Kładziesz się pod samochód i dajesz + na gruby przewód od rozrusznika. Minus na masę i ładujesz.
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Ten elastyczny fragment to tłumik drgań, możesz go owinąć ale wymiana to 30 min roboty. Czemu obawiasz się rozłączania akumulatora - po wszystkim wystarczy wpisać kod radia, ustawić zegarek i przyuczyć automat szyb (otworzyć i zamknąć każdą szybę).
Nie warto kupować takich interfejsów. Z większością centrali LPG, w tym i tą, idzie się połączyć zwykł interfejs USB na TTL (najlepiej na chipsecie FT232). https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Co do twoje problemu to trzeba by sprawdzić jeszcze sygnał z zasilania wtryskiwaczy benzynowych bo zazwyczaj pod niego jest podpięte...
Przewód do zegarów jest na miejscu, dla sprawdzenia wypiąłem go i zapiąłem ponownie ale nadal delikatnie się świeci kontrolka akumulatora.
Bawiąc się akumulatorem, poruszyłeś kable - gdzieś zgnił przewód/oczko masowe, bezpieczniki na akumulatorze, luźna klema, wreszcie uszkodzony akumulator. Pomijam już wpadkę z zamianą biegunów czy pomieszanie wsadów sterowników jakimś dziwnym urządzeniem diagnostycznym.
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
Według kolegi moto-kord A11 jest pinem sterownika połączonym z alternatorem być może to jest ten pin.Do alternatora dochodzą trzy przewody plus akumulatora,przewód obwodu wzbudzenia i przewód modulacji przez sterownik.To on głównie steruje prądem wytwarzanym przez alternator.
Zdemontuj lewa czesc kokpitu ponizej kierownicy ujrzysz glowna listwe zasilania [ grube przewody czerwone idace zbezpiecznikow przy akumulatorze
Watchdog i przekaźnik 100A wpiety w przewód skrzynki na akumulatorze (zasilający wnetrze auta), tylko wtedy pozostaje otwarcie auta kluczykiem. Sam przekaźnik i tak pobiera z 0,2A
SKODA FABIA 2004 nie działa ABS. Witam, mam problem, nie działa ABS. Zauważyłem przepalony bezpiecznik ten blaszkowy nad akumulatorem. Wymieniłem bezpiecznik i nadal to samo. Ale przyglądając się zauważyłem, że ktoś celowo przeciął przewód odchodzący od bezpiecznika i go zaizolował. Pytanie: po co ktoś to zrobił, czy może powodowało to jakieś problemy,...
Możliwe że masz uszkodzony styk w kostce stacyjki który podaje zasilanie na elektromagnes rozrusznika bądź uszkodzony elektromagnes rozrusznika - jeżeli rozrusznik nie wyrzuca i nie kręci. Podaj plusa na cienki przewód przy rozruszniku a wtedy wyrzucie elektromagnes i zacznie kręcić rozrusznik - uwaga żebyś sam się nie przejechał. Jeżeli stacyjka nie...
dołączę się do tematu.ten sam problem mam w polówce z 2001r.nie ma po zapłonie akumulatorka na desce.po dotknięciu niebieskiego przewodu z wyjścia L na altku do masy dioda (akumulatorek)dalej nie świeci,a auto dopiero powyżej 3000 obr. ładuje.alternator sprawdzony na stole i 100% sprawny.może ktoś wie gdzie ten niebieski przewód wędruje w polówce.czy...
A kto odpowiedzialny Ci powie: "Tak brakuje plusa, podłączaj ten przewód pod zasilanie!" ? Numer na tym module masz? Jaki jest ten czerwony przewód? Znacznie grubszy od pozostałych? Zapewne to zasilanie z akumulatora, powinien iść przez bezpiecznik.
Przewód 15 to +12volt po stacyjce, a gdy jest słaby akumulator to sterownik nie pozwoli uruchomić silnika pompy.
Masz zmostkowane plusy w radiu - po stacyjce i z akumulatora. Czyli spięty przewód żółty z czerwonym w dołożonym radiu. Nie ma to nic do wstecznego.
Sprawdź czy czerwony przewód od bezpiecznika F4 (40A) nie idzie do przekaźnika świec żarowych. Na schemacie tak przynajmniej jest. Co do kontrolki ABS/ASR sprawdź czy są jakieś błędy.
Jeżeli nie pojawia się napięcie sterujące cewką rozrusznika to należy szukać przyczyny gdzie indziej , wcześniej , dalej od rozrusznika . Może nawet być przyczyną sam przewód . Kostka , stacyjka , bezpieczniki , zabezpieczenia instalacji nad akumulatorem . :| Dodano po 1 W skodach występuje efekt gnicia przewodów .
Spadek napięcia=złe połączenie,bezpieczniki na akumulatorze przewody aku -stacyjka do sprawdzenia.
Prąd rozruchowy dla rozusznika??? Jeśli nie to z miłą chęcią wsadzę większy. Łatwiejszy rozruch. Śmiało Polecam. Używanie jak najmniejszych aku, wiąże się jedynie z pazernością producentów aut. Pazerność producentów- przykład. Skoda Favorit z 1994, po przejęciu przez Vag. Zmieniono i odchudzono wiązkę elektryczną. Pozostawiono rozrusznik "duży"- wolnoobrotowy...
Nie posiadam żadnego alarmu. Natomiast prąd mierzyłem wewnątrz samochodu przy otwartych drzwiach ,włożyłem po prostu przepalony bezpiecznik do gniazda bezpiecznika z kierunkowskazów i podłączyłem do niego amperomierz i wtedy pokazywał mi prąd około 90mA w obwodzie tylko tego mierzonego bezpiecznika,wcześniej odłączyłem przewód plusowy z akumulatora...
Żadne napięcie , próbówką jak będziesz dotykał do niebieskiego powinna zapalać sie kontrolka na liczniku ,pociągnij mocno przewód w obie strony bo często gnije i utlenia się blisko tej kostki. \często problem leży pod akumulatorem.
Dziwne bo multimetr wyświetla 0 źle mierzysz albo uszkodzony miernik przewody, zmierz napięcie na akumulatorze.
Jeśli z alternatora to jeszcze spróbuje odłączyć wszystkie kable od niego i podepnę vag-a. Wie może ktoś który kabel prowadzi informacje do sterownika od alternatora lub akumulatora? Pytam ponieważ w Fabiach jest jedno miejsce gdzie wiązka lubi zgnić, sprawdzałem i wyglądało u mnie ok, lecz w izolacji przewód mógł zgnić.
To prosto ze skrzynki na akumulatorze idzie. Kurcze i nie ma żadnej złączki ? Tam jest przewód 25 mm2. Czyżby ugnił gdzieś po drodze tak że przy sterowniku nawet żarówka 5W się nie pali?
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
Witam, FABIA 2 z 2008r 1,4 BXW kombi, stała pół roku, akumulator rozładowany na zero, naładowałem i kręci jak szalony, ale nie zapala. Benzyna jest, pompa pracuje, zdjąłem przewód zasilający i paliwo leci. Nie miałem narzędzi i nie sprawdziłem czy daje iskrę, prawdę mówiąc to nie wiem nawet jakie tam jest rozwiązanie i muszę to sprawdzić jak sprawdzić...
(...) twiera zamek. Wszystkie pozostałe kable zwierane do masy nie dają żadnego efektu. (testowane przy zamkniętych drzwiach) Wszystkie podłączenia wykonuje bez opornika. https://obrazki.elektroda.pl/5945758700_... Nie mam pomysłu jak podłączyć, abym mógł zamykać z pilota, może oporniki? Dziękuję za dostarczenie zdjęcia i dodatkowe informacje....
Ja tobie proponuję taki pomysł. Podłącz kamerkę pod zapłon (będzie nagrywała zawsze jak jeździsz. Zasil ją przez przekaźnik. Jak włączysz stacyjkę PK zewrze styki NO i COM (do NO podłącz ACC, do COM przewód do zasilania kamerki). Dodatkowo zainstaluj czujnik wstrząsowy, który będzie aktywował układ generatora monostabilnego długim czasie trwania impulsu....
Sprawdź wiązkę pod akumulatorem przy ścianie grodziowej przed zagięciem. Pęka przewód od sprysku i kable puchną. 1-masa 2-masa 3- +12V ACC II 2- podłączany 2- odłączany 21- Can L 20-Can H 17- diagnoza 62- +12V ACC I 1- podłączany -1 odłączany
A ja bym sprawdził czy przypadkiem wiązka w drzwiach (łączenie drzwi i kabiny)ci nie dostała wody lub nie pękła od starości i zimna. Przewód od centralnego zamka moze być uszkodzony wiec nie zamknął tych drzwi, a przeładowany akumulator również moze świadczyć o zwarciu w instalacji. Całość to tylko hipoteza, ale od tego bym zaczął. Co do kradzieży,...
Tak jak kolega napisał wyżej - każda szyba ma swój bezpiecznik. Na akumulatorze masz bezpieczniki - takie blaszki przykręcone nakrętkami M6. Bezpiecznik drugi od lewej, tez z tych blaszek (z prawej są zwykłe bezpieczniki) to bezpiecznik F163 - 110A. Z tego bezpiecznika wychodzi czarny przewód 16mm2 i idzie pod dekę rozdzielczą. Tam masz taką skrzynkę...
Koledzy mam problem z wspomaganiem w fabii którą niedawno kupiłem. Od początku były problemy, bo raz wspomaganie było a raz nie. Jak nie było to wystarczyło wyłaczyć i włączyć silnik i wracało. Ponadto zauważyłem że wspomaganie raz było bardzo czułe a raz takie bardziej siłowe. Dodatkowo pompa wspomagania dość głośno pracowała i mimo naprawianego alternatora...
Z innego forum "Czujnik świateł cofania masz umieszczony pod maską po prawej stronie. Odkręcasz go od góry i wymieniasz. Wcześniej musisz ściągnąć parę przewodów i obudowę akumulatora aby mieć dojście do tego czujnika"
Mam pytanie w tamtym tygodniu miałem samochód u mechanika był robiony rozrusznik, w sobotę sprawdziłem na akumulator i widzę że pali się czerwona lampka czyli że musze go doładować i w tej obudowie znajdują się łączenia kabli pod dodatkową osłoną, w niej jeden kabel jest delikatnie przywęglony oraz plastik jest w tym miejscu pżytopiony o raz w tej obudowie...
Panowie, kabel wymieniony, akumulator też. Samochód pali, jeździ. Czasami sprawdzam czy ten kabel znowu się nie grzeje. Jednak mam jeszcze jedną rzecz która była nie sprawdzona jeszcze dawno przed usterką. Przy pierwszym odpaleniu silnika rano po paru sekundach coś blisko silnik zaczyna cykać co 2 sekundy, jakby jakiś przekaźnik, coś się nie może załączyć...
Aby zrobic tak,żeby światła załączały się po włączeniu stacyjki i gasły po jej wyłączeniu,wystarczy przewód zasilający włącznik świateł,który jest podłączony prosto z akumulatora,wpiąć pod zacisk 15/54 stacyjki(+12V po włączeniu stacyjki).Warunkiem jest,żeby włącznik świateł miał osobne styki zasilające dla świateł pozycyjnych i mijania.Bo jeżeli będzie...
Przepraszam za długą nieobecność. Nie udało mi się pożyczyć manometr. Więc wziąłem sprawy w swoje ręce. Ale problem rozwiązałem w inny sposób. Opisze po kolei co zrobiłem: -Wyszukałem schemat i dane robocze czujnika ciśnienia oleju. http://obrazki.elektroda.net/8_124462149... - kupiłem miernik elektryczny (25zł) - według schematu przy ciśnieniu 0.9bar...
Przypadek jest dla mnie dziwny. Jakiś czas temu znajomemu zdechła Fabia. Najpierw zauważył w drodze, że straciła ładowanie więc jechał dalej z nadzieją że wystarczy mu akumulatora ale po chwili zdechła całkiem i już nie zapaliła. Po ściągnięciu do domu chwilę postała i jakby na chwilę ożyła ale po kilkudziesięciu metrach znów zdechła. Od tego czasu...
Niedawno sam walczyłem ze sterownikiem w passacie więc postaram się pomóc. Po pierwsze musisz znaleźć gdzieś w necie schemat instalacji elektrycznej samochodu.Sterownik umieszczasz obok skrzynki bezpieczników masę podłączasz pod jakąś najbliższą śrubę sprawdź czy jest masa. Zasilanie zgodnie ze schematem łączysz z przewodem idącym bezpośrednio z akumulatora....
Sprawdzałeś gniazdo n109 i bezpieczniki? Bezpieczniki ok, gniazdo też wydaje się w porządku, przekaźnik dociśniety. Zapomniałem też dopisać że wymieniłem przekaźnik 103. Jak nie będzie chciał zapalić połącz przewodem elektrozawór na pompie bezpośrednio z "+" akumulatora i zobacz czy odpali. Wystarczy taki przewód od klemów? Po prostu złapać ten element...
Tak, urywało wirniki, ale w Valeo serii TG. Ten zaś jest tylko w dieslach, nawet w skodzie. I nie było tak, że raz łączyło, raz nie, jak urwało na wyjściu szpulki raz to juz porządnie. Poza tym za nic nie uwierzę, że w tej renówie ma Boscha i to na regulatorze FOOM. Nie ten rocznik. to napisz jakie Oglądnij filmik, regulator FOOM, bo chyba o ten ci...
Na akumulatorze znajdują się przewody, odkręcając je po kolei w krótkim czasie można wyeliminować na której lini jest pobór, tak na początek
Skoda Fabia 1 ,1.4 80 KM .Jestem poza domem .Auto nie odpala ale kręci .Co kupić do diagnostyki do 500 zł .Akumulatory podmieniałem z przewodów też nie pali.
temat rzeka ... zimny lut to mało prawdopodobne bo instalacja jest 'młoda' a jaką masz centralke? przełącznik 1 - 0 - 2 ? czy tylko jeden zwykły stycznik? W przypadku tego pierwszego opcja 0 bądz 2 to jazda wyłącznie na gazie. Pstykaniem nic nie popsujesz ;) Proponuje manualnie przestawiać na gaz po uruchomieniu silnika. Jeżeli na centralce jest tylko...
Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
Z tego z się dokopałem http://obrazki.elektroda.pl/6008851000_1... Dodano po 9 Funkcja Zawór magnetyczny steruje zaworem, który otwiera lub zamyka przewód powietrza między zaworem regulacji ciśnienia doładowania i podciśnieniem. Gdy zawór otwiera się, zawór regulacyjny ciśnienia doładowania znajduje się pod podciśnieniem, co z kolei...
Zwiera ci gdzieś gruby plus do silnika. Nie wiem jak w Corsie ale w Fabii plus też jest cieńszy zatem uwaga g107r wydaje mi się zasadna. Przewód plusowy do skrzynek bezpieczników chyba jest cieńszy od masowych i to on pierwszy by się przepalił. Jeżeli pali minus to wskazuje na jego zły styk z masą. albo brak dobrego połączenia masy na rozrusznik i...
dzieki ,poradzilem sobie zamienielem przewody pradowe i pomoglo,juz nie rozladowuje akumulatora,ale jeszcze raz dziekuje za rade.
Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora, przecież to mA. ZAleży co ktoś rozumie pod pojęciem "nie blokuje aŻ tak alternatora"? Jeśli aku bedzie mocniej rozładowany wtedy i opór w obracaniu wirnikiem będzie większy bo tak działa regulator w alternatorze. Jest na to sposób po prostu naładować akumulator do wartosci 14,7 v prostownikiem i wtedy...
Zobacz jeszcze na zaciski rozrusznika, nie pamiętam, czy u Ciebie nie jest to standardowa usterka połączenia przewodów na tym zacisku.
Witam ponownie. wczoraj wyjąłem obudowę akumulatora.Pod nim plątanina kabli- ktoś przerabiał wiązkę. Prześwietliłem przewód zasilający cewkę.przerwa w zasilaniu - w części pasażerskiej.Tu zrobiłem dodatkowe połączenie. Ale silnik zachowuje si,ę jak z działającym immobilizerem.Mam pytania: Czy jeśli jest immo jest off to może mrugać kontrolka immobilizera?
Zrób diagnostykę, zerknij na parametry takie jak prędkość obrotowa przy kręceniu rozrusznikiem na ciepło i na zimno/ może zaobserwujesz zmiany. Kolejno na ciepłym jak istnieje problem z uruchomieniem (to zdejmij kostkę z czujnika temperatury silnika) wtedy sterownik wysteruje większą dawkę na uruchomienie silnika. Jak po takiej sytuacji auto bez problemu...
Cała część do wymiany Ewentualnie zwatowac przewodem(dytem) czego nie polecam ze względów bezpieczeństwa
U starszego w fabii 2004 (modelowo 2005) winna podobnego zachowania była wiązka przy akumulatorze. Obejrzyj tam dokładnie, oraz sprawdź jeszcze przewody na lewej podłużnicy (pod zbiorniczkami) to standard w Fabkach, że tam sobie lubi pognić instalacja. W fabii I gen jest CAN???
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone ? Jaki model systemu alarmowego ? Akumulator naładowany i 100% sprawny ? Odszukaj centralkę alarmu, zamieść zdjęcia centralki, wiązki przewodów centralki, pilota.
Kolega ma uszkodzone auto. O ile postojowe działają właściwie (odsyłam do instrukcji obsługi), o tyle brak zasilania może być zlokalizowany tylko przy pomocy przyrządu diagnostycznego VAG i dodatkowo kontrolki. Wnosząc po poście, nie ma Kolega żadnej wiedzy z dziedziny elektryki motoryzacyjnej, zatem taniej będzie oddać auto w ręce fachowca. Przestrzegam...
Fabianeq to ja pisałem abys zobaczył czy jak zewrzesz kable zolto-czr. i siwo-czerw, to iskrzy odpisałes ze tak ale po zmierzeniu napiecia doszedłes do wniosku ze za mało ta cewka daje,ja osobiscie uwazalem ze cewka nie ma winy i nie rozwiąze problemu.Chciałem zaproponowac abys zmierzył napiecie za dioda .Kolega goldwinder powie zapewne tobie jaki jest...
Wspornik koło skrzyni, pod akumulatorem, w fabii dostęp od dołu albo po wyjęciu halogena, jak w polo nie pamiętam.
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
Jak zawsze w takich przypadkach należy pomyśleć trochę i sprawdzić czy nie dochodzi PLUS czy MINUS - obstawiam to ostatnie... Nie potrzeba nawet miernika a próbnik wykonany z żarówki samochodowej i 5 metrowego przewodu sięgającego od akumulatora do tyłu samochodu. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Podłączyłem akumulator, uruchomiłem silnik - lampka wspomagania zgasła. Zrobiłem jazdę próbną, po kilkunastu kilometrach lampka się zapaliła :cry: Muszę jeszcze sprawdzić bezpieczniki - ktoś wie które to są i gdzie one są ? (w skrzynce akumulatora mam dwa, oba sprawne ). Sprawdzałem też wiązkę - jest odizolowana - przewody suche. Pozdrawiam
Może być gdzieś na połączeniach śniedź, rdza czy luz i raz jest a raz nie ma przejścia, lub jest za słabe. Sprawdź przewody masowe akumulator - karoseria, karoseria - silnik, oraz plusowy akumulator - rozrusznik. Sprawdź też mocowanie bezpiecznika akumulatora. Jak wszystko będzie ok a sytuacja się powtórzy, to najlepiej odwiedzić elektryka samochodowego....
Mi zawsze mówili źe ładowanie ma być powyżej 14 v na włączonych światłach. Sprawdzałem dzisiaj w Polo z 1994r., Pasacie 2004r. i Fabii 2006r. i jakby się umówili cała trójka - 14,2V bez świateł. 13.9 to trochę mało według mnie. Prądowe w kabinie są,zasilają bezpieczniki. Czyli te moje 13,9 za mało? . Czy znajdę na forum schemat instalacji elektrycznej...
Z tego co widzę to sonda lambda ma zwarcie do plusa. Może gdzieś są przetarte przewody i raz zwiera, a raz nie z stąd znikający i pojawiający się błąd.
W Fabii pada wiązka przewodów do pompy wspomagania. Przewody są cienkie jak krosówka- jak to mówią taniość widzę
Jak nawet immo pozwoli na jazdę z uszkodzoną stacyjką to nie przeżyje tego akumulator bo elektronika nie przejdzie w stan uśpienia. Podepnij się kabelkiem i będziesz wiedział na czym stoisz, jak masz radio z navi to tam nawet nie masz sygnału 15 podpiętego, jest tylko 30 prosto z akumulatora i wszystko po CAN jest realizowane.
wyciąg akumulator i filtr powietrza łącznie z obudowami po prawej stronie stojąc przodem do silnika masz korytko w którym są przewody w wężu peszla. O te przewody chodzi
Witam. Kupiłem używaną Fabię z zamontowanym radiomagnetofonem MS-202. Niestety bez instrukcji obsługi. Radio nie jest zakodowane bo po zdjęciu przewodu zasilania (wymiana akumulatora) działa. Problem, że po ustawieniu na FM danej stacji (ustawienie manualne) nie mogę jej wprowadzić na stałe do pamięci. W jaki sposób mogę MS-202 zaprogramować. Z GÓRY...
Różnica nie powinna być większa jak 0,2 -0,3V 0,3 to jest już krytyczna sytuacja moim zdaniem. Na przewodzie 10-16mm2 nie może być takiego spadku. Przy dobrym podłączeniu napięcie na alternatorze ma być takie jak na akumulatorze. Różnica może być w granicach 0,05V.
Hej. Mam jakies 0.7V straty napięcia ładowania. Tzn jak mierze na alternatorze to mam 0.7V ładowania wiecej niż na akumulaturze. Rozkłada sie to na 0.5V straty na masie i 0.2V straty na plusie. Na razie wyczyściłem dwa punkty masowe najbliżej akumulatora, klemę i jedna na silniku. Nic nie pomogło. Gdzie sa nastepne? Jakies inne prady? Po pierwsze jakie...
Sprawdzić napięcie na akumulatorze w monencie kręcenia. Oraz spadek napięcia na przewodzie od akumulatora do rozrusznika. Następnym krokiem będzie podłączenie interfejsu i sprawdzenie obrotów silnika podczas pracy rozrusznika. Nie chce odpalić po dłuższym postoju czy za każdym razem? Jest instalacja gazowa?
Witam Mam problem z rozładowywaniem się akumulatora w Skodzie fabii 2005r. Problem pojawił się po uszkodzeniu regulatora na trasie i wymianie go w pierwszym warsztacie jaki napotkałem. Regulator niby działa dobrze napięcie na aku nie spada poniżej 14V, ale po miesiącu od tego zdarzenia rozładował mi się aku i to doszczętnie napięcie 8V nie dał juz się...
Nic nie kupuj tylko zrób pomiary na docelowym sprzęcie audio. Do 500W RMS nie potrzeba innego alternatora. Akumulator nie pomoże na spadki na włączonym silniku, a przy wyłączonym to i tak ci moc spadnie sporo. Miałem taki problem w Fabii o jaki ci chodzi - gdzie alternator 75A nie wyrabiał (na 2 wzmacniaczach było jakieś 1400W -1600W RMS). Jeżeli masz...
Chciałbym dorzucić swoje 3 grosze w tym temacie. Być może nie dla każdego wydaje się to oczywiste, ale w większości przypadków sytuacje: rozładowany akumulator, rozruch na mrozie, rozruch przy pomocy auta "dawcy" lub zewnętrznego źródła zasilania - są opisane w instrukcji obsługi auta. W różnych instrukcjach opisane są często sprzeczne sposoby postępowania!!...
Witam, Mam problem z alarmem Gemel ND6 . Nigdzie nie mogę znaleźć schematu podłączeniowego a chciałbym jeżeli nie naprawię wykorzystać podłączenia w mojej Skoda Fabia I 1,9 SDI. Problem wygląda tak że alarm jest w dziwnym trybie, mianowicie jak podłączę centralkę z syreną i przełączę alarm na OFF (reset) a następnie na ON (programowanie kluczyków) dioda...
fabia przewód przewód fabia akumulator fabia
regulator obrotów wentylatora dospel palet maszyna wymiana łożyska pralce siemens
Testowanie diody Zenera: wyniki 781mV i 3,66V Telewizor po zalaniu sam się włącza - naprawa