W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Nic nie znajdziesz trzeba odciąć starą końcówkę założyć nową wyczyścić połączenie na bezpieczniku i dobrze skręcić ten typ tak ma.P
Połącz, polutuj ten przecięty kabel, a w miejsce bezpiecznika wstaw żarówkę dużej mocy (H4 lub H7), w przypadku zwarcia w obwodzie żarówka po prostu się zaświeci, nic się nie spali
Co chcesz zrobić ??? podłączyć jakiś alarm , sterownik ????. Jeżeli ma być dokładana centralka to podepnij przewód od domykania w przewód zamknięcia i tyle .
grzałkę podpinasz pod komputer silnika, ale trzeba doprogramować mu funkcje jej obsługi. Oryginalnie występowało to na kraje skandynawskie. Serwis skody powinien Ci to ogarnąć.
Dobierz się do przelotki w klapie i sprawdź czy nie jest przewód przełamany.
Ten elastyczny fragment to tłumik drgań, możesz go owinąć ale wymiana to 30 min roboty. Czemu obawiasz się rozłączania akumulatora - po wszystkim wystarczy wpisać kod radia, ustawić zegarek i przyuczyć automat szyb (otworzyć i zamknąć każdą szybę).
Mnie tak zwodził wczoraj nissan almera sedan. Sterowanie wycieraczką na trzykrotne wytarcie było ale spryskiwacz nie działał. Plus do silniczka dochodził po włączeniu manetką. Okazało się, że masa też była podawana impulsem manetki- pewnie instalacja taka jak w almerze hatchback - z silniczkiem napędzanym w oba kierunki. Tej masy brakowało - dorobiłem...
Zasilanie włącznika świateł mijania jest po przekazniku odciążającym przy rozruchu. W kostce 17 pinowej przy włączniku pin 1 przewód czarnoczerwony
Przewód w przelotce od drzwi kierowcy masz przerwany.
wydłużenie impulsu zamknij na tym przewodzie do 25-30s dociaga szyby-komfort,najłatwiej jest go podłapać bez kombinacji w gumowej przelotce między kabiną a drzwiami,wprowadzasz tam tylko jeden przewód.
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
A co ma ten przewód wspólnego z wymianą łożyska?
Przerwany przewód był.zaizolowalem.
Była seria wadliwych zaworów valeo. Moim zdaniem łatwo sprawdzić czy zawór jest nieszczelny zaciskając przewód od zbiornika , albo po prostu zdjąć przewód i zaślepić . Jak będzie odpalał dobrze masz odpowiedź.
Kładziesz się pod samochód i dajesz + na gruby przewód od rozrusznika. Minus na masę i ładujesz.
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
W/g mojej wiedzy bez czujnika wałka będzie jechać, ale natychmiast wywali błąd, zaświeci się kontrolka. Z uszkodzonym czujnikiem nie zapali, po dłuższym kręceniu pokaże błąd synchronizacji, lub od razu uszkodzony czujnik. Ale skoro potrafi zgasnąć to nie tędy droga. Wyposażył bym się w jakiś skaner, albo nawet ELM-a na Androida i otworzył bym przewód...
Czy czasem nie brakuje Ci tam masy bądź masz zaśniedziały przewód masowy do skrzyni lub plusowy rozrusznika?
Przewód podciśnieniowy był odłączony.
Z hamulcami nie ma żartów.Zrób na orginał.
Jaka wersja software i jaki przewód?
Nadawca - masz rację,po co przepiąć jeden przewód na włączniku świateł i zrobić to za darmo w ciągu kilku minut,skoro można na coś wydać kasiurę na Allegro i wpakować dodatkową elektronikę do samochodu?Laikowi lepiej grzebać w instalacji,niż przepiąć jeden przewód....
Stary ma grubość 4,4 a nowy 3,4 pytanie czy może być czy kupować grubszy.
Sprawdź wiązkę prowadzącą od czujnika(często przewód się urywa)
Klasyczne...... Woda/płyn zamarzł a ciśnienie z pompki rozłączyło przewody na łączeniu. Nic tylko rozebrać i dotrzeć do tego miejsca i przewód połączyć.
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
OK to skoro jest off to powinien palić. zresztą podaj napięcie zasilania na wspólny przewód wtryskiwaczy. I wtedy kręć.
Antena w Skodzie ma wzmacniacz, ktory jest podlaczony do 12V gdy masz fabryczne radio, gdy zakladasz inne musisz dostarczyc mu zasilanie, np. z remote radia. -po to właśnie jest separator,on uaktywnia wzmacniacz anteny,a wtym wypadku jezeli nie ma różnicy przy odkręcaniu bata może być pęknięty przewód sygnałowy w przewodzie anteny -często zdarza się...
Witam, w samocodziku mam orginalny cent. zamek. Gdzie podpiac sie z alarmem aby zamykal/otwieral zamek. Dysponuje schematem z Fabii 1 i tam podpinało się pod żółto niebieski przewód w dzwiach kierowcy. Znalazłem taki w Fabii 2, ale na nim jest cały czas masa więc to nie on. Prosze o podpowiedź pod który przewód podpiąc się w Fabii 2 i czy jest sterowane...
Chodziło o przegniły przewód na podłużnicy
Witam hyba tak napięcie zasilania: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Zaprasuj nowe oczko na przewód od alternatora.Grzeje się, bo jest zaśniedziałe złącze w miejscu prasowania. Skrzynkę wymień na nową. To jest standardowa usterka w grupie vag.
Problem rozwiązano. Zawinił TYLKO przewód główny minusowy.
Właściwie tak jest, jak piszesz. W najprostszej wersji podłączasz trzy przewody, plus, minus i sterowanie. Jeśli ktoś nie myślał, albo centralny jest niefabryczny, to cztery, bo wtedy sygnały zamknij otwórz będą na osobnych przewodach.
Jeden przewód to masa - brązowo-biały, drugi idzie do licznika do zielonej wtyczki, pin 16, niebiesko-czerwony. Przewód idący do licznika ma łączenie w ścianie grodziowej po lewej stronie auta, czerwone złącze 11 pinowe, pin 3.
Przecież na 1-ym zdjęciu w #7 nie ma nic więcej tylko ta dioda o symbolu "ED/18". Przede wszystkim opisuj piny zgodnie ze standardem ISO, a nie według własnego uważania bo trudno odgadnąć co i jak Ty odczytujesz. Na zdjęciach 1 i 2 w #1 wyraźnie widać, że w (czarnej) kostce zasilania obsadzone są (czarno-niebieskimi przewodami) piny 5 i 7. Na obu tych...
Ja bym Ci radził zweryfikować przewód na odcinku ECU->wtryskiwacz.
Po zapięciu do komputera komunikat o przerwie w obwodzie prawego przedniego koła. Czujnik i łożysko z pierścieniem nowe. Po sprawdzeniu jednego z przewodów do czujnika kola jest pewne że jeden z 2 przewodów biegnie do pompy abs podobnie jest z kołem lewym.Tam są dwa przewody jeden zielony a drugi czarny . Gdzie biegnie ten drugi przewód. jak sprawdzałem...
Masa przez opornik 180 OHM na otwarcie i bezpośrednio na zamknięcie pod jeden, żółto niebieski przewód.
Brązowy przewód we wtyczce siłownika to (-)
Przewód żółto/niebieski słupek po stronie kierowcy. Na otwórz poprzez rezystor 180 ohm. Dodano po 34 Który rok?
Od jakiegoś miesiąca co jakiś czas podczas jazdy drga samochód oraz odłącza gaz po sygnałach dźwiękowych wychodzi że nie mam gazu w butli a jest pełna po podłączeniu komputera wychodzi błąd Brak sygnału obrotów po skasowaniu po sekundzie pokazuje się na nowo , przewód sprawdzałem działa
masz na myśli przewód na powrocie z magla czy przy maglu zasilający?
Przewód zasilający i podtrzymania podłącz pod przewód że stałym plusem. Parę minut pracy.
Nie warto kupować takich interfejsów. Z większością centrali LPG, w tym i tą, idzie się połączyć zwykł interfejs USB na TTL (najlepiej na chipsecie FT232). https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Co do twoje problemu to trzeba by sprawdzić jeszcze sygnał z zasilania wtryskiwaczy benzynowych bo zazwyczaj pod niego jest podpięte...
Np.może to być przewód zasilania cewki zapłonowej.
Czy istnieje taka ewentualność, że odpiął się przewód ze starej manetki a ktoś instalując nową nie podpiął tego przewodu co się odpiął ze starej?
chyba napewno chodziło mu reduktor i mikser i przewód miedzy nimi (':D')
połamane przewody na przelotce
Naprawiłem nie działające szyby elektryczne w mojej Fabii 2005 r. Rozebrałem dylatacje w lewych drzwiach i nie było dobrego styku w górnej czarnej wtyczce na plusie (to jest czerwony gruby przewód przewód) wymieniłem końcówki na plusie i masie (czerwony i brązowy przewód)(Takie od VW 2,8) i działa już parę dni bez zarzutu.
Jeśli z alternatora to jeszcze spróbuje odłączyć wszystkie kable od niego i podepnę vag-a. Wie może ktoś który kabel prowadzi informacje do sterownika od alternatora lub akumulatora? Pytam ponieważ w Fabiach jest jedno miejsce gdzie wiązka lubi zgnić, sprawdzałem i wyglądało u mnie ok, lecz w izolacji przewód mógł zgnić.
Sterowanie jeden przewód z rezystorem.Tak podłączyłeś?Opisane w sieci.
Podłącz wyjście sterownika według pierwszego schematu (sterowanie impulsami masy). Sterowanie zamkiem jest na żółto-niebieskim przewodzie na pozycji nr 5 (lub nr 2), znajdującego się w zespole przewodów wychodzącym z fioletowo/białego złącza konektorowego, położonego po lewej stronie. Ten przewód służy jednocześnie do zamykania i otwierania. Przewód...
witam! jak zdjąć wtyczkę z tego czujnika żeby jej nie uszkodzić? mam urwany jeden przewód i muszę się jakoś do niej dobrać
Dzięki za podpowiedzi. Nie czyściłem przepustnicy ani nie robiłem jej adaptacji. Chętnie bym sprawdził błędy w programie VCDS, ale nie wiem czy warsztaty w mojej miejscowości z niego korzystają. Czy za jakieś w miarę normalne pieniądze można ten program i jakiś przewód do laptopa kupić?
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
radeklw, przykro mi, ale określenie, że masz cztery wtyczki nic nikomu nie powie. Okablowanie w skodach jest najróżniejsze w zależności od tego czy to combi, hatchback czy sedan oraz czy to wersja komfort, fresh, clasic itd. Z tego co dowiadywałem się pewnego czasu w salonie, skody mają około 80 różnych okablowań. Jeżeli nie masz elektrycznych lusterek...
Witam Otwórz drzwi kierowcy i z boku po lewej stronie deski rozdzielczej należy podważyć płaskim śrubokrętem pokrywę która jest na spinkach.Pod nią znajduje się skrzynka z bezpiecznikami.Tam znajdziesz miejsce do którego będziesz mógł podpiąć zasilanie zapalniczki.Pod skrzynką należy wybrać przewód o dużym przekroju kolor czerwony gdzie jest napięcie...
Kolory przewodu zasilającego pompę są... różne: :) - od głównej listwy zasilającej do przekaźnika - czerwony - od przekaźnika do bezpiecznika (nr 61) - niebieski - od bezpiecznika do pompy - niebiesko-biały - od pompy do masy - brązowy
Napiszę inaczej . Jeśli masz skrzynię biegów manualną , nie automatyczną to z kostki stacyjki zacisk 50b przewód koloru czerwono-czarny idzie do rozrusznika . Fabrycznie nic nie ma na jego drodze . Teraz zadanie dla Ciebie .Osłona pod kierownicą ,dolna część deski , ta z kieszonką po lewej stronie do wymontowania . Uwaga na przewody od gniazda diagnostycznego...
Nie podcieraj szkłem, te skrzynki jak są uszkodzone wcześniej czy później się wypalają. IMHO rozsądniejszym wyborem niż przewód z ASO byłaby cała druga skrzynka z przewodem ze szrotu, koszt taki sam a miałbyś problem z głowy.
Dzięki za wskazówki, spróbuję wymienić ten przewód, a jak nie pomoże to wymienię całe serwo, albo dam gdzieś do regeneracji.
00589 to zapalnik AIR BAG pasażera. Czyli albo sama poduszka albo przewody albo złącza.
Dotknij do masy na 0,5s przewodem niebieskim lub zielonym (przy zamkniętych drzwiach). Centralny zamek powinien się zamknąć lub otworzyć. Wykorzystujesz wtedy sterownik zamka centralnego. Maxicara konfigurujesz na sterowanie impulsami masy - schemat 1. Możesz podpiąć nowy sterownik Maxicar bezpośrednio pod siłownik drzwi - schemat 4. Jednak wymaga to...
Bez przekaźnika prosto pod wsteczny podpinasz parktroniki i smiga Niebiesko/czarny przewód.
Przewód do zegarów jest na miejscu, dla sprawdzenia wypiąłem go i zapiąłem ponownie ale nadal delikatnie się świeci kontrolka akumulatora.
Nie wiadomo o jaki przewód chodzi, może to być od wybudzenia alternatora. Stukałeś czymś cięższym w rozrusznik, może się zawiesił.
a bagażnik ?,on też może wzbudzać,przewód brązowo-niebieski lub brązowo-czarny.
Jeżeli nie pojawia się napięcie sterujące cewką rozrusznika to należy szukać przyczyny gdzie indziej , wcześniej , dalej od rozrusznika . Może nawet być przyczyną sam przewód . Kostka , stacyjka , bezpieczniki , zabezpieczenia instalacji nad akumulatorem . :| Dodano po 1 W skodach występuje efekt gnicia przewodów .
Do naprawy zamek lub wiązka przewodów drzwi kierowcy.
Odczepić przewód od illumination i już, druga możliwośc to przewód memeory i ACC są zwarte racem
Niestety-nie ma ukrytych przewodów do tylnych głośników, musisz je poprowadzić sam. Najlepiej do przeciągnięcia przewodów użyj stalowego drutu ażeby uniknąć demontażu plastików ze słupków, który nie należy do łatwych.
Zrobiłem jak mowiles i działało normalnie, problemem okazazala się masa, że śruby na drzwiach była za słaba, wpielem się w przewód masowy i wszystko działa, dzięki za pomoc
Witam, raczej nieoryginalne radio nie ma tu znaczenia. Zawsze można je wypiąć lub odłączyć od zasilania i sprawdzić. Ps. Jakie to radio? JVC starej daty został jeden przewód nie podłączony fioletowy z białym paskiem
Błędu komputer nie wskazuje żadnego no i trochę zgłupiałem, zasilania i wszystko jest, kąty skrętu też są pokazane także nie za bardzo wiem jak do tego podejść. Rozmawiałem z pewną kobieta która regeneruje pompy wraz z mężem i powiedziała mi ona, aby sprawdzić jakiś przewód, który idzie od pompy na kolumnę kierownicza i w tym też przewodzie jest niby...
Jaki błąd wyskakuje? I czy przewody od linii CAN mają przejście np do drzwi pasażera? Są to skrętki dwóch przewodów pomarańczowo-brązowego i brązowo-zielonego (wg schematu Tolerance). Po podaniu tego prądziku na czarny przewód sterowanie szyb działało?
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Witam, Trzeba odnaleźć skrzynkę alarmu. Może być w okolicy kierownicy, nad pedałami. Do niej będzie podłączony przewód z przyciskiem serwisowym. Jeżeli występuje w tym modelu, mógł ktoś odciąć go. Dlatego są potrzebne zdjęcia. Pozdrawiam
do sprawdzenia przekaźnik j363, powinien być na pozycji 12 w tej ramce. Gruby przewód czerwony i czerwono zielony a cienkie brązowy, zzasilający cewkę - niebieskozielony i zasilający cewkę przez diodę wbudowaną w przekaźnik czarno żółty. Zwłaszcza sam przekaźnik i ten przewód niebieskozielony idący do ECU na 23pin 81pinowej złączki.
Czyli dlatego ciagle migocze kontrolka oleju bo czujnik nie posiada zasilania przez zerwany przewód. Można tak jeżdzić czy nie? A po lewej to co to za czujnik?
W którym miejscu instalacji dokonujesz pomiaru , sprawdź napięcie alternatora bezpośrednio na nakrętce mocującej przewód .
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
Problem prawdopodobnie rozwiązany winny był alarm, odciąłem go połączyłem przewód tak jak powinien być fabrycznie i mam już zrobione 200km w krótkich trasach i chodzi.
Norbert przewód niebieski w wiązce drzwiowej rzeczywiście jest więc spróbuję tam. A kierunki tak jak zawsze ? Z góry dzięki :)
Witam. Mam problem z swiatłami przeciwmgielnymi tylnymi. Z tego co zdązyłem zauwarzyc fabia ma doprowadziny przewód z lewej strony patrząc od tyłu. Jest to zarówka swiateł postojowych i przeciwmgielnych. Mi nie swiecą te drugie. Zaznaczam ze zarówka jest sprawna. Co moze byc przyczyną, moze ktos ma szczegółowy schemat elektryczny. Bede wdzieczny za...
Przeważnie pada czujnik kąta skrętu i nie podbija obrotów pompy. Objaw przy wolnym kręceniu chodzi lekko ale szybsze kręcenie jest z oporem. W blokach pomiarowych wspomagania ładnie widać obroty pompy jak mimo ruchów kierownicą stoją na 1300 RPM to problem z czujnikiem kąta, przewodami albo w samum sterowniku pompy zrobiło się zielono. Przewody często...
Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską. Jeszcze go nie ma pod deską,dałem ci tylko propozycje montażu centralki.Pod konsolą przy skrzynce bezpieczników masz wszystkie potrzebne przewody(zasilanie,masa, kierunkowskazy,sterowanie zamka).Ale decyzja oczywiście należy do ciebie. Pozdrawiam. Kupiłem właśnie sterownik proxima SRPi mini i chce go...
Ja zrobiłem taki komputerek tylko do Opla Astry. Czasy wtrysku brałem bezpośrednio z jednego wtryskiwacza. Do kabelka wtryskiwacza dolutowany opornik 3,3 K i dalej przewód. Impulsy drogi brałem z wtyku radiowego. Też dla bezpieczeństwa opornik 3,3 K i dopiero przewód. Chodzi całkiem dobrze.
Przedzwoń przewód sygnałowy między IAT a ECM. Dodano po 2 Albo jeszcze łatwiej.........zrób zworę na IAT i sprawdź VCDS-em DTC , powinien się zmienić na "sygnał za niski"
Wczoraj zauważyłem że mam urwany fioletowy przewód od tej sondy. Myślicie że mozna tak jeżdzic, czy sprubowac lutowac go?
Witam, chciałbym założyć fabryczne radio do Fabii w której nie ma nawet instalacji do radia. Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na dwa pytania. Gdzie znajdę przewód CAN L I CAN H oraz czy jak już je podłącze, to czy nie będzie trzeba wykonać jakiś innych dodatkowych czynności.
A nie można dać wzbudzenia na krótko przez diodę z ominięciem elektroniki zespołu wskaźników? Zrobiłem tak kiedyś w audi. Elektronika była popalona, przeciąłem ścieżkę na płytce i przylutowałem przewód od wzbudzenia. I działa.
Przekaźnik możesz umieścić w innym miejscu, a do lampy doprowadzić same przewody
Przewód niebiesko - biały w złączce radiowej zasilania.Nie musisz go szukac przy liczniku.
Nie prościej kupić nowy sterownik centralnego zamka?Zrobisz jedno za chwilę wysiądzie następne. Dodano po 2 Chyba zdecyduję się na odcięcie sygnalizacji świetlnej, tylko nie wiem które kable odłączyć ? Sprawdz kontrolką jak zamkniesz samochód na których mruga wydaj mi się,że to będzie niebieski przewód.Chociaż powinien być brązowy.
Może być czujnik temperatury popsuty ,Może się zawiesił. Sprawdź przewody, kostkę
Witam pompa ABS siada dlatego Check raz się zapala a raz nie lub przewód któryś nie łączy diagnostyka wszystko powie. Pozdrawiam
Aby zrealizować blokadę należy rozciąc przewód czarno -fioletowy odchodzący od bezpiecznika(52) i wstawiając w obwód wyłącznik od Twojej pomysłowości zależy gdzie go umieścisz. Pamietaj o odpowiednim doborze wyłacznika na prąd 10A . Lepiej zastosować przekaźnik i sterować go wyłacznikiem.
fabia przewód przewód akumulator fabia skoda fabia wiązka przewód
dekoder technisat sterowanie rolet zewnętrznych reset czipa epson
kasowanie inspekcji kasowanie inspekcji
IMU w dronie FIMI A3 - kalibracja i problemy Gdzie kupić moduł IMU do drona FIMI A3?