W tym modelu pompy obroty się nie bedą zmieniać(podnosić),bo ta dzwignia działa na przestawiacz zapłonu(przyśpiesza) ,a nie na mechanizm wolnych obrotów.Co do kąta to " w miare " a dobrze to duża różnica (tolerancja 0,02 mm)
natomiast jeśli masz problemy z uruchamianiem zimnego silnika to powodem jest dawka rozruch lub przestawiacz zapłonu
JEŚLI TO LUCAS i dymi na BIAŁO pozapaleniu i szarpie jak by nie palił na 1 cylindrze ?-uszkodzony (zatarty)elektryczny przestawiacz zapłonu (bardzo częsta awria w pompach L.)
Witam Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie błędów VAG-iem. Podejrzewać można kilka rzeczy ja osobiście stawiałbym na przestawiacz zapłonu, który jest zamontowany w dolnej części pompy wtryskowej. To on odpowiada za prace zimnego silnika.
mam następujący problem z fiatem a wygląda on tak. Na zimnym silniku jest wszystko w porządku nie ma żadnych objaw pali na dotyk, wystarczy że złapie silnik odpowiednią temp pracy silnika i zaczyna szarpać na wolnych obrotach. Pompa wtryskowa bosch jest na linkę przestawiacz zapłonu sterowany elektrycznie. Powiem od razu że pompa sprawdzana 5 krotne...
jak ci pomóc? skoro nie masz pojęcia co robisz! piszesz o przestawiaczu zapłonu u dołu pompy i o klinie przy kole dwumasowym. wszystko poplątałes! możemy podpowiedziec ale nie uczyc wszystkiego!
Wystarczy , że po włączeniu zapłonu dostaje błędny odczyt z uszkodzonego np. przestawiacza kąta wtrysku. Nie życzę Ci kłopotów z Lucas-em , ale chyba już je masz. Pozdrawiam.
Zawór przestawiacza zapłonu sprawdzałem czy po załączeniu zapłonu przez chwile cyka a natępnie przestaje i tak właśnie u mnie jest ale jutro sprawdze stuknąć w niego w czasie pracy.
Cieknie z dekli przestawiacza zapłonu. Najprawdopodobniej puściły uszczelki met-gum. pod dekielkami. Może być też pęknięty korpus, jeśli auto po wypadku lub zawór regulacji zapłonu (rzadko)
włącznik na cięgle gazu -do sterowania EGR-recylkulacja spalin zawór na dole pompy do przestawienia zapłonu ten trzeci czujnik to może być włącznik uzależniony od temperatury np. do przestawiacza zapłonu na zimnym silniku
Teraz doszedł jeszcze błąd elektrozaworu przestawiacza kąta zapłonu- za wczesne zadziałanie lub błąd systemu. Rozebrałem elektrozawór, przeczyściłem i nic więcej nie zobaczyłem. Ja mu podać napięcie to się otwiera. Zdjąłem pokrywę zaworów i zobaczyłem bańkę na wałku. przedmuchałem oczyściłem, wmontowałem i nic. błędy wyskakują po przejechaniu kilku...
myślałem właśnie o kopułce i przerywaczu mechanicznym żeby mieć awaryjne zasilanie WN. , z tym że przerywacz się nie sprawdzi ani kopułka bo w moim silniku są 3 cewki- każda podaje iskrę na dwa cylindry równocześnie i trzeba by sterować tymi cewkami przez tranzystory mocy (tzw. moduły zapłonowe) Myślałem o zamontowaniu starego aparatu zapłonowego,...
W odpowiedzi niuniu36. Przy starej zaciął się przestawiacz kąta zapłonu czy jak tam to się nazywa. Objawy: kopci na zimnym silniku zapach niespalonej ropy. Po podpięciu komputera brak błędów. Wtryski po regeneracji, ciśnienie sprężania książkowe, brak ubytków oleju i płynu. Tylko uszkodzenie mechaniczne w pompie zostaje. Dodano po 33 Dzięki za odpowiedź....
Witam,luz obwodowy te kilka mm to normalne musi mieć możliwość zmiany konta wyprzedzenia zapłonu,teraz pytanie o producenta tych częśći to orginał czy "zgodne ze specyfikacją Fiata" :D takie info na opakowaniu to chiniol :D ,możliwe że złe dobrane ciężarki przestawiacza odśrodkowego zapłonu lub kopułka palec ,uplyw iskry mam to na codzien w wózkach...
"fachowo odpytać" miałem na myśli kogoś kto zna się na dieslach i ma tester do tych silników jeśli jest to Endura-DA z komputerm EEC-V bo jak starszy to jest tylko mały sterownik do przestawiania kąta zapł. i tyle a gniazdo OBD2 jest montowane poto aby zaprogramować choćby elektrozawór kodowany na pompie (taki za blachą 5mm jakbyś nie wiedział) w zależności...
Witam, diagnoza przez neta to jak cukierek przez szybe :D ,możliwe również brak wystarczajacej kompresji przez złą regulacje luzu( za duży niepełne otwarcie, za mały niepełne domykanie zaworów), to może skutkować wypaleniem grzybka zaworu i kulawa praca silnika aż do jego destrukcji , wypadanie zapłonów spowodowane wadą świec, kablami, sterowaniem cewką,...
Widzisz ta usterka jest bardzo trudna do zlokalizowania bo trwa dwie sekundy i mysle ze to jest spowodowane tym ze w począdkowej fazie rozruch i pracy silnika jest na późnym zapłonie ponieważ przestawiacz kąta wtrysku nie działa prawidłow a dopiero za chwilę jest ok. Należy się zastanowić co może być takim powodem że przestawiacz nie działa a za chwilę...
po podłączeniu żaróweczki pod zawór regulacji kata wtrysku okazało się że napięcie sterujące pojawia się w momencie uruchomienia rozrusznika i to jest normalny objaw - przestawiacz kata wtrysku działa na zasadzie hydraulicznej - przestawiacz po zapłonie zaczyna regulowac kąt do wartości zadanych przez komputer ... jesli nie ma zadnych błędów - szukaj...
Czujnik wzniosu iglicy - cewka ma właściwe R, sprawdzane na innym sprawnym wtrysku sterującym - bez różnic, powinien odpalać nawet ze zdjętą wtyczką czujnika wzniosu a nie odpala. Pompa fizycznie się nie przestawiła na 100%, jedyna, niemal niemożliwa możliwość :) to, że "objechała" na stożku własnego koła pasowego bo jak już pisałem znaki są ustawione...
Witam! W tym typie silnika występuje bardzo zubożony sterownik silnika a raczej pompy wtryskowej. Ogranicza się on w konsekwencji do sterowania przestawiaczem kąta wtrysku umożliwiającym przyspieszenie zapłonu przy niższych temperaturach. Połączenie z tym urzadzeniem uzyskujesz na 41 kanale albo jak kto woli używając słowa adresowego 41. pozdrawiam
Przejrzałem całą instalację elektryczną , usunąłem rezystorki itp. Jednak dalej nie było zadowalającego efektu. Zakupiłem używana pompę , przełożyłem sterownik ze starej , zamontowałem w aucie i wtedy wszystko wróciło do normy . Rok już śmiga i wszystko jest ok. To jednak ten tłoczek od przyspieszacza zapłonu się przycinał. Dziękuje za rady i podpowiedzi...
Tym bardziej, że silnik strasznie dymi na szaro przy próbie odpalenia z nastawnikiem ustawionym na 100% więc pewnie nie do końca jest z nim wszystko ok. Co do samego sterowania nastawnikiem to rozgryzłem sobie już schemat wtyczki podłączeniowej. Mamy dwa przewody od cewki nastawnika, dwa od czujnika temperatury i 3 pozostałe to prawdopodobnie cewka...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
czyli tradycyjny próbnik do testowania wtryskiwaczy EPS 100 bosch, co do falującego kata wtrysku sprawdz wysyterowanie zaworu regulacji przestawiacza i masz odpowiedz czy pompa jest dobra czy do poprawki
Jeśli się nie myle to będzie elektrozawór blokady rozruchu, napięcie powinien dostawać przy otwieraniu dzwi z pilota lub przy włączeniu zapłonu Witam, Fantazja Cie ponosi, Przemo. Jak pisze Tomek, jest to przestawiacz (korektor wyprzedzenia) wtrysku. Powinien on byc zasilany (+12V) wylacznie w momencie rozruchu. Pozdrawiam, Georges
Zstanawiam się dlaczego w pierwszym momęcie nie ma mocy i występuje czarny dym wygląda jakby coś z zapłonem (Kąt wtrysku) albo nie domyka zawór EGR i poprostu za mało tlenu do spalania i nie chce zapalić ,Tam masz też przestawiacz kąta wtrsku czy on działa
Wszystko ok ale zdejmij kabel od czujnika temp. i pojezdzij z 2 dni zobaczysz że twoja robota idzie na marne świece będą grzały a auto i tak nie będzie zapalało tylko tyle to ci da że będą się szybciej zużywać. Męczyłem kiedyś taką sprawę i nic nie dało dlatego teraz mówie że nie ma to sensu lepiej podlącz pompkę ze zbiornika aby za jkażdym razem po...
Witam. Problem jest następujący. Silnik po kapitalnym remoncie, rozrząd ustawiony na znaki, wtryskiwacze zrobione i pompa również. Praktycznie nie zapala a jak zapali to chodzi nie na wszystkie cylindry( na początku) i biały dym. Przez pierwszą minutę silnik ma 400obr/ min i zero reakcji na dodawanie gazu. Brak jakiejkolwiek reakcji na przestawianie...
Dignostyka silnika wykazała 4 błędy. 1. czujnik temp. silnika 2. czujnik wzniosu iglicy 3. zawór przestawiacza kąta wtrysku 4. regulator w pompie Błedy się kasują, jednak pojawiają się ponownie po wyłączeniu i włączeniu zapłonu. Silnik nie musi pracować. Sprawdziłem rezystancję ww. elementów, są OK. Sprawdziłem połączenia tych elementów, wyglądają OK....
Myślałem raczej o sprzęcie rolniczym na pompach rotacyjnych, mam problem z jedną pompa , w której z dnia na dzień przestawił się zapłon tak jak by przestawiacz w pompie nagle ożył, w momencie wciśnięcia gazu dość mocno wyprzedza zapłon a posiada regulację
musiałbyś ją oddać do pompiarza Jestem. To nie gaz tylko przyspieszacz zapłonu. Bardzo dawno temu kierowca miał ciągadło w kabinie z symbolem ssania i robiło to samo. Tobie chodzi o pompę jak na zdjęciu nr 1. Są też takie pompy Jedyną opcją jest zwiększenie dawki na pompie ale musiałbyś ją oddać do pompiarza Dawkę możesz regulować na pompie w samochodzie...
hej kolego dopisze cos po czasie moze sie komus przyda, a wiec tak twoj tolek posiada gniazdo diagnostyczne tak jak jeden kolega wyzej napisał ja mam tez tolka ale z 96 nie mam 16 pinowego wtyku tylko 2-e kostki po dwa piny( kostki czarna i biała) po lewej stronie kierownicy. Co do metalicznej pracy twojego silnika to ja bym na twoim miejscu podłaczył...
więc tak, odczytów nie mam bo zabrałem się z troszke innej strony... a mianowicie zerkam na kanał 004 i wogóle wartości początku wtrysku żadana i otrzymana nie pokrywają się, więc tak jak myślalem - coś z wyprzedzeniem. Wiec gazuje jak glupi na luzie i patrze kiedy kopci. Zaczyna kopcić jak w kanale 000 okienko 2 wartości są równe zero. Patrze dalej...
Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. To ty mało widziałeś. Teraz królują zapłony bezstykowe. Nic się nie zużywa i nie przestawia, więc regulacja jest zbędna. W samochodach od 20 lat regulacji nie ma bo tym zajmuje się sterownik...
O ile ma moduł dobrej klasy , to przestawianie zapłonu odbywa się elektronicznie w zależności od obrotów i chwilowego przyspieszenia . W 2T jest nie wielkie , natomiast w 4T dużo większe , dlatego nie powinno zamieniać się modułów . :| Dodano po 15 Oprócz tego każdy inny silnik ma inny kąt zapłonu oraz wymaga innej mapy przyspieszania zapłonu o ile...
Proponował bym sprawdzic czy nie scieło wpustu na wale korbowym ustalającym koło magnesowe iskrownika. Byc moze tez sama cewka jest lużna i przestawia się punkt zapłonu. Czy świeca ma prawidłową wartośc cieplna , nie jest za gorąca?
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
jeśli tłumik masz drożny, gażnik ustawiony wg.książki (pływak! oczywiście bez przecieków), wszystkie styki od zapłonu dobre, to napisz, jaki masz zapłon, jak z przerywaczem mechanicznym to stan styków kowadełko/młoteczek muszą być równiutkie (nalepiej polerka), ustawiona przerwa, i miłego grzebania przy przestawianiu zapłonu wcześniej/później zmieniaj...
bywało że w tych silnikach popuszczała się śruba na wale i zaczynało obcinać klin, skutki były takie że podczas jazdy zaczynały się szopki, kopcenia etc. było to spowodowane drastycznym przestawianiem się zapłonu. Ale tak jak kolega powiedział Diagnoza zasugeruje dalsze szukanie.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Witam Jaką masz centralkę ze zwykłym przełącznikiem 3-stopniowym czy przełącznik zintegrowany z diodą sygnalizacyjną . W pierwszym przypadku przestawiasz na środek w drugim trzymasz na włączonym zapłonie wciśnięty przełącznik i kręcisz rozrusznikiem po chwili powinieneś słyszeć jak jak przechodzi na gaz.
Kolego KAR, Jeśli silnik odpala i chwilę pracuje, to na pewno nie jest przestawione magneto, gdyby było, na bank nie odpalił by silnika. Co do samego pytania - Jeśli silnik odpala, ale przerywa i gaśnie - albo problemy z paliwem ( co raczej można wykluczyć jeśli pali bez problemu bez ssania) albo wymienić świecę na właściwą, jeśli nie dowiesz się jaka...
Ponieważ widzę pewne niedowierzanie co do istnienia takiej konstrukcji, to zamieszczam dokument pochodzący z mojej prywatnej poczty. Niestety strona opisująca działanie układu od dawna nie istnieje. Początkowo układ powstał jako ogranicznik maksymalnych obrotów silnika z zapłonem CDI. Potem powstały kolejne wersje, które umożliwiały zmianę wyprzedzenia...
Moze koło zamachowe, albo pompa olejowa ze smokiem w misce? masz ustawic rozrząd , zapłon, regulacja zaworów i juz, a nie ze byl przestawiany itp. Z przodu pompy masz chyba vacu pompe ktora sie lubi popsuc i przestawiacz kata wtrysku ktory tez lubi nawalic. Sprawdz to jeszcze. Ile podkladek zalozyliscie pod wtryskiwacze i jakie?
Daewoo Tico 1997 800cm poj przebieg 40000km nie chce zapalić po postoju lub zgaśnie i wtedy problem z uruchomieniem .Klijet mówi ze znalazł dorazny sposób mianowicie przestawia zapłon gdy nie domaga ( nie wiem czy przyspiesza czy opóznia ) po tej czyności samochód koslawo ale odpala . Przy Tico wymienił klijet wzmacniacz sygnału generatora Halla ale...
Witajcie :) Zaglądam tu co jakiś czas i mam pytanie czy ktoś z was mam nie drogo urządzonko do ustawiania zapłonu w silniku spalinowym, coś takiego jak wkręcanie świecy i zablokowanie tłoka w odpowiednim punkcie zwrotnym? Męczę się z ustawieniem zapłonu, jak jest dobrze to po jakim czasie się mi przestawia i muszę ustawić od nowa, chodzi mi o mniej...
sprobuj przestawic troszke zaplon albo sprawdz moze tlumnik jest caly zapchany i spaliny ci nie maja jak uciekac Zapłonu się nie przestawia troszkę tylko prawidłowo ustawia. W tym silniku powinno być 3mm przed GMP
zmniejsz zdjecie lub umiesc je np na wrzuta.pl nikt nie bedzie tracil punktow aby je zobaczyc napisz co to za samochod itd
WITAM, POTRZEBNY MI SCHEMAT SILNIKA 019? i z jakiego powodu po dłuższej jeździe sam przestawia się na zapłonie ?
Czekaj, chwilunia, bo tu wszystko jest pokręcone. Bez iskrownika, ale z kołem magnesowym ustawisz luz zaworowy. Jednak bez iskrownika go nie odpalisz. MUSI być założony. No i jeśli przerzucasz o jakiś "ząbek" to ty przypadkiem rozrządu nie przestawiasz? Czy koło na wałku rozrządu jest prawidłowo założone? Pod kołem magnesowym na wale, powinien być klin....
Odpowiadam za kolegę dp100 Szybko przewijają się tylko minuty - w kółko. Po włączeniu zapłonu zatrzymują się
Witam, Posiadam Stellę z silnikiem Dezamet oznaczenie 023. Silnik po remoncie. Po złożenie motorower nie ma mocy i silnik się grzeje co może świadczyć o spóźnionym zapłonie. Jako ze jest to Stella w oryginale ma moduł i cewkę. Czy wie ktoś jak ustawić ten zapłon ? Przestawianie podstawy iskrownika w jedna i druga stronę nic nie dało. Czy jest jakaś...
Świece mam nową, cały stator razem z iskrownikiem mam nowy, do zapłonu nie zaglądałem bo jak był na chodzie to wszystko śmigało a stator przykręcilem do starej podstawy więc zapłon nie powinien się przestawic, kabel WN jest dobry i nie ma przebicia
Miałem już wiele motocykli i nigdy nie było tak że po zerwaniu klina kolo wracało do tej samej pozycji i pozostawało w niej (podczas prób startu przestawia się), a nacięty tylko klin nie zmienia zbytnio przesunięcia zapłonu.
Taki wygląd tłoka sugeruje miejscowy wzrost temperatury ,spalanie oleju? czip tuning z odczytem temperatury powietrza nordig czip tuning?, uszkodzenie czujki spalania stukowego i przestawianie zapłonu , ja bym odczytał ecu i szukał złego zapłonu lub wypadania zapłonów i dopalania w kolektorze co w konsekwencji daje wzrost temperatury silnika.
Wymyśliłem, że )skoro po wymianie palca rozdzielacza wystąpiła zmiana objawów) przyczyna może leżeć w łożyskach aparatu zapłonowego. Zużyte łożyska mogą stawiać zmienny opór, powodując lekkie przestawianie zapłonu. Można by wyjąć aparat i obracając wałkiem, sprawdzić czy łożyska nie dają efektu, jakby, przeskakiwania. Wymiana łożysk jest możliwa, choć...
Nie próbuj przestawiać zapłonu.
Od kilku dni walczę z Nexią 1,5 V16 i powoli kończą mi się pomysły Nie można w niej ustawić zapłonu , co jakiś czas przestawia się sam o około 20 stopni Raz chodzi dobrze na ustawieniach jak był przed usterką jak zaczyna szwankować po przestawieniu chodzi dobrze i tak w kółko raz w jednym punkcie raz w drugim Zostało w nim wymienione już prawie wszystko....
To przestawianie się zapłonu, to jest fakt, czy twoje odczucia/podejrzenia? Ustaw zapłon tak, jak ma być ustawiony, dokręć wszystkie śrubki, zaznacz markerem pozycje i przejedź się. Kąt zapłonu w tym silniku ustawia się nie regulując przerwę przerywacza, a obracając cały aparat. Tam jest dokręcone?
tam z tego co się orientuję to zapłon przestawia się wraz z wzrostem obrotów , zabardzo nawet nie wiem jak się go tam ustawia bo wcześniej nie mialem styczności z tego typu zapłonem
ustaw kąt wyprzedzenia na 10 stopni,przestawiaj aparat tak zeby lampka się zapaliła.Później cafnij do momentu kiedy zgasnie.
Kąt wtrysku trzeba sprawdzić komputerem. Bo jak pompa szrot i przestawianie kąta wtrysku nie działa to takie objawy. Jeśli komp pokazuje ci małą dawkę to w rzeczywistości masz ustawiona dużą (komp zszedł do małej wartości bo realnie jest wyższa). PS Żeby sprawdzić kąt wtrysku komputerem wtrysk sterujący musi być sprawny.
Zapłonu nie da się przestawic w tym silniku. Jedyną możliwością jest zerwanie klina. Co do kompresji, jeżeli nie znasz podstawowej terminologii to może oddaj ten motorek do mechanika.
Witam. Jak moge regulować kątem wyprzedzenia zapłonu w samochodzie (126p EL) wyposażonym w elektroniczny układ zapłonowy. Przestawiania czujnika położenia wału korbowego chciałbym uniknąć i chciałbym to rozwiązać w ten sposób że mógłbym regulować to z miejsca kierowcy. Czy można by to jakoś zrobić ??? Za wszystkie porady z góry wielkie dzieki :)
Wejdź w ustawienie czasu i przełącz na AUTOM, radio ustawi godzine z GPS (antena gps oczywiście musi być sprawna). Czasem pomaga przeładowanie tej opcji, czyli ustawiasz na automat, (radio sobie ustawi aktualną godzine) potem wchodzisz i przestawiasz na ręczne, ustawiasz godzinę ręcznie i już powinno trzymać to ustawienie.
Przestawiony czop wału korbowego. Wały korbowe w WKS125 były produkowane w specyficzny sposób, czopy wciskane w przeciwwagi, obrabiane (szlifowane) po złożeniu wału. Praktycznie wały nie nadają się do regeneracji (wymiany korbowodu). Są specjaliści którzy je robią, ale często są problemy z tym że przeciwwagi są miękkie i otwory pod czopy się uszkadzają....
a jak nie wprowadze w tyb ustawienia to samo krecenie aparatem nie przestawia zapłonu? znaczki są na aparacie zapł. i silniku.
Z czujnika położenia wału korbowego bierze główne impulsy na iskre i wtryski,jak bez tego moze odpalić,a z wałka rozrządu przestawia kąt wyprzedzenia zapłonu.
Kąt wyprzedzenia zapłonu nie zmienia się znacząco poprzez zmianę długości korbowodu i skoku wału. Przed chwilą twierdziłeś jakoś inaczej. Rozrząd OHC wymaga określonej odległości pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu, a więc wysokości cylindra i głowicy. Czytałeś? ,rozrząd też da się sposobami przestawiać dowolnie,
Tak Tak !!!! kąt wyprzedzenia statycznego będzie przestawiał sam ......
Maluch jest wyjątkowo odporny i nawet przy zużytym rozrządzie tnącym obudowę powinien działać w miarę poprawnie. Będzie słychać wyraźny hałas ocierania łańcuszka rozrządu o obudowę (taki wyraźny chrobot). Tak,wszyscy o tym wiemy,a przynajmniej "starsza generacja".Jednak przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Odpalisz i będzie chodził,ale przy odpalaniu...
Dzięki za te przydatne informacje,bo o tym też nie wiedziałem,ale nie o to chodzi.To jest faktycznie pompa Bosch i chodzi o tę dźwignię z boku pompy,od strony silnika.Tam jest dźwignia która przechyla się do przodu lub do tyłu wzdłuż pompy przestawia ona (chyba) kąt wyprzedzenia zapłonu na zimnym silniku i regulowana jest dwoma śrubkami z przeciwnakrętkami.Do...
Pozdrawiam. Domyślam się, że masz problemy z uruchamianiem zimnego silnika. Nie jestem zwolennikiem zaczynania napraw od ustawiania zapłonu czy rozrządu. Jeśli przedtem nikt niefachowo nie wymieniał paska rozrządu. Proponował bym sprawdzić prawidłowość podłączenia świec żarowych i czy po prostu grzeją. Zapłon w dieslu nie "starzeje się" (tzn. nie przestawia...
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
chce wykorzystać ten silnik do motoparalotni a wiem że ma on elektroniczny przestawiany zapłonu i musze wiedzieć o wszystkich słabych punktach tego motoru a internet przeszukałem
Nanoplex ma wprogramowaną "na sztywno" mapę zapłonu i przestawianie czujnika kompletnie nic nie da, on oblicza punkt zapłonu na podstawie 3 występów na kole fonicznym Drugi problem jest taki, że w tym module jest ogranicznik obrotów, co przy szybkim wałku będzie tylko przeszkadzać
Cześć. Wygląda na zapłon. Skoro iskra jest, ale z przerwami, sugerowałbym jego wysuszenie (iskrownika). Oczywiście wpust na wale to podstawa. Jak będziesz rozbierał znowu, obejrzyj sam wpust, gniazdo na wale i na piaście, ale skoro jak piszesz jest spasowane dobrze, to powinno być ok. Klin lubi się wysunąć przy montażu wentylatora jak ma trochę luzu....
Kręcił zapłonem , przestawiał rozrząd i jak ma być dobrze, przecież to nawet minimum wiedzy brakuje.
Mam dokladnie taki sam problem, zaplon sam sie przestawia. Znam jeszcze inna osobe z takim problemem.. nikt nie znalazl niestety odp na taka przypadlosc. :/
zazwyczaj dzieje się tak-silnik zgaszony, sterowni widzi pozycję przepustnicy zero. Teraz jeżeli os ma luzy, to przy zapalonym silniku pęd powietrza napiera na przepstnicę i ją przestawia, wskazanie potencjometru zmienia się na 2-3% i tą wartość stewrownik sobie adaptuje do czasu następnego wyłaczenia zapłonu. Wielokrotnie się z tym spotkałem.
Oczywiście ustawia się kręcąc aparatem ale do ustawienia trzeba zablokować sterownik zapłonu żeby podczas regulacji przestawiał się też punkt zapłonu od którego sterownik mierzy sobie przyspieszenie.Zobacz czy na przekażniku od pompy paliwa jest miejsce na bezpiecznik.
Nie przestawiaj bez sensu zapłonu tylko go dobrze ustaw w punkcie i przerwę i nie ruszaj. Paliwo gaźnik dostaje?
a jakby przestawic ten czujnik, ktory jest powyzej kola zamachowego? moze jest jakas inna mozliwosc?
Zapomniałem napisać że dlatego tak się dzieje na LPG i PB bo problem jest po stronie zapłonu, w tym przypadku akurat wadą były kablem, ale bardzo często kąt wyprzedzenia zapłonu przestawia się tak bardzo, że auto nie chce normalnie działać na żadnym paliwie.
Sprawdź kąt zapłonu i czas wtrysku na zimnym. Bo to się najczęściej przestawia gdy jest LPG.
Możliwe że przestawia się zawór 3-drogowy. Jeżeli nie ma blokad albo wybuchowego zapłonu to wszystko jest OK. Czy kocioł był ustawiany za pomocą analizatora spalin ?
Aparat zapłonowy sprawdzisz zwykłą kontrolką, ustawienie zapłonu także, Wstrzyknij odrobinę paliwa do gaźnika, przez tą rurę od filtra i zobacz czy załapie, Jak będziesz pewny zapłonu i paliwa to zobacz zawory i czy niedokręcony za mocno lub pogięty dekiel nie blokuje.
Witam, mam problem w vw lupo, rozbierałem licznik ponieważ miałem problem z podświetleniem, wszystko złożyłem i jest ok poza tym, że za każdym razem wskazówki lekko przeskakują w dół (kilka mm) po załączeniu zapłonu. I tak jest za każdym razem. Już je kilka razy poprawiałem, przestawiałem itp. i niestety problemu nie udało mi się rozwiązać. Co może...
Jeśli przestawianie kąta nie poprawia pracy silnika,i jest tylko gorzej, to wtedy trzeba szukać gdzie indziej. Po co grzebać w zapłonie że nie wspomnę o dawce rozruchowej w pompie jeśli od razu można poszukać gdzie indziej z dobrym skutkiem naprawy Dodano po 6 To nie dawaj. Tak właśnie zachowują się silniki z nieustawionym kątem wtrysku. Twierdzisz...
Prawdopodobnie problem z zapłonem , sprawdź koło rozrządu na wale czy czasem się nie przestawia .
Konfiguracja blokady zapłonu to chyba tylko w dieslu się przestawiała Ale co to ma do rzeczy , kopiesz na oślep, nie dziwię się że nic nie wychodzi. Bo w sumie nie napisałeś co jest przyczyną.
http://obrazki.elektroda.pl/5879060200_1... Czy ten moduł posiada przestawianie wyprzedzenia kąta zapłonu? Bo sądząc po tym "przyspieszaczu tranzystorowym", twierdzę, że posiada, ale wolę się upewnić i zapytać doświadczonych użytkowników. :D
Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym i w praktyce nie ma co go ruszać ani kombinować z przestawianiem zapłonu. Jedyna różnica w modułach to charakterystyka przyśpieszacza (przy jakich obrotach jest min i max kąt wyprzedzenia) oraz obroty odcięcia zapłonu. Też dużego znaczenia nie ma, ponieważ w 4T przy 5000...
mozna wystarczy go pokręcić w drugą stronę. Tylko ustawienie zapłonu wtedy będzie niewłaściwe. Żeby dobrze chodził w drugą stronę trzeba by zapłon przestawiać Można tez dorobic drugi przerywacz (czy inny czujnk na podstawie którego wyzwalany jest zapłon) z zapłonem ustawionym do pracy w drugą stronęi przełączać przerywacze przy pracy do tyłu.. ;)
Niestety nie zgodze się z DR. Zepsuj jak tak zrobisz to życze szczęścia. W tym silniku jest czujnik spalania stukowego jak zaczniesz kręcić bez sęsu to komputer zacznie przestawiać zapłon i tak w kółko. Pozatym złe ustawienie zapłonu ujawnia się w tym silniku po ok 20 km.I wtedy ustawianie od nowa.
Albo co się często zdarza w WSK przestawił się czop w wale, albo wyrobiony karter w miejscach łożysk i będzie przestawiać zapłon pod obciążeniem wybuchu spalin
Czy jest możliwe że na check-u związanym z sondami silnik ma inny program mapy zapłonu? bardzo możliwe, auto przechodzi wtedy w tryb awaryjny nie korzysta z odczytów z sondy wtedy zapłon też może przestawiać
Nie mam pojęcia jak i gdzie się przestawia zapłon elektroniczny. W takich motorach jak wsk czy komar to wiadomo ale elektroniczne ? czy tam jest wogle koło zamachowe ? Mam motor KTM 125 i chyba przestawił mi się zapłon bo sprawdzałem już wszelkie możliwości. Proszę o pomoc czy to się zmienia jakimś potencjometrem, cewką, kondensatorem... ?? Z góry dziękuję...
Objaw zauważyłem po wymianie płynu w chłodnicy, wymianie świec oraz wyczyszczeniu kopułki - tak mi się przynajmniej wydaje. Jak wygląda teraz ustawienie zapłonu? Czy nie przestawia się?
Sprawdz czy wtryskiwacze wystają tyle samo z otworu w głowicy. Może coś skopali i wtryski leją wewnątrz tulei. Napisz co z tym zapłonem. Widzę, że kolega podobnie kombinuje jak ja. Oczywiście była różnica w "wystawaniu" końcówki wtrysku z otworu głowicy. Już to rozwiązałem poprzez planowanie głowic. Niestety efekt mizerny. Dalej pali na jeden cylinder....
przestawiacz rozrządu przestawiacz wtrysk przestawiacz rozrząd
urwane śmigło szybko rozładowuje baterie regulator solara
samsung wf70f5e0w2w tagan opinie
Opis kabli w kostce klapy bagażnika Opel Vectra C kombi Zastąpienie ULY 7741N wzmacniaczem OP07: analiza i porównanie