Robiłeś wszystko za wyjątkiem pompy paliwowej? Tu szukałbym przede wszystkim przyczyny. Usterki mogą być różne - przyspieszacz kąta wtrysku, regulator, zawór "stop". Zdalnie zdiagnozować się nie da, ale ja szukałbym najpierw w pompie. Nie wszystkie warsztaty dobrze ogarniają takie pompy, trzeba szukać specjalizującego się. Niestety, najczęściej chcą...
Siłownik przyspieszacza wtrysku.
Witam, posiadam opla astre f 1.7td, po kolizji uległa uszkodzeniu część zaznaczona na zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/9029626900_1... Czy jest to przyspieszacz/regulator kąta wtrysku? Nie mogę znaleźć tego na żadnym sklepie internetowym, a chciałem się dowiedzieć ile ta część kosztuje (chyba że źle wpisuje w wyszukiwarke)
Bzdury wypisują , ile cały silnik moze diesla może być cięższy od benzyny ? 20 kg i ni jak może to wpłynąć na zawieszenie czy hamowanie, pewno jak chciałbyś tam vr6 włożyć to inny temat ale diesel? No i głośniej troche może być bo silnik diesla głośniej pracuje ale w środku nie ma różnicy i nie ma żadnego trzesienia kierownica. Inne poduszki silnika,...
Na marginesie pierwszy schemat od góry całej pompy pozycja 8 za co odpowiada ta regulacja? To jest przestawiacz kąta wtrysku. [Hydrauliczny przyspieszacz kąta wtrysku]
mam vito 110d 2.3td na pompie wtryskowej ktora przyspieszacz ma sterowany elektrycznie, nie jak w wiekszosci podcisnieniem i tu moje pytanie czy da sie go regulowac, jak tak to jak powinien byc ustawiony?
Pytanie jest następujące : Czy pozycja cięgna przyspieszacza wtrysku ma wpływ na ustawienie metodą zegarową ?
Ką wtrysku, ciśnienie sprężania? Na kopcia odpali, przyspieszacz włączasz?
Przyspieszacz kąta wtrysku dla rozruchu zimnego silnika.
Czy wyciągnięcie cięgna przyspieszacza wtrysku przynosi poprawę pracy silnika?
Jak zdiagnozować przyspieszacz kąta wtrysku w pompie lub jak go wyrególować?
zobaczcie sobie tu -http://chomikuj.pl/malboro/Programy/ser... -fajnie opisane objawy i naprawa.Ps wymienić trzeba nie te oringi co myślisz ,to ciekną te przy cewce
Na razie nie mama czasu naprawić tego przyspieszacza wtrysku, związku z tym mam pytanie czy jeżdżąc nie używając go, jest to szkodliwe dla silnika ??? Co do jego naprawy jak tylko znajdę chwilę czasu zabiorę się za naprawę. Pozdrawiam
Żeby wymontować pompę bez ruszania całego napędu rozrządu, potrzebny jest przyrząd wkładany na miejsce klapki, który trzyma koło pompy. Nie pamiętam już, ale chyba widziałem też na Allegro. Gdyby przyspieszacz wtrysku był przytarty, to raczej w pozycji "normalnej", więc silnik by nie stukał po starcie na zimno... Raczej coś z dawką wtrysku jest nie...
Trochę na ślepo ci twoi mechanicy działają... Mój pompiarz ma stroboskopowe urządzenie do sprawdzania kąta wtrysku podczas pracy - podobne jak dla benzynowych aut, tyle że czujnik (piezoelektryczny) zakłada na przewód wtrysku, odpala auto i gazując widzi na założonej skali jak przyspiesza się kąt wtrysku. To każdy dobry pompiarz ma - nie trzeba wyciągać...
Zawór timing control- przyspieszacz wtrysku jak zwał tak zwał, nic z nim nie zrobisz, jest nierozbieralny, jedyna metoda aby jak najdłużej nam służył to dobry filtr paliwa zmieniany co 10 tys km oraz paliwo z pewnego źródła, dam Ci namiar na człeka co nimi handluje, koszt coś około 300 zł A oto jego adres: covent(at)tlen.pl PS powołaj się na mnie CARISMA...
To nie jest ssanie tylko przyspieszacz kąta wtrysku. Po co świece miały by grzać na ciepłym silniku?
co to Panowie może być ? gdzie szukać uszkodzenia? To stało się nagle, czy powoli zjawisko narastało? Nie napisałeś nawet, czy silnik jest na Boschu, czy na Lucasie... Jeżeli jest na Boschu, spróbuj podkręcić wolne obroty śrubą, o którą opiera się dźwignia gazu (ta, do której podłączona jest linka gazu). Ale podstawowe pytanie: czy woskowy siłownik...
To cós odpowiada za przyspieszenie kąta wtrysku(ok.3*) przy rozruchu zimnego silnika.A to z pinem to opornik grzejny.Były modele w których ten opornik był zasilany przez przekaźnik sterowany przez kontrolkę ciśnienia oleju(po zgaśnięciu kontrolki załanczał się przekaźnik który zasilał ten opornik,opornik podgrzewał kapsułę woskową która steruje kątem...
Witam, sprawdź ustawienie rozrządu, początek kąta wtrysku paliwa oraz przyspieszacz zapłonu. Pozdrawiam.
Wygląda na to , że kończy ci się pompa (zatarty przyspieszacz kąta wtrysku). Zastanawiam się co rozumiesz przez stwierdzenie: Podejrzewałem opad paliwa, jednak ta wersja została wykluczona.
Jak jest paliwo i powietrze to ten silnik musi chodzić, tam nie ma raczej niczego innego co mogłoby się zepsuć. Tam przyspieszanie kąta wtrysku przebiega przy pomocy pociągnięcia cięgna czy jak w niektórych jest już automatyczny przyspieszacz kąta wtrysku? Filtr paliwa i powietrza drożne ?
witam! posiadam samochód renault master 2,5d 1994r. i mam taki problem że co założę nową linkę do przyspieszacza kąta wtrysku dla rozruchu zimnego silnika przy pompie wtryskowej za każdym razem linka się zrywa i gdy przytrzymam to cięgno ręką do którego zaczepia się linkę to tak drży że nie mogę utrzymać. Proszę o pomoc.POZDRAWIAM :!:
Niezależnie od tego (ten traktorowaty odgłos pracy) sprawdź statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - pod linkiem http://forum.fordclubpolska.org/showthre... Odgłos pojawia się wraz z utratą mocy i to mnie dziwi. Może przycierać się tłoczek przyspieszacza wtrysku, można próbować go rozruszać, bo pompa Boscha jest wrażliwa na osady po oleju opałowym...
Zastanów się czy korzystasz z przyspieszacza kąta wtrysku (wyciągana dźwignia na desce rozdzielczej , tak zwane ssanie) zazwyczaj mocno ułatwia rozruch przy niskich temperaturach i wyrównuje pracę zimnego silnika.
W takim razie wygląda na uszkodzenie przyspieszacza kąta wtrysku dla zimnego silnika, i prawdę mówiąc nie pozostaje nic innego, jak znaleźć fachowca od starych diesli, który dokładnie przejrzy i naprawi układ wtryskowy. Nie pamiętam jak to jest realizowane u Ciebie, czy przez termostat pociągający za linkę, czy już częściowo elektronicznie.
Witam, czy może ktoś powiedzieć jaki należałoby dorobić adapter do tej pompy żeby ją ustawić na te fabryczne 1,00 +- 0,02 ? Ustawiłem rozrząd przed jej demontażem, wał na (O kreska T) wałek widzę że jest na równo z głowicą ale oznaczenie pompy odbiegało od tych cech na korpusie i obudowie (z resztą nie istotne). Pompa u pompiarza (silnik miał wysokie...
http://obrazki.elektroda.pl/6716891500_1... A to co zaznaczyłeś, to przyspieszacz kąta wtrysku, część układu rozruchowego silnika.
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
Święta racja- Lucas z tą jednostką to nie najlepsza konfiguracja. Jeśli chodzi o klekot na zimnym to każdy diesel tak ma (mówię o tych z pośrednim wtryskiem) a i na PD też klekoczą-porzyspiesznie kąta wtr. robi swoje Gorzej jak Ci zacznie klekotać na ciepłym wtedy musisz szukać usterki w zaworze przyspieszacza kąta wtrysku. Pozdro
W dieslu nie ma cięgna "ssania", jest przyspieszacz wtrysku stosowany tylko przy rozruchu a jego wpływ na zwiększenie obrotów jest niewielki i dostrzegalny głównie na wolnych obrotach,w td jest to dostrzegalne.Niepokojące jest miganie kontrolki temp.wody? sprawdź czy nie masz jakichś przecieków i czy poziom oleju czasem się nie podnosi (woda dostaje...
Skoro rozruch jest dobry nawet przy niskich temperaturach do najprawdopodobniej zapowietrza ci się układ paliwowy. Poprowadź od filtra paliwa do pompy przeźroczysty przewód paliwowy i zaobserwuj przed odpaleniem zimnego silnika czy nie uciekło paliwo. Podczas pracy silnika możesz zobaczyć czy nie lecą bańki powietrza. Jeżeli mechanik ustawiłby ci zbyt...
Załączam schematy (dotyczy Transita 2,5D 1986-1991): http://img90.imageshack.us/img90/1715/sc... W tym bloku: 1 - akumulator (akumulatory) 2 - stacyjka 3 - rozrusznik 4 - alternator 5 - przekaźnik rozrusznika 6 - świeca płomieniowa 7 - moduł sterujący układu świecy płomieniowej 8 - wtyk kontrolny modułu świecy 9 - opornik świecy 10 - zawór start-stop...
Na kadłubie silnika po stronie wydechu, tuż nad miską olejową masz wybity kod silnika (trzy znaki) i dalej nr silnika będący końcówką nr VIN. Mając kod silnika znasz rocznik i moc i wg tego możesz dobrać wtryski - tabele znajdziesz na Forum Forda w dziale Transita. Ale - z drugiej strony - chociaż wtryski do Boscha są różne, to włożenie innych boschowskich...
Witam Pompa nie ma podciśnieniowego przyspieszacza konta wtrysku więc to nie on jest przyczyną problemu. Pompa ma wolne obroty regulowane gazem ręcznym (na lince). Auto po odstaniu 24 godz. nie może odpalić na własnych akumulatorach (akumulatory są w bardzo dobrym stanie) musi zostać ładowany i dopiero przy pomocy prostownika odpali. A np po 2 do 3...
Z tymi szerokimi paskami to też trochę przesadzasz. PK wcale nie musi mieć większej powierzchni współpracy. Jak przywali 17 to też by poszło. A koło i tak by musiał dorabiać przecież, to może sobie dorobić i na wieloklinowy do klimy. Podniesienie obrotów może zrobić np. na zasadzie cięgna przyspieszacz kąta wtrysku Diesla. Mało efektowne i mało profesjonalne...
Jeśli masz porównanie z innym to najpierw wtryski chociaż na moc mają niewielki wpływ. Potem rozrząd i tam na pompie (nie wiem czy w twoim też) było koło z przyspieszaczem. Oczywiście takie podstawy jak wiltry i korek zbiornika z odpowietrzeniem są w porządku.
Pompkę można pominąć ale to znowu zależy jaka jest pompa wtryskowa bo różne montowali. Generalnie jest po to żeby więcej mocy miał. Na próbę (jak będzie ciepły żebyś nie miał problemu z odpaleniem) możesz ją ominąć. Niemniej jednak przyczyna jest pewnie w małej kompresji (luzy zaworowe, zużycie, lipny olej) a i pewnie trzeba ustawić kąt wtrysku (potocznie...
Witam.Mam taki problem z MOVANKIEM. Mianowicie po pewnych eksperymentach z pompą wtryskową cięgno od wiskotycznego przyspieszacza kąta wtrysku zostało odkręcone.I tu pojawia się problem, ponieważ po odpaleniu obroty idą na maksa. Czy wie ktoś w jaki soposób złożyć to spowrotem do kupy i jak ustawić óśkę wychodzącą z pompy (skrajne lewe czy prawe położenie)....
ja mam wlasnie problem z przyspieszaczem kata wtrysku a poza tym idzie na rzepaczku zarypiscie poza tym kupilem na ebeyu bardzo fajny podgrzewacz wodno elektryczny ktory w kilkadziesiat sekund podgrzewa olej do 70 stopni i sie wylacza Grzanie jest przez swiece zarowe oto link http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?V... fakt...
zła regulacja pompy? czy początku wtrysku
Witam, wróciłem z warsztatu, jest jakiś postęp ale dalej nie wiem co robić. Potrzebuje znowu porady biegłego fachowca od starych diesli. Do rzeczy: zakupiłem zestaw uszczelnień do pompy, wymieniłem podstawowe o-ringi. Nie demontowałem całej pompy tylko tyle ile było konieczne do dojścia do dużego o-ringu głowiczki. Elementy pompki podającej zamontowałem...
Jeśli świece żarowe dobre i ciśnienie w cylindrach przyzwoite. Sprawdź, czy działa automatyczny przyśpieszacz wtrysku.
Jeżeli jest opóźniony wtrysk i jednocześnie wtryski leją, niecałe paliwo jest spalane w cylindrze, niespalone paliwo dopalane jest w wydechu, w najgorętszej części, przed tłumikiem - efekt to silnie jasnoniebieski dym. Ale taki niebieski dym ma bardzo silny charakterystyczny zapach, taki rzekłbym chemiczno-kwaśny, zupełnie inny niż przy spalonym oleju....
Silnik ten sam może czegoś brakować bo mi ciągle miga kontrolka od temperatury. Podobno to zepsuty czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku ale w tym roczniku nie widziałem żeby był ten czujnik tam Po zlutowaniu jednego zaczęło nim trzesc i wgl był to kabel od n 108 przyspieszacza czy opuzniacza początku wtrysku po przedstawieniu koła od pompy...
Po kolei: świeca jest zmieniona na nową bo tam jest świeca płomieniowa i prz rozruchu podrzewam silnik i świece podłączam na krótko jeszcze dodatkowo. Układ świecy płomieniowej włącza moduł elektroniczny. Układ włącza świecę, elektrozawór paliwa i lampkę kontrolną. Świeca wpierw dostaje pełne napięcie 12V (aby szybko się rozżarzyła), potem przez opornik...
Bez wyciągniętego przyspieszacza. Dla wolnossącego też - w końcu to statyczny początkowy kąt wtrysku.
No nareszcie są odpowiedzi :D . Koledzy , silnik ( D 19T francuski) po diagnostyce , dlatego podałem ciśnienie na cylindrach z wydruku . Pompa (Lucas )sprawdzona , rozrząd ustawiany tak jak pisze w książce, kliny nie ścięte, luzy na zaworach sprawdzone, głowica po kapitalnym remoncie zrobiła 20 tyś. km i coś ku...a stuka!!!! Najpierw zapiszczało , a...
Przyspieszacz nie jest konieczny, jak masz prawidłowo ustawiony kat wtrysku i zdrowy motor pali bez tego. Takie automatyczne przyspieszacze były w mk3 TD, może tez D od bodajże '94r, pewnie tez w Paskach. Możesz zaadoptowac z takiego silnika. Sam myslę nad czyms takim, tylko żeby jeszcze zwiększał obroty minimalne. Ale brak czasu na razie nie pozwala...
Grzebiesz sam nie wiesz w czym i po co. Skoro auto dobrze i mało pali, i nie najgorzej jedzie to czego szukasz? Tu śrubokrętem nic nie naprawisz ani nie ustawisz. Ponadto z tego co pamiętam to przyspieszacz działa na dwa mechanizmy - regulacji kąta wtrysku i dawki.
kąt wtrysku nie jezeli sie nie myle to kont w pompie
Podstawowa regulacja kąta wtrysku.
znaki zawsze mi sie pokrywaja wiec to raczej nie to. Dodalem troche wiecej dawki bo strasznie miekl po wlaczeniu swiatel, dmuchawy i wycieraczek. ale nadal po odstaniu ciezko pali mimo ustawienia na sluch. aku mam w bagazniku. podlaczony grubym przewodem od merca. aku 45Ah ale nie mieknie przy kreceniu. Gdy zapali widac z tylu szara chmure nieprzepalonej...
Witam mam pytanie odnosnie podcisnieniowego przyspieszacza zaplonu w czy sam przyspieszacz pasuje z 1.6 lub 1.8 do 1.3 ?
Chyba znalazłem przyczynę - wężyk podciśnieniowy od przyspieszacza był pęknięty przy króćcu w tylnej części wtrysku. Choć wydaje mi się to nieprawdopodobne - na biegu jałowym po nagrzaniu sondy i silnika wskazania testera się unormowały (ładnie "faluje"). Obroty na jałowym już praktycznie nie skaczą i silnik nie ma tendencji do przygasania jak zimny...
Ja wam powiem tylko jedno. Jak wam ten cały sterownik i układ płomieniowy działa to dbajcie o to. Ostatnio musiałem kumplowi kombinować w Tranku : -elektronika zgon -zaworek paliwa zgon -siłownik "wzbogacacza" zgon Dobrze że płomieniówka działała choć zasmolona była nieludzko, ale tak to jest jak nikt o to nie dba od (chyba) nowości... Pojechałem do...
Nie. To jest wiskozowy przyśpieszacz kąta wtrysku na zimnym silniku. Regulator ciśnienia jest po drugiej stronie śruby zasilającej.
Co do tego kopcenia to przyczyną był przyspieszacz - po zapaleniu silnika trzeba go cofnąć ręcznie i mimo to było zbyt dużo podkładek pod nim ,po usunięciu podkładek przyspieszacz wsunął mi się głębiej w silnik i ten sposób zmniejszyłem dawkę na pompie teraz jest ok:D - dzięki za rady - pozdrawiam Artek.....
Wiskozowy przyśpieszacz kąta wtrysku na zimnym silniku jak to działa , jak ustawić kąt wtrysku zegarem i ile ma wynosić .
PM tak samo jak RP w VW były Mono-Jetronic i Mono-Motronic. Odróżnisz je po tym że jetronic ma aparat zapłonowy z przyspieszaczem odśrodkowym i podciśnieniowym, motronic ma tam tylko halla. Jak to ustalisz to mogę podać numery sterowników jakie tam mogły występować jeśli już koniecznie chcesz.
Pompa bardzo rozbudowana sterowana elektronicznie(nie ma żadnego przyspieszacza tak jak w starych pompach)ona owszem ma regulacje kąta wtrysku ale pilnuje tego sterownik.
Raczej masz problem z przyśpieszaczem kąta wtrysku.
pompa na linkach, hydrotłoki ok. Istotna wiadomość wymieniana uszczelka pod głowicą wypaliło ją między 3-4 tłokiem. a jak wyciągnę przyspieszacz to jakby lepiej pracuje ale kopci jak ursus na wybiegu!!!
Nie wiem ftp.kowal sąsiad ma taki wzbogaczacz, w starej c-330 (być może on jest automatyczny), bo go nigdy nie używa ,a ciągnik pali bez ręcznego załączania. Być może w c-325,c-328 montowano ręczny wzbogaczacz, a w c-330 automatyczny. :?: Ten wzbogaczacz raczej nie jest potrzebny przy silniku bez turbo.I obiło mi się o uszy ,że istnieje jeszcze tzn....
gdy obracam kołem zamachowym to wtrysk powinien być gdzie?, bo teraz jest jakieś 2 cm od znaku pt1800 w stronę znaku GMP Przecież Ci napisałem wyżej. 30 stopni przed GMP dla prędkości 1200-1800 obr/min oraz 33 stopnie dla prędkości obrotowej 1200-2200 obr/min. Na kole masz znaki, GMP a następnie 1800 i następnie 2200. Zależnie od prędkości obrotowej...
Bardzo dziękuje za szybką odpowiedz. Proszę jeszcze o informację czy wystarczy wyregulować kąt wyprzedzenia wtrysku obracając pompę wtryskową, czy może jeszcze powinienem się zająć przyspieszaczem zapłonu zamontowanym w dole pompy wtryskowej.
Megawe dobrze napisał. Bardziej precyzyjnie to jest ciśnieniowy przyśpieszacz kąta wtrysku. Najczęściej winą jest powietrze w paliwie. Tak czy inaczej pompa na stół, tłok też będzie do wymiany.
Tak mi się wydawało, że ten "siłownik" to amortyzator, bo bez niego jak się gwałtownie puści gaz to trochę szarpie :) Sprawdziłem ten przyspieszacz - odpaliłem silnik i szybko pobiegłem pod maskę wyłączyć przyspieszacz - silnik zaczął kuleć i zgasł, czyli przyspieszacz działa!! Wcześniej nie zauważałem różnicy w pracy silnika, bo czekałem najpierw chwilę...
Witam. Moje autko to T4 1.9TDI z 97. roku i mam problem z odpaleniem go „na zimnym”. Kręci, ale nie odpala nawet z Plakiem. Poczynione kroki: 1.Wymiana bezpiecznika świec żarowych (ten na błotniku po prawej od akumulatora). Ogólnie to już kilka razy z nim kombinowałem, miałem tam już 30A, 50A i 80A i na każdym palił – obecnie mam 30A...
Pompa sprawdzona 3-krotnie A co z przyśpieszaczem kąta wtrysku ?
co do przebiegu jestem pewien samochód kupiony od wujka który o niego dbał i miał go nowego. Przyspieszacz również działa. Podczas ustawiania zapłonu przy wyciągniętym przyspieszaczu wartość się zwiększała. Ostatnio zauważyłem iż trochę oleju pali, wiec może jednak przez pierścienie.
Zdaje się, że jednak masz świece do lepszego sprawdzenia, miernik sobie odpuść (korzystałeś zapewne z omomierza?), chyba, ze masz do dyspozycji amperomierz prądu stałego o zakresie 50A. Wszystkie cztery świece razem mają pobór prądu ok 48A. Najprostszą metodą jest wykręcenie świec i sprawdzenie "optyczne" po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora,...
Wtryskiwacze posprawdzać to podstawa, ale pasuje skontrolować ustawienia początku wtrysku- to za jednym zamachem zrobisz u mechanika. Niewielka odchyłka skutkuje trudnościami z zapłonem, a w Twoim przypadku wszystko na to wskazuje- brak różnicy podczas odpalania z przyspieszaczem i bez. No, chyba, że przyspieszacz źle działa- za luźna linka, złe ustawienia......
Przejrzałem całą instalację elektryczną , usunąłem rezystorki itp. Jednak dalej nie było zadowalającego efektu. Zakupiłem używana pompę , przełożyłem sterownik ze starej , zamontowałem w aucie i wtedy wszystko wróciło do normy . Rok już śmiga i wszystko jest ok. To jednak ten tłoczek od przyspieszacza zapłonu się przycinał. Dziękuje za rady i podpowiedzi...
Ciśnienie w pompie jest zależne od ustawienia ciśnienia na wtryskiwaczach. Nieprawda - jak wyobrażasz sobie np. uszczelnienie dźwigni "gazu" czy wymuszenia zwiększenia kąta wtrysku przy ciśnieniu > 150atm. ? Chodzi o ciśnienie w sekcji przyspieszacza "automatycznego" działającego w funkcji obrotów - bez stołu niewykonalna prawidłowa regulacja.
U mnie jest coś takiego jak przyśpieszacz konta wtrysku paliwa,żeby miał lżej jak jest zimny.A ogólnie to widzę Niemiec potrafi....3majcie się.pozdro
witam. mam pytanie gdyz passat którym jezdze mi padl z dnia na dzień i niewiem co mu jest. Ogólnie z wczesniejszymi dieslami nie mialem problemu a bardziej znam sie na benzynie. Otóż problem jest taki ze odstawilem go do garazu wieczorem a na drugi dzien juz nie umial odpalic. Sprawdzilem swiece sa ok, przekaznik słychac jak sie włącza i wyłacza, rope...
Zespół sterowania zapłonem / 103/ jest na dole prawego przedniego słupka , ECU lub inaczej sterownik wtrysku /100/za schowkiem pasażera , a wzm. zapłonu /10/ , na lewym słupku kierowcy.
Dziekuje za tak dogłebny opis działania pompy. Jest co najmniej jedna niescisłosć - w tym silniku o ile dobrze pamietam nie ma wtrysku sterujacego. Niestety ciagle nie wiem co steruje elektrozaworem podcisnienia przyspieszacza - szybkiego biegu jałowego (membrana pod akumnulatorem podlaczona do pompy podcisnienia na silniku). W nowszych 1.8td podcisnienie...
Ustaw kąt wtrysku jak należy, zrób coś żeby ten przyspieszacz działał. Kręciłeś na pałę dawką paliwa a tam obrócenie trzpienia o kilka stopni powoduje duże zmiany. Ustaw kąt wtrysku na zegar, jak nie odpali to zwiększaj dawkę paliwa delikatnie tak aż odpali, a następnie ustaw dawkę tak jak należy. No i sprawdź czy wszystkie świece grzeją, bo w temperaturach...
Przedostatnie zdjęcie to immo. Musisz je usunąc. Pod nim jest zaworek odcinający paliwo, trzeba podać na niego plusa żeby zapalił. Ostatnie zdjęcie to prawdopodobnie elektryczny przyspieszacz zapłonu ale pewności nie mam. Na niego trzeba podać plusa żeby parę chwil po odpaleniu opóźnił zapłon do normalnej pracy. Resztę można sobie odpuścić bo czy działa...
ten czujnik może miec wpływ z zujnikiem znajdującym się na dolnej części pompy, może regulować razem z nim ciśnienie przy obrotach rzędu 2000. W Twojej pompie zapewne jest układ przyśpieszacza dynamicznego kąta wtrysku z wykorzystaniem układu dwusprężynowego a on właśnie przy 2000 obrotów zmienia się poprzez zmianę ciśnienia w pompie. Ten czujnik pomiędzy...
witam miną miesiąc a ja dalej stoję nikt nie ma pomysłów warsztaty się wycofały może jest jakiś czarodziej który jeździ po kraju. w między czasie przeryta została elektryka podmienione edc wymieniony pedał przyspieszacza sprawdzone zawory testy turbiny pozytywne test wtrysków pozytywny ciśnienie cylindrów pozytywne temperatury w normie (testy robione...
Po odpaleniu świeci Ci kontrolka świec przez 15 sekund? Czy przed odpaleniem po 15 gasną? Bo jak świece ok to szukałbym przyczyny w przyśpieszaczu kąta wtrysku. Edit: A dużo wyższe są obroty na ciepłym?
możesz się jeszcze przyczepić kąta wtrysku bo może jest za późny a tam zdaje mi się jest automatyczny przyspieszacz ("ssanie" automatyczne) zawsze jeszcze możesz dać do sprawdzenia pompę wtryskową tylko po co skoro na zimnym zapala a w samej pompie od temp nic się mechanicznie nie zmienia oprócz wspomnianego kąta wtrysku jeśli "ssanie" jest automatyczne
Witam, sorrki że post pod postem ale ja za to pkt nie dostaję. Auto odpala już normalnie ale przy zmianie biegów z 3 na 4 i 4 na 5 jest takie dygnięcie. Zmierzam do tego, że z aparatu zapłonowego wychodzi rurka przyspieszacza, gdzie mam ją podłączyć? Bo pewnie przez to jest takie szarpanie.
Witm. Problem mianowicie wygląda tak, że na benzynie gaśnie ,a na gazie szarpie na jałowych. jat jak podtrzymuję mu gaz pedałem to tak jak by nie domagał lekko na cylinder. jak się na grzeje to na gazie też rzadko ale gaśnie lub ledwo co domaga. Wtrysk ok, krokowy też, przewody nowe, świece nowe , przyspieszacz nowy, kopułka z palcem nowy. filtr pow....
W Xsarze 1,9D (silnik DW8) mojej żony pojawił się problem - czasami podczas zmiany biegów lub przy dojeżdżaniu na sprzęgle do miejsca zatrzymania, obroty biegu jałowego nie opadają do ok. 900 tylko zatrzymują się czasem na 1800, czasem na 2000. Po dodaniu gazu czasem spadają do właściwej wartości, czasem nie, dopiero po chwili. Dzieje się to od jakiegoś...
Witam. Mam problem z moim Golf-em ciężko pali i bardzo nierówno chodzi. Na przyspieszaczu (pod kierownicą po lewej stronie), zaczyna równiej chodzić, więc pomyślałem, że musiał się kąt wtrysku ,,rozregulować", czy coś. Widziałem mierniki do ustawiania pomp wtryskowych a dokładnie tego kąta wtrysku i tu jest mój problem nie wiem jak się tym posługiwać?...
Witam. Jak w temacie. Gdy wyjechałem od mechanika z uszczelnioną pompą paliwa, od 2200rpm zaczyna drżeć pedał gazu i wajcha przyspieszacza. Zaraz wróciłem do mechanika i powiedział, że nie wie czemu tak się dzieje. Powiedział tylko, że kąt wtrysku lekko przyśpieszył, bo był opóźniony (teraz silnik bardziej klekocze i jest głośniej w środku).
Czyli, że nie ma prawa być tego spotrzeżenia, czy wręcz przeciwnie, to tak normalne, że niepotrzebnie wspominam? Oczywiście wiem, że w moim samochodzie nie ma linki od gazu ale normalnie nawet przed rozruchem jest wyczuwalny opór, podczas awarii nie ma najmniejszego. Nie wiem czy to normalne ale wydaje mi się, że nie. Według mojej wiedzy to tylko dźwignia...
Jeżeli cię naprowadził dobrze to czemu pali więcej ?skoro wg jarciu11 mało paliwa mało powietrza? to nie to .Jeżeli problem jest tylko na zimnym silniku to można wnioskować że jest to uszkodzony przyśpieszacz początku wtrysku który działa a w twoim przypadku wydaje mi się że nie działa na zimnym silniku . Nie znam tego silnika nie wiem czy jest sterowany...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
w tym silniku nie ma takiego czujnika- jest dopiero przy wtrysku wielopunktowym. Ja bym ustawił zapłon na lampę - trzeba na wyłączonym zapłonie wsadzić zworkę między styki A i B w złaczu diagnostycznym by przyblokować "przyspieszacz" i następnie ustawić zapłon na znak na kole pasowym. jak to ustalisz - powinno być ok - musisz mieć lampę stroboskopową...
CO do wtrysku fakt Wiec sprawdz wszystkie przewody rurki czy wszystko jest na swoim miejscu moze ktorys jest odlaczonyl!!!! przyspieszacz ma cienka rurke idaca do kolektora wlotowego odpinasz przy kolektorze i dmuchasz w nia , jesli przepuszcza wymien na drugi (czyli przepuszcza to niema automatycznego dostrajania zaplonu szrpie obrotami) Male pytanko...
witam prosze o pmoc mam mondziaka 93 rok po regulacji wtrysków (poniewaz palił mi prawie 10 ONu) mam problem typu: przy pierwszym odpaleniu codziennie nie rowno mi pracuje ale prawdopodobnie to wina przyspieszacza jest koło termostatu na lince i pewnie nie dziala Wazniejszy Problem jadac na pierwszych 2 biegach jest ok ALE od 3 zaczyna sie dziwna sprawa...
Ja mam silnik z Golfa mk2, tam sa tylko dwa czujniki, jeden od przekaźnika swiec, u mnie jest to ten na krućcu z boku silnika i od wskaźnika, kruciec w wyjsciem na chłodnice. Sprawdz nr czujników, jeśli sie zgadzaja to bez różnicy. Jeszcze jedno co mi przychodzi do głowy, to jesli wczesniej miałeś pompe z elektronika, czyli taką do której dochodzi więcej...
Ok, rozumiem. Czyli ustawimy 4,5° po OT. Myślę, że temat rozwiązany. Dziękuje serdecznie za okazana pomoc. Chciałbym tylko jeszcze wyjaśnić, że kilka miesięcy temu remontowaliśmy silnik OM402 zabudowany w autobusie Setra 211HD i tam był kąt zapłonu 7° przed OT, silnik OM442 jest mocno podobny, z tym że posiada już edc i wtrysk sterujący oraz dwa czujniki...
Możliwe ze ten syf miał wpływ na uszkodzenie. Wtryski otwierają sie na 210 bar czy atmosfer. Da się jakoś sprawdzić pompe bez jej wyciągania? w warsztacie co sprawdzali wtryski pan mówił że może być pompa wtryskowa (uszkodzone łożysko od przyśpieszacza zapłonu )lub przestawiony kąt wtrysku ewentualnie wybity klin na wale korbowym.wie ktoś jak wyjąć...
Sprawdź czy działa przyspieszacz zapłonu, odkręć i oczyść klemy w akumulatorze czasem pomaga. U mnie się trochę wyjaśniło, miałem sporo problemów ze sterowaniem świec, a okazało się że w przekaźniku prądowym był zimny lut! Podpiąłem też diodę świecącą bezpośrednio pod świece żarowe i trochę się zdziwiłem ponieważ kontrolka świec żarowych świeci inaczej...
pompa przyspieszacz przyspieszacz internetu przyspieszacz zaplonu
zmniejszyć moment obrotowy zamek electrolux mikrotik firewall filter
mikrokomputer cobra1 odkurzacz xiaomi
Elektryczna suszarka na pranie – rodzaje, Bosch, Samsung, pompa ciepła, zużycie energii Audi A8 D3 błąd 18020 P1612 – nieprawidłowe kodowanie sterownika ECU, objawy i naprawa