Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Kup trzeci szrot. Może pomoże
Powodem uszkodzenia alternatora było zalanie prawdopodobnie podczas mycia ,instalacja sprawdzona i wszystko działa poprawnie
W wielu nie ma. Dlatego lepiej zabezpieczyć silniki niż akumulatory. Akumulatory nie dopuszczą do uszkodzenia alternatora (nadmierny wzrost napięcie z powodu odłączenia obciążenia w trakcie pracy).
To nie stary diesel, w którym jedyną częścią pobierającą prąd był elektrozawór gaszący. Tu trzeba zasilic sterownik, nastawnik i resztę osprzętu. Moze braknąć akumulatora. Drugie, przy mechanicznym uszkodzeniu alternatora (np. łożyska) może dojść do zerwania paska napędu osprzętu lub trwałego uszkodzenia alternatora, o ile już nie jest uszkodzony.
Witam. Jest to typowe uszkodzenie regulatora napięcia. Dalsza jazda prowadzi do uszkodzenia alternatora akumulatora i innych elementów instalacji elektrycznej. Proponuję dokładne sprawdzenie instalacji po naprawie. Pozdrawiam.
Co tam akumulator,alternator i elektronika w aucie droższa. W takich przypadkach rzadko dochodzi do uszkodzenia alternatora i innych podzespołów. Akumulator pojazdu, pomimo że słaby, nie pozwoli na odwrócenie się biegunowości po złym podłączeniu matki. Napięcie spadnie bardzo nisko, ale nie aż tak, żeby nastąpiła zmiana polaryzacji. Musiałby być całkowicie...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Temat wałkowany już setki razy na elektrodzie. Wystarczy użyć szukaja... Wzmacniacz (nie napisałeś jakiej firmy, nowy czy używany) zbiera ci zakłocenia z sieci pokłądowej auta. Przyczyn może byc wiele: złe ułożenie przewodów (położyłeś przewód sygnałowy wzdłuż wiązki elektrycznej pojazdu lub zasilania wzmacniacza), uszkodzenia wzmacniacza, uszkodzenia...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Bo są różne moce, raczej powinno być ile WAT niż napięcia. Jakiej mocy wstawiłeś? Wymieniając żarówki w radiach samochodowych po pierwsze zwraca się uwagę na napięcie pracy. W starszych Alpinach do podświetlenia wyświetlacza stosowano żarówki 9V/85 mA (wg SM). Klawisze podświetlały żarówki 6V łączone szeregowo po dwie. W każdym z obwodów był dodatkowo...
Jest tam sprzęgło jednokierunkowe? Czasem przez nie rwie paski
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Iskrzy i wypala ---nie tylko w tym autku to się wypala. Być może nieosiowe pierscienie.
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Nie wiem czy wiesz że we wtyku USB najpierw wystają dłuższe piny zasilające czyli +5V i, bardzo ważne, masa . Pomyśl co będzie kiedy podłączając czujniki tym złączem DB9 najpierw kontakt uzyskają +12V i wejścia do mikrokontrolera. Zabraknie masy. Wtedy 12V będzie szukało ujścia i jest prawdopodobieństwo, że 12V będzie na wyjściu z czujnika... Może się...
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
wydawało by sie że to standardowa usterka- regulator, szczotki, może dioda... Wykręciłem dziada i z racji braku odpowiednich narzędzi zaniosłem do "śpeca" Wczoraj dzwoni i mówi że wymienili diody, ale dalej nie ładuje i okazało się że dodatkowo spalone sa uzwojenia. Łączny koszt naprawy w wysokości dwóch "nowych" ze szrotu. I to mi się wydaje ostrym...
Witam. Posiadam Fiata Tipo II 1.4 95 KM 2017 r. Padł mi w nim alternator (fabrycznie zamontowany jest w tej wersji alternator 90 A - https://pl.autofixer.com/produkt/alterna... Przyczyną uszkodzenia tego alternatora albo regulatora napięcia mogło być zastosowane przeze mnie CarAudio o łącznej mocy 300 W RMS - ok. 25...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
Witam. Ciągnik to ursus c 330 Mam pytanie Czy jak założyłem alternator na starej biegunowości (plus na masie) i przekręciłem rozrusznikiem z 2 razy ale bez podpinania przewodu z B+ do zacisku rozrusznika mogłem spalić alternator ... przewód ładowania podpiąłem dopiero gdy przepiąłem klemy i problem mam taki ze nie mogę znaleźć prądu na żarówce ładowania...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Witam! W wyżej wymienionym aucie rozładowuje sie akumulator na postoju, akumulator kupiłem nowy i naladowałem porządnie. przy wyłączonym silniku, z odłączonym radiem auto pobiera 0,6A z akumulatora. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina alternatora więc odłączyłem kostke od niego [z dwoma przewodami] i pobór prądu spadł do 0A [pewnie cos tam ciągnie...
Witam. Dość dawno temu mój c330 przeszedł remont. Został założony alternator od żuka, - na masie, itd. Jakiś tydzień temu owy alternator od żuka uległ awarii. Mianowicie zatarły się łożyska. Jako że miałem 2 alternator, założyłem go. Wszystko podpiąłem tak jak na schemacie poniżej. Regulator jaki zastosowałem to regulator od Poloneza (taki by założony...
Witam, Około 3 miesiące temu niespodziewanie rozładował mi się akumulator. Okazało się, że padł alternator i powodował zwarcie. Kupiłem drugi (bosha - używany, taki sam jak wcześniej ), było ok aż do dziś. Dokładnie ta sama sytuacja: akumulator rozładowany po kilku godzinach, w czasie ładowania alternator się grzeje. I tu mam pytanie: czy mam zwyczajnego...
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Szukałem na forum ale nie nie pasuje dokładnie nic do mojedo przypadku. Więc opiszę może mój przypadek. Od paru dni zauważyłem że rozładowuje się akumulator mimo że lampka kontrolna ładowania akumulatora się nie swieci,. Akumulator wymieniony na nowy. Mimo to nie ma ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika...
Witam serdecznie mam mały problem z alternatorem od ciągnika Belarus MTZ 952.3 z 2006 roku wyposażony jest on w alternator 1150 W. Uszkodził się on niestety samoczynnie a mianowicie popękały uzwojenia stojana. Jednak po zlutowaniu i zabezpieczeniu tych uzwojeń dalej nie działa dodatkowo z tego co wiem jedno uzwojenie jest połączone z obrotomierzem który...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Punto 1 (98) 1.1 przebieg 89tyś. Od pewnego czasu mam kłopot z ładowaniem. Alternator zaczyna "mruczeć" (nie znajduję lepszego określenia) i szybko się robi gorący. Mam w samochodzie wpięty pod zapalniczkę wskaźnik napięcia (urządzenie mało wiarygodne ale odczyty z miernika potem) , i tak - przy sprawnie działającym układzie na wolnych obrotach , włączone...
Witam zrobił mi się problem po małym remonciku. Postaram się jak najdokładniej opisać go, a mianowicie zabrałem się za wymianę pasków klinowych przy okazji wymieniłem rolki napinaczy od klimy i od alternatora jak tak już zacząłem wymieniać myślę sobie to od razu zrobię małe regeneracje rozrusznika i alternatora. Z rozrusznikiem nie miałem żadnych problemów,...
ładuje a kontrolka świeci coraz jaśniej. o co chodzi? proszę o jaknajszybszą pomoc :(
Mam problem z ładowaniem w Ładzie 2105 wskazówka od napięcia akumulatora oscyluje między (zielonym a czerwonym polem) wymiana regulatora napięcia na nowy nic nie pomogła ,na wyższych obrotach wszystkie światła świecą raz jaśniej raz ciemniej. Pomocy !!!!! :|
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Wybierz jeden konkretny samochód i napisz ile pojemności z akumulatora potrzeba na rozruch. Zakładając rozrusznik 2 kW w dieslu i przyjmijmy nawet 2 minuty kręcenia. Potrzebna pojemność zaledwie 6 Ah. Natomiast w benzynie, która dobrze odpala są to bardzo małe wartości. Pojemność akumulatora do rozruchu jest mało ważna ale w przypadku uszkodzenia alternatora...
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
W jakim pojeździe się to dzieje? Bardzo często powodem jest różnica napięć zasilania kontrolki spowodowana spadkiem napięcia w starej instalacji. Z bezpiecznika " po zapłonie". Pomaga montaż diody paskiem w kierunku alternatora na przewodzie kontrolki ładowania. Przy oczywiście prawidłowym napięciu na akumulatorze.
Jeżeli bezpiecznik był zawatowany drutem oporowym o odpowiedniej grubości i nie wytrzymał,to pewnie masz gdzieś zwarcie na drodze do alternatora . Ale napisz co w nim było wymieniane i czy był sprawdzany na stole warsztatowym,bo może gość przeczyścił ci tylko komutator papierem ściernym:D złożył wszystko do kupy i wziął kasę .
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Witam, Mam problem z moją Laguną III Coupe z 2008 roku, silnik 2,0 T, 204 KM, przebieg ok. 170 000 km. Od pewnego czasu cały czas świeci się kontrolka "usterka ładowania akumulatora", a dodatkowo pojawia się komunikat "usterka ABS". Objawy: Auto odpala bez najmniejszych problemów. Napięcie ładowania podczas jazdy utrzymuje się stabilnie w granicach...
Odgłos uszkodzonego wtryskiwacza albo mechanicznego uszkodzenia układu korbowo- tłokowego ( panewki , sworzeń tłoka ...) . Jeśli uważasz że od alternatora to zrzuć pasek akcesoriów - wyeliminujesz alternator .
Jakie konkretnie jest ryzyko ładowania akumulatora LiFePO4 ok. 90-100 Ah, z BMS-em do 100 A, bezpośrednio z alternatora samochodowego, ale przez przekaźnik separujący aktywowany pracującym alternatorem? Przy założeniu, że regulator alternatora daje napięcie bezpieczne dla tego typu akumulatora. Wszędzie piszą, że konieczna jest dedykowana ładowarka...
Trochę za młody na tak poważną usterkę. Daj zdjęcia alternatora, zdarzają się częściej uszkodzenia koła pasowego alternatora.
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Z tego co widze benzyna silnik. PO prostu jak zapaliasz auto to wirnik alternatora powinien się kręcić.
Najlepiej jak byś podrzucił regulator od innego alternatora , ponieważ regulator jest dosyć często narażony na uszkodzenia . A tak napawdę nie ma jak go zbadać na stole po wyjęciu z alternatora .
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Problem będzie wtedy, gdy rozładowany akumulator obciąży alternator (pozbawiony chłodzenia). wtedy 5 minut wystarczy do uszkodzenia alternatora. Co Tobie szkodzi założyć chłodzenie od spodu?
Cały problem jest w tym, że nawet po wymianie całego alternatora na nowy, ponownie się uszkadza i brak jest ładowania. Problemem nie jest naprawienie alternatora tylko ustalenie przyczyny dlaczego się uszkadza. Przyczyna uszkodzeń musi leżeć poza alternatorem, skoro po każdej naprawie się uszkadza. Nawet wymiana na całkiem inny sprawny alternator nic...
"Usterka ładowania akumulatora". Clio IV 0,9 TCe (przebieg 34k) Pomoże ktoś rozsądny z doświadczeniem? Aku AGM nowy, po 3 miesiącach rozładowany. Został naładowany, profilaktycznie zmieniona klema, po wykasowaniu błędów jakby wróciło do normy, powrócił start/stop, który wcześniej nie działał przez lata. Obserwacja wykazała różne zachowania ładowania,...
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA. Klema bez czujnika. Wiązka przedzwoniona,sprawdzona już kilka razy i jest ok Więc pewnie pozostanie sterownik silnika. Jeżeli wzbudzenie zanikałoby ze sterownika to czy w tym przypadku jest możliwość uszkodzenia alternatora? Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/5199349300_...
Może to być wina kabla rca, np tani kabel położony wraz z kablem zasilającym. Czy też uszkodzenie kabla rca który dotyka masy Lub uszkodzenia alternatora
Stan faktyczny: 1. Bateria akumulatorów litowo polimerowych podłączona do instalacji samochodu osobowego. 2. Alternator w samochodzie - prądnica prądu przemiennego z regulatorem napięcia i prostownikiem diodowym. Akumulator litowo polimerowy podobnie jak litowo jonowym ma mniejszą różnicę napięcia w stanie rozładowanym i naładowanym niż akumulator kwasowo...
Tak podejrzewam że alternator był zmieniany, ma oznaczenia D+ i W gdzie wg. info z katalogu jest to odpowiednio D+ kontrolka i W - obrotomierz. Zacisk W jest podłączony bezpośrednio do uzwojeń stojana alternatora (nie sprawdziłem tylko czy na połączeniu trzech uzwojeń czy na wyjściu jednego). Więc jest on na pewno sygnałem AC (przed diodami prostowniczymi)....
Witam jestem nowy na grupie przychodzę z problem Audi a4b6 2.5 163km tdi podczas trasy auto weszło w tryb awaryjny wyskoczy checke Engine zgasiłem auto przy kolejnej próbie odpalenia auta auto kręci o... Bezpośrednia odpowiedź Silnik gaśnie, bo sterownik pompy wtryskowej (J399) nie komunikuje się z ECU (błąd 01318). 00532 potwierdza zakłócenie zasilania,...
Moje pytanie: czy to może być wynik uszkodzenia elektroniki w wyniku braku ładowania w momencie uszkodzenia regulatora alternatora, czy też wynik wyższego niż wcześniej poziomu ładowania? Czy da się to jakoś skalibrować programowo, czy trzeba naprawiać licznik? Alternator sam demontowałeś czy dałes auto do "usługi kompleksowej"? Ten "wyższy poziom...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Witam, mam dość złożony problem z samochodem Renault Megane 3 kombi 1.2 TCE 115KM 2013r Zaczęło się od delikatnego szarpania silnikiem przy jeździe na tempomacie przy prędkości 50-60 km/h. Denerwowało na tyle, że sprawdziłem własnymi możliwościami wszystko w układzie powietrza i paliwa. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, kable oraz czujniki powietrza....
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Pękniety pasek alternatora , zawinął się pod spód koła pasowego po zgaszeniu silnika wyciągnąłem pasek, odpaliłem ponownie silnik pracuje głośniej i słychać jak zaciąga powietrze i prawdopodobnie stracił na mocy co może być przyczyną ? czy coś uszkodziło wewnątrz silnika ?
Bester 1500n ciągle uszkadza sterowanie posuwem drutu. Płytka sterująca naprawiana już 3 krotnie. Podczas spawania czasami bardzo pryska i słabo wtapia. Zaznaczam że raz jest dobrze a po chwili zaczyna pryskać. I tu mam pytanie czy możliwe jest że przyczyną są dwie diody w mostku prostowniczym nie oryginalne. Ponieważ jak zaczął pryskać zmierzyłem diody...
Kontrolka świadczy o braku ładowania akumulatora, więc może to być ślizgający się pasek alternatora z powodu zużycia, uszkodzenia alternatora, uszkodzenie regulatora napięcia
przyczyny uszkodzenia alternatora przypadki uszkodzenia alternatora uszkodzenia wirnik alternatora
sygnalizacja stanu multiswitch unicable błędy wtryskiwaczy jumper
wycena usług foxess magazyn energi
Fiatagri F140 DT - Opis Przycisków Konsoli EHR Schemat klimatyzacji Renault Scenic II - szczegóły