Wylicz sobie to ze wzoru. Q=m*cw*dT m - masa oleju cw - ciepło właściwe oleju dT - przyrost temperatury W rzeczywistości trzeba pamiętać też o tym że korpus silnika będzie odbierał ciepło od oleju więc ze wzoru wyliczysz sobie idealny przypadek. I to tylko jakbyś grzał bezpośrednio olej.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Trzy obrazki pokazujące w jak głębokiej czarnej dziurze jest nasz miks. Pierwszy to dzisiejsza generacja z OZE: https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcj... https://obrazki.elektroda.pl/7270310300_... I zapotrzebowanie na moc: https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcj...
przewrażliwiony Nie ma chyba takiego słowa :). Być może po czyszczeniu filtra powinna być w samochodzie zrobiona adaptacja w ECU. poprzednie zapchanie filtra poczyniło mi sporo szkód w samochodzie. A co się narobiło ? bo to trzeba długo nie zwracać uwagi na zachowanie auta, przyrost oleju no i pewnie permanentne wypalanie filtra.
drugi raz robiłem próbę ciśnienia sprężania i wyszło wszystko ok na wszystkich cylindrach. Może miernik coś zaszwankował. Ale mniejsza o to uruchomiłem autko po kolei odłączałem wtryskiwacze i tu niespodzianka przy odłączeniu drugiego wtrysku zero reakcji auto chodziło bez zmian czyli drugi cylinder nie pali. sygnał do wtryskiwacza dochodzi rezystancja...
Nadal czekamy na kolegę (at)mateusz.teo i jego spostrzeżenia i opinie po konwersji. Z tego co się doczytałem R290 i R600a współpracują z każdym olejem. A co do ich łatwopalności, to HFO1234yf też jest palny, jedynie warto byłoby tylko oznaczyć fakt zastosowania innego czynnika niż seryjnie. Odświeżę trochę temat i podam moje doświadczenia. Ja już trzy...
oleju nie przybywa tylko tak to wygląda jak by ściekał z miejsc z których nie powinien Jak się pomyśli nad tym, to jakiś bulshit nam wciskasz :) Nie żebym podważał twoje doświadczenie motoryzacyjne, ale chyba to jest mało wiarygodne. Jakieś torebki z olejem wiszą pod tłokami? Albo jest sprężony w magistrali, a jak się wyłączy silnik to się rozpręża?...
Jaki cylinder 70–80 cm³ do Peugeot Kisbee 2T 2013 rok? Może być Polini, Malossi, Airsal. Co polecacie i żeby się zgadzało? (at)ElektrodaBot AI: Masz jakieś inne modyfikacje w skuterze? (np. wydech, g... Krótka odpowiedź Do seryjnego Peugeot Kisbee 2T (AC) z 2013 r., jeżdżonego na co dzień, najlepiej sprawdzi się żeliwny cylinder klasy „Sport” 70 cm³:...
Mam pytanie jak te blaszki układać i czy tak jest dobrze czy źle bo nie wiem https://obrazki.elektroda.pl/4976145100_... Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź Na Twoim zdjęciu widać, że trzymasz w ręku pakiet tarcz (lamel) sprzęgła/hamulca ciernego – najpewniej z niewielkiej wyciągarki, hamulca ręcznego maszyny lub podobnego mechanizmu. Blaszki...
Ile ci razy trzeba powtarzać, że to co ty nazywasz gęstoscią, to jest lepkosć. Gęstość, to masa jednostki objętości w określonej temperaturze i ciśnieniu. Gęstość zmienia się nieznacznie, ze wzrostem temperatury, lepkość znacznie,nawet kilkaset razy. Poczytaj sobiechićby tu https://olejeklimowicz.pl/podstawowe-poj... Lepkość...
A ja dla odmiany kilka miesięcy temu wyczyściłem silnika 1.4 Fiata poprzez dolanie oleju napędowego do starego oleju w ilości około 2 L. Silnik po uruchomieniu pracował około 5 minut potem całość zlałem, następnie nalałem świeżego oleju i silnik działa bez zarzutu. Nic się nie rozszczelniło, mimo iż przebieg wynosi już ponad 250 tyś km. Ten zmieszany...
Zmieniasz kolektor wylotowy, reszta połączeń wedle fantazji. Do opcji ekstra zmiana pompy wtryskowej lub zwiększyć maksymalną dawkę paliwa i wałek rozrządu jeżeli ma inne kąty otwarcia zaworów w wersji turbo. Przy większych przyrostach chłodzenie oleju wskazane, ewentualnie lepszy wentylator na chłodnicy. Co do zmiany korbowodów to olej temat przy takich...
Mam takowy któy nie pali spręzanie jest ok 4 bar. Czy mierzył ktoś cisnienie w tym ustrojstwie, sądze że zawory puszczaja , bo po oleju jest przyrost do 5bar.
Witam Mam problem z swoim Audi 3.0 TDI 233KM ASB . Otóż spalanie na komputerze wyszło mi około 7,5 l /100 km a z zbiornika wyszło około 10 l /100 km , zauważyłem również przyrost oleju w silniku . Samochód nie kopci , nie ma problemów z odpalaniem Dodam że w samochodzie jest jeszcze zamontowany DPF i ponoć sprawny ale nie jestem pewien na 100 % , na...
mysle ze gestosc oleju nie pozwoli na dawkowanie go przez gaźnik , średnice szysz , kanalikow w gazniki i parametry rurek emulsyjnych sa liczone pod gestosc i lepkosc paliwa , albo dla paliwa juz zmieszanego z powietrzem , trzeba wziac pod uwage to ze pompka przyspieszajaca przy gwaltownym dodaniu gazu bedzie "lala" olej ktory bedzie splywal powoli...
Swego czasu siedziałem w 1,8T i ja bym wersji "AGU" jako świetnej nie traktował, dobra wersja, serducho mocne ale graty to porażka, turbinka zabawka, wtryski najmniejsze jakie producent dawał do 1,8T i potencjał w serii na 170+ koni, czyli płacisz np 1200 pln za program na 170 kilka koni. 20 koni przyrostu w silniku turbo to dziś raczej nie jest nic...
Witam. Ostatnio zakupiłem ładne Audi a4 b5 w kombi z silnikiem 1.8T 150km . No i szczerze mówiąc przydało by się trochę więcej mocy w tym silniku tak minimum 230km i mam kilka pytań dosłownie takich co wymienić żeby zdobyć taki przyrost ? Myśle nad zmianą turbiny na K04 ,wiekszym i wydajniejszym IC plus wydech na przelocie no i pierw nad zmianą programu...
Mój problem zaczął sie po wywaleniu z układu wydechowego zdezelowanego katalizatora i wstawieniu w jego miejsce zwykłej rury. Po tym zabiegu zaczęła zapalać sie kontrolka oleju. ( wyłącza sie kiedy przegazuję silnik chwile jest spokój a potem zapala sie ponownie ci którzy maja golfa i zdarzyło im sie cos takiego wiedza że to denerwujące ) Stan oleju...
witam. mondeo 1.8td zapewne endura-de. chcesz z tego zrobić ferrari? cóz można prubowac ale nie licz na szok. więc tak planowanie głowicy wzrost ciśnienia fakt sprawdzony i prawdziwy działa czuć poprawę ale są uboczne skutki większe ćiśnienie szybsze zużywanie sie łozysk wału korbowego, panewek korbowodu, wzrost temperatury bloku i oleju sinika efekt...
że jest do remontu to ja wiem, ale zależy mi na tym, żeby przejechać nim jeszcze pół roku-do lata, a już rok daje radę; wcześniej na oleju daewoo zużywał więcej oleju, a zaraz po zmianie trzymał bez żadnego ubytku jakieś 1000km. tak więc nie wiem czy opłaca mi się w niego cokolwiek ładować, dlatego myślę o uszczelnieniu chłodnicy i o tym, żeby mi co...
Temat zamykam. 10 tys. przejechane i zero przyrostu/ spadku oleju. Raczej powinno być ok. Miałem jeszcze przygodę z wysadzoną przez ciśnienie chłodnicą ale to już inna kwestia.
tak mysle ze obsłuchalem i nieszczelnosci nie ma. Ale czuje roznice ,bo kiedyc to auto uciekalo z krzyzowki bo juz turbo przy 1100 obr juz go ladowalo i byl przyrost mocy a teraz muli sie i jest przyrost ale ok nawet 2000 tys obrotow i potem juz ciagnie i deko piszczy? Dodano po 3 Ta no i wybralem sie na trasę mała bo 3Okm. Turbo nie dziala prawidlowo.tzn...
wszystko pięknie..... tylko na świecie już robią samochody na hho (hydrogen) i jakoś nic nie wylatuje w powietrze... 1) wydaje mi się, że przy wykorzystaniu hho do napędzania samochodu wystarczy mały elektrolizer z blach kwasoodpornych , pobierający ok. 60 VA (3A*20A) przez pierwsze 30 sekund - tak przynajmniej wynika z doświadczeń różnych ludzi (polecam...
mendelmax generalnie masz racje, ale: no i turbo jeszcze marnuje troszkę mocy na smarowanie itd. Na smarowanie nie idzie aż tyle mocy ile by sie mogło wydawać, ponieważ spadek ciśnienia oleju na turbosprężarce ( i dodatkowo zamontowanej chłodnicy oleju) nie powoduje spadku cisnienia oleju na łożyskach slizgowych silnika. A można to zauważyć po rozebraniu...
Odnośnie tego chłodzenia przypomniało mi się coś jeszcze. Wszystko pięknie, ale... Wewnątrz komputera jest kilka miejsc, które grzeją się znacznie mocniej, niż inne. Procesor, chipset na płycie głównej, chipset grafiki, dysk twardy, zasilacz procesora na płycie (może raczej stabilizator) no i sam zasilacz komputera. Powoduje to miejscowy przyrost temperatury,...
To jest niebezpieczne badanie. A to niby dlaczego? "grzebią" w kolorowych TV gdzie występuje wartość napięcia dziesięć razy większa. Natomiast amatorskie wykonanie regulowanego zasilacza wysokiego napięcia z wydajnością prądową rzędu miliamperów to jaki to problem? I nawet nie wiadomo, czy o to chodzi. Warunki pomiaru tego parametru podawane są w danych...
Ja bym zmienił silnik na 2.0 lub 2.0 16V. Silnik kupisz za ok 1tys.zł (jak dobrze poszukasz - tak jak ja - 2.0 16V z osprzętem). Zostawiłem mechanikowi, za dodatkowe części wydałem 500zł a za robocizne 350zł po znajomości. czyli taki tuning wyszedł mnie prawie 2tys. zł a "nabyłem" ok 57kucy więcej. Też miałem 1.8 90km. Nie chciałem sprzedawać bo ogólny...
W starszych silnikach był to objaw kilu problemów: 1.Zużycia panewek wału. Luz był na tyle duży, że wydajność pompy zębatej nie powoduje wystarczającego przyrostu ciśnienia na wolnych obrotach. 2.Zablokowanie się zaworu nadmiarowego ciśnienia oleju w samej pompie. Przy otwartym przepływie przez zawór, wydajność pompy zębatej nie powoduje wystarczającego...
Jeśli się zdecydujesz na przekładkę, pamiętaj, że najlepiej wziąść z komputerem nawet jeśli silnik jest taki sam. Jak weźmiesz jeszcze kluczyk, to odpadnie konieczność zgrywania immobilizera. przyczyną było zepsucie pompowtryskiwacza Te silniki nie mają pompowtryskiwaczy. To nie jest Passat :) I tu właśnie potrzebowałbyś komputer, żeby sprawdzić oryginalny...
Sprawdź czy przy przygazowaniu nie kopci, jeśli sprężakra jest dobra powinieneś odczuwać przyrost mocy przy przyspieszaniu przy około 2000 obr/min. Przyjrzyj się dokładnie sprężarce zobacz czy nie ma wycieków oleju.
Informacja po czasie dla potomnych i poszukujących. Problem był dziwny i dziwny pozostał. Byłem z tym w firmie Pezal specjalizującej się w układach wtryskowych. Nie znaleźli przyczyny kłopotów. Wymieniłem wówczas olej, filtr oleju, i filtr paliwa. Nie dlatego, że to miało pomóc, ale bałem się jeździć silnikiem turbodoładowanym na oleju wymieszanym z...
Często głowiczka sprężarki puszca olej do silnika poprostu koroduje uszczelka ,a jeśli w oleju nie ma płynu i przybiera poziom to może któryś wtryskiwacz leje i część paliwa nie jest spalona i przedostaje się do oleju . Inna i częsta przyczyna ubytku płynu chłodzącego i przyrostu stanu oleju to chłodniczka oleju ale raczej były by ślady oleju w płynie...
Witam. Mam problem z silnikiem Briggs & Strattona V-Twin 18 HP- napędza rębaka - ciężko pali, jak jest rozgrzany, kopci czarnym dymem nie równo pracuje na wysokich obrotach. Od pewnego czasu zauważyłem tez ze przybywa oleju. Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach ma 11-12 atm czyli ok. świece zakopcone, czarne (wymienione nowe oryginalne ). Martwi mnie...
każdy Oil Treatment ma za zadanie zagęszczenie oleju - zwiekszenie ciśnienia oleju oraz jak najbardziej przylegać/przyciągac sie do części metalowych.... to jest takie "ratowanie umarłego" jezeli nie zawiera żadnych ciał stałych, teflonu, itp... to mozna tego użyć (przy wymianie oleju i on zostanie usunięty -pod warunkiem: żadnych ciał stałych, teflonu,...
Powiem tak że niektórzy z takim stanem silnika jeżdżą latami gdzie ubytków lub przyrostów w znacznych ilościach nie widzą a silnik pracuje normalnie. Tak objawy wcześniej przedstawione oraz te do sprawdzenia skłaniają się w stronę uszczelki pod głowicą(dla bardziej zaawansowanych mogą to być mikro pęknięcia głowicy lub bloku co należy sprawdzać przy...
Jak szybki jest przyrost ilości tego paliwa przedostającego się do oleju?
Olej transformatorowy jest dostępny w internecie. Np. na "AlleDrogo" Grzejnik zalewa się olejem nie do końca, po nagrzaniu powinien być tak wypełniony aby została wolna objętość równa podwójnemu przyrostowi objętości oleju dla maksymalnej temperatury jaką może osiągnąć grzejnik. Można to zrobić w ten sposób, żeby zalać grzejnik do pełna ale w najwyższym...
Czyli tłumacząć na ludzkie 7,7% na 1*C Prawie dobrze ci wyszło. 0,77×10^-3 /°C to 0,077% na 1°C czyli 4,62% dla przyrostu temperatury o 60°C.
Super dzieki. Ładnie chodzi twoj silnik. Co do wartości to wysłałeś przy obrotach jałowych a wówczas turbina nie pompuje , jak zgasisz silnik to też będzie jeden bar bo to ciśnienie atmosferyczne :) ja zrobię sobie wykres przyrostu ciśnienia wraz z obrotami.
Do tego niska wartość opałowa w porównaniu LPG, olejem napędowym i benzyną (około 5 razy) i ujemny przyrost objętości gazów po spaleniu mieszanki powietrze-wodór.
Odświeżę temat, problem mam podobny a szukajka i wujek w okularach nie wyświetlili nic konkretnego... Może ktoś coś podpowie ;) Mam podobny problem z ciśnieniem paliwa w Mondeo MK3 2.0 TDCI, otóż przy rozruchu jest <200 bar, ok. 160-170 bar chwilowe i spada, wiadomo auto nie odpala, natomiast przy wymuszonym odpaleniu na jałowym biegu ciśnienie jest...
Daewoo zaleca 10W-40 klasy SJ/A2-96...10W60 w tym silniku to przyrost formy nad treścią a z powodu dużej lepkości w temperaturze roboczej skłonny jestem stwierdzić ze robi mu szkodę
HDI się nie przegrzewają ale mimo wszystko zrobiłbym test uszczelki pod głowicą - jeśli ciśnienie spada z przyrostem obrotów, to nie ma cudów i musi gdzieś uciekać.... albo coś przytyka, np niedrożny filtr cząstek stałych, który stawia zbyt duży opór spalinom i powoduje obciążenie turbosprężarki a później jej uszkodzenia. Jak już było pisane turbo siadały...
Cześć, bardzo dobry kolega miał ten silnik w aucie z 17 roku. Użytkowal auto około 2 lat. Przy tej mocy nigdy nie narzekał na spalanie wręcz zachwalal ze spalanie porównywalne do BMW ix4 330i. Auto zostało sprowadzone z Niemiec po zakupie natychmiast wymienił rozrząd bo kupione było z usterką silnika po naprawie i wymianie oleju w skrzyni biegów nie...
Problem z turbiną: po rozgrzaniu przestaje działać, po wciśnięciu pedała przy ok 2000 obr nie ma przyrostu momentu. Silnik po kpl. remoncie, turbina rozebrana i wyczyszczona (kierownice i wirnik), nie zauważyłem luzów na łożyskach - przed uruchomieniem zalane olejem. Oczywiście nowy filtr powietrza. Czy tylko N75, czy jeszcze jakieś cóś?
1. Na moje oko jest to naczynie przelewowe stosowane do układów C.O kominka, ma ono za zadanie odprowadzić namiar podgrzanej wody do kanalizacji w celu bezpiecznego użytkowania kotła w czasie braku prądu dla pompy. 2.jest to naczynie przeponowe które tak samo jak te 1 ma zabezpieczyć układ C.O przed przyrostem ciśnienia podczas grzania, stosuje się...
To punto z 60 na 130KM ponad 100% przyrostu mocy a tloki fabryczne?korbowody?łożyska wału?panewki?skrzynia biegów itp. Po pierwsze trzeba zakuć cały motor, dobrać wytrzymalsze panewki, założyć chłodnice oleju i zastanowić sie jak to poskładać żeby wytrzymało wiecej niż wyjazd za brame ;) a co do skrzyni to polecał bym zamontowanie tej od wersji turbo...
Tak trochę z mojego punktu widzenia, jako że zawodowo zajmuję się naprawami, kilka razy w miesiącu mam do czynienia z tego typu sytuacjami. Pewna analogia, to tankowanie na małych stacjach, wybudowanych wiele lat temu w większości zawsze źle się kończy. Mieliśmy jedną stację, w której był uszkodzony zbiornik i woda dostawała się bezpośrednio do środka....
Konstrukcja wymiennika pozwala na osiągnięcie normalnych prędkości przepływu par zasysanych z małymi spadkami ciśnienia. W ten sposób wydajność wymiennika będzie dopasowana do wydajności instalacji. Jednocześnie zapewniony jest powrót oleju do sprężarki. Jeżeli głównym celem jest uniknięcie wykraplania wilgoci i szronienia rurociągu sawnego, można...
rano odpala normalnie ale jakoś nie wkręca się na obroty jak kiedyś i nie czuje takiego przyrostu mocy po przekroczeniu 2 tys obrotów wiem ze to tylko 90ps ale auto powinno sie wyrywac do przodu a on powoli jakby to było SDI bierze mi troche oleju ale tak od wymiany do wymiany zejdzie do minimum wiec nawet wcale nie dolewam robi sie troche tłusto od...
przyrost ciśnienie turbina przyrost przyrost napiąć
wymiana kondensatorów zasilacz łączenie równoległe stabilizatorów lutowanie aluminium lutownicą
bateria niteo naprawa udaru makita
Lokalizacja sterownika PTCU w Mercedes W213 220d Kenwood A-74 i Kenwood T-74L – podłączenie bez korektora, pętla ADAPTOR, zwory RCA