Dzień dobry. Opiszę stan rzeczy, a na koniec pytanie. Prądnica 126p. Odpięty regulator APE. Prądnica jest napędzana, pod zacisk 51 podłączam żarówkę i na zacisk 67 daję napięcie z akumulatora. 67 to wzbudzenie prądnicy? Żarówka zaczyna świecić. Odłączam zacisk 67 od prądnicy, mimo zwiększonych obrotów żarówka przestaje świecić. Robię takie wygibasy,...
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
znajdź przekaźnik kontrolki ładowania i tam on jest.
Przewód kontrolki ładowania należy podłączyć do zacisku oznaczonym na zielono poście#13.
To jest chiński alternator z wbudowanym regulatorem napięcia, zbudowany na wzór alternatora z malucha BIS/CC. Przewód od kontrolki (D+) podłączasz obok śruby akumulatora (B+). Trzeci zacisk (1) to wyjście fazy stojana — pozostawiasz niepodłączony. https://obrazki.elektroda.pl/4346236100_... Po zamontowaniu sprawdź czy pasek idzie...
https://obrazki.elektroda.pl/2014720000_...
Urwany niebieski przewód koło rozrusznika od kontrolki.P
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
Musisz zrobić mocowanie pod alternator. Następnie, potrzebujesz przewód minimum 6mm2 aby połączyć alternator z akumulatorem - końcówki również. Dokłada się jeszcze jeden przewód, który idzie do kontrolki ładowania (jeżeli takiej nie posiadasz to zakupisz w rolniczym).
Więc Ci powtarzam, na liczniku masz opis, gdzie jaki sygnał podłączyć. Teraz musisz wiedzieć gdzie w aucie masz przewód np od kontrolki ładowania i podpiąć go zgodnie z opisem na liczniku.
Nabyłem automatyczny włącznik świateł taki który jest sterowny kontrolką ładowania na tablicy zegarów. zlokalizowałem już prawie wszystkie potrzebne mi przewody,oprócz jednego, a mianowicie przewód kontrolki ładowania. Rozebrałem już deskę rozdzielczą. I tu jest problem nie wiem który to jest konkretnie przewód. -Może ktoś się orientuję jaki kolor ma...
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Jak dla mnie to luźny przewód i dlatego miga przy wstrząsach, a ładowanie jest dobre.
na schemacie podobnego samochodu primery widać że te kontrolki wszystkie są zasilane z tego samego żródła bezpośrednio z alternatora z którego wychodzi przewód kontrolki ładowania dlatego zastanawiam się nad tym czy nie wina alternatora?
Witam wszystkich odłącz przewód kontrolki ładowania przy alternatorze D+
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Pewnie interpretuje przewód do kontrolki jako przewód masowy bo ten przewód dostaje minus z alternatora jak alternator zaczyna ładować pojawia się plus i kontrolka gaśnie więc pomiar przez kontrolkę taką będzie miał oporność. Tam nie ma komutatora tylko pierścienie. Sprawdź czy pierścienie mają przejście, wirnik powinien mieć oporność około 4 Ohm. W...
Szczotki się skończyły, albo ten cienki przewód z alternatora odpadł.
Tak. Pin 16, to pin przy licznikach, ale nie wiem gdzie ten przewód został przerwany.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Coraz fantastyczniejsze pomysły. Przeczytaj poniższy link. Wprawdzie VW to nie BMW ale objawy podobne, alternator wzbudza się po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora. https://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... Przeczytaj wszystkie komentarze, "czego to nie sugerowano" a winowajcą...
Skoro nie świeci się kontrolka to nie ma przejścia przez wirnik, np brak masy na regulatorze lub brak przejścia między pierścieniami (ok 4ohm). Oczywiście zrób test masując przewód kontrolki ładowania czy się zaświeca.
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
Znajdź przewód od stacyjki, na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka.
Zapłon i ładowanie to dwie różne sprawy. Ten niebieski przewód nie ma wpływu na to, czy motocykl zapala, czy też nie. Sprawdź czy ten niebieski przewód idzie do regulatora i dalej do kontrolki ładowania. Jeśli tak, to podłącz go do szczotki, tylko nie tej, która podłączona jest do masy.
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
Jeżeli przewodem ładowania nazywasz przewód podający prąd wzbudzenia z regulatora napięcia to ma prawo zaiskrzyć, jeżeli natomiast jest to przewód od kontrolki ładowania to nie powinno iskrzyć.
To przewód od kontrolki ładowania.
Sprawdź ciągłość przewodu kontrolki ładowania,czy jak przewód zmasujesz to kontrolka świeci?.Ile ciękich przewodów dochodzi do alternatora.
Wiem tylko do żarówki idzie tylko jeden kabel Więc szukaj tego drugiego, bo musi być tak jak napisał Zaz13. Jesli tam jest rzeczywiście tylko jeden przewód, to może tablica jest tak skonstruowana, że zasilanie kontrolek jest przez wspólną szynę w tablicy, ale to tylko domysły, bo nie znam tego ciągnika. To już musisz sam sprawdzić. Do żarówki ma dochodzić...
dołożyłem dodatkowy przewód plusowy - kontrolka ładowania dalej mruga co jakiś czas. proszę o pomoc
Witam Odłącz przewód od kontrolki ładowania przy alternatorze zacisk D+.Jeżeli problem zniknie czyli kontrolka zgaśnie ,to masz uszkodzony alternator.Jak nadal świeci ,mogą być zwarte przewody,czyli dostaje się napięcie na przewód od kontrolki.
tak stało się to po wymianie stacyjki Pomyliłeś przewody,a właściwie w nieodpowiedni styk włączyłeś przewód od kontrolki ładowania.
Jak dobrze pamiętam to w Oplu Astrze H 1.7 to producent podaje ładowanie rzędu 13.8v , a żaróweczkę którą dołączyłem to działa identycznie jak kontrolka ładowania . z regulatora wychodzi 1 przewód
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania), oraz przewód od amperomierza. Między alternatorem,...
Pod jedną ze szczotek mniejsze wejście przewód z regulatora. Pod druga szczotkę (trzy wejścia) podłączasz kontrolkę ładowania, drugi przewód od regulatora, pod trzecie przewód wychodzący z alternatora.
może być alternator podepnij się pod przewód od kontrolki ładowania
Czy kontrolka ładowania świeci? Podaj na ten przewód + przez żarówkę 12V/2-4W, taką z postojowych świateł. Jeżeli kontrolka ładowania zgaśnie, to jest to przewód którego szukasz. Być może druga część kostki (konektora)jest zgubiona.
Witam. Prosiłbym o podpowiedź, gdzie mam podłączyć w prądnicy drugi przewód kontrolki ładowania. Jest to chiński skuter i prądnice we wszystkich są takie same. Z magneto wychodzą cztery kable, dwa idą do regulatora napięcia a dwa do CDI. Dodam że jeden przewód kontrolki jest podpięty do plusa po stacje.
Jeżeli alternator był zmieniany, to już jest to podejrzane. W nowym Vito (model 639) cienki przewód wychodzący z regulatora napięcia to nie jest przewód "D+" do kontrolki ładowania - tylko przewód komunikacyjny łączący alternator ze sterownikiem silnika. Zależnie od zapotrzebowania na prąd i obrotów silnika obciążenie alternatora jest regulowane dla...
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Włącz zapłon przewód od kontrolki ładowania przystaw do masy i musi zaświecić,jeżeli nie to sprawdź żaróweczkę.Bez sprawnej żarówki alternator nie wzbudzi się.Resztę koledzy ci wszystko fajnie opisali.
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
W okolicach rozrusznika cieńki niebieski przewód
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
To co wykręciłeś jest regulator napięcia z szczotkami ,jeśli szczotki nie dolegają do pierścieni fachowo komutatora to kontrolka sie nie zaświeci. sprawdź czy masz sprawną kontrolkę odkręć przewód od kontrolki i podaj na niego masę powinna się oświecić kontrolka .
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Jeden drut, to przewód kontrolki - wymagany, żeby było ładowanie. Drugi to zacisk obrotomierza - bez niego powinno wszystko działać, za wyjątkiem obrotomierza. Wszystkie odbiorniki funkcjonują po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon tylko ten brak kontrolek i nie kręci. Ubita kostka stacyjki, bądź jeden z przekaźników w skrzynce.
Witam, na warsztacie mam Polo okulara j.w. i problem z ładowaniem. Auto zostało przyciągnięte z rozładowanym akumulatorem. Po naładowaniu pierwsze pomiary i napięcie ładowania 12 V , kontrolka akumulatora świeci. Pierwsze co na myśl mi przyszło to sprawdzić przewód L i DMF. Oba mają ciągłość, ale na niebieskim (L) zamiast 12 V po zapłonie mam miedzy...
Przy takim układzie że kontrolka świeci cały czas, i jak kolega Krzysiek 7 podpowiada,nie powinno być ładowania.Na zdjęciu widać że masz źle włożony przewód biały do końcówki konektorowej ,tej izolowanej.Jeżeli nie ma ładowania to w wolnej chwili ,podłacz (+) w miejsce gdzie masz teraz podłączoną kontrolkę na szczotko trzymaczu ,a kontrolką sprawdź...
Najlepsze wyjście to sprawdzić obwód kontrolki ładowani,przewód od kontrolki do masy i ma zaświecić.Zacznij od tego bo bez kontrolki ładowania nie będzie.
Pytanie do znawców. Czy przewód D (od kontrolki ładowania) ma jakikolwiek związek z ładowaniem akumulatora przez alternator? Inaczej mówiąc czy brak tego przewodu/przerwa na nim będzie powodowała, że alternator nie będzie ładował?
Ten cienki przewód idzie do kontrolki ładowania ,
jeśli po włączeniu zapołonu nie ma kontrolek to nie ma zasilania na licznik albo uszkodzona folia na liczniku (wyciągnąć licznik i sprawdzić zasilanie w kostce - czarny przewód) kontrolka ładowania w takiej sytuacji jeśli świeci to oznacza że ładowanie jest jeśli nie świeci to ładowania nie ma Można sprawdzić ładowanie miernikiem w obydwu przypadkach...
Tak możesz zastosowac taki regulator ale trzeba otworzyc alternator i odłaczyć szcotke od masy i podłaczyć ja pod D. Zielony przewód pod śrubke Ш, a żółty do śróbki D i z tego miejsca do kontrolki ładowania. A i jeszcze jedno trzeba taki regulator przykrecić do masy. Ale w sklepie możesz kupic za 12zł regularor z miejscem na wsówki który bedzie...
Żeby sprawdzić ładowanie i instalacje wystarczy przyłożyć woltomierz do akumulatora i zbadać czy nap na działającym silniku jest odpowiednie { powinno wynosić od 14 do 14,4 V}. Jeżeli nie to cała instalacja ładowania wygląda tak że przewód od alternatora-ten grubszy- idzie do rozrusznika i tam łączy sie z dodatnim przewodem od akumulatora. Minus to...
Alternator wystawia masę na kontrolkę przez niebieski przewód.
Podepnij do kontrolki nowy przewód od alternatora a stary odłącz i po sprawie.
Ładowanie jest w normie, podpinając pod komputer nie wykrywa przyczyny ani niczego niepokojącego. Pod koniec stycznia był zakładany gaz i zaraz po tym pokazała się kontrolka ładowania, może jakiś przewód został uszkodzony podczas montowania ?
Oglądałem przewody, kostki i wszystko wygląda dobrze. Wydaje mi się, że jak by był uszkodzony przewód przy alternatorze to kontrolka ładowania by świeciła.
sprawdź przewód który idzie do silnika ten który jest przed skrzynią biegów w osłonie .:D
Wprawdzie nie odpowiedziałeś na pytanie czy te dwa cienkie przewody masz nadal nie dołączone, ale mam wrażenie, że przewód od kontrolki ładowania dopiąleś do czujnika ciśnienia oleju, dlatego po uruchomieniu ona gaśnie.
Regulator od alternatora 6-cio diodowego, jeśli to był komplet to alternator pewnie też. W życiu. To 9d jest. Łączysz 67 do 67, 15 do 15, tylko dokładasz przewód z kontrolki ładowania do zacisku 15 przy regulatorze. Z regulatora MUSZĄ wychodzić dwa przewody wprost na alternator. Według zdjęcia podłączenie błędne. Z tym się zgadzam, w 100%.
Witam, mam automatyczny wyłącznik świateł do zamontowania . Potrzebuję zlokalizować przewód pomiędzy kontrolką ładowania a alternatorem. Włącznik ma załączyć światła przy określonym napięciu. Czekam na opinie ,gdzie lokalizować ten przewód
Witam! Ten przewód idzie do kontrolki ładowania w liczniku. Pozdrawiam
Witam przy tym odłączeniu powinien działać pod warunkiem,że zielony przewód idzie do kontrolki ładowania i gdy dotkniesz nim do masy kontrolka ma świecić.
Połącz cienki przewód od włącznika rozrusznika z przewodem od kontrolki ładowania poprzez diodę 3-5 A i opornik 10 om 3 W. Przewody masz koło licznika.
A,kontrolka ładowania to niby skąd wie,że ma zgasnąć?? Pozdrowienia dla Pana Szpeca Jak dla mnie to jedynym sensownym sposobem jest wykorzystanie "plusa" pojawiającego się po uruchomieniu silnika. Jest to ten przewód co łączy alternator z kontrolką ładowania. Żeby uniknąć przeciągania kabla do kabiny wykorzystaj przewód od kontrolki ładowania. I po...
Witam. Wymieniłem dzisiaj cały kabel alternator <-> akumulator. Powodem było napięcie ładowania w okolicach 13,26 V. Po wymianie kabla na 16^mm2 ładowanie 13,98 V na wyłączonych odbiornikach, a na włączonych mijania/drogowe/nawiew 13,60 V. Chwilę później podłączyłem przewód wzbudzania bo musiałem go przedłużyć i tu szok. Ładowanie bez obciążenia...
Dziś wymontowałem szczotki/reg. napięcia. Alternator VALEO. Szczotki oczywiście zjechane. Przylutowałem nowe. Co prawda muszą się dotrzeć, ale objaw taki sam. Kontrolka raz świeci, raz nie. Na nowych szczotkach nie za każdym razem jest ładowanie. Chyba wychodzi na regulator napięcia. Rozumiem, że włączam zapłon, przewód od kontrolki ładowania zwieram...
Skrzynka bezpieczników, przekaźniki bezpiecznik akumulator brak masy urwany przewód, stacyjka.
Witam ! Problem znika jak wymienisz ten gruby przewód od akumulatora + do rozrusznika . Jak go rozetniesz to się dowiesz dlaczego . Pozdrawiam .
Gruby przewód stałe zasilanie (B+)z rozrusznika lub akumulatora .Drugi przewód od kontrolki ładowania. Dodano po 3 Tam podpinasz tylko samą kontrolkę bez przekaźnika.Zasilanie kontrolki z zacisku (+15 stacyjki)po kluczyku ,drugi koniec kontrolki właśnie do zacisku na alternatorze,i powinno działać .
Może być uszkodzony alternator lub jego przewód kontrolki. Wentylatory startują po uzyskaniu sygnału ładowania. Masz kontrolkę akumulatora na liczniku po zaplonie i czy ona gaśnie po rozruchu?
Witam, Po co bawić się w przeróbki na "jakiś tam" alternator, skoro można za 250zł kupić alternator z osprzętem do ciągników zarówno C-360 jak i C-330. Wystarczy udać się do Agromy lub w zasadzie każdego sklepu z częściami do sprzętu rolniczego i na pewno dostaniesz taki zestaw. W C-360 (w przeciwieństwie do C-330) sprawa podłączenia jest prosta bo...
Przewód cieńki niebieski próbówką do masy przy alternatorze powinna sie zaświecić kontrolka. Na włączonym zapłonie. Jak jest a alternator nie ładuje trzeba go naprawić , jak kontrolki nie ma leć po przewodzie , pewnie ugnił po drodze (taka uroda tych aut).
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Prawdopodobnie wypiął się przewód w alternatorze do kontrolki ładowania opisany "Lamp".
teraz okazuje się, że spalił sie przewód zapłonu (IG). Po odpaleniu auta nadal wymieniony przewód się grzeje, a ładowania jak nie było tak nie ma. Pytałem znajomego, to powiedział, że " stacyjka gdzieś dostaje masy"... hmm... interesujące. Dodano po 2 dodatkowo jak podłączone są przewody zapłonu, ładowania i kontrolki ładowania nie świeci kontrolka...
Kończące się szczotki lub zzieleniał przewód od wzbudzenia.
Wszystko dobrze jeśli ktoś ma pojęcie o elektrce(elektronice) a dla reszty pozostają gotowe urządzenia z allegro sam taki kupiłem ale jeszcze nie założyłem gdyż nie wiem jak zlokalizować przewód od kontrolki ładowania. Może ktoś może pomóc mam passata b3. Dzięki
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
Oczywiście podałeś średnice nakrętek( wielkość klucza) tych śrubek :) Wiec klucz 10mm = śruba M6---- Połączenie wprost do akumulatora biegun PLUS Klucz 8mm = śruba M5------ przewód od kontrolki ładowania. Pytałeś o grubości przewodów. Na prądowy daj 6mm2 ( najlepiej w czerwonej izolacji ) Ja stosuje przekroje 6, lub 10mm2. Kontrolka najlepiej 4W. Bedzie...
Przewód plusowy?
Tak odłącz również prądowy przewód ,tak alternator mógł się uszkodzić poprzez złe podłączenie z masą .
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Podstawiłem sobie drugiego sprintera do porównania, bo zgłupiałem i tak: Naprawiłem przerwany przewód łączący wysterowanie alternatora który idzie do komputera tablicy przyrządów i ładowanie działa, lecz co dziwne w obu sprinterach jeżeli odłączę przewód wysterowania alternatora potocznie zwany przewód kontrolki to auto odpali, kontrolka zgaśnie, a...
Golf II Diesel.A może ktoś wie JAkim kolorem jest oznaczony przewód od kontrolki ładowania pzzy kostce licznika(jedna kostka). Chcę podłączyć automat do włączania świateł a dziś nie znalazłem miernikiem tego przewodu. Będe bardzo wdzięczny. A może macie schemat?
Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. Zielony + ze stacyjki. Żółty do alternatora. Ten drugi żółty (wolny) zaizoluj dobrze bo jak gdzieś dotknie masy to też będzie świecić. To na zdjęciu to raczej żarówka tylko okopcona jakaś.
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Ty masz chyba T25A z początku lat '80. Alternator ktoś wymieniał na nowszy model. Fabrycznie tam był alternator który współpracował z tymi dwoma modułami pod deską rozdzielczą — jeden to regulator napięcia, a drugi to przekaźnik kontrolki ładowania. Obecny alternator ma wbudowany regulator napięcia i te dwa moduły w zasadzie nie są potrzebne. Konieczne...
Zewrzyj przewód wzbudzenia z masą, kontrolka ładowania powinna zaświecić. Jak nie zaświeci to do sprawdzenia żarówka kontrolki.
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
witam forumowiczów Mam podobny problem z kontrolką ładowania. Jakiś czas temu żarzyła się przy włączonym silniku,a przy wzroście obrotów świeciła coraz jaśniej. Aż wreszcie przestała gasnąć. Świeciła się od włączenia zapłonu. Na aku było zbyt wysokie napięcie, więc zdiagnozowano regulator i mostek. Wymieniłem oba i na teście pod obciążeniem wszystko...
Ten przewód powinien być wpięty wyżej do szczotek. A ty wpiołeś do W Czyli 6D, alternator https://obrazki.elektroda.pl/7488636200_... I jeszcze zmiana koloru przewodu. Bo z 67 ma iść do szczoteczek. Jak byś miał 9D to ten przewód który masz teraz włożony powinien iść do 15 na regulatorze i jeszcze do kontrolki ładowania.
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem! Sprawdziłem przewód od kontrolki ładowania i okazało się że był słabo zamocowany i nie przewodził, poprawiłem to i kontrolka się świeci, o dziwo obrotomierz przy zapaleniu ustawia się w pewnym zakresie (5 kresek) i nie reaguje na dodanie gazu. Czyli jakiś postęp jest :) Alternator wygląda na dość młody, pomierzę...
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
schemat kontrolki ładowania astra kontrolki ładowania żarzenie kontrolki ładowania
pulpit ikony electro harmonix manual technics
cykanie transformatora cykanie transformatora
Funkcje pierwszego pedału od drzwi kierowcy w samochodzie Lokalizacja dźwigni hamulca ręcznego w Mercedesie Vito 109CDI