Przyjdzie mi chyba podziękować za porady, jak widać chińskie cdi odpada z uwagi na trudności związane z przerobieniem statora, mapa zapłonów też nie będzie współgrać... Przewijanie statora to 500PLN, nowy stator 750PLN w as w Toruniu a rocznik motocykla nie pozwala na zakup używanej części... Smutne...
Przewijanie cewek zasilających moduł jest uzasadnione tylko brakiem oryginalnych. Prościej i taniej i pewniej że będzie prawidłowo i długo działała, jest kupić właściwą. Zwłaszcza że są dostępne.
Dziś robiłem testy na woltomierzu wskazówkowym :) Na wolnych obrotach ładowanie wynosi około 13V po lekkim dodaniu gazu jest w granicach 15V i cały czas się takie utrzymuje... Wiadomo odczyt V był taki ogólnikowy wskazówka ma słabą podziałkę... Co ciekawsze po założeniu mojego przewiniętego statora żadnych zmian na wolnych obrotach nie zauważyłem. Czyli...
Problem rozwiązany. Ktoś kiedyś chyba przewijał stator, lutował go i było słabe przejście między fazami, przez co nie chciał odpalić i strzelał. Zmieniłem stator i odpala od strzału. Temat zamknięty
Przewijanie cewki się nie opłaca - nowy stator kosztuje 39 zł. Wystarczy poszukać pod nazwą modelu Mikron, Monsun, Delfin, Kinroad.
Witam Znajomy zakupił skutera z wymienionym silnikiem 125ccm.Problem jest w tym że ze statora wychodzi mniej przewodów niż jest w instalacji. Temat widoczny na zdjęciu. Pierwsza fotka wyprowadzenia że statora. Żółty, niebieski, czerwony, zielony, biały. Kostka z instalacji 3 żółte i dwa czerwone oraz zielony. To samo jest z regulatorem napięcia. Też...
A jam pytanie do autora czy zamontowałeś oryginalny stator 12 cewkowy -czy go przewijałeś? koło magnesowe zmieniłeś? czy zostało ze starego statora? regulator widzę że oryginalny . co z zapłonem ?
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Dotychczas samochodowych nie przewijałem, tylko statory japońskich motocykli. Myślę że raczej sobie nie dasz rady. Po pierwsze zacząłeś od raczej trudnego uzwojenia nie robiąc ani jednego zwykłego alternatora. Po drugie nie nawiniesz go metodą falistą to jest nawijanie maszyną, obecne są nawijane metodą półcewkową. Po trzecie uzwojenie musi mieć bardzo...
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Stator można przewinąć. Popytaj tam gdzie przewijają silniki czy się podejmą.
mierzyłem oczywiście na odpiętym reglerze, pomiar wykazał bardzo mały wynik rezystancji, rozmawiałem z osoba która przewija tego typu układy i stwierdziła że możliwe że zwarcie jest w okolicy połączenia przewodów fazowych. Także może uda się to naprawić bez przewijania, po świętach stator sprawdzi elektromechanik. Jak nie to regler i stator powędruje...
Dzięki za odpowiedź. Właśnie jestem na etapie kompletnego przewijania statora. Ma 8 cewek. Cewkę iskrownika już przewinąłem (orginalnie były 2, ja zmieściłem w jednej, drut nieco cieńszy - 0,17mm, działa bardzo sprawnie, testowałem). Pozostałe 7 cewek nawijam szeregowo oczywiście w odwrotnym kierunku. Całość pójdzie na ładowanie. Taką przeróbkę statora...
Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm Skąd wziąłeś takie dane? W serwisówce jest podane co innego: http://obrazki.elektroda.pl/6695600400_1... Pierwsza uwaga. Masz cewkę zasilającą z trzema wyjściami, ale nie wiem czy jedno z wyprowadzeń nie jest połączona z masą. Dlatego...
Czy robiłeś pomiary statora pod solidnym obciążeniem? Osobiście wyjął bym stator i go obejrzał. Już nie jeden zaczynał od regulatora a na przewijaniu/kupnie statora się kończyło. Na pierwszym regulatorze popaliły mi się przewody wychodzące z niego Czyżby zwarcie w instalacji? natomiast w drugim pokazuje mi zwarcie między wychodzącym + i -. Co to jest...
Pozdrawiam Wszystkich;) i od razzzuuu przedstawiam opiss mojej sytuacji i pytania do kolegów którzy posiadają prądnicę z silnika;) Tak jak pisałem około roku temu, pracuję nad formą na śmigiełko około 5,75m średnicy:) Forma powstała, czeka tylko na zakup materiału i chwilę (hehehe) wolnego czasu:) W międzyczasie powstało śmigiełeczko 1,5m średnicy i...
Witam, problemem jest brak ładowania w Yamaha WR125X, zostały sprawdzone wszystkie elementy , które za to odpowiadają : - akumulator - wymieniony na nowy - bezpiecznik - sprawny - regulator napięcia - sprawdzony, jest sprawny ; podmieniony na zamiennik, ten sam efekt - stator - brak przebicia, odpowiednia impedancja na cewkach, lecz: dziwnym zjawiskiem...
i jak sie sprawuje regel na dzis dzien? jestem zainteresowany projektem, i zdjeciami wykonania, jakim statorem itp bo przewijam cewki i mam dosc. bo pali jedno i drugie.pozdrawiam
Pokaż to takiemu co przewija silniki. Te zarysowania izolacji ci zalakieruje, pytanie co z tym przerwanym drucikiem, na pewno oceni i doradzi jak to zobaczy.
Sprawa wyglada tak ze cewka została zniszczona bo się wpieprzyła śrubka pomiędzy magneto a stator i ciężko było obliczyć zwoje niestety a oporność tez nie mogłem sprawdzić bo zwarcie i w tym mam problem.
Witam serdecznie wszystkich uczestników dyskusji na forum jak również moderatorów, Piszę w sprawie naprawy statora do Yamahy Majesty 400 2012r. W statorze uległy uszkodzeniu cewki- dostały zwarcia, poszły do przewinięcia zakład który je przewijał nie zakończył całkowicie naprawy ponieważ nie dysponował jakimś złączem, zostawili mi luźne trzy przewody...
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Z dumą oświadczam, że udało mi się naprawić skuter. Co prawda poczyniłem pewne kroki w celu dopasowania statora i magneta od chińczyka, ale w międzyczasie udało mi się kupić prawie okazyjnie oryginalny stator. Jaka była moja radość kiedy paczka przyszła, szybko poszedłem zamontować i...kicha. Skuter odpalił na dwa...
Uporałem się z przewinięciem, stator generuje napięcie przy kopaniu (30-50V) i nadal moto nie chce odpalić- słaba iskra. napędzając silnik wiertarką bez świecy napięcie oscyluje w granicy (120-125V) Moto odpala wyłącznie na pych praca jest równa moc jest tylko problem pojawia się jak zgaśnie :( Czy to nadal wina mojego nie profesjonalnego przewijania...
Średnio ten stator wygląda. Cewka zasilająca moduł wygląda mi na nawijaną, bo dziwne, że ktoś nie zabezpieczył w ogóle tak cienkiego drutu. Dwie pozostałe też nie wzbudzają zaufania, zwłaszcza, że jedna przejechana po powierzchni. W ogóle ten stator sprawia wrażenie naprawianego i składanego z przypadkowych podzespołów. Cewka owinięta tą złażącą taśmą,...
Tak cewka zasilająca padła ale chciałem zobaczyć czy zewnętrzne zasilanie odpali iskrę na świecy i co........moduł uszkodziłem.Dobrze że kosztuje 15 zł.Iskra się pojawiła po naładowaniu kondensatora czyli po bardzo krótkim zasileniu moduły.Ale ja chciałem więcej(głupota),no i spaliłem moduł. Dziś próba zakupu całego statora bo nie ma sęsu się bawić...
omawiany silnik pracowal w robocie kuchennym jednak zbiegiem czasu i pracy z obudowy zaczela wydzielac sie nieprzyjemna woń oznaczajaca spalenizne. Gdy rozebralem zauwazylem nalot na uzwojeniach statora i rotora. Przypominalo to wilgotna maź ktorej trudno ja usunac domowymi srodkami. Istnieje jakis środek do czyszczenia uzwojen w silnikach ktore moglyby...
Spróbuję na razie bez przewijania. Mam u siebie taki mały strumyk. Zobaczę jakie będzie napięcie. Jeśli będzie małe to przezwoję. JESIOTR1 u mnie wirnik ma 38 mm a blachy statora 30 mm a na zdjęciu Twojego wirnika są magnesy 50x20x5? Może ja mam inny wirnik? Sorrki. Nie bardzo rozumiem :) https://obrazki.elektroda.pl/9394509600_...
Witam Jak miło widzieć rzeczowo napisany post.:D Widzę, że wziąłeś sobie moje rady do serca, choć Twój poprzedni temat wylądował w koszu. Wychodzi na to, że niepotrzebnie kupiłeś cewko-moduł. Napięcia stanowczo za niskie Cewka go zasilająca do wymiany. Jeżeli jest do kupienia, jeżeli nie, to trzeba kupić cały stator. Z ew. przewijaniem bym nie ryzykował,...
rezystancja powinna być 50-250 ohm, a jest 450 ohm, zanim dam ją do przewinięcia Przedtem włóż stator do skutera i pod cewke podepnij zwykłą kontrolkę do badania napięcia w instalacjach samochodowych. Kontrolka powinna jasno świecić podczas kopania, czy kręcenia rozrusznikiem.Jeżeli nie można przewijać
witam ponownie chłopie czemu ty sobie życie utrudniasz????????? nie rozumiem do czego ma prowadzić twoja droga ?????????????? kup sobie moduł zapłonowy z malucha jest on na AKUMULATOR!!!!!! i podłącz do tego piździka ja też tak kiedyś jeździłem jak niebyło kasy na cały stator z cewkami mnie kiedyś walnęła cewka zasilająca więc żeby się niemęczyć z przewijaniem...
Dwa powyższe posty już brzmią dość konkretnie aczkolwiek dopytam jeszcze o drut w stojanie bo teraz jeszcze spróbowałem i na oryginalnym i na przewijanym o rzecz jest niemal że taka sama, a w przewijanym stojanie jest drut o średnicy 0,9mm jakbym miał to przewijać to ile wiecej tych zwojów nawinąć, aczkolwiek nie powiedziałem jeszcze innej istotnej...
Problem w tych Panasonic'ach dotyczy toru prowadzenia taśmy i zespołu samego bębna wizyjnego. Mogą być starte czoła głowic wizyjnych lub co gorsze wyrobiona powierzchnia podstawy bębna (zmatowiona gładź i widoczne znaki na krańcach styku opasania taśmą). Efekt jest taki, że taśma ma duży opór przejścia (tarcie) przez bęben wizyjny i dodatkowo może nawet...
Doskonale sobie zdaję sprawę, że było setki tematów o tym. Napisałem: Poszukuję konkretnego rozwiązania od ok. 6 miesięcy, więc wszystkie tematy na tym i innych forach czytałem kilka razy. Chciałem trochę pokombinować z cewkami, a nie od razu zakładać CDI i robić "bardziej współczesną WS-kę". Przyjrzałem się właśnie tematowi CDI w WS-ce i nie wydaje...
Objaw jest nastepujacy: Gdy probuje wlaczyc szybkie przewijanie REW lub FF to slychac jak tylko silnik pracuje przez ok 2 sec ( talerzyki sie nie kreca) i przestaje sie obracac. Poza tym wszystkie funkcje odtwarzacza w tym odtwarzanie dzialaja prawdidlowo. Po obejrzeniu mechaniki stwierdzilem ze podczas przewijania obroty z capstan motor przekazywane...
Temat przećwiczony przeze mnie i domniemuję, że dotyczy wszystkich mechanizmów "K" (2 identyczne przypadki). Przyczyna - wyoblenie się tulejek łożyskujących capstan (szczególnie dotyczy to tej dolnej) - na zwiększonych obrotach na podglądzie do przodu capstan wpada w zakłócenia (słyszalne zresztą) a obraz gubi synchronizację pionową i poziomą (czasami...
Przez przystapieniem do dalszej naprawy czyli wymianie AN3821K sprzwdzilem zasilacz i wymienilem kondesatory nic to nie dało. Wymienilem rowniez kondensator na plycie głownej w sekcji POWER C1 bez zmian. Zgodnie ze schematem w silniku sa 3 hallotrony podlaczone do wyjsc AN 5i6 7i8 9i10 dlaczego na 7i8 jest 2,8V przeciez na wszystkich trzech powinno...
Witam motocykl to KTM exc 125 z 1999 roku. Problem jest taki, że instalacja elektryczna jest pokopana (FOTO poniżej). Nie mogę wyodrębnić jednej strony z pdf (schemat znajduje się na stronie 141 http://www.motogelnar.cz/manual/KTM/KTM1... Jeżeli ktoś by miał wchodzić to jest tam przedział na różne roczniki, pojemności,...
Witam, Jestem posiadaczem motoru Mińsk 125. W motorze nie ma iskry, co wynika moim zdaniem z niesprawnego modułu lub prądnicy. Schemat instalacji bez akumulatora (są też z akumulatorem, mnie interesuje ta) : 817303 Schemat elektryki do motocykla Mińsk 125 (bez akumulatora): 1-Kierunkowskaz przedni. 2-Lampa podświetlająca prędkościomierz . 3-Lampka kontrolna...
Nie, nie uczestniczę. Dopiero zaczynam latać heli, 3D na razie tylko w symulatorze. Problem na forach jest taki że prawie każdy zachwala silnik który właśnie kupił i nie ma jak obiektywnie porównać jednego z drugim. Stąd moje zainteresowanie podstawami fizyki stojącymi za pracą silnika DC, tak żebym wiedział co kupuje wydając pieniądze na dany model....
Wiem że najlepiej było by połączyć identyczne cewki ale w tedy musiał bym przewijać całą prądnice ponieważ jest w niej 6 cewek z czego 4 są połączone szeregowo i mają teoretycznie produkować 12 V do reflektora oraz cewka ładująca 6V i dopinana do niej równolegle przez stacyjkę w momencie włączenia postojówek druga słabsza cewka 6V, jest to rozwiązanie...
to żeś poleciał z tymi napięciami tu masz link do strony krokodyla z nim sie kontaktuj ma schematy regulatorów na niej ale może ma coś tez na privie specjalnie do podobnych pomysłów jak twój http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280...
Witam, chociaż to nie ten sam typ VCR ale firma ta sama no i objawy oraz rodzaj usterki są klasyczne :lol: Temat był przećwiczony ostatnio również przeze mnie. Ażeby się nie powtarzać i niepotrzebnie dublować posty odsyłam szanownego kolegę do literatury w tym topic'u : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... gdzie dość szeroko opisano charakter...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
To chyba jakieś "uniwersalne" magneto, też chińszczyzna. Tutaj jest [url=http://www.aliexpress.com/store/pro... gdzie to znalazłam. Chodziło mi o przykład. To tutaj magneto i tak jest za duże. Chyba w coś takiego się zaopatrzę,...
Wydaje mi się że podchodzisz do problemu ze złej strony. Mówisz że oryginalny stator wymaga wymiany. Czemu? Którąś cewkę szlak trafił? Tylko że cewki (poza impulsatorem) da się bez problemu przewinąć. Wyspecjalizowany warsztat zrobi ci to w cenie statora. Mniej pierniczenia, ten sam efekt i nawet nieco taniej :) . A jak masz dużo zaparcia i dokładności...
Bo tego typu sprzęty, zasilają się przede wszystkim z akumulatora (tj biorą zasilanie, migacze, lampy, klakson, kontrolki, wszystkie świecidełka i wskaźniki). A ładowanie po prostu uzupełnia to co zeżre elektronika. Dlatego bez ładowania wszystko ci cacy działa. Wartości na statorze (napięcie ładowania bezpośrednio z cewek) jak kolega wyżej ci napisał....
Czemu twierdzisz, że daje za małe napięcie? Wygląda jak stator z silnika ze stałym kołem magnesowym, a tam układy bez regulacji spokojnie dają nawet ponad 100V. Zdajesz sobie sprawę, że nawinięcie cieńszym drutem zmniejszy wydajność prądową? Ja tego typu rzeczy zawożę do przewijacza silników i robi bez problemu.
Tak jak koledzy piszą , musi być sprawny mechanizm rozruchowy , czy to nożny czy elektryczny a dopiero możesz sprawdzać , natomiast co do cewki przytartej , jaki masz stator , bo jak masz stator z cewka zasilającą moduł CDI AC i akurat tą cewką uszkodziłeś to wymiana statora lub przewinięcie cewki
Stator przewinięty i wszystko chodzi ;)
Alternator samochodowy, tak jak i dwa akumulatory to strata mocy i powiększanie ciężaru. Najbardziej przychylałbym się do przewiniętego statora. Druga wersja, nie robić nic, bo może w czasie jazdy bilans energetyczny się zamknie. Zrobić testy i nie martwić się na zapas.
schemat statora przewody statora wymiana statora
router antena zewnętrzny orange trilux wysoki defro optimum komfort
Briggs & Stratton Intek 4 – moment dokręcenia koła magnetycznego 75 Nm Samsung RL40 – zamrażarka działa, lodówka nie chłodzi – typowe usterki i diagnostyka