Poszukaj czy nie ma postu: "auto nie odpala po odwrotnym podłączeniu przewodów, gdzie szukać usterki?" :) :) :) A na serio, zwarcie to może teraz mieć. Na diodach prostowniczych alternatora (chyba że się mylę?)
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Mogło coś się stać z nim? Gdy sprawdzisz to się dowiesz. 15-20 s to trochę długo ale skoro akumulatorowi, który dał prąd nic się nie stało (nic o nim nie piszesz) to możesz być optymistą. 20 sekund zwarcia... raczej niszczy akumulator. Niszczy oba akumulatory połączone szeregowo (zwarte) przewodami rozruchowymi. Rezystancja przewodów nieco ograniczyła...
Oglądając "marketówki" doszedłem do takiego samego wniosku, jak i Wy :) Lineczka cieniutka, ale za to nadrabia grubością izolacji, żeby optycznie były grubsze... Przy mnie jakiś gość kupował te przewody i jego doradca powiedział "weź te grubsze", tylko, że różniła je faktycznie tylko grubość izolacji na przewodach... Po wizycie w markecie zrobiłem "szelki"...
Zrób może tak. Odkręć klemę + od akumulatora, "przedłuż" ją kawałkiem przewodu (np rozruchowym z krokodylami) i zmierz na tym przewodzie.
Jeśli moge coś dodać to posiadam zrobione przewody 16mm2 o długości ok. 5 metrów. Z praktyki, przy ich pomocy odpalany był poprzedniej zimy parokrotnie samochód ciężarowy, nie wspomne ile razy osobowy z silnikiem Diesla. Przewody nie robiły sie gorące, może lekko ciepłe, wiec myśle ze 16mm2 spopkojnie starczy do odpalen osobówek.
Wprawdzie nie było wielkich mrozów przez dłuższy czas, to paliwo nie powinno być podstawową przyczyną tego, że silnik nie pali, bo już od kilku dni temp. w plusie. Ja bym pokusił się, o odpalenie za pomocą przewodów rozruchowych i trochę przejechał się, a przy okazji zatankować paliwo zimowe, tylko nie 5 litrów, , bo przy iluś tam litrach paliwa letniego...
To jest kondensator 10 uF, te styki są dublowane, czyli jeden jest podwójny i drugi jest podwójny. Konstrukcyjnie zrobione tak, żeby można podłączyć wsuwki od silnika na jedne styki, a wsuwki od sieci na drugie bez podlutowywania przewodów.
tzn na + 25mm2, a na - 16mm2? A dlaczego na "+" większy przekrój, a na "-" mniejszy? Dlaczego nie odwrotnie?
Panowie. Na forum elektrody jak i na innych vortalach technicznych są różne teorie na temat podpinania przewodów rozruchowych. Jedna z teorii mówi: - ostatni w kolejce zacisk podpinamy do bloku silnika, a po odpaleniu pierwszy odpinamy zacisk właśnie z bloku silnika. Te teksty są uzasadnione tezą, że jest prawdopodobieństwo wydzielania się wodoru z...
witam takie pewnie laickie pytanie dla profesjonalistów ale chciał bym się dowiedzieć, ponieważ zauważyłem od dłuższego czasu w instrukcjach urządzeń do odpalania samochodów, przewodów rozruchowych schemat podłączenie w którym to czerowny kabel zwieramy plus do plusa a czarny łączymy minusowy biegun sprawnego akumulatora z masą (jakaś metalowa część...
Złe połączenie, podłącz przewód biały nie do czerwonego tylko do zielonego. Zmiana obrotów to zamiana przewodów uzwojenia pracy zielonego z czerwonym lub przewodów uzwojenia rozruchowego żółtego z białym.
Naładuj prostownikiem. Sprawdź bezpieczniki.
jak podłączyć ten oto silnik Rozpocząć od rozpoznania końców przewodów odpowiadających uzwojeniu pracy, uzw. rozruchowemu i przewodów wyłącznika odśrodkowego. Później można myśleć o odpowiednim ich połączeniu.
Możliwe... Fajną "próbówkę" można szybko zrobić z żarówki https://www.google.pl/search?q=żarówka+h... Dziurki ma, trzeba jeszcze dwa kabelki do tych dziurek, i próbnik jak znalazł... Masz ty drugi akumulator, który mógłbyś...
Kable zapłonowe od zawsze narażone są na przebicie. A czasy gdy kupowałeś je z metra już minęły. W środku plecionka miedziana i gruba izolacja. Coś jak na chińskich super grubych przewodach rozruchowych. ;) Dziś przewodu same w sobie mają sporą rezystancję. Bo głównym elementem przewodzącym rzadko jest miedź.
Połączenie jednego końca przewodu uzwojenia roboczego i przewodu uzwojenia rozruchowego, jest prawidłowe, gdyż zapobiega podłączeniu uzwojeń, by silnik pracował w dwóch kierunkach.Jeden określony kierunek jest istotny dla pracy kompresora.Sprawdziłbym łożyska i gniazda w pokrywach, gdyż silniki 1-fazowe są czułe na wybite gniazda łożyskowe, o czym wspomniałem...
Drut miedziany z wielkim krokodylkiem (mniej więcej jak w przewodach rozruchowych do auta) był przy pralkach SHL z lat 50. One nie miały drugiej klasy izolacji a w tamtych czasach ochrona przeciwporażeniowa była przez uziemienie. Pralka Frania też była w drugiej klasie. Były też wirówki z NRD do których w komplecie był gumowy nadmuchiwany torus służący...
Scenariusz się diametralnie zmienia, patrząc na tytułowy wątek. Kolego, jako projektant, powinieneś trochę pochodzić po instalacjach. Albo kreśl, co ci się podoba, potem po prostu zatwierdzisz zmiany poczynione przez majstra. Podałem Ci do wyboru dwa przekroje, chciało ci się je sprawdzić, czy szukasz jakiegoś „pomiędzy”?
Też uważam że mając do dyspozycji drugi akumulator lepiej go rano przynieść ciepłego, podłączyć jakimiś krótkimi przewodami rozruchowymi do akumulatora w aucie i bez problemu odpalić. Niemniej jednak sam prostownik bardzo ciekawy jeśli chcemy utrzymać w pełni naładowany akumulator na jakimś pustkowiu.
W starych autach nie ma znaczenia, podłączaj do klem, najmniejsze spadki napięć. W nowych autach, z systemem nadzoru akumulatora, podłączasz jak przewidział producent pojazdu, z reguły są podane , specjalnie zaprojektowane miejsca podłączenia przewodów rozruchowych/ładowania. Podobno ma to za zadanie zliczenie ilości ładunku podanego do akumulatora....
Jeśli z silnika wychodzą 4 przewody, 2 z nich, o niższej rezystancji są uzwojeniam roboczymi, pozostałe 2, o wyższej rezystancji, są uzwojeniam rozruchowym. Jeśli są 3 przewody - jeden z nich jest wspólny, pozostałe 2 to uzwojenie rozruchowe i robocze. W takim przypadku między przewodem wspólnym a przewodem uzwojenia rozruchowego będzie większa rezystancja,...
Np. podłączenie przewodów przy przekaźniku rozruchowym od drugiej strony tym bardziej, że widać tam jakieś dziwne podłączenie brązowy - czarny, ale na razie spróbuj tak podłączyć bardziej nie zepsujesz.
Przewody są miedziane, rozróżniam miedziane od miedziowanych wykonanych z aluminium, stali czy włókna szklanego (bo i takie widziałem). Ale przekrój taki sobie jak pisałem. Aluminiowy jest za to drut na dławiku i połączenia płytka - gniazda wyjściowe. Zacisk masowy oczywiście przywodzi na myśl chińskie przewody rozruchowe, ale w rzeczywistości jest...
jezeli dysponujesz miernikiem inaczej multimerem ustaw go na prąd stały 20V jezeli sie myle niech koledzy mnie poprawią nastepnie podnieś maskę pojazdu w kturym chcesz sprawdzić napięcie i sprawdz gdzie masz akumulator ,odpal samochód (ma być la luzie i zaciągnięty hamulec ręczny) jezeli odpalałeś z przewodów rozruchowych to je odłącz . Następnie weź...
Można próbować mierzyć prąd przed mostkiem, ale pewnie nie ma dostępu do przewodów?
nie można zwierać wyjść silnika FM (wentylatora), C1 jest dla niego kondensatorem rozruchowym, tak samo jak C2 jest kondensatorem rozruchowym dla COMP ( sprężarki), jak poprzednik mój wspomiał ten element to poprostu listwa zaciskowa, a przewody: RED(czerwony) - to zasilanie uzwojenia roboczego, BLK(czarny) - przewód neutralny (zerowy), YEL(żólty)-...
Teorie techniki połączeń jakby to w kosmos miało lecieć i wrócić. To w reflektorze jest ,w suchym miejscu można łączyć jak się chce, nawet na skręta . Ale czy jest w ogóle potrzeba bo ta żarówka czarna, oprawka raczek rzadko się psuje. Podłączsobie akumulator na przewodach rozruchowych , sprawdz czy jest napięcie. Może ginie na wtyczce reflektora? Szaroczarny...
Witam, jaki jest przekrój przewodów rozruchowych, które od jakiegoś czasu można kupić w biedronce? (mam 126p gdyby ktoś pytał)
Sprawdź napięcie akumulatora podczas pracy rozrusznika. Gdy napięcie niskie, to podłącz na przewodach rozruchowych inny akumulator.
Schemat jest dostępny na elektrodzie. Podstawa to dobry hebel, plus dobra masa z kabiny na silnik. Wszystko można sprawdzić zwykłym miernikiem i dobrymi przewodami rozruchowymi
Dokładnie, gdyż to że są grube nic nie znaczy. Wystarczy obejrzeć gruby kabel rozruchowy od pana czajny, aby się o tym przekonać. Kryterium oceny to grubość żyły a nie zewnętrznej powłoki kabla. Dodam jeszcze, że izolacja w tych chińskich przewodach rozruchowych pomimo grubości, bardzo lubi się łamać. ;)
Kolejność przewodów jest poprawna? Wyjmij ten aparat i jedną świecę.Podłącz tą świecę do przewodu i pokręć aparatem ręcznie .Nie będziesz męczył akumulatora. Swieca ma leżeć na masie,aparat też musi dotykać obudową masy (możesz połączyć spinając przewodem rozruchowym). Pozostałe fajki mają być na świecach albo zmostkowane z masą. Tego ostatniego nie...
Podepnij na próbę obudowę alternatora przewodem rozruchowym do - akumulatora.
Przewody z CRL często zawierają dużo tworzywa sztucznego, a niewiele Cu. Widać począwszy od przewodów rozruchowych, a na telefonicznych skończywszy.
Witam! Tu jest wszystko wyjaśnione : http://obrazki.elektroda.net/76_11883264... Pozdrawiam
Koledzy, jak w temacie, nie działa radio i wyświetlacz od niego, dodatkowo brak dźwięku kierunkowskazów, bezpieczniki nr 1, 4, 5, 18, w skrzynce pod kierownicą całe, zasilanie na nich jest, wszystko stało się po odpaleniu auta z przewodów rozruchowych, uszkodzone radio? czy może wsad pamięci? Ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam
podskakuje wskaznik temp i obrotów Masy i zasilania na sterownik sprawdzaj plus na próbę zapnij masę przewodem rozruchowym na silnik.
Dzięki, faktycznie jest na Alledrogo sporo pozycji pod frazą "kabel spawalniczy". Tylko mam małe wątpliwości co do 16mm², to typowy PE, więc jeszcze mniejszy chyba od dostępnych przewodów rozruchowych. Myślę nad 50mm².
Diody ВСУ-10 są 10 A Co za silnik ze sprzętu rolniczego chcesz tym uruchomić ? W zamyśle projektantów to pewnie miało wspomagać rozruch jakiegoś moskwicza czy łady a nie prądożernego diesla. Tak wyglądają prostowniki z rozruchen https://airpress.pl/prostownik-2000-12-2... i ważę też odpowiednio , dwa razy więcej niż...
Witam, mam pytanie bo mnie to bardzo interesuje czy takie ganizda halogenowe które często mają przewody przyłączeniowe lub kondensatory rozruchowe mają gotowe przewody kotre są takie srebrne, i moje pytanie to aluminium czy coś innego?
A akumulatory masz dobre? Spróbuj na przewodach rozruchowych z innego ciągnika i porównaj.
Kilka poradników jak to zrobić dobrze pewnie znajdziesz bez trudu w sieci. Czy jest sens kopiować i wklejać tutaj? Są tam także liczne opisy sytuacji, gdzie właśnie z powodu nieprawidłowego zastosowania przewodów rozruchowych doszło do większych czy mniejszych problemów. Prąd przy rozruchu jest bardzo duży i to naprawdę spora energia, która potrafi...
Panowie a może byście policzyli spadki napięć na przewodach rozruchowych i wtedy prowadzili dyskusję o paleniu alternatora,Zawsze stosuję metodę plus do plusa,minus do minusa,dawca na obrotach i nigdy żadnej awarii.Do biorcy płynie prąd z akumulatora dawcy i jego alternatora,przy spadkach napięć na przewodach rozruchowych nie ma szansy uszkodzenia alternatora.
Jeśli masz, możesz na przewodach rozruchowych podłączyć np akumulator od auta (aby wyeliminować problem akumulatora). Czyli mam odłączyć akumulator od quada i podpiąć z auta czy mogę bezpośrednio do podpiętego aku quada?
Jak nie kręci rozrusznik to najczęściej właśnie sprawa dotyczy klemy pirotechnicznej, podłącz 2 akumulator z przewodów rozruchowych pod maską we wtyk do ładowania, (+12V) powinno gdzieś tam być
tak mi sie nie chcialo jechac po kabel Może byś nie musiał, gdybyś zdradził co to za urządzenie. Jeśli to jakieś silniki (one potrzebują większego zabezpieczenia ze względu na prąd rozruchowy) Dla przewodu 1.5mm max zabezpieczenie to 13A. Jeśli to urządzenie wymaga większego zabezpieczenia, to bezwzględnie trzeba zwiększyć przekrój przewodu.
Witam . Jeżeli nie masz wanny pod autem ,to można podłączyć akumulator za pomocą przewodów rozruchowych podłączonych pod rozrusznik lub alternator.Wiadomo że należy zrobić to ostrożnie by (+)nie zwarł się do masy.Można to też zrobić przewodami o mniejszym przekroju.Przy tym pomocna byłaby druga osoba.
A co z przewodem rozruchowym? Masz go ciągle podłączonego? Czy przyciskiem go odłączasz?
Do spawarki 200A potrzebujesz przewodów o przekroju najlepiej 35mm2,ostatecznie 25mm2, a przewody rozruchowe mają najczesciej podany prad chwilowy a nie ciagly i sa z reguły z przewodu 10-16mm2.
Natknąłem się na aukcji właśnie z tym określeniem dot. przewodów rozruchowych do samochodu. Możliwe, że chodziło o maksymalny prąd jaki może przez nie popłynąć, ale lepiej się upewnić ;-)
Jakie napięcie na aku masz? Na przewodach rozruchowych odpala?
Czy w czasie podpinania przewodów rozruchowych nie została zamieniona kolejność plusa i minusa :)
Dziś, przez przypadek, po zakończonej jeździe, zauważyłem nadtopienia bezpieczników jak na zdjęciach. Kable są nienaturalnie powykręcane. Nakrętka przewodu rozruchowego gorąca. Nadtopiona jest tylko górna obudowa i najbardziej wokół przewodu rozruchowego. Od spodu obudowa wygląda na nienaruszoną. Co może być powodem tego nadtopienia ? Samochód odpala...
Kolego nie wal ściemy. Nie tankujesz paliwa, masz stary akumulator i cienkie przewody rozruchowe. Zatankuj do pełna wymień akumulator o przewodach rozruchowych zapomnij.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
To jest silnik posiadający 3 uzwojenia przystosowany do pracy na 1 fazie. Jeden z kondensatorów jest do poprawy cosφ silnika (wpięty równolegle do zasilania) a drugi jest kondensatorem rozruchowym. Z tego co widzę to uzwojenia są połączone w gwiazdę. (zwarte końce uzwojeń niebieskim przewodem). Podłącz kondensator rozruchowy (to jest prawdopodobnie...
Urządzenie spoko. Daje radę. Czy warto wydać 250 zł to każdy sobie musi sam zdecydować. Gdyby jednak ktoś potrzebował czegoś, co może leżeć przez kilka lat w bagażniku i być gotowe do użycia zawsze to polecam przewody rozruchowe. Chociaż taki powerbank ma jedną zasadniczą przewagę nad przewodami. Nie trzeba się nikogo prosić o pomoc.
Nie musi być duży - podepnij równolegle drugi przewodami rozruchowymi. W Puncie mam 50Ah/360A a też mam diesla. Diesel jak za wolno kręci to nie "załapie", a dodatkowo jak są duże spadki napięcia to sterowniki "wariują", potrafią się zawiesić albo restartować.
Sprawa rozwiązana, przyczyną prawdopodobnie było to , że samochód dostał za duży prąd i komputer zwariował (mogło to się zdarzyć np. przy odpalaniu innego auta z przewodów rozruchowych)
Witam --trzeba wyczyścić klemy (minusową i plusową) żeby nie było śniedzi ,sprawdzić przewód masowy do karoserii i do silnika --poskręcać i spróbować odpalić jak nie kręci rozrusznik podmienić akumulator lub podłączyć przewodami rozruchowymi z drugiego samochodu kręci ---do wymiany akumulator,,, jak nie kreci --do naprawy rozrusznik (przed wyjęciem...
Dla spokoju można zacisnąć, podlać topnikiem i zalutować ;) połączenia zaciskane wykonane zgodnie z technologią są elektrycznie sprawniejsze ponieważ przepływ prądu powoduje przenikanie powierzchniowe atomów miedzi do materiału wtyczki lub krokodyla co w czasie skutkuje poprawą tego połączenia Prawda to ale, w przypadku przewodów rozruchowych sprawdza...
Nie wiem dokładnie jak jest w Fiacie Stilo ale jeśli by to była prawda to proponuje podłączyć równolegle inny akumulator np. za pomocą przewodów rozruchowych.
Czasami zdarzają się takie przypadki po odpalaniu z przewodów rozruchowych choć rzadko. Mi w ten sposób padł kiedyś regulator napięcia w alternatorze. Poza tym sprecyzuj co to za Vectra. A,B,C ?
Akumulator odwrotnie podłączony, rozłączony na włączonym zapłonie, odłączony w czasie pracy silnika, odpalanie z pomocą przewodów rozruchowych lub... brak masy na skrzynce.
Powtórzę. Uruchom na razie z jednym kondensatorem (pracy) 40 µF, potem pomyślimy i po zmierzeniu prądu tego silnika wyliczymy wartość kondensatora rozruchowego.
Działać to będzie z pewnością, ale jeszcze lepiej wyciągnie pieniądze z kieszeni :). Najlepsze jest bezpośrednie podłączenie akumulatora dobrymi/grubymi przewodami rozruchowymi, jak wspominali wyżej koledzy.
2 szt-uzwojenie główne ( szybkie obroty) 2 szt uzwojenie główne (wolne obroty) 2 szt uzwojenie rozruchowe 1 masa
Sprawdź dokładnie mase na skrzyni czy silniku. Możesz spróbować poprowadzić z minus z aku na skrzynie za pomocą przewodu rozruchowego.
Niestety nie mam dobrego przewodu rozruchowego, marketowe się nie liczą, sprawdzałem masę multimetrem. Różnica napięcia między klemą - a silnikiem wynosił ok 0.28 V przy rozruchu, ale na zimnym silniku, oczywiście zapalił od razu. Jutro sprawdzę na rozgrzanym, możliwe że przewody zaśniedziałe ze starości. Kocówki oczywiście poczyściłem ale nic to nie...
Podepnij się przewodami rozruchowymi do innego sprawnego samochodu. Jak odpalisz to wiesz że to Twoja bateria zakończyła żywot. Jak nie odpali to rozrusznik zakończył żywot. Jak słychać tykniecie to jest szansa że elektromagnes rozrusznika jest ok a jedynie szczotki + tulejki do wymiany (koszt niewielki) Ewentualnie odpal na "pych", podjedź do pobliskiego...
Tzn. sprawdzić, czy jest połączenie pomiędzy zielonym i czerwonym na jednej stronie? Tak. Jeśli jest, to styki są podwójne? Tak. Styki na 100% są podwójne. W przeciwnym razie opisy na kondensatorze byłby inne. Te podwójne lub nawet poczwórne styki na kondensatorach rozruchowych służą do zmniejszenia liczby dodatkowych złącz. Najczęściej umownej linii...
Daj z drugiego auta przewody rozruchowe
Miejsce wadliwego styku podczas uruchomienia przycisku rozruchu po kilku sekundach będzie ciepłe. Na tej podstawie należy je zlokalizować i dobrze wyczyścić. A jeśli chcesz sprawdzić czy rozrusznik jest sprawny to dodatkowymi przewodami rozruchowymi musisz go podłączyć do akumulatora.
Zwróć uwagę przy zakupie krokodyli, żeby miały w środku taśmę (plecionkę) spinającą ramiona, wersja bez tego połączenia często zamyka obwód przez sprężynę, przy prądach rozruchowych rzędu 300A musi się to skończyć jej rozhartowaniem
A nie budzi waszych podejrzeń fakt że nikt nie pochwali się co jest w środku w sensie ile i jakich ogniw ? A przekrój przewodów "rozruchowych" 2.5mm2 też jest do tego celu normalny ? Wracając do tematu to polecam dla autora solidny pakiet Makity, będzie droższy niż powerbank ale tam właśnie realnie taka szlifierka bierze 10A i potrafi pracować godzinę....
Skoro kontrolki przygasają a nie gasną całkowicie to raczej wykluczyłbym masy itp ale sprawdzić trzeba. Podłącz inny samochód przewodami rozruchowymi ( nie marketowymi) lub inny aku.
Połącz obudowę alternatora z minusem akumulatora dodatkowym przewodem (przewodem rozruchowym) i zmierz ładowanie. Musi alternator mieć masę - z obudowy do silnika. Pozdrawiam.
Oryginalne przewody były odpięte. A kabel był prawie dwa razy grubszy niż oryginalny idący z alternatora do masy. Tyle, że dużo dłuższy. Alternator był w oryginalny sposób przykręcony do silnika, więc masa powinna być dobra. Dziwiło mnie tylko,że gdy dotykałem grubym przewodem rozruchowym biegnącym od minusa akumulatora do tej śrubki masowej na alternatorze...
co mi podpowiecie userzy elektrody ?? Duży przekrój, solidnie zaciśnięte i przylutowane do krokodylków. Krokodylki z naprawdę mocną sprężyną, do tego połączone przewodem obie 'szczęki'.
W lodówkach rzadko są kondensatory rozruchowe, ale może to być objaw słabego styku przewodów w instalacji.
zgadzam sie z vvaldkiem to typowy brak masy. Weź tali jeden z przewodów rozruchowych ( taki do "pożyczania prądu") zapnij na klemę minusową i do korkusu silnika powinien zapalic.
Jeśli masz czym to zmierz kondensator rozruchowy sprężarki lub podmień na nowy: https://sklepeurodrut.pl/kondensatory-ro...
Przymierzałem się do zrobienia porządnych przewodów rozruchowych przez kilka lat, ale lenistwo wzięło górę. Za to odpalałem 3,5L benzynę z użyciem zarobionych przewodów 50mm² przyłożonych na żywca do klem. Zatem porządnie okuty przewód 25mm² z przykręconymi porządnymi klamrami (np. masowe spawalnicze) odpali nawet ciężarówkę, o ile dawca prądu...
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
Nie wiem jaki rozrusznik tam jest i ile popracował. Może padł bendix - sprzęgło jednokierunkowe, może trzeba tulejki powymieniać. Posprawdzaj popatrz na luzy. Wymiana tulejek brązowych na nowe na pewno nie zaszkodzi. Co do przewodów rozruchowych. Jeśli zrobiłeś je sobie sam i mają po 25 mm kwadratowych przekroju to OK. Jeśli masz marketowe to zapomnij...
Bez pomiarów poszczególnych przewodów to trudno stwierdzić jak ma być. Zrób jednak tak; -niebieski 3>niebieski 9 -brązowy10>brązowy7 -niebieski6>czarny4 -kondensator >do niebieski3 i 9 Sprawdź czy płynnie ruszy na parę sekund Jeżeli coś nie tak to kondensator podłącz do czarny 4 Wszystkie żółto -zielone na obudowę pompy. Dodano po 7 Oczywiście wszystkie...
rozrusznik nie przekazuje prądu do akumulatora W niektórych samochodach przewód ładowania ( gruby ) z alternatora mocowany był do automatu rozrusznika , tam na jednej śrubie łączył się z przewodem rozruchowym. Mechanik to miał na myśli .
Do przednich lamp i gniazda przyczepki nie zaszkodziłoby dać przewody 2,5mm2. A przewód rozrusznika myślę że spokojnie wystarczyłby 35mm2. Na przewodach rozruchowych 25mm2 spokojnie odpalałem ursusa 4011, który był bez akumulatorów.
Podpiąć do przewodów kablami rozruchowymi drugi akumulator(żeby nie rozprogramować urządzeń) i odkręcić klemy akumulatora.
Możesz podpiąć na próbę jakiś mniejszy samochodowy na przewodach np rozruchowych, odpinając te które są Tylko uważaj żeby nie zrobić zwarcia!!!!!
No i niezapomniane przygody z szukaniem przewodów rozruchowych i dawcy prądu co kilka dni Nie przyjmujesz do wiadomości że pawlakos chce wozić oddzielny akumulator do zasilania nagrzewnicy?
Zrób prosty test. Zapnij przewód rozruchowy od minusa akumulatora do masy silnika. Jak jesteś pewny rozrusznika to szukaj w zasilaniu.
Co do przewodów rozruchowych to do odpalania sam. ciężarowych powinny być o przekroju min. 35mm² i nie dłuższe niż 3m. oczywiście zakończone solidnymi krokodylkami o mocnych sprężynach . Nie będzie wtedy zbyt dużych spadków napięcia , niestety wiele ludzi o tym nie pamięta lub wręcz nie wie . :?:
Antena w dziurze to zdaję się koszt nowej anteny plus robota (ok. 300zł) więc na razie musi poczekać.W pierwszej kolejności chcę zamontować tubę :) Podpinałem klemę (miedzianą) od przewodu rozruchowego do masy anteny przy radiu i do minus'a na aku - nic nie daje. Plus od inst. radiowej ponoć jest za fiatowskimi filtrami które w jakimś tam stopniu "odkłócają"...
Akumulator doładować na początek i sprawdzić czy ładowanie w ogóle jest. O ile auto po podłączeniu przewodami rozruchowymi prądu z innego samochodu "kręci" to poza rozładowanym (lub niesprawnym) akumulatorem przyczyną może być Bendix lub zużyte szczotki rozrusznika. Przyczyna zgaśnięcia silnika w kilka chwil po uruchomieniu może być zupełnie inna, związana...
Tu akurat nie jest ważne czy to diesel czy benzyniak. Przewody teoretycznie powinny być tyle razy dłuższe, ile razy dłuższy jest obwód. Normalnie w samochodach łączna długość przewodów jest mniejsza niż 1 metr.
Masz alarm albo immo? Wygląda na spadek napięcia na którymś z elementów. Wykonaj pomiary. zobacz czy pomoże zapięcie przewodu rozruchowego pomiędzy masą silnika a minusem akumulatora, jeśli nie to trzeba szukać spadku napięcia na sterowaniu.
z tego co piszesz o kontrolkach wynika na slaby akumulator ale równie dobrze może nie być dobrej masy na silniku, spróbuj bezpośrednio puścić masę z akumulatora na silnik jakimś przewodem rozruchowym, lub chwilowy spadek napięcia
Witam. Po co ciągnąć 50 metrów kabla 4x, skoro można 3x? Musi zastosować przewód 4x, ponieważ jeden przewód od pompy (brązowy) jest przewodem od kondensatora rozruchowego.
grubość przewodów rozruchowych kabli rozruchowych kondensator rozruchowych
czujnik odciąć paliwo napełniania syfony wartość skuteczna napięcia tętnień
stabilizator napięcia prądnicy wideodomofon zamel
Wybór napędu do bramy przesuwnej: Force 2000 kg vs Nice 1000 kg Uszkodzony wentylator zasilacza - co robić?