Przewody podciśnieniowe mogą być popękane i nieszczelne w niewidocznych miejscach, odłączaj je od króćców na kolektorze i zatykaj króćce. Odma i serwo hamulców (tu również przepona)- te wziąłbym na pierwszy ogień.
Serwo w zabawkach to trochę inny temat, niż profesjonalne serwo modelarskie. Te prawdziwe maja wbudowaną elektronikę i potencjometr które to po otrzymaniu sygnału z odbiornika ustawia serwo w odpowiedniej pozycji. Potencjometr "mówi" elektronice w jakim położeniu znajduje się wał mechanizmu. Stąd trzy przewody (ilość przewodów nie ma nic wspólnego z...
Witaj, jeśli masz odrobine pojęcia o mechanice napewno dasz sobie radę, odkręcasz pompe ham. od serwa odchylasz uważając na przewody ham. Serwo jest przykręcone bodajże 4 śrubami od wewnętrznej strony nad pedałami, oczywiście musisz wypiąć z pedału hamulca i finito, sprawdz wcześniej oring pomiędzy pompą a serwem w komorze śilnika :) http://images45.fotosik.pl/236/f52014f51...
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
Ten typ serwa to dwa przewody idą do silnika, a trzy do potencjometru. Prościej było by przerobić, ale czy warto jeśli to plastyki koła zębate i serwo 1kg. https://obrazki.elektroda.pl/9187918300_... Wstaw typ odbiornika, aparatury lub zdjęcie wyraźne.
Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
Spróbuj założyć pierścienie ferrytowe na przewody serw. Przesuwanie się tylko w jedna stronę to objaw zakłóceń. Możesz też spróbować włączać zasilanie serw po włączeniu i ustabilizowaniu się sterownika. Połamać się raczej nie połamią. Wewnętrzna elektronika serwa blokuje napęd w położeniu skrajnym. Połamać się mogą tylko od interwencji zewnętrznej.
Ja przekładałem z Tigry na wentylowane. A większe pewnie będą pasować z kadeta/astry? Zaciski też trzeba wymienić z jarzmami. Serwo i pompę zostaw. Zainwestuj w nowe przewody bo pewnie już zgniłe. Na tył to pewnie jakiś swap z na tarczobębny może również z astry? Popatrz na forach corsy od groma było projektów w V6 pod maską to heble też pewnie zmieniali.
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
Silnik wygląda na pewno na sfatygowany nie wiadomo jak zi stanem komutatora oraz długością szczotek które nie są wymienialne, regulator na powierzchni zewnętrznej wygląda ok ale przewody zasilające silnik widać że były przegrzane. Nie polecał bym nikomu kupować używanego zestawu szczotkowego chyba ze z pewnego źródła.
http://obrazki.elektroda.net/87_12812631... Założenia teoretyczne. Mając w głowie pomysł zrodzony z przeglądania stron www, postanowiłem zbudować coś na wzór popularnie stosowanych. Moja wiedza szkutnicza jest skromna, ale po żmudnych praktycznych doświadczeniach doszedłem do pewnych wniosków: 1.łódka ma pływać w granicach 1-2m/s, może i więcej,...
Serwo okej, przewody podciśnienia wszystkie szczelne, a problem sporadycznie się pojawia.
Turbiny były montowane dwie inne. Mam na stanie zawsze 2-3 turbiny po regeneracji. Siłownik jest pneumatyczny z czujnikiem tzn wchodzi do „gruszki” przewód pneumatyczny a nad nim jest kostka 3 pin. Zaznaczę od razu ze elektrozawór sterujący turbo jest nowy oryginalny. Podciśnienie jest, przewody tez są nowe. Ominąłem serwo hamulcowe nic...
A jak zachowuje się pedał hamulca , nie jest przypadkiem twardszy jak przed ? Jeśli tak to sprawdź przewody podciśnieniowe , może któryś jest uszkodzony . Może zbieg okoliczności i padło serwo ?
Prosiłbym jeszcze o wskazówkę czy czegoś nie uwzględniłem przy projekcie płytki i połączeń. Chciałbym połączyć 7 serwomechanizmów i 1 pompkę (silnik szczotkowy) 12V, pobór do 0.5A. Każde serwo pobiera do 900mA przy 6V zasilania, zaś przy zablokowaniu aż do 2.5A. Chciałbym każde serwo zasilić oddzielną przetwornicą 5V 3A(a może lepiej użyć parami przetwornic...
Witam dla rozszerzenia informacji . Twardy hamulec po odpaleniu auta . to objaw utraty wspomagania . 1 to diesel podciśnienie wytwarza specjalna pompa vacum . 2 ewidentnie brak podciśnienia w serwie a) uszkodzona pompa Vacum b) uszkodzone przewody pod ciśnieniowe c) uszkodzone serwo nie szczelne - uszczelniacz od strony pedału hamulca -nie równa blacha...
Jak będzie nie doładowany nie będzie miał mocy. Jak będzie przeładowany też nie będzie miał mocy i dodatkowo możesz sobie uszkodzić silnik. Poskładaj tak jak być powinno i nie kombinuj. Vakuometr nie potrzebny. Wystarczą usta ;) Pomijając że chwilowy zanik wspomagania po parokrotnym wciśnięciu jest normalny. Nie tylko w Dieslu ale i w benzynie. Do tego...
Na razie zrobiłem rekonesans, tarcze hamulcowe przód i ich rozmiar jest poprawny, nie wsadzone zostały jakieś "za małe, czy za duże" czy jakieś hiper z azbestu :) To samo tyczy się bębnów tylnych, wszystko wymiarowe jak oryginał nakazuje. Nie ma żadnych wycieków przy hamulcach, ani z przodu, ani z tyłu. Przewody wyglądają OK. W tych Fiestach nie ma...
No i mam na stole ledashine CS-D808 i silnik 86HSE8N-BC38 i nie działa :| Enkoder jest zakończony wtyczką DB15/VGA i oczywiście w dokumentacji nie ma pinoutu, są kolorki :|, to samo na naklejce silnika, a tam nie ma nawet producenta. Ze stron innych ogarnąłem pinout + zajrzałem do środka. Silnik leżał sobie w zakładzie stolarskim i w środku pod deklem...
Witam, mam taki problem żę mam 5 przewodów wychodzących z serwomechanizmu, a bardzo potrzebuję to uruchomić. Kolory przewodów to czarny, zielony, biały, niebieski, czerwony. Gdyby były trzy przewody to byłoby okej, a tak nie chcę nic uszkodzić. Proszę o jakiekolwiek wskazówki. Serwo pochodzi z chińskiego modelu samolotu. Pozdrawiam.
Przyczyn może byś kilka. Jest to znany wszystkim diesel więc powinno pomóc zwiększenie dawki rozruchowej. Pomoże ale... Przyczyn takiego stanu może być kilka a zwiększeniem dawki nie naprawisz problemu tylko go "przypudrujesz" Ciężkie palenie na ciepłym silniku może oznaczać że kończy się pompa paliwa. Zwiększając dawkę rozruchową przedłużysz jej śmierć...
https://obrazki.elektroda.pl/7451638500_... https://obrazki.elektroda.pl/6439124600_... Tak to mniej więcej wygląda, zasilanie z transformatora z wyprowadzeniem symetrycznym 12V -0V -12V, diody na prostowniku IN5825, Stabilizatory tps7a3101 i tps7a4701 ustawione rezystorami na +12V i -12V co do 1mV Układ symetryczny,...
landy13 zmieniłem trochę swój program. Teraz wygląda tak: [syntax=c]#include <avr/io.h> #include <util/delay.h> int main(void) { DDRC|= (1<<PC0); while(1) { PORTC|= (1<<PC0); _delay_ms(1); PORTC&= ~(1<<PC0); _delay_ms(19); } }[/syntax] Wciąż jest to samo. Słychać tylko takie delikatne tykanie serwa. Masa jest podłączona...
Witam. Chciałem się upewnić w kwestii prawidłowego podłączenia przewodu "masowego" serwomotoru DC do masy układu. Zakupiłem serwo dc, które posiada 3 wyprowadzenia : 2 kable do zasilenia serwa oraz kabel, który jest podłączony do obudowy serwa. Wyczytałem na forum poświęconym cnc, że przewód, który jest podłączony do obudowy serwa powinien być podłączony...
W zależności czy masz MPI czy SPI spod korpusu przepustnicy/wtryskiwacza oprócz przewodu do serwa idzie jeszcze 1 lub 2 przewody podciśnieniowe - do czujnika MAP i regulatora ciśnienia paliwie na listwie (MPI). Sprawdź czy te przewody nie są popękane. Czy wolne obroty na ciepłym silniku trzymają się w okolicy 650 rpm, czy są wyższe?
Schowali łobuzy pod czarny prostokątny kołpaczek (po jego zdjęciu masz typową nakrętę wlewu płynu hamulcowego). Zlokalizuj serwo pompy hamulcowej i do pompy biegną dwa żółtawe harmonijkowe przewody z szukanego zbiorniczka. Znajdziesz :)
Za bardzo nie rozumiem po co ten mostek. Żeby silniczek działał w dwie strony, nie może być zasilany z mostka tylko bezpośrednio (polaryzacja na złączu zmienia się w zależności od kierunku obrotów). Nie mogę znaleźć informacji nt. tego aktuatora z Megane. On jest od klapek zmiany kierunku nawiewów, czy od klapy obiegu wewnętrznego? Na jednym ze zdjęć...
Pokręciłem tą nakrętką, ale nic to nie dało. Sprawdzałem jak po zdjęciu ramienia serwa to chodzi, to kręcenie nakrętką daje minimalne odczuwalne zmiany. Generalnie na tych kołach czuć spory opór przy ruszaniu drążkiem, więc to raczej za słabe serwo jest jeśli ma max 6kg. Założe nowe serwo i zobaczę czy bedzi zmiana. Jak ta nakrętka oryginalnie powinna...
musisz kolego vacuometr podłączyc i skontrolowac czy trzyma vacu po uruchomieniu chamulca dalej poodłaczaj obwody po kolei egr i turbine przewody zaślep i jeśli zostanie tylko serwo i będzie vacu uciekało to tylko jedno zostaje do wymiany
Fałszywe powietrze sprawdz wszystkie przewody serwo podstawe monowtrysku 8/10 uszkodzonych.
Zmienna geometria jest sterowana z pompy vacuum. Może przy większym obciążeniu nie ma siły poruszyć łopatkami - ja bym spróbował podmienić pompę - sprawdź też przewody wychodzące z pompy. Serwo hamulcowe dobrze działa? Sprawdź też po zgaszeniu samochodu czy serwo trzyma podciśnienie - odłączając przewód powinieneś usłyszeć syk.
Jeśli jest 5 przewodów od serwa, to znaczy, że układ wzmacniacza jest wbudowany na płytce odbiornika, a od serwa idą 3 przewody od potencjometru i 2 od silnika. Można wykorzystać inne serwo, ale wtedy musisz albo wywalić układ elektroniki z niego i poprowadzić nowe przewody od silnika i potencjometru, albo podłączyć przewody kompletnego serwa na wyjściu...
Witam, auto jak w temacie silnik w miarę prosty bez zmienych faz rorzadu itp. Problem jest taki że auto po odpaleniu na zimnym( przestoi cała noc) odpala od "strzała" ale gdy dotknie zwięszky się obroty np. cofajac potem chce się wrzucić 1 bieg więc puszczasz "gaz" i gaśnie nawet nie próbując trzymać obrotów "jałowych". Co ciekawe jak sięnawet trochę...
No i się narobiło Panowie i Panie Przede wszystkim miałem problem z pompą hamulcową, wyglądała na "miękką" jak już pisałem. Zamówiłem używkę z 2000 r te same numery ten sam model, miała być wymontowana z auta. Przyjechała sucha. W warsztacie po obdarzeniu zamontowanej fabrycznie pompy i mocujących ją śrub, różnymi przymiotnikami, niekoniecznie lirycznymi...
Witam Od jakiegoś czasu mam drukarkę 3d. Ostatnio jej funkcjonalność rozszerzyłem o tzw. Auto Bed Leveling. Ramię, na którym zamontowany jest próbnik (micro switch) zamontowane jest do modelarskiego serwomechanizmu Tower Pro SG92R. Problemem jest cały czas skaczące serwo. (Widać, jak ramię cały czas przesuwa się w prawo i w lewo o ok. 5°. Wraz z tymi...
w momencie gdy wyłączam nadajnik, auto pełną mocą wrzuca wsteczny - Da się to jakoś wyłączyć ? Zawsze włączaj aparaturę i dopiero auto i zawsze wyłączaj model a dopiero na końcu aparaturę. W ustawieniach aparatury masz pokrętło trymer pośrodku u dołu ( postaw autko na podstawie ) wyreguluj aby nie jechał do przodu ani do tyłu trymer nr 4 powinno być...
Witam forumowiczów, Temat był już kilkukrotnie poruszany lecz nie rozwiązany. Problem w opadającym hamulcu w Iveco. W czasie hamowania samochodem hamulec idzie aż do podłogi. Na postoju kilkukrotnie pod pompowany twardnieje. Wszystko wygląda jakby było OK. -nowe klocki -nowe zaciski -nowa pompa -działające serwo -szczelne przewody - odpowietrzony układ...
http://obrazki.elektroda.pl/7865793100_1... Trawiarkę poczyniłem jakiś rok temu. Cele były dwa: 1) sprawdzić jak tego typu konstrukcja będzie działać, większość jakie widziałem to wykorzystanie grzałki akwarystycznej i napowietrzacza. 2) do tej pory trawiłem w "słoiku", więc chciałem to nieco "ucywilizować". Jak wspomniałem - zamysł...
Sfukaj podobnych trochę większych gabarytów. WENTYLATOR ŚLIZGOWY 25x10 5V 10000RPM 2 PRZEWODY (7039459047)
Samo serwo było odkręcane od konstrukcji, siłą rzeczy musiałem odkręcić dwa "główne" przewody, ale to są wtyki na bolce, miałem zaznaczone dodatkowo jak wpiąć -wątpie żebym źle podpiął, w ustawieniach w machu też nic nie grzebałem, może coś w okablowaniu /elektronice/cos sie wypięło ... Ale złóżmy że główne dwa przewody są źle spięte, to czy na sterownik...
Witam co może być przyczyna nie docierania plynu hamulcowego do zacisków. Przewody szczelne i serwo wieksze.
Witam. Na chwile obecną sprawa wygląda tak ( na marginesie samochód jest brata). Nową pompę hamulcową wyeliminowałem wykręcając z niej przewody hamulcowe i zaślepiając wyjścia z pompy odpowietrznikami (gwint pasował) czyli cała instalacja została odłączona od pompy. Następnie nalałem płynu do pompy i odpowietrzyłem za pomocą odpowietrzników którymi...
Triangle Deluxe - Zaawansowany system oświetlenia http://obrazki.elektroda.net/26_11981998... Przedstawiam mój kolejny bardzo długo zresztą wyczekiwany projekt. Jest to jak dotąd największe z moich przedsięwzięć wykonane zupełnie samodzielnie od początku do końca. Jest też najdroższe gdyż z grubsza licząc kosztowało ponad 1000zł. Wstęp. Było...
Tłoczki nie powodują powrotu pompy hamulcowej. Nie tylne przewody nie będą powodowały że przód hamuje. Jak będą uszkodzone przewody to poprostu płyn nie będzie mógł się cofnąć a tym samym zluzować tłoczka. Sprawdź jeszcze to serwo czy ono nie powoduje hamowania. Musiałbyś mieć pecha żeby dwa przewody na raz się uszkodziły.
teoretycznie czyszczenie powinno pomóc, podczas hamowania zabiera nam serwo podciśnienie i brakuje mu powietrza, brudna przepustnica zmniejsza przepływ co za tym idzie obroty spadają, sprawdz wszystkie przewody czy nie są zapchane lub pozaginane
(at)elpapiotr Widać wyłącznik główny z torem N. Po co więc jeszcze wyłącznik nadprądowy 4P? Zabezpieczenie przed wzrostem prądu w przewodzie N wskutek występowania harmonicznych? Serwo Siemensa jest 400V. W różnicówkach Schneidera (seria iC60N) znajduje się zapadka na łącznikach fazowych, która przy podnoszeniu dźwigni blokuje trzy styki na odległość...
Gdy będzie działać serwo to sprawdź napięcie przy serwo, wyświetlaczu i zasilaczu. Pewnie za cienkie aluminiowe przewody
Witam! Tak przerobione serwo podłączasz do mostka h tak jak napisał MirekCz. Robisz to w następujący sposób przewody które idą do silnika serwa podłączasz do mostka a ten z kolei np. pod mikrokontroler. Jako mostka możesz użyć np. układu l298. W tym wpadku wykozystywane sa tylko dwa przewody ten trzeci jest nieistotny. Pozdrawiam mardra8
Sprawdź przewody podciśnieniowe serwo uszczelkę pod monowtryskiem przewody wysokiego napięcia najlepiej w nocy podnieś maske i sprawdź czy nie widać iskry ,cewkę zapłonową czy nie ma przebicia ,jak nie chce się połączyć z komputerem to sprawdź masy na silniku ,styki w sterowniku silnika
Sprawdź serwo i przewody podciśnienia do niego.
serwo przewody tester serwo serwo sonda przewody przewody
pompa paliwowa peugeot triak 24vac włosów rozebrać
Jak ustawić mechanizm magnetofonu Sony PMC-D305L? Zablokowany bęben pralki Candy Grand - co robić?