Śruby i nakrętki samozabezpieczające należy bezwzględnie wymienić. 1 śruba(y) - tarczy hamulcowej(ych) M8 12 Nm Śruba(y) - wspornika hamulca tarczowego. M10 x 1,25 55 Nm Przewód hamulcowy giętki M10, na zacisku hamulca tarczowego 16 Nm Przewód hamulcowy M10 16 Nm śruba(y) koła Felga(i) stalowa(e) 86 Nm; Felga(i) aluminiowa(e) 98 Nm
Cześć. Nie krytykujcie. lepiej pytać niż nie wiedzieć. Wymieniałem przewody hamulcowe, ( Nie pierwszy raz). Łączyłem je w połowie ze starymi przewodami. Na 1 końcówce wkręconym w giętki przewód hamulcowy jest po jeździe delikatne zapocenie przy przewodzie hamulcowym (Nie na gwincie). A na łączeniu przewodów jest z kolei delikatne zapocenie, ale na gwincie....
mam pytanie kto z was wymienial przewód hamulcowy giętki przedni ? nie moge odkrecic tego sztywnego od giętkiego jak mam sie do tego zabrac bo juz krew mnie zalewa :bad-words:
Płyn zmieniasz co 2lata na każdym opakowaniu płynu jest to napisane Czyli co 2ga wymianę oleju w zależności od auta żeby przelać cały ukl potrzebne jest od 1-3L płyny w twoim przypadku 1L spokojnie wystarczy Po 2 jest pełno w gugle kiedy i jak zmieniać płyn na jaki i ile go wchodzi. Najlepiej jedz na diagnozę hamulców niech sprawdzą zrobią ci listę...
Czasami taki przewód hamulcowy giętki ,,puchnie" od wewnątrz i zachowuje się jak jednokierunkowy zawór zwrotny. Ale co dokładnie tam się grzeje ? Tarcza i zaciski, felga, opona ?
możliwe że uszkodził się przewód hamulcowy ten giętki i puchnie
Tylko takie dwie sugestie -nie działa Ci w ogóle lewy przedni hamulec lub giętki przewód hamulcowy masz zapchany(do wymiany).
Na 90% giętki przewód hamulcowy przy wahaczu. W środku spuchł i przepuszcza płyn w jedną stronę a w powrotną nie.
Witam. Proponuję wymienić giętki przewód hamulcowy idący do tego koła ,które najbardziej się grzeje,lub jeśli jest to kilkunastoletni samochód wymienić wszystkie przewody giętkie.W starych przewodach robią się wewnętrzne rozwarstwienia i pompa ciśnienie poda na cylinderek,ale płyn z cylinderka ma utrudniony powrót do pompy,bo przewód działa jak zawór...
Jeżeli blokuje się tylko jedno koło może być zaphany giętki przewód hamulcowy przy zacisku. Miałem taki numer w mercedesie i teraz niedawno w Audi100. Najlepiej wymień wszystkie takie przewody w samochodzie, ba jak jeden już sie zapchał (albo raczej ścisnął sie w środku i nie ma przedmuchu)to dla iinych to tylko kwestia czasu (najbliższego).
problem rozwiazany== okazalo sie ze jeden przewod hamulcowy gietki na belce tylniej puchl przy wciskaniu pedalu hamulca po wymianie auto smiga dziekuje wam za cenne wskazowki ktore pozwolily na znalezienie usterki zamykam temat
Miałem podobny przypadek w starym Uno. Pompa hamulcowa /tłoczek hamulcowy spuchł/ . To samo działo się po wymianie pompy - powód spuchnięte przewody hamulcowe /te giętkie/.
Zatkany, albo zatykający się przewód hamulcowy., najczęściej giętki(wąż). Przy hamowaniu pompa podaje płyn, a po odpuszczeniu hamulca, płyn powinien się cofnąć odrobinę z powrotem, ale się tak nie dzieje, wiec hamulec( zacisk) nie odbija.
Witam. Swoje lata już to ma. Więc może być ciężko. Jest opcja że to się urwie podczas odkręcania. Dobrze by było jak byś się zaopatrzył w klucz oczkowy-otwarty do przewodów hamulcowych. Ale widzę że pozbywasz się starych przewodów więc jest opcja przeciąć ten giętki i wtedy nałożyć klucz oczkowy ale taki mocno pasowny. Jest opcja że się jednak zniszczy...
LUdzie jaki wężyk od gruchy ja miałem na mysli przewód hamulcowy giętki, pisałem na początku o siłowniku kopiycie i węzyku nic ani słowa o serwo, nie ma juz siły, nie jest oryginalny z lucasa jak siłownik, ale jest nowy i nie puchnie !!!! Pozatym jak sie juz czepiacie wspomagania hamulców to mam standart w 2,4 d czyli klapiącą - mlaskającą pompke Vacum,...
Układ hamulcowy zapowietrza się, czy tylko pedał wpada w podłogę. Czy podczas kolejnego już odpowietrzania ukazują się pęcherzyki powietrza. Jeśli gwarantujesz za stan przewodów hamulcowych giętkich oraz prawidłowe odpowietrzanie, to moim zdaniem należy przyglądnąć się pompie hamulcowej tj. wymienić gumki tłoczka. W Passacie miałem podobnie, ale pedał...
Sprawdź wężyki hamulcowe (przewody giętkie), bo mogą być uszkodzone wewnętrznie i pod ciśnieniem "puchną".
Napisałeś, że po naciśnięciu hamulca zaciski trzymaj OK, a odpuszczają? Możesz mieć spuchnięte wewnątrz giętkie przewody hamulcowe i klocki nie mogą odbić. Na fotce ewidentnie widać, że tarcza jest skrawana. Powinna błyszczeć a nie takie zadry.
Sprawdź giętkie przewody hamulcowe czy nie popuchły w środku. Często się to zdarza. Płyn wtedy nie odpływa i tłoczki nie mogą się cofnąć.
Sprawa hamulców b. ważna i nie lekceważ jej - bez urazy, ale autko masz już letnie. Z własnego doświadczenia wiem, że aby w aucie hamulce były sprawne muszą być spełnione m.in następujące warunki: odpowiednia grubość tarcz i okładzin hamulcowych oraz właściwy ( dopuszczalny ) wymiar wewnętrzny bębnów hamulcowych. Ponadto świeży płyn hamulcowy ( max....
Witam serdecznie. Otóż mam pewien problem z hamulcami i teraz wszystko opiszę. W połowie 2015 roku kupiłem VW Passata B5 zrobiłem nim kompletnie hamulce Tarcze TRW, klocki TRW, przewody hamulcowe giętkie TRW. No i tak, spoko auto mam od połowy 2015r i zmieniłem te hamulce lecz klocki z TRW są twarde no i oczywiście od tamtej pory zrobiłem już na nich...
Nie podajesz rocznika auta. Znam przypadek z hamulcem w takim samym aucie z tym, że przód prawie nie hamował a tył od razu blokował koła. Okazało się, że pompa hamulcowa była sprawna i rozdzielała oddzielnie hamowanie na koła przednie i łącznie na tylne koła, poprzez korektor siły hamowania. Po dokładnym odpowietrzeniu układu hamulcowego i naprawie...
Sprawdź stan bębna hamulcowego (tego ze słabszym hamowaniem), może być uszkodzony (pęknięty) po obwodzie i może się robić owalny podczas hamowania. Miałem taki przypadek i gdy ze złości rzuciłem go na jezdnię, po "dźwięku" doszedłem do tego, że był uszkodzony. Czy podczas zmiany przewodów hamulcowych wymieniłeś również przewody giętkie, bo też potrafią...
Tu powinna być szczegółowa kontrola układu hamulcowego (wycieli, pocenie się). Płyny ot tak z siebie nie ubywa. Kontrola wszelkich połączeń śrubowych i gumowych, giętkie przewody i uszczelnienie tłoczków. No i wymiana samego płynu według interwału.
Może przewód giętki puchnie i nie pozwala na swobodne powracanie płynu hamulcowego.
Od dziesiątek lat jeżdżę do dwóch sprawdzonych zakładów oponiarskich i w obu dociągają mi koła dynamometrem. Parę dni temu (do wymiany klocków) odkręcałem przednie koła w Carismie kumpla z Niemiec i były tak do... kręcone, że musiałem dodatkowo do klucza użyć ok. pół metrowej przedłużki. Do odkręcenia śrub zacisków też musiałem użyć przedłużki do klucza...
Witam. No to co panowie? Kto stawiał na zapchany przewód giętki? Ręka do góry! Wymieniłem przewody giętkie. za jednym razem w obydwu kołach. Pomogło. Przewód był tak zapchany, że nie można było nawet w niego dmuchnąć. Dziękuję wszystkim za rady. Pozdrawiam Rafał
Korektory są na przewodach i chyba nie pozostaje nic innego jak ominięcie ich na próbę. ********************* Jednak to nie korektory, po zaślepieniu kolejnych wyjść pompy hamulcowej wyszło na to że miękki pedał jest przez układ ham. prawego przedniego koła, więc wymieniłem giętki przewód ham.(nowy) i nawet zacisk efekt jest żaden. Jak ktoś ma coś ciekawego...
Miałem też takie auto z ABS-em i problem z odpowietrzeniem, po wymianie płynu hamulcowego. Jest kilka sposobów odpowietrzania auta z ABS-em, w tym między innymi z unieruchomionym silnikiem oraz z uruchomionym. Hamulce odpowietrzałem z unieruchomionym silnikiem, przy czym trzy koła udało mi się odpowietrzyć bez problemów, natomiast jedno koło (przednie)...
Witam W golfie zostały wymienione z przodu wszystkie gumy(reparaturki) w maju i było wszystko ok. Po kilku miesiącach hamulce znowu zaczęły trzymać i nasmarowałem prowadnice. Teraz znowu nie odbijają i już nie wiem co z nimi może być. Hamulce grzeją się na tyle że felga była dość ciepła po przejechaniu ok 40 km(Kato-Pszczyna). Podejrzewam że mogła już...
Witam W sobotę byłem na przeglądzie i okazało się że mam do wymiany przewody hamulcowe tylne (stan krytyczny podobno) W związku z tym mam kilka pytań. Więc tak czy model Feli 1.3 LXI oczywiście II z 1998 roku 68KM MPI ma korektor hamowania ? Jakie by były długości odcinków przewodów hamulcowych chcę wymienić wszystkie na miedziane bo z korektorem jest...
To nie sprawdziłeś skąd był wyciek np. po usytuowaniu kałuży pod autem. Może miałeś już wcześniej zastrzeżenia do siły hamowania i z ostatnią porcją hydrolu dojechałeś na parking, a może jakiś łobuz przeciął Ci przewody hamulcowe, bo np. zająłeś komuś miejsce na parkingu. Jeśli zostały uszkodzone tylko przewody "giętkie", to mając pewne umiejętności...
Pompa jest tez wyjsciem ale raczej ostatecznoscia. Przewud hamulcowy sztywny nie ma wplywu natomiast stawiam na przewod gietki ( gumowy) zakladajac ze w zacisku wszystko ok i prowadniczki i tloczek siedzenia klockow tez musza byc ok. Lozysko nie blokuje kola a tym bardziej nie spowoduje znacznego zagrzania sie kola.
Nie musisz od razu odwiedzać tokarza ponieważ M20x1.5 taki gwintownik i narzynkę można pożyczyć gdzieś w zaprzyjażnionym warsztacie samochodowym i zrobisz połączenie manometr z wężykiem a dalej, musisz wykonać kilka końcówek pod gwint wtryskiwaczy lub świec żarowych bo tam już jest różnorodność gwintów. Ja robiłem takie urządzenie wykorzystując manometr...
Pany i Panewki! :D Nie ten samochód! Dziś zrobiłem regenerację zacisków przednich, okazało się, że w lewej stronie, tłoczek się nie poruszał przez uszkodzony giętki przewód hamulcowy! Zaciski zostały pomalowane co najgorzej wyszło bo nie było czasu na schnięcie ale hamulce brzytwa. Auto się lepiej prowadzi bo nie hamuje to jedno, drugie nie odbija już...
Przewód nad mostem, przed trojnikiem. Do tyłu idzie jeden przewód sztywny, potem.przechodzi w giętki (wymieniony na nowy) i jest trójnik na lewe i prawe koło. I o tym giętki właśnie piszę. Czyli odcinam całkowicie tył.
Kolego sprawdź jeszcze regulatory w tylnych kołach, które są odpowiedzialne za "trzymanie" stałego odstępu szczęk od bębna hamulcowego ( tj. w odległości ok. 0,3 mm ) - zużyte wymień. Po wymianie regulatorów oraz prawidłowym odpowietrzeniu każdego koła (zaczynając od tylnego prawego), mając sprawną pompę hamulcową i tzw. serwo oraz szczęki hamulcowe...
Temat nieco "starawy", ale pewnie nie raz (tak jak ja) ktoś jeszcze skorzysta tylko czytając. Przejrzałem wiele informacji w necie. Znalazłem mnóstwo informacji o działaniu pompy, zacisków, abs, ale ciężko znaleźć informacje kompleksowe, całościowe (kilkanaście porad, szczególnie na portalach motoryzacyjnych, to "kopiuj-wklej", bez głębszego zastanowienia...
Ile mogłaby kosztować naprawa w przypadku problemów z ciśnieniem w układzie hamulcowym, w przypadku tego auta? wszystko zależy co spowodowało zapowietrzenie się układu - nieprawidłowa wymiana tacz i klocków hamulcowych przez jakiegoś pana Heńka w stodole zaadaptowanej na pseudo warsztat samochodowy lub wyciek a jeśli to drugie to koszty zależną są...
Mam problem. Już trzeci raz pęka mi przewód giętki z przodu od hamulca w fiat brawa 1/6 1999r bez abs. Różne koła prawe i lewe. Jest to dość niebezpieczne proszę o rade
Powiem coś o lagunie : Czy bity ? -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra) -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane) -Tylnią maskę sobie olej ciężka...
Od tego trzeba by zacząć. Jechać od samej góry. Pompa hamulcowa, pompa ABS, przewody . A właśnie. Coś ni przyszło do głowy a z takim uszkodzeniem się też spotkalem. Ale do tego potrzeba 2 osób. Kiedyś spotkałem się z sytuacją gdu przewód giętki(gumowy) "puchł". Pękło wewnętrzne zbrojenie i przy naciskaniu pedału robił się bąbel na przewodzie. Nie było...
6. Tu nie ma przewodu giętkiego - tylko twarde Ależ jest, jak najbardziej jest, leć palcem po tych twardych przewodach, znajdziesz i elastyczny ;) Właśnie dlatego tak często są pomijane i ludzie nie mogą sobie z hamulcami poradzić. [url=https://www.google.pl/search?q=punt...
Teraz o wykonanej naprawie: Jak wspomniałem pojechałem wymienić wężyk z tyłu. "Najprawdopodobniej nie podgrzał nakrętek na przewodach zapewne próbował na siłę odkręcić przewody" -więc nim odkręcił to się nagimnastykował, Fakt jak wspomniałem przewody tak czy tak na końcach były przetarte do wymiany. Przy odkręcaniu oczywiście uszkodził krótki wężyk...
cześć kolego Jestem Marcin. a chcem zrobić to samo. proponuję lm358 bo akurat taki mam scalak niedługo czyli jutro zaprojektuję coś. na forum zamieszczę moje dokonania. a ramię. można np z .. o i tu się zaczynają schody. myślałem o rurce hamulcowej z fiata 126p hamowania . a potem o przewodzie z drutem .. myślę że są w sklepach obi jakieś wyginalne...
Gdyby wydłużył trzpień serwa to by mu hamulce blokowały... Wg mnie blokowały by gdyby były zaciski nie ruszane. A autor pisze że cała jazda zaczęła się w chwili zmiany klocków, czyli tłoczki z tyłu musiały być cofnięte. Oraz wymiany przewodów giętkich z tyłu, czyli: a. musiał zdjąć linkę ręcznego by kręcić zaciskiem b. zapowietrzył przy wymianie tych...
My Polacy mamy coś takiego, że uwielbiamy się kłócić i wychodzić na swoje Tylko że my z Kocurkiem się nie kłócimy, ale rozmawiamy jak zrobić, żeby nas nikt nie robił w ch... Ja tak nie mam, odpuszczam i tyle, mam swój rozum. Dlatego firmy mają w Polsce klientów za kogo mają i traktują ludzi jak traktują i dlatego potem w Biedronce tyle "promocji" i...
Kolejny etap przemyslen. Wczoraj bylo slisko i dosc gwaltownie hamowalem tak ze na pewno kola wpadaly w poslizg. Wydawalo mi sie ze pedal hamulca dosc lekko mi puknal (niby zadzialal ABS) ale zaraz po tym wlaczyla sie ta nieszczesna kontrolka. Czy w takim razie nadal myslicie ze to jest cos nie tak z czujnikiem czy moze to pompa ABS'u? A i jeszcze jedno,...
giętki przewód przewód giętki przewód hamulcowy
ładowanie akumulatora regeneracja pompa oleju scania niszczarka koło
radio słabo odbiera stacje radio słabo odbiera stacje
Czujnik prędkości Mitsubishi Outlander – lokalizacja VSS i ABS, generacje, wymiana First Austria FA-4400, FA-111ZX – wzmacniacz samochodowy, parametry, instalacja, typowe usterki