Dalej? Nic to jest już wszystko :) No jeszcze kontrolka na zewnętrznych stykach przełącznika i finito :)
Jeden to popularny "49" na nim masz zasilanie 12V - sprawdzisz probówką względem masy. Drugi przewód to "49a" idzie po prostu do przełącznika kierunkowskazów.
zakladajac, ze dioda jest zwarciem i ze ladnie swieci przy 20mA policz sobie rezystor z prawa oma. wartosc ktora ci wyjdzie bedzie calkiem dobra. jak dasz mniejsza to bedzie jasniej swiecic, ale pamietaj, ze porty w uC tez maja ograniczenia i jak przegniesz, to mozesz zdymic wszystko. do odczytywania stanu zrob sobie dzielnik napiecia na rezystorach...
Grafika ujka Google wskazała...😉
To co znalazłem w necie: Zielony - masa Czarny - plus po stacyjce Szary - do przełącznika kierunków
Witam. Ma ktoś schemat podłączenia przełącznika od kierunkowskazów do kontrolek od kierunków w ciągniku Massey Ferguson 255?
To ciekawe że kierunkowskazy w Peugeocie Enduro są z alternatora. Gdy powiększysz schemat to widać opisane na nim C, L1, L2 i znak uziemienia na regulatorze. Regulator podłączasz dokładnie tak jak na schemacie, czyli do C uzwojenie alternatora (żółty przewód), gdzie dalej idzie na światła, kontrolki i klakson na prąd przemienny. Regulator musi mieć...
Masz dwa rozwiązania + idzie na plus zasilania L idzie na przełącznik ston kierunkowskazu P idzie na lampke kontrolną drugie 49 idzie na plus 49a idzie na przełącznik 31 idzie na masę.
Najprościej pod przełącznik kierunkowskazów, tam masz lewą i prawą stronę.
,, Kontrolkę " wpinamy z jednej strony do zasilania prawej żarówki kierunkowskazu a z drugiej strony do lewej żarówki. Po włączeniu prawego kierunku + 12v dostaje się do zacisku ,, J ", a do zacisku ,, K " poprzez żarówkę lewego kierunku doprowadzona zostaje tzw ,, masa ". Sytuacja jest odwrotna po włączeniu lewego kierunku. Po podaniu plusa na tylko...
31 masa 49 plus z orginalnej wiązki 49a wyjscie też z orginalnej wiązki C kontrolka
Przerywacz do kierunkowskazów ma trzy piny (P, L, X) X - zasilanie(stacyjka +) L - przełącznik kierunkowskazów A "P" gdzie mam połączyć?
Witam Tak jak na schemacie masz podłączyć nic nie kombinuj są 2 przewody na lewą i prawą stronę nie trzeba stosować diody !!! (tylko 2 diody jak jest 1 kabelek) prąd nie wróci do centralki i nie zniszczy jej !!!! Producent wie co robi . A do awaryjnego lub przełącznika kierunkowskazu podłącz. Pozdrawiam
C - Zasilanie L - Przełącznik M - masa
To nie kondensator, tylko przerywacz. Dajesz go w szereg z przełącznikiem kierunkowskazów.
Jedyny błąd na schemacie to połączenie przełącznika z przerywaczem, zamiast do P ma być do L. Tylko do jednego z nich.
To masz tak: 49 plus po kluczyku 31 masa 49a przełącznik kierunkowskazów C2 dodatkowa kontrolka przyczepy. http://obrazki.elektroda.pl/3076232500_1...
Normalnie pod akumulator lub stacyjkę. Potrzebujesz kierunki, przerywacz na 6V . podobną jak masz do świateł konsolkę z przełącznikiem i bezpiecznik. Musisz nawiercić mały otworek w kierownicy by zamontować przełącznik, wsporniki pod tylną lampę zrobić z solidnego płaskownika. Instalacja banalnie prosta. Zasilanie na przerywacz, z przerywacza na środek...
Ale dokladnie który to ma byc niebieski bo są dwa niebieskie ? Chodzi o te kable które idą do przełącznika kierunkowskazów tak ?
Styki kontroli podłącz pod przełącznik kierunkowskazów. Jeden styk pod prawy, drugi pod lewy. Masa idzie wtedy szeregowo przez żarówkę nieużywaną a plus od plusa zapalanej żarówki.
Jeden do + a drugi do przełącznika prawo-lewo? (chodzi mi o kierunkowskazy) Dobrze kombinujesz ! Przerywacz jest podłączony szeregowo w przewód od + do przełącznika a już z przełącznika na żarówki prawe i lewe . Plusa weź za bezpiecznikami nie wprost z akumulatora . A najlepiej po stacyjce aby nikt nie włączał kierunków na postoju gdy jest wyłączony...
Jest wiele miejsc gdzie można sie wpiąć. Między innymi przekaźnik od awaryjnych, bezpiśrednio do przewodów kierunkowskazów lub w niektórych przypadkach do przełącznika kierunkowskazów.
Do przełącznika ,,awaryjnych".
Jakich informacji potrzebujecie jeszcze? Jesteś w stanie znaleźć schemat instalacji do tego modelu? Wszystko jest do nowszych z silnikiem AM6. Pytanie, czy fabrycznie kierunkowskazy potrzebowały akumulatora, czy pracowały bezpośrednio z alternatora? Kierunkowskazy zasilane z AC wymagają specjalnego przerywacza kierunkowskazów, a same kierunkowskazy...
Wróć do postu #32 i #36. To coś w prostokątnym zaznaczeniu to kontaktron owinięty cewką. Na drugim zdjęciu masz styki przekaźnika, które mają być rozwarte a zwierają się cyklicznie po włączeniu kierunkowskazów. Jeszcze raz napiszę: prąd na 49, wyjście na przełącznik kierunkowskazów 49a, C to kontrolka. Jak nie chce działać, to znaczy że jest niesprawny...
Niestety wybrałes trudny przerywacz dodatkowo zapomniałem Ci napisać R-lampy prawa strona + przełącznik kierunkowskazów prawa strona L-lampy lewa strona +przełącznik kierunkowskazów lewa strona.P
Plus (z dwóch bezpieczników) idzie ale z przełącznika świateł awaryjnych na pin oznaczony 49, a wyjście 49a idzie do przełącznika kierunkowskazów, 31 to masa.
dziekuje za wszystkie podpowiedzi ,znalazłem przekaźnik z dwoma zestykami jutro bede podłączał dzisiaj podłączyłem dwustykowy przekaźnik ,kable podłączyłem do przełącznika kierunkowskazów ,wszystko działa jak powinno dziekuje
Witam. Znalazłem w piwnicy przełącznik od kierunkowskazów od zetora.Wygląda on tak : http://obrazki.elektroda.pl/5799715200_1... Jest on na 12V. Chciałbym ten przełącznik zastosować do pewnego układu w ktorym będzie napięcie 220V. Stanie się coś,gdy podłączę ten przełącznik pod wyższe napięcie? Spali się?
To jest przerywacz i przekaźnik od fiata CC. Przerywacz dobrze według instrukcji jest podłączony ale nie wiem jak ten przekaźnik podłączyć oznaczenia też są dobra takie jak przełączniku
Przełącznik kierunkowskazów realizował tę funkcję. W pozycji spoczynkowej obie żarówki podłączone były do włącznika świateł stop. Po włączeniu kierunkowskazu odłączał on jedną z żarówek tylnych od włącznika stopu i łączył ją z przerywaczem kierunkowskazu (bimetalowym, choć w 70-tych latach bywały już też tranzystorowe), jednocześnie dołączając też żarówkę...
49- zasilanie z włącznika świateł awaryjnych, 49a-do przełącznika kierunkowskazów, 15-zasilanie po zapłonie, 31- masa, C2- kontrolka przyczepy, C- kontrolka kierunkowskazów, 30- stałe zasilanie.P
drzwi: sterowany "-" najczęściej w poldku biały z czarnym paskiem odcięcie: nie tak jak myślisz ale, tniesz niebieski po stacyjce, od strony stacyjki na 30 i 86 z przekaźnika razem z żółtym z alarmu, 87a po drugiej stronie niebieskiego ; 85 do alarmu światła stop znajdziesz przy pedale :) fioletowy, 2 i 3 kanał w poldku raczej nie potrzebne syrenke...
Rozebrałem przerywacz. Zmierzyłem oporności pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami. Pomiędzy dwoma nie ma oporu - są to wyprowadzenia do przełącznika. Trzecie wyprowadzenie jest + i podłączone jest do styku z bimetalem. Zastanawiam się tylko czy istotne jest podłączenie wyprowadzeń do przełącznika kierunkowskazów (fabryczny 8 pinowy - oryginalny montowany...
A mógłbyś mi jeszcze raz przesłać rysunek tylko taki dokładny jak to podłączyć??
to i tak jak podłączysz tak jak na schemacie to wyjdzie + na przełączniku
Daruj sobie montaż przełącznika od chinola. Masz instalację z funkcją automatycznego wyłączania kierunkowskazów po przejechaniu określonego dystansu (zabezpieczenie przed zapomnieniem wyłączenia kierunkowskazów). Będzie ciężko podłączyć zwykły przełącznik. Próbuj podratować oryginalny przełącznik. Będzie lepiej jak poszukasz oryginalnego przełącznika.
C - przełącznik kierunkowskazów -M - masa L1 - zasilanie
Ale czego nie wiesz ? Przecież prościej już tego nie można namalować . Złącze 1 i 2 przełącznik kierunkowskazów . Złącze 3 jedna para żarówek Złącze 4 druga para żarówek Złącze 5,6,7,8 masa
Twoje rozumowanie jest błędne. Sygnał kierynków idzie z przekaźnika do przełącznika zespolonego i do kierunkowskazów z niego.
Witam, mam problem z kierunkowskazami. Po włączeniu lewego kierunkowskazu kontrolka świeci przez cały czas a po włączeniu prawego słychać w przerywaczu pyknięcie. Przez cały ten czas światła w ogóle nie świecą. Podłączyłem też nowy przerywacz i jest tak samo. Co może być przyczyną? Ewentualnie mógł być źle podłączony przerywacz, jest tam (+), (L) i...
Zamierzam wykonać instalację elektryczną w moim pojeździe (ciągniczek samoróbka). Do kierunkowskazów chcę wykorzystać przerywacz APE 13A (stosowany w Fiat 126P). Problem w tym, że nie wiem jak go podłączyć. Posiada on wyjścia: L, P, +, 31-masa. Proszę o poradę jak to najprościej podłączyć, aby uzyskać kierunkowskazy L - P, przełączane za pomocą jakiegoś...
Podłącz plus piszczałki do 49a przerywacza (plusa po zapłonie) a minus do 49 przerywacza (styk środkowy przełącznika).
B zasilanie +12V, L do przełącznika kierunkowskazów, E masa -
Montujemy stacyjkę Przewód od śruby rozrusznika 0 przekroju 6mm2 to jest zasilanie stacyjki podłączamy pod nr 30.Po włożeniu kluczyka masz napięcie na zacisku stacyjki nr 15 i nr 54 Od zacisku 54 przewód który zasila kierunkowskazy idzie do tablicy bezpieczników i z tablicy spod bezpiecznika przewód zasila przerywacz kierunkowskazów i z przerywacza...
Witam. Powiem co robiłem przełącznik kierunkowskazów wariował tak więc rozebrałem kolumnę kierownicy i naprawiłem przełącznik,moje podejścia były dwa nie wiem może nie potrzebnie podłączyłem klemę tylko jak miałem podłączony przełącznik kierunkowskazów tak więc teraz nie mogę zapalić pojazdu po włączeniu zapłonu błąd poduszki i pali się kontrolka świec.
Witam Jeżeli stary rocznik to podłącz się pod przełącznik kierunkowskazów.
Weź kontrolkę (przewód z żarówką 5W) podłącz pod masę i po włączeniu kierunkowskazu szukaj drugim końcem kontrolki na przewodach z przełącznika kierunkowskazów. Na właściwym kontrolka będzie migać, analogicznie znajdź drugi kierunkowskaz.
Jeżeli dobrze pamiętam, to ma być tak: 30 - stałe zasilanie po bezpieczniku 15 - zasilanie (zabezpieczone bezpiecznikiem) po kluczyku 31 - masa 49 - zasilanie przerywacza kierunkowskazów 49a - podłączone wyjście z przerywacza + zasilanie przełącznika kierunkowskazów VL - kierunki lewe (do lamp) + przewód do przełącznika kierunkowskazów (lewe kierunki) VR...
Czyli można podłączyć moduł tylko trzeba się wpiąć w przewody od przełącznika kierunkowskazów odpowiednio. Jeżeli raz uderzę w przełącznik kierunkowskazów to daje mi jedno mrugnięcie.
Znajdziesz też przy wiązce wychodzącej z przełącznika kierunkow,przy kierownicy.
W tej generacji stosowano przerywacze kierunkowskazów bimetalowe w układzie dwuobwodowym – jedno wyjście jest dla kierunkowskazów ciągnika, drugie wyjście jest dla kierunkowskazów przyczepy. Tak samo przełącznik kierunkowskazów jest podwójny. Dopiero ok. roku 2000 w 3320 wprowadzono przerywacz elektroniczny z kontrolkami dwóch przyczep oraz wyłącznik...
Napisałem wcześniej czy aż tak ciężko poszukać schematu instalacji. Ale niech Ci będzie zrobiłem to za Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/6615461600_1... Tu masz jeszcze opisy. 1.Lampa przednia lewa 2.Lampa przednia prawa 3.Sygnał dźwiękowy 4.Złącze przednie 5.Alternator Żuk 6.Świece żarowe 7.Czujnik ciśnienia oleju 8.Skrzynka bezpieczników...
A jesteś pewien,że to przełącznik? Może nawet alarm... Kolega dobrze mówi sprawdzić, lub podłącz zasilanie pod jedna stronę np do przedniego kierunku, wtedy zobacz
Tylko ciężko to znaleźć, bo idzie cała kostka do przełączników. Niewiadomo, który z kabelków idzie do tych przełączników.
Jaki przełącznik?
Nie mam Ci jak teraz narysować ale krótko opisze: przewody silnika podpinasz do zacisków 30 ( jeden do jednego przekaźnika, a drugi do drugiego). Styki 87a łączysz i podpinasz do masy. Styki 87 łączysz i przez bezpiecznik podpinasz do zasilania. Styki 86 łączysz i również podpinasz do masy. Styki 85 po przełączniku np od kierunkowskazów ciągnika połączasz...
Nie znam tego motocykla lecz przełącznik kierunkowskazów zawsze bywa stabilny a nie jako przycisk.
Witam. Potrzebny schemat podłączenia kierunkowskazów,przy czy kierunki mają działać po przekręceniu kluczyka,a awaryjne bez załączonego kluczyka. Mam działający układ na dwóch przerywaczach i dwóch osobnych przełącznikach( awaryjne i drugi kierunki) . Problemem jest to,że przerywacz od awaryjnych jest cały czas pod napięciem i jest podłączony przed...
Twój przełącznik coś takiego umożliwia. Na moim schemacie srodkowe położenie przełącznika to off, a w jedną stronę 5v a w drugą 12v.Na rysunku jest w położeniu 5v.Tak jak kiedyś w starszych ciągnikach rolniczych był przełącznik kierunkowskazów: środek wyłączony, jedna strona to lewy, a druga to prawy:)
Opisz co jakie masz elementy instalacji i wg. jakiego schematu łączyłeś. Szanse na spalenie stacyjki są prawie zerowe! Czy podłączenie plusa akumulatora do kabla idącego od przerywacza kierunkowskazów do przełącznika prawy lewy powoduje ich zaświecenie z możliwością zmiany lewy-prawy. Czy świecą dwa kierunkowskazy. Czy zasilony każy z osobna świeci....
A dało by się podłączyć może pod przełącznik kierunkowskazu? wydaje mi się, może się mylę, ale gdy przełącznik jest włączony to powinien płynąć przez niego cały czas prąd do przerywacza? może znajdzie się ktoś kto zna się trochę na instalacji motocyklowych i odpowie??
We francuzach jest tak samo prosto jak w innych markach. Najlepiej podpiąć się pod przełącznik kierunkowskazów
Aha ok. Masę zostawię tak jak jest. Tylko muszę zrobić światła z tyłu, kierunkowskazy i przełącznik i stacyjkę.
Zrobić to jako odczep pomiędzy przełącznikiem a przerywaczem. Na tym dopiero ograniczać prąd.
Nie zrozumieliśmy się. Mam stary przełącznik który jest uszkodzony ale w pełni kompletny. A potrzebuję założyć nowy który różni się ilością kabli na światła i na kierunkowskazy/
No przecież ci dałm "całościowy" schemat! Patrzysz na samą dolną część tego dużego schematu. Tam masz obwód kierunkowskazów. Dioda LED po prawej to samomrug, który daje impulsy i równocześnie jest kontrolką kierunkowskazów. Tam gdzie jest zaznaczony klucz tranzystorowy dajesz ukłd z drugiego rysunku, tylko tranzystory dajesz dużo mniejsze, bo te wytrzymują...
No i w czym problem? Masz schemat z klasycznym układem przerywacza: zasilanie po stacyjce --> bezpiecznik --> przerywacz kierunkowskazów --> przełącznik kierunkowskazów --> żarówki kierunkowskazów. Układ można zrealizować na dwóch diodach lub przekaźniku z dwoma stykami zwiernymi. Musisz jedynie zdublować istniejący przełącznik tak, by po naciśnięciu...
Prawdopodobnie jest. Wnioskuję że ten przełącznik 8pin łączył plus jak i minus (stąd po 4 kable z każdej strony 2 do plusa i 2 do minusa) a przełącznik 3pin łączy tylko plus (środek plus na stałe i te dwa po bokach to już zasilanie do kierunkowskazów, minus w tym przypadku jest podłączony na stałe). Jest to tylko mój wniosek i jeśli jest tak jak piszę...
Jak na moje to można zrobić na jednym przerywaczu. Poprowadzić od jednego z kierunków dodatkowy kabel do dodatkowego przełącznika, od przełącznika poprowadzić kabel do przełącznika od kierunkowskazów i jest :D Gdy przełącznik od 'awaryjnych' jest wyłączony to po włączeniu kierunkowskazu będzie migał tylko ten, który włączyliśmy, a gdy włączymy przełącznik...
O krucyzeks! To forum już tak nisko upadło? Podpinasz nawet przy samym przełączniku zespolonym, ale pewnie teraz będzie seria pytań jakie kableki, czym się najlepiej wpiąć, jak zaizolować, co to przełącznik zespolony...
wszystko jest podłączone (masa 31, zasilanie 49, przełącznik kierunkowskazów 49a) żarówki 21w dane przerywacza: 4x21w+3x2w 12v Pmax=185w
2. W przerywaczu do zacisku "E" podłączyć dodatkowo masę. Pozostałe przewody, zazwyczaj czarny do zacisku "B" (15 - zasilanie po stacyjce), szary do zacisku "L" (49 - przełącznik kierunkowskazów). E podłączyłem do " - " w akumulatorze a reszte do B i L i dupa. Dodam że jak złącze 2 kable bez przerywacza to kierunek świeci nieustannie. Z innej beczki:...
Biały i brązowy słuzą do sterowania zamka centralnego z przewodów- masą co wykonuje przełącznik w jednym z siłowników ( 5-cio przewodowy), gdy zamykasz auto z klucza/rygla a nie z pilota.
Mam pierwszy problem, a mianowicie kabel z kierunkowskazów, ten co idzie do przełącznika, idzie bezpośrednio z stabilizatora napięcia i będę musiał kupić przerywacz.
Ja alarm zawsze wpinałem za przełącznikiem zmiany kierunkowskazów patrzyłem, jaki kolor kabla idzie do lampy do kierunków i takiego samego kabla szukałem na przełączniku pamiętać należy, że trzeba podłączyć dwa kable na prawą i na lewą stronę u mnie zawsze skutkowało nie wiem może ktoś ma inny pomysł
Wszystko powinno być opisane w instrukcji do zestawu, ale... 1, 2 - przełącznik kierunkowskazów, dlaej do plusa (+) zasilania 3 - dwie żarówki połączone równolegle na np. stronę lewą, 4 - dwie żarówki połączone równolegle na stronę prawą, 5, 6, 7, 8 - podłączenie minusa (-) zasilania
Widać, że Kolega "idzie na żywioł"... Otóż jest to ogromna różnica. Nie wdając się w głębsze rozważania, podpięcie musi nastąpić ZA przełącznikiem na kierownicy i ZA włącznikiem awaryjnych - czyli przede wszystkim ZA przerywaczem; już na przewodzie konkretnej strony kierunkowskazów, lewej oraz prawej.
Najlepiej buzer odłączyć całkowicie i anodę każdej z diod podłączyć pod wyjście "+" żarówki kierunkowskazu ( lewego i prawego) a katody tych diod podłączyć pod zacisk "+" buzera a "-" buzera podłączyć do masy. Można także anody diod podłączyć pod wyjścia przełącznika kierunków.
Niestety te propozycje połączeń są złe. Do L podłączane są żarówki kierunkowskazów poprzez przełącznik lewo / prawo. Do P podłączana jest tylko kontrolka kierunkowskazów. Narysujesz mi to :?:
Są motocykle, np. BMW, które maja światła awaryjne. Inne też się znajdą. Chcąc zastąpić przerywacz bimetaliczny elektronicznym z samochodu, trzeba wykonać jedno proste dodatkowe połączenie: 49 na zasilanie, 49a na przełącznik kierunkowskazów i dodatkowe połączenie - 31 na masę (można zrobić nawet krótki przewód z tego złącza na śrubkę, którą się ten...
Zasilanie mam z akumulatora żelowego 12v z taka ładowarką do kontaktu domowego .Kierunkowskazy i przednia lampa są podłączone do przełącznika zespolonego z motoroweru http://obrazki.elektroda.pl/1446593000_1... . Teraz tylko muszę przerobić przednie kierunkowskazy na żarówki ledowe H3 http://obrazki.elektroda.pl/3190535400_1...
Udało mi się podłączyć pod kierunkowskazy w przełączniku ale musiałem przylutować diody i jest już ok, dzięki za pomoc wszystkim i pozdrawiam :D:D
Witam :D Mam mały problem z szybko mrugającym prawym kierunkowskazem w moim Fordzie. Lewy działa normalnie a prawy chodzi szybko. Sprawdziłem żarówki i wymieniłem, wymieniłem przekaźnik oraz przełącznik kierunkowskazów. Sprawdziłem chyba wszystkie masy, Podłączyłem na krótko dodatkowe masy pod żarówki i dalej nic :cry: . Nie jestem elektrykiem i nie...
...masa jest na ramie ;) Żeby instalacja elektryczna w tych wynalazkach działała, to najlepiej położyć ją od nowa. Przerywacz i przełącznik nie mają nigdzie podłączonej masy, tylko żarówki kierunkowskazów są jedną stroną podłączone do masy (i tam bym szukał problemu).
jak się da naprawić szybko to w jaki sposób skoro jak przełącze przełącznik to na jednym styku w gniezdzie bezpiecznika pojawia się napięcie ale wystraczy że włoże bezpiecznik to zaraz napięcie ginie Bo mierzysz miernikiem wodzu, a ten ma dużą rezystancję wewnętrną. Zamiast miernika podłącz zarówkę, taka jak z kierunkowskazu, zobaczysz co się stanie....
Wszystko w porządku,dwa przewody były nadłamane na taśmie.Skróciłem przewody,podłączyłem na nowo in wszystko działa.
Chinczycy :D już dawno rozwiązali ten problem, właśnie stosujac buzzer do kierunkowskazów w motocyklach, i to bardzo głośny. Zwraca to uwage i kierowcy i innych użytkownikow drogi. (at)darkmoner Możesz sobie podłączyć mały głośniczek poprzez odpowiedniej wartości rezystor do przełącznika kierunkowskazów poprzez dwie diody, będzie pięknie ,,pukał" :D
Zmierz wartość napięcia na zasilaniu przerywacza. Sprawdź wyłącznik awaryjnych. Odłącz przerywacz, zewrzyj złącza 49 i 49a i sprawdź, czy po włączeniu kierunkowskazów zapalają się światłem ciągłym. Z podłączonym przerywaczem odepnij przełącznik zespolony i zewrzyj środkowy środkowy pin przełącznika kierunkowskazów z lewą i prawą stroną.
Witam. Muszę podłączyć dodatkowe światła mijania/drogowe oraz kierunki w pługu śnieżnym. (Samochód ciężarowy) jak podłączyć wszystko tak, aby światła, które są w zderzaku gasły, gdy kierowca będzie chciał włączyć reflektory, które będą ponad pługiem zamontowane w atrapie ciężarówki. Chcę zrobić przełącznik w kabinie 😉. Pojazd to Man TGA
Diody oczywiście conajmniej 5A. Paskami do przełącznika a drugie końce razem do tego kabelka.
Może nie podłączyłeś wtyczki od pętli na stacyjce...sprawdź czy wszystkie wtyczki podłączyłeś, przynajmniej 4, jeśli dobrze pamiętam...
Tam są kierunki , przewody od przełącznika kierunkowskazów Dodano po 1 Jedyny przewód który idzie od przełącznika świateł przednich idzie pod styk 56
Kierunkowskazy działają normalnie, gdy podpiąłem lewy kierunkowskaz (tam gdzie lewe przeciwmgłowe mruga) na prawą strone - to przeciwmgłowe prawe nie mrugało - działało dobrze. Zresztą nie ważne czy kierunkowskazy są podłączone - bo przeciwmgłowe mruga na pełnej opcji przełączniku świateł. Gdy używa się samych przeciwmgłowych (bez bocznych panewek tj....
To są typowe niemieckie kolory przewodów w samochodowej instalacji elektrycznej. Brązowy — masa. Szare z paskiem — światła pozycyjne. Czarny z paskiem zielonym i czarny z paskiem białym — kierunkowskazy Czarny z paskiem czerwonym — światła hamowania. Pozostałe trzeba sprawdzić, zielone z paskiem zapewne do przełącznika świateł mgłowych tylnych.
Witam. Proste pytanie. Jak podłączyć uniwersalny dwu pinowy przerywacz kierunków w motocyklu? Problem tkwi w oznaczeniu pinów, pierwszy oznaczony "L" drugi "X". W motocyklu dwa przewody, na jednym prąd po przełączeniu przełącznika. Do którego pinu wpiąć ten prądowy? Przerywacz 12V 2x21W. W starym przerywaczu, który przestał działać miałem oznaczenia...
omicronNs chyba się nie rozumiemy... Nie wiem gdzie widzisz przekaźnik, ale może to ja czegoś nie rozumiem. Na rysunkach powyżej zastosowałem schematyczny rysunek MOSFET'a, który diodę ma w strukturze wewnętrznej.. To po pierwsze. Po drugie, problem kluczowania tego tranzystora jest rozwiązany, a istotę mojego pytania stanowi problem zasilenia żarówek...
Jeżeli nic nie jest dokładane ,autoalarm ,lub sterowanie zamkami z pilota,bo były tak podłączone alarmy że zamiast mignięcie kierunkami, było realizowane postojówkami.W takim przypadku sprawdziłbym może przy radiu(jeżeli dokładane) ,bo powinno być tam zasilanie do podświetlenia radia,i może tam jest na knocone.Sprawdź przewody wokół przełącznika kierunkowskazów,bo...
Witam !! Tak mi się przypomniało stojąc sobie kiedyś w mieście obserwowałem samohody i zauważyłem że nie które nowsze mają taki efekt jak by to były właśnie takie na 555 bo pierwsze mrugnięcie jest dłuższe od każdego następnego(może to nic odkrywczego ale ... może się to komuś przyda)i dla tego można by podłączyć ten przerywacz od razu pod wyłącznik...
Witam.Kuzyn prosił mnie aby podłączyć mu zamek centralny sterowany z pilota.Auto to Kia Carnival 2003 po livcie. Podłączyłem centralkę bez problemu chodzi zamykanie otwieranie z pilota.Mam tylko problem z podłączeniem kierunkowskazów.Czy ktoś może podpowiedz jakie przewody w instalacji to kierunki.Dostałem się do przewodów pod kierownicą i do przełącznika...
przełącznik kierunkowskaz kierunkowskaz przełącznik kierunkowskaz podłączyć
zdjąć tapicerkę drzwi przednich ferguson internet volvo silnika
power suite obudowy głośnikowe
Agregat prądotwórczy Honda – modele EU, EG, EM, EB, dobór mocy, typowe usterki, serwis Skoda Felicia – rozrusznik nie kręci, brak reakcji, typowe usterki i diagnostyka