Powiem tak niechce tyle wydawać chcemy się trochę pobawić za małe pieniądze więc napiąłem tutaj z myślą że coś doradzicie Jak chcesz się sam pobawić to możesz zrobić CDI z przerywaczem albo CDI z wyzwalaniem optycznym.
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
Tu jest schemat przeróbki zapłonu na tyrystorowy
Magnesów stałych nie ma moiżiwości "naładować"...
Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
http://www.akf-shop.de/moser/s51-1b.png jak jesteś kumaty, to sobie poradzisz ;) Akurat ten schemat jest do tradycyjnego zapłonu tu przesyłam do elektronicznego http://obrazki.elektroda.net/55_12476920...
Cewka która jest u mnie i widnieje na niej napis CDI 20. Czyżby upchali do środka moduł cdi? Co o tym sądzicie? W nowszym zapłonie jest cewka identycznie wyglądająca (ale w opisie pisze że nie pasuje do zapłonu z przerywaczem), jest osobno moduł CDI i do tego jest czujnik położenia wału. Niestety z nowszego silnika kompletny zapłon będzie kosztował...
Np.cewka od skutera Keway 2t , ale możesz praktycznie wstawić od każdego skutera , są tanie jak barszcz , pogląd masz więc wybór cenowy należy do Ciebie .
Kolego jakiego urzyłeś modułu DC do tej przeróbki?
Witajcie, mam pytanie odnośnie Sachs 301a, czy ktoś nie wymyślił jak zrobić zapłon bez tych oryginalnych cewek i modułów cdi np. tyrystorowy. Zapłon z zastosowaniem cewek od innych urządzeń, ale łatwo dostępnych i po normalnych cenach. Proszę o odpowiedź.
Może być to spowodowane zbyt wczesnym kątem wyprzedzenia zapłonu , mówiąc po ludzku :-) za wczesny zapłon
Witam. Z tego co pamiętam plus akumulatora jest podłączony bezpośrednio do żarówki światła stop, zaś drugi zestyk żarówki poprzez wyłącznik stopu jest połączony do masy (-). Pozdrawiam.
Panowie chciał bym przerobić zapłon przerywaczowy na Hallotron i tu pojawia się pytanie jaki moduł zastosować,ktoś przerabiał taki temat?
Kolego - zapłon jest przeróbką oryginału, zastosowałem zapłon od skutera, żeby pozbyć się przerywacza, kondensatora .. Oryginalny zapłon nie ma nic wspólnego !
Ale jak ???. Jedynie jeszcze co ze mi akumulator padl i byl doladowywany
załóż woskowy od innego auta. może z jakiegoś starszego peugota lub cytrynki
!. Koło magnesowe jest inne niż w przypadku zapłonu stykowego (różnica polega przede wszystkim na tym że posiada ono (2/6szt) specjalnego kształtu magnesy modelujące szczelinę dla wysterowania tyrystora modułu zapłonowego 2.Podstawa iskrownika posiada w dolnej części cewkę podającą impuls sterujący powodujący zapłon tyrystora modułu i rozładowanie kondensatora...
A gdzie ja ci cewki kazałem w szereg łączyć? Wiesz, co to połączenie w trójkąt? Jest jeszcze łączenie w gwiazdę dla twojej wiadomości. Wypadało by się dowiedzieć, jak są połączone cewki wewnątrz alternatorów, bo właśnie to chcesz zastosować. I informacje dodatkowe dla ciebie - zapoznaj się z pojęciem "zapłon CDI" i przejrzyj schematy motorowerów obecnie...
Różnica w tym że w różnych reżimach technologicznych i z zalżiem że marka Philips ma być najwyższej jakości i zapewniać najwyższą trwałość. Gdyby była najwyzszej trwałosci to bym nie przerabiał jej na ciepły zapłon... IKEA za to ma zapłon na ciepło i tutaj trwałosc jest liczona w LATACH ... moja 11W moze miec juz 7-8 lat i dalej nie ma takiego zaczernienia...
Czyli twierdzisz ,iż przeróbka na zapłon bateryjny jest bez sensu ? Sam posiadam taką WSK 125, z tym zapłonem (oczywiście z modułem 6v) odpala nawet w zimie bardzo dobrze. Nie to co na zwykłym zapłonie. Lecz nie wiadomo co autor miał na myśli.
albo coś co zastępuje przerywacz? Dokładnie, cewka wyzwalająca iskrę. Zobacz na koło magnesowe, będzie miało w jednym miejscu, naprzeciw tej cewki dodatkowy magnes lub jego nabiegunnik Naprawić takiego cewkomodułu raczej się nie da, wymiana na nowy lub przeróbka zapłonu
Zapomnij o takiej przeróbce oryginalnego zapłonu czeskiego silnika. Ma zbyt małą wydajność i żadne cewki jej nie polepszą. Nawet drogi zapłon VAPE - moc na oświetlenie zaledwie 15W i 6V. Tylko wstawienie innego zapłonu ma sens. Obecnie jest parę sportowych zapłonów o małych gabarytach z możliwością podłączenia świateł, stosunkowo małej mocy ale i tak...
Coś przydałoby się sklecić. Tylko kto to zrobi? Ktoś to na pewno zrobi :) Myślałem że może da się przełożyć zapłon z chińczyka do ruska ale bez pewnych przeróbek się nie obejdzie, póki co to, nie mam teraz zbytnio czasu. Na tym forum zapłonowym trzeba będzie przedstawić temat przeróbki ruska na chiński zapłon.
Witam dokonałem małej przeróbki przerabiając klasyczny zapłon platynkowy na zapłon elektroniczny z wykorzystaniem modułu zapłonowego 191905351B stonowanego w VW oraz czujnika Halla 3 pinowego występującego w aparatach zapłonowych również od vw. Podłączenie modułu wziąłem ze schematu ogólnie dostępnego w sieci tzn. 1.masa do cewki od modułu 2.masa wziąłem...
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
Średnio taki wieczny płomień kosztuje użytkownika około 300 złotych w skali roku dodatkowych kosztów. Niestety podczas zakupu urządzenia trzeba było przemyśleć wszystkie za i przeciw. No teraz to już nic specjalnie małym kosztem się z tym zrobić nie da moim zdaniem. Musisz to zaakceptować.... Dodano po 1 Wiecznego płomienia nie powinno się wyłączać....
Witam wszystkich. Posiadam linhai 300 i jest w nim rozwalona cała instalacja elektryczna. Chciał bym ten orginalny zapłon tci przerobić na cdi ponieważ nie posiadam do zapłonu tci, modułu, cewki wysokiego napięcia i ogólnie nie wiem jak podpiąć taki zapłon w silniku znajduje się stator i impulsator z którego wychodzą dwa przewody.A do zapłonu cdi mam...
Polecam przeróbkę na zapłon z MZ250 niestety wymagany akumulator), bądź przerobienie na coś ala CDI stosowane w skuterach lub piłach motorowych itp.
Czy w ogóle taka przeróbka jest możliwa? Możliwa i bardzo prosta. Jednak żeby dobrać zasilacz, zdecydowanie warto wskazać parametry stosowanej baterii oraz typ posiadanego kotła gazowego.
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Czarno widzę te przeróbki zapłonu. Jaki był oryginalny zapłon, z przerywaczem mechanicznym czy elektroniczny? Jeżeli elektroniczny to dokupisz go bez problemu na Allegro lub OLX.
Witam. Chcę zamontować moduł zapłonowy na darlington'ie BU941ZP wyzwalany transoptorem. Tylko ten moduł jest przystosowany do wyzwalania platynkami. Tu schemat: http://www.elportal.pl/forum/files/thumb... Kolega z innego forum mi mówił, że muszę dodać jakiś dodatkowy tranzystor, ale już nie pamięta jaki. Może ktoś z was...
Odświeżam temat. Znalazłem taki oto schemat tylko czy nie jest to zbyt proste żeby mogło skutecznie działać ? Link : [url=http://ot40.com/old_cdi_page.htm]Li...
Chyba, żeby zastosować jakiś bardziej przemyślany regulator. Ale i tak nie widzę sensu takiej przeróbki.
Musisz przełożyć kompletny zapłon ze starego silnika (koło magnesowe, stator prawdopodobnie z pokrywą włącznie). Ewentualnie zamiast wymiany zapłonu wymiana regulatora napięcia i przeróbki instalacji do świateł zasilanych z akumulatora.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
O, to cięzko to widzę. Cewkami steruje sterownik, ma w sobie trzy drivery (u ciebie jeden, u aparacie). Steruje nimi uC. Owszem, było by możliwe dobudowanie takiego układu aby wykorzystywał aktalnie istniejące czujniki w aparacie zapłonowym, ale jak pisałem-zadanie to trudne.
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Nie znam sie co prawda na tym co robisz ale podpowiem że takie coś może ci się przydać http://www.nokaut.pl/szukaj/akumulator-9... I druga sprawa jeżeli ktoś ma problemy z pisownią to jest takie fajne narzędzie poniżej pisanego tekstu kiedy tworzysz posta klawisz "pisownia", ja używam i polecam.pozdro
Układ ładowania który jest zastosowany w WSK 125 nie jest na tyle wydajny żeby przerobić instalację w wersji zapłonu bateryjnego.Już sam prostownik zabudowany w lampie jest jednopołówkowy i układ ładowania zapewnia jedynie takie ładowanie aby zasilony został sygnał i światła pozycyjne no może jeszcze kierunkowskazy.Sam zapłon przerobiony na bateryjny...
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Czyli bez rozdzielacza. To teraz napisz czy to przeróbka czy oryginał.
Witam mam uszkodzony zapłon w simsonie i pali mi moduły czy mógłbym wymienić go na zapłon od skutera oczywiście po niewielkich przeróbkach czy polepszy to osiągi ? i czy cewka od skutera rózni sie czymś od simsona ??czy tylko wyglądem??
Nie do końca rozumię z tym kołem fonicznym. Impulsator pozostaje i koło oryginalne. Przy dwóch cylindrach, sygnał dzielony na dwa. Modół przetworzy impuls na zapłon. Przecież koła fonicznego nie zmieniamy i miejsca impulsatora też nie?
Ta cewka to jakaś podejrzana jest. Nie jest od tej pilarki, tylko jakaś przeróbka. Dlatego masz przestawiony zapłon. Tak wygląda oryginał. http://obrazki.elektroda.pl/6747033300_1...
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Co to jest to "cos innego"? Jeśli jakas maszyna, to zapewniłbym jej stabilną iskrę do ciągłej pracy. Tutaj bije wszystko iskrownik. Działa bez akumulatora i wbrew pozorom trudno go zepsuć. Jeśli to natomiast jakiś gokart lub coś w tym stylu. to można pokusić się o przerobienie zasilania na alternator (dajesz trzycewki prądow i podłączasz je pod prostownik...
Bez sensowny wysiłek . Lepiej kup nowe platynki ,cewkę przewody ,kopułke palec i świece irydowe oraz ustaw zapłon ,sprawdź też gruszkę regulatora podciśnieniowego. Auto 20 lat śmiga na aparacie i dalej polata następne 10.
Mechanicznie nie widzę większego problemu, zapłon będzie do WSK 125, wiem że jestem oryginalny :D Widziałem film na yt o wsce z takim zapłonem, ba nawet pisałem z gościem o tym CDI i powiedział że każdy zapłon od skutera, po małych przeróbkach podejdzie do wsk, ale niestety nie pamiętał od czego jest ten zapłon [nie chciał powiedzieć :) No nic, jest...
Cześć mam pytanie odnośnie przeróbki zapłonu mam do kupienia nowy silnik fiata 126p 600cm3 mój orginalny jest 650 elegant i różnią się zapłonem i moje pytanie czy da się przełożyć zaplon z eleganta do starej 600tki ? Co będzie potrzeba do tej przeróbki jeśli jest możliwa?
Z tego co widać na zdjęciach w necie to różnica między zapłonami jest taka że: 1. w mf krzywka przerywacza jest na wale 2. w terra koło magnesowe ma krzywkę do przerywacza Kolego piters0310 od jakiego motorka masz ten zapłon CDI ? . Też mi chodzi po głowie taka przeróbka :) .
Da się przewinąć cewki i będą mocniejsze, ale nie na tyle wystarczające żeby opłacało się coś takiego robić. Jeżeli kolega chciałby delikatnie po zmieniać zapłon to najlepiej było by dopasować z innego motorka, zapłon Piaggio(po przeróbkach) ew. podobno z charta pod 023 fajnie wchodzi. Tylko trzeba mieć trochę wiedzy, dla chcącego nic trudnego...
Temat wciąż nie zamknięty, więc podłączę się. Mam taki sam silnik i też mi chodzi po głowie przeróbka na rozruch elektryczny. U mnie jest zapłon elektroniczny i czujnik położenia wału odczytuje obroty z osobnego, małego koła z magnesami, które umieszczone jest na wale poniżej koła zamachowego, bliżej korpusu silnika. Rozrusznik już namierzyłem, ale...
Witam!! Widzę że jest dużo tematów o włączającym i wyłączającym radiu fabrycznym w seatach. To ja mam takie pytanie może ktoś z kolegów przerobił tak radio aby działało tylko po przekręceniu kluczyka na zapłon. Proszę o jakieś wskazówki jak to zrobić. Czyściłem sam płytkę i wszystkie styki ale do końca nie jestem przekonany że to pomogło. Z góry dziękuje...
Jeśli masz dostęp( pojazd ma sprężarkę) do sprężonego powietrza, to elektrozawór NO( normalnie otwarty) podłączasz do +15 (napięcie po "zapłonie") i masy. W momencie włączenia zapłonu zawór się zamyka, uruchamiasz silnik. Powietrze się pompuje. Wyłączasz zapłon, zawór prądu nie ma i otwiera się dając ciśnienie na siłownik gaszenia. Edit: Dopiero po...
Tak, ale jeśli ta osoba co biedzie użytkować ten silnik np. w motorynce nie zna się kompletnie na tym dlatego chciał bym założyć ten zapłon. Czyli jest możliwość założenia po przeróbce mocowania koła magnesowego na wał. To cdi które jest na aukcjach to dużo kosztuje, a ja mam w domu cały kompletny zapłon, ten ducati energia.
No rzeczywiście, na zdjęciu wyglądało jakby wiązka od alarmu była częściowo przecięta. Zdjęcie zrobione ze złej perspektywy. Przewody w instalacji elektrycznej mają typowe kolory, pinout jest typowy i opisany w internecie, jedynie przewód masowy impulsatora jest podłączony bezpośrednio do modułu (drugi pin masowy). Trzeba tylko pamiętać, że do Keewaya...
Nie ma praktycznie żadnej "sprawdzonej" alternatywy dla tego typu modułu zapłonowego DC-CDI. Przeróbka na inny rodzaj zapłonu kosztowała by tyle samo, albo i więcej. Pozostaje kupić nowy moduł, lub spróbować naprawić obecny.
Witam wszystkich, ostatnio zrobiłem kapitalny remont mojej jawy, moje pytanie jest takie czy można ją tuningować, to znaczy chodzi mi tylko o tuning silnika, lepszy gaźnik, czy zapłon. Może ktoś z was już takie coś robił, bardzo prosił bym o jakieś linki, albo o artykuł o takich przeróbkach . Pozdrawiam Stachu.
Szkoda, że w kostce nie ma wyprowadzenia "Terminal 15" czyli +12 po zapłonie W fabrycznej instalacji odcinanie zasilania po stacyjce nie jest potrzebne, ponieważ takie wyłączanie/usypianie radia idzie przez CAN. W chińczykach dostosowanych do konkretnego modelu auta taż jest tak to robione.
Powiem Ci tak, wielokrotnie próbowałem nawijać cewki zasilające cdi, które dają ok 50V przy rozruchu, potem kilkaset V przy pracy silnika, żadna długo nie wytrzymała, zawsze skończyło się to przebiciem uzwojenia. Ty chcesz przewinąć cewkę WN, która daje ok 15kV !. Nie widzę żadnych szans powodzenia takiej operacji w warunkach amatorskich. Jedyne wyjście...
Autor pyta o drobną przeróbkę a dostaje odpowiedź o odblokowaniu i przeróbkach zapłonu oraz o wyższości jednej marki nad drugą, chyba trochę nie o tym temat. Co ta Jawa miała że była szybsza niż Simsony?
Witam, mam pytanie odnośnie zastosowania odpowiednich cewek do tego silnika, ja zastosowałem od cayeene 3,2 lecz trzeba było je podcinać i szlifować by weszły. Czy ktoś zastosował inne lepiej dopasowane? A przeróbka jest banalnie prosta
A jest wogóle możliwość naprawy tego cewko modułu? Problemem jest chyba sama cewka gdyż daje zbyt małe napięcie na świece. Nie ma możliwość założenia zapłonu z "normalnego" silnika gdyż magneto jak i stator mają większa średnice do tego inny rozstaw śrub mocowania i czytałem gdzieś że zapłon przy takiej przeróbce wychodzi w DMP i trzeba frezować magneto...
Po pierwsze to silniki diesla dwusów posiadają zawory, wałek rozrządu i kanał w gładzi cylindra, dwusów to nie jego budowa tylko ilość cykli na zapłon. Proponuje poczytać i to sporo.
Moduł mozna kupic tu http://www.agmot.strefa.pl/ . koszt 30-40pln. Jeśli cie niestać to na elektrodzie sa schematy wiec mozesz se taki wykonać.
Ja powiem tak że temat nadaje się do zamknięcia.Dużo info jest w sieci...
Tutaj moje pytanie - czy mogę na wspomnianym przewodzie zastosować połączone równolegle 2 bezpieczniki po 7,5 ampera? Żadne łączenie równoległe bezpieczników nie wchodzi w grę bo nie wiadomo jak takie połączenie się zachowa przy ewentualnym przeciążeniu instalacji. Możesz jedynie spróbować "poprawić fabrykę" i przerobić instalację według schematu jaki...
Jezeli ta prowizorka z filmu, to Twoje dzieło, to nie dziw się. Taki zapłon, powinien działać przy obrotach minimalnych wynoszących 2500 - 3000 obr/min. Obecny "Partner" to tania konstrukcja, więc i zapłon nie jest najwyższych lotów. Poszukaj zapłonu z jakiego starszego, wolnoobrotowego Stihla, ale nie spodziewaj się zbyt wiele, po założeniu go do WSK....
Da się. Kiedyś robili moduł do Junaka, nazywało się to chyba Wilk (a może Dzik :D ). I tam właśnie był taki patent, że czujnik był pod lewym deklem, na pokrywie rozrządu i coś powieszone na wale. Tylko to uniemożliwiało inną pożyteczną przeróbkę, a mianowicie poprawę układu smarowania. Dlatego też robili inaczej, a mianowicie nawiercali przeciwwagę,...
Podświetlanie działa tylko przy włączonych światłach, ale z tego co widzę to w wersji bez popielniczki gniazdo nie jest podświetlane. Lepiej wykorzystać obwód ACC (powinien być np. w kostkach radia). Demontaż jest taki sam dla schowka jak i popielniczki - wychodzi cały ten moduł... ale w wersji ze schowkiem może da się "wydłubać" samo gniazdo: https://obrazki.elektroda.pl/3804504500_...
Gaźnika nie trzeba wymieniać, wystarczy sama dysza i regulacja. Co do głowicy, to zależy od cylindra, (tj. producenta) to cylindrów 80cc z niepewnych źródeł nie trzeba zmieniać głowicy, gdyż one nawet nie stały obok 80cc, chwyt reklamowy. Pierwsze słyszę, żeby trzeba było zapłon przestawiać, przy takiej przeróbce
Kolego czy przy wyciągniętym liczniku włączyłeś zapłon?Jak możesz to daj zdjęcie tej twojej przeróbki deski
Witam, wpadłem na pomysł aby przerobić zapłon w swoim skuterze z tradycyjnego na bateryjny. Obecnie iskrą steruje CDI które dostaje wstępnie ok 200V z cewek wysokiego napięcia na prądnicy (magneto) oraz impuls z impulsatora przy magnecie - który mówi kiedy wyzwolić iskrę. Chciałbym pozbyć się w.w. cewek, przez co zaoszczędzę miejsce na dowinięcie chociażby...
https://obrazki.elektroda.pl/8604661400_... Witam.Zakupiłem skuter malaguti madison 150 2004r z uszkodzonym silnikiem.Zamontowałem silnik od piaggio x9 250.Po kilku przeróbkach prawie wszystko pasuje oprócz jednego…zapłonu.W starym silniku zapłon jest zczytywany z jednego punktu na kole magnetycznym natomiast w nowym od piaggio...
(at)vikings Dzięki za info o kleju. Jak by ktoś stosował inny proszę pisać. Ja w swoim nie zastosowałem palnika 250W z dwóch powodów: ekonomiczny (projektor pobiera zgodnie z instrukcją 400W - na telewizor do domu to za dużo, po drugie - palnik 250W nie zmieściłby się w odbłyśniku. Projektor który przerabiam ma lampę krótkołukową i balast na prąd stały...
Witam Pytanie/Prośba z serii nietypowych: Otóż przerabiam w silniku zaburtowym do łódki ładowanie na znacznie mocniejsze. Wymaga to niestety pozbycia się oryginalnego zapłonu CDI, gdyż muszę wyrzucić cewkę spod koła zamachowego. Zamiast tego montuje zapłon działający w klasyczny samochodowy sposób (przerwa na masie). Mam już dwie samochodowe cewki (silnik...
Koledze chodziło o to że wentylator powinien się włączyć na wyłączonym zapłonie po osiągnięciu danej temperatury płynu chłodzącego.
Cewka dwuiskrowa nie da rady, zostaw krzywki i przerywacze, załóż nowe cewki z kablami i fajkami. Miałem kiedyś hondę cb350 four (350 w czterech cylindrach!) i był właśnie klasyczny zapłon, jeździłem nią kilka sezonów i poza regulacją raz w roku przerwy na przerywaczach-nic nie robiłem. Jeśli upierasz się przy przeróbkach, zostaw odśrodkowy regulator,...
Tu macie kolejną małą kolekcję "laubzeg" robionych na samochodowych silnikach. Kilka słów omówienia: silnika od PF 126 chyba nie muse wyjaśniać, choć na jednym zdjęciu silnik ten ma chyba założone większe cylindry (możliwe że od garbusa - da się po pewnych przeróbkach). Silnik z warturga, gdyby ktoś nie wiedział: 3 cylindry, dwusów, zapłon co 120*....
5 litrów ??? to ja już wole kupić starego Komarka który palił 2litry na 100 sie jakoś kulał do 50km/h max, a te skuterki to pyrcą a nie jadą, pamiętam jak jeszcze miałem ogarka 205 z lekkimi przeróbkami zapłonu i szedł równo ze skuterkiem od kumpla (tylko że on to miał zdławione i więcej jak 45 nie chciał iść), a w ogóle skutery to pojazdy dla dziewczyn,...
Czyli zamierzasz pozostawić przerywacz? Najsłabszy punkt układu zapłonowego. W maluchu aparat zużywa się dość szybko i luzy jakie powstają na jego osi (promieniowe), przyspieszacz odśrodkowy i przerywacz powodują że zapłon jest dość niestabilny. Poszukaj w starych numerach Radioelektronika (jescze taki z końca lat 80 i późniejszych - gdzieś to było...
Najpierw zorientuj się co trzeba zrobić , kupić żeby silnik w ogóle chodził (zapłon ,dozownik itd.) póżniej szukaj cylindra. Myślę że 1tys. na dobrą przeróbkę ,gaźnik i nowy cylinder z głowicą Tobie nie starczy.
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
Panowie filtr weglowy a dokładnie wegla aktywnego to to samo co pochłaniacz par i jest on dokładnie tym elementen zaznaczonym na zdeciu A moduł zapłonu jest w prawo od zaznaczonego elementu, w polowie wysokosci tego zaznaczonego elementu Z góry wchodzą 2 przewody wysokiego napiecia a od czoła wiazka kabli zasilajacych i sygnałowych a co do przesuniacia...
albo 30 ;) W połączeniu z dławikiem może to podwyższyć nieco napięcie co daje lepszy zapłon. (stosowane w praktyce) Paweł
W miejsce Euroline proponuję Excellenca ZWC24-3MFKE plus zestaw rur do pionowej listwy montażowej z cennika junkersa... wszystko pasuje bez przeróbki.
Nie wymieniłem bo zająłem się projektem przeróbki zapłonu w aucie. Jaki tam siedzi stabilizator? Bo te mrozy dają się ostatnio we znaki. Tylko czy ten stabilizator pada tak często? Bo w dwóch sterownikach mam ten sam problem. W kostce przy pompce była uszkodzona izolacja, możliwe, że dochodziło do zwarcia. Może dlatego padł też drugi...
Wstawiam schemat po przeróbkach. Rezystor i kondensator podłączone do nóżek 6 i 7 pierwszego układu odpowiadają za czas migania. Jeśli zmniejszysz 220µ do 100µ to czas zmniejszy się w przybliżeniu dwukrotnie. Dobierz sobie eksperymentalnie. Natomiast elementy podłączone do nóżek 6, 2 i 7 drugiego układu odpowiadają za szybkość migania żarówki....
Do 232.01 jest standardowa HA01 (Iskra SM12 ok 35zł, BERU GD01 ok 50zł) 6V, jak chcesz na 12V to mam przejściówki do świec żarowych 12V z Forda 1.8TD (koszt świecy 6zł) Tak odnośnie Sirokko 231.xx udało mi się przerobić ten model na zasilanie LPG, jak również zmiana świecy żarowej na iskrową (cewka ze skutera i generator impulsów). Zalety: + po ustawieniu...
Wtam.Potrzebuję tyrystor do przeróbki zapłonu w motocyklu (wyzwalanie iskry fotodiodą) i nie wiem jaki powinien być tyrystor. Chodzi o to, żeby zaczynał przewodzić prąd(wyzwalać iskrę) przy 5V, i wytrzymywał spore napięcia. Proszę o pomoc, jakie jednostki powinienem znać, tzn. jak się określa w katalogach prąd powodujący przewodzenie. Z góry dziękuję.
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
witam cewki i moduł zapłonowy i trzeba to wszystko zasilic po stacyjce, a jak to jest silnik ze zaslepionym otworem na aparat zapłonowy to lepiej sprawdzic czy na wałku jest koło do napedu aparatu,jak nie to trzeba inny wałek ,zamontowac do tego aparat zapłon ustawić zapłon i smigac
Cześć! Od kilku/kilkunastu tygodni walczę z układem zapłonowym w Hondzie MTX 80. Dodam, że motocykl przeszedł kilka modyfikacji (malossi 115, pwk 28, króciec ssący 28 mm). Temat na forum znany, oryginalny moduł w cenach z kosmosu, a założenie nieoryginalnego modułu skutkuje absurdalnym wyprzedzeniem zapłonu. W związku z tym wpadłem na pomysł przeróbki...
Ja założyłem koło magnesowe i moduł od piły spalinowej do wsk i hula. Więc i taka z rometa będzie chodzić.
Różnice w wymiarach, są minimalne, około 1mm, myślę że cewka będzie pasowała. Te Twoje pomiary są dokładne, czy z jakąś tolerancją? Mierzyłem suwmiarką i można przyjąć od 0,5<1mm tolerancji. Rozwiązaniem problemu w przypadku braku w handlu oryginalnej cewki zapłonowej jest przeróbka zapłonu na taki system, jak w Jawie 50ccm. Trochę dużo żeby przerobić...
Witam wszystkich dodając do siebie procentowe oszczędności wnoszone przez każdy z wynalazków wychodzi na to,że samochody w których są zamontowane niedługo powinny produkować paliwo. Jestem zdania że największy wpływ na zużycie paliwa ma właściwa regulacja wszystkich podzespołów i ewentualnie drobne poprawki fabrycznych niedoróbek. Duże przeróbki nie...
Kondensator przy przerywaczu ma za zadanie, w układzie przerywaczowym, gasić wyładowania iskrowe powstające przy pracy przerywacza ze znacznym, bo kilkuamperowym, prądem. W przypadku układu przerywaczowo - elektronicznego, przez przerywacz płynie, przynajmniej pownien, prąd samooczyszczania styków, około 100 mA i kondensator jest zbędny. I można też...
Przeróbka zapłonu na bateryjny elektroniczny, splanowanie głowicy, dopracowanie kanałów dolotowych cylindra i wydechu, poszukaj w necie jest sporo wskazówek. Są co prawda pewne "ale" : silnik z dużym skokiem tłoka i ciężkim wałem korbowym (masa wału +masa koła zamachowego), wał podparty aż na 4 małych łożyskach kulkowych (każde dodatkowe łożysko to...
przeróbka zapłon skuter simson przeróbka zapłon zapłon punkt zapłon
makro przycisk access iskrownik ustawić bezpiecznik awaryjnych
philips d9109 mikrokomputer cobra1
Jak zrestartować kocioł gazowy Immergas Avio VIP 21? Radmor 5102-TE: Cichy dźwięk po podłączeniu telefonu