Przyjdzie mi chyba podziękować za porady, jak widać chińskie cdi odpada z uwagi na trudności związane z przerobieniem statora, mapa zapłonów też nie będzie współgrać... Przewijanie statora to 500PLN, nowy stator 750PLN w as w Toruniu a rocznik motocykla nie pozwala na zakup używanej części... Smutne...
Przewijanie cewek zasilających moduł jest uzasadnione tylko brakiem oryginalnych. Prościej i taniej i pewniej że będzie prawidłowo i długo działała, jest kupić właściwą. Zwłaszcza że są dostępne.
Problem rozwiązany. Ktoś kiedyś chyba przewijał stator, lutował go i było słabe przejście między fazami, przez co nie chciał odpalić i strzelał. Zmieniłem stator i odpala od strzału. Temat zamknięty
Dziś robiłem testy na woltomierzu wskazówkowym :) Na wolnych obrotach ładowanie wynosi około 13V po lekkim dodaniu gazu jest w granicach 15V i cały czas się takie utrzymuje... Wiadomo odczyt V był taki ogólnikowy wskazówka ma słabą podziałkę... Co ciekawsze po założeniu mojego przewiniętego statora żadnych zmian na wolnych obrotach nie zauważyłem. Czyli...
Przewijanie cewki się nie opłaca - nowy stator kosztuje 39 zł. Wystarczy poszukać pod nazwą modelu Mikron, Monsun, Delfin, Kinroad.
A jam pytanie do autora czy zamontowałeś oryginalny stator 12 cewkowy -czy go przewijałeś? koło magnesowe zmieniłeś? czy zostało ze starego statora? regulator widzę że oryginalny . co z zapłonem ?
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Dotychczas samochodowych nie przewijałem, tylko statory japońskich motocykli. Myślę że raczej sobie nie dasz rady. Po pierwsze zacząłeś od raczej trudnego uzwojenia nie robiąc ani jednego zwykłego alternatora. Po drugie nie nawiniesz go metodą falistą to jest nawijanie maszyną, obecne są nawijane metodą półcewkową. Po trzecie uzwojenie musi mieć bardzo...
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Stator można przewinąć. Popytaj tam gdzie przewijają silniki czy się podejmą.
mierzyłem oczywiście na odpiętym reglerze, pomiar wykazał bardzo mały wynik rezystancji, rozmawiałem z osoba która przewija tego typu układy i stwierdziła że możliwe że zwarcie jest w okolicy połączenia przewodów fazowych. Także może uda się to naprawić bez przewijania, po świętach stator sprawdzi elektromechanik. Jak nie to regler i stator powędruje...
Dzięki za odpowiedź. Właśnie jestem na etapie kompletnego przewijania statora. Ma 8 cewek. Cewkę iskrownika już przewinąłem (orginalnie były 2, ja zmieściłem w jednej, drut nieco cieńszy - 0,17mm, działa bardzo sprawnie, testowałem). Pozostałe 7 cewek nawijam szeregowo oczywiście w odwrotnym kierunku. Całość pójdzie na ładowanie. Taką przeróbkę statora...
Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm Skąd wziąłeś takie dane? W serwisówce jest podane co innego: http://obrazki.elektroda.pl/6695600400_1... Pierwsza uwaga. Masz cewkę zasilającą z trzema wyjściami, ale nie wiem czy jedno z wyprowadzeń nie jest połączona z masą. Dlatego...
Czy robiłeś pomiary statora pod solidnym obciążeniem? Osobiście wyjął bym stator i go obejrzał. Już nie jeden zaczynał od regulatora a na przewijaniu/kupnie statora się kończyło. Na pierwszym regulatorze popaliły mi się przewody wychodzące z niego Czyżby zwarcie w instalacji? natomiast w drugim pokazuje mi zwarcie między wychodzącym + i -. Co to jest...
Pozdrawiam Wszystkich;) i od razzzuuu przedstawiam opiss mojej sytuacji i pytania do kolegów którzy posiadają prądnicę z silnika;) Tak jak pisałem około roku temu, pracuję nad formą na śmigiełko około 5,75m średnicy:) Forma powstała, czeka tylko na zakup materiału i chwilę (hehehe) wolnego czasu:) W międzyczasie powstało śmigiełeczko 1,5m średnicy i...
Witam, problemem jest brak ładowania w Yamaha WR125X, zostały sprawdzone wszystkie elementy , które za to odpowiadają : - akumulator - wymieniony na nowy - bezpiecznik - sprawny - regulator napięcia - sprawdzony, jest sprawny ; podmieniony na zamiennik, ten sam efekt - stator - brak przebicia, odpowiednia impedancja na cewkach, lecz: dziwnym zjawiskiem...
i jak sie sprawuje regel na dzis dzien? jestem zainteresowany projektem, i zdjeciami wykonania, jakim statorem itp bo przewijam cewki i mam dosc. bo pali jedno i drugie.pozdrawiam
Pokaż to takiemu co przewija silniki. Te zarysowania izolacji ci zalakieruje, pytanie co z tym przerwanym drucikiem, na pewno oceni i doradzi jak to zobaczy.
Sprawa wyglada tak ze cewka została zniszczona bo się wpieprzyła śrubka pomiędzy magneto a stator i ciężko było obliczyć zwoje niestety a oporność tez nie mogłem sprawdzić bo zwarcie i w tym mam problem.
Witam serdecznie wszystkich uczestników dyskusji na forum jak również moderatorów, Piszę w sprawie naprawy statora do Yamahy Majesty 400 2012r. W statorze uległy uszkodzeniu cewki- dostały zwarcia, poszły do przewinięcia zakład który je przewijał nie zakończył całkowicie naprawy ponieważ nie dysponował jakimś złączem, zostawili mi luźne trzy przewody...
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Z dumą oświadczam, że udało mi się naprawić skuter. Co prawda poczyniłem pewne kroki w celu dopasowania statora i magneta od chińczyka, ale w międzyczasie udało mi się kupić prawie okazyjnie oryginalny stator. Jaka była moja radość kiedy paczka przyszła, szybko poszedłem zamontować i...kicha. Skuter odpalił na dwa...
Uporałem się z przewinięciem, stator generuje napięcie przy kopaniu (30-50V) i nadal moto nie chce odpalić- słaba iskra. napędzając silnik wiertarką bez świecy napięcie oscyluje w granicy (120-125V) Moto odpala wyłącznie na pych praca jest równa moc jest tylko problem pojawia się jak zgaśnie :( Czy to nadal wina mojego nie profesjonalnego przewijania...
Średnio ten stator wygląda. Cewka zasilająca moduł wygląda mi na nawijaną, bo dziwne, że ktoś nie zabezpieczył w ogóle tak cienkiego drutu. Dwie pozostałe też nie wzbudzają zaufania, zwłaszcza, że jedna przejechana po powierzchni. W ogóle ten stator sprawia wrażenie naprawianego i składanego z przypadkowych podzespołów. Cewka owinięta tą złażącą taśmą,...
Tak cewka zasilająca padła ale chciałem zobaczyć czy zewnętrzne zasilanie odpali iskrę na świecy i co........moduł uszkodziłem.Dobrze że kosztuje 15 zł.Iskra się pojawiła po naładowaniu kondensatora czyli po bardzo krótkim zasileniu moduły.Ale ja chciałem więcej(głupota),no i spaliłem moduł. Dziś próba zakupu całego statora bo nie ma sęsu się bawić...
omawiany silnik pracowal w robocie kuchennym jednak zbiegiem czasu i pracy z obudowy zaczela wydzielac sie nieprzyjemna woń oznaczajaca spalenizne. Gdy rozebralem zauwazylem nalot na uzwojeniach statora i rotora. Przypominalo to wilgotna maź ktorej trudno ja usunac domowymi srodkami. Istnieje jakis środek do czyszczenia uzwojen w silnikach ktore moglyby...
Spróbuję na razie bez przewijania. Mam u siebie taki mały strumyk. Zobaczę jakie będzie napięcie. Jeśli będzie małe to przezwoję. JESIOTR1 u mnie wirnik ma 38 mm a blachy statora 30 mm a na zdjęciu Twojego wirnika są magnesy 50x20x5? Może ja mam inny wirnik? Sorrki. Nie bardzo rozumiem :) https://obrazki.elektroda.pl/9394509600_...
Witam Jak miło widzieć rzeczowo napisany post.:D Widzę, że wziąłeś sobie moje rady do serca, choć Twój poprzedni temat wylądował w koszu. Wychodzi na to, że niepotrzebnie kupiłeś cewko-moduł. Napięcia stanowczo za niskie Cewka go zasilająca do wymiany. Jeżeli jest do kupienia, jeżeli nie, to trzeba kupić cały stator. Z ew. przewijaniem bym nie ryzykował,...
rezystancja powinna być 50-250 ohm, a jest 450 ohm, zanim dam ją do przewinięcia Przedtem włóż stator do skutera i pod cewke podepnij zwykłą kontrolkę do badania napięcia w instalacjach samochodowych. Kontrolka powinna jasno świecić podczas kopania, czy kręcenia rozrusznikiem.Jeżeli nie można przewijać
witam ponownie chłopie czemu ty sobie życie utrudniasz????????? nie rozumiem do czego ma prowadzić twoja droga ?????????????? kup sobie moduł zapłonowy z malucha jest on na AKUMULATOR!!!!!! i podłącz do tego piździka ja też tak kiedyś jeździłem jak niebyło kasy na cały stator z cewkami mnie kiedyś walnęła cewka zasilająca więc żeby się niemęczyć z przewijaniem...
Dwa powyższe posty już brzmią dość konkretnie aczkolwiek dopytam jeszcze o drut w stojanie bo teraz jeszcze spróbowałem i na oryginalnym i na przewijanym o rzecz jest niemal że taka sama, a w przewijanym stojanie jest drut o średnicy 0,9mm jakbym miał to przewijać to ile wiecej tych zwojów nawinąć, aczkolwiek nie powiedziałem jeszcze innej istotnej...
Problem w tych Panasonic'ach dotyczy toru prowadzenia taśmy i zespołu samego bębna wizyjnego. Mogą być starte czoła głowic wizyjnych lub co gorsze wyrobiona powierzchnia podstawy bębna (zmatowiona gładź i widoczne znaki na krańcach styku opasania taśmą). Efekt jest taki, że taśma ma duży opór przejścia (tarcie) przez bęben wizyjny i dodatkowo może nawet...
Doskonale sobie zdaję sprawę, że było setki tematów o tym. Napisałem: Poszukuję konkretnego rozwiązania od ok. 6 miesięcy, więc wszystkie tematy na tym i innych forach czytałem kilka razy. Chciałem trochę pokombinować z cewkami, a nie od razu zakładać CDI i robić "bardziej współczesną WS-kę". Przyjrzałem się właśnie tematowi CDI w WS-ce i nie wydaje...
Objaw jest nastepujacy: Gdy probuje wlaczyc szybkie przewijanie REW lub FF to slychac jak tylko silnik pracuje przez ok 2 sec ( talerzyki sie nie kreca) i przestaje sie obracac. Poza tym wszystkie funkcje odtwarzacza w tym odtwarzanie dzialaja prawdidlowo. Po obejrzeniu mechaniki stwierdzilem ze podczas przewijania obroty z capstan motor przekazywane...
Temat przećwiczony przeze mnie i domniemuję, że dotyczy wszystkich mechanizmów "K" (2 identyczne przypadki). Przyczyna - wyoblenie się tulejek łożyskujących capstan (szczególnie dotyczy to tej dolnej) - na zwiększonych obrotach na podglądzie do przodu capstan wpada w zakłócenia (słyszalne zresztą) a obraz gubi synchronizację pionową i poziomą (czasami...
Przez przystapieniem do dalszej naprawy czyli wymianie AN3821K sprzwdzilem zasilacz i wymienilem kondesatory nic to nie dało. Wymienilem rowniez kondensator na plycie głownej w sekcji POWER C1 bez zmian. Zgodnie ze schematem w silniku sa 3 hallotrony podlaczone do wyjsc AN 5i6 7i8 9i10 dlaczego na 7i8 jest 2,8V przeciez na wszystkich trzech powinno...
Witam motocykl to KTM exc 125 z 1999 roku. Problem jest taki, że instalacja elektryczna jest pokopana (FOTO poniżej). Nie mogę wyodrębnić jednej strony z pdf (schemat znajduje się na stronie 141 http://www.motogelnar.cz/manual/KTM/KTM1... Jeżeli ktoś by miał wchodzić to jest tam przedział na różne roczniki, pojemności,...
Witam, Jestem posiadaczem motoru Mińsk 125. W motorze nie ma iskry, co wynika moim zdaniem z niesprawnego modułu lub prądnicy. Schemat instalacji bez akumulatora (są też z akumulatorem, mnie interesuje ta) : 817303 Schemat elektryki do motocykla Mińsk 125 (bez akumulatora): 1-Kierunkowskaz przedni. 2-Lampa podświetlająca prędkościomierz . 3-Lampka kontrolna...
Nie, nie uczestniczę. Dopiero zaczynam latać heli, 3D na razie tylko w symulatorze. Problem na forach jest taki że prawie każdy zachwala silnik który właśnie kupił i nie ma jak obiektywnie porównać jednego z drugim. Stąd moje zainteresowanie podstawami fizyki stojącymi za pracą silnika DC, tak żebym wiedział co kupuje wydając pieniądze na dany model....
Wiem że najlepiej było by połączyć identyczne cewki ale w tedy musiał bym przewijać całą prądnice ponieważ jest w niej 6 cewek z czego 4 są połączone szeregowo i mają teoretycznie produkować 12 V do reflektora oraz cewka ładująca 6V i dopinana do niej równolegle przez stacyjkę w momencie włączenia postojówek druga słabsza cewka 6V, jest to rozwiązanie...
to żeś poleciał z tymi napięciami tu masz link do strony krokodyla z nim sie kontaktuj ma schematy regulatorów na niej ale może ma coś tez na privie specjalnie do podobnych pomysłów jak twój http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280...
Witam, chociaż to nie ten sam typ VCR ale firma ta sama no i objawy oraz rodzaj usterki są klasyczne :lol: Temat był przećwiczony ostatnio również przeze mnie. Ażeby się nie powtarzać i niepotrzebnie dublować posty odsyłam szanownego kolegę do literatury w tym topic'u : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... gdzie dość szeroko opisano charakter...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
To chyba jakieś "uniwersalne" magneto, też chińszczyzna. Tutaj jest [url=http://www.aliexpress.com/store/pro... gdzie to znalazłam. Chodziło mi o przykład. To tutaj magneto i tak jest za duże. Chyba w coś takiego się zaopatrzę,...
Wydaje mi się że podchodzisz do problemu ze złej strony. Mówisz że oryginalny stator wymaga wymiany. Czemu? Którąś cewkę szlak trafił? Tylko że cewki (poza impulsatorem) da się bez problemu przewinąć. Wyspecjalizowany warsztat zrobi ci to w cenie statora. Mniej pierniczenia, ten sam efekt i nawet nieco taniej :) . A jak masz dużo zaparcia i dokładności...
Bo tego typu sprzęty, zasilają się przede wszystkim z akumulatora (tj biorą zasilanie, migacze, lampy, klakson, kontrolki, wszystkie świecidełka i wskaźniki). A ładowanie po prostu uzupełnia to co zeżre elektronika. Dlatego bez ładowania wszystko ci cacy działa. Wartości na statorze (napięcie ładowania bezpośrednio z cewek) jak kolega wyżej ci napisał....
Czemu twierdzisz, że daje za małe napięcie? Wygląda jak stator z silnika ze stałym kołem magnesowym, a tam układy bez regulacji spokojnie dają nawet ponad 100V. Zdajesz sobie sprawę, że nawinięcie cieńszym drutem zmniejszy wydajność prądową? Ja tego typu rzeczy zawożę do przewijacza silników i robi bez problemu.
Tak jak koledzy piszą , musi być sprawny mechanizm rozruchowy , czy to nożny czy elektryczny a dopiero możesz sprawdzać , natomiast co do cewki przytartej , jaki masz stator , bo jak masz stator z cewka zasilającą moduł CDI AC i akurat tą cewką uszkodziłeś to wymiana statora lub przewinięcie cewki
Stator przewinięty i wszystko chodzi ;)
Alternator samochodowy, tak jak i dwa akumulatory to strata mocy i powiększanie ciężaru. Najbardziej przychylałbym się do przewiniętego statora. Druga wersja, nie robić nic, bo może w czasie jazdy bilans energetyczny się zamknie. Zrobić testy i nie martwić się na zapas.
Koszt przezwojenia i zakupu nowego porównywalny (na moim terenie). Poszukaj w ogłoszeniach, ale musisz znać parametry swego statora i wirnika.
Możesz poszukać telefonu gościa z Dukli nazywa się Misiołek i on jest w stanie przewinąć taką cewkę ( mi nawijał cewki do statora drucikiem 0.08mm :D )
Sprawdzałem nawet na butelkowej i dalej słaba iskra. Waszym zdaniem trzeba przewinąć cewke ładującą cdi czy ją zostawić. Stator jest ze skutera 2t.
Zamierzam do swojego ogara z silnikiem czeskim zamontowac CDI. Poczatkowo mialem zamiar prezewijac cewke zaplonowa na 12v ale przegladajac allegro w poszukiwaniu czesci natrafilem na taki stator https://obrazki.elektroda.pl/2790011100_... i teraz jest pytanie czy moge go uzyc , jednak byla by to ulga bo przewinac cewke troche czasu...
Możesz spróbować przewinąć stator grubszym drutem rzędu 0,6 0,7mm i dać do tego transformator np 8/230v czy 9V. Tanie rozwiązanie a nuż się uda.
Dzień dobry mam problem z Yamaha Aerox Mam taki nietypowy problem jak sprawdzałem ostatnio akumulator miał 11,80v jak odpaliłem skuter zmalało do 11,64v wiecie z czym może być problem. Jeszcze mam p... 1. Krótka odpowiedź Opis objawów – napięcie akumulatora spada po uruchomieniu silnika, kierunkowskazy gasną po krótkiej jeździe, klakson i światło STOP...
Wiem, tamten temat to moja sprawka, otóż przewinąłem stator w firmie cyklo czy cylo motoelektryk i dalej to samo, zapłaciłem 300 PLN z wysyłką i nadal spadało mi napięcie przy 4000-5000 obr/min.Wykluczyłem w ten sposób stator, z elektryki został mi więc tylko moduł,z uwagi na trudności z dostaniem "używki" postanowiłem zamówić PROGCDI, męczy mnie tylko...
Witam jak w tytule quad to kymco mxu 400 maxxer rok ok 2009. Problem taki, że po wciśnięciu startera iskra pojawia się raz i czasem jak puszczaa się starter to drugi raz. Przewinięty stator i dalej to samo.. Praktycznie wszystko sprawdzone z kolegą elektronikiem choć aż tak mocno nie specjalizuje się w quadach i motocyklach.. Podejrzenie pada na moduł....
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia,...
Chyba może, ale nic znaczącego nie wyciągniesz. Ponadto zdaje sie że trzeba by przewinąć ten silnik. Z CDromów się robi silniczki 3fazowe do modeli latających, a schemat tego jest bardzo podobny do prądnicy, o ile dorze pamiętam. ponadto liczba zębów statora musi być podzielna przez 3.
Dziękuje kolego za zainteresowanie ,powiem szczerze że poszedłem na łatwizne myśląc że magnet to taki cudowny ,prosty wynalazek i do tego stożek wału pasuje do magneta .Najpierw kupiłem potem zaczołem czytać,jestem już po testach tego modułu od suzuki morini,niestety chodzi jeszcze gorzej niż na tym husqvarny.W tej chwili huśka chodzi najlepiej na dość...
Witam! Proszę o pomoc w podłączeniu statora w motocyklu Yamaha xc 180 riva. Problem pojawił się po jego mechanicznym uszkodzeniu - mianowicie zerwało wszystkie wychodzące z niego kable oraz dostał przebicia do masy. Musze go teraz przewinąć na nowo, ale nie wiem jak go potem podłączyć. Stator jest 15 biegunowy. Z tego co mi się udało zauważyć to cewki...
Odradzam robienia takich prób z modułem zapłonowym. Ryzyko uszkodzenia. http://quadhub.com/yfz450/images/a/a8/20... Potwierdza się rodzaj układu ładowania. Ze schematu podejrzewam że regulator ma kostkę wyprowadzoną na przewodach. Gdyby miałby być zastosowany regulator od skutera, to jeśli alternator ma moc powyżej 100W to potrzebny...
Niestety jest to TZR80RR a nie TZR50 z silnikiem AM6 i większym cylindrem. Nie ma do nich za wielu informacji serwisowych. Masz cewkę z dwoma wyprowadzeniami, aby móc zasilić mikrokontroler w module. Gdyby nie to, poradziłbym próbować założyć stator od innych skuterów. Z wymianą samej cewki np. od DT125 może nie pójść tak łatwo, nie radziłbym robić...
Zabierasz się do tego jak pies do jeża. Masz tylko 2 opcje, albo podłączenie równoległe, albo szeregowe. Szeregowo odpada, bo w ten sposób byś podbił napięcie, a tego zrobić po prostu nie możesz. Gdybyś podbił napięcie, to regulator napięcia by nie ogarnął tematu, spaliłby się lub uszkodził akumulator. Tak czy siak - bardzo niedobrze. Więc zostaje ci...
Witam Wszystkich ! W chińskim skuterze (Kingway Coliber) planuje zamontować w przednim reflektorze palnik xenonowy o mocy 35W ... wiem ze to nielegalne, ze wg niektórych może oslepiać itp itd... Skuter posiada prądnice która ma 2 uzwojenia przeznaczone na ładowanie akumulatora , 2 do zasilania WN świecy oraz 4 uzwojenia przeznaczone do zasilania prądem...
Wróciłem do tematu. Przerobiłem: -wymianę cewki z fabrycznej zalewanej, na polonezowską zelmot 4226 od zapłonu elektronicznego -wymianę modułu na "sporting cdi" - ten z radiatorem, popularny na allegro Iskra trochę się poprawiła. Szału nie ma, ale widać, że przy słabszym kopaniu jest ona lepsza, niż wcześniej. Zastanowiłem się jeszcze nad dwoma opcjami,...
Temat zamykam. Szlifierka działa z kondensatorem 50mF 450V, nie grzeje się, wyraźnego spadku mocy nie zauważam, jedynie do rozpędzenia się do pełnych obrotów potrzebuje ok.4s. Kable od statora wymienione(drutu używać nie wolno, tylko linka), nie trzeba wyciągać stojana z obudowy, ale trzeba odwinąć nieco taśmy(akurat u mnie). Jak ktoś ma ta takie urządzenie...
Problem rozwiązany. Źle był nawinięty stojan. Nawinąłem na nowo, na każdą cewkę po 46 zwoi drutem 1.2mm, do tego zastosowałem regulator napięcia 5 kablowy od chińskich skuterów 125 i ładowanie na wolnych obrotach już ponad 14V. Z ciekawości sprawdziłem słuszność tej przeróbki w oparciu o dotychczasowy mostek gretza + przetwornicę step down zamiast jednego...
Dziękuję za informacje! Co do tego, że na obrotach 'wstecznych' działać będzie z mniejszą wydajnością to zdaję sobie z tego sprawę. Pomysł podłączenia dwóch silniczków rozważałem, jednak z uwagi na primo opory, secundo koszta -potrzebuję kilku takich wiatraczków- na razie go porzuciłem (choć kto wie, czy nie trzeba doń będzie wrócić…). Wasze wyjaśnienia...
Witam Zakupiłem chiński motorek i wstawiłem do niego serce hondy cg 125. Niemal wszystko udało się spasować, mam tylko problem ze światłami. Była obawa że stator wytwarza 6v, został przewinięty przez speca, powinno być 12v. Cewki podobno posiadają oddzielne zasilanie dla świateł i oddzielne do ładowania akumulatora, natomiast instalacja oryginalna,...
Skoro masz ledy o mocy 126W przy napięciu 12V, to pobór będzie 126/12=10,5A Skoro ładowanie masz na poziomie 10-12A, to będziesz na bieżąco zużywać praktycznie cały prąd ładujący. A przecież instalacja, lampy przednie, tylne, kierunki czy nawet samo zasilanie zapłonu troszkę prądu potrzebuje. Więc nie ma bata aby ta instalacja ci to uciągnęła. A dokładniej...
powiedzcie lepiej mi dlaczego przy sprawdzaniu voltomierzem przewodów, które dochodzą do regulatora jest -12V, a jak zamienię przewody + na - to pokazuje +12V A powiedz jak Ty to mierzysz ? z odłączonym akumulatorem i regulatorem ? i na jakich obrotach silnika ? moze mierzysz tylko akumulator skoro jest te + 12V lub -12V ? Odłącz wszystko od elektryki...
Dzięki. Nie jestem zbyt biegły w angielskim i proszę aby ktoś mi to przetłumaczył " Finished new re-winded and reworked Bosch car alternator, ready to have a wooden impeller mounted DIRECT on the alternator axe, as the new rewinding (36 windings per slot with 2 x 0,57 mm diameter wire) provides by 400 Rpm its full voltage (14 volts). This makes the...
Powiedz jakie masz napięcia w swoim wiatraku może coś się doradzi. Ale z doświadczenia wiem że jedyną słuszną drogą jest igbt,a przy małych napięciach mosfet, nie pchaj się w żadne przekaźniki (nie będziesz z nich zadowolony), czy masz już patent na zabezpieczenie burzowe? Jeszcze nie wiem, jakie będzie finalne napięcie. Właśnie przygotowuję eksperymentalny...
http://obrazki.elektroda.net/93_12585578... Jest to wierna kopia mojego artykułu który zamieściłem na nieistniejącej już (w swej dawnej postaci) stronie modelarstwo.org w 2002 roku. Założeniem było amatorskie stworzenie silnika modelarskiego bezszczotkowego. W tamtych czasach były one bardzo drogie. Artykuł powstał na podstawie moich własnych prac,...
Efekt strojenia z "uciekającą" stacją jest znany. Dotykając śrubokrętem aluminiowego rdzenia heterodyny zmieniasz dodatkowo częstotliwość oscylacji i gdy już złapiesz stację i odstawiasz śrubokręt zmienia się przenikalność otoczenie cewki (bo już śrubokręt nie "przedłuża" rdzenia cewki) w związku z czym ucieka stacja. Przy miedzianym stroiku będzie...
Model: CCDTR-303E i CCD305E Firma: Sony Problem. Brak: koloru,obrazu,glosu lub wady systemu. Dodatkowe wyjasnienie. Ponizszy tekst, to sa moje prywatne notatki z autoryzowanego warsztatu. Wysylam na forum tylko dlatego ze: a). Kazdy ma jakies stare tasmy (z: urodzin, wesel, wycieczek) ktore warto przekopiowac na DVD (bo zajmuja mniej miejsca), a przy...
Witam.Zastanawiam sie nad wykorzystaniem silnika od pralki do napędu jakiegoś "eko"pojazdu.Otóż nie mam na myśli przetwornicy napięcia tylko coś bardziej ambitnego. A mianowicie co myślicie nad przewinięciem na silnik BLDC dużej mocy?Oczywiście sterowanie nie trudne czyli na TDA5140.I mam wątpliwości co do przewijania.3 fazy na załóżmy 36 żłobkowym...
schemat statora przewody statora wymiana statora
wentylator ravanson driwer mosfet numer koloru lakieru
tester wirnikow tester akumulatorów
Zielone tło w lewym górnym rogu monitora podczas czarnego tła Słabsze ciśnienie w myjce Karcher - przyczyny