W oplach ze sterownikiem PSG5 nie ma immobilizera. Zawór kąta wtrysku ma rzeczywiście około 10 Ohm i pobiera amper z groszem. Choć im dłużej pracuje tym bardziej się nagrzewa jego rezystancja rośnie i prąd spada. Po jakimś czasie, kilku minutach nie pobiera już nawet jednego ampera ale za to jest bardzo gorący. Wystarczy włączyć zapłon i zostawić na...
Przejrzałem całą instalację elektryczną , usunąłem rezystorki itp. Jednak dalej nie było zadowalającego efektu. Zakupiłem używana pompę , przełożyłem sterownik ze starej , zamontowałem w aucie i wtedy wszystko wróciło do normy . Rok już śmiga i wszystko jest ok. To jednak ten tłoczek od przyspieszacza zapłonu się przycinał. Dziękuje za rady i podpowiedzi...
sprawdz przestawiacz kąta wtrysku w pompie. normalnie przy odłączeniu kostki powinieć zacząc głośno pracować ii stracić na mocy.
czyli tradycyjny próbnik do testowania wtryskiwaczy EPS 100 bosch, co do falującego kata wtrysku sprawdz wysyterowanie zaworu regulacji przestawiacza i masz odpowiedz czy pompa jest dobra czy do poprawki
Cieknie z dekli przestawiacza zapłonu. Najprawdopodobniej puściły uszczelki met-gum. pod dekielkami. Może być też pęknięty korpus, jeśli auto po wypadku lub zawór regulacji zapłonu (rzadko)
Teraz doszedł jeszcze błąd elektrozaworu przestawiacza kąta zapłonu- za wczesne zadziałanie lub błąd systemu. Rozebrałem elektrozawór, przeczyściłem i nic więcej nie zobaczyłem. Ja mu podać napięcie to się otwiera. Zdjąłem pokrywę zaworów i zobaczyłem bańkę na wałku. przedmuchałem oczyściłem, wmontowałem i nic. błędy wyskakują po przejechaniu kilku...
po podłączeniu żaróweczki pod zawór regulacji kata wtrysku okazało się że napięcie sterujące pojawia się w momencie uruchomienia rozrusznika i to jest normalny objaw - przestawiacz kata wtrysku działa na zasadzie hydraulicznej - przestawiacz po zapłonie zaczyna regulowac kąt do wartości zadanych przez komputer ... jesli nie ma zadnych błędów - szukaj...
włącznik na cięgle gazu -do sterowania EGR-recylkulacja spalin zawór na dole pompy do przestawienia zapłonu ten trzeci czujnik to może być włącznik uzależniony od temperatury np. do przestawiacza zapłonu na zimnym silniku
"fachowo odpytać" miałem na myśli kogoś kto zna się na dieslach i ma tester do tych silników jeśli jest to Endura-DA z komputerm EEC-V bo jak starszy to jest tylko mały sterownik do przestawiania kąta zapł. i tyle a gniazdo OBD2 jest montowane poto aby zaprogramować choćby elektrozawór kodowany na pompie (taki za blachą 5mm jakbyś nie wiedział) w zależności...
natomiast jeśli masz problemy z uruchamianiem zimnego silnika to powodem jest dawka rozruch lub przestawiacz zapłonu
Witam Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie błędów VAG-iem. Podejrzewać można kilka rzeczy ja osobiście stawiałbym na przestawiacz zapłonu, który jest zamontowany w dolnej części pompy wtryskowej. To on odpowiada za prace zimnego silnika.
JEŚLI TO LUCAS i dymi na BIAŁO pozapaleniu i szarpie jak by nie palił na 1 cylindrze ?-uszkodzony (zatarty)elektryczny przestawiacz zapłonu (bardzo częsta awria w pompach L.)
Tam nie ma się co urwać tylko może się zatrzeć tłok przestawiacza hydraulicznego ale wtedy silnik by dobrze nie pracował (prak przyśpieszenia na wyższych obrotach) Dodano po 10 Nie będzie reakcji na wyciągnięty przestawiacz gdy zapłon będzie za wcześny;ze swojej praktyki -ta częśc pompy nie często ulega uszkodzeniu(możesz sprawdzić przestawiadz odkręcając...
W odpowiedzi niuniu36. Przy starej zaciął się przestawiacz kąta zapłonu czy jak tam to się nazywa. Objawy: kopci na zimnym silniku zapach niespalonej ropy. Po podpięciu komputera brak błędów. Wtryski po regeneracji, ciśnienie sprężania książkowe, brak ubytków oleju i płynu. Tylko uszkodzenie mechaniczne w pompie zostaje. Dodano po 33 Dzięki za odpowiedź....
mam następujący problem z fiatem a wygląda on tak. Na zimnym silniku jest wszystko w porządku nie ma żadnych objaw pali na dotyk, wystarczy że złapie silnik odpowiednią temp pracy silnika i zaczyna szarpać na wolnych obrotach. Pompa wtryskowa bosch jest na linkę przestawiacz zapłonu sterowany elektrycznie. Powiem od razu że pompa sprawdzana 5 krotne...
Witam, diagnoza przez neta to jak cukierek przez szybe :D ,możliwe również brak wystarczajacej kompresji przez złą regulacje luzu( za duży niepełne otwarcie, za mały niepełne domykanie zaworów), to może skutkować wypaleniem grzybka zaworu i kulawa praca silnika aż do jego destrukcji , wypadanie zapłonów spowodowane wadą świec, kablami, sterowaniem cewką,...
myślałem właśnie o kopułce i przerywaczu mechanicznym żeby mieć awaryjne zasilanie WN. , z tym że przerywacz się nie sprawdzi ani kopułka bo w moim silniku są 3 cewki- każda podaje iskrę na dwa cylindry równocześnie i trzeba by sterować tymi cewkami przez tranzystory mocy (tzw. moduły zapłonowe) Myślałem o zamontowaniu starego aparatu zapłonowego,...
Witam Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny błędu jaki pojawia się przy Vagowaniu mojego auta błąd 00550. Rozrząd wymieniony kompletny - ustawiony poprawnie, koło dwumasowe sprawdzałem dwa razy wraz z jego klinem - jest ok Interfejs Vag posiadam od niedawna - próbuje kasować ten błąd ale on pojawia się za każdym razem po odpaleniu silnika....
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Widzisz ta usterka jest bardzo trudna do zlokalizowania bo trwa dwie sekundy i mysle ze to jest spowodowane tym ze w począdkowej fazie rozruch i pracy silnika jest na późnym zapłonie ponieważ przestawiacz kąta wtrysku nie działa prawidłow a dopiero za chwilę jest ok. Należy się zastanowić co może być takim powodem że przestawiacz nie działa a za chwilę...
Zacierający się tłoczek to tylko i wyłącznie błąd p1220. Błąd p1631 to coś z dawką lub zaworem dawki. Może też przegrzewać się tranzystor sterujący tym zaworem. Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
człowieku co do pomp wtryskowych które sam naprawiam to ci powiem jedno jesteś a tu wyjaśnienie dlaczego : Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy...
musiałbyś ją oddać do pompiarza Jestem. To nie gaz tylko przyspieszacz zapłonu. Bardzo dawno temu kierowca miał ciągadło w kabinie z symbolem ssania i robiło to samo. Tobie chodzi o pompę jak na zdjęciu nr 1. Są też takie pompy Jedyną opcją jest zwiększenie dawki na pompie ale musiałbyś ją oddać do pompiarza Dawkę możesz regulować na pompie w samochodzie...
Dignostyka silnika wykazała 4 błędy. 1. czujnik temp. silnika 2. czujnik wzniosu iglicy 3. zawór przestawiacza kąta wtrysku 4. regulator w pompie Błedy się kasują, jednak pojawiają się ponownie po wyłączeniu i włączeniu zapłonu. Silnik nie musi pracować. Sprawdziłem rezystancję ww. elementów, są OK. Sprawdziłem połączenia tych elementów, wyglądają OK....
Wszystko ok ale zdejmij kabel od czujnika temp. i pojezdzij z 2 dni zobaczysz że twoja robota idzie na marne świece będą grzały a auto i tak nie będzie zapalało tylko tyle to ci da że będą się szybciej zużywać. Męczyłem kiedyś taką sprawę i nic nie dało dlatego teraz mówie że nie ma to sensu lepiej podlącz pompkę ze zbiornika aby za jkażdym razem po...
Witam. Problem jest następujący. Silnik po kapitalnym remoncie, rozrząd ustawiony na znaki, wtryskiwacze zrobione i pompa również. Praktycznie nie zapala a jak zapali to chodzi nie na wszystkie cylindry( na początku) i biały dym. Przez pierwszą minutę silnik ma 400obr/ min i zero reakcji na dodawanie gazu. Brak jakiejkolwiek reakcji na przestawianie...
Myślałem raczej o sprzęcie rolniczym na pompach rotacyjnych, mam problem z jedną pompa , w której z dnia na dzień przestawił się zapłon tak jak by przestawiacz w pompie nagle ożył, w momencie wciśnięcia gazu dość mocno wyprzedza zapłon a posiada regulację
Witam,luz obwodowy te kilka mm to normalne musi mieć możliwość zmiany konta wyprzedzenia zapłonu,teraz pytanie o producenta tych częśći to orginał czy "zgodne ze specyfikacją Fiata" :D takie info na opakowaniu to chiniol :D ,możliwe że złe dobrane ciężarki przestawiacza odśrodkowego zapłonu lub kopułka palec ,uplyw iskry mam to na codzien w wózkach...
Zstanawiam się dlaczego w pierwszym momęcie nie ma mocy i występuje czarny dym wygląda jakby coś z zapłonem (Kąt wtrysku) albo nie domyka zawór EGR i poprostu za mało tlenu do spalania i nie chce zapalić ,Tam masz też przestawiacz kąta wtrsku czy on działa
Witam. Problem taki.Np. rano nawet przy temp. powyrzej zera., pali dobrze ale zaraz zaczyna szarpać silnikiem (przez 15-20 sek.) i aby pracował muszę go trzymać choć trochę na obrotach,czasami i tak gaśnie.Później silnik pali normalnie.,czyli po uruchomieniu ma wolne obroty.Odłączyłem przestawiacz kąta wtrysku ponieważ z nim było całkiem tragicznie.I...
więc tak, odczytów nie mam bo zabrałem się z troszke innej strony... a mianowicie zerkam na kanał 004 i wogóle wartości początku wtrysku żadana i otrzymana nie pokrywają się, więc tak jak myślalem - coś z wyprzedzeniem. Wiec gazuje jak glupi na luzie i patrze kiedy kopci. Zaczyna kopcić jak w kanale 000 okienko 2 wartości są równe zero. Patrze dalej...
Jeśli się nie myle to będzie elektrozawór blokady rozruchu, napięcie powinien dostawać przy otwieraniu dzwi z pilota lub przy włączeniu zapłonu Witam, Fantazja Cie ponosi, Przemo. Jak pisze Tomek, jest to przestawiacz (korektor wyprzedzenia) wtrysku. Powinien on byc zasilany (+12V) wylacznie w momencie rozruchu. Pozdrawiam, Georges
Moze koło zamachowe, albo pompa olejowa ze smokiem w misce? masz ustawic rozrząd , zapłon, regulacja zaworów i juz, a nie ze byl przestawiany itp. Z przodu pompy masz chyba vacu pompe ktora sie lubi popsuc i przestawiacz kata wtrysku ktory tez lubi nawalic. Sprawdz to jeszcze. Ile podkladek zalozyliscie pod wtryskiwacze i jakie?
hej kolego dopisze cos po czasie moze sie komus przyda, a wiec tak twoj tolek posiada gniazdo diagnostyczne tak jak jeden kolega wyzej napisał ja mam tez tolka ale z 96 nie mam 16 pinowego wtyku tylko 2-e kostki po dwa piny( kostki czarna i biała) po lewej stronie kierownicy. Co do metalicznej pracy twojego silnika to ja bym na twoim miejscu podłaczył...
Witam. Temat szybka piłka:) Passat B5 TDI AHU, brak mocy w całym zakresie obrotów. Wszelkie pomiary wykonane statycznie jak i dynamicznie są w normie: - doładowanie, przepływka OK - kąt wtrysku 45, lekko mało ale przestawiacz działa w pełnym zakresie - limitery nie trzymają Jedyne co nie pasuje, to dawka paliwa w grupie 1: 22mg i wraz ze wzrostem obrotów...
Kolego zeimp mam pytanie do ciebie. Jak ma być ustawiona pompa w tym sprinterze żeby był dobry zapłon. Opisz mi to w miarę dokładnie bo chciałbym wiedzieć a forum jest po to żeby sobie pomagac Palisz głupa czy nie wiem co chcesz osiągnąć. Czytając Twoje posty domyślam się, że wiesz o co kaman. No cóż skoro się czepiasz więc wyjaśnię Ci mój post, że...
Pompa z nastawnikiem HDK - z nazwy jest to pompa z nastawnikiem MECHANICZNYM. Nie pisz głupot.HDK to czujnik położenia nastawnika pompy stosowany od około 1993 roku.Są to czujniki indukcyjne bezstykowe które zastąpiły wcześniej stosowane potencjometryczne. Mam pytanko, otóż w jaki sposób można regulować kąt wtrysku na zapalonym silniku Nie można.Przynajmniej...
Czujnik wzniosu iglicy - cewka ma właściwe R, sprawdzane na innym sprawnym wtrysku sterującym - bez różnic, powinien odpalać nawet ze zdjętą wtyczką czujnika wzniosu a nie odpala. Pompa fizycznie się nie przestawiła na 100%, jedyna, niemal niemożliwa możliwość :) to, że "objechała" na stożku własnego koła pasowego bo jak już pisałem znaki są ustawione...
Wystarczy , że po włączeniu zapłonu dostaje błędny odczyt z uszkodzonego np. przestawiacza kąta wtrysku. Nie życzę Ci kłopotów z Lucas-em , ale chyba już je masz. Pozdrawiam.
Pewnie że żart. EDC na złomie dostanie za friko, za kilka złotych znajdzie kogoś kto wrzuci w to wsad bez immo, albo sam sobie kupi emulator "odpalarkę" na allegro. Podejrzewam że za 2-2,5 stówki kupi każdy stary EDC 15 do VW z usuniętym immo. Za 250zł kupię pompę wtryskową boscha sterowaną na linkę do tego silnika. Na aledrogo widziałem nawet takie...
Witam! W tym typie silnika występuje bardzo zubożony sterownik silnika a raczej pompy wtryskowej. Ogranicza się on w konsekwencji do sterowania przestawiaczem kąta wtrysku umożliwiającym przyspieszenie zapłonu przy niższych temperaturach. Połączenie z tym urzadzeniem uzyskujesz na 41 kanale albo jak kto woli używając słowa adresowego 41. pozdrawiam