Witam , czy poradził sobie Pan z problemem w Volvo. Mam taką samą sytuacje z alarmem tylko wystąpiło to po rozładowaniu akumulatora z przyczyny uszkodzenia alternatora. Pilot działa normalnie ale dida w czasie jazdy mruga. Byłbym wdzięczny za informacje. Pozdrawiam
Witam. Posiadam Fiata Tipo II 1.4 95 KM 2017 r. Padł mi w nim alternator (fabrycznie zamontowany jest w tej wersji alternator 90 A - https://pl.autofixer.com/produkt/alterna... Przyczyną uszkodzenia tego alternatora albo regulatora napięcia mogło być zastosowane przeze mnie CarAudio o łącznej mocy 300 W RMS - ok. 25...
Przyczyną uszkodzenia sterownika było przeładowanie ładowania alternatora.
Wiem Wiem dlatego auto jedzie jutro do elektryka:) mam nadzieje ze cos poradzi bo mam juz tego dosc:( a ostatni zalozony altek byl orginalny chevroleta
Czyli ten alternator jest bezszczotkowy i nie ma sensu tego sprawdzać? Co mogę sprawdzić w domowych warunkach i co może być przyczyną uszkodzenia? Rozpocząłem rozbieranie alternatora ale nie wiem czy jest sens dalej go rozkręcać. Czytałem w innych tematach na tym forum, że częstą przyczyną usterki jest uszkodzony regulator napięcia. Da się to jakoś...
Trochę za młody na tak poważną usterkę. Daj zdjęcia alternatora, zdarzają się częściej uszkodzenia koła pasowego alternatora.
Tak, powód jest prosty, uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze. Nawet jeżeli w chwili pomiaru napięcie będzie poprawne, wymień go na oryginał. Kilka postów wyżej pytałem o prostownik, bo to on jest często przyczyną uszkodzenia, ale odpowiedzi nie było, zaś druga przyczyna to owy regulator.
Problem rozwiązany. Przyczyną takiego zachowania się samochodu był uszkodzony ECU. Po naprawie wszystko wróciło do normy. Natomiast przyczyną uszkodzenia ECU był alternator który musiał kopnąc kiedyś instalacje elektryczną grubo ponad 20V, aż sie dziwię, że nie popaliło całej reszty. Właściciel miał bardzo dużo szczęścia. Alternator wymieniony na nowy...
Alternator nie ma na czujniki żadnego wpływu.
dlaczego alternator robi się aż tak gorący? Skoro robi się tak gorący, że dochodzi do jego uszkodzenia to znaczy, że jest przeciążony. Szukaj przyczyny przeciążenia.
Witam wszystkich serdecznie! Mam pytanie do fachowców z forum: czy przepalenie watowanego bezpiecznika alternatora 100A jest przyczyną uszkodzenia nowego regenerowanego alternatora po przejechaniu 4 km. Samochód Mitsubishi Pajero. Poniżej przedstawiam schemat. http://obrazki.elektroda.net/8_127940087... Pozdrawiam Rysiek Dodano po 3 Proszę o...
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Temat wałkowany już setki razy na elektrodzie. Wystarczy użyć szukaja... Wzmacniacz (nie napisałeś jakiej firmy, nowy czy używany) zbiera ci zakłocenia z sieci pokłądowej auta. Przyczyn może byc wiele: złe ułożenie przewodów (położyłeś przewód sygnałowy wzdłuż wiązki elektrycznej pojazdu lub zasilania wzmacniacza), uszkodzenia wzmacniacza, uszkodzenia...
Tak jak napisałem powyżej. Wymiana alternatora rozwiązała problem, niestety nie mam pewności co było przyczyną jego uszkodzenia.
Cały problem jest w tym, że nawet po wymianie całego alternatora na nowy, ponownie się uszkadza i brak jest ładowania. Problemem nie jest naprawienie alternatora tylko ustalenie przyczyny dlaczego się uszkadza. Przyczyna uszkodzeń musi leżeć poza alternatorem, skoro po każdej naprawie się uszkadza. Nawet wymiana na całkiem inny sprawny alternator nic...
We fiatach przyczyną uszkodzenia komputera może być np uszkodzenie wtryskiwacza,uszkodzenie regulatora , alternatora lub instalacja elektryczna.
Z tego co sprawdzałem, to żaden odbiornik nie działał - kompletna ciemność w aucie. Klemy w miarę czyste, z resztą chwilę przed zwarciem wszystko raczej działało. Masę sprawdzę ale wydaje mi się, że jest OK. Czy moje przypuszczenia odnosnie uszkodzenia alternatora są słuszne, czy raczej szukać przyczyny gdzie indziej ? Pozdrawiam.
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Pękniety pasek alternatora , zawinął się pod spód koła pasowego po zgaszeniu silnika wyciągnąłem pasek, odpaliłem ponownie silnik pracuje głośniej i słychać jak zaciąga powietrze i prawdopodobnie stracił na mocy co może być przyczyną ? czy coś uszkodziło wewnątrz silnika ?
Witam. Bezpiecznik na płycie 50A, bezpiecznik nad płytą 80A. Po wyjęciu uszkodzonej płyty mocy należało sprawdzić silnik i generator pod kątem przebić do korpusu wózka, szczególnie stojany, należało też sprawdzić stan szczotek w silniku oraz generatorze. Ważne jest też prawidłowe napięcie ładowania z alternatora, jeśli alternator nie ładuje, wózek nie...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Po nie udanych poszukiwaniach tranzystora i pewnych obserwacjach podobnego sterownika od wersji 6 cylindrowej stwierdziliśmy, że jest jeden tranzystor nie pracuje w naszym sterowniku. Przełożyliśmy go w miejsce uszkodzonego silnik zapalił od pierwszego razu. Po uruchomieniu prawie od razu wyszła na jaw przyczyna uszkodzenia sterownika, a mianowicie...
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
Witam! Objawy : nie świeci kontrolka ładowania ,brak napięcia ładowania.Po wymianie regulatora wszystko było OK jednak po przejechanu kilkuset metrow sytuacja się powtarza: brak Ladowania i nie świeci kontrolka. Mam pytanie czy mogło dojść do uszkodzenia nowego regulatora czy przyczyną tej sytuacji jest coś innego? SWA
przepraszam że się wtrącę ale istnieje coś takiego jak regulator napięcia w alternatorze. reguluje on prąd płynący do akumulatora i jak jest zepsuty to dopiero może być przyczyną uszkodzenia akumulatora i wszystkich podzespołów.
Rzeczywiście to grzanie świec jest przyczyną nagminnych uszkodzeń tych alternatorów. Kiedyś tak myślałem żeby zadć zwykły przekaźnik do świec żarowych od jakiegoś VW.
Stan faktyczny: 1. Bateria akumulatorów litowo polimerowych podłączona do instalacji samochodu osobowego. 2. Alternator w samochodzie - prądnica prądu przemiennego z regulatorem napięcia i prostownikiem diodowym. Akumulator litowo polimerowy podobnie jak litowo jonowym ma mniejszą różnicę napięcia w stanie rozładowanym i naładowanym niż akumulator kwasowo...
Skoro drugi aku ma te same objawy, to nie wina baterii, tylko ładowania. Przyczyn może być masa - od prozaicznego przebicia instalacji (brak masy?) po uszkodzenia jakiś elementów instalacji... Może alternator wymaga przeglądu/serwisu? Najlepiej pojechać na diagnostykę napięcia i ładowania.
Kolego elekeryk. Moim skromnym zdaniem nic tu nie zmienią diody. Problem wynika z charakterystyki urządzenia (aktualny stan). Przecież przy obniżonym napięciu na instalacji, wzbudzenie występuje cały czas. Mamy do czynienia z regulatorem zewnętrznym. Oczywiście przy założeniu sprawności instalacji i elementów ładowania. A przyczyną zmian może być marny...
Bester 1500n ciągle uszkadza sterowanie posuwem drutu. Płytka sterująca naprawiana już 3 krotnie. Podczas spawania czasami bardzo pryska i słabo wtapia. Zaznaczam że raz jest dobrze a po chwili zaczyna pryskać. I tu mam pytanie czy możliwe jest że przyczyną są dwie diody w mostku prostowniczym nie oryginalne. Ponieważ jak zaczął pryskać zmierzyłem diody...
No.. ale jak to przypasować do kierunkowskazów, o ile lampka faktycznie zapalona może pulsować na wskutek uszkodzenia regulatora, czy też alternatora. Tak są problemy opisywane, że każda odpowiedź jest dobra :D
adrian1201 napisał: tak zgadza sie ale czestą przyczyna uszkodzenia jest brak styku na szczotkach od syfu z reguły zawieszają się Kolego, a widziałeś kiedy alternator który miał zawieszone szczotki i ładował napięciem 18V? Bo ja jeszcze nie miałem okazji.
Wydaje się, że spadek 0,3 V na połączeniach technicznych może być dopuszczalny (zależy jeszcze od poboru energii). Natomiast nawet całkowity brak masy na którymkolwiek elemenci pojazdu nie moze być przyczyną grzania się alternatora. Natomist skłaniałbym się do uszkodzenia diody w mostku prostowniczym albo zwarć wewnętrznych na uzwojeniach. Tylko nie...
Witam forumowiczów, mam problem z toyota hilux 2008r a dokładniej z ładowaniem . Wcześniejszy alternator się spalił po wymianie na nowy ładuje ale świeci się kontrolka ładowania, założyłem inny uzywany i dalej to samo sprawdziłem na stole u elektryka i tam kontrolka gaśnie czyli alternator odpada. Co może być przyczyną czy może podczas spalenia alternatora...
Witam. Kilka dni temu, ze względu na słabę przednie światło zamontowałem sobie w starym (z 1984 r.) GOLDWINGU 1200 żarówkę xenonową HID. Okazało się, że podczas jazdy rozładowuje mi akumulator. Akumulator rozładował się nawet bez włączonej przedniej lampy. Po pomiarach napięcia okazuje się, że nie mam ładowania więc najprawdopodobniej padło uzwojenie...
Witam to skrzynia scania SPN 1376 Napięcie zasilające urządzenia sterującego skrzyni biegów Strategia monitoringu Kontrola napięcia zasilającego urządzenie sterujące skrzynią biegów Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza miga na czerwono podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu • Centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci...
Poczytałem instrukcję Haynes do citroena podobno firma robi najlepsze i tam pisze, że napięcie z alternatora powinno być w granicach 12 do 13 volt na wolnych obrotach bez obciążenia natomiast pod maksymalnym obciążeniem wszystkie światła ogrzewania itp. 13 do 14 volt. Dopisek jest, że w przypadku przekroczenia 14 volt należy poddać alternator sprawdzeniu...
Wyłącznik prądu zwrotnego jak nazwa wskazuje zabezpiecza przed przepływem prądu w drugą stronę, czyli od akumulatora do pradnicy (to może być przyczyna uszkodzenia prądnicy, bo jak wiadomo zacznie wtedy ona działać jak silnik elektryczny). Rola wył. prą. zw. nie polega na włączaniu lampki kontrolnej ładowania. To że na wolnych obrotach prądnica prądu...
Kolega pojechał w pole tym ciągnikiem i jak wróci to mi powie czy aku się nagrzewa podacza pracy. Swoją drogą alternator powinien być sprawny bo pojazd był w warsztacie zajmującym się rozrusznikami , alternatorami itp i nie stwierdzili żadnego uszkodzenia - jedyne co wymienili to regulator ale to nic nie pomogło. Na desce rozdzielczej nie ma żadnych...
A sprawdzal kolega jakie napiecie daje alternator?? moze byc zawysokie w skutek uszkodzenia regulatora napiecia /powinno byc max 14,2V/ Ta przyczyna jest bardzo prawdopodobna bo auto dziala na samym akumulatorku :) Pozdrawiam i powodzenia. Dodano po 5 a jeszcze jedno ten regulator napiecia niekoniecznie moze byc zamotowany na alternatorku-nie wiem jak...
W regulacji napięcia prądnicy występuje ograniczenie prądowe z tej przyczyny ,że łatwiej jest kontrolować prąd wyjściowy. Jest to najczęściej bocznik przez który przepływa cały prąd wytworzony przez prądnicę. Spadek napięcia na tym boczniku wykorzystywany jest do sterowania elektroniką regulatora lub jeśli nie było elektroniki w regulatorze był osobny...
Dziękuje userowi Elektrit za naprowadzenie. Przyczyną tego uszkodzenia było zwarcie przewodu wyjściowego z pierścienia górnego do dolnego poprzez siłę odśrodkową w miarę narastania obrotów (czytałem to w innym jego poście). Więc właśnie przy wolnych obrotach nie było tej siły, by drucik się bardziej odsuwał i powodował zwarcie, przy czym alternator...
Może trafiłeś na diody kiepskiej jakości? Jak zasymulować - dać taki sam rezystor jak w aucie i takie samo napięcie. Potem czekać... Nie wiem w jakim czasie nastąpiły te uszkodzenia u Ciebie. Istnieje jeszcze jedna możliwość. Słaby styk gdzieś w instalacji, np. akumulator, masa. W efekcie przy brakach kontaktu w instalacji będą się pojawiać skoki napięcia...
Przyczyną uszkadzania diod może być mechaniczny regulator który ma zużyte styki.Aby nie komplikować sobie życia jedź na szrot i wymień cały alternator na nowszy typ np od poloneza najlepiej aby miał regulator z wbudowanymi szczotkami. Wymieniając należy zmodyfikować nieco instalację .W starszej wersji alternatora (bez dodatkowych diod) do wygaszania...
Andexp co było przyczyną uszkadzania wtrysków? Mam taki sam problem z VW Golfem 6 1.6 CR z 2011 r. już 6 szt. wtrysków zostało wymienionych i nadal pali cewki. Samochód ma przejechane 64tyś km i poprzedni właściciel (pierwszy właściciel) sprzedał właśnie z powodu uszkadzania wtrysków. Instalacja pomierzona ( cewki wtrysków wysterowane są bezpośrednio...
Możliwe przyczyny braku świateł: - Rozłączone złącza przy statorze, przełącznikach świateł. - Spalony przełącznik świateł. - Spalony regulator napięcia (zwarcie do masy) - aby sprawdzić odłącz od niego wtyczkę i uruchom silnik przy włączonych światłach mijania lub drogowych (należy uważać z obrotami gdyż żarówki mogą się popalić). - Uszkodzenie statora...
Moja ulubiona usterka w tej Scanii. Ogólnie usterka ma 2 przyczyny, mechaniczną i elektryczną. Elektryczne to najczęściej skorodowane lub luźne połączenie na pompie lub pod centralką, przetarte przewody itp. do uszkodzenia (przegrzanie) solenoidu lub komputera włącznie. Mechaniczne to na ogół zacinanie się listwy w pompie albo wykraczanie listwy poza...
Może jednak znajdzie się ktoś :idea: kto miał taki lub podobny problem z ładowaniem, bo nie wiem czy mam kupić alternator czy to inna przyczyna? :cry: HELP!!! Alternator w tym aucie to nie statek kosmiczny, a i wielu miało styczność z wieloma przypadkami, ale nie łudź się, że ktoś poda Ci gotowe rozwiązanie. Jeśli masz wiedzę i możliwości /w co wątpię...
Ja bym na twoim miejscu na razie nie patrzył na kable. Najpierw zdejmij tą plastikową osłonę, wykręć regulator i popatrz na szczotki i stan pierścieni ślizgowych. Powinno się to dać zrobić bez wyjmowania alternatora, a to przyczyna chyba 90% wszystkich uszkodzeń ładowania.
Witam serdecznie, mam nietypowy problem ... trzy dni temu oddałem samochód opel astra 1.7 isuzu (2000 r.) przebieg 240 000 km do warsztatu na wymianę alternatora (model hitachi) po odebraniu samochodu z warsztatu pierwsza trasa i awaria chłodnicy ( wyciek z górnej prawej strony między użebrowaniem a plastikową osłoną, dosłownie jak by ktoś wziął wiertarkę...
Na zdjęciu tego nie będzie widać, bo mam za słaby aparat Podejmij jednak próbę. Jakbyś napotkała problemy, wówczas daj znać o tym i możesz zdecydowanie liczyć na pomoc. ale biegły stwierdził, że widać lekką różnicę i jedna strona trochę mocniej pracowała, co potwierdza, że był naprężony bocznie Na równi np. napinacz lub sprzęgło alternatora mogą być...
Faktycznie pokutuje takie przekonanie. Mało tego, "fachowcy" wręcz zapewniają, że akumulator uszkodzi się bardzo szybko. Prawda jest taka, że niedoładowany akumulator szybko ulega zasiarczeniu i traci swoją pojemność. Jest wiele przyczyn niedoładowania, np.- jazda na krótkich odcinkach (krótki czas ładowania aku), -nadmierne korzystanie z odbiorników...
Ok, ale teraz przy takim podłączeniu nie reguluje. Jaka mogła być przyczyna uszkodzenia ( w zasadzie od samego początku nie działał, na początku lampki w środku auta mrugały z częstotliwością ok 1 Hz a później to już było tylko 17V ) : Zbyt mała oporność obwodu wzbudzenia ok 2,8 OM Zamiana 15 i 67? Sprawdzałem między zaciskiem 15 a obudową i mam 17V,...
Ku przestrodze .... czesta przyczyna usterek sterownikow w ciezarowkach ,jest nieumiejetne wykonanie ,na pozor latwej ,operacji wymiany akumulatorow lub startowania na krotko z innego pojazdu lub "startera". Tzw "szczyty" pradu moga i czesto powoduja nieodwaracalne uszkodzenia sterownikow . Nie podlaczajcie dodatkowych baterii do akumulatorow ktore...
Problem rozwiązany. Uszkodzeniu uległ sterownik silnika - bez wyraźnej przyczyny, wszystkie masy były czyste, alternator i akumulator ok. Problemem było tylko zalogowanie do auta używanego sterownika, ale już wszystko działa. Pozdrawiam, Tomek.
Koszt przewinięcia stojanu w alternatorach rodziny A13N nie przekracza kwoty 40-50 zł.O uszkodzeniach dowiesz sie wymontowując alternator.Najprawdopodobniejsze przyczyny-zwarcie fazy stojana (do masy),lub zwarta dioda ujemna.Czy z okolic alt.nie dochodzi charakterystyczne wycie?Mam rozumieć że pasek jest prawidłowo nałożony i ma odpowiedni naciąg.
Witam Mam problem z kierunkowskazami w Polonezie Caro Plus z 1997 roku. Problem powstał z powodu odwrotnego połączenia akumulatora (całe szczęście , że nie z mojej winy) uporałem się prawie ze wszystkim. Pozostały mi dwa problemy do rozwiązania,mianowicie kierunkowskazy i kontrolka ładowania, świeci się cały czas nawet bez kluczyka, gaśnie po uruchomieniu...
Witam, ja miałem taki problem silnik 1,7DTL. Po wymianie mostka prostowniczego mineło 2 tyg. Później alternator wysiadał na gorącym silniku. Co ciekawe jak ostygł bylo ładowanie. Diody były ok, luty były poprawiane. Nie pomogło. Wymieniłem ponownie mostek wraz z regulatorem. MIneło 2 tyg i narazie wszystko jest ok. Na forum znalazłem, że przyczyną częstych...
Kontrolka działała prawidłowo, tzn. po przekreceniu kluczyka zapalala sie, a po uruchomieniu silnika gasła. Jak wyciagnalem ten mostek z regulatorem to ta diodka juz miala oderwaną jedną nozke i widac ze to stare było, wiec nie urwalem tego przy rozbieraniu. Objawy uszkodzenia alternatora byly takie ze napiecie wzrastalo po przygazowaniu do 18V na pelnych...
Posłuchaj porady inżyniera. Nie prawdą jest, że słaby akumulator musi być przyczyną przygasania świateł kiedy silnik jest włączony. Alternator (na wolnych obrotach ) normalnie (tzn w nowszych samochodach) daje przynajmniej kilkadziesiąt amperów i cała energia pochodzi z alternatora, więc akumulator nie uczestniczy w "sponsorowaniu" odbiorników prądem....
mam problem z masterem 3 Nie ma komunikacji z komputerem. Obd2 nie dziala, jest tylko zapłon, rozrusznik nie kreci. Wszystkie kable, sterowniki sprawdzone, napięcie wszedzie powyzej 12 Dodano po 4 Wprowadzenie Masz problem z Renault Master 3, który objawia się brakiem komunikacji z komputerem pokładowym (OBD2), brakiem reakcji rozrusznika oraz komunikatem...
wydawało by sie że to standardowa usterka- regulator, szczotki, może dioda... Wykręciłem dziada i z racji braku odpowiednich narzędzi zaniosłem do "śpeca" Wczoraj dzwoni i mówi że wymienili diody, ale dalej nie ładuje i okazało się że dodatkowo spalone sa uzwojenia. Łączny koszt naprawy w wysokości dwóch "nowych" ze szrotu. I to mi się wydaje ostrym...
Te wypalenia laminatu wyglądają strasznie :-( Ja nic nie naprawiam, tylko nadstawiam uszu ;-) Ale moze z racji podobnej usterki w moim ex-zestawie zegarów coś zdołam podpowiedzieć. Otóz w moim fabrycznym zestawie liczników do passata B4 znajdował się mikroprocesor Motorolli, który już podczas zakupu auta nie działał jak nalezy. Po rozbiórce zegarów...
Dokładnie. Ile faz, tyle bloków. Tu masz schemat do XT 600: http://www.motoinfo.yoyo.pl/Yamaha/Yamah... i z tego, co widzę, to alternator jest tam trójfazowy. Z alternatora (nr 6 na rysunku) idą TRZY przewody do prostownika/regulatora napięcia (18). Poza tym, należało by się dowiedzieć, czemu regulator się spalił. Czy przypadkiem nie jest...
(...) nie byla zbyt dluga okazalo sie ze spalil sie bezpiecznik 20A ten kolo stycznika , wymienilem bezpiecznik , traktorek znowu swietnie odpalil ale bezpicznik ponownie wystrzelil . bardzo prosze o podpowiedz co moze byc przyczyna? regulator kupilem tani zamiennik -czy to moze byc powodem takiej sytuacji? Cześć! Wydaje się, że masz do czynienia z...
Jeśli pomiar miernikiem cęgowym nie wykaże przeciążeń alternatora to sprawdziłbym dokładnie ten gruby kabel na odcinku między plusem alternatora a skrzynką bezpiecznikową pod kątem przetarć/uszkodzeń izolacji i potencjalnych zwarć gdzieś do masy. Może tam gdzieś jest słaby punkt powodujący krótkotrwałe zwarcia w wyniku na przykład drgań silnika i zanim...
O tzw banku mocy xapomnij przy rozruchu.Bateria kwasowo ołowiowa ma bardzo mały opór wewnętrzny i jest w stanie oddać setki amperów przez dość długi czas. Akumulatory ltowo jonowr z zasilacza bateryjnego oddają znacznie mniejsze prądy. Możesz użyć go do podładowania baterii rozruchowej w samochodzie. Czy dobrze rozumiem, że idea jest taka, że jak samochód...
Ten post umknął Twojej uwadze? Kluczem jest odpowiedź na pytanie co się uszkadza. Jeśli pali się stojan czy mostek to powodem jest pobór prądu, jeśli regulator to już albo pech albo zamienniki słabej jakości, jeśli urywają się szczotki to biją pierścienie. Może być że po nocy aku są mocno rozładowane (webasto) a rano długo parkocze na wolnych to się...
Kolego sprawdź przyrządem pobór prądu z akumulatora, ale po wyłączeniu wszystkich odbiorników i odłączeniu klemy. W szczególności zwróć uwagę na światło w bagażniku (po odchyleniu tylnego siedzenia), gdyż często występuje usterka włącznika. Nadto pewną ilość energii pobiera radio po wyłączeniu (pamięć - podtrzymanie) oraz alarm w czuwaniu. Rozładowywać...
Po niedzieli jedzie na warsztat i zobaczymy co i jak. Warto zaznaczyć, że pasek rozrządu nie strzela sam z siebie, chyba, że był bardzo stary i zniszczony. Musiała być konkretna i do tego bardzo "silna" przyczyna zewnętrzna. Po pierwsze, mogły się dostać pod rozrząd kawałki rozerwanego paska pomocniczego osprzętu . Z kolei przyczyną uszkodzenia tego...
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
Corolla to nie Yaris,tam wytrzymuje dłużej.Napisz psooya ile godzin poświęciłeś na naprawy i jaki jest koszt całej zabawy.Warto było? Pierwsze rozbieranie tego bez manuala zeszło mi 2h ze zdjęciem wałków, szlif z dowozem 2,5h, składanie bez manuala 2h bo nie mogłem zakumać jak sobie poradzić z tym łańcuchem i kręceniem wałkiem. Teraz całość rozbiorę...
W takim razie kolejną rzeczą jaką zrobię będzie posprawdzanie mas, poczyszczenie wszystkich przewodów, spryskanie kontaktem. Poprowadzę także dodatkową masę z akumulatora do ECU i do cewki. W zasadzie może zacząć od tego poprowadzenia dodatkowej masy. Jeżeli się poprawi, będzie wiadomo od razu, jeżeli nie, nie ma sensu szukać w masie. Co jeszcze sugerujecie...
Sprawdź czy przewód łączący alternator z (+) instalacji nie ma niewidocznych uszkodzeń. Alternator nie obciążony akumulatorem ma prawo ulec uszkodzeniu (przepięcia). A najlepiej poprowadź dodatkowy przewód od alternatora do akumulatora i zobacz co będzie
Jaki regulator i jak założyłeś? To ważne ku potomności. Po co inni mają odkrywać Amerykę jak ty to zrobiłeś? Jest to o tyle ciekawe, że wiekszość regulatorów prądnic z magnesami jest równoległa. Nawet bardzo duże alternatory ma takie równoległe czyli stratne regulatory. Natomiast twój "przypadek" dotyczy regulatora szeregowego. Podejrzewam, że projekty...
Oddaj alternator do sprawdzenia przez fachowców, to ze szczotki są wymienione i jest wyczyszczony nie oznacza że jest sprawny. Są jeszcze inne elementy, które mogły uledz uszkodzeniu.
Cześć, Scenic II 2.0 16V 135km - mój problem polega na tym, że auto podczas jazy (przejechany odcinek ok 100km) wyłączyło się "choinka na desce" pojawiły się komunikaty o uszkodzeniu hamulca postojowego, błąd ciśnienia oleju, błąd ładowania i jeszcze wiele innych. Wentylatory zaczęły pracować na najwyższym biegu wcisnąłem start/stop wentylatory zwolniły...
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
Witam -Prawdopodobnie akumulator do wymiany. Najprostszym sposobem byłoby pożyczenie sprawnego akumulatora i zamontowanie go w pojeździe ,no i zaobserwowanie czy objawy ustąpiły. Innym problemem może być rozładowywanie się akumulatora. Wśród przyczyn można wymienić między innymi: -przebicie na którejś z diod alternatora -uszkodzenie regulatora napięcia...
Toyota Yaris 1 benzyna 2002r. Mam taki problem. Wymieniłem lampy przód, ok. Nie załączyłem silniczków, ustawienia wysokości ok. Są inne gniazda na pin, zaizolowane ok. To nie problem, ale po tym wszystkim, chciałem zapalić autko i tablica i kontrolki pala, a nawet przy rozruchu nie przygasają, przygasa radio, bezpieczniki dobre. Palił dobrze. Nie mam...
Czasami regulator ulega uszkodzeniu przez zaśniedziałą kostkę łączocą regulator z alternatorem/prądnicą (zależy co w jakim motorze)
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Ostatnio WOM pracował 2 lata temu przy rozrzutniku bez zarzutu. Dziś podpięty pod rozsiewacz po włączeniu (wszystkie ustawienia 540/1000/eco) pracuje chwilę(średnio ok 20sek), kontrolka WOM zaczyna migać i WOM zatrzymuje się powoli. Okresy pracy są różne - szybciej wyłączy się po zwiększeniu obrotów. Wyświetlacz na panelu pokazuje obroty w czasie pracy....
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Cześć, Przydarzyła mi się niemiła historia, otóż, wymieniałem w warsztacie samochodowym rozrząd w swoim golfie, kompletny z pompą wody, było to jakoś przed świętami 14 grudnia bodajże, odebrałem auto, wsiadłem wyjechałem za bramę warsztatu i odkręciło mi się koło pasowe napędzające alternator i pompę wspomagania. Oddałem autko z powrotem aby poprawili,...
(at)bonifacy_010 zanim zabierzesz się za rozbieranie całego alternatora, najpierw sprawdź czy wirnik nie ma przerwy w uzwojeniu, oraz czy szczotki mają pewny kontakt z pierścieniami ślizgowymi. Piszesz, że regulator jest na zewnątrz, to sprawdź napięcia na wejściu regulatora oraz na jego wyjściu (wskazane byłoby też zmierzyć prąd wzbudzania podawany...
A co może być przyczyną zakłóceń jeśli: 1-napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku wynosi ok. 12,6 V a przy uruchomionym 12,3 i ma tendencje spadkowe np.do 11.8 V. ( Wymieniłam już dwa alternatory i dzieje się to samo) 2-sprawdzałam na kilku akumulatorch i jest to samo 3-chwilowo nie świeci mi się kontrolka ładowania akumulatora, bo dziś wymieniłam...
(...) pg AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Peugeota 208 GTI? 2018 AI: Czy w ostatnim czasie były wykonywane jakieś naprawy lub modyfikacje w układzie elektrycznym samochodu? Kupiłem go po wypadku ale już całego złożonego. Lampę wymontowałem o wtedy doszedłem do tego kiedy poprawnie działa kierunkowskaz Bezpośrednia odpowiedź na pytanie - Najprawdopodobniej...
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
Przeciążenie ma marginalny związek z uszkodzeniem wirnika. A zatem jedno wyklucza drugie i ewidentnie odpada.
Proszę sprawdzić jakie jest napięcie ładowania ale prawdopodobna przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia alternatora (tudzież wytarte szczotki). Kontrolka świeci mocnym światłem czy się żarzy?Jeśli to drugie to też mogła któraś z diod prostowniczych ulec uszkodzeniu
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
kiedyś auto chodziło nawet z wyjętym akumulatorem bez problemu Tak nie należy robić! Grozi uszkodzeniem układów instalacji elektrycznej. Gdzie szukać przyczyny usterki alternator? Zmierz woltomierzem jakie jest napięcie ładowania akumulatora podczas pracy silnika. (podłącz równolegle do akumulatora) Następnie zmierz amperomierzem (podłączenie szeregowe...
To nic dziwnego. Zakładasz błędnie, że ta bateria ma pełną pojemność, więc czas jej rozładowania i ładowania będzie długi. Faktycznie bateria może mieć np. 50% pojemności, albo mniej. Na jedno lub dwa kręcenia rozrusznikiem wystarczy w temperaturze 20 stopni. W niższej nie wystarczy. Gdy bateria osiąga 14,4V to jest naładowana w ok. 70%. Trzeba ją...
No tak tylko czy jeśli padnie alternator np..lepiej kupić używany czy zamiennik? wg mnie lepiej zamiennik, bo nowy gwarancja itd..Wiadomo sprzęgieł czy zawieszenia na zamiennikach naprawiać nie planuje ale są rzeczy drogie a takie moim zdaniem mało konkretne i nie warte zachodu żeby się silić na oryginały. Chyba że się mylę.. Ale po co wymieniać alternator...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
uszkodzenia alternatora mosfet przyczyny uszkodzenia warystor przyczyny uszkodzenia
zmiana przełożenie przesunięcia bitowe obliczyć wartość rezystor
Przestrojenie Panasonic RX-CT900 na europejski FM Jak odczytać stan naładowania baterii Duracell z paskiem PowerCheck?