Może zapłon jest przestawiony w wyniku uszkodzonego klina koła zamachowego. Przy okazji sprawdź przyrządem kompresję silnika. Czy silnik jest zalewany paliwem a jeśli tak, to sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy. Gaźnik do regulacji.
Mógł przeskoczyć , pokręć za wał korbowy kluczem i będziesz coś wiedział . Najlepiej było by zmierzyć kompresję przyrządem (manometrem) .
(at)kindlar niestety nie mam odpowiedniego przyrządu do mierzenia kompresji
Możesz sprawdzić, czy klin nie jest ścięty na wale, w wyniku czego mógł się przestawić zapłon. Spróbuj wyregulować gaźnik, pewnie "za uboga mieszanka" (mało paliwa a zbyt dużo powietrza). Sprawdź przyrządem kompresję w cylindrze.
Jest do tego przyrząd. Ale skoro jeździł przez tydzień, to co chcesz od kompresji?
Zgadza się. Trochę w tym jest tylko smutne, że ludzie oszukują świadomie innych ludzi, zatajają wady, udają głupa itp. A przyrząd do pomiaru kompresji to akurat kosztuje dużo mniej niż pomiar kompresji u mechanika :) Szarpak jest spoko, ale na nim może wyjść tylko kilka rzeczy, przy czym jak użytkownik samochodu jest normalny to sam usłyszy bądź wyczuje...
Jakim przyrządem mierzysz ciśnienie sprężania?
Na oryginalnym gaźniku jest to samo. Hmm nie mam przyrządu do mierzenia kompresji
U mnie do jesieni to pługa nie zobaczy ;) spróbuje jeszcze zamontować świece żarową w dolocie, jakieś 10 cm od zaworu ssącego. Jak pomoże to nie będę szukał narazie problemu. No chyba że wyłapie od kogoś przyrząd do mierzenia kompresji.
Na konektorach do wtryskiwaczy. A więc napięcie z ECU. Multimetrem. Nie mam przyrządu do sprawdzenia kompresji.
Motorek jeździ jednak kompresja była ok winny był przyrząd miernikopodobny
Pomiar kompresji przyrządem dociskanym do otworu na świecę w tym przypadku też jest obarczony pewnym błędem, wynikającym z fizycznej pojemności gwintowanego otworu. Czyli powinna być jeszcze wieksza zastanawia mnie jak zbudowany jest zaworek manometru profesjonalnego że nie cofa kompresji do cylindra
Przed zmierzeniem kompresji aplikujesz trochę oleju silnikowego do cylindra np strzykawką. Jeśli wynik sprężania się poprawi świadczy to o uszkodzeniu pierścieni a nie głowicy. Jak masz przyrząd do pomiaru kompresji to tak, możesz to sam wykonać.
Ciśnienie kompresji mierz przyrządem z zaworkiem zwrotnym i ma by na poziomie 12 bar lub więcej.
Tak działa rozrusznik. Jak byś sprawdzał oscyloskopem z próbkowaniem w milisekundach to wyszłoby nawet więcej ale tylko krótką chwile (jako pik prądu przed ruszeniem wirnika ). Są nawet przyrządy do badania czy kompresja równa na podstawie wykresu prądu rozruchu.
Skusiłem się i zrobiłem z tym olejem i efekt jest taki I efekt jest taki, że dodatkowo masz do wymiany przyrząd do pomiaru kompresji. Jeżeli nie masz przyrządu do pomiaru szczelności można to zrobić w prosty sposób. Dorób na tokarce imitację wtryskiwacza albo świecy żarowej z przejściem na kompresor. Ustaw dany cylinder w górnym martwym punkcie. Podłącz...
dlatego sie go pytam czy jak gorący to gorzej kopie czy lepiej. mówi tak samo. chociaż to może byc odczucie subiektywne... najlepiej kompresje zmierzyć przyrządem i wszystko jasne.
Odkręć kolektor i sprawdź który to wali dymem. Roboty wiele nie ma. Do mierzenia kompresji trzeba mieć przyrząd. Powinni mieć w warsztatach.
Do pracy silnika potrzebne są iskra, mieszanka i kompresja. Czy jest iskra możesz sprawdzić wykręcając świecę i uruchamiając rozrusznik ze świecą przyłożoną do bloku silnika. Iskra musi być "żywa". Ważny jest też timing. Do sprawdzenia odpowiednimi przyrządami. Jeśli brakuje paliwa, to testem jest psiknięcie plakiem w gaźnik i próba uruchomienia silnika....
Ruszałem wtyczkami bez zmian , dziwne jest to że zalewa ten pierwszy cylinder moim zdaniem powinno odłączyć wtryskiwacz, czekam jeszcze na przyrząd do kompresji sprawdzę jeszcze kompresje ale ten błąd mówi sam za siebie że coś z elektryką jest nie halo . Dodano po 2 Zauważyłem że podczas kręcenia rozrusznikiem iskra jest na pierwszym cylindrze, no nic...
ładnie rozpyla To w/g Twojej oceny. Wtryskiwacz był badany na przyrządzie ? Skoro pracuje na plaku to kompresja powinna być OK, Może być podawana zbyt mała dawka paliwa, albo przestawiony został początek wtrysku na sprzęgle pompy.
Ta pierwsza to wygląda jakby mokra od wody była. Sprawdź lepiej tą kompresję. Najtańszy przyrząd do tego celu (made in china) kosztuje około 15-20 zł.
Kompresji nie zmierzył bo jakiś przyrząd mu nie działał więc możliwe że nawet świec nie mógł wykręcić
Głowica na miejscu w sklepie 370zł. Tylko co może być nie tak w głowicach? Z filtrem powietrza czy bez jest to samo, koła rozrządu wymieniałem jakiś czas temu więc luzów nie powinno być, koła brałem z Chełmna i znaki porównywałem do starych kół więc powinny być dobre. Kąt wtrysku sam się raczej nie przestawił więc powinno być 24 stopnie. Przyrząd do...
musisz mieć przyrząd do sprawdzania kompresji ale taki do diesla bo diesel ma dużo wyższą kompresje od benzyny. Wykręcasz wszystkie wtryski i pokolei w w miejsce po wtryskach wkręcasz ten przyżąd i kręcisz rozrusznikiem koło 10sek kiedy przestanie już nabijac ciśnienie odczytujesz wskazania dla każdego cylindra po kolei.Ważne mieć dobry akumulator i...
Na ciepłym silniku mierzyłem.Oleju silnik nie bierze ani grama od wymiany do wymiany. Olej leje motul 5w40. Wydaje się że chyba przyrząd jest zepsuty.Przeciez jakbym nie miał kompresji to silnik albo by nie domagał albo zamulał, a tu nic chodzi elegancko.
Dolot szczelny, kompresja - ok (sprawdzona przyrządem). Fazy rorządu ok. Powtarzam - po lekkim dodaniu gazu i odpuszczeniu obroty prawidłowe.
Po opisie można podejrzewać, że w którymś cylindrze nie zgadza się spalanie. Czyli "bum" jest nieprawidłowe. Do sprawdzenia błędy ECU, a potem: - Świece+iskra. - Kompresja. - Ustawienie rozrządu. - Wtryski. - Osobiście raczej bym się spodziewał albo problemów z zapłonem, albo rozrząd przeskoczył o ząbek. - Problemy z wtryskiem będzie już widać na elektrodach...
Miałem styczność z takim zestawem: https://obrazki.elektroda.pl/9583060100_... Jak widać tylko końcówki stożkowe posiadają zaworki zwrotne, a końcówki gwintowane nie. Poza tym okazał się uszkodzony, powietrze uciekało na szbykozłączce, więc od razu poleciał do zwrotu. Widzę że można znaleźć zestawy posiadające zaworki w końcówce, ale...
Znaki czy się zgadzają. Przyrząd by się zdał.
Takim prostym sposobem na sprawdzenie kompresji bez przyrządów jest kręcenie ręcznie poprzez klucz z przedłóżką wałem i jak ktoś trochę doświadczony to może wyczuć czy jest kompresja i czy na wszystkich cylindrach stawia ten sam opór, czyli czy jest taka sama, a co do tych chydraulicznych popychaczy jeżeli ktoś zapomniał wylać z nich olej, a wiadomo,...
A jakby pójść tym tropem: Zastanawia mnie że silnik trak lekko się kręci... spokojnie dłonią bez większego wysiłku mogę kręcić. Bo wiadomo, że bez ciśnienia mieszanka nie dostanie zapłonu Nie bardzo mam jak sprawdzić kompresję. A nie da rady np wykręcić świecę, i spróbować zamknąć wylot palcem? Jeśli kompresja będzie w miarę ok to na pewno nie utrzymasz...
Paliwo lane było z olejem w proporcji zgodnie z instrukcją kosy. Kompresji nie ma jak zmierzyć, nie mam przyrządu. Kosa po zalaniu tłoka paliwem też nie pali. Czy można jeszcze jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika?
(at)micho.no1 Wiadomo że dedykowanym przyrządem, a o samoróbkach do mierzenia kompresji to pierwsze słyszę. :D Model i typ silnika postaram się jeszcze dziś sprawdzić ale pamiętam że był to B&S 13 KM. Z tłumika nie było żadnej niebieskiej chmury.
Kompresja nie była sprawdzana żadnym przyrządem, natomiast po obserwacji cylindra, tłoka, pierścieni, głowicy oraz po zamontowaniu nowej uszczelki i ręcznym obrotem silnika zakładam, że na 90 procent jest kompresja. Bynajmniej wystarczającą do odpalenia silnika. Gdybym się pomylił to nie będę w niego inwestował. Na chwilę obecną powiem, że zaworek pływakowy...
no wartości nie mam jak zmierzyć, niestety brak przyrządu, ale co na nowym cylindrze była by zła kompresja?
Ford Galaxy vr6 150 kw. Mam problem z wypadającym zapłonem na 4 cylindrze. Pozamieniałem cewki i świece i dalej to samo. Wymieniłem też wtryskiwacz i dalej bez zmian. W końcu pożyczyłem przyrząd do pomiaru kompresji i okazało się, że jest 6 atmosfer, czyli gubi ciśnienie. Wlałem trochę oleju i zrobiłem pomiar jeszcze raz i nie złapał kompresji, więc...
No jak to co ma to do rzeczy?! Ja się nie znam, ja wiem, że jak siadam do auta i depne w gaz a ono idzie i nie buczy i nie dymi i ciągnie na niskich obrotach, to jest OK. Kompresji nie mierzyłem, nie mam przyrządu. Nie bardzo rozumiem, co chciałeś mi przekazać.
Chyba najpierw zakupię więc uszczelkę pod gaźnik, rurkę impulsową i łącznik gaźnika, bo do tego jest łatwy dostęp. Wszystkie te elementy wyglądają na sfatygowane już samym wiekiem. Warto kupować to oryginalne w serwisie, czy wystarczy z dowolnego sklepu ? Niby te łączniki to kawałki gumowych rurek, ale jakby się miały rozpaść po roku to już bym wolał...
Pomiar kompresji muszę u kogoś zrobić... nie mam przyrządu... ;-( test tym bardziej. Zaraz pójdę do garażu i fotnę te świece raz jeszcze jak wyglądają po dobie. Leżą na stole nie ruszane.
Kolego czym sprawdzałeś kompresję, sprawdź ją odpowiednim przyrządem (pojazd chyba już letni , z dużym przebiegiem). W przypadku wątpliwości dot. ciśnienia w cylindrze, po odkręceniu rury wydechowej sprawdź stan tłoka i cylindra, może silnik został częściowo zatarty. Nie piszesz nic o ssaniu elektrycznym tj. czy jest sprawne. Metodę sprawdzenia opisano...
Przed wojną robiło się takie patenty, ale zalewało się naftą a nie benzyną. W ogóle źle się do tego zabrałeś. Najpierw powinieneś zrobić pomiar kompresji, potem pomiar szczelności specjalnym przyrządem. A przy przebiegu 500 tyś. km, jak tyle już rozebrałeś to powinieneś przynajmniej wymienić pierścienie, panewki, zawory, prowadnice itp.
Taki wentylek to wystrzeli jak nabój przy ciśnieniu które panuje w silniku spalinowym. Nie wystrzeli. Ja w roku 1975, pierwszy swój przyrząd do pomiaru ciśnienia sprężania wykonałem właśnie w oparciu o cały wentyl z dętki samochodu ciężarowego, do tego manometr i metalową końcówkę świecy. Przyrządem tym posługiwałem się chyba z 25 lat, dopóki nie kupiłem...
Tak to taki środek w sprayu. Test przeprowadzasz aby wykluczyć problem iskry a potwierdzić kłopoty z zasilaniem paliwem. Co do mierzenia kompresji to zrobi to każdy mechanik posiadający odpowiedni przyrząd.
Witam. Założyłem wątek ponieważ mam problem z samochodem . Marka samochodu to Vw Lt35 rocznik 1986 silnik 2.4D . Problem jest taki ,że samochod w czasie jazdy zgasł i już nie chciał zapalić . Gdy ściągnełem go do domu to próbowałem go odpalić psikająć plaka do dolotu powietrza ale wogóle nie dał znaku , że ma chęć odpalić . Patrzałem też czy pompa wtryskowa...
Witam. Może mi ktoś pomoże? Po wymianie rozrządu w mojej Lagunie (pękł pasek), były wymieniane zawory, rozrząd ustawiony przyrządami. Chcemy odpalić a reakcja jest taka, jakby silnik nie miał kompresji. Kręci jakoś tak dziwnie lekko jakby właśnie był pęknięty pasek. Mechanik twierdzi, że dopóki nie odpali nie można sprawdzać ciśnienia na cylindrach,...
Jakiego koloru jest świeca ( elektrody) , jakie jest ciśnienie paliwa oraz powietrza ze sprężarki?Jaka kompresja na tłoku? Di tech to śliski temat , bez przyrządów diagnostycznych ciężko będzie cokolwiek zdziałać
Gaźnik do przeglądu tj. udrożnić dysze, sprawdzić stan pływaka (czy nie dziurawy) i wyregulować na ciepłym silniku. Kompresja w silniku jest istotna i należy ją sprawdzać przyrządem z manometrem a nie palcem.
A jaka kompresja po tej naprawie? kompresje sprawdzę u drugiego mechanika bo ten nie posiada przyrządu i dziś wyeliminował że to wina kompa( na sercu rany- się goją) jutro reszta opisu.
Witam. Po remoncie silnika pokazuje się błąd P001600. Silnika nie można zapalić. Silnik 2.0 TDI CR CFHC Skoda Yeti. Blok honowany. Nowe tłoki i pierścienie. Nowe uszczelniacze, ten z impulsatorem założony przyrządem. Rozrząd nowy i ustawiony na blokady. Nowe panewki. Wałki ustawione przed włożeniem do kasety. Silnik kręci jakby nie miał kompresji. Kompresja...
A jeszcze zapytam, duży ma przebieg ten samochód? A kompresje, wykręcasz świece, przystawiasz w jej miejsce przyrząd do mierzenia stopnia sprężania i kręcisz rozrusznikiem. Notujesz wyniki z każdego cylindra, ale sam pewnie tego nie zrobisz.
Tak miałem zrobić, ale na obecną chwilę nie mam przyrządu, ale będzie, ? tylko jaka kompresja w tym silniku jest odpowiednia? ? Ale właśnie go odpaliłem po ciężkich bojach. Ustawiłem jeszcze raz luz zaworowy, nie jak to słyszałem od innych, że tłok w gmp i oba razem. Tylko jak kolega podpowiedział, a z lat fiatów i maluchów pamiętałem, że wydech osobno...
Witam. Problem ma się następująco. Znajomy jechał skuterem, który według niego zaczął mulic i zgasł. Później, odpalił jeszcze na chwile i już więcej nie odpalił. Było to jeszcze przed zima. Gaźnik wyczyszczony, świeca dobra (sprawdzane na kilku), filtr ok (stożek), dostaje paliwo. Dodam ze jest w nim założony cylinder 70 który sam zakładałem, odpalał...
Silnik po remoncie, kompresja jest cały czas. Na gorącym silniku ile wynosi ? Niewiem ile dokładnie wynosi bo nie mam przyrządu do mierzenia ale czuć na kopce że jest, niestety po kilku kopnieciach świeca jest zalana. Jak się otworzy przepustnice na ful to odezwie się i albo zbierze na obroty, ale tylko czasem, albo zgaśnie.
A jak sprawdzić tą kompresje? Innej świecy jeszcze nie sprawdzałem, ale sprubuję. Przyrządem ze wskaźnikiem wkładanym zamiast świecy, najprostszy do kupienia za kilkanaście zł. Każdy poważny mechanik dysponuje.
Zdemontuj głowicę i sprawdź działanie zaworów, może jest uszkodzony wałek rozrządu. Jeśli masz odpowiedni przyrząd z manometrem, to wcześniej sprawdź rzeczywiste ciśnienie w cylindrze, którego wynik da obraz o kondycji silnika.
Aktualnie szukam kogoś kto ma przyrząd do zmierzenia kompresji bo wybierać się do miasta to ciężko jest jeździć. Rozrząd był wymieniany z pół roku temu zanim kupiłem te autko;/ i było ok. Dodam ze raz mi na mieście zgasł i nie mogłem odpalić z godzinę sprawdzałem każdą świece iskra była paliwo dostawał bo śmierdziało a później normalnie bez problemu...
Tak, zgadza się. K56 to typ nadwozia. Miałem problem znależć dość obszerny opis tego silnika i jego budowy, ale znalazłem w książce "Renault Megane 1999-2002". Jest tam opis silnika F4P 720, a mój to F4P 760, ale nie widzę jakiś różnic jak na razie. Co do mierzenia kompresorem to podarowałem sobie i zmierzyłem starym przyrządem do mierzenia kompresji...
napisz czy sprawdzane na stanowisku czy podczas jazdy? i na jaki kolor dymi? lub słaba kompresja wtryski i pompa były robione w boschu i mam do nich zaufanie bo to co do tej pory zdiagnozowałem to po naprawie u nich żadnego fuckup`u nie było, a dym jak to dym czarny i to mocny jak cholera, nie widać koloru auta jadąc za samochodem. co do kompresji...
No to zajebiście.. Przypomnę, że silnik przyjechał z Italii, u nas nie latał w aucie. A miało być tak pięknie.. Czyli ktoś już nieźle kombinował z tym silnikiem. Dobra, to jakiś plan działania muszę mieć.. Bo zaczynam ruszać wszystko i zaraz się okaże, że wszystko rozregulowane. Czyli może i się przyczyna znajdzie, ale jak już: 1. głowicę zrobiłem -...
Dokładnie tak wkłada sie taki przyrząd w miejsce świecy i kręci sie starterem nie kopką jak kompresja jest powyżej 8 to ujdzie optymalnie to jest 9 a jak jest mniej niż 8 to jest źle. Sprawdź gaźnik. Skuter jest zamulony czy przyspiesza normalnie ?
kolego to jest autko z 93r też tak uważam że coś jest odłączone od serwa ale nie wiem gdzie się podłącza przewód podciśnienia, chyba go nie ma. kompresji nie sprawdziłem nie dysponuje takim przyrządem, świece mają kolor odpowiedni jak w książce napraw, są suche. świece sprawdziłem następująco wykręciłem z nie działającego cylindra 4 i wkręciłem do cylindra...
1. Akumulator trzyma prąd? Ma pojemność? Nie ma tendencji do samorozładowywania się? Do jakiego poziomu spada na nim napięcie podczas rozruchu? 2. Z rozrusznika nożnego odpala od razu? 3. Czy podlanie paliwa do gardzieli gaźnika przyspiesza odpalanie? 4. Czy były przeprowadzane jakieś naprawy/wymiany/czegoś brakuje? 5. Ile wynosi kompresja? Hmm o ile...
Trochę żartobliwie ale... Może zastosować rozwiązanie jak przy rejestracji (detekcji) głosów nietoperzy? taki transofon Tam ultradźwięki są przesuwane w pasmo akustyczne które łatwo rejestrować. Wprawdzie pasmo "danych " trochę szerokie ale być może byłaby możliwa kompresja widmowa. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Nie da się. Nie da się określić prądu pobieranego przez rozrusznik. Umówmy się że mówimy o silnikach benzynowych o pojemności 1000cm³. Prąd rozruchowy będzie zależał od stopnia "zużycia" danego silnika (panewki, pierścienie, kompresja itd itp) a przede wszystkim od gęstości oleju (czyt: temperatury ). Na przykład: mierząc baaardzo starego golfa...
Dziś męczyliśmy go z 30min i nic. Samostart nawet nie pomaga. Zmieniliśmy wtryski 5min temu i tylko to pozostaje do oglądniecia. W przeciwieństwie do stanu przed zmianą zaworów autko się już nie blokuje ani nic nie stuka wszystko idealnie poustawiane a dalej klapa. Pobawimy zapewne się jeszcze z rozrządem i pozostaje zmierzyć kompresję :( Niestety nikt...
żeby sprawdzić co jest warty silnik nie odkręca się korka wlewu ale raczej wyciąga bagnet-nie chlapie olej i można zobaczyć jaki gaz się wydostaje- jeżeli jest to znaczne dymienie na niebiesko to znaczy,że silnik ma przedmuchy z cylindrów i bierze olej. Kompresję w tym silniku najlepiej sprawdzić specjalnym przyrządem-wykręca się świece żarowe i podłącza...
Kompresja będzie mierzona w weekend jak załatwię przyrząd. Tymczasem dołączam zdjęcia z ustawień sterownika gazu STAG 300 ISA2 wtryski OMVL Reg Fast, może tu jest coś pokopane przez poprzedniego właściciela? https://obrazki.elektroda.pl/5224217600_... https://obrazki.elektroda.pl/3732905900_... https://obrazki.elektroda.pl/2929454500_...
Kompresja jest na każdym cylindry w 14,14 9 i 14 chyba 7 bodajże oprócz tego nie sprawdzałem i nie mam tego przyrządu Napisz to jeszcze raz bo teraz wygląda to tak jakby to auto miało 5 cylindrów. Skoro nie masz przyrządu to jak sprawdzałeś?
Pytanie, czy przyrząd którym mierzysz jest kalibrowany chociaż fabrycznie i pokazuje wiarygodne wyniki. Jeśli nie jest to tylko wskaźnik warsztatowy. Cytując "W przypadku silników benzynowych prawidłowa kompresja powinna wynosić od 7 do 9 barów, dla diesli zaś od 14 do 23. Przyjęło się, iż różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami może wynosić maksymalnie...
No cóż były w nim widoczne zdarcia w jego dolnej części ale był dobry w miejscu zakładania pierscienia. Mechanior pierścień dopasował w ten sposób , że włożył go samego w dolną cześć cylindra i patrzył na szczelinę, nie była duża. Obejrzał też cylinder i mówił ,że jak trochę więcej oleju będzie się lalo do paliwa to będzie chu lala ale tak nie jest....
Przydałoby się sprawdzić szczelność komory korbowej. W serwisie mają przyrząd przez który podaje się nadciśnienie/podciśnienie przez otwór świecy zapłonowej, a wydech i dolot są zaślepione zaślepką. Jeżeli komora korbowa jest szczelna, to pozostaje pytanie czy cylinder i tłok są przeznaczone do tego modelu, czy nie było różnic m.in. na wysokości „kompresji”...
Do pomiaru napięcia trafiającego na cewkę wtryskiwacza używam oscyloskopu! Można użyć specjalnego przyrządu diagnostycznego i na tym koniec! Niczym innym tego nie pomierzysz! Na pewno nie żarówką.To jest tak, że istnieje możliwość uszkodzenia modułu - działając w ten sposób. On chyba pisał ten post po grubym spożyciu bo inaczej nie da się tego wytłumaczyć....
Co do paska to kolega miał racje że należy go wymienić ale czy ci przeskoczył to nie jestem pewien odepnij kabel od cewki zapłonowej odkręć świece i spróbuj przy czy mać palec tam gdzie była świeca czy wyczuwasz kompresje bo na pewno nie masz przyrządu do pomiaru ciśnienia na cylindrach ? Dodano po 3 Zapomniałem ktoś musi ci zakręcić rozrusznikiem ....
Na silniku będę pierwszy raz robić, przyrząd ten dokręcany do jakiejś śruby w głowicy i długie ramię z końcówkami do nacisku na podkładkę sprężyny. Ustawię tłok w górze i przewodem do pomiaru kompresji chcę podłączyć kompresor. Myślę że to dobry pomysł ale jeżeli jest jakaś inna metoda to poproszę o poradę.
Kupiłem własnie przyrząd do mierzenia ciśnienia sprężania w silnikach wysokoprężnych. Jako adapter służy dołączony do kompletu wtryskiwacz. I tak się zastanawiam. Czy jest to pewny pomiar gdy mierzymy przez wtryskiwacz?.
Nie jestem zawodowym mechanikiem z 20 - letnim doświadczeniem, ale kilka samochodów i motocykli udało mi się już naprawić:). Sprawdzałem ciśnienie sprężania przyrządem wkręcanym w miejsce świecy (przyrząd sprawny). Efekt. Na kompletnie ziemnym silniku bez odpalenia sprężanie (tutaj moja gafa bo w sumie sprawdziłem tylko czy jest a nie dokładnie ile)...
Po kilku próbach uruchomienia świeca jest mokra, więc paliwo dochodzi. Zresztą próbowałem z paliwem wstrzykniętym nad tłok i efektu żadnego. Iskra na wykręconej świecy też jest. Najbardziej podejrzany jest moment zapłonu i ciśnienie sprężania. Niby wypycha palec wetknięty w otwór po świecy ale wg mnie jakoś mizernie. Z tym, że przy poprzedniej kosie...
Do filtra powietrza jest podłączona odma, to nią wycieka olej, na tyle jednak mocno, że cały filtr zalewa, przepraszam za brak precyzji. Kompresja jest na pewno, nie wiem, czy prawidłowa, bo nie mam przyrządu pomiarowego, ale słychać, że spręża, bez świecy kręci wyraźnie lżej Świeca w porządku, nowa. Luzów nie mierzyłem, bo mi wcięło szczelinomierz,...
Witam. Jaki jest sens porównywania ciśnienia na cylindrach w aucie przy podejrzeniu uszkodzenia uszczelki? Przecież zamiast mierzyć w kolejności sprężanie ( co jest kłopotliwe przy np. Xsara Picassa gdzie cewka jest zintegrowana )wystarczy sprawdzić zawartość CO2 w płynie. Zestawy do sprawdzania kosztują od 20 PLN. Nie wiem jak jest z wiarygodnością...
Witam, Planuję zakup auta. Jako jeden z kryteriów wyboru przyjąłem możliwie jak najlepszą kondycję silnika. Mam do dyspozycji przyrząd diagnostyczny PMS100. Jedną z jego funkcji jest pomiar kompresji względnej. Pomiar polega na podłączeniu przewodów miernika do zacisków akumulatora i uruchomieniu rozrusznika przez ok. 6s, przy nie aktywnej pompie paliwowej....
Witam. Posiadam piłę spalinową "KSO 5200". Tak jest to typowy chińczyk... Pilarka dostała potężne "baty" i została zatarta. Wymieniłem cylinder i wstawiłem nowy tłok. Po tej operacji piła odpaliła, zabrałem się do cięcia. Były to cienkie deski jako iż piła po remoncie na dotarciu. Po około 5 min cięcia piła zgasła. Po ponownym uruchomieniu odpaliła...
Witam Troche mało informacji, ale rozumiem, że fiesta jest starszej daty, klasyczny diesel. Przyczyna ciężkiego palenia tych silników jest zazwyczaj jedna - zły kąt wtrysku. Silniki te sa na to bardzo czułe. Jeżeli chodzi o regulacje to są dwa warianty, zależne od pompy. W tych silnikach były montowane dwie pompy wtryskowe: promieniowa LUCAS/ROTODIESEL...
A któż to wie jaka jest kompresja, może nie brak ale słaba. Trzeba wykluczyć wszystko. W tych kijankach często łuszczy się zbiornik paliwa, oblepia sitko na smoku, ale tam zaglądałeś. Klapę gasząca sprawdziłeś na pewno, nie jest zamknięta. Po wymianie filtra paliwa sprawdziłeś stary na obecność opiłków? Najważniejsze to gdy wykluczysz wszystkie niuanse...
Witam. Chyba się skuszę na wymiane uszczelniaczy zaworowych w moim Pikusiu. Szukam info jaki przyrząd kupic. Generalnie - jest kilka rodzajów od 40 do 150 PLN. Na zdjęciach opcje jakie rozważam. Ja jestem nastawiony na na koło 140 PLN, przyrząd z rączką, obrazek nr 1. Uszczelniacze wymieniane bez zdejmowania głowicy. Auto dymi, kompresja jest, uszczelka...
Po wielkich problemach rozmontowałem silnik na części. Aby nie uszkodzić tłoka zrobiłem specjalny przyrząd do jego wyciśnięcia. Niestety cylinder (inne podzespoły, pierścienie, zawory, śruby) jest tak skorodowany że bez szlifowania, wkładania tulei nie uda się uzyskać kompresji. Są dwa ślady po nitach na zbiorniku do chłodzenia. Prawdopodobnie tam była...
Nie przypominam sobie żeby odłączał pompę paliwową. Tak robiłem tą próbę i nic nie wykazała...Pod koniec już podłączyliśmy przyrząd do pomiaru pod sprężarkę , bo już zwątpiliśmy w prawidłowość wskazań przyrządu. Zastanawiam się czy czasem nie zlać tego oleju co ostatnio go zalałem i od tego czasu zaczęły się te problemy...Może jego lejność jest większa...
Jak jest ciepło to Diesle palą nawet z niską kompresją a jak zimno to lipa straszna. Kolega "rezystors" pisał o przestawieniu punktu wtrysku, powiem szczerze że to się ustawia przy pomocy przyrządów i wcale nie jest takie proste. Ja w tym silniku nie ustawiałem ale koleś to robił i słyszałem jak mięsem rzucał :) . Ale i tak łatwiej zmierzyć ciśnienie...
Prosiłbym jeszcze o sugestie czym się kierować w rozmowie z mechanikiem? Gość jest na swoim i na pewno będzie więcej wiedział na temat niż ja więc chciałbym mieć jakieś podstawy np. czy na pewno da się wymienić w tym silniku uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy sprawdzenie kompresji mogłoby wyeliminować zużyte pierścionki? Pozdrawiam Ja sobie...
Witam Żonka ma leciwego Hyundaia 1.5 12V 1995r. Auto nagle w zasadzie się zepsuło pod koniec zimy. Wygląda to tak że jak wyjadę to po 100-200 metrach na chwilę jakby nie dostawało paliwa "przymula" wydaje mi się że jak puszczę gaz i leciutko dodaję szarpnie i rusza dalej ... za kolejne np 500metrow to samo. Auto odpala bez problemu, ma moc taką jak...
Jakie powinno być ciśnienie, kompresja w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy ciśnienia kompresji w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR (Common Rail). Użytkownik chce poznać prawidłowe wartości ciśnienia sprężania oraz ewentualne wskazówki dotyczące diagnostyki. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie:...
Witam szanowne grono. Ostatnio postanowiłem sprawdzić mój agregat pod kątem kompresji na tłoku. W książce pisze że sprawny silnik powinien mieć ciśnienie 6-6,5kg/cm2, natomiast ciśnienie 5kg/cm2 kwalifikuje silnik do remontu. Do celi kontroli zakupiłem tani przyrząd na portalu aukcyjnym https://obrazki.elektroda.pl/4767728600_... Jak...
Kolego z tego co piszesz widzę że nie poradzisz sam sobie z tym problemem, proponuję jechać do jakiegoś dobrego warsztatu, tam ci sprawdzą ciśnienie (kompresje ) na cylindrach i wtedy wyjdzie czy to zawory czy coś innego. Pomiar jest prosty i nie drogi coś około 40zł Sam tego nie sprawdzisz bo trzeba mieć przyrząd do pomiaru. Jeśli chodzi o zawory to...
Jestem mechanikiem i potwierdzam że w przypadku diesli, problem palenia na zimnym silniku polega na zapowietrzeniu się układu paliwowego po nocy ( miałem przypadek zawieszonego zaworu zwrotnego w pompie 1,9 TDI Octavi- paliwo cofało się do przelewu i trzeba było długo kręcić zanim załapał). Warto rano popatrzeć na pęcherzyk powietrza w przezroczystej...
Kompresja 25-30 dopuszczalna odchylka 15% jak dlugo nabija to nieszczelna glowica zaglebienie zaworow to 1-1.1mm nominal max 1.5mm. zmierz ile ci wystaja tloki nad blok to ci podam wysokosc uszczelki. Tlokimierzysz w dwuch punktach naprzeciw siebie okolo1-1.5cm od osi cylindrow. Zmierz tez pompki wtryskowe.
Powiedz w jaki sposób stwierdziłeś ze to kompresja. Remont silnika w tej Astrze jest nieopłacalny. Jedziesz do pompiarza, wykreca wtryski i kręcąc rozrusznikiem mierzy ciśnienie na przyrządzie - dostajesz kartkę z wykresem graficznym z każdego cylindra. Przy takich problemach trzeba mierzyć na zimnym silniku - w końcu to zimny nie chce odpalić, a nie...
Podałem do 60stopni ponieważ do takiej temp. go rozgrzewałem i nadal kopcił , ale zostawmy to, skupmy się na konkretach. Wiem że powinienem sprawdzić kompresje ,ale jak już pisałem wcześnie, akurat nikt w okolicy nie miał , lub miał uszkodzony przyrząd , a szkoda bo wiem że dużo by mi to powiedziało , auto jest beż świec żarowych i przy prawie zerowych...
Postanowiłem odgrzać temat. Po rocznej przerwie z powodu podłamki zakasałem rękawy i działam. Podmieniłem pompę wtryskową na wymontowaną ze sprawnego nie kopcącego samochodu, dzięki uprzejmości fachowca od wtrysków który dał mi instrukcję serwisową do tego silnika OM621 ustaliłem że byłem w błędzie z interpretacją o ustawieniu wyprzedzenia zapłonu na...
Witam. Kupiłem golfa z uszkodzonym silnikiem. W aucie wymieszal się płyn z olejem w zbiorniku i przewodach ogrom mazi. Nie chodził na drugi cylinder był brak kompresji. Auto rozebrane do zera tłoki głowica itd. Okazało się że tłok pekniety głowica wywalona. Więc nowy tłok głowica do regeneracji nowe śruby nowe uszczelki. Wyplukany cały układ nowa chłodnica....
Czyli nic nie zrobiłeś. Na tą chwilę wiesz tylko , że na świecach masz napięcie. Nowe też bywają niesprawne. Powinieneś przed założeniem sprawdzić je. Na tą chwilę to możesz bez wykręcania miernikiem cęgowym sprawdzić czy pobiera prąd i jakiej wartości. Czy tym programem sprawdzisz? Nie wiem nie używałem go, na pewno podgląd prędkości obrotowej powinien...
husqvarna kompresji stilo kompresji kompresji zawory
led4004 manta saeco touch wyświetlacz kamera chmura
kaisai pompa ciepła telefon międzymiastowy
Daewoo GDA 1400i – opinie, parametry, wady i zalety agregatu inwerterowego 1 kW Mercedes Unimog 404 S 2.2 benzyna – naprawa pompki paliwa membranowej Pierburg/Solex