Przewód oporowy był poprowadzony pod podłogą. Nie dam sobie głowy uciąć, ale wydaje mi się, że był on zawieszony na ścianie grodziowej, za silnikiem.
Mogę zastąpić przewód oporowy rezystorem 1,5 ohm 50W w moim Fiat 126p zapłon z przerywaczem?
coś ala stalowy to przewód oporowy.
Zrób foto cewki zapłonowej, była wersja cewki która wymagała opornika od strony +12 V. W samochodzie był to odcinek około 60 cm (tak z pamięci) przewodu oporowego zasilanego cewkę. Wiele osób nie miało nawet pojęcia ze to jest przewód oporowy.
Stopi się przerywacz na tej cewce, ona sie nie nadaje do zapłonu stykowego, choćbyś zastosował przewód oporowy
Wymieniłem świece ustawiłem zapłon na GMP Nie wiadomo czy to 600,czy 650. Dla 600 jest -7st a dla 650 -10st. Sa dwa rodzaje cewek,jedna pod przewód oporowy a druga bez
Witam elektrodowiczów mam problem z moim fiacikiem 126p nagle zatrzymał się i brak iskry na świecach(wymieniony na nowy aparat zaplonowy :roll: i ustawiony w warsztacie, nowy kondensator) cewka zapłonowa podwójna, niestety nie wiem skąd jest zasilana (poprzez przewód oporowy oznaczony na schemacie elektrycznym n-48) jeśli ktoś wie to proszę o pomoc...
Nie ma cewek zapłonowych o rezystancji uzw.pierwotnego 0,2 om.Najnizsza wartość tej rezystancji to 0,6 om,moduł ma układ stabilizacji prądu cewki,najczęściej ustawiony na 6 amper.W klasycznym układzie ta cewka nie bedzie pracować,za duży prąd popłynie przez przerywacz niszcząc go.Spróbuj w szereg z cewką właczyć przewód oporowy z 126P
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Sprawdzić jaka jest przerwa na przerywaczu,oraz czy jest zamontowany przewód oporowy-taki niebieski kabel.
Zasilanie cewki przez przewód oporowy miało też tą zaletę ze mozna było tak zmienić instalację że w momencie włączenia rozrusznika zasilanie na cewkę było podawane z pominięciem przewodu oporowego. W Suzuki Maruti było to zrobione fabrycznie.
Weź kawałek przewodu i na próbę załącz zasilanie na cewkę, czy tez przewód oporowy. Przecież w komorze silnika masz plus na zacisku alternatora. Poza tym, zaopatrz się w schemat i skomplikowane narzędzie - żarówka z przewodem, które to jest wystarczające do naprawy malucha.
czy rozrusznik zwiera do masy raczej nie sprawdzisz jeśli tulejki są wywalone to je poprostu wymień i tak grzebiesz nie zaszkodzi a na zimę jak znalazł. Ale o co chodzi z tym przewodem oporowym pierwsze słyszę żeby tam był jakiś przewód oporowy gdzie on dokładnie jest ?????
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Można. Kiedyś miałem awarię cewki dwubiegunowej, ominąłem przewód oporowy i przejechałem na takich cewkach parę tysięcy kilometrów...
Można całkowicie wyeliminować przewód oporowy w obwodzie cewki gdy stopień wyjściowy z mosfetem zostanie przeprojektowany na źródło prądowe o wydajności około 5A - wystarczy dodać rezystor 0,12ohm w szereg ze źródłem mosfeta i dowolny tranzystor NPN. Niepotrzebny będzie wtedy przekaźnik zwierający ten nieszczęsny przewód oporowy.
Ja to przerabiałem za pomocą diod krzemowych łączonych w szereg. 4 sztuki powinny załatwić sprawę, jeśli cewka by się grzała zbyt mocno, dodaj piątą. Warto pomyśleć o odczepie w połowie linii diod, żeby wykonać połączenie z przewodem od automatu/przekaźnika rozrusznika, by w chwili kręcenia rozrusznikiem, nie dochodziło do nadmiernego spadku napięcia...
Jak chcesz zmienić cewkę, musisz też zmienić resztę układu zapłonowego, przede wszystkim aparat zapłonowy (bez rozdzielacza) i chyba może się przydać przewód oporowy w zależności od wersji cewki, bo jest ich chyba kilka... ;)
Nie napisałeś jaki rocznik i model auta. Najprawdopodobniej za silnikiem, ugniło połączenie przewodu oporowego z wiązką. Lub było kiedyś odcięcie zapłonu i teraz ugniło, dając taki spadek. Jeśli masz przewód oporowy, to napięcie na cewce, względem masy będzie około 9V.
W oryginalnej instalacji elektozawór nie jest podłączany pod cewkę ,bo jeżeli jest zastosowana cewka 9V dwubiegunowa przez przewód oporowy ,to może elektrozawór będzie głupiał.
Przewód oporowy 1.7Ω jest stosowany tylko do podwójnych cewek w obudowie metalowej.P
Odpisuję tutaj na PW. Jeśli samochód jest odpalany na pomocą dźwigni to na 100% nie ma przewodu oporowego. Jeśli stacyjką to moźliwe, że ma. Ale gdy chcemy sprawdzić to krótka instrukcja: Należy użyć żarówki najlepiej 10W ale może tez być 21W i podłączyć jeden styk żarówki do zasilania cewki, a drugi do masy. Nie należy używać przewodu idącego do przrywacza....
Witam panowie, nie mam przwodu oporowego na cewke, posiadam biazet 101. Silnik jest w ciągniku i ktoś założył na cewke zwykły przewod. Kupiłem dziś 2 zwykłe rezystory 3.3 ohm, ale od razu sie spaliły. Iskrzą mi platynki, kondensator nowy. Czy rezystory muszą być do tego jakieś specjalne ?
Przewód od alternatora, ten gruby pociągnij do tego najgrubszego przy rozruszniku. Nie ma sensu ciągnąć dwóch przewodów do akumulatora. Do Twojej cewki konieczny jest rezystor lub przewód oporowy. Jeśli nie masz, ratuje Cię włączenie w szereg żarówki 21W/12V. Takiej jak od tylnego kierunkowskazu. Ten elektrozawór na gaźniku ma być podłączony, bo nie...
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. To był dziwny wynalazek z tą cewką o niskiej oporności zasilaną przez przewód oporowy. Miało by to sens jakby od razu montowali skrót na czas pracy rozrusznika tak jak np w VW gdzie było wyjście z elektromagnesu. A w 126p był opornik, była cewka...
Przeciwzakłóceniowy był o ile pamiętam na cewce, ten na aparacie ma za zadanie gasić łuk co daje ostrzejsze zbocze zaniku napięcia i przez to lepszą iskrę na świecy. Pozdr.J. PS bez tego na cewce można jechać a bez tego na aparacie trudno albo wcale.a jeszcze jest taki soecjalny kabelek koloru chyba zielonego od od cewki do wyłacznika zapłonu( no może...
Wypinasz ten przewód oporowy i zasilanie dajesz bezpośrednio na jeden pin z cewki a drugie z tego samego miejsca dajesz na 4 pin "sterownika". ;)
Przewód zasilający ma być razem z kondensatorem a przewód oporowy do aparatu. Więc z tego co wizę jest źle podpięte. A kondensator przy aparacie nie jest w ogóle zakręcony do aparatu nie ma masy z tego co widzę?
Masz cewkę dwubiegunową?Podpinałeś zapłon bez przewodu oporowego?może podepnij zapłon wprost pod alternator ominiesz w ten sposób długą drogę: akku,kostka stacyjki,kostki wiązki tylnej,przewód oporowy itd.Z tymi kondensatorami to nie przesadzaj wystarczy jeden przy aparacie zapłonowym.Przerwy na świeczkach nie za duże?
Panowie z całym szacunkiem dla Waszej wiedzy pragnę przypomnieć, że tematem jest tylko 126p. Dwubiegunowa cewka 6V i przewód oporowy bocznikowany na kilka sekund podczas rozruchu jest po to, żeby ułatwić uruchomienie silnika. Rozrusznik powoduje duży spadek napięcia akumulatora i iskra na świecach jest słabsza. Pragnę przypomnieć, że pierwsze wersje...
Może to zapłon. Proponuję (niważne, że to być może nie jest przyczyną) zmieniać styki przerywacza co max. 15 tyś. (czyszczenie nic nie daje! - trzeba zmieniać!) i na czas rozruchu podawać na cewkę 12V np. np kabelkiem z alternatora/prądnicy. Można to "zautomatyzować" - czyli połączyć na stałe z plusem, który pojawia się podczas kręcenia rozrusznikiem....
Maluch dlatego odpalił lepiej bo podałeś mu na cewkę +12V pomijając drut oporowy. Możesz to zrobić w ten sposób włącz przekażnik przed i za drutem oporowym przy cewce i możesz go podczas odpalania sterować z kabiny pojazdu. W momencie odpalania przytrzymasz przycisk przekaźnik pominie przewód oporowy i lepiej mu będzie odpalić. Widziałem kiedyś w którymś...
Witam. Żarówkę właśnie źle podłączyłeś. Do kontroli/ustawiania zapłonu żarówkę włącza się w przewód który leci od cewki do właśnie tej śrubki na aparacie zapłonowym. Wtedy będzie Ci migać przy przekręcaniu wałem lub aparatem zapłonowym. Przy cewce zapłonowej te dwie końcówki obok siebie to jedna końcówka. Na jedną z nich dajesz napięcie z przewodu oporowego...
Ten przewód jest niepotrzebny. A przewód oporowy był chyba w niebieskiej izolacji. Wyglądał jak kawałek przewodu ze złączami na końcach i tyle. I nie leń się, tylko pomyśl trochę sam! Proszę bardzo, jedne z pierwszych linków po wygooglowaniu hasła "fiat 126 przewod oporowy": http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... http://www.126fan.pl/www/moduly.htm
Nie mam pojęcia do czego służy żółty kabel, na schematach nie ma takowego, więc go na razie odłącz. Kabel niebieski to przewód oporowy, bez obciążenia powinno być na nim 12V i powinien byc podłączony do zacisku 15 cewki, zacisk 1 do aparatu zapłonowego, do przerywacza i kondensatora. Weź na początek żarówkę 21W i podłącz do niebieskiego kabla i masy,...
Idzie założyć pojedyńczą tylko należy zamontowac rozdzielacz. Cewka możesz zastosować od Fiata CC, SC , Punto itp. Ale TYLKO z przewodem oporowym!
no mialem... Byla zmieniana cewka. Moze faktycznie tu tkwi problem. bede musial tez zmienic przewod oporowy... Bo bede przekladal cewke z drugiego malucha (dawca czesci) to i przewod oporowy zmienie :) Dzieki Pzdr
Witam Zakupiłem jakiś czas moduł zapłonowy GL 200. Przeleżał trochę w domu, ponieważ nie miałem czasu go założyc. Dzisiaj próbowałem to zrobic, ale niestety nic z tego nie wyszło. Chcę prosic was o pomoc. Otóż na początku odłączam kondensator od aparatu zapłonowego. Odkręcam kluczem 8 mm kabelek od kondensatora i owijam go taśmą izolacyjną. Następnie...
Skoro silne iskrzenie na przerywaczu to po co kombinować z paliwem (przynajmiej na tym etapie)? Po pierwsze czy przewód oporowy jest, czy zwykły? Jaka cewka zapłonowa? Po drugie czy wałek rozdzielacza nie ma nadmiernych luzów? Dawno, dawno temu sam przechodziłem szkolenie na samochodzie z czterema cylindrami, który w warsztacie był w mirę w porządku...
Dodatkowy rezystor to przewód oporowy biegnący od lewej strony silnika (plastikowe złącze w wiązce biegnącej pionowo) do cewki do konektora +16. Przewód z diodami zasila cewkę z pominięciem przewodu oporowego podczas pracy rozrusznika (wyższe napiecie zasilające cewke podczas rozruchu). Sprawdź przewody WN omomierzem (jeśli jest brak przejścia to przewody...
kolego, bandi ma racje miałeś tam załozoną podwójna cewke i niebyło tam zadnego modułu tylko taki przewód oporowy biegł od wtyczki na scianie grodziowej do cewek a poto by płynał mniejszy prąd przez przerywacz chyba miał 2,3oma opornosci jak dobrze pamietam, chyba ze ktoś zastosował jakieś inne rozwiazanie z podwójna cewką i generatorem impulsów zamiast...
...jak odpale na popych bo tak pali za każdym razem ... Uszkodzona kostka stacyjki lub opornik(a dokładnie przewód oporowy)łączący cewkę zapłonową z instalacją samochodu. Jeśli chodzi o kostkę stacyjki bardzo często wycierały się tam plastikowe bolce odpowiedzialne za zapłon i za rozruch,powodując taką sytuacje że przy kręceniu rozrusznikiem brakowało...
Hmm, chyba w Fiacie 126p był przed cewką kawałek przewodu oporowego, by cewka miała mniejszy prąd (czy coś innego) - może stąd mu się ten pomysł wziął?
No to usłyszałeś, nawet rada z wymianą autka Dodano po 9 po pierwsze gaźnik, zdejmij, dokładnie rozkreć, sprawdź ewentualnie zregeneruj za pomocą zestawu naprawczego luz na przepustnicy, sprawdź zaworek iglicowy , ustawienie pływaka, czy oska pływaka nie wycięta, nie ma luzu, czy pływak nie ociera o komorę (widoczne ślady), ustaw poziom paliwa/było...
Witam. Z elektrozaworem po pewnym czasie miałem tylko kłopot. Silnik źle pracował. Gdzieś źle pracowała. Po wkręceniu starej tradycyjnej dyszy było ok. Działo się to na wolnych obrotach. Silnik nierówno pracował. Załączony powinien być tak jak koledzy radzili. Przed przewodem oporowym na plusie. Pozdrawiam.
to jest zwykły maluch :D nie elegant Dodano po 3 cewka jest dwubiegunowa z przewodem oporowym i jest bez rozdzielacza
Fiat 126p ma na pewno rezystor drutowy w czujniku poziomu paliwa. Kiedyś naprawiałem to i mierzyłem rezystancję, ale teraz już nie pamiętam, ile tam było. Na szybko w necie też nie mogę znaleźć. (at)ElektrodaBot Jaka jest rezystancja czujnika poziomu paliwa w samochodzie Fiat 126p. Wstępna ocena dostępnych informacji Z dostępnych odpowiedzi (zarówno...
i jeszcze sprawdz szczelnosc połaczen wezyka paliwowego na drodze do gaźnika,czasami po rozgrzaniu łapie wezyk gdzies lewe powietrze i nie moze zassac paliwa,wszystkie opaski sprawdz i dokrec,oprocz tego stan połączen gaźnika z głowicą,przekładke i uszczelki.I dodatkowo-spotkałem sie tez kiedys z podobnymi objawami,tzn.rozgrzaniem i potem autko nie...
Najczęściej elektroniczna dysza wolnych obrotów uszkodzona/zatkana lub brak na niej napięcia zaraz po włączeniu zapłonu.Zdemontuj gażnik,wymyj go w benzynie,przedmuchaj sprężonym powietrzem.Mile widziane nowe uszczelki pod "sercem" i pod gażnikiem.("serce"-bakelitowe cudo między gażnikiem a głowicą,robiące za izolację termiczną I doskonale zniekształcającą...
Mechaniczny możesz zastosować bez problemu. Bedzie pasował ten z Łady czy Fiata 125p. Tyle tylko, że trzeba będzie dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania i doprowadzić zasilanie po stacyjce (może być sprzed przewodu oporowego cewki zapłonowej jeśli takowy u Ciebie występuje). Wadą regulatora mechanicznego jest pływanie napięcia-będzie zauważalne pulsowanie...
Nominalne 230V zamiast 220V. Jest to mniej niż 5% różnica. Tolerancje elementów jakie wtedy stosowano w radiach to 20%. Obecnie dopuszcza sie mniejsze odchyłki od wartości nominalnej niż przed zmianą z 220V na 230V. Obecnie tolerancja to +5%/-10%. Dawniej w erze lampowych odbiorników dopuszczano tolernację napięcia w sieci energetycznej -20%/+15%....
Rzeczywiście przyczyn może być wiele: 1. wyładowany akumulator 2. zwarcie w jednej celi akumulatora - zbadać to można na dwa sposoby ponaładowniu aku albo mierząc napięcie aku na wyłączonym silniku po min. 1h postoju (powinno być ponad 13V). Można też mierzyć napięcia (za pomocą drucika Cu) między jednym biegunem aku a elektrolitem w każdej celi. Powinno...
Dokładnie tak jak piszesz. Dlatego ważny jest kolor iskry, bo jak jest niebieska, to znaczy, że ma odpowiednią energię na to żeby przebić się przez sprężoną mieszankę w cylindrze. Pytałem też o krzywkę, bo za mała przerwa i zbyt mały kąt natarcia powoduje, że młoteczek podnosi się nisko, niemrawo, co nie daje poprawnego wyładowania. Przerwa na świecy...
pyt 1. musisz dostosować zasilanie tego zapłonu - w praktyce wykorzystujesz plus do cewki bez przewodu oporowego jeśli jest pyt 2. koło koła pasowego jest czujnik - musisz go odpowiednio przesunąć czyli robota ślusarska
Poszukaj sobie w necie schematu elektryki do malucha. Schemat prosty jak budowa cepa... Alternator, jak koledzy wcześniej wspomnieli. A cewka, to: plus po stacyjce z bezpiecznika B, do cewki, z drugiej strony cewki do przerywacza. A przewody w.n. z cewki do świec. Nieważne do której. Ewentualnie może być konieczne zastosowanie drutu oporowego (zależy...
przewód oporowy moment oporowy kabel oporowy
atheros ar8151 karta sieciowa garaż blaszaka antena dachu budynku
odkurzacz electrolux moduł electrolux moduł
Regulator obrotów do szlifierki: szeregowo czy równolegle? Moment dokręcania koła pasowego w różnych modelach aut