Ja bym sprawdził ale przewód masowy silnik karoseria.Raz że ładowanie może być kiepskie dwa,rozrusznik może kiepsko kręcić.Ale to się po świętach pobawicie pozdro.
Niedostatecznie mocno umocowane klemy na zaciskach akumulatora , stąd te odgłosy.Może też być polużniony- urwany przewód masowy silnik- nadwozie.
Jak podajesz napięcie ma elektromagnes na krótko nowy akumulator to musi palić chyba że masz ułamany przewód masowy do silnika albo plusowy.
Takowego przewodu strikte nie ma gdyż masa jest realizowana poprzez instalację elektryczną z czym Ople mają problem, dlatego indywidualnie się takowy przewód lub dwa dokłada (silnik -karoseria) . Po prostu znajdujesz odpowiedni punkt mocowania np. ucho do podnoszenia sinika lub inny z śrubą M6,M8 dajesz podkładkę okuty przewód lub gotową plecionkę rodem...
Problem jest typowy dla tego motorada,wymień regulator na nowy i dodaj dodatkowy przewód masowy pomiędzy silnikiem a akumulatorem.
Zdecydowanie najlepiej oryginał i jeszcze go sprawdzić przed założeniem. Do tego porządnie odpowietrzyć układ i test na obecność CO2. Sprawdziłbym też ciągłość wiązki elektrycznej między czujnikiem temperatury i sterownikiem silnika, oraz przewód masowy silnik-nadwozie.
Kolego Jack, uszkodzony impulsator jest w stanie generować nieprawidłowy sygnał wywołujący np. iskrę w kilku miejscach. Pomiar sondą szczytową wykaże tylko prawidłowe napięcie sygnału. Oscyloskop cyfrowy ew. analogowy "z pamięcią" jest wskazany, mam najprostszy oscyloskop analogowy i na takim ciężko ogląda się przebiegi przy małej podstawie czasu. Można...
przewód masowy między silnikiem a karoserią
Tak, razem z kołami Na dniach samodzielnie wymieniłem elektrozawór kzfr Silnik ma "lepszy humor" Wymieniłem też przewód masowy silnika To wyeliminowało błąd akumulatora Pozostaje błąd pompy paliwa Na dniach będzie u mnie kolega z komputerem i sprawdzę to co kolega wyżej zaproponował - czyli ciśnienie paliwa Aczkolwiek objawy naprowadzają mnie na czujnik...
Sprawdź przewód masowy silnika . Urywa sie od strony nadwozia w koszulce.
Mam to w końcu! przewód masowy z silnika krokowego zamiast do głowicy był przykręcony do rozrusznika, po przełożeniu działa :) teraz już tylko drobna regulacja została. Wielkie dzięki wszystkim!
Albo przy tym całym remoncie, przewód masowy silnika (plecionka) słabo przykręcony.
Sprawdz przewód masowy silnika.
Przewód masowy silnika podłączony? Bo może ktoś zapomniał przy składaniu.
Na początek sprawdź masę silnika (przewód masowy rozrusznika), a następnie masę układu zapłonowego z instalacją (masa modułu, cewki WN).
Przyszło mi jeszcze do głowy, sprawdzałeś masy na silniku?? spróbuj dołożyć może dodatkowy przewód masowy silnik <--> nadwozie, i sprawdź wielopinowe złącze instalacji silnika (przy silniku).
Jak moi przedmówcy pisali pewnie przewód masowy sie ukruszył przy silniku, sprawdz go a najlepiej szarpnij nim troche , wizualnnie moze wygladac ok a pod izolacja przerwa.
Zapłon Ducati Energia ma połączenie masowe pomiędzy statorem a cewkomodułem białym przewodem, dodatkowo masa silnika jest połączona poprzez wyprowadzony przewód masowy z cewkomodułu. Nie jest potrzebny dodatkowy osobny przewód do masy silnika.
Wydaje mi się, że masz problem z masą skutera, bo jak twierdzisz skuter "ożywia" się podczas zapalania światła hamowania. Sprawdź przewód masowy (- ), tj., czy na drodze od minusa akumulatora do ramy i odbiorników pojazdu nie ma uszkodzeń i "korozji" przewodów. Ponadto jeśli nie masz, to dorób dodatkowy przewód masowy z ramy do silnika, oczywiście o...
Sprawdź główny przewód masowy między akumulatorem a karoserią i blokiem silnika oraz kable z alternatora.
Przewód masowy silnika, klemy na błysk i po drugi akumulator do sąsiada.To nic, że nowy.
Sprawdz dokładnie przewód masowy silnika, w tych 900 czesto sie urywaja przy silniku po lewej stronie, ewentualnie sprawdz aulmulator.
Sprawdź przewód masowy silnika. Śniedzieje połączenie z nadwoziem. Brak masy, brak kontrolki i ładowania. A rozrusznik kręci.... Lepiej już nic nie pisz na tym forum!
Sprawdź przewód masowy na silnik i główny przewód prądowy na rozrusznik, oraz akumulator.
To jakikolwiek miernik w ręke i zmierzyć co dzieje się na słupkach akumulatora podczas próby rozruchu a potem pomiar między klemą ujemną a masą silnika, czo dzieje się podczas próby rozruchu. Może ugnił przewód masowy na silnik.
Odłącz cienki niebieski przewód od alternatora ,włącz zapłon i dotknij do obudowy alternatora czy lampka się zapali , jeżeli nie to dotknij do silnika . Jeżeli się orientuję to w silnikach oplowskich był przewód masowy jak wspominał kolega ADAM 7009.
Hej. Jakoś zacząłem mieć na to wyj...ne 😉 Auto dalej mam. Fakt ze zimy teraz już słabsze. Zobaczymy co w tym roku. Nie mogę przypomnieć jak to było w tamtym roku. Dołożyłem przewód masowy silnik-rama trochę coś pomogło. Ale to wszystko było 3 lata temu. Już odpuściłem 😉
Witam sprawdz przewód masowy silnika taka gruba plecionka gdzieś kolo skrzyni biegów , po szarpnięciu mógl się zerwać.
Po prawej stronie, do wewnętrznego boku podłużnicy (od strony silnika) jest przykręcony przewód masowy. To jest masa od klaksonu i m.in. przednich świateł. Zobacz, czy nie jest luźna.
Witam Z początkowego opisu wynika że podczas jazdy po nierównościach auto gaśnie, więc polecam sprawdzić przekaźniki zasilające sterownik, oraz przewód masowy silnika.
Witam, Po pierwsze sprawdzić mechanikę, a nie komputer. Może poleciał pasek i zblokował się w górnym położeniu tłoków. Wpierw wyeliminować mechaniczne sprawy a dopiero. Elektronika. Tak będzie bezpieczniej. Może przewód masowy się rozłączył - pomiędzy silnikiem i budą i wiele różnych spraw. Najpierw trzeba ustalić czy silnik można bezpiecznie próbować...
Sprawdź przewód masowy do silnika na początek
Akumulator do wymiany,zaśniedziałe połączenie akum.-klemy i/lub przewód prądowy-elektrozawór,przewód masowy silnika/akumulatora lub uszkodzone(zwarte)uzwojenia wirnika/stojana.Innej możliwości nie ma.Sprawdz i napraw co będzie trzeba.
Proponuję zerknąć czy nie jest urwany przewód masowy. akumlator>silnik
Niestety nie wiem jakiej firmy jest alarm, natomiast na kostce od antynapadu jest napisane JAMAR. Przyczyną niezapalania samochodu był uszkodzony przewód masowy silnika, ale teraz gdy zapalam samochód włącza mi się alarm, muszę go wyłączać przyciskiem na kostce od antynapadu. Chyba coś jest z tym nie tak. Pozdrawiam
najlepsi mechanicy w okolicy nie potrafią z tym zrobić . Nie no,muszą być najlepsi,to chyba strach co innego im do roboty dawać. Podstawa akumulator,połączenia z karoserią jak i z rozrusznikiem ,przewód masowy silnik-nadwozie.Sprawdzić czy na zacisku 50 jest napięcie ,żarówką.Sprawdzić wieniec i czy wał obraca się swobodnie.Co więcej?
Sprawdź czy masz dobrze podłączony przewód masowy do silnika
Przewód masowy do silnika sprawdzony? Czy słaba masa (plecionka od rozrusznika do ramy) może powodować takie objawy?? Może, i to bardzo
i sprawdź przewód masowy przy silniku - poruszaj nim
Po 1. Dzisiejsze regulatory raczej rzadko oznajmiają to że się kończą niskim napięciem ładowania, jak i w którym miejscu mierzyłeś ? (Powinieneś na samym alternatorze zmierzyć żeby to potwierdzić, z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami prądu i obrotach na poziomie 2000). Po 2. Podzespoły z Cargo są bardzo dobrej jakości, obecnie tych używam,...
Witam, podłączyłem osobny przewód masowy na silnik, karoserię i nic się nie zmienia. Nadal to co było. Silnik ani drgnie. Brak możliwości zczytania błędów po zmostkowaniu złącza. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Czyli przewód masowy do silnika ? Na oko wygląda na dobry. Szarpałem za niego i nic.. Śruby też mocno dokręcone.. Ale jeśli to to to wymienię i zobaczę jak będzie.
A nie urwał się przewód masowy pomiędzy silnikiem i karoserią?
Okazało się że luźny był przewód masowy na bloku silnika. Ładowanie wróciło.
Masz na myśli przewód masowy łączący silnik z karoserią? Raczej wątpię że to on winny bo wtedy by rozrusznik kręcił niepewnie. Ale ok. Zastosuje się również do tej rady i sprawdzę tą mase.
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Kolego jak sam zauważyłeś brak tzw. masy w skuterze to ważna sprawa. Sprawdź, ale dokładnie połączenie masy ( - ) od akumulatora na ramę skutera i oczyść styki do czystego metalu. Dodaj jeszcze przewód "masowy" z ramy do silnika np. pod jedną z nakrętek w głowicy, oczywiście o odpowiednim przekroju, aby podczas pracy rozrusznika nie uległ stopieniu....
2.0 HDI październik 2002r, przewód masowy od silnika do karoserii oraz był brak masy na połaczeniu pod reflektorem lewym. Jak zrobić kontrolę konfiguracji?
przewód masowy powinien iść z tyłu silnika na prawe nadkole
Sprawdź masę silnika lub na próbę dołóż dodatkowy przewód masowy najkrótsza drogą od klemy minusowej do silnika i zobacz czy sytuacja ulegnie poprawie.
Dlatego pytałem jak podłączał. Zobacz podłączając przewód masowy między silnikiem a akumulatorem. Pewnie zapali ;)
Czyściłem wszystkie końcówki (klemy akumulatora, zaciskina alternatorze, rozruszniku). Mam przeprowadzony przewód masowy od silnika do akumulatora. Nic nie dało czyszczenie.
W jakim sensie korpus silnik ana mase? przyczepić przewód masowy do korpusu?
Sprawdź klemy i przewód masowy do karoserii i silnika, przewód alternator/akumulator -mogą być spadki napięcia
Bardzo ciekawy temat, proponuje użytkownikom aut marki Reno jeździć nago w metalowych gaciach. A tak serio to proponuje uziemić do nadwozia klamkę wewnętrzną od otwierania drzwi. Najlepszym jak myślę paskiem antystatycznym umieszczanym pod autem jest przewód masowy łączący silnik z nadwoziem od poczciwego malucha.
To od jakiegoś starego citroena może być.. Są citroeny co mają dokładnie identyczne silniki wycieraczek jak ten twój, tylko że wtyczka się nie zgadza i nie ma tej blachy i ten przewód masowy jest we wtyku a nie osobno. W katalogu boscha jest wzmianka że silnik ten nie jest produkowany już od bardzo dawna, więc to od jakiegoś bardzo starego auta jest...
Tak w ogóle to zwróciłeś uwagę że ten alternator jest mocowany na poduszkach i ma przewód masowy do silnika? Tam często są spore spadki przez to że byle jak przykręcony i/lub utleniony.
Wyczyściłem styki masy na silniku i kabinie oraz sam przewód masowy.
Albo masz zaśniedziały przewód masowy od akumulatora, silnika lub alternatora.
Witam, winowajcą okazał się przeżarty przez sól przewód masowy pod silnikiem. Wszystkim dziękuję za zainteresowanie tematem. Mam nadzieję, że temat będzie przydatny na przyszłość. Łukasz
sprawdź czy na komputerze silnika nie brakuje masy na właściwych pinach.Miałem przypadek że ukruszył sie przewód masowy i przez to brzęczał przekaźnik pompy w tym właśnie modelu
Często przyczyną są nadłamane lub oberwane przewody od czujnika położenia wału. Za złączem instalacji przed przewodem ekranowanym. Jeśli jest to aisan to to przejrzyj przewody dochodzące do silnika w/w i przewody do czujników , cewki zapłonowej i oczywiście przewód masowy
Urwany przewód masowy pomiędzy nadwoziem a silnikiem. Przewód o którym pisał SANFRAN również wymagał wymiany, pomiar miernikiem między (-) akumulatora a obudową silnika i nadwozia przy przekręceniu kluczyka w pozycję 2 wynosił 3V. Po zdemontowaniu zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego zauważyłem skorodowany przewód masowy. Kupiłem gotowy płaski...
Przewód masowy od klemy jest przykręcony do nadwozia pod półką akumulatora, potem idzie do śruby na środku belki silnika
Witam . Co do rozrusznika ,by wykluczyć stacyjkę musisz sprawdzić czy dochodzi zasilanie na rozrusznik ,oraz czy jest napięcie na cienkim przewodzie do automatu ,w chwili przekręcenia kluczyka.Dodatkowo do sprawdzenia przewód masowy na silnik(czy jest dobra masa na silniku).
Nie jestem pewien jaki masz model Hondy, bo było sporo wersji i trochę zmian. Niektóre Hondy stosowały specjalny akumulator i złącze plastikowe z dwoma konektorami do niego. W jednym egzemplarzu miałem instalację zalaną elektrolitem z akumulatora, a obok niego był właśnie moduł CDI. Dziwne rzeczy się robiły przez to zalanie. Niektóre Hondy miały specyficzne...
Na prawym nadkolu.........na wysokości głowicy
Witam Proszę sprawdzić przewód masowy między silnikiem a nadwoziem. Lub miernikiem podczas pracy silnika 1)napięcie na akumulatorze. 2)napięcie między plusem a silnikiem. Jeżeli w drugim przypadku będzie choćby 0,2V mniej niż w pierwszym to na 100% przewód o którym pisałem wyżej
Problem z którymś przewodem masowym na silniku/skrzyni biegów.
Witam. Sprawdz dokładnie przewód masowy z akumulatora, a najlepiej odkręć i przeczyść styki zabezpiecz smarem do styków i dokładnie skręć. Tylko przy odkręconym nie uruchamiaj silnika! Pozdrawiam.
Cześć sprawdził bym czy w BSM nie masz oksydacji, wody. Wtyczki sprawdzic i masy.:połączenia. Wypadało by sprawdzić komunikację między bsi i BSM. Oraz przełącznik świateł. - to na końcu. Dołożył bym przewód masowy na obudowę komputera silnika - odkręcić nakrętkę wyczyścić papierem ściernym miejsce styku nakrętki i puścić przewód elektryczny na Aku-...
Mechaniczny możesz zastosować bez problemu. Bedzie pasował ten z Łady czy Fiata 125p. Tyle tylko, że trzeba będzie dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania i doprowadzić zasilanie po stacyjce (może być sprzed przewodu oporowego cewki zapłonowej jeśli takowy u Ciebie występuje). Wadą regulatora mechanicznego jest pływanie napięcia-będzie zauważalne pulsowanie...
Funkcje bezpieczeństwa mają chyba wspólny punkt masowy, sprawdź to, w castelgardenach był przy jednej ze śrub dokrecającej silnik do ramy. Jak dobrze sobie przypominam to w jednej z nich chyba dołożyłem dodatkowy przewód pomiedzy minusem na baterii a silnikiem, bo wibracje silnika luzowaly śruby mocujace go do ramy.
Naciśnie któregokolwiek z przycisków załączy wszystkie przekaźniki co spowoduje zwarcie w obwodach roboczych, trzeba to przemyśleć na nowo ;) Dwa biegi komplikują trochę sprawę, trzeba wiedzieć który przewód silnika jest normalnie "masowy".
Zamiast rozmyślać czego nie ma sprawdź co jest. Po pierwsze stan akumulatora (chociaż ponoć dobry). Drugie to połączenie przewodu masowego z silnikiem i nadwoziem oraz przewodów masowych do bloków sterowania. Na razie pasuje mi brak masy (połaczenia przy śrubach, przwwód masujący).
Witam, zacznij od sprawdzenia przewodu masowego przy silniku, powinna być plecionka, a następnie przewód zasilania przy oczku przykręcanym do rozrusznika plus z akumulataora może być tam ułamany.
Witaj miałem problem i po sprawdzeniu wszystkiego proponuje dokręcić gruby przewód masowy z bloku silnika do nadwozia i bezpośrednio pościć 3mm od alternatora na akumulator miałem 12,99v a mam teraz 14.01v
Proszę dokonać pomiarów napięcia na akumulatorze a potem na rozruszniku. Opisać, pomożemy wyciągnąć wnioski. Proszę zwrócić uwagę na przewód masowy, łączący silnik z karoserią. Od mocowania belki tylnej do alternatora, taka miedziana taśma.
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
Zależy o jakim modelu Simsona mówisz. W S50, S51 nie było masy silnika - łapał sobie masę gdzieś po linkach albo przez wydech. W SR50 był przykręcony konektorek na oczko, do któreś z górnych śrub mocujących pokrywę sprzęgła. Przewód masowy łączył akumulator, silnik i blachę instalacji. S S53 dopiero w modelach Alpha, Beta stosowano przewód masy silnika....
Wyczytałem w innym temacie, że to wina wilgoci więc suszarka w dłoń i suszę, ale z racji wykonywanego zawodu(posiadam własną wulkanizację), trafił mi się znajomy klient z kołami, który pracuje na serwisie agd. Popatrzył, odłączył przewód masowy od silnika i pralka ożyła. W starej polar nie było takich rzeczy a tutaj jednak nadmiar elektroniki robi swoje.
Zakładam klemy tak jak zawsze czyli nakładam i dokręcam. Nie czyściłem klem ani razu przy zakładaniu. Masa przy silniku dobrze się trzyma. Przewód masowy w bagażniku też dobrze przykręcony. Zobaczymy dzisiaj czy odpali mniejszy mróz jest to przykręcę akumulator. Sprawdzę przy okazji jeszcze raz masę przy silniku, przewód masowy w bagażniku i dam znać...
Witam kod błędu P056200 gdzie tego szukać w passacie B7 podobno przewód masowy silnika?
To sprawdź jeszcze przewód masowy łączący karoserię z silnikiem. Na próbę możesz wziąść kabel rozruchowy i podłączyć osobno pod maską. I wtedy wypróbować.
Zobacz połączenie ujemnego przewodu akumulator-karoseria i karoseria-silnik. Wygląda tak jakby nie było dobrej masy. Często urywa się (pęka) we fiatach przewód masowy z karoserii do silnika
Szymon to powiem Ci że moje auto ma ogromne problemy z masą. Mam dodatkowy przewód masowy na silnik bo kiedyś mi się zrobiła aż choinka na pulpicie bo skorodowała masa podpięta do karoseri, więc teraz mam prawie pewność że coś jest z kablami nie tak. Może spróbować zewrzeć masę to tego pinu A3 i puścić? Wtedy radio może dostanie sygnał tel mute prawidłowe.
Ja niedawno robilem gościowi golf III i mial takie same objawy.Przyczyna:przewód masowy do silnika(nie do masy pojazdu).Przewód byl przykręcony idealnie i śilno że ciężko go bylo odkręcić ale po odkręceniu sama spalenizna ąż czarno a z zewnątrz oczka nie bylo żadnych oznak nieprzewodnośći.Problem zniknol!No ale przyczyna może być inna.....
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
Za przegrzewanie silnika (wariowanie wskaźników) winny był przewód masowy (od akumulatora do silnika). Po wymianie na na inny z końcówkami miedzianymi wszystkie czujniki działały już prawidłowo. Na wolnych obrotach czujnik temp. nie pokazywał fikcyjnych temperatur chłodziwa. Troszkę mnie kosztowało to zdrowia :)
Witam, może brak jest masy na silniku-skrzyni biegów. Często przewód masowy przykręcany jest na połączeniu silnik-skrzynia biegów. Podczas odpalania z drugiego auta pewnie masa została przypięta na silnik i dlatego odpalił bez problemu.
Dodatkowy kabel masowy na silnik daj.
Zobacz przewód masowy z karoserii do silnika (od prawego nadkola do śruby nad alternatorem). Często wygląda na oko ok ale po poruszaniu ręką okazuje się że jest całkowicie ugnity
Wszystkie masy sprawdzone?Głównie obejrzyj kabel masowy z karoserii do silnika. Fiaty mają to do siebie że ten przewód lubi pękać. Jak masz uszkodzony to wymień na plecionkę-taśmę miedzianą.Klemy dokładnie oczyść .Założyłeś bezpośrednio przewód masowy do silnika a ma połączenie dobre z karoserią? Na masie z karoserii bazuje elektronika. FPS to system...
A urwany wydech nie miał możliwości czegoś uszkodzić? W którym miejscu był przerwany? Sprawdź przewód masowy do silnika-skrzyni. Drugi akumulator podłączyłeś na kablach rozruchowych czy włożyłeś do samochodu. A podczas podłączania akumulatora nie było jakiejś większej iskry? Może akurat coś jednocześnie się popsuło. Tylko jak się z tego wytłumaczyć...
Witam Obejrzyj przewód masowy łączący styk między karoserią a blokiem silnika. Miałem bardzo podobny problem, z tym, że u mnie pojawiał się on przy jeździe w korkach i po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury. W pewnym momencie zapalały się kontrolki i silnik gasł. Próba odpalenia dawała oznaki rozładowanego akumulatora (rozrusznik nie miał...
Stopił mi się przewód masowy który jest podłączony do silnika i karoseri:( Wymieniłem na nowy i sprzęgło chodzi dobrze:) Ktoś mi wytłumaczy o co chodzi?:)Czemu mi się spalił przewód masowy ?:(
Sprawdzić przewód masowy z akumulatora do silnika/skrzyni. Lub uszkodzony starter rozrusznika. A klemy na akumulatorze sprawdzone? Czyste sprawne i przewodzą?
Aha i jeszcze dodam że przewód masowy pod spodem warto sprawdzić taka tasiemka miedziana po prawej strony pod silnikiem przy nadkolu - miałem zerwaną. PS. mechanik jeszcze nie dość że mi najarał fajkami w aucie ze 2 dni wietrzyłem to jeszcze ukręcił śrubę masową do karoserii.
Sprawdź silnik czy nie ma przebicia. Najlepiej oddaj go do sprawdzenia do jakiegoś zakładu elektromechanicznego co robi takie rzeczy. Czy bezpieczniki zasilające domową instalację się uaktywniły?
Temat stary, ale dla przyszłych poszukiwaczy opiszę problem jaki się u mnie pojawił i rozwiązanie, może kiedyś się komuś przyda. Jakiś czas temu pojechałem na przegląd i gdy samochód miał wyjeżdżać z kanału nie chciał odpalić, pierwsze co podłączyłem komputer pod niego lecz sterownik nie chciał się z nim połączyć. Wszystko wskazywało na wadliwy sterownik,...
przewód masowy silnik mercedes przewód masowy przewód masowy volvo
gniazdo anteny router bezawaryjna pralka wymienne łożyska ustawienie taśmociągu
zderzak naprawa zderzak naprawa
Odpowiedniki i zamienniki lampy elektronowej EM80 Sterowniki do skanera Medion MD6190 na Windows 10 64-bit