacze, kondensatory i cewki zapłonowe. W przypadku nowszego rozwiązania układu zapłonowego, to może podmień moduł i przeglądnij gaźnik chyba, że silnik jest na wtrysku.
Oj , ojjjj , ojjjojojooojj . A co tam jest do opisywania ?? Ta czesc z prawej strony to ta cewka zaplonowa - posiada kontakt "masa" , "plus" ( podlanczane do przerywacza ) , i wyjscie gdzie jest kabelek prowadzacy do swiecy . To cos z lewej strony , na dole to cewka przekaznika . Te "rzeczy" z trzema kropkami to kontakty przekaznika . Trzeba je tak...
Może tez znajdę w rupieciach :P przerywacz kierunkowskazów ? aparatu zapłonowego tak?
elektroniczny zaplonowy transformator zaplonowy zaplonowy honda
zmienia kierunek przepływu prądu wzmacniacz mercedes pompa kulka
TC9147BP - Układ scalony do cyfrowego strojenia FM/MW/LW Mercedes S Klasa W220 - brak reakcji, kontrolka ABS