Witam Podaj wymiary tej cewki ale powinna pasować cewka od Simsona,przewijanie cewki to nie jest karkołomne zadanie,drut kupisz w serwisach sprzętu typu wiertarki i inne elektronarzedzia albo w serwisach silników elektrycznych lub odwiniesz z jakiegoś transformatora(nie musi być takiej samej grubości ale musisz wtedy zmienić liczbę zwojów). pozdrawiam...
Mam dziwną cewkę ładowania w simsonie: cewka była przewijana przez kogoś. Niestety zamiast ok. 8V na niskich obrotach jest 12V a na wysokich 25V przez co spaliłem regulator. Moje pytanie jest takie: czy można zrobić jakiś stabilizator napięcia na 14.4V?
Witam, ostatnio wzialem sie za przewijanie cewek od simsona elektronika 12V i mam maly problem nie wiem jak moge sprawdzic ile przewijana cewka ma mocy, jezeli sa jakies sposoby na to, to prosze o intrukcje co mam robic.
Mam na tym zapłonie przejechane około 12 tysięcy km, ale od nowości i nie było problemów. W innym moim simsonie siedzi zapłon PVL z przewijaną cewką zapłonową w iskrowniku i też działa bez problemu. Temat jest na forum. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam Mam zamiar przerobić instalację elektryczną w simsonie z 6V na 12V. Chcę przewinąć cewkę świetlną i cewkę ładowania ale nie wiem ile nawinąć drutu. Chodzi mi o ilość zwojów i grubość drutu. Przeczytałem gdzieś, żeby nawinąć 2 razy więcej o połowę cieńszego drutu ale nie wiem czy to prawda. Najlepiej jeśli ktoś wie ile drutu jest nawinięte w oryginalnych...
Kolega SP8JZ ma racje szybciej by zrobił elektroniczny, ale to z kolei wiąże się z tym, że instalacja motocykla nie będzie już oryginalna. Ja kiedyś sam przewijałem cewki do simsona trzeba tylko policzyć zwoje na cewce i udać się do kogoś kto przewija silniki niech Ci sprzeda drut o takiej samej grubości jaki był na cewce i spokojnie nawinąć. Wiadomo...
Simson ma trzy sekcje stacyjki, jeśli dobrze pamiętam.
Może to "musztarda po obiedzie", bo już kupiłeś PVL, ale moje doświadczenia z tą prądnicą są negatywne. Przez ok 2 lata była montowana w nowych Simsonach a później było montowane VAPE. W PVL po ok. 2-3 kkm regularnie padała cewka ładująca CDI. Trzeba było przewijać, co jest możliwe. Natomiast z VAPE nie było problemów.
przyznaje że cewek nie przewijałem ale jak sie porówana cewki do simsona 6 i 12 V o tej samej mocy to można zobaczyć że w 12V jest cieńszy drut (dzięki wyższemu napięciu do żarówki o tej samej mocy płynie mniejszy prąd) zerknij na transformator od strony sieci masz cieniutki drucik a na uzwojeniu wtórnym grubszy to dlaczego wzrosło ci napięcie zawdzięczasz...
Powodem wszystkich problemów może być koło magnesowe, a właściwie słabe pole magnetyczne magnesów. Miałem podobny przypadek. Przewijałem cewki i nić. Po wymianie koła magnesowego trzeba było odwijać zwoje!
Pomysł zapłonu bateryjnego w Komarze uważam za chybiony, nawet pomijając problemy z ciężarem aku. Prądnica ma za małą moc i nie jest w żaden sposób przygotowana do obsługi aku. Najlepiej doprowadzić ori zapłon do sprawności. W ostateczności przewijał bym cewkę zapłonu prądnicy i zrobił zpłon iskrownikowy na wzór Simsona/Jawki czyli z zewnętrzną cewką...
No cóż , megalomania nie jest chorobą i trudno się nie zgodzić ,że to co napisałeś nie nadaje się na referat , a tym bardziej na odpowiedź ani na mój post ani na Kolegi Kidu 22 / gdzie się podziały oporności uzwojeń pierwotnych CEWEK WN , czyżbyś zapomniał?/. Zostań przy swoich "transformatorach" , przewijanych cewkach i teorii względności , a pedagogikę...
Powiem tak, przewijałem parę razy te cewki, kombinowałem z lakierowaniem każdej warstwy uzwojenia itd. najdłużej żyła cewka w hondzie 4T, bo kąpała się w oleju, ale i tak przebijało ją po tygodniu, te pracujące "w powietrzu" średnio pół godziny :| Do Fantica pasuje cewka od simsona z cdi
Koło magnesowe - średnica zewnętrzna -185 mm, To mało interesujący wymiar. Najbardziej potrzebna jest średnica, w którą są wpisane nabiegunniki cewek. Coś w "stylu" tych 134 z trzeciego zdjęcia, ale tak jakby były cztery magnesy. Czyli od tych 134 trzeba odjąć różnicę grubości między magnesem a wkładką stalową wyważającą i ok. 0.5 - 0.8 luzu między...
Robiłem kiedyś coś takiego, ale przewijałem wszystkie cewki na 12V, dwa razy więcej zwojów o połowę cieńszym drutem i później wszystkie 3 cewki połączyłem jak jak alternator, przez prostownik trójfazowy. Wyjście z prostownika oczywiście do akumulatora 12V. Miałem tego Simsonka jeszcze jakieś 2 lata i problemów z elektryką nie było.
prąd podany to troche na wyrost, ogólnie to 60w(reflektor) + 5w(pozycja tył) + 21w(stop) + 42w(kierunkowskazy) i w przyszłości zapłon bateryjny ale z prądnicy mozna uzyskac 100w na 100% ;) wiem że w samochodzie jest załączane wzbudzenie ale nie chciało mi sie rozpisywać, chodziło o samą zasade działania ;) Pojazd to simson sr50 z silnikiem m541KF cewki...
Dokładnie mi chodziło o to 6 post stąd też kolega zaobserwował (a właściwie nie zaobserwował) różnicy w jakości "światła" : http://www.forum.skutery-motocykle.pl/pr... Co do ceny instalacji 6V hmmm może jest tańsza w wytworzeniu, ale nie w eksploatacji ;) Poszukaj, poczytaj i znajdziesz że...
a ja mam taki pytanie moge dla niektorych bardzo proste ale dla mnie nie jasne...zrobilem tylna lampe na diodach i podlaczylem ja pod aku..wiec jeden kabel od uzwojenia ktore zasila swiatlo stop i pozycje mam wolny..moje ladowanie zarznieetego akusia wyglada tak ze mam aby prostowany prad przez jedna diode i moje pytanie brzmi czy lutujac kolejna diode...
Rozumiem twoje rozterki. Różnica cenowa jest spora. Faktycznie ELBA była awaryjna, a w zasadzie nie była idiotensicher. Miała/ma tą zaletę że była dopasowana do reszty instalacji i zawierała przerywacz kierunkowskazów. Nie jest ona żadnym regulatorem w ścisłym sensie tego słowa. Jest tylko ogranicznikiem prądu ładowania zależnym od napięcia akumulatora....
Witam ponownie jakie zmienianie instalacji na 12 v przewijasz tylko cewki z ładowania akku i to wszystko i co wymiana żarówek z 6 v na 12 to taki wielki problem??????:cry::cry::cry::cry::cry::c... człowieku zrobienie modułu zapłonowego nie jest takie proste, po pierwsze to co narysowałeś to może na pozór jest dobre ale w szczegółach tkwi problem...
Nie można porównywać prądnicy z Simson'a do prądnicy z WSKi ponieważ mogą być inne natężenia strumienia magnetycznego indukującego prąd w cewkach, o obrotach już nie wspomnę, Nie możesz wykorzystać drutu z cewki ładowania od Simson'a, przewijając go na rdzeń z WSKi. Nie pamiętam dokładnie ile w WSK jest cewek na 6V ale wydaje mi sie że dwie połączone...
Napisałeś: Jeśli Romet przepala żarówki 12V to cewki trzeba dalej przewijać? Oczywiście! Nie napisałeś jakiej mocy żarówki przepala, a to jest najważniejsze! Widać że nie rozumiesz działania prądnicy ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. A szczególnie jej zachowania pod różnymi obciążeniami. Napiszę tylko, że jest to źródło napięcia o dużej impedancji...
Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Masz rację. Nawet o tym nie pomyślałem. :cry: A przecież, są tacy dla których ściągacz magneta z płaską końcówką śruby to fanaberia. Wystarczą śrubokręty lub ściągacz iluś-tam ramienny do łożysk a wtedy .. Kiepsko wycentrowane cewki również... Luźne magnesy, ...itd. itp. Oraz całe stado innych szczegółów,...
No to na pewno zwarta. Wymiana, lub przewinięcie.
Kupiłem cewkę na 12v
Co dał ten pomiar? Czemu miał służyć? Cewka zapłonowa do wymiany/przewinięcia. Jak nie można zdobyć/przewinąć cewki, to proponuję nawinięcie na starym karkasie cewki zasilającej i dołożenie zewnętrznej cewki zapłonowej. Po prostu zrobienie układu zapłonowego jak w Simsonie/Jawce itp.
Trzeba przewinąć cewkę + akumulator 12v + żarówki 12V.
Michał91a cewki przewinąłem drutem 0,85mm,podwójnie emaliowany,i wszystkie po 242 zwoje,cewki miałem 6V kiedyś
komar, wsk 125, ta sama zasada działania Ps. Simson nie stosował tego typu zapłonu
Najpierw sprawdź, czy w ogóle ta cewka pasuje do iskrownika, bo mi sie wydaje, że simson ma trochę dłuższą tą cewke. Jak jest dłuższa, możesz spróbwać ją przewinąć na stary rdzeń. Co do samego napięcia, możesz montować, nic na pewno się nie stanie, najwyżej nie odpali.
Sprawdź napięcie. Możliwe że cewka pada, lub instalacja. Warto przewinąć na 12V i zrobić od nowa instalację.
Cześć. Mam problem, ponieważ będę lutował układ stabilizujący ładowanie w simsonie z przewiniętych cewek i według schematu od jednej cewki wychodzą dwa kable a u mnie tylko jeden. I teraz nie wiem jak podłaczyć mostki prostownicze. Daje link do schematu: http://obrazki.elektroda.net/56_12186683... Wklejanie zdjęć itp.: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
Witam, ostatnio wpadł mi w ręce Simson jak w temacie. Niestety ma słabą iskrę, zapłon PVL. Mierząc napięcie cewki ładującej cewkomoduł jest to ok 35V, wydaje mi się, że trochę mało jak na CDI. Świecę trzeba sklepać na ok 0,1 mm żeby była iskra. Opór cewki ładującej to ok 160R, natomiast jak znalazłem w necie powinien być powyżej 500R, wygląda na spięcie....
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
Witam wszystkich bardzo serdecznie i zwracam się do znawców tematu. Zamontowałem w Jawie 50 moduł zapłonowy Plitz z Simsona elektronika i cewkę zapłonową WN Plitz z Simsona elektronika, przewinąłem cewkę NN drutem nawojowym 0,12mm (przy kopnięciu daje około 50V). Z przyczyn konstrukcyjnych zastosowałem nie oryginalny impulsator z Simsona, ale czeski...
Cześć, Kosiarka Kubota W4019 z silnikiem 170V, nie chce zapalić nawet na samostarcie. Brak iskry na świecy, cewka miala rezystancje rzedu 1,7kOhm, ale wymienilem na nowa. Sprawdziłem klin na wale - cały, zdjąłem koło magnesowe, pod kołem jest mala cewka (R-127Ohm), która indukuje dużą cewkę z kablem na świece. Przy obracaniu wiertarką silnika, na małej...
Witam!!! Drogi kolego thomas__1 . Nie wiem czy dowinięcie zwojów w magnecie przyniesie oczekiwany efekt. Z własnego doświadczenia wiem, bo już to kiedyś robiłem, że przynosi to różne skutki. Kiedyś przewinąłem cewkę zasilającą światła przednie dokładając przy okazji pare ładnych zwojów:D. Gdy złożyłem motorowerek i odpaliłem to byłem rozczarowany, światła...
Trzeba próżniowo nasączyć lakierem. Ciekawe jak to sobie wyobrażasz? Czyżbyś miał takie ssanie w sobie? :D Z tym lakierem to mam złe doświadczenia. W Simsonach wersja przed VAPE stosowane były prądnice z cewką bardzo solidnie zalaną żywicą/lakierem. Wytrzymywały ok 2-3 k km. Po przewinięciu ( nie przeze mnie - taki szalony to nie jestem:D) nie zalewałem...
Witam, otórz mam taki problem: Mam Simsona S51 instalacja 12V przewinąłem 2 cewki od świateł i od ładowania, a właściwie to dowinąłem tylko kilka-kilkanaście zwojów drutu i okazało się że po wyprostowaniu prądu mam ok 100V (90-96). Potrzebuje jakiś regulator, czy mogę wymontować z jakiegoś alternatora, przystosowane one są do redukcji takich napięć...
Zdradź tajemnicę. O którą cewkę ci chodzi? Po co chcesz to robić? W zasadzie nie powinno się tego robić dla żadnej z cewek. Koła magnesowe mają bardzo różne średnice i nabiegunniki cewek nie będą wpisywały się we właściwy okrąg. Szczelina powietrzna będzie zbyt duża. A o mocowaniach i głębokości nabiegunników lepiej nie wspominać. Jeżeli sprawa dotyczy...
Przy alternatorze jest to obojętne czy w lewo czy w prawo będzie ładował tylko gorzej z tym wiatraczkiem co go chłodzi bo jest zrobiony tak ze w jedną chłodzi a w drugą nie, tylko w prądnicy musiało być zachowane w którą strunę kreci w alternatorze nie. A co do zapłonu polecam zwykły na przerywacz i do cewki butelkowej, to co proste jest najmniej awaryjne...
kombinowanie wg mnie z pradnica odpada bo jesli on ma problemy z podlaczeniem przelacznika...to samo mowi za siebie mozna wstawic akumulator zelowy ale do tego trzeba zrobic specjalne ladowanie aby bylo maloA i aby ten prad byl bardzo rowny wiec watpie zeby nasz kolega sobie z tym poradzil wiec najprostrza rzecza bedzie zamontowanie akumulatora 6V11Ah...
OK, ale pytanie skąd skombinować podzespoły? Po sklepach nie ma, a na taki z importu czy demontażu raczej nie można liczyć. Na dorzeźbienie we własnym zakresie trzeba bardzo duży nakład pracy i pieniędzy (tokarka, narzynarka do kół zębatych, frezarka, sporo dobrej stali, jakiś gotowy silnik sporej mocy ale na 6V (lub trzeba mieć instalację 12V - Ździół,...
Witam, przewinąłem nieco prądnice w romecie charcie na 12V i został mi jeszcze problem z ładowaniem. Tutaj pomocny miał być regulator napięcia od skutera, dokładniej taki. http://obrazki.elektroda.pl/5182716600_1... podłączam go trochę inaczej, bo za mostkiem prostowniczym, bo mam cewkę ładowania bezmasową oraz na innym forum o simsonach kazali...
Powiem ci, że sam mam zagadkę o co chodzi z tym paliwem :D I nie, to nie jest mój projekt :) pisałem, że to motorower Simson (konkretnie S51 electronic 6V). Nie wiem jak wygląda prądnica u ciebie, ale napiszę ci co zrobiłem u siebie (może coś się przyda) :) U mnie przeróbka polegała na odmasowaniu cewki świetlnej oraz pozbyciu się cewki zapłonowej generującej...
Poszukuję konkretnego rozwiązania od ok. 6 miesięcy, więc wszystkie tematy na tym i innych forach czytałem kilka razy. Chcę wykonać dobrą instalację ładującą akumulator w trójce na 12v. Wcześniej działałem na 6v ale dałem sobie spokój z tym, gdyż 12v bardziej się opłaca i wiele osób tak robi (nie żebym uległ namowom ale sam to rozumiem dlaczego 12v...
Jack63, znów się mnie czepiasz. Nie czepiam sie tylko prostuję wykoślawione informacje podawane przez ciebie. Uświadom sobie, że czytają je też ludzie z wiedzą mniejszą od twojej. Mieszasz im w głowach. Układ ładowania WSK rozumiem doskonale. A co w standardowej instalacji WSK175 jest do rozumienia??? Chyba tylko to że napięcia wyjściowe prądnicy,...
przewijanie cewek przewijanie simson przewijanie cewek alternatora
pralka whirlpool komutator silnik testy akumulatorów officejet czyścić głowica
xiaomi robot vacuum xiaomi robot vacuum
Klucz udarowy Tresnar 500 Nm - siła dokręcania i odkręcania New Holland TN95 - Podnośnik nie reaguje na dźwignię