Nie jestem pewien jaki masz model Hondy, bo było sporo wersji i trochę zmian. Niektóre Hondy stosowały specjalny akumulator i złącze plastikowe z dwoma konektorami do niego. W jednym egzemplarzu miałem instalację zalaną elektrolitem z akumulatora, a obok niego był właśnie moduł CDI. Dziwne rzeczy się robiły przez to zalanie. Niektóre Hondy miały specyficzne...
Weź jeszcze raz sprawdź dokładność połączenia masy. Sprawdź jeszcze przekaźnik rozrusznika i przewody dookoła. Czy wszystkie przewody od statora też są dobrze podłączone? Sprawdź również czy jakiś przewód przy montażu nie odczepił się. Pozdrawiam
Po pierwsze nie ma możliwości aby cewkomoduł się nagrzewał i przepalał po podłączeniu akumulatora, bo obwód zapłonu typu AC-CDI jest od niego całkowicie niezależny. Problem tkwi w mocno przekombinowanej instalacji elektrycznej. Cewkomoduł raczej nie da się inaczej podłączyć aby to zaistniało (przewody zielony, biały, czerwony). Proszę zwrócić uwagę...
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
Te przewody idą do regulatora napięcia, kolejność, o ile się nie mylę, jest bez znaczenia.
A widzisz, ty masz układ statora przystosowany do zasilania świateł napięciem zmiennym, czyli "odmasowujesz" przewód zielony, żółty odłączasz potem biały i zielony do czerwonych regulatora, żółty do akumulatora (+) zielony z regulatora do masy (-) czarny np na zacisk akumulatora. Tylko wykonaj pomiary regulatora czy jest zgodny ze schematem, który tu...
Sprawdź kostki łączeniowe w instalacji. U mnie było to powodem straty iskry podczas jazdy czasem pomagało poruszanie wiązką ale ostatecznie poprawiłem kostki kostki. Najlepiej wymienić na szczelne samochodowe. ;) Sprawdź same przewody od złącza do lutu w statorze. Można tez wyeliminować złącze tanim kosztem po prostu lutując przewody na głucho.
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
W pierwszym momencie gdy zobaczyłem stator pomyślałem czy ktoś nie założył statora od TGB. Detale wyglądają jak stator bez przeróbek. Na pewno taki (4-cewkowy) stosowano w tym modelu? Na internecie jest tylko jedno zdjęcie: https://obrazki.elektroda.pl/4368668100_... Masz chyba kiepski miernik albo przewody pomiarowe, bo pokazuje bardzo...
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/cir... Oryginalnie przewody od statora powinny być zakończone kostką która bezpośrednio jest podłączona do modułu zapłonowego. Przewody są połączone zgodne z oznaczeniami na module, czyli rosso, bianco, marone, verde. Silnik chłodzony powietrzem według serwisówek posiada stały kąt wyprzedzenia...
Ja tu widzę tak namodzoną instalację, że nie widzę co jest co. Proponuję zacząć od sprawdzenia czy cewka ładowania jest sprawna, czy ew. ktoś nie wsadził tam statora podróby 6V. Przewody od cewki ładowania idą na EWR, gdzie wewnątrz jest mostek Graetza. Z niego wychodzi zielony przewód idący do Elby oraz na złącze 4x gdzie są podłączone wyłączniki stop...
Pomoże z rozruchem, ale ładowanie zbierze po tyłku i może nie wyrobić. Sam mam starego Diablo z silnikiem 150ccm QMJ. Jest to ta sama konstrukcja co hummer, tylko lepsza (lepsze materiały zwłaszcza rama, potem poszli po kosztach). Mam aku 9Ah który ma z 4 lata, raz go już zagotowałem, mimo to bez problemu kopnie koło w niskich temperaturach (no może...
Witam, chciałem dobrać jakiś moduł do quada kawasaki klf 185, a więc tak ze statora wychodzą 4 przewody dwa żółte, czerwono-czarny i czerwony, przy kręceniu rozrusznikiem z czerwono-czarnego i czerwonego przewodu wychodzi prąd zmienny 50v te przewody wchodzą do modułu, a z dwóch żółtych 6v prąd zmienny te przewody idą pod regulator. Teraz mam pytanie...
Mam problem ze skuterem 2T, Keeway. Brak ładowania akumulatora, jest, ale bardzo małe. Na wyłączonych światłach przy gazowaniu ładuje max do 13,2 V, po włączeniu świateł spada do 12,6 V i ładuje w tych okolicach niewielkie wartości, natomiast pod obciążeniem - światła, plus długie, kierunkowskaz, chodzi na wolnych i nie wyrabia z ładowaniem, spada napięcie...
Witam ostatnio robię elektrykę w Yamaha dt 50 2004r.Został mi do podłączenia regulator 4VV-H1960-01. Podłączenie od lewej strony 1 i 2 pin to żółte przewody z statora 3pin to + po bezpieczniku z akumulatora a 4 pin to GND masa. Po wpięciu https://obrazki.elektroda.pl/6880031100_... + po akumulatorze lub - robi się zwarcie wypala bezpiecznik....
Coraz dziwniejsze te chińskie części robią, nawet nie mogą ustalić kolorów przewodów. Wygląda na takie wykonanie statora: https://obrazki.elektroda.pl/9807741400_... W tym przypadku, czarny to masa, zielono-czerwony to odczep na światła, biały to koniec na ładowanie. Po stronie skutera powinno być zielony masa, żółty światła, biały...
Witam Koledzy mam na zbyciu niekompletną prądnicę 3 fazową typu amerykanka o mocy 500W (bez magnesów). Doskonale będzie nadawać się do ładowania akumulatorów 12v. W skład prądnicy wchodzi stator w którym znajduje się 9 cewek nawiniętych drutem 2x 1mm w ilości 50 wojów na cewkę, wysokość cewek 70 mm, szerokość u góry 60 mm, na dole 50mm,wysokość boku...
Witam. Mam problem z podłączeniem statora 6 cewek w quad Zipp kid 125. Wychodzą 2 żółte przewody i nie wiem, który gdzie podłączyć. W starym statorze był żółty i biały. Proszę o pomoc.
Witam ponownie dziś w końcu udało mi się zlokalizować co jest nie tak :D a mianowicie po wymianie statora w kostce były wsadzone odwrotnie przewody :P nie widziałem tego wcześniej bo była koszulka, pozamieniałem je i teraz pojawiło się ładowanie jak i światła :)
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Wymieniłem REGULATOR NAPIĘCIA w junaku 901f na Nowy i nie mam pszednich światełamiałem taki Regulator napięcia a nowy wygląda tak https://obrazki.elektroda.pl/3525804900_... a Nowy reg... Krótka odpowiedź W Twoim Junaku 901F (rocznik 2017) reflektor zasilany jest z osobnej cewki statora prądem przemiennym (AC) , a nie z akumulatora. Stary...
Witam ponownie. Stator zamontowałem i chyba rzeczywiście jest z nim coś nie tak. Nie mogę uruchomić silnika. Iskra jest. Czasami silnik zapala na chwilę. Czy przez uszkodzony stator może silnik nie zapalić? Dodano po 1 Uff... Zapalił. Jednak stator działa - ładuje. Wcześniejszy problem z odpaleniem chyba wynikał z zalaniem świecy. Dodano po 22 Mam jeszcze...
Badanie rezystancji impulsatora - zielony przewód wychodzący z silnika oraz mierzony przy module do masy pokazał 0,6 M ohma i rośnie, według schematu o którym wspominałem powinno być 100-124 ohma. Zółte przewody od statora każdy z każdym 1,3 ohma. Brak przejścia do masy. Nie wiem czy ten impulsator to nie jest jakiś błąd pomiaru (nie wiem czy miernik...
Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 Przeczysz sam sobie . Silniki na wtrysku pojawiły się po 2007 . W 2001 r był tylko gaźnik a wiec Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora i tu Masz rację. Ze statora wychodzą dwa złącza: 1. 3pin białe 3 przewody to alternator....
Przecież to jest 0.33 kΩ, a więc 330 omów, czyli w porządku. Czemu tylko przewody obcięte? Przewody cewki zasilającej są wyprowadzone ze statora i zakończone dwupinową wtyczką. Kolory czarno-czerwony oraz zielono-biały. Na drugim zdjęciu widnieje regulator napięcia.
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot jak podłączyć Instalacja elektryczna Power Force GY6 50 4T koła 10 Cali wersja 2 - PF 24 649 0002 1. Bezpośrednia odpowiedź Instalacja Power Force PF 24-649-0002 jest przygotowana w układzie „plug-and-play” dla większości skuterów z silnikiem GY6 50 4T, w tym Kingway Fennari 50 (roczniki 2007-2009). Klucz do sukcesu...
Dzień dobry, próbuje odtworzyć instalacje w mojej husqvarnie, która w obecnej chwili jest w szczątkach. Poprzedni właściciel odciął przewody od regulatora napięcia przy samej obudowie przez co nie jest możliwe ich przylutowanie, a nawet rozróżnienie kolorów (posiadał 4 przewody lecz nie wiem czy to był oryginał). Chciałbym zakupić jakiś regulator tylko...
Jeżeli z cewki impulsatora wychodzą dwa przewody, to spróbuj je zamienić miejscami No i to zadziałało. nie wiedziałem dlaczego postanowiłem zajrzeć głębiej w google i zacząłem czytać. Nakierował mnie skrót KWZ, którym się przy wcześniejszych próbach szukania nie posługiwałem. Na forum ludzi od moto jawa mz simsin, którzy montowali moduły ac-dci zastępczo...
Serdecznie witam Mateuszu - Widzę że pilnujesz tematu hi!,hi!. Wyśledziłeś mnie i opłacało się. Odpowiadam, kondensator jest tak duży, ze zwarcie można zlokalizować. Sprawdź, dokładnie czy płytka rotora (części ruchomej) nie dotyka statora (części nieruchomej). Przy powolnym pokręcaniu sprawdzaj czy nie czujesz jakby gdzieś coś ocierało. Pamiętaj rotor...
Jedna sonda do L 304 i znawu wszystkie wyprowadzenia piszczą, między sobą też piszczą. :crazyeyes: Musi piszczeć (L304 i L305). Odłącz przewody od statora agregatu (#95).
Sprawdziłeś, czy kolejności przewodów w złączach się zgadzają? Mogą być wpięte na odwrót. Natomiast brak świateł może być spowodowany tym, że zakładasz stator przeznaczony do świateł z akumulatora (uzwojenie bezmasowe, dwa przewody żółte) do instalacji w której światła są zasilane z alternatora (żółty+biały). Przy zastosowaniu statora o innej ilości...
Statory wyglądają w zasadzie tak samo, wyprowadzone przewody tak samo — żółty i biały. Chyba tylko w koreańskich statory są rozróżnione poprzez użycie kolorów żółty i różowy. Różnica polega na podłączeniu uzwojenia. Stator na światła ze silnika ma koniec połączony z masą, do żółtego widać że są przyłączone dwa druty uzwojenia, a do białego koniec....
(at)darekprzybysz Mam pytanie jak to podłączyłeś, bo z statora 8 cewkowego wychodzą dwa przewody do modułu zapłonowego, jeden od impulsatora a drugi do cewki zasilającej cdi, jeżeli dobrze kminie to jeden z tych żółtych przewód podłączyłeś pod właśnie pod przewód który idzie właśnie do zasilania cdi, drugi do zasilania świateł a trzeci w miejsce białego...
Przewody mam biały, czarno/czerwony, zielony, (zielono/czarny i żółty) w jednej kostce i jeden żółty osobno Dodano po 1 No a ten nowy stator to jakiś zamiennik za 200zl Dodano po 29 Tu są parametry statora ale nw czy są ok. I czy dobrze to mierzyłem jeden kabel z multimetra do masy z statora i drugi kabel z multimetra do poszczególnych kabli https://obrazki.elektroda.pl/7836487600_...
To nie jest impulsator kolego to co zaznaczyłes,to jest osłonka okrywajaca połączenia przewodów,impulsator jest na dzwonię sprzęgła tam gdzie pasek napędowy. Z statora pod tym plastikiem są przylutowane przewody 3 sztuki które wychodzą ze statora,jak pisałem wcześniej są to przewody, zasilający cdi po stacyjce,ładowanie i światła i to wszystko. Co do...
Wykonana nowa wiązka 3 kabli bezpośrednio podciągniętych do regulatora przy kierownicy z statora. Poprzednie okablowanie ze statora pozostawione. Użyte zostały przewody "G" zielony dla podpięcia do masy impulsatora. Oraz "W" biały kabel do którego podpiąłem od str kierownicy plus po stacyjce a od str silnika wpiąłem się kablem Czarno Czerwonym o ile...
Witam. Motor jak w temacie. Brak ładowania. Wymieniony stator i regulator napięcia. Regulatory sprawdzone w innym motorze działają prawidłowo (ładowanie 14V). Napięcie AC na podłączonych przewodach statora ( żółtych ) 17,8V. Napięcie na akumulatorze (motocykl odpalony) 11,8V . Sprawdzone wszystkie przewody i masy. Co jeszcze może być przyczyną braku...
Bezpośrednio .... Wypinasz przewody statora od instalacji w to miejsce wpinasz przewody modułu , opis jak wyżej .
Witam kupiłem junaka 901 2013 rok motorek ma ledwo nalot 3 tysiące od pierwszego właściciela, ale uszkodzony, nie ma iskry, myślałem że wymienię modol, czy cewkę i bd ok zmieniłem modol za 5 zakręceniem spaliło modol, ten co był w motorku zanim kupiłem nowy też był spalony, co może powodować palenie się modułu, dodam że na nowym module tez iskry nie...
Przewód czarno-czerwony od statora, jaka rezystancja?
Witam. Ostatnio kupiłem nowy moduł i nie wiem jak go podłączyć. Moduł ma 8 pinów. Ja w Suzuki DR mam 5 przewodów do podłączenia: 2 przewody od statora 2 przewody od cewki WN 1 przewód od stacyjki I nie wiem do którego pinu podłączyć poszczególne przewody https://obrazki.elektroda.pl/6583728500_... https://obrazki.elektroda.pl/7524749400_...
Cewkomoduł możesz pozostawić, tylko musiałbyś w instalacji znaleźć przewód od gaszenia i podłączyć do cewkomodułu. Ze światłami i ładowaniem musiałbyś pokombinować. Prawdopodobnie jeden przewód ze statora (żółty) musiałbyś podłączyć pod dwa przewody instalacji biegnące do regulatora. Ładowanie akumulatora przy tym rozwiązaniu może być trochę słabe w...
Witam wszystkich zacznę od początku, problem ze skuterem marki sym jet euro x 2t 50cc. Pewnego dnia zgasł podczas jazdy i zaginęła iskra na dobre wcześniej czasami znikała ale wracała mimo to skuter jeździł aż do dziś. Na początek sprawdziłem cewke wn podlaczajac ja do innego skutera i dział iskre podaje a więc przesuwałem się dalej zmierzyłem napięcia...
Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy przy zidentyfikowaniu kabli z uzwojen statora w prądnicy Bosch GD 6000. Po zdjęciu dekla okazało się że większość przewodów jest oderwana przy samych uzwojeniach. I tu zaczyna się problem ponieważ 3 przewody fazowe do gniazdek i N mam. Jednak były jeszcze 4 inne przewody urwane i 2 inne kable ( wydaje mi się że te...
to znaczy które kabelki? Schamat za mały nie widzę kolorów przewodów
Odepnij od statora przewody cewek prądowych. Zostaw tylko cewkę zasilającą CDI i impulsator. Spróbuj odpalić.
Przyniosl mi znajomy jakos stara wiertarke ,w ktorej wszystki przewody do statora byly po przecierane.Po zaizolowaniu okazalo sie ,ze na uzwojeniu statora ( od wlacznika 220) jest praktycznie rezystancja 0.4 ohma.Nie ma zwarcia uzwojenia do obudowy stat. Czy faktycznie jest zwarte uzwojenie ???Jaka jest typowa rezystancja i indukcyjnosc?Prosze o pomoc.
Mam tylko pytanie czy te 3 żółte przewody co są w instalacji jako generator napięcia można razem zmostkować i połączyć z tym jednym co wychodzi ze statora nowego silnika Nie można . Trzeba kupić inny regulator lub inny stator 3 fazowy.
Co do zaś całości tematu to radzę sprawdzić czy aby przy wymianie przewodów nie nastapiła gdzieś ich zamiana... Przewody nie zostały zamienione. Co do schematu, u mnie ze statora wychodzą dwa przewody. Czarny i czerwony. Podłączenie do modułu wg schematu wydaje się być prawidłowe.
Pierwszy problem, przepalenie wszystkich żarówek, mogło wynikać z uszkodzenia regulatora napięcia, albo z rozłączenia się przewodów od statora. Warto sprawdzić czy jest zasilanie „na żółtym” i „na białym” przy regulatorze napięcia. Drugi problem, brak świateł po wymianie regulatora, może wynikać z nowego regulatora który jest podróbką/trojanem/wyrobem...
Wszystkie zielone kable w skuterze chińczyku to przewody masowe. To fałszywy trop. Dałem Ci wszystkie ważne informacje i częściowo podpowiedziałem co ewentualnie masz sprawdzić. Teraz do pracy. Zacznij od statora i jego wiązki. Jeszcze jedno - bezpiecznik pali po przekręceniu kluczyka, czy po uruchomieniu startera, czy po naciśnięciu hamulca?
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ? Na 99% to jest ten sam układ ładowania jak w skuterach chińskich. Wychodzą dwa przewody z iskrownika - biały i żółty. Regulator pełni pewnie również funkcję ogranicznika napięcia dla oświetlenia.
Cześć. Jako iż przekopałem się przez tysiąc wątków- bezskutecznie, postanowiłem założyć wątek. W mojej maszynie brakuje mi ładowania, po kilku dniach od naładowania prostownikiem akumulator jest rozładowany. Napięcie akumulatora w zależności od stanu naładowania wynosi od ok 12V do 12,5V po przygazowaniu. Regulator napięcia wymieniony - bez zmian. Napięcie...
Witam mam problem z moim naked em, motorek odkupiony i było trochę grzebane w instalacji sprawdziłem przewody no i okazało się że zielone masowe przy kierownicy kable był zasniedziale więc skrecilem je do kupy podobnie z czarnymi. Silnik miał założony stator 2 cewkowy i światła ledwie co się żarzyly. No to założyłem stator 6 cewkowy ale niestety nie...
Opornosc statora to jakies 168 ohm a stator dokladnie nie wiem jak zmierzyc sprawdzalem na innych moto to na kazdym przewodzie byl opór a na statorze id zetki jest tylko na jednym i to słaba Dodano po 6 Dzis bylem w sklepie aby sie dowiedziec i sprawdzalem miernikiem inny stator od zetki i to samo opór tylko na jednym przewodzie teraz pytanie czy musi...
Witam mam problem z klf 220 mianowicie brak ladowania bylem u dwóch specow od napraw motocykli ale nie chca sie podjac naprawy mowiac ze ktos dobrze namieszal w instalacji.mianowicie ze statora wychodza 4 przewody 2 ida na cewke wn pozostaja 2 żółte.pytanie czy w obydwu przewodach żółtych powinien byc prad?dodam ze nie ma orginalnego reg.napiecia tylko...
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Hej, żeby nie robić referatu postaram się skrócić z moim pacjentem do minimum. Pacjent to chiński kochany cudowny bo oszczędny i badziewny Keeway Flash... Czeluści internetu na jego temat są wręcz puste... Objawy - Przepalające się żarówki, Brak ładowania akumulatora (podpięty aku/ odpięty aku) Reanimacja wstępna - Wymiana regulatora na nowy (x2) Wymiana...
Z okrągłej wtyczki, która wychodzi statora są 4 przewody żółty –niebieski opór 1,5 oma napięcie 6,3v Ac. Kabel siwy –zielony -1k om napięcie 115v Ac Kable, które idą do stacyjki czerwony łączy się z zielonym i białym jest podawany + 12v a czarny niewykorzystany. Kable, które idą do modułu zapłonowego zielony, biały i czerwony (pomiary przy...
Proszę sprawdzić czy na przewodzie od gaszenia nie ma zwarcia do masy lub przebicia z napięcia +12V. Odłącz w pierwszej kolejności okrągłą wtyczkę od statora (tam znajduje się przewód zielony od gaszenia oraz przewody od cewki oświetlenia i cewki ładowania).
Pomiar robiłeś z podpiętym czy odłączonym regulatorem napięcia? Bo jeśli z odłączonym to uszkodzone uzwojenia, a jeśli z podpiętym, to odłącz i zmierz jeszcze raz. Odpiąłem stator od instalacji i wtedy robiłem pomiar, dziś zrobiłem jeszcze jeden pomiar. Mianowicie miedzy uzwojeniem a masą pojazdu. Pomiędzy żółtym a masą dochodziło do 36v pomiędzy białym...
Witajcie serdecznie, Potrzebuje pomocy z motorowerem, do którego ktoś wrzucił silnik Moretti o pojemności skokowej 124 ccm. Z początku był problem z iskrą, który rozwiązałem. Później był problem z brakiem ładowania akumulatora. Wymieniłem stator na oryginalny, który przyszedł z tym silnikiem. Ze statora wychodzi 5 przewodów: - zielony - masa - czerwono-czarny...
Nadal masz źle wyregulowany gaźnik. Pożycz od kogoś wyregulowanego BVFa wyjętego ze jeżdżącego silnika. Punkty lutownicze masz przetarte bo próbowałeś zmniejszyć odległość między impulsatorem a magnetem. Zaizolowanie ich nie jest konieczne. Przewody od statora: Zielony - zasilanie CDI. Biały - masa statora (masa silnika). Czerwony - impulsator. Żółty...
Schemat instalacji
Układ pinów we wtyczce, to jest sprawa, którą załatwia się a kilkanaście sekund. Napisz, jakie przewody wchodzą do tego regulatora. Fajnie by było, jakbyś zamieścił zdjęcie statora i układu cewek na nim.
Witam mam silniczek zaburtowy suzuki dt 9,9 i chciałbym dołożyć do niego opcję ładowania akumulatora czy też wyjście 12-14V by mieć możliwość podłączenia odbiornika i chciałbym się poradzić który regulator napięcia kupić itp. Ze statora wychodzą 3 niepodłączone przewody tak jak w schemacie żółty , żółto-czerwony i czerwony. Ze schematu wynika że jest...
Mam ten sam problem;/ Ale sprawdzajac napięcie w w kablach od statora (zasilanie, impuls, i gaszenie) na każdym kablu jest napięcie po kilka wolt, oczywiście jak wprawiam w ruch magneto wiertarką. Wydaje mi się trochę dziwne ;/ I to raczej jest prawidłowe. Wyłączanie zapłonu odbywa się przez podanie masy na moduł zapłonowy (kabel biało czerwony) przez...
Witam. Zakupiłem do mojego simsona ze sklepu internetowego JackMotors zapłon elektroniczny Ducati Energia i mam problem z jego podłączeniem ponieważ opisy na cewkomodule nie zgadzają się z tym czego spodziewałem się po schemacie którego nie dostałem wraz z kompletem. W skład wchodzi: iskrownik Ducati Energia, koło magnesowe Ducati Energia, cewko - moduł,...
Witam, wniosek z tego, ze jest o co powalczyć. Właśnie wróciłem z garażu. Instalacja wygląda jak na schemacie. Motocykl ma rozrusznik i akumulator. W tej chwili jest tam założony stator z jednofazowym uzwojeniem bez połączenia z masa + cewka zasilająca moduł zapłonowy. Pomiary wskazują, ze stator, który teraz jest założony działa jak trzeba. Motocykl...
Witam, w moim skuterze pojawił się problem związany z brakiem świateł mijania oraz podświetlenia licznika (kierunkowskazy oraz światło stopu jest, ponieważ jest zasilane z akumulatora), skuter odpala i jeździ. Po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem, że problem może leżeć po stronie regulatora napięcia. Jednak wszystko wychodzi na to, że on jest...
Czy robiłeś pomiary statora pod solidnym obciążeniem? Osobiście wyjął bym stator i go obejrzał. Już nie jeden zaczynał od regulatora a na przewijaniu/kupnie statora się kończyło. Na pierwszym regulatorze popaliły mi się przewody wychodzące z niego Czyżby zwarcie w instalacji? natomiast w drugim pokazuje mi zwarcie między wychodzącym + i -. Co to jest...
Bardzo możliwe że odłączenie się akumulatora miało wpływ na uszkodzenie regulatora napięcia. Uzwojenie statora mogło ulec uszkodzeniu po awarii koła magnesowego, mimo to uszkodzenie nie jest widoczne gołym okiem. Należy sprawdzić dokładnie stator pod względem przebicia do masy i zwarć międzyzwojowych, także regulator podejrzewam że jest już uszkodzony....
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Witam, mam pytanie odnośnie wymiany statora w skuterze 2T (Keeway Fact Evo DD 50 cm³). Zakupiłem nowy, ponieważ stary już odmówił pracy. Jednak problem mam taki, ponieważ wszystko pasuje, wtyczka jest taka sama, 3 przewody. W moim starym statorze wychodzą 3 przewody (nie licząc tych od iskrownika): czarny, biały i zielony z czerwoną kreską, są one w...
Odłączyłem regulator i spiąłem przewody razem - efekt taki sam jak z regulatorem. Wygląda na to że będę musiał zajrzeć do statora skoro po odłączeniu regulatora i spięciu na krótko efekt jest taki sam. Być może została uszkodzona któraś z cewek od oświetlenia tak jak napisałeś bo innego wyjścia nie widzę. Dodam że sprawdziłem diodę i jest OK, zwarcia...
Nie. Nie próbowałem. Pomierzyłem napięcia z modułu miernikiem analogowym, cyfrowym i oscyloskopem. Zero. Stwierdziłem, że wszystko wskazuje na uszkodzony moduł. Został wysłany do badania i naprawy. Dowiedziałem sie również, że wygaszanie następuje poprzez zwieranie jednego z przewodów idącego ze statora do modułu do masy, co tłumaczy to, że jeden z...
Szanowni Koledzy i Koleżanki, Posiadam agregat prądotwórczy trójfazowy o mocy nominalnej 6,2kW ( 7,2kW max ) w którym padł układ AVR. Agregat muszę niestety zaklasyfikować jako "no name" - choć jest to typ bardzo popularny na e-bay jednak ciężko wskazać konkretny model. Oryginalny AVR posiada 7 wyprowadzeń : zasilanie z dodatkowego uzwojenia, wyjście...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
Tak samo jak w przypadku zwykłego skutera. Do sprawdzenia ciągłość dwóch przewodów od statora do regulatora, jak również sprawdzić czy na pewno stary regulator jest uszkodzony i czy nowy ma poprawny pinout lub nie jest chińskim trojanem.
Witam podczas jazdy doszło do awarii regulatora napięcia. Tzn syn zaalarmował mnie że pojazd sie pali. Okazało sie ze dymi sie regulator napięcia a właściwie jego gniazdo elektryczne. Po zerwaniu przewodów i odłączeniu akumulatora doprowadziłem same kable do porządku. Oczywiście już bez wtyku lecz zakułem nowe wsuwki. Zanim podlaczylem nowy regulator...
Wiem co mierzę jestem elektronikiem , Uprawnienie sep do 20 kV . Stop mi działa prawidłowo . I ładowanie było na tym aku co mam ponad 13 V , a teraz ledwo co . Z braku czasu nie wyjmę na chwilę obecną statora tak że chce uzyskać konkretne info czemu regulator dostaje 2 napięcia i jakiej one powinny być wartości . Jaki max prąd ładowania jest w chińczyku...
W nim nie ma w instalacji akumulatora, działa bez( nie mój wymysł, tylko tak fabryka dala). Zdjęcia statora nie dodam( nie umiem rozebrać silnika. ale dodam zdjęcia przewodów wychodzących z silnika.: zdjęcie nr. 1 Na zdjęciu pokazane są przewody wychodzące z silnika. http://obrazki.elektroda.pl/3502205900_1... zdjęcie nr. 2 cewka zapłonowa(...
Koledzy. Liczę na fachową poradę . Ja zrobiłem tak, że magnes omiata górę i dół cewki do połowy. I oczko jest jak na fotkach. Magnesy te same. Szkoda miedzi, Powinieneś wziaść pod uwagę też co chcesz tym zasilać. Przybliżone napięcie jakie z tego uzyskach to 90V przy 250 obrotach - wg moich amatorskich obliczeń. Według moich rysunków wysłanych 03 Lut...
Witam. Moje Suzuki nie wkręca się na obroty powyżej 5000, zimna przez minute owszem ale po minucie przestaje i strzela ogniem z tłumika. Moto ma zrobione 300 kilometrów od remontu góry silnika. Moze mi ktoś powie jakie parametry ma mieć cewka ładująca cdi? Opory, napięcia? Cala reszta działa poprawnie, pali od razu, no chyba ze nie kopie jej ze dwa...
Witam, jestem w fazie tworzenia swapu skutera gilera stalker 50 2t do którego zamontowałem silnik z piaggio x9 125 4t. mechanika w miarę już ogarnięta, chłodzenie w trakcie i teraz pora również na elektrykę i tu potrzebuje waszej pomocy. Nie ogarniam zbyt dobrze jeszcze samodzielnie elektryki ale nie jestem też do końca ciemny w temacie ;) do silnika...
Nic nie wywalasz. Odpinasz swój alternator, który w.g schematu też miał tylko dwa przewody (stator 1, stator 2) i podpinasz nowy z dwoma przewodami. Ten "alternator" z linka, to zwykłe dynamo - musi mieć zewnętrzny regulator z prostownikiem, bo nie ma wbudowanego.
Zawsze w instalacjach elektrycznych italiańskich skuterów był doprowadzony przewód masowy do tego złącza, ale w statorze go nie było. Masa iskrownika (i silnika) zależała od przewodu masowego rozrusznika (konektor oczkowy przykręcony pod śrubę mocującą rozrusznik). W statorze od chińczyka masz teraz zielony przewód który dodatkowo łączy masę instalacji...
Witam, Zapomniales, jak byl pdlaczony stary? Przewod oznaczony "stator" podlacza sie do do wyjscia prostownika zasilania wzbudzenia pod czarna plastikowa oslona. Regularot ze zdjecia nie jest przeznaczony do peugeota lecz, prawdopodobnie, do renaulta. Do peugeota powinien miec tylko jeden styk we wtyku i bez kabla z oczkiem. Pozdrawiam, Georges
W prądnicy masz można powiedzieć że jedną cewkę z odczepem(jest ich kilka ale są szeregowo połączone). Z tego co pamiętam odczepem jest żółty kabelek i leci on przez regulator na światła, a biały przez regulator z prostownikiem(wszystko w jednym module) na ładowanie aku itd. Regulacja napięcia jest realizowana przez zwieranie tyrystorem do masy po przekroczeniu...
Na zdjęciu widać, że masz zamontowany chiński stator elektronik, chyba że ktoś wymieniał przewody na statorze używając chińskiej podróby o innych kolorach przewodów, przeznaczonych do elektronika. Natomiast w pojeździe była standardowa instalacja 6V z zapłonem na przerywacz. Oba przedstawione wyżej schematy nie dotyczą tego modelu.
Wczoraj wracając do domu silnik zaburtowy Mercury 9.9 2 takt z 1996r z czarnym statorem zaczął przerywać na max obr. Okazało się, że zakładając czapę zahaczyłem przewód wn. i lekko go wyciągnąłem z cewki. Po podłączeniu silnik jeszcze przerywał jakiś czas i nie wkręcał się. Po kilku minutach jakby mu przeszło i już pracował ok. Dlaczego nie pracował...
http://img265.imageshack.us/img265/424/e... tu maż lepiej to rozrysowane, zmieniasz tylko kierunek przepływu przez stator. Jak połączysz szeregowo stator i rotor, wyciągniesz dwa przewody to zmieniając polaryzację zmienisz kierunek przepływu przez stator i rotor jednocześnie, a to nic nie da. Musisz przełącznik tak podłączyć, żeby zmieniał...
Po prostu siła reakcji przekręca Ci oś koła/silnika doprowadzając do odkręcania/dokręcania nakrętek osi koła (zależy z której strony). Jak tak dalej będziesz używał silnika to w końcu ukręci Ci przewody od statora. Poza tym podkładki miedziane to nie podkładki dystansowe — ulegają odkształceniu plastycznemu od siły dociągu śrub. Nie wiem jaka...
Na początek zamontuj sprawny akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nie odłączaj przewodów od akumulatora przy pracującym silniku.
Po tylu latach instalacja elektryczna ulega procesowi naturalnego rozkładu. Na 100% przyczyną problemu jest przerwanie białego przewodu od statora do regulatora. Stąd przepalanie żarówek i brak ładowania. Prawdopodobnie masz także zwarcie w przełączniku kierunkowskazów. Albo tracisz masę gdzieś we wiązce w pobliżu tylnej lub przedniej lampy, wówczas...
Nie ma świateł mijania, gdzie sprawdzić, który to przewód do świateł mijania. Ze statora idzie 6 przewodów: biały, czarny i jeszcze cztery. Na przewodzie jest 0,5 V od żarówki. Matrix 2T Keeway
Sprawdź jakie napięcie (prąd zmienny - ustaw na mierniku) wychodzi ze statora (cewek) na żółtym przewodzie - można sprawdzić na regulatorze napięcia. Jeśli będzie podczas pracy silnika napięcie, to musisz posprawdzać, czy na odbiorniki dochodzi masa. Może odczytasz coś ze schematu typowego chińczyka.
Sprawdziłem na 4 cewko modułach i na 4nowych statorach.
Uszkodzenie jest na wierzchu, więc teoretyzując można by odwinąć te ileś zwojów, dolutować nowy i nawinąć z powrotem. Pytanie na ile trwała będzie taka sztuka. Drucik pewnie cienki, bo gruby by się nie przerwał. Powie ci to ten co się zajmuje przezwajaniem, a trzeba jeszcze mieć drut w odpowiednim przekroju, wiedzę i narzędzia do tego.
schemat statora przewijanie statora wymiana statora
usterka płyta główny laptop demontaż mastercook numer koloru lakieru
tester wirnikow tester akumulatorów
Silnik DC z oznaczeniem 230V 50Hz - wyjaśnienie Czyszczenie filtra fazy lotnej LPG BRC - aluminiowy filtr