W wielu nie ma. Dlatego lepiej zabezpieczyć silniki niż akumulatory. Akumulatory nie dopuszczą do uszkodzenia alternatora (nadmierny wzrost napięcie z powodu odłączenia obciążenia w trakcie pracy).
To nie stary diesel, w którym jedyną częścią pobierającą prąd był elektrozawór gaszący. Tu trzeba zasilic sterownik, nastawnik i resztę osprzętu. Moze braknąć akumulatora. Drugie, przy mechanicznym uszkodzeniu alternatora (np. łożyska) może dojść do zerwania paska napędu osprzętu lub trwałego uszkodzenia alternatora, o ile już nie jest uszkodzony.
Witam. Jest to typowe uszkodzenie regulatora napięcia. Dalsza jazda prowadzi do uszkodzenia alternatora akumulatora i innych elementów instalacji elektrycznej. Proponuję dokładne sprawdzenie instalacji po naprawie. Pozdrawiam.
Czy regulator i diody prostownicze to 1 element czy dwa? Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Regulator jest osobnym elementem i umieszczony jest z tyłu na zewnątrz. Natomiast diody są wewnątrz alternatora i do ich wymiany trzeba go rozebrać. Brak kontrolki nie może spowodować uszkodzenia.
Kup trzeci szrot. Może pomoże
Co tam akumulator,alternator i elektronika w aucie droższa. W takich przypadkach rzadko dochodzi do uszkodzenia alternatora i innych podzespołów. Akumulator pojazdu, pomimo że słaby, nie pozwoli na odwrócenie się biegunowości po złym podłączeniu matki. Napięcie spadnie bardzo nisko, ale nie aż tak, żeby nastąpiła zmiana polaryzacji. Musiałby być całkowicie...
Po pierwsze dlaczego bezpiecznik się przepalił za pierwszym razem i co było uszkodzone w alternatorze ,po drugie skąd wiedziałeś jak taki bezpiecznik zawatować aby miał w przybliżeniu 100A bo jeżeli miał za mało to oczywiście może zostać uszkodzony alternator który po wzbudzeniu ładował więcej niż miał bezpiecznik i podczas pracy został przepalony chociaż...
Jak Ci popiskuje to masz najpewniej napinacz do wymiany. Zwłaszcza jak nie był jeszcze robiony. Jest już wyrobiony i prowadzi krzywo pasek. Jaki masz tam silnik?
bieguny są umieszczone odwrotnie, niż przy moim poprzednim Oklej/pomaluj sobie na czerwono róg akumulatora przy dodatnim czopie. Tak samo kabel jeśli utracił osłonę a koloru izolacji też już nie widać. Moje pytanie brzmi czy mogło dojść do uszkodzenia alternatora? Mogło. Przy takim podłączeniu zazwyczaj padają diody, bo są spolaryzowane w kierunku...
Ja prponuje zrbic besposrednie podlaczenie do akumulatora (oczywiscie przez regulator) i olac orginalana instalacje
Wiem Wiem dlatego auto jedzie jutro do elektryka:) mam nadzieje ze cos poradzi bo mam juz tego dosc:( a ostatni zalozony altek byl orginalny chevroleta
Oprócz uszkodzenia diód w alternatorze nic się nie stało.
regulator wymień,załóż elektroniczny. Nie baw się w regulacje tego starego zbuka,Twój oldtimer niewiele straci na oryginalności. No,może się nie bedzie mieścił w pierwszej klasie :)
Uszkodzenia szukaj w alternatorze , prawdopodobnie regulator napięcia.
Powodem uszkodzenia alternatora było zalanie prawdopodobnie podczas mycia ,instalacja sprawdzona i wszystko działa poprawnie
Iskrzy i wypala ---nie tylko w tym autku to się wypala. Być może nieosiowe pierscienie.
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Temat wałkowany już setki razy na elektrodzie. Wystarczy użyć szukaja... Wzmacniacz (nie napisałeś jakiej firmy, nowy czy używany) zbiera ci zakłocenia z sieci pokłądowej auta. Przyczyn może byc wiele: złe ułożenie przewodów (położyłeś przewód sygnałowy wzdłuż wiązki elektrycznej pojazdu lub zasilania wzmacniacza), uszkodzenia wzmacniacza, uszkodzenia...
Problem będzie wtedy, gdy rozładowany akumulator obciąży alternator (pozbawiony chłodzenia). wtedy 5 minut wystarczy do uszkodzenia alternatora. Co Tobie szkodzi założyć chłodzenie od spodu?
podejrzenie uszkodzenia alternatora. Będę wiedział w piątek i dam znać
Może to być wina kabla rca, np tani kabel położony wraz z kablem zasilającym. Czy też uszkodzenie kabla rca który dotyka masy Lub uszkodzenia alternatora
Wybierz jeden konkretny samochód i napisz ile pojemności z akumulatora potrzeba na rozruch. Zakładając rozrusznik 2 kW w dieslu i przyjmijmy nawet 2 minuty kręcenia. Potrzebna pojemność zaledwie 6 Ah. Natomiast w benzynie, która dobrze odpala są to bardzo małe wartości. Pojemność akumulatora do rozruchu jest mało ważna ale w przypadku uszkodzenia alternatora...
Przez brak osłony pod silnikiem w A klasie zalewane są różne podzespoły, a szczególnie narażony jest na zalewanie i uszkodzenia alternator,gdyż jest prawie przy samym kole
Jeżeli urwałeś złącze od terminala Bat to nie ma ładowania, jak też zachodzi ryzyko powaznego uszkodzenia alternatora.
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Trochę za młody na tak poważną usterkę. Daj zdjęcia alternatora, zdarzają się częściej uszkodzenia koła pasowego alternatora.
Nie znamy okoliczności uszkodzenia alternatora. Być może wówczas zaniedbano akumulator przez kilka dni. A może faktycznie akumulator strajkuje.
Kontrolka świadczy o braku ładowania akumulatora, więc może to być ślizgający się pasek alternatora z powodu zużycia, uszkodzenia alternatora, uszkodzenie regulatora napięcia
Nie jestem szpecem w tej dziedzinie ale... Zasilanie regulatora 12V przez alternator 24V spowoduje nadmierne wydzielenie mocy co w konsekwencji doprowadzi do uszkodzenia!
To rzeczywiście wygląda na uzwojenie - w alternatorach Hitachi to się niestety zdarza. Zanim jednak znowu zainwestujesz sprawdź te świece żarowe. Uszkodzenie jednej z nich często prowadzi do uszkodzenia alternatora.
Możesz połączyć śrubę nr 1 i 2 ale koniecznie przez żarówkę 21W. Ograniczy to prąd wzbudzania i nie spowoduje uszkodzenia alternatora i akumulatora.
Witaj, wygląda to na, albo rozładowany akumulator, albo na uszkodzone przewody "+" lub "masy", co za tym idzie istnieje możliwość uszkodzenia alternatora. O ile wiem instalacja elektryczna ma 24V, więc pewnie do rozruchu są potrzebne dwa duże akumulatory 12V połączone szeregowo. Uszkodzeniu mógł ulec kabel "+", łącznika lub "-", Albo same akumulatory.
nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Jeden z zacisków jest ze szczotek wirnika i powinien być połączony z regulatorem. Drugi w zależności czy to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy jest albo wyjściem na regulator a lbo środkiem gwiazdy głównego uzwojenia. Pomyłka w połączeniu tych dwóch wyjść nie powinna spowodować uszkodzenia alternatora.
Czy mozliwe ze ucieka prada gdzies na drodze akumu,ator alternator ? Tak jest taka możliwość w przypadku uszkodzenia alternatora
Jest raczej odwrotnie. Ładujący alternator na końcówce D+ ma potencjał zasilania. Drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod 15 (+24V po kluczyku). Wtedy gdy zacznie ładować na obu stronach kontrolki będzie 24V i kontrolka zgaśnie. W przypadku braku ładowania lub uszkodzenia alternatora będzie się świecić lub żarzyć.
Zrób tak jak kolega kwok radzi, gdyby była taka możliwość uszkodzenia alternatora lub regulatora to producent nie wyprowadzałby takiego gniazdka do ładowania, ale to nie zwalnia ze zwróceniem uwagi na prawidłową biegunowość przy podłączaniu prostownika.
Witam. Posiadam Fiata Tipo II 1.4 95 KM 2017 r. Padł mi w nim alternator (fabrycznie zamontowany jest w tej wersji alternator 90 A - https://pl.autofixer.com/produkt/alterna... Przyczyną uszkodzenia tego alternatora albo regulatora napięcia mogło być zastosowane przeze mnie CarAudio o łącznej mocy 300 W RMS - ok. 25...
Po włączeniu zapłonu brak świecenia lampki ładowania.Czy powinna się zaświecić na chwilę(autotest) pomimo uszkodzenia alternatora czy nie? Po podaniu masy na zacisk L także nie świeci,czy ta lampka ma wpływ na wzbudzenie się alternatora?
Jest tam sprzęgło jednokierunkowe? Czasem przez nie rwie paski
Masz do Valeo, są. Ale prościej mi założyc od Delphi bo ma pręty a Valeo płetwy. I jak ci nie wejdzie we frez to rozerwiesz, albo zestruga plastik co izoluje i masz kłopot, bo po pierścieniu-nie ściągniesz bez uszkodzenia.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA. Klema bez czujnika. Wiązka przedzwoniona,sprawdzona już kilka razy i jest ok Więc pewnie pozostanie sterownik silnika. Jeżeli wzbudzenie zanikałoby ze sterownika to czy w tym przypadku jest możliwość uszkodzenia alternatora? Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/5199349300_...
Regulator, szczotki i diody prostownicze były wymienione, gdyż było podejrzenie uszkodzenia alternatora. Podmieniliśmy na drugi sprawny i było to samo. Na stole mierniczym alternator jest w pełni sprawny. Zachowuje się tak jakby diody wzbudzeniowe były uszkodzone, ale w naszym są nowe a w podmienianym z innego auta działał bez zarzutu. Stąd podejrzenie,...
Z tego co sprawdzałem, to żaden odbiornik nie działał - kompletna ciemność w aucie. Klemy w miarę czyste, z resztą chwilę przed zwarciem wszystko raczej działało. Masę sprawdzę ale wydaje mi się, że jest OK. Czy moje przypuszczenia odnosnie uszkodzenia alternatora są słuszne, czy raczej szukać przyczyny gdzie indziej ? Pozdrawiam.
Witam , czy poradził sobie Pan z problemem w Volvo. Mam taką samą sytuacje z alarmem tylko wystąpiło to po rozładowaniu akumulatora z przyczyny uszkodzenia alternatora. Pilot działa normalnie ale dida w czasie jazdy mruga. Byłbym wdzięczny za informacje. Pozdrawiam
Nie wiem czy wiesz że we wtyku USB najpierw wystają dłuższe piny zasilające czyli +5V i, bardzo ważne, masa . Pomyśl co będzie kiedy podłączając czujniki tym złączem DB9 najpierw kontakt uzyskają +12V i wejścia do mikrokontrolera. Zabraknie masy. Wtedy 12V będzie szukało ujścia i jest prawdopodobieństwo, że 12V będzie na wyjściu z czujnika... Może się...
Zły montaż rozrządu czy uszkodzone wtryskiwacze nie mają nic do wytartych wałków. Możesz zrobić zdjęcia wałka i je pokazać? Najlepiej wraz z popychaczami. Czy podczas jazdy miałeś komunikat o zbyt niskim poziomie oleju lub był problem z ciśnieniem oleju?
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Owszem wycie radia może być objawem uszkodzenia alternatora w stopniu umożliwiającym eksploatację auta. Tylko po co Ci to wiedzieć jak nic jak dotąd nie zrobiłeś tylko dywagujesz. Tu nie ma za wiele do rozumienia. Trzeba podłączyć wzmacniacz poprawnie i ma działać. Jak nie to wystarczą kable sygnałowe za 4.99zł z tesco takie co widać na foto. Albo powiedzmy...
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
niezła niespodzianka mnie spotkala:). kazdy z was ma z pewnoscia racje, poniewaz te problemy dotycza faktycznie uszkodzenia alternatora. kupilem (tak jak pisalem) nowy regulator ale jak sie okazuje uszkodzony, niesamowite - nówka ze sklepu i padnieta. kolejna zamiana pomogla. dzieki za wsparcie.
Mam pytanie czy to możliwe, ale po kolei: Pod sklepem przy uruchomieniu silnika brak wspomagania kierownicy. Podjechałem pod dom zgasiłem i zapaliłem kilka razy, to samo pasek cały więc do mechanika i stwierdzenie że to alternator. Wymiana na nowy, ale po wymianie dzwoni do mnie i mówi że nie odpala bo poszedł komputer pompy, immobi więc wymienił "pestkę"...
Witam, załóżmy że mam w samochodzie alternator 90A, moje nagłośnienie wraz z pracującym silnikiem, włączoną klimatyzacją, światłami potrzebuje 120A (przyjmijmy, że pobór jest stały). Czyli akumulator powinien dostarczyć różnicę, ale czy będzie miało to jakieś widoczne efekty - np. przygasanie świateł, problemy z elektroniką? I co jeśli teoretycznie...
Panowie a może byście policzyli spadki napięć na przewodach rozruchowych i wtedy prowadzili dyskusję o paleniu alternatora,Zawsze stosuję metodę plus do plusa,minus do minusa,dawca na obrotach i nigdy żadnej awarii.Do biorcy płynie prąd z akumulatora dawcy i jego alternatora,przy spadkach napięć na przewodach rozruchowych nie ma szansy uszkodzenia alternatora.
Alternator mocuję w imadle.Do imadła podłączam "-" a do B+ "+" aku. Pomiędzy "+" a wyjście wzbudzenia żarówkę 12V 3W.Z przedłużacza do kluczy nasadowych odciołem ok 6cm/od strony kwadratu/ i podtoczyłem na <13mm.Wkręcam to do wiertarki 800W 3000obr. nakładam nasadkę 22 lub 24 i woltomierz do akumulatora . No dobra, ale tak to co najwyżej stwierdzisz:...
No i sobie już sam odpowiedziałeś... KATEGORYCZNIE NIE WOLNO ODŁĄCZAĆ AKUMULATORA OD INSTALACJI W CZASIE PRACY SILNIKA!!! To kowalska metoda prowadząca do uszkodzenia alternatora i jego regulatora. Więc jeśli tak robiłeś, to najprawdopodobniej jeden z tych podzespołów nadaje się na śmietnik. A bez przejrzenia tego sprzętu trudno wróżyć, co padło.
O kurcze no to niezle 50proc. Wychodzi , sorki troche teraz za śmietnik ale jeszcze mam pytanko czy robiac test obciązenia akumulatora w aucie załozonego musze sciagac klemy z auta czy nie??. I ciekawi mnie jeszcze jedno dlaczego nie należy oraz dlaczego dochodzi do uszkodzenia alternatora jezeli zostanie odłączony akumulator podczas odpalnego auta...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Trzeba by go zobaczyć na żywo, żeby ocenić szerokość rozwarcia szczęk, ale w/g mnie będzie za mała. Pamiętaj, że musisz to założyć na klemę, nie na "słupek". Tak na marginesie to im grubsze kable tym większe ryzyko uszkodzenia alternatora u dawcy. Lepiej podładować z 10 minut, wyłączyć silnik dawcy i dopiero próbować uruchamiać, wtedy wystarczą też...
A podpowiedź jak to sprawdzić ?
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Chyba nic nie wiemy o okolicznościach. Jaki pojazd (układ), akumulator, instalacja. W starych instalacjach/samochodach napięcia osiągały wartość rzędu 12,5 - 12,8 V ale to były raczej instalacje z prądnicą. Z racji rozwoju technologii produkcji akumulatorów napięcie podnoszono przez 13,5 - 13,8 V do obecnie stosowanego 14,2 -14,7 V i więcej. Ogólnym...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Wszystko już w zasadzie zostało powiedziane, a kwestia ewentualnego uszkodzenia alternatora/elektroniki może byś moim zdaniem pominięta. Sytuacja, w której używamy odłącznika jest krytyczna/awaryjna i w tym momencie liczy się bezpieczeństwo ludzi i ich życie, a nie możliwość uszkodzenia sprzętu. Jak mamy działać "konkretnie" to nie istnieją świętości....
Moje pytanie: czy to może być wynik uszkodzenia elektroniki w wyniku braku ładowania w momencie uszkodzenia regulatora alternatora, czy też wynik wyższego niż wcześniej poziomu ładowania? Czy da się to jakoś skalibrować programowo, czy trzeba naprawiać licznik? Alternator sam demontowałeś czy dałes auto do "usługi kompleksowej"? Ten "wyższy poziom...
Chyba trochę niepoprawnie oceniasz zjawisko. Domyslam się, że gwiżdże (piszczy) pasek napędu osprzętu. Oznacza to : mocno zużyty pasek, słabiutki akumulator, uszkodzenia/zwarcia wewnątrz alternatora, uszkodzenia innych urządzeń napędzanych tym paskiem. ponieważ zjawisko ustaje jestem za akumulatorem. Pewnie już starutki i musi sobie pociągnąc energii...
tak nie wykryje uszkodzenia stojana
Miernik elektroniczny kupisz już za około 10 zł, a kontrolkę z żarówką za 5 na stacji... Przygasające kontrolki i strzelające przekaźniki wskazywałyby na za niskie napięcie, czyli padnięty akumulator, jego luźne klemy. Trzeba by po prostu na dzień dobry sprawdzić stan napięcia. I nie ufałbym tym mostkom prostowniczym. To na tyle proste auto, że można...
A w jaki sposób mogę tego uniknąć ? Czy jak kupie kondensator to coś da i dalej będzie możliwość uszkodzenia?
Po pierwsze, co już było WIELOKROTNIE wyjaśniane na forum: NIE WOLNO ODŁĄCZAĆ KLEM AKUMULATORA PRZY PRACUJĄCYM SILNIKU! Doprowadzić to może do natychmiastowego uszkodzenia alternatora. Więc istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że usmażyłeś już diody w alternatorze, sprawdzając go taką kretyńską metodą! Po drugie: jaki masz alternator? Bop w fiatach...
Miałem kiedyś taki problem, że płytka padła mi kilka razy. Rozebrałem i wyczyściłem silnik, od tego czasu usterka zniknęła. A co do pryskania i wymiany diod, to wiele lat wymieniałem diody w Besterach na te z alternatorów i nie robiły problemów.
Najlepiej jak byś podrzucił regulator od innego alternatora , ponieważ regulator jest dosyć często narażony na uszkodzenia . A tak napawdę nie ma jak go zbadać na stole po wyjęciu z alternatora .
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
szukaj uszkodzenia przy alternatorze z niego idą impulsy do obrotomierza, moze kończą się szczotki albo jakis brak kontaktu.
Dodam, że w lipcu 2009 r. miałem już podobny przypadek. Mianowicie z powodu uszkodzenia alternatora rozładował mi się akumulator. Po naprawie altka i naładowaniu aku samochód nie chciał zapalić. Przeczytałem wówczas gdzieś na forum żeby pozostawić samochód z podpiętym aku na kilka godzin. Więc zostawiłem najpierw na ok. 3 godz. - nie pomogło. Następnie...
Witam . Te trzy diody rozlutowane to raczej diody wzbudzenia,do sprawdzenia, (być może się mylę,gdyż dawno temu miałem do czynienia z tymi alternatorami).Diody prostownicze były od strony koła pasowego na takich aluminiowych radiatorach .Gdy zamontowałeś nowy regulator ,to ma on taki ząbek ,by zamontować go w jednej pozycji.Jednak przy wymianie na nowy...
Trudno poradzić jeśli nie zna się konstrukcji tego alarmu. Wygląda, że jest podłączony do obwodu rozrusznika i pewno zapłonu. Objaw jakby działał prosty układ immobilizera. Przy twoim podejściu do zagadnienia to faktycznie lepiej, że ten rozrusznik nie pracuje bowiem zamęczyłbyś go. A co do uszkodzenia alternatora to częściowa prawda. Trzeba wziąć pod...
Niby bez żarówki może być, wtedy zasilanie po wyłączniku do D+, ale to szemrane rozwiązanie. W razie awarii alternatora może to doprowadzić do jeszcze większych zniszczeń. Bez akumulatora może się wzbudzić, ale lepiej tak nie robić (ryzyko uszkodzenia )
ale czy można jezdzić z tą usterką? Nie wolno, trzeba ją naprawić, to prosta droga, do uszkodzenia silnika, alternatora, czy chociażby wentylatorów.
Witam. Ja mam odpalarke ktora ma 12v i 17v.Jak odpalam disla tzn.transita czy sprintera to podłaczam na poczatku 12v do chwili wzrostu napiecia do 16 v po czym przelaczam na 17v i w tej chwili druga osoba odpala auto jak zapali szybko wylaczam zapalarke.Na razie wszystko z autami nic sie nie stalo.zapalarka jest na jednej diodzie. Z tym odpalaniem od...
A sprawdzałeś sam akumulator? Jego pojemność, różnicę napięć bez obciążenia i z obciążeniem, stan elektrolitu itp? Sprawdź tez prąd ładowania, bo rzadko ale zdarza się, że napięcie ładowania jest OK ale ma zbyt mały prąd na wskutek uszkodzenia alternatora i wtedy nie jest w stanie doładować aku. 50mA jak na immobilizer to faktycznie sporo i dokładając...
co wskazuje kontrolka na tablicy ?? żeby sprawdzić alternator to: poluzuj klemę + plusową ale nie odpinaj zapal silnik i wtedy ściąg klemę jak zgaśnie to znaczy że nie ładuje. Lub też możesz po odpinać przewody od alternatora i wtedy pomierzyć miernikiem. Pierwsze spróbuj ten sposób z klemą Post był raportowany. Nie zostanie usunięty, choć rady w nim...
Jeśli faktycznie padnięty jest regulator to do wymiany. Często ulega on awarii z powodu uszkodzenia uzwojeń alternatora, które ulegają przegrzaniu i dostają zwarć międzyzwojowych. Wtedy każdy regulator pali się jak suche siano.
Masz gdzies jakies straty w polaczeniach elektrzycznych. To powoduje uszkodzenia alternatora. Jakis slaby styk na masie, plusie. Podstawa dobrego dzialania alternatora jest jego 100% pewne polaczenie elektryczne z akumulatorem. Tzn. musisz miec pewnosc ze alternatoz zawze ma obciazenie w postaci akumulatora. Juz nie raz mialem problemy w oplu z alternatorem,...
Przyczyną uszkodzenia sterownika było przeładowanie ładowania alternatora.
O tzw banku mocy zapomnij przy rozruchu.Bateria kwasowo ołowiowa ma bardzo mały opór wewnętrzny i jest w stanie oddać setki amperów przez dość długi czas. Akumulatory litowo jonowy z zasilacza bateryjnego oddają znacznie mniejsze prądy. Możesz użyć go do podładowania baterii rozruchowej w samochodzie. Bateria mniejsza niż fabryczna to ewentualne problemy...
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Trafił do mnie akumulator centra 45Ah ma około 2-3 lata - nie ma problemu z rozruchem auta. Podłączyłem do ładowania (1A) i odtworzyłem korki. Po kilku godzinach wszystkie cele oprócz jednej zaczęły delikatnie gazować. Po następnych kilku godzinach nadal ta jedna cela nie pracuje. Zmierzyłem napięcia na poszczególnych celach no i na wszystkich jest...
Witam wszystkich. Wymieniłem alternator na taki ze sprzęgłem jednokierunkowym. Koło pasowe miało bicie i ma nadal. Alternator jest na 140 A i uważam że ma cięższy wirnik niż ten co siedział orginalny. Alternator wymieniłem z powodu uszkodzenia poprzedniego.Czy w tym przypadku na srubę działają większe obciążenia czy nie?
prawdopodobnie zwiazane jest to z uszkodzeniem alternatora
Lampka będzie się świecić także w wypadku zwacia przewodu (chyba niebieskiego) wzbudzenia alternatora. Na niepracującym silniku ale włączonym zapłonie - odpiąć wtyk z cienkimi przewodami do alternatora. Gdy lampka zgaśnie - szukać zwarcia lub ogólnie uszkodzenia w alternatorze lub regulatorze (może mieć wadę); gdy świeci nadal - zwarcie na przewodach....
kolego ale ciebie nikt o zdanie nie pytał ... Skoro wiesz lepiej ok .. cieszę się bardzo ... Ja przedstawiłem sprawdzony przeze mnie sposób ... Łopatologiczny sposób wprowadzający w błąd i narażający na dodatkową zbędną prace (nie wspominam już o ryzyku uszkodzenia obudowy alternatora), po to jest napinacz automatyczny aby napinał, a podczas wymiany...
Taki zestaw będzie brał tyle samo albo więcej prądu niż rozrusznik. Przetwornica pasuje z 1,5kW. Grube przewody prosto od akumulatora. Koszty spore. Jak mniejszy alternator, to ryzyko uszkodzenia. Żywotność akumulatora też może zauważalnie się skrócić.
Miałeś jeden zepsuty to masz dwa ,przecież logiczne że uszkodzenia w tych alternatorach prawie zawsze są takie same stąd takie same objawy. Dlatego lepiej naprawić swój.P
Oj to chyba rejon permanentnych uszkodzeń alternatora. Zatem sprawdź jak wygląda optycznie i elektrycznie stojan i obudowa. Chociaż rozumiem , ze przy wymianie należało to zrobić. Stojany lubiły rdzewieć i uszkadzać resztę. Trzeba raczej założyć tradycyjne rozwiązanie, czyli występowanie diod wzbudzenia (takie małe). Jednak dalej coś mi nie pasuje w...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Witam. A oto co zalecają fachowcy od Opla. .2. ALTERNATOR Sprawdzanie alternatora Kontrola alternatora polega na sprawdzeniu mocy i napięcia regulowanego, przy czym najpierw należy sprawdzić napięcie regulowane. Do przeprowadzenia kontroli jest potrzebny w pełni naładowany akumulator. Aby uniknąć uszkodzenia alternatora, należy się stosować do nast.ępujących...
Usterka bardziej pasuje do uszkodzenia mostka
Niestety ale Lancia Lybra 1,8 to jeden z droższych aut w swojej klasie i konkurencji, dużo droższa w utrzymaniu niż paradoksalnie Passat B5, Mondeo Mk3 czy Laguna II. Po 1) niesprawność wariatora rozrządu ok 3000 zł Po 2) notoryczne uszkodzenia alternatora ok 350 zł po 3) komplet amortyzatorów przód/tył ponad 1000 zł po 4) komplet sprzęgła prawie 900...
Kontrolka działała prawidłowo, tzn. po przekreceniu kluczyka zapalala sie, a po uruchomieniu silnika gasła. Jak wyciagnalem ten mostek z regulatorem to ta diodka juz miala oderwaną jedną nozke i widac ze to stare było, wiec nie urwalem tego przy rozbieraniu. Objawy uszkodzenia alternatora byly takie ze napiecie wzrastalo po przygazowaniu do 18V na pelnych...
przyczyny uszkodzenia alternatora przypadki uszkodzenia alternatora objawy uszkodzenia alternatora
instrukcja navigon oleju skrzyni biegów sharan podłączyć wyłącznik ciśnieniowy
wojna rosja ukraina hc900 firmware
Migomat nie podaje drutu, zadymienie, cewka działa Lokalizacja przekaźnika pompy paliwa Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 2008